REKLAMA

Roadster Toyoty, Suzuki Swift oraz wypadki samochodów autonomicznych

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2022-08-22 19:40
Czas trwania:
13:32 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
dobry wieczór w nowym tygodniu codzienny magazynie motoryzacyjnym witają Jacek Balkan Sławek Paruszewski dobry wieczór Jacku co tam nowego w nowym tygodniu świecie motoryzacyjny co mam wrażenie ostatnio, że żyjemy, w jakich takich 2 albo nawet 3 równoległych światach, w których barwna części motoryzacyjnych firm koncernów zdaje się żyć w przeświadczeniu, że zaraz wszyscy będą tylko i wyłącznie samochodami elektrycznymi zainteresowani jest też trochę takich firm, które Rozwiń » stoją pośrodku 1 nogą tu 1 nogą tam Anne są takie firmy, która są zdecydowane zdecydowanie przeciwna temu by samochody spalinowa przeszło do historii i szuka innych rozwiązań to są głównie producenci japońscy zaś to głównie Toyota która, jakby nie ma co oszukiwać największą no i trochę chyba ma z tym ska jak FX próbowała miasto, ale ma też malutka firma ma też Manufaktura to przecież, a Honda no on też tam się nie spieszy z tymi elektrykami no dobrze słabo Toyota w ogóle jest i takim trochę moim małym bohaterem dlatego, że to jest naprawdę firma na, po której trudno się było, bo te magistrem wizerunek toyoty jest taki, że to jest okej nie psuje się taka trud trochę samochód dla działania nawet co kupić kupujesz Toyota zapomina, że masz samochód nie ma zgody na parkingu naraża was fakt trochę było, ale prezes toyoty parę lat temu powiedział koniec produkowaniem nudnych samochodów myślę, że się zmieniła głównie lexusy chodziło też od chyba chodzi Lexus obie są Sławka dla mnie Toyota dla dla Toyota C-HR Toyota RAV 4 Toyota corolla, a Toyota Yaris to są znajdą najtrudniejsza samochody na świecie, a jego po prostu nie lubię w natomiast jednocześnie jest to jeden z już naprawdę niewielu chyba nawet jedyny producent samochodów popularne nie, a samochodów segmentu premium, który ma w swojej ofercie 2 fantastyczne sportowe samochody bardzo niszowe, czyli Supra i GT 86 czy teraz GL 86 tak i to są samochody jak niezwykła, a w dzisiejszych czasach bez precedensu przez GT 86 mamy boksera wolnossącego w dodatku w jednocześnie jest to firma, która ma z Super sportowe wersje swoich cywilnych samochodów by wspomnieć tylko Yaris AGR, który jest najlepszy, a czy corollę EGR, który na razie nie mamy mamy nadzieję, że kiedyś dostaniemy, ale akurat jest niesamowitym samochodem teraz okazuje się że może nim prawdopodobnie niestety nie w Europie, a pojawi się jeszcze 1 samochód taki dość nietypowe, bo miał to być roadster benzynowy z napędem na tylne koła mały roadster, a tutaj mogłoby suzuki pomóc trochę daihatsu firmy ze sobą nie współpracują no i miałoby to być auto, które prawdopodobnie będzie miało do 150 koni trzycylindrowy silnik, a i też tak się trochę mówi być może będzie to silnik w ogóle motocyklowy wysoka, ale jeszcze pamiętasz pewnie też był przecież fajny start Toyota MR 2100 lat temu był był to źle się żalić nowego żałowali, że już niema od wielu lat była Honda co to było wspomnienie z 2000 też nie jak brudny to dobre są oddać to były samochody, które wzbudzały duże zainteresowanie to prawda to pozostaniemy w Japonii samochód, który szósta generacja, że mamy już od lat boom teraz sprawdzą 2017 roku suzuki swift szósta generacja już cały czas ich mamy przecież tylko głównie co był jest w tym 2 lata temu głównie zmieniała się co było pod maską, czyli było 14 kiedyś 140 pamiętam pamiętasz suzuki swift sport był 10 BoosterJet był taki jak przecież już go nie ma w ofercie ostatnio mieliśmy 12 chyba wolnossący o niecałe 90 koni zdaje się w tym roku nawet mieliśmy miały no ale chyba suzuki zorientowali, że same same facelifting i zmiana tego co pod maską to już może nie wystarczyć no i okazuje się, że już się odbywają przynajmniej w Japonii w Europie testy samochodów zamaskowanych na już nawet na drogach publicznych są zdjęcia szpiegowskie i tak patrzy co co to wnioskowano na tych co ja mogę wnioskować, że ba żadnej rewolucji nie będzie no trochę trochę widać, że będzie inny przód, ale przy wiejskiej w tynkach to zawsze jest przy nowej generacji koniecznie inna chłodnica inne reflektory to wiemy no i ma być i ma być łatwiejsza w obsłudze albo może bardziej nowoczesna czy może większym ekranem czy będzie nowocześniejszy będzie szybko działać nie wiem wył łatwiejsza w obsłudze deska rozdzielcza, chociaż nie pamiętasz przez wiele lat nie narzekaliśmy dotąd teczkę suzuki rozdzielczą, która już troszeczkę trąci myszką, ale wciąż udaje nam się bez problemu obsługiwać większość suzuki prawda już w tej hybrydowym ostatnio mieliśmy witraże już ta deska też trochę inna, więc ulepszenia multimediów inna wieś systemy wspomagające bezpieczeństwo jazdy i i samopoczucie kierowcy, czyli rozumiem, że więcej elektroniki tak to ładnie ujęli pewnie nie wiem kiedy, ale konkurentów jeszcze trochę zostało przez w Europie Reno clio Peugeot się świetnie sprzedają opel corsa Toyota Yaris to na pewno, więc jest kim walczyć w strat oraz ciekawostka, a propos autonomicznych samochodów jest taki gość nazywa się Ralf Night Air Niemcy kojarzy, a napisał parę książek w historii motoryzacji czy chętny napisałem parę książek w historii motoryzacji, bo nie wiem czy to zabiegał takiego napisał na czy ja m.in. jeden z rozdziałów poświęcimy poświęciłem, a jemu i napisane przez niego książce w latach sześćdziesiątych samochody niebezpieczne przy każdej prędkości to była książka która, a sześćdziesiątym piątym roku, a się pokazała, która sprawiła, że zmieniło sią podejście Ameryka, a amerykańskiego społeczeństwa, ale też amerykańskich producentów do kwestii bezpieczeństwa w ruchu drogowym jest to niewątpliwie papież, a i osoba, która wie naprawdę bardzo dużo bardzo dużo rozumie, jeżeli chodzi o kwestie związane z wszystkie kwestie związane z ruchem z bezpieczeństwem, a mam na drogach w sześćdziesiątym piątym roku wydał książkę wtedy był młodym dziennikarzem teraz jest działaczem politycznym i właśnie wezwał narodową administrację bezpieczeństwa ruchu drogowego, czyli tam organizację, która przeprowadza testy zderzeniowe wysyła różne upomnienia do firm do producentów nakazuje im pewne rzeczy ogłasza akcję serwisową i dąży do tego by nakazać, a Tesli by usunęła FRD, czyli full self driving, czyli autopilota z za wszystkich swoich samochodów i nie jest to osoba, której głos można zlekceważyć w stanach, bo tak jak mówię to jest, a to jest jakby no absolutnie niekwestionowany autorytet można się z nim oczywiście nie zgadzać, ale jeżeli on czegoś żąda do czegoś nawołuje bardzo rzadko robi bardzo rzadko odzywa to w błahych sprawach zajmuje stanowisko i zabiera głos tylko łącznie w tych najważniejszych, jeżeli mówi, że to jest system, które co 8 minut popełnia poważny błąd i że to programowanie po prostu wadliwa i że trzeba je zabrać wyłączyć i że to tak nie może być na tego głosu nie da się zlekceważyć i pytanie co zrobią władze, a w poszczególnych Stanów czy ten system przypadkiem nie odczuć czy przypadkiem po pierwsze nie nie spowoduje jakiegoś spowolnienia rozwoju całej tej technologii, bo w tym momencie testowana na ludziach niema co oszukiwać no to jest pytanie to jest pytanie otwarte natomiast natomiast zobaczono myślę, że jednak myślę, że jednak NATO będzie się szybciej wolniej rozwijać nie ma przy tym ucieczki tak mi się wydaje ale, ale przecież to nie jest tak zobaczymy nagłaśniane przypadki, choć media nagłaśniają tak w wypadku samochodów autonomicznych to Tesla czy nowe inne, ale ich jest generalnie bardzo mało w przeszłości już powiedzieć jeszcze, bo ja też czytam, jeżeli coś powiedzieć o tym będą w Niemczech tak, bo tak nasza wieś, bo to nie jest chyba wczoraj przedwczoraj ten wypadek prawda czołówka Noto, jeżeli wiesz więcej opowie swoją służbę dorzucił nasz doszło do bardzo poważnego zderzenia 2 samochodów w Niemczech 1 osoba zginęła 9 osób w tym dziecko niestety na została poważnych poważnie rannych to było zdarzenie 2 samochodów testowego BMW x z z ten samochód testował właśnie ekonomiczna autonomiczną jazdę z busem mercedesa kierowca mercedesa niestety zginął w BMW jechało jeszcze oprócz kierowcy jeszcze 3 osoby i dziecko wszyscy zostali poważnie ranni, więc tych no wiem wiem tak to dobrze miejsca zdjęcia oglądałem dramatycznego jest sobą ja bym chciał dorzucić jednak coś co wyczytałem tutaj jeszcze dodatkowe też zainteresowała miał rzeczywiście tą naklejkę tą jazda autonomiczna, że on może być testowany i prawda natomiast on jak BMW twierdzi, że ten samochód był tylko miał mechanizm pół autonomiczne drugiego poziomu, czyli do przyspiesza hamuje i obraca kierownicą tak, czyli zmienia pas na drodze szybkiego ruchu, ale nie można go prowadzić samodzielnie natomiast mógł być Eko może być na czas może jechać samodzielnie tak, ale może być stosowany również do trenowania jazda autonomiczna ale, ale ten konkretny egzemplarz w tym momencie nie ma takiej możliwości tego co przynajmniej piszą może bym się broni nie wiem, gdzie prawda no wiesz to było, kiedy siedemnastego tak czy przedwczoraj no, więc tu prawdopodobnie w niedzielę tak to ja czytam poniedziałek mamy dzisiaj, a okej dobra siedemnastego, czyli parę dni temu jasne prawie tydzień temu 5 dni temu no dobra, czyli wiosną pewnie coś, więc jeszcze się dowiemy natomiast na pewno wypadek był tragiczny wygląda to źle, ale to do zresztą też zła nie ma co jak też czasem rodzić, że dojdziemy do takiego momentu myślę, że na razie mamy trochę za mało danych jeszcze, że to nie jest takie przetestowane dojdziemy do takiego momentu, a wiesz, bo też nie chcę, żebyśmy zaczęli brzmieć jak Anna ci, którzy argumentują, że po co zapinać pasy skoro Świt miał wypadek zginąłby, jakby miał zapięte pasy, ale nie miał, więc wypad samochodu samochód uderzył drzewo i szwagier zdarzenia to, że to jest trochę, jakby to podobna też podobna argumentacja tylko chodzi tutaj myślę coś innego trzeba by pewnie dojdzie do takiego momentu, że ten komputer ten tryb autonomicznej jazdy będzie popełniał statystycznie mniej błędów i będzie popełniał będzie mniej wypadków drogowych na każdy 1 000 000 przejechanych kilometrów przy pomocy tych autonomicznych samochodów natomiast to wszystko będzie idealne w chwili, w którym w, której wszystkie samochody będą autonomiczne natomiast na drogach dzieje się tyle nieprzewidywalnych rzeczy od zwierząt poczynając od innych kierowców, którzy są trochę ściągnięci kończąc, że myślę, że to jeszcze długa droga, zanim te algorytmy po prostu weź pan pewnie on nigdy tak do końca nie będą nie będą mogły wszystkiego przewidzieć, ale zobaczymy no to chyba nas na dzisiaj wystarczy tych informacji zapraszamy jutro już zdaje mi się, że będziemy mieć samochód sportowy do testowania, ale też uzgodnimy Jacek Balkan Sławek Paruszewski dziękuję mam Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Aż 60% taniej! Największa obniżka cen TOK FM Premium. Teraz podcastowe produkcje oryginalne, podcasty z audycji TOK FM oraz Radio TOK FM bez reklam z 60% zniżką!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA