REKLAMA

Nowości Dodge'a, Lucid Air, TVR oraz ceny Vokswagenów

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2022-08-08 19:40
Czas trwania:
13:32 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
to dobry wieczór w nowym tygodniu witają Jacek Balkan Sławek Paruszewski dobry wieczór rzeczywiście tak jak wspomniałem w piątek jakość informacji jest mnóstwo trochę nam pomaga albo bardzo elektryfikacja nowe napędy, bo informacji jest bardzo dużo niektóre się potem Norblin zapowiedzi nie wchodzą w życie rolę mówicie, o czym na pewno, więc ja dziś zapowiedział też m.in. które się zrealizują czy nie to zobaczymy za parę lat nie czekam do środy, bo w środę będą Rozwiń » nowe nowe plany BW, więc dzisiaj Gdoś i 2 dobrze właściwie Charles owi, ale czy te samochody się często myliły o nich mówi się masy kary to są jeszcze takie pojęcie z lat sześćdziesiątych mocne samochody sportowe zresztą tak patrzy, kiedy był ten oddział produkowany tam były jakieś przerwy chyba jeśli chodzi o talent era była przerwa od osiemdziesiątego trzeciego 2007 roku był produkowany od końca lat sześćdziesiątych i ten szaleńczy Air to jest samochód który, żebym teraz nie pomylił szaleńczo to jest samochód coupé natomiast charge RTS taki długi, bo jednak w porównaniu z tamtą długi nawet pięciometrowy samochód klasy w stanach to nawet wyższej w tej chwili jest produkowana druga generacja na dobre po tym, wstępie co będzie czy te samochody z takimi silnikami, bo przypomnę, że tam są silniki ośmiocylindrowy to jeszcze ta technologia półkoliste komory spalania tak chemii to myśmy pamiętasz kilkanaście lat temu mieli czym mieliśmy kraj leży 300 cena przykład mrzonką mą mieliśmy chyba jeszcze potem, w czym to ulżyć w jakimś dzikie morze no w każdym razie te silniki fałszerz spał 8 współpracujące z 8 stopniową automatyczną skrzynią biegów no to one tak długo nie pociągną no, więc ta Platforma, na której są te samochody są produkowane będzie odejdzie do lamusa w przyszłym roku no wiadomo, że już prawie na pewno wiadomo, że te samochody w wersji spalinowej nie będą produkowana coś zaczyna coś kończy no i okazuje się, że idą charge RI dość szaleńczo Air pozostaną fajnie legenda pozostaje patrzy tak teraz tutaj bardzo nie myślą, bo jestem na portalu Motor 1 kom i czy są jakieś szczegóły jeszcze umowy właściwe szczegółów oprócz tego, że będą wersje elektryczne nazwy pozostaną i prawdopodobnie od 2024 roku będziemy cieszyć, bo mam nadzieję, że będzie się cieszyć, że to będzie fajny samochód będą pewnie najpierw w stanach, czyli będą czarnych dorsz czarny i czarnych dziur w oczy masy kary elektryczny 2024 roku dobra tego ciekawostka z Niemiec w takim razie na czekać Czekaj w Niemczech mają taką gazetę, która wydawana jest niedziela i nazywa się ona Welc tam są tak są tak dokładnie tak lub oceny związkom Żydów znamy ją nocą tak to niedziela Welt formalne Gazy w i jeśli dobrze pamiętam też chyba ostatnio miotła zmieniła Ford Zagania no no to do marszałka grożenie temu tak przyszedł z zasady udzielił wywiadu, a to co mówi nie brzmi zbyt optymistycznie, a osoby przeanalizowała analiza oraz mówi, że Errani drogich samochodów spalinowych zdecydowanie dobiega końca na winna jest nadchodząca norma euro 7, która współ spowoduje, że wzrost w technologii wzrost cen technologii niezbędnych do dalszej redukcji emisji, których to norma wymagać będzie sprawi, że samochody będą droższe o minimum 3000EUR nawet 5000EUR na każde auto będzie o tyle każdy samochód z normą euro 7 będzie musiał być droższy w związku z tym możemy zapomnieć o samochodach, które kosztowały 10 000EUR też żeśmy zapomnieli chyba nie w głupi pięćsetka, a kosztuje prawie 60 000 nie lepiej i postanowił sprawdzić ile w Niemczech kosztuje najtańszy samochód segmentu babo wg prezesa volkswagena niedługo będziemy płacić 251000EUR za najtańszy samochód segmentu UB myślę sobie 25 000EUR ile to jest na polskie oraz państwo powiat czy euro 47 jak już teraz kwotą 25EUR 4zł no to jest proszę państwa 100120 000zł prawie 120 000zł auto wielkości volkswagena polo skody fabii, a Kia Rio 120 000zł przez samochody parę lat temu kosztowały no równowartość 10 000EUR 40 parę tysięcy złotych Polesie kupowało fabię fabia fabia na nie wspominał były tańsze natomiast ile kosztuje teraz najtańsze ponownie w Polsce najtańsze polo kosztuje 85 000zł, a ma silnik 10 TSI 95 koni wersja 10 TSI 110 koni kosztuje 95 000zł, ale jest już skrzynia automatyczna to jest wersja podstawowa wersja Live tam są 2 porty w izbach USB c co prawda ale, ale to jest wersja podstawową Klima, więc gwarancja na wjazd jest 85 000zł ile kosztuje w Niemczech samochód najtańsze polo kosztuje w Niemczech 20 000EUR, więc szybko przeliczamy 20EUR to jest 95 000zł, ale uwaga ten samochód 20 000EUR ma jeszcze słabszy silnik 1080 koni, jeżeli chcemy kupić 10 taki jak w Polsce, czyli jeden z recesji 8995 koni kosztuje 104 000, czyli 22 000EUR, jeżeli samochód podrożeje jeszcze Trocha no to będzie właśnie no, jeżeli tam 3000 się sadzi euro to będzie właśnie 25 000EUR w Polsce samochody są jeszcze trochę tańsze to jest chyba zbyt skomplikowane, żeby to wyjaśnić zresztą szczerze mówiąc to z tego bardzo rozumiem, ale generalnie samochodami to nie jest tak żona kosztują tyle ile kosztuje wyprodukowanie przez 11520% marża tylko kosztują generalnie tyle ile ktoś jest w stanie zań zapłacić ceny są dostosowane do konkurencji na poszczególnych rynkach często się między sobą różnią różnica między ceną, a niemiecką, a ceną polską to jest ładnych parę tysięcy euro 20 000zł, a różnica między zarobkami znacznych różnic należy, ale nadal niestety nie zbawił, ale nadal dobrze, że mamy tanie wiesz no to oczywiście do, że tak do to wszystkim to wszystko oczywiście przez normę euro 7, której też o normie euro 5EUR 6 porozmawiamy też w środę no dobra to ja teraz, o czym co no fajnie wygląda jak ktoś jeździł pewnie zadowolony, a może nie wiem nie jeździłem nawet nie widziałem w Polsce tego samochodu firma nazywa samochód nazywa się Lucy TR Marka luz ty, gdy Długosz zapowiadała chyba miał się ukazać najpierw czy miał być dostępny przed mercedesem klasy SP jest taki konkurent właśnie mercedesa klasy przypomnę elektryk oczywiście jak takie nie wspomniała mercedesa Eques konkurent w tej chwili notes jest np. Porsche Taycana mocnego, bo tutaj na mocy i na na przyspieszenie ścigają jak się okazuje nawet nie wiedziałem, ale mogły się domyślać, bo co robią samochody z takimi mocami i to co zapewne zawsze będą podać przyśpieszenia rekordowe też tak jest tak, zanim przejdę szybko do tego co się nie udało ten luz Terma mniej więcej 1000 koni układ elektryczny napęd na 4 koła 2 pół sekundy przyspieszenie do setki jak na elektryka prędkość maksymalna nie byle jaka 300km/h, ale baterie od 88 wersji gry medycznym nawet 113 kilowatogodzinę rzeczywiście zasięgi to są potwierdzane w testach przez właścicieli do 700800 km nawet można osiągnąć, ale dobra teraz do rzeczy, że nie wszystko jest tak różowo samochód pewnie jest imponujący przynajmniej tak wygląda natomiast jeśli chodzi o 35 000 osób 37 nawet tego kupić sporo jak na samochód, którego pewnie większość nawet nie widziała no i okazało się, że będą czekać kilkanaście lat, jeżeli taka będzie taki będzie tempo produkcji w tym roku Lucy planował wyprodukować 20 000 samochodów wyśle wyprodukował przez pół roku 200 odpowiem no aż tak źle nie jest, ale całe 1,51000, jakby to pomnożyć przez 2 lata zamiast 20 000 będzie 3000 co prawda tam mówią, że 3 to na pewno nie, ale więcej niż 67000 to to raczej nie, więc jeśli nawet udaje się to trochę nadrobić zaległości no to i tak ci co czekają będą jeszcze czekać czekać i no niestety w jakich są tam problemy i pewnie logistyka wiadomo część jak jak wszyscy mają ale, żeby tak się to rozumiały zapowiedzi realną produkcją to chyba rzadkość zdarza prawda to tylko w takich firmach być może, które dopiero zaczynają i to właśnie kolejny przykład na to, że trzeba bardzo się zastanowić, zanim kupi taki samochód, który jest powiedzmy Marka mało znana albo nowa no tak choroby wieku dziecięcego tam na pewno też występują prawda, a mówiłem o Lucy idzie Air, którzy który, na którego będzie trzeba czekać pewnie kilkanaście lat ktoś go teraz zamówi w najlepszym przypadku kilka to ja mam teraz już tak na koniec z taką ciekawostka jest taka brytyjska Marka, zwłaszcza tych wiar ona jest znana tym, którzy są moimi czy naszym wieku, dlatego że w gumach balonowych turbo były różne obrazki były tam obraz m.in. właśnie samochodami marki wiar to była zawsze ręczna robota to był samochodu robiona to był samochody robione niemal wyłącznie na rynek brytyjski ja interesowałem się tym jakiś czas temu bardzo chciałem sobie taki samochód nawet miała 1 już wypatrzony w Holandii wciąż taki samochód kupić, ale nie znosi samochodów kierownicą po prawej stronie osoba sportowe prawda tak to są samochody sportowe są budowane na ramie nadwozi z Vukiem z kompozytów czy też taki samochód typu kitka jest taki model Cerbera albo Chimera one mają swój urok nie są takie samochody śliczne na pierwszy rzut oka na problem taki, że wszystkim kierownicę po prawej stronie da się to przełożyć to mnóstwo pracy ale kiedy pomyślę, że dobra zrobię to teraz na szczęście przeszła bym tego nigdy nie zrobił i jest Marka, która odeszła odeszła w zapomnienie parę lat temu oni oni zamknęli fabryka no i zabierają się do zbudowania nowego samochodu Griffitha Gordon Murray to jest taka taka postać w tym świecie takich sportowych samochodów bardzo ważna firma komfort no to konstruktor bolidów F1 no i 5 lat temu został pokazany samochód natomiast firma wiarę szukała inwestora nasi w końcu znalazła Marka ma sporą szansę wystartować jeszcze raz no i tak w tym samochodzie ma być oczywiście lekka karoseria wykonana z kompozytów silnik chwałą 8 z warsztatu Suarta 500 koni wyłącznie na pan na tę wyłącznie sześciobiegowa manualna skrzynia na nas jest niewykluczona wersja elektryczna, a ciekawe ile osób będzie zainteresowanych powiedziałam, że niewiele w nie będą mieli pewnie wyboru za parę lat panie niekoniecznie są to samochody niszowe, że tutaj samochód ma kosztować 90 000 funtów, a czy to wcale tak duża, że duża w taki kara, ale wcale tak duże jak na samochód sportowy w wersji elektrycznej kosztować 150 000 funtów prawie 2× więcej, ale jest to to nie w tym rzecz, bo jeżeli dobrze pamiętam te europejskie przepisy zakazujące samochodów spalinowych tam są furtki otwierane dla producentów muszą tak 1 furtka rok dłużej, że samochody firmy, które produkują do 1000 sztuk no to niewiele wnoszą absolutnie zmieszczą nadruk na tym kończymy dzisiejszy program przemysł dziękujemy zapraszamy już jutro coś czym pojeździmy Sławek Paruszewski Jacek Balkan jutra słyszenia Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Posłuchaj o tym, co ważne w TOK FM Premium. Teraz podcastowe produkcje oryginalne, podcasty z audycji TOK FM oraz Radio TOK FM bez reklam 40% taniej! Bądź na bieżąco.

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA