REKLAMA

Nowe baterie NIO, Sono oraz nowości Renault, Brembo i Hyundaia

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2022-08-03 19:40
Czas trwania:
13:21 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
dobry wieczór codzienny magazyn motoryzacyjny Radia TOK FM Sławek Paruszewski Jacek Balkan dobry wieczór dobry wieczór środa staramy się opowiedzieć państwu trochę o przyszłości przyszłości motoryzacji myślę, że dzisiaj się to wyjątkowo uda chcę zacząć Sławku, czyja by na SOR nowych informacji mamy mamy informację zacznę, więc co, bo to co zapowiadałem wczoraj tak mówiliśmy wczoraj nowym serwisie dostępne w Polsce mówiliśmy, że będziemy też pewnie wkrótce Rozwiń » zyskają, ale kolejną marką się zastanawialiśmy, jakie są bardziej znane marki są oczywiście bardziej znane marki chińskie, chociaż nie oni kupić w Polsce oficjalnie chociażby nie oczy biła di prawda to oni dużo mówiliśmy znamy Emreli również natomiast, dlaczego oni dlatego oni, że kolejne informacje Unii tym razem nie ona kimś nowym modelu natomiast oba teoria, które firma będzie wprowadzać w swoich samochodach wszystkich również tych, które już jeżdżą na drogach właściciele będą mogli to nowe baterie sobie zakupić albo wypożyczyć Otóż chodzi są to baterie o nie byle jakiej pojemności 150 kilowatogodzin nie wiem czym taki samochód taką pojemnością jeździliśmy ponad 100, owszem, ale 150 nie w tym roku jeszcze, ale ważniejsze jest to, że tam będzie ten słynny stały elektrolit i o co tutaj chodzi chodzi o to to jeszcze nie jest także produkuje baterie w fabryce z tym stałym elektrolitem ciekawostka jest taka, że czeka żeby, żebym tutaj nie przekręcił ten w tych nowych bateriach będzie jeszcze czeka na etapie produkcji w momencie napełniania ogniw a, a później się ze Stali to zostali ze stale się będzie dotyczyło prawdopodobnie większości tego jakich warstw bowiem też nie wszystkiego jeszcze nie ujawnił natomiast wiadomo, że gęstość energii jak to tych nowych bateriach ze stałym elektrolitem ma być 20% większa niż tych ogniwach litowo-jonowych ciekłym elektrolitem, ale też dużą ciekawostką jest to narzędzie dzięki takiej pojemności zasięg praktyczny ma być między 700800 km taki realny i ale jeszcze większą ciekawostką jest to, że wszyscy właściciele tych modeli dostępnych, czyli Mio jest 8 tego to w Polsce widziałem, chociaż na litewskich numerach tt 7 eos 6 IEC 6 będą mogli wypożyczyć te nowe akumulatory w ramach miesięcznej opłaty i potem korzystać z tych słynnych stacji wymiana akumulatorów, a ich jest przypomnę w Chinach już ponad 1000, jeżeli zdecydujesz się na zakup no to wtedy już nie będzie mógł korzystać ze stacji wymiana akumulatorów tylko będziesz mógł standardowo doładowywać na najważniejsze jest to, że stały elektrolit, że bateria naprawdę imponującej pojemności 150 kilowatogodzin no cóż to tylko tylko się cieszyć firma ani o Maciela oraz to od stopień stopień od 150 co żeśmy rozmawiali natomiast nie wiedziałem, że i masz wybór taki trudny, czyli albo płacisz co miesiąc abonament albo albo jest skazane na to, że musi sobie samemu ten samochód ładować myślałem że, ale może to dotyczy tylko 150 tak dotyczą należy także na pewno dotyczy to tych nowych ostoi ze stałym elektrolitem chyba poprzednich tych jak już kupione to raczej nie przynajmniej tej informacji tutaj z tej chińskiej strony po angielsku nic nie mogą wygrzebać no dobra mają taką ciekawostkę techniczną jeszcze 1 nawet będę miał na w 2007 roku w samochodach marki rano pojawiło się coś co teoretycznie żeśmy już trochę znali, bo ja pamiętam jak Honda Products dziewięćdziesiąty pierwszy rok Jana miała 4 w USA co oznaczało 4 koła skrętne nie napad na 4 koła tylko 4 koła Krępa i był to niesamowicie zwrotny samochód Honda prelude w latach dziewięćdziesiątych była bardzo chętnie kradziona w stanach Zjednoczonych służyła do ucieczki przed policją był to naprawdę bardzo zwinny bardzo szybki samochód z dwulitrowym 150 konnym silnikiem i właśnie tymi 4 kołami skrętnymi w porównaniu do tych amerykańskich radiowozów to było po prostu nieziemsko winna 2007 roku system for Control pojawił się w lagunie kupa wymagające rasie wyspa się talizman potem był i ten system nie był dostępne w samochodach z napędem na 4 koła sprawnych samochodów z napędem na 4 koła to rano nigdy nie było dużo było kolos i długo długo nic, a teraz teraz to zmienia jest taki samochód, który nazywa się Australii i właśnie przy jego okazji samochód na pewno ma 4 koła może być przecież został ten system to druga generacja układów Kontro, a zmienione i udoskonalone kąt skrętu kół został zwiększony z 3 pół do 5 stopni przy niskich prędkościach tylne koła skręcają się w kierunku przeciwnym niż do przodu, czyli do 50 km na godzinę to bardzo ułatwia wszelkie manewry ten samochód ma średnicę zawracania 10m średnica 10m nie jarzy rozumiem dużo jak my jak małe jak małe miejskie auto wprawia cię ring no powyżej 50 km na godzinę koła z tyłu odchylają się już mniej a, ale za to w kierunku tym samym, w którym autor w tę samą stronę się, skręcając koła z przodu no to znowu poprawa stabilności wyczucie tego samochodu fajnie to wymyślili no to jest tak nawet sprawy chyba jednak naprawdę niewielu takich powiedzmy popularnych Marek, których tak by można sobie dokupić naporze marca uda się to rozumiem czy audi ma, ale Francuzi np. spojrzał w stronę tego nigdy nie mieli też pierwsza ciekawostka techniczna druga jest trochę bardziej skomplikowana paradoksalnie jest to układ hamulcowy opracowane przez firmy Brembo włoska firma Brembo my Włosi są bardzo skromni mówią, że jest to my większy największa rewolucja największy postęp, jeżeli chodzi o rozwój układów hamulcowych od końca lat siedemdziesiątych, kiedy pojawił się system ABS, a czymże jest sens dzisiaj nie jest to hamulec, a w, którym nie ma bezpośredniego połączenia między pedałem hamulca hamulcami myśmy to jest tzw. Bright by Why żeśmy jeździli 1 takim samochodem Alfa Romeo Giulia ją pamiętam, że pierwszy kontakt i fakt to był samochód na ceramice, bo to była Falka, ale także nie zrobiłam to zbyt dobrego wrażenia miał wrażenie, że w ogóle ten pedał hamulca z przekręconym wziąć jakoś buja nie czułem się z tym pewnie nawet było parę lat temu system został na pewno już udoskonalony, a to, o czym oni się teraz chwalą to jest coś dużo bardziej rozbudowanego to nie jest tylko wyłącznie, a układ, które nie składa się z tego tłoku, który wciska aż za wspomaganie co prawda, ale mimo wszystko musi go nadepnąć tylko pedał hamulca jest oczywiście potencjometrem jest do tego bardzo skomplikowana elektronika, która steruje hamulcami na każdym kole oddzielnie i to nie chodzi o zwykłe korektor siły hamowania, który jak jest rzeczą oczywistą w każdym samochodzie inaczej przed inaczej tę, ale tutaj chodzi o to, że w zależności od tego czy jedziesz szybko czy już wolno po jakiej już nawierzchni ilu pasażerów na pokładzie ile waży auto czy ma tam np. taki bagaż czy nie i też jak mocno naciska hamulec też możesz sobie to ustawić pod swoje preferencje, żeby to było np. takie bardzo delikatne hamowania, bo bardzo ostra to w przypadku samochodów elektrycznych to też ogromne znaczenie, więc te hamulce one będą dużo bardziej też przy okazji konfigurowalne i a jeździli nasi koledzy dziennikarze niedawno też sami prawdopodobnie testy 2024 roku jako pierwsza Marka dostanie te hamulce no i podobno wrażenia są na bardzo dobra, zwłaszcza podczas jakichś takich ostrzejszych ostrzejszych manewrów na panu prawo ciekawostką bardzo ciekawostka ciekawa, ale pamiętasz Infiniti parę lat temu na pewno kup 50 to była ta technologia firma była czy Drive woła ja, czyli sterowanie też takie jak i wyłącznie za pomocą elektroniki i my chyba specjalnie jakoś tak nie było kolumna kierownicy nie była połączona jak to było przecież nie było chyba mechanicznego połączenia to wszystko były czujniki sterowniki elektronicznie potem był modyfikowany, ale to to jakoś chyba nie za bardzo chyba się potem przyjęło pamiętam, żeby Infinity w wielu modelach no nie wiem ku 50 co pamiętam, ale czy później to jak może wyjaśnię, o czym mówić dobrze wiesz są to już duże przedsiębiorstwa, bo jak coś osłoną Motor z tobą, bo to ważna informacja pamiętasz Live Live jak to było Lighting może sobie przypomnieć miała już wiemy najmniej kłam to taki samochód solarny elektryczny pamiętasz dużo mówiliśmy w Holandii produkowany, a teraz jest kolejna Marka, która wchodzi z takimi samochodami już wreszcie chyba do produkcji seryjnej to jest są niemiecka firma ma nadwozie wyłożone ogniwami całe nadwozie jest wyłożone ogniwami fotowoltaicznymi i to już nie jest prototypu czy widziałeś tego w ogóle kiedykolwiek te samochody suną Motor złotych prototypów to już było kilka działań to są niezbyt duże samochody i właśnie można powiedzieć, że to jest słów nie pamiętasz go no właśnie sobie stukały to zobaczy to czy kiedykolwiek chyba ono Motor akurat nie mówiliśmy dużo mówiliśmy o tych letnie mówiliśmy nie mówiliśmy, dobrze więc cóż tu chodzi chodzi o to, że te te wszystkie ogniwa fotowoltaiczne, które pokrywają dach maskę one tak jak w przypadku letnich Gałan tego holenderskiego umożliwiają codziennie pokonanie jeszcze dodatkowych kilkunastu Onet dobry przy dobrej pogodzie kilkudziesięciu kilometrów oprócz przecież silników elektrycznych to jest Super wnuki idealnych warunkach nie odnoszą akumulatorów tak oprócz akumulatorów 35 km na dobę przy dobrej pogodzie średnio 16 km na dobę jeśli chodzi o taką Murator te baterie to tutaj mamy standardowe akumulatory 54 kilowatogodziny można ładować prądem stałym 75kW, więc myślę, że kiedyś powinniśmy pierwsze samochody w przyszłym roku będą prawdopodobnie wreszcie wyprodukowane stany Zjednoczone Europa głównie jazdy są teraz przedpremierowe, więc myślę, że powinniśmy kiedyś bardziej też skoncentrować na tym, jaką moc potrafią też elektryki, bo my nie zawsze mówimy przyjąć, bo trochę ostatnio tych ładowarek mocnych się szybkich w Polsce pojawiło jest kilka 350 kilo Wato tych jest już kilkanaście 150kW w tym jedno Warszawa w Warszawie, ale z dniem czy zauważyłeś jak czasami patrzymy w samochodach rzecz wiele samochodów przyjmuje tylko kilkadziesiąt kilowatów więc, owszem, fajnie na przyszłość chowania w zgonu niejakim pojechał na ładowarkę myśl 22 lokatorom okazało się, że wbudowana ładowarka w tym samochodzie pozwala ładować jedynie prądem 11kW zmian aż Otóż to i tak często jest zostałem sam wszystko jeszcze wymaga to wszystko jeszcze wymaga doktoratu jeszcze tak na koniec króciutko chciałbym powiedzieć, że Hyundai zainspirowane niewątpliwie naszymi programami ostatniego pokazu na doszedł do wniosku, że będzie próbował opracować samochód w cenie 20 000EUR oczywiście samochód elektryczny nie będzie tak fajne auto, jaka na nich 5 by o nich 6 albo unik 7, który jest w drodze będzie to auto prawdopodobnie zbudowany na jakimś istniejącym spalinowym aucie prawdopodobnie na balonie, ale bardzo prawdopodobne, że będzie to Kasper PiS nie ma nic przeciwko, bo to jest dość ładne projekt zaczyna się od ceny i ich szczerze mówiąc to tak jak volkswagen nie za bardzo wierzę, że wyrobi się samochodem 20 000EUR tak wydaje mi się, że Hyundai owi o da fakt szaleją ręcznie elektrycznie chyba wszystko do tej pory udała spalinowe co rano dokładnie kłaniam się pięknie to codzienny magazyn motoryzacyjny zapraszamy na kolejne jutro Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

TOK FM Premium - Radio TOK FM bez reklam: czyli TOK + Muzyka, podcasty z audycji Radia TOK FM oraz podcastowe produkcje oryginalne TOK FM. Tylko teraz w cenie 15 zł za miesiąc. Na zawsze!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA