REKLAMA

Nowy szef Volkswagena, auta zelektryfikowane w Polsce oraz nowości motoryzacyjne z Włoch

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2022-07-29 19:40
Czas trwania:
12:56 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
codzienny magazyn motoryzacji dobry wieczór to jest codzienny magazyn motoryzacyjny Radia TOK FM Sławek Paruszewski Jacek Balkan dobry wieczór piątek zaczynamy zaczynamy program myślą tylko kilku dość istotnych z ostatniej chwili może niekoniecznie, ale informacji, a no taka bardzo nieoczekiwana dotyczyły Herberta Lisa, który wyrusza koncernu volkswagena jeszcze do niedawna Klan rodziny Porsche Piech oni posiadają ponad połowa głosów i 31% udziału Ford Zagania zdecydował, że Rozwiń » prezes musi odejść i został zastąpi go Oliver Bloom, który do tej pory szefował firmie Porsche, a więc ta rezygnacja to było zeszły piątek szefa koncernu volkswagena ona była bardzo, a nieoczekiwana z tym, że od 1września na to ma wejść w życie to nie tak z dnia na dzień natomiast wiesz on w zeszłym roku przedłużył swój kontrakt ono 2015 roku był szefem volkswagena do 2025 roku miał kontrakt, więc tam się coś dziwnego dzieje nie jest wykluczona, że on chyba trochę być może wg właśnie rodziny Piech rodziny Porsche rząd trochę zbyt agresywnie, a starał się przekształcić dotąd taką już starej daty firmę motoryzacyjną z ludem w nazwie, a autami dla ludu takiego supernowoczesnego KUL producenta samochodów elektrycznych, która które, które są o wyjazd takie dwudziestą pierwszą wiecznej w ogóle wszystko Hej, i ziemniaczki, a więc jak jest to jeden z takich, ale wiesz co to było nieuniknione uważa to był dobry krok, żeby przykryć tą aferę dieselgate i robić taką elektryfikację bardzo szybko to było to był skok na głęboką wodę, ale co mogli zrobić nowy w nie wiem ja czytałem, że też od paru miesięcy jeśli nie lat były też problemy ze związkami zawodowymi nie dogadywał się z radą pracowniczą tam mogło być wiele czynników, ale nie dowiemy się chyba tak szybko albo nigdy się dowiemy naprawdę, dlaczego nie będzie jest jeszcze znacznie, żebyśmy się oni jakoś w szczególnie martwili do z dostanie podejrzewam maga odprawę natomiast pokazuje to być może troszeczkę tło tych problemów, o których też jeszcze chciałbym wspomnieć Otóż jest jeszcze 1 problem z volkswagenem, a mianowicie jest taki, że aż 3 albo nawet zwykły golf octavia mają ciągle problemy z oprogramowaniem to samochody, które trafiły do klientów była niegotowa one były bardzo intensywnie testowane również w Polsce, gdzie tam pod Szczecinem jest taki ośrodek został on uwagę należy dobrze pamiętam, a tych samochodów jeszcze zamaskowanych i 3 jeździły tutaj ogromne ilości może nawet mówili o tym, że tam cały czas są problemy z tym oprogramowaniem cały czas są problemy z oprogramowaniem, bo jeszcze przed wprowadzeniem samochodów do sprzedaży jak samochody zostały wprowadzone do sprzedaży to Niemcy pamiętasz, ale Edi 3 wprowadzono do sprzedaży, ale nie można było kupić były problemy z oprogramowaniem były chyba nawet jakieś stuki, ale okazało się nie są wydawane są problemy z oprogramowaniem te problemy one zostały częściowo usunięte, ale tylko częściowo ludzie ciągle skarżą piszą do nas maila też czytamy o tym, że to się ciągle wiesza ciągle działa tak jak trzeba jest nieprzewidywalne ekran gaśnie nam się to przecież też zdarzało no a teraz o to, żeby się części zdarzało niż w innych samochodach to nie powiem, bo przez wsparli mnie nie Sławku część napraw koniecznie tobie może częściej mnie nie na zapomnienie mnie Sławek, niemniej to nie jest problem, który jawi mi osiągać zdrowia, które jak jest znany tym wszystkim, którzy kupili taki samochód jako nowy, ale jeszcze 1 rzecz się z tym wszystkim do nawiąże, bo ten dział został nowy stworzony na waszą Carrie-Anne, który odpowiada właśnie za to oprogramowanie to wyodrębniło w ogóle taką osobną firma i oni mieli wymyślić stworzyć niezwykle potrzebne soft oprogramowanie na zarówno tego co na pokładzie, czyli multimediów nawigacji, a obsługi temperatury wybieranie głosowe, jaki zarządzanie energią do projektu Artemis projekty Arte miejsca są samochody przyszłości, a flagowce volkswagena Porsche Betleja audi przecież wiesz BMW ma siódemkę Mercedes ma na Eques SA pokaż mi audi i 8 np. tak czy elektryczną, a sam nie ma miała być, ale słucha tam jest takie opóźnienia już teraz mówi o tym, że cały ten projekt może być opóźnione o 3 lata, że premier tych samochodów niewykluczone, że elektryczne Macana również, które przekażemy traktował wiadomo Macan będzie pewnie w 2024, a nie 2003. to już nawet nie ma co liczyć na to, ale to właśnie to wszystko właśnie jest z tego powodu, że gdzieś zostały podjęte zbyt ambitne decyzje tematy zostały przy pilnowaniu tak jak trzeba zrezygnowano z poddostawców np. firmy Bosch, która zaczyna się angażować w ogóle problemy volkswagena zostali już, bo został poproszony o pomoc ratunek, bo ten carat czyli jakby specjaliści zatrudnieni przez volkswagena nie są sobie w stanie z tym poradzić, więc też tych czynników, które spowodowały, że pan jest odszedł z koncernu, a było sporo myślę, że wymieniliśmy przynajmniej ze 2 to pewnie tak, ale powiem, że nie wiem moja myśl my mamy na krótko samochody nie ma na stałe moje doświadczenia z tymi wszystkimi elektrycznymi volkswagenami raczej problemem były niezbyt łatwa obsługa nie to, że coś zawieszała, ale dobrze no okej tak, bywa że się w niektórych pewnie zawiesza, zanim przejdę do polskiej elektryfikacji, który miał mówić w środę, ale rzeczywiście są, bo jeszcze parę rzeczy chciałem tutaj sobie ułożyć to krótko krótka wiadomość na temat elektryka z dalekiego Wschodu przejść z Niemiec najpierw do Korei potem do Polski w tej chwili najmniejszy samochód Hyundai oferowany w Polsce to jest Hyundai i 10 no i okazuje się, że następca będzie elektrykiem, czyli zniknie prawdopodobnie ta nazwa będzie być może będzie ioniq 1 będzie kosztował 20 000EUR w przybliżeniu, ale nie nikt nie uciekniemy od volkswagena, dlatego że tutaj nasuwa nam przecież od razu volkswagen Cup, który do całkiem fajny był samochodem Skoda Citigo, ale w tej chwili trudno go kupić i skody Citigo chyba nie ma w ofercie zobaczymy jak to będzie z hyundaiem 11 elektryków do 2030 roku, a oni 1, a oni 2 oni 5 jeździliśmy do nich 6 na przełomie roku ioniq 7 większy w przyszłym roku, ale teraz z kolei do Polski ja bym chciał, że był mały elektryczny Hyundai czekam w ogóle na coś takiego lepsze jakościowego niż Dacia Spring, ale miała cenę taką poniżej 100 000 dobra Polska ile samochodów zarejestrowano w Polsce przez pół roku ponad 200 000 to dokładnie mówiliśmy to wszystko mamy z Instytutu badań rynku motoryzacyjnego Samar te dane 212 012% mniej niż w zeszłym jeśli chodzi o samochody zelektryfikowane no, więc wzrost samych elektryków to jest 100% i to 100% spowodowało, że już to jest jedynie, bo pamiętasz sam wspominali, że w Rumunii 6% nowych samochodów w Europie ponad 10 śladami po 7,5, że w Polsce już ponad 2% zbliża się do 2 pół procent i 408 aut o 99% więcej niż w półroczu ubiegłego roku i uwaga ja myślałem nawet kraju byłem pewien, bo tak było po pierwszych 4 miesiącach, że Tesla jest liderem wyobrazić, że o włos wyprzedziła Kia po pół roku 523 elektryczne kije 498 Tesli na świecie pewnie ponad pół ponad 500 000 na trzecim miejscu BMW to jest niecałe 400 sztuk jeśli chodzi o modele notuje Tesla liderem niecałe 400 sztuk, a bardzo dobrze sprzedają Mustang Mach również 300 kilkadziesiąt sztuk, a Kia fałszerz pewnie ciągnąca, chociaż wiem ciągnąca to mniej niż połowa kija w 6 przy mamy kije wyroki są, a jeszcze zastanówmy się czy hybrydy jeszcze mają zyskują naznaczeniu, bo ja też czytałem ostatnio nie ma już mówiliśmy, że spadek w Europie sprzedaży hybryd tradycyjnych jest natomiast w Polsce nie w Polsce jeszcze jest cały czas wzrost 23% 35 000 sztuk no to jest kilkanaście procent to wiadomo Toyota Honda Lexus, a hybrydy z gniazdka trochę więcej niż zwykłych elektryków i tutaj mamy właśnie, jakie samochody z gniazdka BMW Mercedes volvo, czyli jeśli chodzi o hybrydy z gniazdka to tu klasa premium te myśli, że długo potrwa, kiedy wreszcie osiągniemy 10% sprzedaży samochodów elektrycznych, bo to 100% to brzmi imponująco tak długo mimo wszystko, bo ja też niestety tak uważa tak myślę, że za 34 lata, bo pomysł Zobacz nowy, chyba że no i jeszcze bardziej nie będzie spalinowych oni jest cena ze spalinowego samochodu kompaktowego wyrówna się z ceną samochodu elektrycznego kompaktowego nie, dlatego że stanie elektryki tylko, dlatego że podważają spalinowa nie takie równanie AJA liczne wiesz co na to, o czym mówiłem 3 minuty temu czy 6 że, że będzie większa dostępność, chociaż nie zarabiają na tym firmy nie śpieszą się z moimi elektrykami krzyż to jest powód, że Zień ona nie wchodzą na nie, dlatego że technologii nie ma przez nie żartujmy sobie można robić mnóstwo małych elektryków mało, kto robi mało, która firma prawda no bo pieniądze się tu liczą prawda to mamy 2 ciekawostki na koniec masę racji GranTurismo Gran cabrio spodziewany jest w przyszłym roku będzie wersja Holgera, czyli elektryczna zamiast podwójnego podwójnie doładowane jeśli fałsz 6 maserati netu no będzie będą 3 silniki elektryczne łączna moc prawie 1200 koni to będzie najmocniejsze maserati w historii na samochód ma wyglądać bardzo podobnie albo identycznie to jeszcze nie wiemy tego na 100% w wersji zarówno w wersji spalinowej jak w wersji elektrycznej to jest 1 taka ciekawostka w przyszłym roku powinniśmy się czegoś więcej dowiedzieć no i Massa Ferrari prosa też jest coraz bliżej coraz bliżej w wersji produkcyjnej na maserati Levante ten samochód chyba maserati Levante będzie miał trochę wspólnych części samochody są testowane na torze koło Maranello, choć nie trwał 12, więc i pierwszą wolnossący słuchaj nawet 800 koni a bo to podjazd dorzuca do tego maserati już sobą, bo to wszystkie elektryki mają się nazywać Fangora tak jeszcze tak parę informacji mam takich króciutko Greka, ale foldery to będzie 500 koni prędkość maksymalna 200km/h akumulator nie byle jakiej pojemności 105 kilowatogodzin moment obrotowy 800 niutonometrów oglądam tutaj informacje patrzy na Greka, ale też w ogóle ładny samochód, więc zobaczymy maserati elektryczne patrz kto by to kiedyś pomyślał, że coś takiego będzie tutaj jeszcze SUV Ferrari no, więc Włosi właśnie teraz pod skrzydłami Stellantis to mogą sobie robić co chcą kłaniamy się pięknie to państwo sobie mogą robić co chcą, bo jest weekend Sławek Paruszewski Jacek Balkan do usłyszenia już w poniedziałek Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

TOK FM Premium - Radio TOK FM bez reklam: czyli TOK + Muzyka, podcasty z audycji Radia TOK FM oraz podcastowe produkcje oryginalne TOK FM. Tylko teraz w cenie 15 zł za miesiąc. Na zawsze!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA