REKLAMA

Dekonstrukcja tematów z Draculi. Pianohooligan i Więcek prezentują nowe życie Draculi!

Kultura Osobista
Data emisji:
2022-08-30 11:40
Audycja:
Czas trwania:
12:20 min.
Udostępnij:

Duet zmierzył się z kultową ścieżką dźwiękową z filmu ''Dracula” Francisa Forda Coppoli z 1992 r.

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
to co państwo słyszeli przed chwilą dźwięki za pomocą psów ciekła 2 wybitnych muzyków jazzowych pianisty Piotra Orzechowskiego zwanego piano chuliganem Witaj serdecznie Witajcie i saksofonisty Kuby Więcka ci dobry dzień dobry album, który ukazał się w połowie sierpnia nakładem wytwórni Anaklasis dzisiaj obaj są gośćmi kultury osobistej dekonstrukcja tematów z Drakuli dekonstrukcja muzyki skomponowanej przez Wojciecha Kilara do filmu Coppoli jak takie pomysły przychodzą do Rozwiń » głowy fajne stosował się dekonstrukcja, żeby nad nim medytować dekonstrukcja faktycznie i niech teraz myślę o tym bardziej pasuje niż np. interpretacja takich zwykle bardziej lubiłem mówić bo, bo faktycznie jakoś tak traktujemy dość nonszalancko te motywy jak wyciągami z pierwotnej tkanki włączamy je coś co jest nowym bytem a jakie to robi robi się ta różni, aby improwizuje, bo się robi wspólnie jakoś Myśla licz na to, że jakiś nasz pomysł się połączą przynajmniej Ben będą nosiły znamiona pokrewieństwa jak to się robi to o tym jeszcze porozmawiamy na razie zapytam jak to się wymyśla w jakąś myślę, że w ogóle całe, żeby zrobić to mnie, że w ogóle Wojciech Kilar, że traktowana, więc w trakcie pandemii dostaliśmy zaproszenie od o festiwalu Artur Rojek się nas zapytałby mnie chcieli z tworzyć tego materiału zagrać go premierowo w domu Kilara w 2 koncert online tego to był taki pierwszy impuls, żeby zrobić, a Wojciech Kilar był waszej twórczej drodze wcześnie jakąś inspiracją jakimś twórczym odniesieniem czy w ogóle w waszej przestrzeni nie bywał odniesieniem, ale nie nie w tak możemy w takiej przestrzeni twórczej myślę jako po prostu normalna jasna gwiazda myśli muzycznej, ale w tym nie było nigdy muzyka którą, która była moim pierwszym wyborem, żeby jak zetknąć z własną intuicją własną twórczością rząd mówił Piotr Orzechowski piano chuligan jedni pytają jak można robić muzyczne zamach na Wojciecha Kilara inni wręcz przeciwnie nazwą to wejście w muzyczny dialog z wybitnym kompozytorem, a jak w byście sami określili to co się wydarzyło, czego efektem jest nazwą wydaje się, że my teraz trochę się zachłysnęliśmy tą muzyką, jakby przyjechaliśmy i tam jak nazwał jakiś wpływ i później chcieliśmy prostego nastrój przenieść na te nasze kompozytora stworzyliśmy i wydaje się, że my już w piątek gramy ze sobą od wielu lat i Miedź ma znaleźć swój własny język muzycznej tak naprawdę Wojciech Kilar dał nam jako jakieś swoje porzucić swoje ubrania, ale sposób, jakie ubraliśmy w należy nazw, czyli zbudowaliście coś zupełnie odrębnego coś nowego coś, czego nie można nazwać trybie tu Wojciech Kilar no wydaje się, że ciężko by tak to było nas oczywiście ktoś, kto jest bardzo dobrze zaznajomiony z firmami znajdzie dużo odniesień i jakoś się z tym wszystkim utożsamić, ale no wydaje mi się, że jednak króluje klubom za nasze osobowości nasz dziś wspólny język muzyczny taki pomysł, żeby zrobić skomponować swój utwór, a po prostu motywami jakoś się o budowaliśmy to efekt taka fasada realna treść tych utworów jest jest już bardzo naszym dajmy się, ale gdzieś tam oczywiście połączonym dotyczyła przecież on też ten nie jest także te motywy są dość totalnie zakamuflowane one tam są i żyją u nas sposób jednak w ramach nowego kontekstu nie zdarzało się wcześniej, że w swojej twórczości czerpali iście cierpieć z innych kompozytorów to spotkanie z kilerem było, gdyż tam jako wyjątkowe na tle innych właśnie o tyle wyjątkowe, że może jak np. gdy pracowałem nad Lutosławski czy na Pendereckim i bardziej bardziej chodziło wejście do tej pierwotnej myśli co co tam chodziło faktycznie i teraz próba pan próba Przetransponowania tego przez własną wrażliwość jednak było inaczej tutaj na początku Radek ta wrażliwość, do której podłączane były te tematy, jakkolwiek pewien rodzaj ornamentu nie zawsze tylko ornamentu, ale wydaje się, że przeważnie, gdyż jako duet wcześnie pracowaliśmy z muzyką Krzysztofa Komedy oraz Góreckiego, jeżeli jest to materiał, którym w, którym wydaje się jakoś tak po raz pierwszy najbardziej znaliśmy nasze myśli stworzyliśmy takie wspólne udział w no właśnie od współpracy chciałbym zapytać jak w ogóle to się dzieje że, że znajdujecie ten wspólny język jak go wypracowuje jak w ogóle doszliście do tego co dziś jest między wami no wydaje się, że zaczęliśmy od wspólnej improwizacji początkowo, jakby okazało się, że muzycznie do siebie pasujemy, jakby staraliśmy się spotykać by wspólnie grać potem połączył nas jakieś nie wiem przykładowo zrobimy razem chodzili restauracji i robić, jakie rzeczy w ludzkiej to jakby wszystko działa na wszelkie wspólne zjednoczenie że, że po prostu nie wiem, jakbym muzyka jest czymś więcej niż tylko muzyką tak naprawdę ETS w ogóle bardzo ciekawe powiedział, że chodzić razem do restauracji taki filmik na YouTubie, który reklamuje wasz Arabom i tam i dzieci w takim pięknym zimowym krajobrazie razem rozmawiacie Samsel czy to w ogóle jesteście w stanie też tworzyć razem bez instrumentów pod ręką no wydaje się dużo gram takich wspólnych rozmów na temat stworzenia od tego o tym wiem, że improwizacja jak w ogóle pochodzi z kompozycji jako muzycy jazzowi dużo rozdamy w ogóle o sztuce to czym jest improwizacja nie mylić z intuicją jeszcze, że na pewno pan w ogóle taką bazą na początku, bo było to jakiś podobne myślenie w sensie muzycznej na scenie naszych i żeby w ogóle zaistniała jakieś takie myślenie o komponowaniu o wspólnym graniu to musiało być to musiało być tutaj takie przeświadczenie silne o tym że, że z tego coś będzie żem, że my to porozumienie mamy możemy na nim budować, a do tego doszło to, że naszym świecie z 1 to samo trochę to, że to, że spędzamy właściwie sporo czasu ze sobą i możemy na ten temat na różne tematy rozmawiać, mimo że wiele nas różni, a i tak właśnie życiowa tak naprawdę też jak muzycznie zresztą w muzyce po po te różnice tracą zęby swoje i to jest to jest taka baza do tego żeby, żeby sięgać wyżej i dalej po kolejny projekt już ich trochę mieliśmy w ciągu kilku lat w ich, żeby razem improwizować pytam się czym jest improwizacja, bo tak trochę Kuba zaczął ten wątek czym jest dla was dziś pod w ogóle wie dużo improwizacji na całą pracę pani napisałem pewnie dlatego właśnie nie wiem w wszystkich chętnych i staram się dociec w 2 z trudnym, bo tak w no ale w warto się myślę z Kubą w Live na scenie ostatnim zastanawiać, bo tak naprawdę to jest dochodzenie do tego czym jest improwizacja wszelka warstwa słowna jest jest jest dodatkiem do tego z tak naprawdę są dla nich czas jest takim portu bardzo dużo z połączenia w bardzo bez wspólnego z byciem prostu tu i teraz tak szybkie reakcje otwartość na błędy na różne różne kierunki jak może iść muzyka, ale nie tylko muzyka proste i akceptowanie wszystkiego co nam przyniesie los prac jest na drugim biegunie improwizacji zależy zależy jak się podejdzie do tego problem w, a na drugim biegunie ja bym widział jakąś takie wymuszenie i sztuczności przestanie być doświadczyć tej innej wolnej wiadomości, bo wszelka wolne świadomość wdaje się w improwizacje, bo to jest naturalne nasz wydaje mi się język, więc nawet ta kompozycja, jeżeli tak zostawić improwizacji na własne nawet nawet ona tak naprawdę jest o takim planowaniu improwizacja już na pewno to powiedziałby myślę każdy proponujący muzykę muzyk jazzowy dla muzyka jazzowego tak jak ja rozumiem wszystko właściwie Provident w podobno Drakula jest dla was takim momentem przejściowym to chyba Piotr mówiłeś w w tym wspomniany już filmiku, który państwo zresztą polecam w internecie momentem przejściowym dla was, czyli przed kulą było sporo takiego imprezowania w znaczeniu właśnie im prawie na Sejm bez żadnego zamysłu wyjściowego nasze programy jakoś powoli z tej imprezy się wyzwalały jednak chcieliśmy razem dokonać czegoś takiego, proszę bardzo, zaplanowanego bardziej obmyśla mego i Drakula był taką ryby Brdą impreza czynności jednak całościową już myślą kompozycyjnych teraz, gdy nie mówię nawet tym filarze już, bo to jest, że to może ten Kilar to są, jakby te cegły z ryżu układamy, a w przejściowy w też w takim znaczeniu, że zobaczymy co przyniesie przyszłość czy faktycznie będziemy chcieli coś się wspólnego skomponować już, gdybym mniej polegając na nad naszym wypracowanym między ku takim spontanicznego porozumienia kogo postawić kropkę podwójną proszę państwa Piotr Orzechowski piano chuligan i Kuba Więcek byli gośćmi kultury osobistej, a rozmawialiśmy o albumie Teams w regulaminie, który ukazał się niedawno nakładem wytwórni Anaklasis bardzo państwu ten album polecam bardzo dziękuję za obecność w TOK FM dziękuję zaproszenie poznamy wszystkich radiosłuchaczy oraz paczki z przyłączem do tych pozdrowienia dziękuję Tomaszowi Rzepce za pomoc w przygotowaniu programu Szymonowi walucie za realizację za chwilę Mikołaj Lizut, a teraz poważnie Marta Perchuć-Burzyńska do usłyszenia informacji Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: KULTURA OSOBISTA

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Więcej niż na antenie! Teraz TOK FM Premium 30% taniej: podcastowe produkcje oryginalne, Radio TOK FM bez reklam i podcasty z audycji. Nie zwlekaj, słuchaj wygodniej!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA