REKLAMA

Jak zdrowo drzemać w ciągu dnia?

Życie w Zdrowiu
Data emisji:
2022-07-31 13:20
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
13:17 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
życie zdrowie niedzielnym magazynie Radia TOK FM Przemysław Iwańczyk kłaniam się państwo podobne ponownie licząc, że państwo nie ucięli sobie drzemki, dlaczego o tym opowiada gość prof. Michał Skalski z Warszawskiego Uniwersytetu medycznego polskie Towarzystwo badań nad snem dzień dobry panie profesorze dzień dobry witam serdecznie panie profesorze przyznam, że jestem w niemałej konfuzji dotychczas byłem przekonany, że drzemka popołudniowa to jest coś co zbawiennie wpływa Rozwiń » na nasz organizm gdzieś przeczytałem też fachowcy od snu z zapisali nawet, że dwudziesto cztero minutowa drzemka jest optymalny czas, jaki należy poświęcić na taką szybką regenerację tymczasem dowiadujemy się, że podejmujemy olbrzymie ryzyko śpiąc popołudnia, ale pan słusznie zauważył Gim 20 minutach także 1520 minut drzemki rzeczywiście podnosi tą kondycję drugi powiedziała poprawia natomiast Żemka dłuższa niż pół godziny zaburza sen wstyd się bardzo negatywnie odbija na zdrowiu i da się kondycji także tu oddzielmy 2 rzeczy senność jest 1 sprawę, że Ernest jest słowo sen albo z lipca związki i drzemka czy nad Zagórska zupełnie odmienne zjawisko, które polega na tym, żeby mógł wyłączyć do 1520 minut bez pozwoli sobie głębokie śnić no dobrze, ale skąd bierze się i teraz sięgamy do artykułu, który z punktem wyjścia do naszej rozmowy ta statystyka badania przeprowadzone na grupie 360 000 ludzi badanie wykazało, że osoby, które sobie ucinają drzemki w trakcie dnia są bardziej narażone na wysokie ciśnienie i udary proszę powiedzieć, jaka jest współzależność między tym to zależność jest należy, że tak myśli, bo do kobiety się od na potrzeby od początku także tak naprawdę najważniejszym elementem chodzi o sen jest ten sen nocy wycen błędu tego głębokiego potrzeba 1 były zaś od wieku osoby młode około 2 godzin jestem po tysiące SR 1 godzin tylko, żeby odpowiednio głęboko siebie stoi sobie wieczorem w jej wykonaniu będzie zmęczony, dlatego że wtedy, kiedy czuwały w ciągu dnia w naszym mózgu gromadzą się geny te substancje o działaniu nasennym rozumie endogennych toksyny w takiej naturalne środki na sen my z tym ich ich jest tym więcej im dłuższe intensywniejsze było czuwanie i że decyzja funduje parę takich drzewek to ten to wtedy poziom tych do innych substancji cennych spada jest z tym, jakie zastał wieczorem to przymus świecie 678 godzin, ale w kulce, a jeśli płycej też wtedy gorzej regeneruje gorzej łuskę Pawia to te waluty jest takie zaskoczenie przy pamiętam też dla różnych urzędów będą tu tak przed pandemią opublikowano pracę w tym milionowym place, czyli nie zajmowali zmusić rynkami zajmowali się tym jak wobec Długosz cuda też na choroby układu krążenia rodziny 3 grupy podobnie w tym bardzo chce pan cytuje osoby w spotach do 6 godzin 68 PUP sojuszów i ku zdziwieniu badaczy milionowej populacji okazało się, że najdroższe były osoby sporu między 68 godzin w sumie na doby to osoby zespoły poniżej 6 godzin ryzyko zawału większe 15% artykuł swoje później 8 zbiorników o większą 30 i to co pan sytuuje dyby potwierdza tezy podać jeśli uzbieramy gustu nie te 67 godzin, a 910 to spowoduje, że ten jest płytszy niż generujący w związku z tym ułatwi różnego rodzaju chorą do także ta redakcja nie mówimy nie jest także ich więcej tym lepiej za kosz, gdy jest dziękuję państwu lub synku nie być optymalny da między 68 u ludzi młodych oraz 8 u ludzi w moim wieku raczej sieć, czyli nawet młodzi ludzie w okresie dorastania nie powinni wydłużać sobie tego snu np. 10 godzin, aby nie ma siły, aby na siłę tak jak mówiono, że te naprawdę problem polega na tym, że w zasadzie do 0405. roku życia na śledztwo czuwanie w Rytlu naturalne wyda decyzję podejmie też musi pójść przedszkola do szkoły, którego przestajemy włożyć przestajemy słuchać własnego zegara biologicznego dostępnym w tym manipulować Doda albo przesiaduje do późna albo zostali bardzo wcześnie i to, że podał wielu kondycji, bo jeśli tych chwil naturalnie chodzi spać, kiedy szkody ten cel, jakim jest, kiedy wyszli z i były jego sedno to jest 8 publicznego krzywdzenie stanie to tutaj taka jest natura jest głównym zagadnieniem zaledwie 3× po kolejnych pokoleń godzinna dobę to się niekorzystnie zbiera dróg, jakie należy jeszcze co co pan potwierdza jeszcze inne Boże z kryzysu tego zrównuje studia jeszcze go wybrać szczególnie Niejestem wstanie osiągnąć odpowiedniego były odpowiednio głębokiego 100, ale uczy się zabieram trochę tych substancji nasennych dosyć wniosku w tym celu w nocy będzie trochę płyt czy pani profesorze, czyli tak optymalna drzemka 24 minuty są okej, której mówił wcześniej my dota lub już między 1530 to dobry tyle, żeby się wyłączyć te nie da się da się, żeby nie nie być głęboki sens maksymalnie 30 trwało nawet zalecamy, bo niedługo generalnie północ jeśli jesteśmy dostanie, a nie ukrywam, że pojawiła się pandemia i to niewychodzenie z domu brak tych trendów społecznych bardziej szczyty cen rozmów to my mówił ktoś ma tendencje w sprawie dłuższego niż innych jak i widzę dzięki ich łączy budzi radośnie układy szesnastej za co oczywiście zadzwoni Budzik będą drzemkę przerw i wtedy będzie generalnie zdrowe panie profesorze czy istnieje też optymalny czas na drzemkę, czyli nie jak długo trwa tylko kiedy ona wyspy jak mówię, że tak jak z kawą, że do piętnastej później na świadczenie to jest tak jak pytać to takie zasady pyta czy dobrze skorzystać z północy generalnie tak, chyba że ktoś z sobą to wtedy to pod lupę to było drugie się z koronki do 2002. jest podobny skutek, bo wiedzą też przeprasza tak długo gada Marta jest bardzo ważne informacje generalnie w naszym śnie jakąś tylko my sobie zegar biologiczny klubom głowi ją tak wolno zwiększa senność w nocy zmniejsza senność ran dzięki temu jesteśmy w stanie głęboko spać noc i potem je tutaj bowiem okazuje też taki garnitur dawno jeśli ktoś podróżował do klubu dla południa Europy to wie, że są takie kraje Włochy Hiszpania, że popołudniem się co nie dzieje zawsze tą wiązano nie wiem z upałami nie jest to ta drzemka w ciągu dnia jest ogromną funkcję zegara biologicznego lub też podnosi cel zresztą tego pan z tą z fikcyjną szkodę takie imię wykresy, kiedy jest więcej wypadków jest między 1315 wtedy, że wtedy poziom Naturalis senności roszczą jest tak głęboki zasób takich nocy jest na tyle duży jak mógł jednak zasnąć jeśli nie własne ja będę czuwał tu wskazać, że używanie znacząco spada także my też z tego względu zaleca, żeby po pierwsze, żeby sobie jak poprawić kondycję głowy dla drukarzy w tym czasie, kiedy jest taki trochę taki rozlewni wody co senny, żeby wtedy oni brać za żadne ważne zadanie to może być i teraz wracają do pana pytanie tak naprawdę mówimy o tego typu czy podobnych dróg jest taki, że mam senność między dwudziestą czwartą szóstą wtedy drzemki między 1416, ale mam ten, wykupując wycieczkę rozpoczął drugi w tej dzisiaj 1000 rzeczy drzemka będzie tam między przesunięć bardzo 19 z podstawowych tak jak wiceprezes wejdą, więc jeszcze budy, do których takie badania były kacem wśród studentów różnych uczelniach do celów polityki będą w odpowiedzi czy zdarza się panu z tym szczególnie tak, który 2001. także tych populacji występ męża lektury dwudziestej że, gdy do dziesiątym, czyli korzystać z czwartej piątej stawu u nas panie profesorze to jeszcze 1 rzecz, bo ta drzemka też determinowana jest jak zachowujemy się w nocy się wysypia czy nie, ale przede mnie przepisy przede wszystkim determinowana jest regularnością tego snu, czyli czy od każdego dnia w samej porze chodzimy wstajemy proszę wybaczyć, ale nasze czasy nie sprzyjają temu są 2 dyżury w tygodniu, kiedy trzeba wstać o piątej nad ranem, a pozostałe nie możemy stać ósmy jak to regulować jak jak znaleźć złoty środek to musi podać rękę, bo też mogę powiedzieć, że w, które w pracy lekarzu obowiązkowe jest 68 dyżurów miesiąc czy więcej wielu zerwane w tygodniu tak jak podjął pana no rzeczywiście prawdą jest rzecz każdy pacjent ogniem dostaje zlecenie proszę pilnować stałych regularnych kursów zgodnych z pana zegar biologiczny oczywiście jestem sobą to jest druga dziewiąta jest szybko członkiem dwudziesty druga piąta więcej i teraz jeśli zdarzy mi się raz 2× w tygodniu nie częściej pomóc zerwać albo się zostać dłużej pracę już bardzo wcześnie wstać to trudno to będę trochę mniej stany tutaj jest pocieszająca informacja dla wszystkich, że dziś ja nie stały dostęp do 1 nocy to potem następna noc w system wyrównawczy i ten cel druga jest 2× głębszy musi być bardzo dłuższy od system w stanie zrekompensować niedobory, które się na bawiące się tego dyżuru co jest tego porannego wstawania albo to to działa skutecznie teoretycznie więcej oraz coraz tygodnik jest oczywiście najlepiej, żeby nie było ono pomóc jest w stanie wyrównać, ale wtedy też nadal by razem z zalecamy Cyganie w ciągu dnia niestety kiedy pewien paradoks jak się wydaje, że jest chodzenie nocnej to naturalny koniec ubóstwa nie tak dużej grupy tak jak z tymi rynkami jak żyliśmy ani nie ubezpieczyli ciągnie dobrze no bo nie da się stać w ciągu dnia, a potem zegar biologiczny też nie jestem sobie bezsenność dwudziesto zagrody z dużą część tego słowa stek z jest niezdrowe procedura potrwa do wieczora puszczać liczenie swoich stałych porach po sobie otwartą szósta i wtedy to powiedzmy siódma docentem może być dłuższy, ale wiadomo, że będzie mnie coraz głębszy dzięki temu jak stany po tym, śnie wyrównawczym zregenerowanie naprawiony to koniec teka proponuje rozmowy do tego pytanie tylko za to zacieśnić relacje to jest taka ciekawa powiedział tego, że w buggy 1 zaczął w badaniu tylko dwudziesto pięciolatek poza tym, że muszą dyżurować tak jak każdy musiał się mój pacjent, bo jestem badać co znaczy mutację stały czuwały i tak wszyscy mieli pamiętam tylko muzyki bardzo znany amerykański badacz i Kladno, który z kabin, gdyby z okazji dziesiątych urodzin w wygłaszanych przez Niemcy powiedział, że widać po jego sobie system SENT może nie z takiego przyhamowały, bo przesłać tylko północ są w życiu i być dobrej kondycji fizycznej psychicznej mając zwykle 90 pani przez to, że można wstęp wydłużyć sobie życie już nie mówię o tych czynnikach ryzyka, jakie to nieregularny sen to implikuje natomiast nie wiem jest udowodnione, że ci, którzy dożywają setki to niewiele śpią w ciągu nocy dla czy nie niewiele optymalnie proponuje tutaj zawsze unika komentarzy, że takie pytanie dotyczy to musi stać leku pacjentów, ale generalnie Pampeluny w latach osiemdziesiątych taki inny Amerykanin konflikty i robi też to ponad milionowej populacji badania kolei skoro syntetyków budowę i związane z systemu związane z ręki kartę od choroby pyta Amerykanów o mnóstwo rzeczy co jest itd. zmieniać śpią i wody po kilku latach to porównać się okazało ze strategią tak jak z tymi rynkami osoby zostały poniżej swoich 6 godzin, bo po 8 biur wyraźnie większy odsetek go także się tak, bo to jest prosta pana pytanie, że tak naprawdę się spać w tym optymalnym warto do gustu nie zarywać dlatego, że to dużo bardziej do młodych ludzi kierujemy też tylko powiedzieć, że wszyscy przed pandemicznym czasami robię badania tylko złożyć około 205% populacji w tym, której połowa osób do trzydziestego roku życia sypia w dzień powinien dokładnie odwrotnie środowisku 5 za dużo chce by jedno jest jedyną do tej grupy ryzyk panie prezesie chciałbym wyjść z naszej rozmowy z konkretnymi danymi i też konkretnymi wskazówkami jeszcze raz Reasumując, śpimy w nocy średnio najlepiej 7 godzin pomiędzy siedział 8 to się z siecią 800 to cudne są też od razu dodajmy, że jest tak winne są jest to cecha cecha opiekun genetyczna znane są od lat ten szorstki też Śląski pożyczy osobie wystarczy przy 4 umów z sądu chcieli toby pan jako ciekawostkę robią dobrą rundę tych ludzi wspomina w sensie skoro z różnych elementów publiczności głębokim godzinę 2 jest tzw. cedrem intensywność nie sennym, kiedy mózg nie pracuje też więcej ludzi do 2, a pozostałe 4 godzin z tej części cen taki płytki nie ma większego znaczenia okazało się, że czeka szpital górniczy 10 to mam, więc z jego szczególną jego wiedzy ludzi, którym różnica tylko punkt oczywiście Polski takim jak w tej ziemi, więc by dzielić się regenerują koci szorstki jak szybko podać się zmieniać pas jest kwestia indywidualnej części genetyczne, które ten klimat po drugie, ceny za niedouczonego zachowań praczka jak to pytam matki małych dzieci datę takich niemowlaków, który za dobrze oceniliśmy, ale z tego budów specjalnie nie cierpią w tym depresji mordercy mamy pod genezę wtedy organizm przyzwyczaja do pewnych warunków dotyczy to tam nie wiem czy samotnych żeglarzy różnych innych liczących orkiestry ma związek swojej własnej żyje, że mierzy swój własny spokojnie sypialni jak powinien chodzić po, którzy w pozycji rady, z których korzystać wtedy, kiedy jestem śpiący stawać zaraz po przebudzeniu z i pilnować regularnych wpustu zgodny z moim zegarem biologicznym tak, bo to jest największy było jeszcze jestem sobą i Honza chciałby z nich mówi opiekun pierwszej jak i koniecznie zacząć wyszli trzeci z lotu piątą tego Radia tutaj było to leżenie zmuszeni do spania prowadzi do Senatu panie profesorze jeszcze raz apelujemy jeśli drzemka to nie dłuższy niż pół godziny i domów ziem do pół godziny jeśli drzemka to w okolicy czternasty piętnasty maksymalnie dziękuję panu bardzo dziękuję serdecznie za naszą rozmowę prof. Michał Skalski warszawski Uniwersytet medyczny polskie Towarzystwo badań następnie naszym gościem teraz informacje Radia TOK FM Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: ŻYCIE W ZDROWIU

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Posłuchaj o tym, co ważne w TOK FM Premium. Teraz podcastowe produkcje oryginalne, podcasty z audycji TOK FM oraz Radio TOK FM bez reklam 40% taniej! Bądź na bieżąco.

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA