REKLAMA

Co powinien jeść cukrzyk?

Niedzielny obiad
Data emisji:
2022-08-28 12:20
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
13:42 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
1222 na zegarach to jest audycja niedzielny obiad w niedzielnym magazynie Radia TOK FM naszym gościem jest prof. Mirosław Jarosz dyrektor Instytutu edukacji żywieniowej stylu życia prof. Jarosza wieloletni dyrektor Instytutu żywności żywienia panie profesorze dzień dobry słyszymy się dzień dobry panie redaktorze dzień dobry państwu dzisiaj mówimy o o diecie przy cukrzycy typu drugiego generalnie odwiedź o tym co nakładamy na talerz w związku z tym by się chronić przed Rozwiń » cukrzycą może wpierw proszę o wyjaśnienie nawet nie tyle czym jest cukrzyca tylko czym jest cukrzyca typu drugiego jak różni się od tych pozostałych typów przebieg drugiego jesz i cukrzycą, którą najczęściej nabywamy nie NIK-u złych nawyków żywieniowych i małej aktywności fizycznej i doprowadzamy do stopniowo przez lat do zmniejszonej produkcji Sulimy, która poprzedzona jest tzw. insulinooporności, czyli nasze banki nie działają na sygnały daje komórkom insulinę, czyli nie ma to realizuję sług zostaje on i więksi i powoduje bardzo wiele szkód w naszym organizmie mówi w układzie sercowo naczyniowymi ważne dla rozwoju miażdżycy, a po kilku latach kilkunastu lat stwarza ryzyko udaru mózgu zawał serca, jaki również niektórych nowotworów złośliwych jest poważną chorobą, która daje bardzo duże zagrożenie dla naszego zdrowia życia rozumiem, że badanie krwi jest takim podstawowym, który potraf pozwala stwierdzić czy mamy do czynienia z cukrzycą czy jesteśmy na nią narażeni czy też Niewiem jest szereg innych badań, które na to wskazują najprostszym badaniem jest zbadanie poziomu wilkami na czczo do wsi i powinni go wykonywać wszystkie osoby z nadwagą otyłością po czterdziestym piątym roku życia na dno, ale również dzieci i młodzież, które mają nadwagę otyłość mają jakieś inne jeszcze czynniki zupa czy krzeseł typu drugiego, czyli to jest bardzo ważna, żebyśmy o tym pamiętali te pomiary wilkami robili regularne i czy istnieje jakiś pakiet zachowań prewencyjnych, które to niezależnie od badań pozwoliłyby nam cieszyć się dobrym zdrowiem mam na myśli tutaj nawyki dietetyczne chociażby, czyli krótko mówiąc jesteśmy narażeni nie mamy podejrzenia, a i tak stosujemy się do zaleceń by w przyszłości uniknąć tego typu kłopotów i tutaj chciałbym podkreślić, że na bazie ważną rzecz, że do czynników ryzyka musimy podejść kompleksowo, bo po pierwsze o tym ile, jakie mamy zapotrzebowanie na ekologiczność, jaki wykonuje wiele innych czynników poza samą Chanel drżeniem mianowicie nasz poziom aktywności fizyczną masz poziom stresu również ilość inne zaburzenia snu i bezsenność albo nie wyświetlania się krótki są przerwane się doprowadzono do tego, że mamy większe łaknienie większość zadamy, czyli np. osoby, które niesie wystarczająco długo po roku mają o o 5 kg masie ciała więcej, czyli musimy spojrzeć na to wszystko holistycznie można nam naszej codzienności związany tymi czynnikami, o których mówiłam już bardzo bardzo iż, ale oczywiście w tej diecie i no jest wiele różnych ważnych elementów trzeba dać szkodowe po pierwsze, powinniśmy spożywać dużo waży i owocu więcej warzyw niż owoców no i owoce jeśli są spożywane na narząd nasza, gdy osoby mają nadwagę to znacznie za duża zawartość w nich cukrów prostych mogą zwiększać ryzyko musi przecież drugiego ma Stępień powinniśmy spożywać produkty pełnoziarniste razowe pieczywo makarony razowe natomiast unikać absolutnie białego pieczywa jasnych makaronów chciałbym podkreślić są stanowczo się, że nie powinniśmy dodawać cukru do posiłków do napojów i gdzie kupować właśnie ich produktu, którą nie mają i córki ana rynku jeśli bardzo bardzo duża bardzo takim istotnym czynnikiem ryzyka dzieci cukrzycy są smakuje schłodzona i kolejną bardzo istotną kolejnym bardzo istotnym elementem jest ograniczenie dzieci już zwierząt czy ci ograniczenie czerwonego i większa przetworzonego możemy zamiast niego spożywać w niewielkich ilościach np. chude mięso drobiowe, a już z pewnością ryby morskie na status mającą bardzo dobroczynny wpływ na cały nasz metabolizm komunią nasze marsze naczynia i jeśli 1 dodatkowa Skawa którą, który nie mógł nie powinniśmy zapominać, że nadmiar soli wiecie, czyja zaburzenia metabolizmu tkanki tłuszczowej w naszym organizmie i mamy zwiększone ryzyko rozwoju otyłości ma, a co za tym idzie zwiększone ryzyko rozwoju sieci i drugiego no jeśli chodzi o pozostały dodatkowe elementy diety, które powinniśmy również w naszym nie uwzględnić dużą orzekł, że są bardzo wartościowa uwielbienia stosunek koszy tłuszczowe, które zmniejszają ryzyko rozwoju zaburzeń takich jak hipersoniczne kolegę zaburzeń lipidowych, jeżeli mają dużo dużo białka poza tym, że zawierają magnez mangan i zmniejsza ryzyko cukrzycy tylko też musimy wiedzieć, że nie możemy ich jeść za dużo 710 orzechów leżą różnej wielkości było 30 g orzechów dziennie to jest właśnie tylko dobra dachu ci o takim wodnym podsumowaniu proszę nie wymieniłem najważniejsze czynniki, które mogą nam pomóc to budowanie zmniejszeniu zupa rozwoju tej bardzo groźnej choroby dla zdrowia choroby społecznej mówi również ona Szanowni takie samo zagrożenie ekonomiczne, bo wszyscy typu drugiego i otyłość ocalą oskarżają nasze życie panie profesorze albo medytacją albo gdzieś ciągnęło w to wspomnienie alkoholu jego wpływ na cukrzycę typu drugiego, chyba że nie ma to żadnego związku i alkohol obsługi jest od moich nośnikiem kolory i w związku z tym by nasza kaloryczność osiągnięcia i to, że alkohol w ogóle nie jest zalecany obecnie już od paru lat stanowisko i sportu w świat do 9 zajmujących się żywieniem jest jednoznaczna, że nie powinniśmy spożywać alkoholu, ponieważ alkohol stwarza ryzyko rozwoju chorób nowotworowych jeśli spożywamy większych ilościach również innych chorób i takiż choroby układu sercowo-naczyniowego czy też cukrzyca i inne choroby ci jedno lanie z alkoholem powinniśmy bardzo uważać, jeżeli spożywamy alkohol to naprawdę używamy umiarkowaną ilością dopuszcza się tak można powiedzieć 2× w tygodniu niewielkiej ilości i ewentualnie alkoholu czerwonego wina albo naprawdę bardzo bardzo umiarkowanych ilościach panie profesorze bardzo modne jest teraz z stosowanie diety tzw. oknami żywieniowymi, ale też wiadomo, że długie przerwy nie dostarczanie organizmowi czegoś do jedzenia mówiąc kolokwialnie powoduje że, że insulina w naszym organizmie wariuje teraz pytanie czy pan rekomenduje to, żeby nie wiem nie jest od osiemnastej do dziesiątej nad ranem, żeby zrobić taką długą przerwę czy istnieje jakiś inny model, który pan preferował w związku z cukrzycą typu drugiego nie obsługi nie rekomenduje musimy wziąć pod uwagę, że my mamy całe rodziny z nadwagą otyłością są małe dzieci młodzież i rodzice, ale również i nasi dziadkowie to otyłość jest naprawdę problemem oddzielnie w związku z tym my powinniśmy normalnie uczyć jeść regularnie części, ale mniej już tą bardzo ważną i ważnym podkreślenie, że nadanie i pierwsze śniadanie drugie Marszał dzieci powinno być pełnowartościowe to też jest taki 1 niezależny czynnik rozwoju cukrzycy, zwłaszcza dzieci i młodzieży i rozwoju otyłości później cukrzycy typu drugiego właśnie zadanie jego pełnowartościowego śniadania tutaj pan redaktor słusznie podkreślił bardzo ważną rzecz organizm nie lubi takich skrajnych wahań i organizm jeśli chodzi o stężenie glukozy ciuchy, jakie usługi i generalnie chodzi o to, żeby była taka, acz spokojna fizjologiczna fizjologiczne wahania zarówno poziomu wynikami, jakie poziomu suk i wtedy nie będziemy narażeni na rozwój tzw. Szulim oporności przeminą wnosi się szampan sztampa i do sukcesu właśnie do stanu przed cukrzycą owego również do cukrzycy typu drugiego poza tym jeśli już mamy insulinooporność to wciąż mam coraz trudniej jeszcze schudnąć dzięki takiej zamkniętej zaklęte w zamkniętej komorze rogi, czyli generalnie ja stoję na stanowisku, że ma lepszym takim modelem żywienia Jeż Jerzy nie regularnie około 45 posiłków najlepiej dziennie w tym, że nie powinniśmy jeść śmiem również na te 3 godziny przez nie powinniśmy spożywać posiłków budzą również ingeruje w naszą taką gospodarkę hormonalną masz, bo pub licz to są takie podstawowe elementy związane z zachowaniami żywieniu to skoro podał pan te graniczną godzinę przed wstęp 33 godziny to proszę udało się go maksymalnie tak maksymalnie śniadanie jak najpóźniej można jeszcze po tym, jak się budzimy sumienie powinniśmy to w miarę możliwości jak najczęściej około pół godziny do godziny ku po obudzeniu jest to wówczas najlepszy, ale w dobie, który już nie mamy takiego dużego pośpiechu wiemy, że bardzo dużo np. dzieci nie zjada tegoż zadania albo zjada go bardzo taki mały małej wielkości i to jest problem, bo w szkole również, jeżeli szkoła często tak jest nie zapewni takich możliwości używania drugiego siada jedynie to mamy problem mamy problem dziecko narażone na powikłania metabolicznych wytwarzają ryzyko nadwagi otyłości późniejsze dla takiej, której mówimy o cukrzycy typu drugiego zresztą małe dzieci już nawet te małe mają to jest w ogóle ten organ do tego dotychczas nieznany fenomen, że już dzieci, które mają nadwagę otyłość tam kilka procent różni się podaje statystykach od 5 do 10% ma funkcję drugiego, a prawdopodobnie zdecydowanie więcej dzieci Maltą insulinooporność, jakie również stan przedcukrzycowy i oczywiście o tym i niewiedzą, bo to nie jest badane duże znaczenie nasz papież już w ogóle dzieci młodzież, która mają nadwagę otyłość, a jeszcze majątek np. siedzący tryb życia to wówczas o kontrolę z kijkami powinny być powinny być częstsze w razie wątpliwości podatnika należy ona już myśmy zbyt wysoka pogłębia się tam diagnostykę oponę i takie badania krzywa cukrowa pan Globisz wykonana, ale są już taki i się ściśle medycznie problemem do załączenia przez lekarza, do którego powinniśmy się regularnie zgłaszać panie profesorze, podsumowując naszą rozmowę proszę o przekazanie takich 3 najważniejszych informacji właściwie takiego w 3 punktowego kanonu zachowań jeśli chodzi o ryzyko związane z cukrzycą typu drugiego prawidłowa dobrze zbilansowana Jacka weź cukru proszę o codzienne codzienne aktywność fizyczna co najmniej pół godziny dziennie jeśli czujemy się ci się szczególnie w zeszłym higieny snu osią tej najliczniejszą elementy projekt mogą nasze uszy przed otyłością przyciągnie po drugie, prof. Mirosław Jarosz dyrektor Instytutu edukacji żywieniowej stylu życia prof. Jarosza wieloletni dyrektor Instytutu żywności żywienia był naszym gościem dziękuję panu bardzo za rozmowę dziękuję panie redaktorze dziękuję państwu no i że przed nami informację Radia TOK FM o Japonii jak z dzieckiem kolejny nasz stały cykl czeka już na państwa Artur Abramowicz dyrektor zespołu szkół imienia Zofii, że Moraczewski, który przekaże swój apel przed rozpoczęciem roku szkolnego Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: NIEDZIELNY OBIAD

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Aż 60% taniej! Największa obniżka cen TOK FM Premium. Teraz podcastowe produkcje oryginalne, podcasty z audycji TOK FM oraz Radio TOK FM bez reklam z 60% zniżką!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA