REKLAMA

Abramowicz: Rodzice muszą aktywnie uczestniczyć w procesie edukacji dziecka

Jak z dzieckiem
Data emisji:
2022-08-28 12:40
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
15:47 min.
Udostępnij:

Gościem Przemysława Iwańczyka był Artur Abramowicz - dyrektor szkoły podstawowej i liceum im. Zofii i Jędrzeja Moraczewskich, nastawionych na edukacje domową

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
jak z dzieckiem niedzielnym magazynie Radia TOK FM kłaniam się państwu Przemysław Iwańczyk naszym gościem jest Artur Abramowicz dyrektor właściciel prywatnej szkoły imienia Zofii Jędrzej Moraczewski dzień dobry kłaniam się panu dzień dobry witam serdecznie to będzie niełatwa rozmowa, choć pewnie wielu rodziców gotowych jest na to, że powrót do szkoły będzie w ogóle nie łatwy w obecnych warunkach także, wsłuchując się w to co dzieje się ostatnimi tygodniami, Rozwiń » wsłuchując się przede wszystkim głos nauczycieli rzeczywiście sytuacja nie jest nie jest łatwa, bo zewsząd dochodzą do nas sygnały, że no nauczyciele są, jakby poirytowani sytuacją techno nie tylko być może z kwestiami zapłaty za ich usługi edukacyjne które, które wykonują, ale również organizacją pracy szkół pomysłami, czyj nowymi jakimiś pojawiającymi się koncepcjami też wychowawczymi albo edukacyjnymi, tak więc tutaj można by naprawdę u części i wymieniać po kolei, jakie są, jakie są to musimy skupić się panie dyrektorze na tych największych bolączkach i teraz co jest największym problemem największą obawą rodziców czy zapowiadana na wrzesień akcja informacyjna, bo nie ma nie strajkowe w związku Nauczycielstwa polskiego czy jednak ten ta dziura pokoleniowa jeśli chodzi o nauczycieli, bo niewielu z młodych ludzi garnie się do tego zawodu może dojść do sytuacji, w których po prostu nauczycieli zabraknie ja myślę, że to jest segment ta kwestia rzeczywiście, że zauważamy jako menedżerowie szkół ja akurat to mam mam ten ten przywilej prowadzenia szkoły szkół prywatnych także tutaj ja mam, jakby mu lepsze na lepszej pozycji jestem, ponieważ nie tylko ograniczają niepewny pewne widełki wynagradzania nauczycieli, bo oferowania im lepszych warunków, bo tak podziałem myśmy szkołą prywatną, gdzie jest czesne czasem jest jakieś specjalnie wysokie, ale jednak gorzko możemy możemy liczyć się z tym że, że możemy zaoferować lepsze warunki, a więc tutaj tutaj jakby jest jest także rzeczywiście szkołach prywatnych sytuacja może nie jest tak trudna ciężko, a publicznych faktem jest, że Rze, że nauczyciele chcieliby szczególnie ci młodzi nauczyciele, którzy w, których brakuje, bo to jest jakby zauważalne stopniowo taki stopniowa nie tak, że niechęć może podejmowania pracy podejmowania tego wyzwania by przyjąć to wykształcenie pedagogicznej i pracować w szkole odnajdywać w sobie to to radość z tego, że Rze, że Rze, że gdzieś tam mamy jakiś powołani do tego by być nauczycielem być pedagogiem, a śluzie życie jest, jaki jest koszt życia są określone i tutaj trzeba naprawdę usiąść spokojnie do rozmów i zastanowić nad tym jak jak jakieś stworzyć możliwości dla dla dla osób, które zastanawiają się kiedy, które studiują na kierunkach pedagogicznych wyższych uczelni jak zachęcić do tego, żeby rzeczywiście mogli spokojnie sobie to wszystko przejęci zobaczy, że stać będzie na to żeby, żeby godnie żyć i też ma bardzo złożony ja zastanawiam się ostatnio rozmawiając na temat kwestii takich też wynagrodzenie i motywacji nauczycieli do pracy no gdzież tam pojawiła się też tego tego rodzaju myślę, że koszty życia i utrzymania w dużym mieście takim jak Warszawa Gdańsk Kraków są zupełnie inne aniżeli mniejszych miejscowościach w Kutnie w Choszcznie gdzieś jeszcze w Chełmie lubelskim przykładowo i tutaj no jest to być może też jakaś taka wskazówka dla dla ministerstwa, żeby sprawować to jakoś sobie zobaczyć rozmawiać ze związkiem Nauczycielstwa polskiego nauczył polskiego taki sposób żeby, żeby realnie móc moc, jakby zrozumieć się porównać jak i w jaki sposób chcą im są dotacje subwencje do do innych do innych branż, które i które, które gdzieś tam są na utrzymaniu budżetu państwa i żeby to te pieniądze, które są, które wpływają do budżetu dzieli sprawiedliwie myślę, że pieniądze 5 pieniędzmi warunki finansowe to jest jakby absolutnie no fundamentalna rzecz natomiast też drugie to ja Krak przyglądam się też swoje swoje szczęście szczęście takiej zawodowej, bo jestem nauczycielem od tego zaczynałem teraz prowadzę szkołę jest dyrektorem właścicielem organem prowadzącym to co też myślę, że nie możemy jako nauczyciele zapominać o tej swojej misji, że te pieniądze te środki finansowe na pewno pewno się pojawią, kiedy nasze usługi będą będą bardzo dobre ja ja nie chcę powiedzieć, że w szkołach publicznych edukacja nie wygląda najlepiej, ale niedzielny wiemy wszyscy, że że, że jak to jest niektórzy są ludzie tacy, którzy narzekają trochę szkoły publiczne, że nauczyciele bardziej są urzędnikami ani ani aniżeli pedagogami, że koncentrują się na jakiś taki swoich powiedzmy nie do końca przystających do zmieniających się rzeczywistości sposobach przekazywania wiedzy mieszczą jakoś tak by wejść w lepsze relacje z tymi uczniami zachęcić ich sprawić, żeby to poznawanie tego świata, dzięki któremu potem jako one te dzieci ta młodzież stają się dorosłymi ludźmi to odnajdą się w tym świecie no gdzież to po prostu umyka nie ma nie ma tego kontaktu i tak naprawdę też nie ma woli ze strony części kadry pedagogicznej żeby, żeby coś z tym zrobić, a więc problem jest problem jest złożony, gdy słyszę głosy dziękuję obywateli ludzi, że jak to jest możliwe nauczyciela pensum 18 godzin 2 miesiące wakacji 2 tygodnie ferii zimowych ferii świąteczny ona 3 miesiące wolnego tak naprawdę oni domagają się większych pieniędzy domagają się przy willi przywilejów domagają się jeszcze czegoś tam, żeby ażeby ażeby ażeby ażebyśmy wszyscy się z nimi mogą podzielić natomiast natomiast nie zawsze też tę drugą stronę jest jest stara się też taka taka właściwa z pełną troską, bo to praca jest nie tylko pracę Maus ja nie stracą taką, którą tylko wykonuje trzeba wkładać teczkę z 6 jeszcze serca w to wszystko co się co się robi wtedy można powiedzieć, że to jest to jest jakby to sam chodzi o szukaniu sobie w tej chwili to sytuacja sprzed 3 lat, kiedy kiedy, kiedy tuż przed maturą nie wiem czy pan redaktor pamięta o tym że, że na strajki się pojawiły nauczyli szczególnie dotkliwie unijne dotknęło to ma maturzystów uczniów klas maturalnych, kiedy strajki spowodowały, że była ta obawa, że nie dojdzie do klasyfikacji uczniów i rzeczywiście, gdyby nie rozporządzenie ministerialne wtedy trzeba tutaj z mojej strony uważam, że są bardzo dobrze, że zostaną ze strony ze strony rządu, żeby dać jednak możliwość dyrektorom by móc klasyfikować tych uczniów, gdyby tego rozporządzenia było około 14 chyba tam tysięcy maturzystów przystąpiło doby do matury, więc tutaj też my musimy musimy, jakby nauczyciele muszą zdać sobie z tego sprawę, że no to jest jakby też w rodzaju misji, jeżeli podejmuje się tej pracy podejmuje się tego by tę pracę wykonywać to nie tylko prasa też też test też tak jak wspomniałem wcześniej potrzeba tak włożenia trochę też serca to co się robi zrozumienia młodych ludzi i no nie nie stworzenie dodatkowego stresu tym, że być może też przed maturą będziemy strajkować i dojdzie do tego, że właśnie przygotujemy dobrze nam do dobrze do matury szkoła, którą prowadzą szkoły, które prowadzę mamy dosyć dosyć silnie rozwiniętą edukację domową, więc tutaj, jakby myślę, że to też jest jak istotna rzecz i jakby kierują teraz w tej chwili być może kilka są do rodziców chcę powiedzieć, że edukacja dziecka to nie jest tak, że ktoś zaraz zrobi musimy przy tym bardzo aktywnie uczestniczyć to jest inwestycja i jeżeli zauważamy, że szkoła no nie do końca nie tracimy trochę zaufanie do tych nauczycieli do Rzymu walczą o swoje prawa walczą o swoje o swoje o swoje tak naprawdę to im jak my mogli wyobrażać swoją pracę nie możemy się zdrzemnąć jako rodzice sami są rodzice mam dzieci i wiem też, że wiele rzeczy takich, które które, które można by, których można by oczekiwać, że szkoły ja muszę sam spróbować się zaangażować w to bo, bo to są moje dzieci, więc ja tak zachęca jego wszystkich do tego, żeby czy gdzieś tam w tym wszystkim jednak byśmy byli czujni i zaprzepaścili pewnych takich możliwości czy pewne, żebyśmy właśnie stracili czasu tego straconego czasu wiadomo nie da się tak tanio odkupić, tak więc tak więc tak jakby PAP Szubski kierujący taki apel rodziców, a żeby, żeby w takich trudnych czasach, bo te, jako że 3 lata temu był strajk nauczycieli duży problem czy będą kasy koła maturzyści potem był covid 1 rok następny rok w zdalne zdalne nauczanie no no nadal można powiedzieć, że wielu uczniów już chyba masa życia dzieciaków trochę się innym Obiała roztrzaskała wręcz nawet w takich warunkach trzeba było uruchomić pomoc medyczną psychologiczną i i tutaj jednak kolejny kolejny kolejny rok szkolny zaczynamy w takiej tak jak rozszerzenie nie do końca spokojnej i możemy uczyć się tak mało bezpiecznie, więc zachęcam do tego, że my, żeby mimo wszystko o tej czy tej edukacji domowej czy powiedzmy takiego domowego, jakby nadzoru pedagogicznego nad wszystkim co się dzieje, żeby tego nie zaniechać tak tak, że to jest bardzo istotne bardzo ważne, bo tak jak powiedziałem edukacja jesteś pewien pewna inwestycja i myślę, że coraz więcej z nas rozumie, że to są pewne też koszty także tak też doradzała, żeby ażeby w tym wszystkim sprawdzać być czujnym czy czyta podstawa programowa czy ta wiedza, którą dzieci powinny przy mógł przyswajać uczniowie dzieci nastolatkowie licach czy rzeczywiście ona jest zatem realizowana i próbować rozmawiać być może też Brady rodziców z nauczycielami z komitetem takim, który dziś tam będzie powstawał być może w szkole by jednak dzieci ucierpiały w tej walce o swoje przywileje, bo nie powinna ucierpieć tak uważamy atak na próżno szukać sobie pomyślałem te 3 lata temu, kiedy ten strajk nauczycieli ogarną kraj nasz, dlaczego czy mieliby nie strajkować nauczyciele w sposób taki włoski chce, a żeby się jednak wszystko pracować z tymi uczniami dawać im głos na tę tę wiedzę przekazywać może zrezygnować z wypełniania dzienników, żeby zrezygnować z całej tej papierologii, ale w ten sposób rodzice zobaczyli, że ci nauczyciele są rzeczywiście takimi osobami, które można zaufać które, które będą jednak starać się będą we i sposób no u g zaopiekują się naszymi dziećmi od tej strony edukacyjnej tak tylko tak napomyka napomknąłem napomknąłem po prostu i drzwi jak i etyki i jakim jakie takie myślenie mi wówczas towarzyszyło i im się sobie, że grzeszy należałoby próbować szukać porozumienia, jeżeli nauczyciele nie będą mogli się jakoś specjalnie dobrze po jakoś korzystnie porozumieć ze swoimi wozami zwierzchnim no to niech rozmawiają z rodzicami niż rodzice będą gdzieś obok i wspólnie spróbujmy zadbać o to, żeby dzieci uczniowie nie stracili nie tracili, żeby to zaufanie wzajemne, bo naprawdę jest to bardzo istotna żeby, a my budować relacje odbudować te gdzieś tam być może nadszarpnięte nie fajne jakieś dotychczasowe dniu stosunki, jakie takie jakie, jakie jak gdzieś tam wytworzyły się pomiędzy kadrą pedagogiczną rodzicami uczniami bardziej skupić się na tym, żeby szukać porozumienia szukać rozwiązań, a nie okopać się wokół własnych żądań wokół własnych oczekiwań i tak naprawdę ci młodzi ludzie nierozumiejący tego tak do końca no są ofiarami Artur Abramowicz był naszym gościem dyrektor właściciel prywatnej szkoły imienia Zofii Jędrzeja Moraczewskiego wszystko to w cyklu jak z dzieckiem kłania się życie panu dobry dzień bardzo dziękuję wzajemnie do ostrzenia informację Radia TOK FM Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: JAK Z DZIECKIEM

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Aż 60% taniej! Największa obniżka cen TOK FM Premium. Teraz podcastowe produkcje oryginalne, podcasty z audycji TOK FM oraz Radio TOK FM bez reklam z 60% zniżką!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA