REKLAMA

Test: Suzuki Across i Toyota C-HR

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2022-09-13 19:40
Czas trwania:
13:27 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
to dobry wieczór codzienny magazyn motoryzacyjny Jacek Balkan Sławek Paruszewski dobry wieczór proszę państwa dziś czas na test będziemy omawiać 2 samochody z dalekiego Wschodu i nawet tak mało dziwny jak się okazało w pierwszej chwili tak dokładnie nie pomyślała nowości powinienem od razu bardzo bardzo pokrewne marki suzuki Toyota zaczniemy od Krossa, czyli od toyoty RAV 4 potem przejdziemy płynnie do toyoty C-HR po faceliftingu Jacku suzuki across samochód, który nam Rozwiń » towarzyszy od 1,5 roku pierwsze spotkanie pół roku od 1,5 roku temu dla mnie nie było jakiś wyjątkowo nie miał pozytywnych wrażeń wydawało mi się ten samochód jakiś taki po prostu mżawka tylko jeżdżąca tak jakoś średnio sława znaczy zacznijmy od tego, że to jest 1 do 1 Toyota RAV 4 w wersji hybrydowej doładowane z gniazdka, czyli to najmocniejszy atak, czyli wersji plug-in na i jakby trudno, żeby było tutaj coś nowego, bo ma nowe logo na kierownicę nowe logo na zderzaku nowe logo na tylnej klapie koniec inna felgi tak wiadomo, ale rzeczywiście bardzo mało różnic, tak więc jak, opisując na samochód, a no opisujemy po prostu Toyota RAV 4 tylko pytanie inne brzmi w sposób następujący te 1,5 roku temu ze światem jeździli albo więcej, ale może nie nie to koniec zimy zeszłego roku roku nie chyba nie sław to było to było to nie był koniec zeszłego roku to był to mógł być koniec 2020 początek 2021 na początku 20211,5 roku temu tak tak wtedy tłumaczyć toyoty to znaczy wtedy można było kupić chcieliśmy plug-in mogliśmy kupić tylko tylko to suzuki cross i czy ta sytuacja się zmieniła w tym momencie można kupić toyotę RAV 4 doładowana gniazdka motorycznie już można było kupić w zeszłym roku natomiast gdy z dostępnością to Niewiem jak jest przypomnienie jest dostępnością nie pytam o dostępność nie jest jest w ofercie jest co ciekawe na początku wyobraź sobie nie wiem w tej chwili dokładnie co złotówki, że suzuki było droższe niż Toyota RAV 4300 konna, bo to jest przypomnę napęd, który zapewnia 300 koni samochody mają 465 długość, jakby ktoś zapomniał, o czym mówimy to jest taki SUV segmentu małe właściwie duże bagażniki prawie 600 koni takie ogląda smażyć aż 100l litrów przepraszam masz toyotę w ofercie prawda, bo ja patrzyłem to to była już w zeszłym roku tak tak patrzy jeszcze na zdjęcia dobra światła są trochę inna grill jest trochę inne więc, jakby tutaj te tych zmian jest ciut więcej tak niższe niż tylko znaczki ma nie zmienia faktu, że jak są samochody identycznie jeżdżące na 2 państwa pierwszy kontakt z tym samochodem było niefortunne, bo ja się trochę zastanawiam czasem, a szczerze mówiąc nawet często czemu ludzie kupują jeszcze Toyota RAV 4, a skoro koreańskie firmy robią tak dobre tak lepsza hybrydy w postaci hyundaia Santa Fed czy na zastrzyk jak Kia Sorento, gdzie ten układ hybrydowy wspierany silnikiem benzynowym 16 turbo po prostu wymiata i tak jest brak zabiega o to chodzi, że świetnie Koreańczyka współpracują skrzynie, które przez nie są bezstopniowe z tymi Tammy i to naprawdę działalność działa bez bez bezbłędnie po co się męczyć z tymi co auta też, że to zmęczeniem tobym nie przesadzał bo, ale to wieś Sławku i jakby pierwszy krok, którego mieliśmy to 1,5 roku temu miał tego pecha, że wsiadłem bezpośrednio pokaż, który po tygodniowym coś po tygodniowym po tygodniu jeżdżenia crossem wsiadłem do hyundaia Santa bodaj hybrydy i nagle się okazało, że jest to samochód po prostu dużo przyjemniejszy tak bardzo dużo przyjemniejsze na właśnie ze względu na napęd, który był bardziej bystry bardziej dynamiczny lepiej współpracował było ciszej w tym samochodzie jeździło się fajniej natomiast teraz pojeździł trochę tym suzuki across i nie mam aż tylu powodów do narzekań żyją w myśl, że jakaś szansa na to, że oni ten samochód jakoś lekko poprawili przez 1,5 również co może możemy przed produkcyjny jeździliśmy Anny mogła tak być jak zauważa ostatnio pewną prawidłowość, że zdecydowanie k albo nie trochę gorzej w nasze wrażenia zjazdy wypadają jeździł zimą i to nie dotyczy tylko elektryków pamiętasz ostatnio mieliśmy mercedesa kursem to samo jeździliśmy nie tą samą sztuką, ale zbliżone układem napędowym w lutym, a potem w lipcu okazało się, jakby to był inny samochód jest to nie wiem, ale mam to samo wrażenie co też, że ten samochód bardzo przyjemnie się mieściło tak powiem i w odróżnieniu od tego sprzed kilkunastu testu miesięcy, kiedy tak były średnio mi się wydawało, iż taki miękki rozlał złe nie ATL 300 koni nie wiadomo, gdzie one w ogóle szły w powietrze trochę te 6 sekund do setki Niewiem czy on ma 6 z kawałkiem może ma może nie jest wystarczająco dynamiczny wystarczająco obszerny Santa to jest trochę dłuższe ponad 480 ale, ale ten samochód też przestronne ja bardzo byłem zadowolony powiem cisza aż się dziwiłem, że tak słabo on wystartował przynajmniej u nas w audycji wtedy i trudno powiedzieć, dlaczego tak było może właśnie, dlatego że mieliśmy inne fajne samochody przed albo po nowo tak mogło też być tak jak mówi, że był hyundaia, a później było jeszcze coś innego no to jest praktyczny samochód i prawdę mówiąc ta cena chyba niewiele tutaj zmieniła to jest cena, która mi się wydawało 2 lata temu prawie szalona teraz się wydaje jeśli chodzi o plagi na 300 konnego nawet dość atrakcyjna, bo to jest całe ponad 250260120050 000 ciekawostka Toyota jest przynajmniej 10 000 tańsza i tak było w zeszłym roku już właśnie to też byśmy zwrócili uwagę, informując zresztą prawdę mówiąc jeśli chodzi o toyotę to ja bym tylu pieniędzy też nie wydały wziąłbym pewien napęd 2,5 chyba 218 koni było coś takiego pamiętać należy jasno nie ma wtedy samochodu elektrycznego to tutaj teoretycznie Malagi, jako że coś wiesz mnie i ja chyba wiem, jakiego powodu teraz ten samochód lubiła aż takiego powodu, że jeździłem nim na prądzie ładowała go widzi się poważnych zagrożeń, a i wszędzie, gdzie mogłem jeździłem na prądzie nawet chyba ani razu nie tankowałem, a sporo jeździłem i ten samochód jako samochód elektryczności fajnie sprawdza mówi po prostu w związku z tym powiem szczerze szczególnie ta cena nie bardzo tutaj uradowała, że jest samochód, który tak nie bardzo podrożał albo w ogóle nie podrożało może minimalnie w porównaniu z tym co było, ale pierwszą był też kosmicznie drogi był kosmiczny drogi to prawda właśnie wtedy ktoś, że pamiętasz mówili suzuki za 200 kilkadziesiąt tysięcy to jest szaleństwo, ale wtedy też wszedł inny suzuki, który do tej pory się chyba tobie mniej od początku podobał, czyli też bliźniak albo klon toyoty corolli kombi, czyli soki z USA tam już takich zastrzeżeń jeśli chodzi o ocenę nie był on po prostu raczej w cenie toyoty była mówiliśmy, o czym suzuki w Krośnie, czyli takim samochodzie hybrydowym doładowanym gniazdka 1 układ napędowy w nim przynajmniej w Polsce Europie 306 koni to daje w sumie im naprawdę osiągi ma nie byle jakie trochę powyżej 6 sekund do setki no dobrze to pozostaniemy pozostajemy przy toyocie w takim razie po długiej długiej przerwie chyba dwuletniej mieliśmy okazję wreszcie pojeździć toyotą C-HR po faceliftingu ja byłem na tych pierwszych jazdach faceliftingu owych, które odbyły przed pandemią pamiętam już tam późna jesień 2019 i kiedy ten samochód jak nam pokazano wtedy stwierdziłem o, a później stwierdził w przypadku nissana Djuka złagodnieje-li troszkę takie linie nadwozia bardziej gładkie te samochody już nie mają takiej agresywnej stylizacji no i nie zmieniam zdania rzeczywiście C-HR po faceliftingu po pierwsze, bardziej mi się podoba, a po drugie, doszła też pod maską ta hybryda mocniejsza, bo ma 2084 konie właśnie taką hybrydą mieliśmy okazję jeździć jeździć w tym roku poza tym C-HR w środku zmienił tam już nie jest tak ogromny ekran na środku jakoś to wszystko jest takie bardziej ludzkie pamiętam jakiś czas temu mówiła, że większość toyot jest nudna, ale dla mnie C-HR na pewno nie jest ani nie był po faceliftingu ani przed nudnym samochodem raczej był ekstrawagancki Mira i raczej miałem tak jak w przypadku wielu luksusów problem czy zaakceptować to stylizacja nie rzesze ludzi byłem z nią no i zdania też nie zmieniłem po faceliftingu ty widziałeś różnica dla ciebie jakieś różnice są znaczące czy to jakaś znaczy ja zauważam ogromną różnicę, jeżeli chodzi o CHL przyjemność skorzystania z tego samochodu pomiędzy wersją przedni w tym, a wersją policzcie, jakby tutaj faktycznie wypada to ma ogromną korzyść wersji politowanie, która jest jakimś takim po prostu przyjemniejszym samochodem nadal małym ciasnym warto prawda z tyłu szczególnie tak natomiast na miasto tak wieś i wpłaci, że mówię z dwójką dzieci jak często jest za tak tak po prostu zacząłem doceniać samochody, których tego miejsca to jest dużo albo bardzo dużo, bo to też wpływa ma atmosferę podróży po prostu dla króla Jana no to tutaj Toni to taki samochód jest rzeczywiście ciasna on przez zobaczą ma długość tej samochodów, o których mówiliśmy sporo ostatnio, czyli Coopera taki skody Karoq, bo to jest 440 niecałe prawda, ale z tyłu to zupełnie inne wrażenia, ale wiesz ja mam wrażenie, że to jest samochód, który jest jednak segmentem beże jemu jest konstrukcyjnie bliżej do Yaris niż do corolli, a tylko, że to opakowanie jest takie większe i i długość 2 z moim moim zdaniem to ona tutaj niewiele o nich doświadczony tłumacz niewiele niemal tyle miejsca środowiska rok, a z tym na pewno z przodu po ma porównywalną taras mieliśmy tutaj był samochód z napędem na przód patrzę jeszcze co można prześwit jest taki kilkanaście centymetrów nie zadłuży kilkanaście to tak ogólnie powiedziałem jest 1615 właściwie 1615 tak dobra, ale do rzeczy co z tym nowym napędem, który nie jest wcale taki nowy znanego przecież chociażby corolli natomiast cecha, że jest nowy, bo jest po faceliftingu to jest bardzo mocno partii to jest samochód, który sobie radzić z tym napędem dużo nim przejechał kilometrów nie wiem czy dużo to jest duża to jest po 700800 to naprawdę sporo tu sporo sporo sporo dużo mogę o nim powiedzieć sporo jazdy autostradą co mogło mogłaby mi doskwierać tutaj ta skrzynia TVP, ale wiesz co paradoksalnie mniej doskwiera w samochodach mocniejszych, bo wtedy układ napędowy nie męczy on ma przyspieszenie 8 sekund do setki to jest naprawdę bardzo sprawnie poruszający się samochód na autostradzie, a poza nią w ogóle jest w nim cichutko po faceliftingu przynosi w Polsce wypadł ten silnik, który uważa nie pasował do tego samochodu on pozostał chyba w niektórych modelach corolli 1115 koni tu, bo on był albo za słaby nie wiem czy to ty nim na pewno jeździłem, bo jeździłem bardzo lubiłem dużo paliła w ogóle nie cha Otóż to w tym samochodzie on się w ogóle nie nadawał do niczego wg mnie, więc tutaj masz albo hybryda 18122, którą też bym polecał, bo jest jeszcze oszczędniejsza niż ta albo bierzesz to hybryda 20184, która kosztuje uwaga 146 000 tam SA tą słabszą pali płacić 125 000 i powiem, że jeśli chodzi o te osiągi, bo to są naprawdę imponujące osiągi nie wiem teraz zaczynam wieś w samochodach takich 100 kilkadziesiąt tysięcy mówi, że nie są złe sali no nie wiem czy to nie jest jakieś szaleństwo w tej chwili to jest po prostu, a adaptacja do właśnie trzeba się przystosowywać do rzeczywistości, gdzie w, której wszystko podrożało niektóre samochody bardziej inne mniej niektóre są warte tej ceny inne na pewno nie tutaj za to mocniejszą wersję uważam, że to całkiem rozsądne rozwiązanie, bo przez 150 000 kosztowały, gdyż lekka Karoqa prawda, o których mówiliśmy co też dobry napęd, podsumowując fajnie się bardzo fajnie się sprawuje się w takim śliwka owym kolorze był ten samochód bardzo ładnie prezentował ta cecha po faceliftingu spotkanie po 2 latach chyba przez 1,5 roku żadnego rozczarowania muszę powiedzieć, że spokojnie mogą polecać wcale niekoniecznie najmocniejszą wersję tylko tą słabszą hybrydę również to będzie bardzo oszczędny samochód Sławek Paruszewski Jacek Balkan do jutra Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Posłuchaj o tym, co ważne w TOK FM Premium. Teraz podcastowe produkcje oryginalne, podcasty z audycji TOK FM oraz Radio TOK FM bez reklam 40% taniej! Bądź na bieżąco.

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA