REKLAMA

Linie British Airways ograniczą loty z Londynu m.in. do Polski. "Na wielu lotniskach w Europie brakuje pracowników"

TOK360
Data emisji:
2022-08-02 18:20
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
09:09 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
TOK 360 tras podsumowaniu dnia wielka Brytania i linie lotnicze British Airways, które wstrzymują sprzedaż biletów na lata z londyńskiego lotniska Heathrow na trasach krajowych i europejskich to znaczy nie będzie można kupić już niemożna kupić biletu np. do Warszawy czy do Krakowa do poniedziałku 8sierpnia włącznie do Krakowa do 9sierpnia włącznie nie zobaczmy, jakie będą dalej decyzja w tej sprawie, a już teraz będziemy o tym rozmawiać z Tomkiem Lipińskim z polityki Rozwiń » Insights dzień dobry witam w KRS w ta decyzja ma związek z tym, że lotnisko Heathrow ma problemy z dużą liczbą pasażerów tak to ujmijmy, bo ograniczenie tezy tej liczby pasażerów właśnie to jest 100 000 osób, skąd to wszystko wzięło tam z czego wynikają problemy i nie jak to lotnisko sobie z tymi brzmi poradź w ogóle problem nie jest zbyt dużą liczbą pasażerów, bo to 100 000 pasażerów dziennie miesięcznie to jest dziennik przepraszam 100 000 pasażerów dziennie to jest mniej niż lotnisko Heathrow obsługiwało przed pandemią sta nie problem nie jest to, że pasażerowi za dużo tylko, że pracownik jest za mało lotnisko samo lotnisko, ale też bardzo wiele firm, które na lotnisko działałem zajmują się między nimi obsługą bagażu czy szerzej mówiąc obsługą naziemną pasażerów samolotów mają po prostu zbyt mało pracowników co powoduje, że nie są w stanie obsłużyć takie liczby pasażerów, które obsługiwały przed pandemią czy nawet się do nich zbliżyć do 100 000 pasażerów dziennie oraz do tego jeszcze tysiące operacji od lotów dziennie to drugi limit lotnisko wprowadziło to są poziomy, z którym lotnisko bez problemu radziło 3 lata temu oraz w tej chwili z uwagi na brak pracowników nie jest w stanie obsłużyć tych pasażerów lotnisko lotnisko Heathrow jest lotniskiem przede wszystkim linii British Airways dramatem około 50% udziałów pod względem liczby lotów i więcej pod względem, żeby pan liczbę pasażerów, więc ta linia najbardziej na tym cierpi dlatego ta goście zaskakująca na kółko na główkować wiadomość o wstrzymaniu sprzedaży naloty natomiast nie jest także loty się nie odbędą od będzie się dużo mniej natomiast na niektórych z tych tras, na które pasażerowie w tej chwili nie mogą kupić biletów samoloty i tak polecą, bo one będą przewoziły pasażerów, którzy już bilety kupili wcześniej oraz pasażerów lotów, którzy zostali, które zostały odwołane, bo to jest główny powód decyzji byty Szal, który po prostu chce wydać mówiąc wprost margines bezpieczeństwa, czyli zachować wolne miejsca w tych samolotach, które i tak polecą, żeby móc tam przecież zmienić rezerwację przyblokować pasażerów, którzy mieli, lecz lotami winne dni, które zostały z uwagi na to limit operacji min pasażerów odwołane to rodzi duże problemy dla tych wszystkich np. pasażerów z Polski, którzy chcieliby w mają taką potrzeba, żeby nagle wylecieć do kraju nie będzie można kupić biletów może być taka sytuacja chyba to jest największe lotnisko Wielkiej Brytanii i jedno z 4 największych Europie czy to jest jedyny przykład takich problemów słyszeliśmy po po tym, jak ruch turystyczny zaczął wracać do normy także w Polsce o problemach z obsługą to znaczy pracownicy lotnisk zostali zwolnieni z pracy jak mieliśmy lockdowny później, jakby nie zdążono ich zatrudniać czy, wybierając jakieś kierunki w Europie albo na świecie osoby nasyłają powinny powinny brać pod uwagę, że w danym konkretnym miejscu też są limity albo mogą za chwilę pojawić się limity albo coś się zapycha, ale właśnie z powodu braku braku pracowników tak pan podkreślał co do zasady niestety pesymistyczny trzeba powiedzieć, że nie ma lotniska, które w Europie nie tylko w Europie też Stanach Zjednoczonych nie byłoby zupełnie tymi problemami dotknięta na każdym z lotnisk może się zdarzyć w tej chwili problem uwagi dobre spowodowane brakiem przepustowości natomiast najgorzej jest duże lotniska też nie wszystkich, bo to nie jest nie jest wprost przez przekładany liczba pasażerów na problemy natomiast bardzo duże problemy ma też lotnisko w Amsterdamie, który również wprowadziło ograniczenia co do liczby lotów na poziomie znacznie niższe niż niż, który miał miejsce w 2019 roku problem ma też lotnisko we Frankfurcie i innych, aby radzą sobie trochę lepiej mniejsze problemy senacka w Paryżu w Madrycie z tych największych europejskich lotnisk najlepsza sytuacja pewnie w Istambule tam stosunkowo nowe lotnisko, które do tego jeszcze operujemy w zupełnie innych warunkach regulacyjnych związanych z rynkiem pracy itd. natomiast co do zasady duże, aby mają problemy co do zasady lepiej latać w tej chwili bezpośrednio jest taka najprostsza rada i mniej przesiadek tym lepiej poty mniejsza szansa, że gdzieś po drodze zdarzają się opóźnienia w energię latać bez bagażu, bo duże problemy są związane z bagaży obsługą bagażu rejestrowanego wykazała rynkiem była rynkiem przeładunkiem dlatego z lataniem samym bagażem podręcznym również zmniejsza liczbę potencjalnych punktów, w których może dojść do jakich utrudnień natomiast, podsumowując niestety branża mówiąc kolokwialnie zawaliła zawaliła zatrudnianie pracowników zrobią za późno nie przygotowała się do tego ruch jeszcze odbił szybciej niż ktokolwiek spodziewał no i w tej chwili te problemy tak naprawdę dotykają przez nich i pewnie pod pewnymi względami można w gruncie rzeczy pochwalić lotniskach Heathrow w Londynie Info czy Amsterdamie za to, że wprowadziły ograniczenia bo jakkolwiek one są dużym utrudnieniem to przynajmniej są przewidywalne tylko damy z wyprzedzeniem lepiej jednak mimo wszystko dowiedzieć, że lot się nie odbędzie tydzień 2 tygodnie przed wylotem niż w momencie, gdy jesteśmy ostatni w jakim kierunku to zmierza w tej chwili, bo podejrzewam, że lotniska oraz na potęgę szkolą nowych pracowników, ale mogą się też obawiać, że przyjdzie jesień znowu będą jakieś bariery i może nie będą tak skoro jednak do do zatrudniania do szkolenia i może będą wolały mniej mniejszą liczbę, ale pewnych pasażerów na medycynie jest tak, gdyż paradoksalną sytuację w gruncie rzeczy bezprecedensową branży, gdy faktycznie w tej chwili ruch wakacyjny odbija gwałtownie natomiast jesienią wszyscy wiedzą w branży, że nikt nie wie tak naprawdę takie, jakiego stopnia przyjdzie spowolnienie, że przyjdzie spowolnienie jest dość pewne po pierwsze, sytuacja gospodarcza inflacja w Europie powoduje, że pasażerowie będą mniej skłonni do wydawania pieniędzy na podróże do tego dochodzi zmiana typu ruch ruch wakacyjny, który odbija bardzo szybko w sposób naturalny zmniejszy jesienią czy zimą, bo wtedy latają głównie pasażerowie biznesowi, a tych jest ciągle dużo mniej wszystko wskazuje na to, że nad na stałe będzie mniej jednak bardzo dużo firm na stałe przedstawiła się częściowo na pracę zdalnymi i narzędzia zdalnej pracy, więc faktycznie w tej chwili potrzeba bardzo pilnie pracowników, ale też na pokład samolotów, których brakuje wielu liniom, a za 2 miesiące może się okazać, że tych pracowników, których teraz linie lotnicze czy lotniska szkolą zatrudniają będzie po prostu za dużo szkolenie to jest tak sedno problemu szkolenie pracownika na lotnisko czy do linii lotniczej to jest dość długotrwały proces tego to jest proces, który wymaga uzyskania odpowiednich zgód zezwoleń dla danego pracownika pracowniczki od np. Straży Granicznej od policji w zależności od kraju, bo to jest jednak praca związana z pracą na granicy państwa w strefie o podwyższonych standardach bezpieczeństwa na wszystko trwa rekrutacja, które zaczęły się wiosną powodują, że pracownicy przychodzą do pracy teraz, czyli za późno na, ale może się okazać, że faktycznie za 2 miesiące oni już nie będą w dużej części czytamy w pewnej części potrzebni bardzo bardzo utrudnia planowanie biznesu liniom lotniczym, bo ta sezonowość, która zawsze w branży lotniczej w dużym utrudnieniem trasy jest naprawdę radykalne i do tego jest nieprzewidywalna chociażby, dlatego że nikt do końca nie wie co dalej się stanie z pandemią wprawdzie wciąż trwa mogą się pojawić kolejne fale kolejne ograniczenia niepewne czasy w tej lotniczej branży bardzo dziękuje Dominik Sipiński z polityki Insights był razem z nami już za chwilę połączymy się z Michałem Kacewiczem z telewizji Biełsat, w którym będę rozmawiał o decyzji rosyjskiego Sądu Najwyższego, który uznał ukraiński punkt, a za organizację terrorystyczną po co taka decyzja co ona oznacza o tym za chwilę Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: TOK360

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

TOK FM Premium - Radio TOK FM bez reklam: czyli TOK + Muzyka, podcasty z audycji Radia TOK FM oraz podcastowe produkcje oryginalne TOK FM. Tylko teraz w cenie 15 zł za miesiąc. Na zawsze!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA