REKLAMA

Test: Skoda Karoq oraz Opel Grandland

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2022-08-30 19:40
Czas trwania:
14:01 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
dobry wieczór codzienny magazynie motoryzacyjnym witają Jacek Balkan Sławek Paruszewski dobry wieczór dzisiaj 2 SUV-y 2 znane nie są zupełnie nowe modele no tak jak chociażby Alfa to, na którą się pojawiła w czerwcu czy w lipcu Skoda Karoq, ale facelifting w tym roku podobnie jak volkswagen t-roc, którym mówiliśmy na wiosnę drugi to jest opel Grandland no ale ten granda to jest zupełnie nowe generacje nie przypomina tego grona da ich sprzed paru lat cóż w tej skodzie zmieniono Rozwiń » przypomnę w ogóle to jest ten karą, żebyśmy tak sobie uświadomili rozmiary tego samochodu to jest mniej więcej seat odpowiednik ateca ateca, czyli ma niecałe 440 jeszcze swoją wagę w noc iguany trochę większa to jest ta sama Platforma MQB dobra skoncentrujmy się tym roku towarzyszy od 5 lat to jest samochód, który przyznał od początku nawet całkiem się podobał i chociaż on może nie jest taki stabilny jak duży kodiaq, ale to nie jest samochód może na bardzo długie trasy, ale też nie jest jak się nazywa ten najmniejszy jest kodiaq jest największy Karo jest średni, a jeszcze mniejszych Kamil no to właśnie to wolę Karoqa niż komika, bo Amikę zresztą nie możesz kupić z napędem na obie osie tak to już bardzo mało sama, ale powiem ci za to wejdą słowo słucham opel jest jak opel Skoda Karoq no Car Aaron bohater naszej audycji tak od to była zawsze moja ulubiona Skoda, jeżeli chodzi o SUV-y jedyna Skoda i w ogóle jeden z niewielu samochodów typu SUV, który po prostu lubię, a drugim będę odpowiadał za 5 minut no ale tym się dobrze jeździło pamiętam dwulitrowego diesla napędem na 4 koła automatem był bardzo przyjemne auto bardzo właśnie to jest samochód wystarczająco stabilny wystarczająco duży, żeby przemieszczać się naprawdę na całkiem długich trasach bez żadnego zmęczenia i też ja też karkiem z przyjemnością jest, że od paru lat, ale nadszedł czas na zmiany nie wszyscy może już są z przyjemnością jest dziś rokiem Wschodzie stwierdzono, że padł volkswagen zrobił trochę mniejszego facelifting T-Roca Noto roku też coś zmienić na zewnątrz też takie zmiany raczej kosmetyczne niewiele gołym okiem zdaje się zauważy, ale już też nie będę się przyglądał tym reflektorom grillowy podobno dzięki tym zmianom aerodynamika się poprawiła spalanie teoretyczne, bo mówimy o teoretycznym 15% niższe nie ma układu nie ma układów hybrydowych Karoq to ciekawe jest albo benzyna albo diesel jest też samochód z napędem na obie osie no właśnie tym samochodem mieliśmy okazję jeździć teraz wakacje deska rozdzielcza jeszcze tak kończąc po faceliftingu od końca tego roku nie będzie już klasycznych zegarów analogowych, ale cyfrowej obsługa jest prosta akurat uważam w tym samochodzie nie wiem czy prostszej swoją wagę niepraktyczny, bo 520l bagażnik no dobra, ale teraz przejdźmy do do tego naszego konkretnego to 2l 150 koni ty mówisz, że kiedyś taki mogła się liczyć 150 albo 190 dni teraz mieliśmy teraz mieliśmy 150 koni z napędem na obie osie no mówić to coraz to dobre to dobry dobre połączenie prawda popatrzy jak to jak to czy to 106 000 w ogóle kosztuje najtańsza wersja 16 zarostu 10, a ta nasza uważaj, bo to z automatem no tutaj jest prawie 150 000 powiem ci, że włos jeży na głowie, ale ostatnio często myśli, bo to jest samochód niezbyt duży pamiętasz zamieniliśmy paktowi tak jak wchodziła wchodził kodiaq to chyba najtańsze od jakiej były tańsze niż to, a kot jak przypomnę, że to jest samochód, który ma 480 długość no dobrze, ale jak to może jeździć, jeżeli ma skrzynię DSG siedmiostopniową napęd na obie osie do tego diesla dość bardzo dobrze po prostu bardzo dobrze bardzo stabilnym samochodem co ciekawe, a może nawet nie zaskakujące, ale warte warte odnotowania jest kolejny oszczędny Deezer czy kolejny samochód z oszczędnym dieslem, bo te diesle 20150 trzeba przypomnieć może słuchać może nie, że to są bardzo oszczędne diesle, jeżeli samochód nie za ciężki tak jak w przypadku Kodiaqa już tych oszczędności tak nie widziałem no to tutaj, mimo że starałem się dość potrzebowałem, bo ich po zamiast jeździć szybciej dynamiczniej autostradzie to te zużycie paliwa było co najmniej akceptowalne przyspieszenie poniżej 9 do setki tych zauważa jakieś różnice potem miejski w ringu tak na pierwszy rzut oka pewnie może Boże coś zauważyłeś, bo prawdę mówiąc tam jest jeszcze trochę trochę osoba nie miała tego samochodu zbyt długo przed domem więc, więc został z no to może zdążyłem się nawet przyjrzeć zresztą zostańmy przy tym, że zmiany są kosmetycznych barze pod przypomnieć potencjalnym klientom, że taki samochód istnieje w ofercie silniki od 10110 koni z napędem na 1 oś przez 15150 podważa rady ze 115 to mogły być dobre jeszcze, bo kosztuje 3020 000 mniej, czyli 129 w każdym razie po raz kolejny Karoq pozytywnie zaskoczyli to jest samochód na pewno, który bym polecał, gdy ktoś pytał czy warto kupić dobre też mam coś takiego co uważam za bardzo dobry samochód często wydaje mi się ma bezpośredni konkurent Karoqa, chociaż chyba rzadziej brane pod uwagę nie wiem, jakiego powodu opel Grandland jeździliśmy tym premiera w 2017 roku, a mieliśmy zachowali siedemnastym osiemnastym roku pamiętam, że był dach już długą podróż jeszcze córka miała rok czy 2 lata pojechaliśmy tym samochodem gdzieś w góry wtedy miał szytą literka x na końcu tak dwulitrowym dieslem fajnie jak co fajnie jeździło dużo naprawdę spory samochód 4 pół metra długości prawie, ale obszerny w środku i jakiś taki prosty w obsłudze nieskomplikowane bardzo przyjemnie się mieściły się świetnie współpracował z automatem bardzo mało pali, bo wtedy dwulitrowy diesel teraz jeździmy g landem to powiedziałem, że to zupełnie nowe g dla odróżnienia w ramach tak Nowak nie to nie jest prawda Sławku to jest lifting, ale porównaj nawet na zdjęciach, jeżeli to byłby tylko lifting oka to, jeżeli to jest solidny lifting to bardzo dużo się zmieniło zobaczywszy to są bardzo sobie na nie rosła, ale po sobie na zdjęcia tyłu przy to jest dokładnie ta sama karoseria są dokładnie te same blachy to są to atak może raz natomiast przód podobnie jak Krosna, gdzie ty który, który mówi miesiąc temu naprzód się bardziej zmienił wnętrze zauważ obsłużą się tak Środzie czuć się zmienił tutaj z tym nie polemizują został wpisane w Oleśnie przypomina tej mąki powiedzmy sprzed 10 lat tylko przypomina astrę sprzed roku była żebrzą przód jak najbardziej jest, ale też Mokka skórę roku no tak je przód jest korporacyjne, jeżeli chodzi o wnętrze to ono siłą rzeczy również zostało również zostało zmienione natomiast tak też zmianę moim zdaniem wyszły bardzo pozytywnie to znaczy to jest to jest tak naprawdę fajne przyjemne dla oka teraz samochód na zewnątrz, jeżeli chodzi o wnętrze jest ja mam na szczęście obsługa klimatyzacji została wyniesiona na oddzielny panel, gdzie ma pokrętła przyciski to jest łatwe w obsłudze i Super dźwignię zmiany biegów obsługi automatycznej skrzyni ma taką jak w peugeocie, czyli to jest taka zagięta winka nieduża ne tak jak w peugeocie i w oplu astra ma teraz 2 duże ekrany przed sobą, a połączone raczej wkomponowane w 1 kawałek plastiku tzw. lakierem fortepianowym jest jest to przejrzyste, żeby to była najlepsza na świecie do tego nie powiem, ale jest to przejrzysta to jest dość dla czy też duże 4 pół metra samochód no kolego Karoq ile ma przypomnieć 4 oczy wciąż trochę to jest ta jest trochę większy jak to w Oplach bywa jest trochę cięższy waży 1,5 tony natomiast też ma fajny silniki szczególnie ten nasz po raz kolejny prawda 15 diesel właśnie 15 diesel ostatnio jeździłem 95 konną wersją silnika 15, a pon połączone to było sześciobiegową skrzynią to było wokół się to jest świetny silnik, jaki to jest dobry silnik jak przyjemnie pracuje to fajnie jedzie zastanawiam się nie będzie trochę za słaby silnik do tego na do tego opla, który waży 1,5 tony, ale znowu silnik 15 diesel 130 koni z koncernu PEESA Stellantis opla fiata w fiacie go nie ma z opla peugeota citroena zadam jeszcze chcecie jest z 8 biegowym automatem, a połączenie genialne działa rewelacyjnie to jest nadal bardzo mało pali, a dynamika tego samochodu jest wykorzystywana moim zdaniem optymalnie, jeżeli chcemy jechać ultra oszczędnie naprawdę można tym samochodem wykręcać wyniki typu 4l oleju napędowego na setkę, jeżeli chcemy jechać dynamicznie się nie dla Chin, ale jest powiedzmy, że wystarczająco dynamicznie to znaczy nie ma wrażenia, że ciągnie jakąś ciężką przyczepa, a tylko to jakby nadal naprawdę naraża się do bardzo fajnie jest mocniejszy, bo tu 11,5 setki, ale ma wysoki moment obrotowy wieś to jest mam jeszcze najsłabszy 12130 benzyna no to jest ten może być trochę za słabe, ale nie pamiętam czy jeździliśmy z grą dla mniej jeździliśmy Grant landem takim jeździłem takim C4 Grand Picasso i faktycznie był trochę za słabe, a na mimo to 8 bieg owej skrzyni ale, toteż trochę aż Roś samochód od tego Karo, bo też większy zobaczy tu benzyna najtańszy 144 000 ten nasz Super udany oszczędny diesel, który przyszły testowaliśmy porzuci 308 stopniu 166 000, a tam ta Skoda nasza 20150 koni kosztowała niecałe 150 no to 20 000 więcej, ale trochę większy samochód jednak może już się tam własnych nie jest jeszcze patrzę tutaj też bagażnik przecież też ma bardzo znów to są w ogóle samochody 1 drugi bardzo praktyczne bardzo udany akurat dzisiaj 500 łapać ma bagażnik ma taki sam 500 mniej więcej 500 kilkanaście litrów opel to z z tak szukam cenę g landa w 2018 roku jakieś reklamy ulotki czy pamiętasz to kosztowało, więc niech zupełnie nie wiesz co to to jest prawdę mówiąc nawet teraz pewnie będzie trudno znaleźć one wiem, że tam odesłać Grandland przede wszystkim bardziej się zmienił już Krosman to też ważny jak zniknęła Moto literka x, ale 1 drugi nadal nadal myślę, że to szczególnie Grandland to nie jest samochód na pewno przestarzały to jest wciąż wciąż Czekaj Czekaj nosiłam to ja przypomnę 166 000 za diesla 15 automat też zapłaci jak mam, a jednak warto mieć dobre archiwum pod ręką mam gram Blanc 2018 i lecę w stronę cen, gdzie one są nagle stawia zaś najtańsza wersja 22 dieta no mnie kurczę, żeby celnemu no ale wiesz co to 4 lata temu to mogło być dużo tańsze samochody naprawdę przecież to nie jest, ale to ja nie będę strzelał, bo ja nie mam tych cenników nawet w tej chwili pewnie nie myślałem, że cennik też uda mi się gdzieś ściągnąć już analizę to prawdę mówiąc to bowiem teraz jeszcze hybrydy kosztują hybrydy Grandland kosztują ponad 200 000 tam są jeszcze hybrydy 225 koni z napędem na przód i 300 koni z napędem na obie osie, ale to już uważam, że dobra no masz Sławka mam 12 turbo 130 koni w 87 000 no to nawet ja myślałam, że droższy myślę, że trochę ponad 100 000 to popatrz w tym z automatem 93 000 diesel 2l 170 koni z automatem 8 stopniowym 116 000 fakt, że najbogatsza wersja 146, a diesel 16120 koni, czyli portu jest porównywalna wersja tą, którą teraz jeździliśmy z automatem 104 konie w 104 000 wersji Enjoy 134 000 wersji i Ultimate fakt, że ten gram dla występuje tylko 2 bardzo wypasionych wersjach, czyli gest Lime i biznesplan nie ma tego jakich takich, a w wersjach nawet, chociaż nie jest już w ogóle nie ma zobaczy, ale kilkadziesiąt, wnosząc z zasady drożej tak na tańsze kilkadziesiąt tysięcy razy to jest 13 drożej mniej więcej nawet w to znaczy biorąc pod uwagę to, że mogliśmy taki samochód kupić silnikiem 12 turbo 130 koni za 87 000, a teraz musimy za niego zapłacić 144 otoczona murem za poroża no tak jestem optymistycznym akcentem zostawiamy państwu dzisiaj miłego biły reszty części wtorkowego wieczoru Sławek Paruszewski Jacek Balkan zapraszamy już jutro Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POSŁUCHAJ RÓWNIEŻ

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

TOK FM Premium 40% taniej. Radio TOK FM bez reklam, podcasty z audycji i podcasty tylko dla Subskrybentów.

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA