REKLAMA

Test: Opel Corsa-e i Cupra Ateca

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2022-09-08 19:40
Czas trwania:
12:50 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
dobry wieczór codzienny magazyn motoryzacyjny Radia TOK FM Sławek Paruszewski Jacek Balkan kłaniamy się jak co wieczór i lato jeszcze 1,5 miesiąca będziemy 19 w VAT będzie zaczynam dwudziesty rok tutaj na tych radiowych stanowiskach lecieć cha popatrz jak to motoryzacja się zmieniła wchodzimy właśnie głównie o w elektryczność, bo przecież szczyt reszta też zmieniła różne rzeczy działy się między czasie tzw. ale jednak elektryki to jest ostatnie 5 lat to wyjątkowo Rozwiń » intensywne przyspieszenie wzrostu dzisiaj też zaczniemy od elektryka który, który był całkiem samochodem przystępnym cenowo jeśli w ogóle jakimkolwiek Elektryku tak można było powiedzieć, ale jak spojrzałem na cennik, który za parę minut przed audycją się zdziwiłem ile są, więc zapłacić wiedziałem, że więcej narażasz tyle, ale do rzeczy, jaki samochód znamy napęd pod maską już tak zaczynam, żeby jeszcze było wiadomo, jaki z peugeota 208 znane już peugeota 2000 Wrocław ku musiałby wymienić wszystkie oprócz corsy, żeby dokonaliśmy myślę, że opozycji corsę, dlatego że ten 1 rodzaj napędu faktycznie opracowany przez PEESA chyba jeszcze potem wykorzystywane przez Talanx Chereau to tak się wydaje tak było potem wykorzystywane przez Talanx już bardzo bardzo szeroko no to on jest od najmniejszych samochodów, czyli aż 208 opel corsa po peugeota Traveller, czyli taki naprawdę słucha wielkiego busa i nawet w tym metra leży przez mieliśmy w tym roku już po raz kolejny metra pod po raz kolejny Travel era Beata profesora po raz pierwszy to wystarczająco mocny wystarczająco oszczędny zresztą to silniki były układy napędowe były modyfikowane w zeszłym roku co zapewniło im kolejne kilkadziesiąt kilometrów zasięgu i to wcale niekoniecznie teoretycznego albo właściwie niektóre etyczne go, bo w praktyce samochody rzeczywiście kilkadziesiąt kilometrów więcej przyjeżdżają, ale do rzeczy opel corsa szóstej generacji tak ogólnie to już ma 3 lata natomiast jeśli chodzi o tego elektryka to jest 2 lata temu na początku roku był zaprezentowany no i akumulatory 50 kilowatogodziny tak to moc 136 koni moment obrotowy ponad 250 niutonometrów najpierw zasięg był teoretyczny ponad 332, jakie ostatnio odbieram tę corsę no to już faktycznie nawet zasięg teoretyczny, który pokazywał komputer był prawie chyba 400 km, więc takich obietnica takich obietnicach się ziściła jest naprawdę sporo to jest prawie 1520% więcej, ale sława kolejowa w określonych warunkach to, żebyśmy tutaj nie postanowi gości już jakiś mamy lato entuzjazm dla to jest tak to jest bardzo fajny napęd jest absolutnie wystarczające jest najlepszy przykład i dowód na to, że samochody elektryczne nie muszą być 200300400600 koni były satysfakcjonujące, a to jest to około kilo VAT-u 136 koni to jest absolutnie optymalne nawet w takich dużych mrozach jak Traveller natomiast, jeżeli chodzi o ten zasięg widzisz ja, jeżdżąc tym samochodem trochę szczerze mówiąc nie zauważyłem, żeby jego zużycie było, żeby zużycie paliwa było mniejsze, ale nie jeździłem intensywnie w intensywnym ruchu miejskim paliwa zwanego prądem o jedno oraz porozmawiamy jeszcze proszę chwilę o tym czym ta corsa jest, bo corsa to jest auto segmentu ba na znamy ten samochód od przed prze do ostatniej generacji pierwszy raz w 2004 roku mieliśmy okazję nim jeździć to była corsa c teraz mamy pew była corsa tak, ale nie ma wrażenia, że Korsarz jednak mniej zmieniła niż bliźniak 208 mówi o tej ostatniej generacji, że 200 ósemka to zupełnie inne auto niż poprzednie corsa szóstej generacji powinni tak trochę byłem zaskoczony, że nie za dużo no tak oglądam szóstą tą naszą i oglądam tę poprzednią noc w peugeocie było więcej zmian natomiast w środku Peugeot też zupełnie inny corsa ma spokojniejsze projekt ład łatwy w obsłudze, a trochę ekstrawagancki jest zarzut ale, koncentrując się raczej kojarzy się na zupełnie się z tobą nie zgadzam corsa produkowana w 2014 do 2019 roku swoją drogą wyjątkowo krótko 5 lat, a wcześniejsza też niż na wcześniejsza była dużo dłużej 20062014 corsa c, którą żeśmy zaczynali też 6 lat tylko 20002006, a mecz trwała jej kariera słoń to jest samochód, w którym moim zdaniem, a ja przynajmniej podobieństwo do wcześniejszej generacji dopatrzyć się nie potrafię bardziej przypomina mi ta corsa właśnie opa opa, ale mam taką jedną z peugeota chyba poprzedniej generacji cham chyba peugeota poprzednia nie, a teraz mam taką malutką refleksja samochody do siebie szalenie podobne poza blachami na zewnątrz ma teraz ja mam też takie wrażenie, że w corsie jest trochę więcej miejsca to jest możliwe przynajmniej przodu wiesz co, gdy teoretycznie to rozmiar owo to raczej nie jest możliwe nie nie ja nie odczułem na pewno jak mnie się lepiej czuje w peugeocie, mimo że podejrzewam, że z tą parą latać sobie starsza Peugeot mi się wydaje bardziej ekstrawaganckie lepiej się z nim czuję nie wiem tak samo w nowych sondażach, ale tuż po pomińmy to co komu przypomina czy też samo co ten samochód podobać się szósta generacja niezależnie od tego do czego ona jest pod tak naprawdę taki ładny samochód ma trochę charakteru nie jest taki zupełnie obu jak niektóre poprzednie w środku tak jak wspomniałam usługa przyjemna, koncentrując się jeszcze na tym elektryków czy mam się różni od spalinowego przede wszystkim tym, że jest 63150 kg cięższy i bagażnik przez to, że tam są akumulatory przecież potrzebne mniejszą 40l co tak małym samochodzie no to jednak zamiast 310 aż 260 paranoi to jest zauważalne no dobrze powiedz minuty nie odczuła zasięgu ja może przecież nie wypompował do zera widziałem tylko komputery typu okazuje natomiast no nie odczułem zmiany na gorsze to jest bardzo fajnie rząd elektryk no to prawda ten i ten napęd uważam, że optymalny tak jak wspomniałem do niedużych samochodów co pakować tam jakiś oba zresztą na 8 sekund do setki pamiętasz przecież to Peugeot gti poprzedni tom miał niewiele lepsze przyspieszenie to był benzynowy najmocniejszy model peugeota 2 tak, ale tutaj na słuchaj 1 mała uwaga refleksja miał okazję powiedzieć tym samochodem 4 osoby z dwójką dzieci w fotelikach z tyłu, a to nie jest dobre auto, jeżeli chcesz wozić dwójkę dzieci w fotelikach z tyłu, jeżeli coś tak robić to trzeba kupić minivana może być z segmentu ba albo c natomiast corsa, jeżeli te dzieciaki będą już bez fotelików albo tylko na podkładkach no pewnie będzie okej, chociaż nadal tego miejsca z tyłu jest mało natomiast natomiast, jeżeli mają być foteliki to jednak wkładanie zapinanie wsiadanie rozcinanie podawanie czegokolwiek by je tutaj dbania o ten komfort pasażerów z tych małoletnich nie jest zbyt łatwy, ale chyba w wielu samochodach miejskich dokładnie no właśnie słuchaj to co już tak pod, podsumowując może po raz kolejny udane spotkanie z elektrycznym małym samochodem koncernu Stellantis, bo przypomnę przez mieliśmy jeszcze fiata, więc elektryka z innym napędem, ale mimo wszystko również udany, więc stancji to elektryki małej stosunkowo niedrogie, bo wie stosunkowo kosztował najpierw 124 000 wchodził na Polski rynek teraz kosztuje ponad 150 000 no, więc już nawet nie komentuje po prostu podrożał sporo jak każdy elektryki par prawdopodobnie każdy samochód w ciągu ostatnich 2 lat na koniec mam słoń takim auto, które marki Cupra, która też elektryfikację, bo przecież jeździliśmy w tym roku pierwszą próbą urna Asad elektrycznego na razie nie ma IT i zapowiedzi konkretnego modelu również, ale w związku z tym musimy się cieszyć w albo testować zależy ci się cieszymy czy testujemy nie, ciesząc się na razie spalinowymi głównie bolało mamy Coopera tekę formę tora formę ta świetnie wygląda z zewnątrz natomiast strony w obsłudze ich większość z nich ma pod maską z tych 3 kół ubolewa na tę formę tor temu od tych mówi silnik 20 turbo 300 albo 310 koni z skrzynią DSG siedmiostopniową no tak się zastanawiałem czy taką pracę, bo jednak nam ona miała facelifting, który na szczęście nie zaszkodził, a jeszcze gorsze obawiam potem faceliftingu drobne zmiany na zewnątrz to nie spodziewałem się, że będzie jakaś tragedia spodziewałem się, że będzie obsługa wnętrze wzięte formę Thora i to by nie był dobry pomysł, bo pewnie też pamiętasz mieliśmy kiedyś rok temu formę tora po aptece albo atak po formę torze Cooper i różnica na pierwszy rzut oka jeśli chodzi o obsługę była znacząca na korzyść apteki, która po prostu jest samochodem wciąż jeszcze za akceptowalną obsługą to jest bardzo ważne w koncernie volkswagena, bo tam różne eksperymenty są proste zależna od tego czy spalinowy elektryczny nie wiem ile pamiętasz w ogóle skupiły ataki przede wszystkim SATA takich sporo pamięta, że to jest całkiem sympatyczny przynajmniej wg mnie minivan nie wiem jak jego głos jest to tak duży minivan cha mówi minivan SUV właśnie minivanów nie ma już teraz w tej chwili, jaki był ostatni minivan seata nigdy nie było był wam Alhambra, a właśnie Alhambra duży no jak oceniasz to taka niezależność przy fajnie jeździło, bo Tusk odpowiednika rocka dobrze pamiętam wiesz co tak i to co ciekawe obraz, jaki mają 6 lat temu na premierze to był pierwszy tak ten samochód tej wielkości tego segmentu volkswagena Karol przyszedł później 2 lata i ona była już sześcioletnie to jest sześcioletni model już chyba czy coś z myślą mnie czteroletni model niejako pro jest czteroletnia Senat jest sześcioletni tak można, ale to, jakby nie czuć tutaj tego żaden sposób to w ogóle nie przeszkadza tym się fajnie jeździ to jest w porządku nawet suka i napęd na obie osie i powiem, że byłem zaskoczony jednak sporo jeździ poza miastem nie jest to samochód wiadomo przy 300 koniach 20 trudno to oszczędność, ale naprawdę, jeżdżąc poza miastem tak 89l, czego czegoś jakoś nie spodziewała może zupełnie niepotrzebnie i ile kosztuje też nie no właśnie to też już cennika w tej chwili nie mam, ale piloci mogą myśleć 0 no proszę o rozwój chroniła sprawy już szukamy Bobcats wiesz już trochę boję co podawać, dlatego że cecha wiadomo, że będzie drożej, ale no cóż w suchej, a róbmy z zamkniętymi oczami tak SA taka najtańszy 95 000 kosztuje najtańsze najdroższy kosztuje 170 000, a tym najtańszym silnik 10 TSI 110 koni 95 000 za kompaktowego SUV-a ze 100 konnym silnikiem innych będzie w tym mówi Tomasz 20 jasna Copra TK to najtańsza 205 000, ale na pewno ponad 200 300 KON zobaczyć całkiem niedawno mieliśmy Škodę Karoq i też z zamkniętymi oczami ten cennik przez palce żeśmy czytali, bo pamiętasz z szukałem znalazły się ceny Karoqa sprzed kilku lat prawda Karoq 20 diesel 150 już 100 kilkadziesiąt tysięcy, ale Coopera ateca Skoda Karoq czy seata ateca bardzo udane samochody bardzo lubię SUV-y crossovery tego rozmiaru to jest dość praktyczny samochód wystarczająco dużo pewnie nawet na 4 w tym 2 małe osobisty to już trochę inaczej 6 prawda niż w segmencie, a prawda to kłaniamy się pięknie to codzienny magazyn motoryzacyjny na kolejny zapraszamy już jutro Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Posłuchaj o tym, co ważne w TOK FM Premium. Teraz podcastowe produkcje oryginalne, podcasty z audycji TOK FM oraz Radio TOK FM bez reklam 40% taniej! Bądź na bieżąco.

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA