REKLAMA

"Galaktyka fascynujących postaci". O wyjątkowości dramatów Szekspira

OFF Czarek
Data emisji:
2022-08-01 10:00
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
37:10 min.
Udostępnij:

Gościem Cezarego Łasiczki był Rafał Szumski, reżyser teatralny, który w Teatrze Miejskim im. Witolda Gombrowicza w Gdyni wyreżyserował spektakl „Sen nocy letniej”. Realizacja znalazła się w finale konkursu o nagrodę Złotego Yoricka.

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
dzień dobry Cezary łasiczka witam państwa bardzo serdecznie zapraszam na dzisiejsze spotkanie w Gdańsku trwa właśnie nie tylko w Gdańsku to o tym więcej, ale w kraju, dlatego że Gdański teatr Szekspirowski, ale w każdym razie w Trójmieście można powiedzieć trwa 2006. festiwal Szekspirowski radio TOK FM jest po medialnym patronem tego wydarzenia no i Szanowni Państwo chciałbym zaprosić państwa m.in. na dzisiejszy wieczorny spektakl, ale obawia się będzie to niemożliwe, bo Rozwiń » spektakl jest wyprzedany jak i to nie jest jedynych przed spektakl w ramach festiwalu tegorocznego festiwalu Szekspirowskiego z 1 strony to jest chyba znakomicie dla organizatorów twórców z drugiej strony dla tych, którzy nie mieli jeszcze szansy zdobycia biletów to jest straszliwa informację, ale może dla tych państw, którym nie udało się nabyć biletów na osłodę reżyser tego spektaklu pan Rafał Szumski w dzień dobry witam serdecznie dzień dobry jest na osłodę tak na osłodę, ale jak pan mówi o wykupionych spektaklach to miejsce widziałam na stronie internetowej festiwalu jest napis Zsolt, a są od aut można powiedzieć, że nie na osłodę składki po salony, jakby źle się zabawić tak, ale z literkami owo i są po angielsku to znaczy jeszcze ktoś, kto się sprzedał, a tak tak to postój w rodzinach celowej cały mój charakter i moje sprzedał się pan już próbuje zrozumieć, że na początku jak twórca aktor reżyser zaczyna no to to już myśli o tym, żeby się sprzedać czy opowiada, że sztuka nie wiem nie wiem na na ile państwa słuchaczy dzień dobry raz jeszcze albo pierwszy raz, bo nie pamiętam czy się przywitałem na ile interesuje moja autobiografia na tym bardzo ten fach natomiast nie jest także teraz zaczynam, ponieważ do czynienia z teatrem rozpocząłem tak naprawdę w 2000 bodajże czwartym roku dla Rek tak, kiedy dostał się na moje pierwsze studia to był Akademia teatralna w Białymstoku wydział sztuki lalkarskiej obecnie ten nazywa filia w Białymstoku, więc ta droga już trochę trwa to jest ile dla nich nie liczy właśnie dlatego chyba 17 i artystycznych krakowskimi nawet tego przeliczyć 18 lat, a ono pełnoletność no właśnie, a potem potem byłem byłem aktorem krakowskim teatrze Groteska i w 2000 chyba trzynastym czternastym dostał się na reżyserię do ASP w Krakowie, więc mimo, że jestem stosunkowo młodym, jeżeli chodzi o staż zawodowy reżyserem szkołę ukończył w 2019 to, jeżeli chodzi o wie, kto już taki młodziutki nie jestem, bo to jest 30 kilka lat nie będę mówił ile dokładnie natomiast mam poczucie, że od kilku dobrych miesięcy jak ćwiczy to mój wiek biologiczny to wiele jest o wiele młodszy wszystkich 268, a jest także apetyt rośnie pana nie apetyt rośnie w miarę jedzenia, czyli najpierw lalki potem może być też zagrała potem może być reżyserowała potem zostanę dyrektorem teatru czy czy to jest także odkrywa pan to wszystko miał pan taki niecny plan od początku wejścia przez lalki sam szczyt nie nie to ni ni to jest to jest droga też pełna pełna pokory w pracy, mimo że że co sprawia wrażenie osoby, która bardzo pewny siebie jestem pewny siebie to jest kwestia natomiast, że nie jestem skromna jestem też skromne i to są takie schody, które po kolei pokonuje nie wiem, dokąd one nie zaprowadzą po prostu staram się robić swoje, więc no, więc tak to wygląda, niemniej nie, niemniej nie planuje za bardzo za bardzo do, gdybym miał porównać coś to oczywiście zaprzeczy, że grupy, ale się podoba bardzo to co mówił Małysz może, że przed skokiem na myśli o dobrym skoku nowym to jest nikt dlatego cieszę się, że jeżeli, jeżeli spektakl na potem ma jakiś rezonans tak jak mówi np. będziemy teraz mówić o śnie nocy letniej został zaproszony ten festiwal co jestem bardzo wdzięczny bardzo dziękuję jest dla mnie dla zespołu duża radość zaszczyt natomiast zobaczymy co los przyniesie na sen nocy letniej w konkursie o złotego Yoricka 2006. festiwalu Szekspirowskiego, kto ma bilet ten może się radować i odwiedzić dzisiaj teatr miejski imienia Witolda Gombrowicza w Gdyni akcja nie ma będzie musiał poczekać aż będzie można zobaczyć tak nowym sezonie tak widziałem 2× jest grany w październiku więc, więc zapraszam mam nadzieję, że spektakl będzie miał dobry dobry odbiór w ponad z nudów wziął się ten sen nocy lekach, a tu jest z jedno nie jest zgonów to znaczy, że zobaczył pan tyle snów nocy letniej wszystkie pana tak zarządziły też, że postawi pamiętaj, że powiedział pan dobra ja pokażę coś robi dietę to jest to jest wina tego jak czasami używam pewnego skrótu i później to jest niebo i tak coś takiego powiedziałem, że widziałem rejs wraz z rewizją realizację nocy letniej one mniej ludzi nie to jest to jest prawda inni też nie widzieć, gdy morze morze może 2 widziałem to na nagraniach w całości widziałem, bo bez przeglądałem na internecie różne fragmenty, więc raczej się mogę odnieść do pewnej jakiś takie jakieś esencji, którą staramy się wyciągnąć z tego co widziałem natomiast no takim mianownikiem wspólnym tych w tych spektaklach były były były 2 rzeczy to znaczy 1 była taka, że albo idziemy coś co jest pozbawione absolutnie humoru i robimy z tego bardzo psychologiczny spektakl, gdzie nagość na scenie, ale i papierach albo idziemy w ogóle rzeczywiście taką realizację i to bardziej takie zagraniczne realizacje, które oglądałem, że dajemy jakoś dziewczynkę w różowych różowych różowych sukienek co jest pułkiem biegamy śmiejemy i to i no i jeżeli chodzi o ducha Szekspira tak mi się wydaje, że jednak no najlepiej byłoby spróbować połączyć no i próbowałem to zrobić to znaczy, a jeszcze 1 rzecz którymi tak dużo osób mówi też śnie nocy letniej sen nocy letniej to jest taki dynamiczny tekst seria no właśnie jak zresztą mówię serio raczej on mamy ekipę rzemieślników i będę używał tutaj sformułowania chłopców, bo mnie takie koszty rozbawiło, na których po próbie, że chcecie łupkami to proszę tak bym sobie żartował, ale dobra może nie będę, bo to moje takie znajdował, ale chłopki, jeżeli nic nie szło, choć chodzi o mężczyzn chłopców nie tam sobie wiele na to wszystko by tak chłopki po prostu mnie rozbawiło to słowo dobry będę mówił, że jeśli, nic więc te sceny rzemieślników, które mogą być zabawne potem mamy sceny sceny kochanków, gdzie mamy masę monologów o miłości potem mamy smuty obronę pytani potem znowu rzemieślników no więc, więc w życie z PiS po prostu tak, ale i to jest, ale w tym, że to jest to fenomen Szekspira to znaczy, że nie było redaktorów, którzy siedzieli suchej igły generalnie wy musimy ciąć i to poważny tam w tym ten temat letnich w ogóle jest inna historia prawda, bo to było, bo robione w wodne na jakieś wesele co też słusznie nie będę w to zagłębiał nie pamięta dłuższy niż dobro weselnych w tak, ale stwierdziłem no i jest coś takiego, że jestem dosyć dynamicznym chłopakiem i stwierdził chciał zrobić ten sen nocy dynamicznie, a rzeczy, które chciałbym w nim zawrzeć przed wszystkim dynamika to, żeby spektakl był zabawny ale, żeby to szalenie mi się podobało, że Łukasz Drewniak to wyczytał powiedział na konferencji prasowej, żeby ten śmiech były śmiechem zasłaniającym co się dzieje w to co się dzieje za płaszczyk im tej komedii za przemoc wobec kobiet myślę, że nawet niż przemoc w oczy i tak jest przemoc jest by przemoc przemoc wszystkich wobec wszystkich tak naprawdę, bo to co to co ja przynajmniej starałem się ukryć to jest to się u u miłość, zwłaszcza to takie poczucie, że jeszcze romantycznie zakochany jest relacja przemocowe, bo to jest relacja, w której się wymaga tego domaga się wzajemności przed Żakiem wymaga się nieustannego głosowania na sobie bardzo pomogła w myśleniu o tym spektaklu Magda Niedźwiecka jej post podcasty o zmierzchu i jedną z podcastów właśnie one tak bardzo fajnie Ross Ross rozwija temat romantycznej miłości romantycznej miłości w kulturze sztuce nie nastawia tam tezę, że to w ogóle niedobrze, że tak się stało, że kultura sztuka zawodne sobie temat romantycznej miłości teraz my ludzie sobie czy czytamy książki oglądamy filmy mamy takie wyobrażenie i potem w normalnym normalnej rzeczywistości swego partnera oczekujemy, że nie stanie będą będą w naszym na naszych rynkach strzelały fajerwerki prawda w IT i to mnie bardzo zainspirowało to mówimy o grach zabawach, choć ta chodziło o, tyle że Wojtyła nawet fajerwerki w tym Antczak w tak motyle w żołądku tak tak rzeczywiście no ale dochodzą kolejne, ale chodzi o to za no ale chodzi o to sam nie naruszą te, które w i co tam jesteśmy w swoim życiu taki etap, że moją żoną zamierzoną urodziłam dziecko i ta relacja wyszła na trochę inne etapy to znaczy jest takie, gdzie też tylko zaczęliśmy siebie na nowo główne na nowo siebie uczyć i to też nie było od początku łatwe prawda, bo natomiast i gdy jestem pełnoletni też mi pomógł w w mojej prywatnej relacja sobie to myślę też wojnę z głównych powodów, dla których chciał się zabrać tak samo próbuje mój debiut w teatrze miejskim w Gliwicach, gdzie robiłem tchnienie NHL Milana to z kolei moja żona akurat była w ciąży Fic ruchy tekst w, gdzie mamy park zdaje się, bo o parze, która się zastanawia nad krajami jak człowiek dziecko, tak więc jest coś takiego jak teraz sobie zastanawiam się, gdzie jest mój dobry moich tekstów chyba chyba przez siebie przez żonę teraz biorę, więc nie wiem co dalej chcę później przez córkę na ale, ale już już kończąc idąc do idąc do Meritum także relacja to jest to jest pewnego rodzaju nam taktycznymi chciałem ten spektakl jest pochwałą miłości, ale miłości, która musi dojrzeć i relacji przez relacji naszych relacji, które musi dojrzeć to znaczy dla mnie w tym w tym spektaklu para, która najlepiej kończy to jest para obronnej pytani oczywiście nie mówił literka, który napisał Szekspir, ale mówi ona inscenizacji, bo tak prowadzimy w naszym spektaklu to ma się wrażenie, że para właśnie kończy najgorzej, a oni nie kończą jakoś Super happy endem kończą po prostu w rzeźbie potrzebują jednak to tutaj, o ile zawiesimy zapraszam pana i słuchaczy słuchaczki na informacje Radia TOK FM po informacjach powrócimy do naszej rozmowy pan Rafał Szumski reżyser teatralny dzisiaj w ramach festiwalu Szekspirowskiego ci z państwa, którzy mają bilety można zobaczyć sen nocy letniej ci, którzy nie mają będą musieli poczekać do najbliższego sezonu albo podglądać może się tak liczną przez ktoś nas bowiem charakter informacji o dziesiątej 20 wracamy po informacjach radni festiwal Szekspirowski Szanowni Państwo, a jednym z finalistów konkursu o nagrodę złotego Yoricka jest spektakl sen nocy letniej lektury to spektakl wyreżyserował pan Rafał Szumski, który państwa i moim gościem sen nocy letniej można obejrzeć w teatrze miejskim imienia Witolda Gombrowicza w Gdyni dzisiaj w ramach festiwalu Szekspirowskiego, ale także w nowym sezonie to 2 w październiku 2 na początku października początku października Powróćmy może do tych pytań, które pozostały na razie w odpowiedzi, ale też zastanawiam się nad Szekspir czy w no jesteśmy festiwal Szekspirowski, więc organizatorzy wierzą w to tak czuje, że Szekspir jest twórcą autora wyjątkowe jakiegoś powodu w rzeczywiście wszystko powiedzie wszystko pisał żywości wszystko co powstał po Szekspirze to jest i możesz ze stratą pułapka oczywiście, że sektorowi może wszystko przepisać co jednocześnie może oznaczać, że właściwie nic już przepisać to też sensu uważa stał się tych 3 piętrach łowić w lasach w i zostały 3 czy dla pana jako dla twórcy, ale też dla aktora Szekspir jest różny inny od innych czy po prostu jednym z autorów, którzy dla teatru pisali i niektóre rzeczy są lepsze inne są gorsze i jest także faktycznie Szekspira nie wszystko było emocji i krew śmierci zazdrość to może taka szybka geneza z tym moim Szekspira są to przewagę dziękuję z Szekspirem lepiej się lepiej z aktywnym z Szekspirem zapoznałem się na studiach reżyserii w Krakowie bodajże na drugim roku na zajęciach Remigiusza Brzyka, który dał nam zadanie mamy robić scen z Szekspira to był taki moment, kiedy przeczytałem sobie całego Szekspira od gazet tak przeczytałem wszystkie te rzeczy po wniosku, chociaż w, ale mówimy w spektaklu po angielsku naszym polskim ale, ale wracając tak przeczytałem w wszystkie Szekspira to był moment, kiedy zauważyłem to nadane czy musi nie mogłem przejść przyjrzeć wcześniej jak wybiórczo sobie pewne rzeczy czytałem czy przepisy na pewno jest coś mnie też jako byłego aktora coś co mnie w tym interesuje to są nawet nie intryga, którą zapisuje, ale postaci zbiórka na grę zbiór Galaktyka tych postaci jej to jest coś co jest zdaje mi się, że wyjątkowe na skalę światową, jeżeli chodzi o światową dramaturgię najlepszy przykład to jest to, że często np. twórcy skupiają się wybierają jakiegoś dramatu jakąś relację nie wiem np. relacje Mirandy zburzy z z ojcem zboże test wypadł i robił z tego może powiedzieć jak spin-offu prawdę, że na podstawie tylko tych postaci można zbudować całą historię i to jest coś co jest w tekstach Szekspira niesamowite to znaczy rzeczywiście on buduje świat, gdzie wprowadza nas jakimiś skrawka historii postaci, które my jesteśmy w stanie tylko zaznaczyć tak naprawdę na spektaklu chyba rzeczywiście robi oddzielny pinów i to jest coś takiego, że przez ten świat jest taki jest taki 5 tętnic jest taki mięsisty, bo toczy się jakaś intryga, ale w tej intrydze są te postaci, z których każda ma swoją historię to jest coś takiego ktoś wydaje się, że zrobi z Szekspira, żeby widz widz wychodzi z teatru znaczy, że został właśnie taką rozszerzoną głową to znaczy ten świat ma jeszcze ten świat gdzieś tam ciągnie, więc jeżeli chodzi Szekspira to przede wszystkim postaci to jest coś co co jest fascynujące dla mnie w Szekspirze np. na ten moment i jeżeli będę robił następnego Szekspira za jakiś czas to to na pewno chciałbym wrócić do do do postaci Koriolana to był to był egzamin, który robiłem właśnie Remigiusza Brzyka to jest coś co do czego chciał wrócić to rozszerzyć, więc i, więc i w, więc jak mówił jeszcze w liście mówiąc o Szekspirze to, czego sobie odhaczyć znać otaczają w tej postaci ze snu tres chciał pójść w Krywlanach nie wiem co się pojawi dalej na pewno jest to materiał jest to materiał uniwersalny wiem brzmi to jak banał uniwersalny, ale dla mnie jest tak to jedno jest jest to coś co daje totalną zabawę jak, ale za długi FR no ja ja nie robię za długi spektakl nie chce się Szekspir pisał tyleż WEK czy jednak cenimy lubimy, ale tak ogólnie to za dużo tam, czyli ja wciąż ja mówię też o swojej intuicji swojej swoim podejściu na dany moment na tamten moment zrobiliśmy sen nocy letniej były jak pies jęzorem na sen nocy letniej wiem, że jak dostanę możliwość robienia kolejnego Szekspira to bardzo chciał żeby, żeby był to Koriolan, mimo że Koriolan nie jest tekstem zbyt popularnym, ale też mu jęzor wizji jak o tym myślę to przecież podpowiadamy dyrektorom artystycznym instytucji kultury w Polsce na świecie tak zrobi to bardzo dobrze i zamrażaniu w już za uczciwe pieniądze dobrze i miłość romantyczna, bo wspomniał pan o tym od takiej przestrzeni pomiędzy miłości romantycznej, czyli trochę budowanej przez poetów poetki i pisarzy jako coś wyjątkowego też jako pewnego wzoru postępowania modelu postępowania, kiedy na co dzień wygląda zupełnie inaczej, a tam już romantyczna to znamy z literatury pięknej raczej taką miłością przymocował, ale czy na pozostałe dni życia nie mamy raczej przewodników wtedy typu jak wychować dziecko albo jak odbudować relację, która się rozwaliła w w 2 pan to ze względów mówi pan powtórzyć pytanie po 6 zgubiłem zagrzewała zacząłem patrzeć panu głęboko w oczy odpłynął naprawdę obce nam na każdy dzień tygodnia właściwie mamy przewodnia tak, a myślę, że ona, że to ta mi miłość romantyczna, która wynika z poezji z literatury pięknej to jest właściwie coś czym się raczej chyba nie kierujemy to znaczy ten się myślimy, żeby myślimy, że oto chodzi, ale potem nadchodzą po prostu kolejne szare dni, kiedy te motyle to leciały tak tego i wtedy and mamy inny rodzaj literatury literaturę poradnikowe i właśnie ich, bo tutaj wchodzimy na poziom poezji prawdę jakiegoś takiego celnego strzału jak poezję zaprezentować, bo ja osobiście np. nie ukrywa ma już wspominałem o tym wcześniej mnie odrzucają tytuły z romantycznym sklei miłością, lecz to filmy czy czy czy czy spektakle sen nocy letniej, toteż nigdy nie był utwór, który mnie porywał natomiast przekornie twierdzi, że ten tekst ma w sobie potencjał na to, żeby opowiedzieć temu mrocznej stronie zabawny sposób po prostu staram się cały czas pan odpowiedź na pytanie, którego do końca zrozumiałem co do tych po raz 3 spółkach tak wielu za 5 lat rozumiem myśl co do tych podatników, ale chyba dochodzimy do prawdy objawionej to znaczy czasami sztuka może dać nam coś niezapowiedziany niewypowiedzianego podrzucić jakiś trop jakąś intuicję im np. rozmawiam ostatnio z kolegą po naszym śnie nocy letniej opowiadał o swojej relacji mówi, że kurcze tutaj rzeczywiście coś takiego z i ponownie całkiem poważnie Słuchajcie Drodzy Państwo niszczeją teraz naprawdę powiedział kurcze, że złapałem w tym, że rozumiem, dlaczego tak się wydarzyło u mnie, więc mam nadzieję, że przez co tą mową poezji jesteśmy w stanie dotrzeć no to dowód natomiast na to nasza poezja też nie jest nudna, a na szybszy na letni miał o nich Dyzmą nie ma, ale współczesna myśl o współczesności, że w tym sensie sięga pan nawet o po taki świat współczesny, a nawet powiedziałbym aktorów amatorów, a skąd pan wiek pana nie było na spektaklu przygotowanych na to, że tak w aktorów amatorów znaczy youtuberów, a o tym mówimy tak akurat, jeżeli chodzi o dziejach parze tak, jeżeli chodzi o dziejach Adama Modzelewskiego to jest wielkie szczęście, że mamy go w spektaklu, ponieważ on jego postać to jest figura, która narzuca pewne konteksty mam wrażenie, które w, których u Szekspira nie ma mogłyby być znaczek czytamy sobie postaci pazia postaci, które o, którą rozgrywa się konflikt między obrony pytaniom to mamy tam to tam jest mowa tak naprawdę tylko o chłopcu indyjskich rubieży i kiedy oglądałem realizację inne to rzeczywiście mamy tam albo czasami pytanie wychodzi z dzieckiem na na arenę ręką albo jakiś mały chłopiec natomiast ja nie chcę teraz gospodarować ba za bardzo, ale dzięki Adamowi udało nam się przesunąć pewne wektory też odeszliśmy bardziej od zeszliśmy bardziej ze strony sentymentalnej, ale bardzo bardziej uderzyliśmy właśnie w takim kierunku i po pożądanie pożądania tak powiem o tym jak to po pożądanie no w wpływa nawet na dobrze dobrze prosperujący związek, że tak powiem pan się ludzi tak pan patrzy tak podziemi nie spojrzałem na czas, a czas podpowiada mi, że część informacji Radia zachód później dokończył o dobrze bardzo proszę pan Rafał Szumski reżyser jest państwa moim gościem dzisiaj w ramach teatru jest teatru Miejskiego oczywiście w ramach w Gdyni, ale w ramach festiwalu Szekspirowskiego mogą państwo oglądać sen nocy letniej w reżyserii pana Rafała Szumskiego, który w finale konkursu nagrodę złotego Yoricka informacje o dziesiątej 40 po informacjach wracamy trwa 2006. festiwal Szekspirowski Radia TOK FM jest patronem medialnym tego festiwalu, a w finale konkursu nagrodę złotego Yoricka m.in. spektakl sen nocy letniej autorstwa ulga ma Szekspira w reżyserii pana Rafała Szumskiego spektakl mogą państwo zobaczyć dzisiaj w teatrze miejskim imienia Witolda Gombrowicza w Gdyni ci, którzy mówię do tych państw, którzy już bilety ktoś nie ma to jest sąd aut w takie polskie są wyprzedane o, ale w repertuarze pojawi się dwukrotnie w październiku tak w październiku na pewno jest jeszcze zobaczymy będzie dalej w grudniu w styczniu zobaczymy jak słusznie zauważył nasz słuchacz no faktycznie Szekspir uniwersalny fajny, ale pewne rzeczy nie było, a mogłyby być tutaj trochę rywale tutaj trochę dodam myślę sobie, że w tym sensie każdy autor dramatyczny uniwersalny skoro można wywalić dodać zrobić po swojemu tak, ale o tym też już już wspominaliśmy prawda, że jednak no tak zapisanych postaci no nie ma prawie no w zasadzie bez tylko u niego tak zapisane w postaci tak troszeczkę także samemu dopisać ME czy ja to inaczej nazwać znaczącą daje pewną możliwość w ten przynajmniej ja to tak odbieram to znaczy daje możliwość swoim w swoich tekstach dekonstrukcji tych tekstów, ale też daje możliwość do tego żeby, nawet jeżeli pójdziemy literę tekstu te spektakle są w stanie widza nie wykończy akcji nie wynosić natomiast to co chciałem zrobić to było dokonanie delikatnej konstrukcji, ale zachowanie ducha Szekspira dla mnie duch Szekspira to, że u Szekspira no właśnie już ponad wiadomo im co czym jest dla mnie duch Szekspira jest już żart przychodzi do głowy Brosz jestem z Podlasia jest taki Suchar na dzień dobry Duszek PiS to na pewno nie duch Puszczy, a dobra opuszczą Wiesia Finder SA lokalny, ale wracając dla mnie duch Szekspira to jest to co to jest to jest zagadka i przestrzeń do zabawy, którą zostawił ewentualnym realizatorom jego tekstów ja mam wrażenie, że przemówią realizatorzy jego tekstu kach że, że przez przychód on daje ogromną przestrzeń do do do zabawie do zabawiania się to jego sztuk to jego grę i coś co ja np. terytoria irytuje realizacja szekspirowskiej to jest to jak realizator w tym okresie nie chce zabawy to znaczy albo od razu przepisuje albo eliminuje co z co bardziej męczące wątki to co ja próbowałem zrobić to jest zachowanie plotą Szekspirowskiego nie zabieranie, niemniej przepisywanie scen ewentualnie, jeżeli ktoś tylko chodzi też elementy montażowe, żeby coś ewentualnie skrócić, a w tym wszystkim spróbować zrobić spektakl jednak cokolwiek to znaczy współczesne chciał wyczułem tak przed informacjami, że chciał pan jeszcze kilka słów dodać o Adamie Modzelewski tak, bo tak przerwaliśmy, bo powiedział pan, że mamy amatora w zespole nie ma nie mogę powiedzieć Adamie Modzelewskim z tego prostego powodu, że Adam bardzo dobrej intuicji aktorskiej, mimo że zawodowo się para aktorskim aktorstwo przypomniałem się, więc amator ta zależy, ale jasne dobra Hej, to jest starszy mądrzejszy więcej pan przeżył dobrze niech pan poprawia, ale natomiast okej dodał, jeżeli chodzi o nomenklaturę możemy tak się uprzeć natomiast, jeżeli chodzi o jego narzędzia aktorskie to intuicja to ma naprawdę bardzo fajną też influencerem, więc na co dzień do czynienia z kamerą z widzami, więc jestem bardzo bardzo cieszy jestem bardzo wdzięczny za udział w tym projekcie, bo mamy tak naprawdę no nie musiałem się w ogóle martwić o jego oto, jaką realizuje zadania aktorskie na scenie mało tego mogłem nawet dodawać w zastanowią się pan kiedyś nad wieloma rzeczami bycie influencerem i nie poprze zobaczyć każdy z nas chciałby swoje życie przeżyć jakąś miarę po nasze po swojemu pewna, a jednocześnie influencer jest osobą, która mówi to ja na to pozwolić powiem jak żyć tak, ale chyba nie wiem czy powinniśmy iść tą drogą bo, bo z youtuberów to bez tzw. influencerami co jest myślę, że nie są moje rejony nie chcę nie chcę o tym rozmawiać możemy rozmawiać o matematyce różnicowej fizyce, ale nie influencera, ale fizyce kwantowej w jak pan woli kilokalorii metry chyba ich parametry i nic nie pamiętam proszę pana miałem dwóje z fizyki się kilometry dzisiaj śnią, a co to są kolory metr to są takie pudełeczka dziś narzuca lud coś tam się ma wydarzyć wyrównać temperatury mają wyrównać pomiędzy tym co jest w środku w tym co jest na zewnątrz kalorie metry i tak sprawdza pan proszę chciał zabłysnąć, że Misiewicz Fitcha kolor metry, czyli pan mówi o tym przy rządzie laboratoryjnym do pomiaru ciepła wydzielanego lub pobieranego podczas procesów chemicznych fizycznych tak wygląda dokładnie ja lubię jak każdy mógł pan robić sztukę tak bardzo lubię w ogóle jak kolory metr jest wykorzystywany przede wszystkim do wyznaczania ciepła właściwego cieczy ciał stałych ciepła topnienie porwania o tym kiedy gdzie rozmawiamy w czy kolor metrach na razie nie będzie pani robiła, o czym całe co będzie pan nie wiem handel tego święta trochę tak jak gwiazda opery z taka z górnej półki, że pani jest zabukowane na 5 lat przednie i jeżeli chodzi o operę to jest moje marzenie, żeby tam kiedyś dotrzeć, ale śpiewać reżyserować, a tak reżyserować, bo to jest wyzwanie, dlatego że się rusza w, gdyby trochę jako świadczenie, które wydaje się ograniczone jakoś tak się złożyło, że mówi szkołę kończymy stosunkowo niedawno w 2019, ale poza moim debiutem w Gliwicach zrobił spektakl na małej scenie to te kilka spektakli później to są co są spektakle jednak na wiele Sadowy dosyć duże jest coś takiego, że ta i okres pod potrzeba rozwijania narzędzi inscenizacyjnych dużych formach zaczęła mnie coraz bardziej interesować i na ten moment no jak szukam szukam rzeczywiście u utworów, które mają rzeczywiście sobie duży potencjał inscenizacyjny Opera coś takiego daje na pewno w ogóle chciałbym zrobić operę, bo np. chciałbym nie wie jeszcze jako Opera tak sobie też wymyśliłem, że mam solisty, którym jakąś arię takie śpiewa śpiewa śpiewa śpiewa tak jest zaangażowany, że sprawa spada do proscenium i umiera wtedy wychodzi inny solisty znowu wpływa też umiera tak robi kupę martwych solistów dzięki, jaki spektakl na festiwalu w nasadzie, a to były chyba Carmen i było no tam są dość ekstremalne warunki, jeżeli chodzi o głos, bo ja bez bardzo gorąco i trzeba dużo pić wodę i w Carmen chyba były 3 albo 4 śpiewaczki w roli karmy poprawa schodziły co akt nie ma drzewo no różnie nie mogę śpiewać, więc trochę taki pomysł, ale niezamierzone wtedy była bardzo nam to tabel lub jak ludzie spadają z proscenium dlatego chciałbym, żeby tak dużo tych ludzi spada o skróceniu, a nie trzeba czekać rok równa cenie 600 niedaleko wyprowadził sobie kiedyś znanego solisty i odbił zaśpiewał 2 minuty bym go wyłączył przyjechał z nowego Jorku rzeźbie od winnicy musiał spaść do proscenium czy taka konceptu walne raczej do chyba rzeczywiście zaczynamy rozmawiać kolory metra hit ale, ale jeszcze jeszcze tylko dokończy wypłacono mam jakoś wyszło mi teraz także wchodzę chyba taki etap, że udaje się ten kalendarz powoli, a na ile to jest to co pan chce robić na ile to jest także nowe, że coś jest coś jest tu chcieli to zrobić, jeżeli chodzi i ja też poznaje te miejsca, bo wiele teraz nie wiem czy mogę w ogóle mu widzenie Tatry tego nie ogłaszają, że to proszenie mówić tak, ale ja mogę powiedzieć moim doświadczeniu dyrektorem bliskim i teatrem w Gdyni, jako że jesteśmy tutaj, więc decyzję tu jestem bardzo wdzięczna dyrektorowi, bo daje mi przestrzeń do do tego co co co proponuje jak rozmawiać można na letni dyrektor powiedział no, że on on tego nie robił jak uważam, że mam na to pomysł tomików, a więc dla mnie pod tym względem bardzo bardzo ważna za tytuł sam przyciąga ludzi prawda taka też rozmawiam z dyrektorem i mieliśmy takie kurczy sen nocy letniej to jest takie przyciągające, bo jeżeli chodzi pamiętają tytułu w dobę jesteśmy trochę w takich czasach, że tak naprawdę już wyszliśmy trochę czasu remiksu i wczasy powtarzalności, że wszystko już tak naprawdę było wszystkie tytuły też były i ciężko jest, zwłaszcza w teatrze prawda też zainteresować widza jakimś czymś nas zna współczesna dramaturgia gdzieś tam istnieje, ale no czy pan recenzje swoich spektakli tak tak czytam i co za debile nie znają się, że o rwali się to znaczy jest coś takiego, że chyba są raczej w porządku recenzje, ale np. jeżeli chodzi o nastoletniej mam 1 ulubioną recenzje które, która kończyła się słowami, że no ja coś tam się średnio podobało, ale PiS widowni to nagrodziła oklaskami świetnie Babi bawiła to może je jako krytyk krytyczka tak się nie znam, ale świetnie też zaczynała 1 recenzja, która zaczynała gdzieś podział ten wspaniały dramat romantyczny katyński las to szalenie rozbawionych spektakl wprost mówimy o tym nie robimy kurna Paka spektaklu aromatycznym ateńskim lesie, więc to szalenie rozbawiło, ale to tak czytam, bo bo, bo czasami docent też można wyciągnąć coś, czego się nie zauważyło inna sprawa jest kwestia prawda poziomu krytyki poziomu recenzent twa obecnie, bo jest, bo jest rzeczywiście kilka osób, z których zdaniem się liczy np. Łukasz Drewniak tak to jego zdolność układu strony, że wybrał pana spektakle, ale mówi o upoważnienie jest kilku krytyków, a jeżeli chodzi do kategorii linii nie wspomina bez kozery, bo bardzo się podoba to kto od odczytał nas na spektakl, bo nie wszyscy tak odczytali, ale też czasami do recenzji wpływ na różnych portalach podejrzanych to później wisi w internecie no i no dalej myślę, że jeżeli chodzi o widzę tak to raczej rozchodzi się obecnie ma marketingiem przeprasza się przybranym szerszy szyb po 6 skrzy się wszystkim nie markety kiedyś szeptany w pierwszy w danym czy odpowiedziałem panu na pytanie o recesję tak tak tak no i co teraz nie zastanawia się, dlatego że rozmawiam z innymi twórcami są tacy, którzy nie czytają niż dają jeszcze mówią tam, gdzie te nie interesuje robię coś co mnie kręci, licząc na to, że wśród publiczności są osoby, które myślą podobnie okej to ja panu powiem znaczy po moich doświadczeniach aktorskich dla mnie głównym zadaniem reżyserskim, jaki sobie stawiam zawsze jest przede wszystkim zbudowanie dobrej atmosfery w pracy i zbudowanie tego, żeby aktorzy mieli poczucie, że uczestniczą w czymś, czego się nie muszą wstydzić, że nawet, jeżeli ktoś ma mniejszą rolę Toma w tej mniejszej roli miejsca do tego, żeby móc się wykazać to może złe słowo, ale zabawić to rolą w takiej czy inny sposób Gstaad komunikujące trochę na zbyt wybiorę to ze swoich doświadczeń, lecz Bóg wybiera ze swoich oświadczeń druga rzecz to są to jest też kwestia ekonomiczna to znaczy czasem mamy, jakie mamy wizję historii na stres staram się trochę łączyć na ten mojej twórczości może szukać złotego Graala nie zawsze to wyjdzie tego, żeby spektakl z 1 strony w nazwijmy to użyć słowa efektowne z drugiej strony, żeby jednak pod pod odpaść od pod płaszczykiem tej efektywności i często komediową ości, żeby ukrywać pewne treści natomiast do tego momentu to jest droga do tego momentu co będzie dalej, bo jak rozmawiam o tytułach, gdzie to za chwilę przekręcie np. by choćby to wspominam o tym kolanie przecież też mamy do czynienia z zupełnie innym rodzajem tekstu to jest to jest tragedia nie komedia natomiast, że jakaś wspólna którą, której szukam zawsze wtedy w w swoich realizacjach to jest jednak dno, żeby zostawały zawsze też nadzieję na końcu, żeby to wyjście z teatru było takim wyjściem jednak doładowuje ją widza czy tak pochylił dziecko tak po ludzku absolutnie, jeżeli i kiedyś stał kiedyś powiedziałem mu wykładowcy w szkole orzekł mój ulubiony reżyser teatralny to jest bez Spielberga ale kto nie robił starszym wieku starsze nie robił, ale jego produkcje są zazwyczaj produkty, które są w stanie połączyć i i wymagającego widza, ale też zrozumie to widz, który wymaga trochę mniej więc, więc próbuje realizować oczywiście no i później dostaje trochę cięgi np. że już w mosznie atmosferę letni to w kilku recenzjach to i przez część widzów też nie zostało odczytane, że to coś więcej ktoś po prostu rzuci mamy tutaj komedyjka Śląski zrobił to bez sensu, lecz to szybko, dlaczego tak w ogóle no gdzie na chiński sprawdzano i dlaczego nie zrobił tego tak nie wiem jak będzie kie WICZ, dlaczego nie wyrywają sobie włosów z głowy krew się nie leje gęsto, bo nie ojciec spektaklowi partner rozmowy bardzo bardzo panu dziękuję będzie pana spektaklu tak będę będę zostaje oczywiście no mam nadzieję, że muszę pilnować, żeby nam się kurtyna urwała tak jak wczoraj przedwczoraj na próbie bardzo dziękuję panu Rafałowi bestii reżyser spektaklu sen nocy letniej, który jest finale konkursu nagrodę złotego Yoricka w ramach 2006. festiwalu Szekspirowskiego informację o godzinie jedenastej po informacjach wracamy do programu off czarek Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: OFF CZAREK

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

TOK FM Premium - Radio TOK FM bez reklam: czyli TOK + Muzyka, podcasty z audycji Radia TOK FM oraz podcastowe produkcje oryginalne TOK FM. Tylko teraz w cenie 15 zł za miesiąc. Na zawsze!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA