REKLAMA

Test: Jaguar XF

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2022-09-01 19:40
Czas trwania:
14:03 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
dobry wieczór to jest codzienny magazyn motoryzacyjny Radia TOK FM Sławek Paruszewski Jacek Balkan kłaniamy się dobry wieczór dobry wieczór, a dzisiaj mam nadzieję 1 samochód przetestujemy może na punkt nie ma jeszcze pod koniec drugiej, ale to tylko wyłącznie pod warunkiem, że skończy nam się skończy nam się paliwo, a czy nam się skończy to zobaczymy, a samochód, o którym będziemy dzisiaj opowiadać to Jaguar x zew nasz samochód roku sprzed lat pewnie 1012 pierwsza Rozwiń » generacja Derma stażu lub 151415 pierwsza generacja 2008, ale dobrze pamiętam, że to był nasz samochód roku chyba nie dobrze pamięta 45 wzbudziło to jest produkowane w 2007 roku tak naprawdę jeśli dobrze pamiętam targi motoryzacyjne we Frankfurcie, czyli jesień oficjalna premiera, więc o 2007 roku no 2008 roku mieli pierwsze już set i wtedy był sedan kombi w tej pierwszej generacji, bo już od kilku lat mamy drugą, ale tak, żeby jeszcze ten samochód gdzieś tak takiej szufladki wrzucić to jest bardzo duży samochód jest 493 długości wierszy tyle miał już wtedy aż jakoś mi wierzyć nie chce, ale to widocznie tak ładnie zaprojektowany, że tych rozmiary przytłaczają przyszło na prawie metr 90 szerokości kawał samochodu dobra mamy pierwszą generację produkowano od 20072015 roku sporo i długo z czego pierwsza generacja zasłynęła z niesamowitego z niesamowitej wersji x FR, która miała 5 litrowe 8 w mocy 510 koni, którą żeśmy jeździli, która była po prostu cudownie nieziemskim samochodem zasłynęła z tego oraz zasłynęła z tego, że to jak bary one były dostępne przez dość długi czas na dobrą sprawę przez cały okres ich popularności, czyli początek pierwsze lata produkcji silnikami diesla 27 TV 6 znaczenie na klapie jest to silnik koncernu w USA na znane z land rovera znane z jaguara peugeota 607 z citroena C6 citroen C5 też to miało i w każdym z tych samochodów silnik wtem bardzo szybko ulegały awarii wdrażaniu, a z można powiedzieć wada wrodzona polegająca na zbyt cienkim wale korbowym, który po prostu nie wytrzymywał często temperatury na i ten samochód można kupić za grosz, ale z uszkodzonym silnikiem naprawa silnika 20 000 nic nie wiem ważną my mieliśmy pamiętasz ten silnik przejście siódemce też przecież, a ten to jeszcze tak wspomniał o 50 to zawsze były ogół Arab i 8 cylindrów act z kompresorem Ludowym chory zresztą do tej pory są one mają przecież ponad 500 koni przeważnie, chociaż też mają te silniki 448, bo też mieliśmy z takimi do czynienia no dobrze to pierwsza generacja nam się tak spodobała, że była naszym samochodem roku pewnie 14 lat temu 13 Muz 14 tam pamiętasz była dźwignia zmiany biegów w postaci takich wysuwane ego pokrętła to, że mamy tutaj też mamy wysuwane pokrętło oko tylko do czego innego służy do zmiany trybów jazdy dźwignia zmiany biegu wróciła do takiej postaci, którą każdy zna prawda prawda no dobra ta druga generacja to 7 lat już to w czasie zastanowią powódź, kiedy ją jeździliśmy, bo jak już solidnego faceliftingu nie było, a mimo wszystko samochód teraz trafił w nasze ręce on ma 7 lat ja czekam chyba na kolejną generację nie dlatego, że to jest taka zła diesle poznikały niektóre prawdę są silniki benzynowe 20 mieliśmy 300 koni, który okazuje się w tej chwili nie ma go w ofercie w Polsce już, ale być może wróci, a w ofercie 20250 i napęd na obie osie mamy ośmio biegowy automat tak zacznijmy może od tego jak ten samochód wygląda, dlatego że dla mnie pan może nie problemem, ale dość uderzające jest to, że ten samochód naprawdę bardzo się niewiele zmienił w porównaniu z pierwszą generacją nie jest także samochody są nie do odróżnienia, ale toczą żeśmy jeździli miał przyklejoną matkę z napisem 430 000zł i zastanawiam się, a i to jest i to jest w zdążą warstwa, bo to nie jest jakiś wybitny silnik też pod maską należy to jakby nie w tym rzecz tylko zastanawia się czy Jaguar nie popełniłby, jakby tutaj pewnego błędu, dlatego że niemiecka konkurencja któż inny się liczy jeszcze oprócz Lexusa w Europie jednak każdą kolejną generację może ostatnio sobie trochę może ostatnio sobie trochę Niemcy dali dali spokój niekoniecznie marca, ale jednak samochody od siebie wyraźnie różnią natomiast Serwatka ich szefa pierwszej generacji sofa drugiej generacji jest do siebie bardzo podobna wydać 430 000zł na samochód oka można mniej na i starać go pod domem i on naprawdę wygląda na pierwszy rzut oka jak ten samochód, który możesz kupić za 18 000 albo za 9000 z uszkodzonym silnikiem no to prawda, ale wiesz co zostawia się, bo ten samochód on nie jest oczywiście on jakaż to i stylizacja ona ani nie razi na plus, lecz ani nie razi na minus ani nie zachwycona plus on jest rzeczywiście taki piętnastoletni samochodem przeciętnej urody, ale tak mówiło się volvo jest 90 np. mamy, który też ma prawie 5m i Lexus Skiba ostatnio też prawie 5m prawda takie samochody, które bardzo zmieniły jednak nowy Lexus i dlatego nie mieszał, bo to przednionapędowe jest, ale mówiłeś o lexusie sam przed chwilą jego, więc dlatego tak czy zastanawiamy co tutaj moglibyśmy no niemiecka konkurencja to wiadomo okej no dobrze, ale czy akceptuje, czyli powiedzmy nie wierzą ma 15 lat podchodzić mówi jest to taki samochód człon chłodny Jerzy k, jeżeli usuniemy to, jeżeli usuniemy to moje uprzedzenia tak bardzo delikatne naprawdę lepiej poza tym Sławka druga generacja też jest dostępna z w nadwoziu kombi, a tak ja mówię tylko, że pierwsza w pierwszej już była pojawiła się w drugiej, więc jeżeli usuniemy tutaj delikatne bardzo delikatna, a zacietrzewienia to się trochę różni, ale tak nie za bardzo różni to jest fantastyczny samochód to znaczy jest teraz jeżdżą nowym sztandarem, a czy resort nie 5m też samochód tego samego koncernu i nie mogę ciągle uwierzyć w to ile auta mają charakteru i to jest nie od razu to to to jeździmy, czyja jest na razie ranić rowerem, który też jest zupełnie nowym i 525 długości, a powiem że, dopóki nie postawię go jakimś miejscu to też jest tak ładnie zaprojektowany, że tych rozmiarów nie widać on wystawia na drogę ale, ale jest naprawdę to wydaje mi się, że nie mają dobrych stylistów to to naprawdę jest samochód, który nie zestarzał się nie zmienił, ale jak nadal akceptuje w środku się natomiast w porozumieniu z tak mamy tutaj mamy tutaj duży mamy tutaj duży ekran, a dość wygodne w obsłudze zresztą działa bardzo podobnie do pozostałych jaguarów do land roverów doręczy rowerów nie wiem zwróciła uwagę, ale jak mieliśmy pierwszy raz jaguara XJR ta, a to narzekaliśmy na to, że strzałka obrotomierza ten ekran jakich Ano, tak więc to jest tak samo, że tutaj sala im animacja obrotomierza jest taka sobie, ale chyba już lepsza trochę jakoś tam drżało to wszystko wydawało mi tutaj też trochę też, że w natomiast lepiej no to nie zwrócił uwagi natomiast tak masz rację to jest to jest tak jak w innych jaguara land rovera chroni to zunifikowany kilka lat temu, ale wydaje się, że na tyle dobrze, że tam nie ma takich rzeczy, które by trzeba było od razu poprawiać, owszem, można udoskonalać pewnie różne rzeczy chociażby prędkość działania nie wiem no to jest ja lubię dobrze się z tym czuje szybciej niż dowolność przyzwyczaiłem np. albo nauczyłem no dobrze tylko tak, a szybciej niż do volvo, ale wiesz jak my kontakt z tenisa z tymi samochodami natomiast w sytuacji, w której ma bardzo rzadki kontakt z samochodem jak ksiądz też to na początku nie będzie wiedział jak sobie zmniejszyć nawie albo w klimatyzację to jeszcze jakoś włączyć, chociaż to czasie takie dość charakterystyczna, że ten przycisk klimatyzacją w dalszym ciągu to AC to na dalszym ciągu trzeba zgnieść robi to łączyło to prawda ja przypomniałem, że tą samą mieliśmy we wpisie tutaj też ja ją wyłączyłem, ale tak trzeba było mocno, żeby zmienić temperaturę to mamy 2 pokrętła 1 dla pasażera z przodu drugi dla dla zdrowia drogi drogi kierowcy pokrętła są spoko, a teraz, jeżeli coś sobie włączyć podgrzewanie foteli musi się w dusić te pokrętła, ale jeżeli chcesz zmienić nawet to musi się podciągnąć do siebie to jest dość kontrowersyjny pomysł coś to się pojawią wyrazie parę lat temu nie chwaliliśmy tego na początku może rację, że ktoś wymaga przyzwyczajenia jaguara to jest jego pierwszy Jaguar land Rover no to będzie musiał się trochę pouczyć, ale potem to Zobacz to jest bardzo takie czy po wydają się czytelnie ładnie zaprojektowane, ale nie jest proste w obsłudze, czyli trochę tam trzeba tych podmienić chodzić za dużo może obsługa kierownicy jest całkiem znośna nie uważasz pan tak nie ja nie mam z tym już problemu tylko tak jak mówiliśmy mamy już wieloma jeździliśmy ogrom ląd rowerami, więc robimy to trochę automatycznie natomiast no to trzeba trochę nad tym popracować, jeżeli od zera rzeczywiście zaczyna przygodę z tym koncernem JLR no dobra teraz możemy się kojarzy bałem bardziej właśnie chyba silnika powiem tylko 1 powodu żony paliwożerny wielu land Rover Discovery sport parę lat temu ten inżynier benzynowy 300 konny on potrafił wtedy palić straszne ilości i tutaj 108 stopniową skrzynią biegów w bardzo mnie pozytywnie zaskoczył 6 sekund do setki, chociaż nie dałbym tego aż takiego przyspieszenia nie wiem jak jak jak już ruszyliśmy rozumiem tym samochodem wreszcie aktor to mocy nie brakuje ale, żeby tam było 6 sekund do setki musiałbym przy to jest racja, ale wiesz co jest też swoje wydaje mi się, że zamierzony efekt dlatego, że to jest zupełnie do czego innego samochód samochód do relaksującej jazdy tak jak ich od wcześniej transakcja ta nie ma jest ich psa tylko wyłącznie, jeżeli ktoś chce mieć taki spokojny Cichy samochód z dobrym audio wyjątkowo dobrym audio to ten Jaguar moim zdaniem jest fajne dlatego, że jeżeli stawiasz na płynność na cisie na spokój, a to jest fajnie pod warunkiem, że nie ma dwójki dzieci w fotelikach z tyłu wtedy nie jest swoje wówczas równie przyjemnie mruczy silnik z wież pomaga tutaj też tych doznaniach pozytywnych ten napęd na obie osie, który bardzo dyskretny bardzo dyskretnie i sprawnie zmienia skrzynią biegów przełożenia uważam, że ja mam dużą frajdę tak jeździłem do niej nie nie gdzieś nad morze, ale poza Warszawę pojechałem sporo kilometrów musieć powiedzieć zupełnie mnie ta droga nie zmęczyła czułem się bardzo bardzo bardzo wypoczęte to znaczy, że fotele niezłe albo dobre no i układ kierowniczy nic mnie nie raziło może on nie jest taki bezpośredni jak BMW czy audi, ale chyba aż tak za dużo by mu też nie zarzucał nie wiemy, które sobie to jest ewidentnie samochód na komfort zastosowane, a nie na sportowe wrażenia osiągi moim zdaniem z tego wywiązuje się naprawdę znakomicie to jest naprawdę kawał fantastycznego samochodu, ale nie dla wszystkich na pewno nie, ale zobaczy ostatnio mieliśmy tu napęd na obie osie ostatnio mieliśmy podobny rozmiar Lexusa IS volvo z 90 to dla zupełnie różnych ludzi samochody są jak każdy ma sporo plusów, bo akurat żadnego z nich bardzo krytykowałem na cieszyłem się na to spotkanie nie rozczarował mnie to Jaguar x zew czy ta cena rozczarowuje jest na pewno bardzo wysoka ja nie wiem czy nie ile kosztuje patrzyłem ile kosztuje ten samochód 210 000 kosztuje najtańsza wersja już oczywiście z automatem, a z dwulitrowym silnikiem i zaraz ci powiem państwu raczej to będzie się nigdy znaczy benzyna 288 kosztuje najtańsza benzyna najtańszy diesel o cha, bo o w fajnie fajnie, ale nie ma wszystkiego w ofercie kombi kosztuje 330 000 diesel kosztuje 280 benzyna 250 koni kosztuje 290 000 fakt, że to są takie uproszczona wersja, ale może być jeszcze drożej, bo może być np. za 330 000 wersja Haasa czyli, czyli mówimy o benzynie wyższe kombi to kombi są bardzo zgrubne uważam też kiedyś mieliśmy kombi bagażnik prawie 600l na 8500l to myślę, że wystarczający znów w sumie ciekawa przygoda powiem, że mogłem tym są właśnie to jest jeden z takich samochodów, bo Lexusa volvo tydzień kraju dobra do widzenia tym mógł mu mogłoby dłużej zostać to prawda kłaniam się kłaniamy się pięknie codzienny magazyn motoryzacyjny Sławek Paruszewski Jacek Balkan do jutra Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Posłuchaj o tym, co ważne w TOK FM Premium. Teraz podcastowe produkcje oryginalne, podcasty z audycji TOK FM oraz Radio TOK FM bez reklam 40% taniej! Bądź na bieżąco.

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA