REKLAMA

VW ID.Buzz, elektryczny kamper Opla oraz Kleanbus

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2022-09-16 19:40
Czas trwania:
12:51 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
dobry wieczór codzienny magazyn motoryzacyjny Radia TOK FM Sławek Paruszewski Jacek Balkan dobry wieczór piątek weekendu początek kilka ciekawych informacji zaczyna Sławek tak jest zaczyna Sławek dzisiaj tak elektrycznie będzie mnie to nie jest środa, ale przed porodem nie uciekniemy żadnego dnia i tak bardzo przyjemnie bym powiedział nie będzie żadne Porsche nie będzie luz TR ani Tesla nie będą to samochody bardzo drogi, ale to zdrowie, bo każdy elektryk jest dość drogi Rozwiń » volkswagen ID Buzz to jest jeden z wielu volkswagenów elektrycznych, o których mówiliśmy jeździliśmy trzyma audi 3 i 4 i 5 to na pewno w kolejności czy w kolejce czekają pewnie szóstka siódemka może dwójka będzie Abbas nie ma żadnej cyfry ani liczby w nazwie jest to po prostu elektryczny minivan już produkowany, bo to też też długo czekaliśmy na ten samochód dość długo były zapowiedzi kilkanaście tysięcy sztuk w tym roku wyprodukowanych ma być cena od 250 000zł w Polsce także przypomnę przypomnę co pod maską mamy 204 konie to znamy ceny to taką moc elektrycznych volkswagenów już zasięg około 400km być może boja nie wiem natomiast nie jeździliśmy przecież wszystkim, chyba że ty jeździłeś nie dba o mnie dobrze, ale okazuje się i to taka wiadomość z dość świeża, bo informacja o sprzedaż samochodu do sierpnia tego roku okazuje się, że już zapowiedź zamówień, bo chętnych jest sporo już ponad 10 000 do końca sierpnia jeszcze zostały 4 miesiące czy się uda czy się uda wyprodukować, tyle że wszyscy klienci byli zadowoleni to jest inna inna kwestia natomiast produkcja przy rozpoczęła się dopiero w maju odbiorą pierwsi klienci dopiero samochody w październiku produkowany w Niemczech, ale z tych 10 000 sztuk zgadnij, z którego kraju najwięcej czy to są Niemcy Chiny stany Zjednoczone czy jakiś inny kraj Chiny nie jakiś inny kraj ten inny kraj jest Norwegia, ale no 13 zamówień Norwegii właśnie ostatnio to co jakiś chiński koncern Marka wchodzi do Europy to wiadomo, że się w Cisku przez Norwegię, bo trudno najłatwiej dobra Niemcy są na drugim miejscu co czwarty zamówiony jest w Niemczech oglądam po raz kolejny zdjęcia tego samochodu pamiętasz zastanawialiśmy się sporo na na temat też mówić w Kalifornii elektrycznej czy czy jest sens robienia takich jak kamperów elektryczny stąd jest jak będą miały zasięg wystarczający jak będą miały ceny w miarę akceptowalne, ale to co do tego co mam pewne wątpliwości czy będą dla klientów akceptowalne dla tych kilkunastu tysięcy są to tyle jeśli chodzi, o ile jeszcze na koniec powiem, że jest to wersja, a liczba skarg to jest połowa zamówień, bo tam są 2 wersje taka podstawowa i Gibas Cargo głównie Norwedzy Norwedzy Norwegowie chcą kupić, którą teraz taką ciekawostkę brytyjskie firmy Ukrainy słyszałem firma nazywa się Clean bus, a i to Clean nie pisze się przez c tylko pisze się przez ska Invest firma, która opracowała takim odłowy układ umożliwiający, a konwersję dowolnego autobusu, które zazwyczaj wyglądają bardzo podobnie nowoczesna minęły miejskie autobusy mają silnik z tyłu po prostu nasz na auto elektryczne ba autobusy elektryczne uważam, że to jest po pierwsze, świetny pomysł dlatego uważam, że samo te autobusy jeżdżą po mieście to powinny być wszystkie elektryczne czemu nie po to, płacimy podatki i od tego powinniśmy od tego powinniśmy zacząć po Warszawie trochę jeździ nadal za mało, ale sporo FC też pytanie czy, jeżeli będziemy mieli problem z prądem zimą to czy stare ikarusy nie wrócą do Łask gdzieś tam podejmowane z podejmowane z jakichś różnych muzeów motoryzacji i zobaczymy dane są znowu na olej napędowy, więc też może być krucho zobaczymy no zawsze hulajnogi zostaną być może rowerów miejskich nie nie schowają zima natomiast to jest to firma, która opracowała jak po oni podeszli do tego by tak bardzo bardzo kompleksowo tak to nazwać, jakby po pierwsze, są w stanie wziąć autokar autobus dowolnej marki czy nawet takiego Ikarus zapewnia na powierzone osobie pomiarom pomierzone w ciągu 2 tygodni mają przygotować gotowe rozwiązanie jak gotowe gotową adaptację do autobusu na konwersję na auto elektryczne nie wiemy oczywiście to będzie kosztowało to zresztą przy tych środkach transportu publicznego chyba nie ma takiego wielkiego znaczenia 97% busów autobusów, które jeżdżą, a po, a po Wielkiej Brytanii nadaje się do tego, żeby je przerobić to jest 35 000 różnych pojazdów na być może radni i być może jest to jakiś trend, który na razie jest tak bardzo do podejrzewam też, że tam ścierają różne interesy producentów tych autobusów też producentów, żeby jak interesy przewoźników ale dobrze by było, gdybyśmy się nauczyli w niedrogi sposób wykorzystywać to co już mamy wyprodukowane, dlatego że ta emisja co 2 jest nie tylko z rury wydechowej, ale też np. z Huty, która musi rozgrzać metan przetopić Stal wyprodukować blachę w blat blacha musi zostać wytłoczone potem polakierowana jest mnóstwo chemii mnóstwo energii mnóstwo pracy i jakby skoro już zostało wyprodukowane popiersia sporo takich samochodów, które zostały wyprodukowane dobrze, czyli zostały np. ocynkowane i gdyby były dostępne w starszych volvo np. takich, które naprawdę jeszcze długo pojeżdżą mają tam 400 albo 500 000 przebiegu mają diesla pod maską i gdyby taki samochód udało się w jaki sposób usprawnić przerobić auto elektryczne jakimś takim rozsądnym kosztem nie 40 000zł nie 60 000zł Janoszka 20 000zł to niewykluczone, że byłaby to spora od motywacja dla niektórych żeby, żeby coś, żeby coś takiego zrobić ja pewnie by się coś takiego skusił tak to fajny pomysł też uważam, że myślę, że to pewnie być pewnie będzie jakaś droga pomagająca elektryfikacji zobaczymy co z tego wyniknie i to ja w takim razie pozostanę tak jak zapowiadałem przy prądzie dzisiaj i pozostanę przy napędzie, którym mówiliśmy dużo w zeszłym tygodniu kolejny samochód, który nie wspomnieliśmy, ale też ma ten układ napędowy to jest Opel Zafira elektryczny mówiliśmy prawda Oplach mówi, ale Opel Zafira to już nie jest to co kiedyś tylko Opel Zafira jest po prostu Busta nota aktor ani minivan, bo właśnie właśnie, ale też Stellantis i też to co pod maską opla corsy, którym w zeszłym tygodniu peugeota 208 tak Peugeot Traveller i pewnie jakiś model by się znalazły no, toteż ta zafira ma ten ten silnik pod maską, ale będzie nowa wersja tej za tiry zaczęła się już została przedstawiona na targach w Düsseldorfie Caravan salon, które skończyły 0404. września, czyli w no niedziela, ale nie to nie tą ostatnią i teraz tak czy mam się różni jeśli chodzi o to po Platforma ta sama MP 2, czyli Stellantis SA akumulator też to samo silnik już wspomniałem, że to samo natomiast trochę różni jeśli chodzi o praktyczności wyposażenie, bo tutaj przednie fotele można obrócić 180 stopni w środku jest też tylna kanapa, na której mogą usiąść 2 osoby podnoszony dach tam 2 osoby mogą spać, więc właśnie taki wygodny wygodna podróż dla 4 osób aneks kuchenny nie wspominała mieście jest też aneks kuchenny w środku patrzy na te zdjęcia jest aneks kuchenny pod oknem obok kanapy z tyłu dziwnie wygląda takie opakowane to nieźle jest, ale to jest duży samochód, więc myślę, że myślę, że to problemu nie będzie są też zdjęcia tutaj jak to ładnie sobie ludzi w lesie rozstawili to jeszcze nie koniec informacji oplu no bo będą jeszcze nadal produkowane przez samochody z silnikami diesla, ale też będzie Opel Zafira troska, bo tak ktoś rozwala mit, ale to będzie kamper, ale sporo mniejsze będzie to miejski kamper oni jeszcze niewiele wiemy wiemy tylko, że to będzie produkowane to ja mam tak wykańczając ten cały dziwny tydzień jeszcze 1 informację, ale wspominaliśmy tydzień temu albo 2 tygodnie temu o firmie AXA to jest chyba francuski ubezpieczyciel na firma przygotowała takie zestawienie, narzekając im trochę na to, że samochody elektryczne być może, uzasadniając to jakieś podwyżki, że samochody elektryczne generują dużo wyższe straty w trakcie kolizji niż samochody spalinowe co wynika z tego, że bardzo często jak nie da się ich naprawić albo, że uszkodzeniu czytam nawet lekka deformacja nawet kary, gdyż budowa akumulatorów powoduje, że to idzie no może nie śmieć, ale do surfingu na, jakby taki samochód jest wycofywane z eksploatacji w związku z tym koszty obsługi tych samochodów elektrycznych, które zresztą same w sobie są 2× droższe przynajmniej od swoich odpowiedników spalinowych no i siłą rzeczy to wszystko jest dużo dużo droższa natomiast ma oczywiście wszystko sam dobrze, że branża ubezpieczeniowa wspomina o tym, że Rze, że to wszystko chyba trochę złą stronę idzie z jak jesteśmy zaraz będzie jesteśmy powoli zmuszani do coraz droższych samochodów, które trzeba będzie za coraz większe pieniądze ubezpieczać, bo szkody generowane przez samochody będą coraz wyższa MP to dobra wszystko naraz Hel tutaj 1 rzecz wzbudziła wzbudziła oburzenie o tym, że państwo nie nie opowiadali, że jakby ten raport przygotowany przez AXA były ilustrowane, a takim zaimprowizowane wypadkiem Tesli model SA, która był taki film Tesla jechała na taką rampa zrobił fikołka spadła na dach i stanęła w płomieniach i to miało obrazować samochody elektryczne dodatkowo też jak jest ryzyko związane z z tym, że się zapalą problem w tym, że ta Tesla była bez baterii duchowe Aten ogień, który się pojawił jak auto leżało już na dachu spod derby z tam sypnęło oczywiście mnóstwo ognia mnóstwo dymu to ten ogień był pirotechniki taki, że firma była uprzejma zatrudnić tutaj specjalistów po prostu, a i po prostu wybuchnęli ten samochód, żeby pokazać, że samochody elektryczne też płoną no i teraz za to przepraszają to wiesz co oni naprawdę w dzisiejszych czasach, kiedy wszystko filmowane wszystko jest w internecie robić taki numer zupełnie niewiele, ale ja wcale tak go i jakby no jasne ktoś miał pomysł natomiast niekoniecznie był to dobry pomysł zdarza się taka, ale tutaj chodzi garstka hasłem, że do nieba to dobry, ale pamiętasz jeszcze 1 rzecz tylko 20 sekund nie wiem czy przy tej akcji, bo rzeczywiście przypomnieliśmy o tym wspominaliśmy także 50% więcej kolizji byli samochody kierowcy samochodów elektrycznych i tam uzasadnienie było, że zbyt wysoki moment obrotowy np. pojawiać już taki już doczytałem, że nie są w stanie opanować już za ciasno przy zastanawiać czy to nie jest dobre uzasadnienie, bo faktycznie wszystkie elektryki mają takie przyspieszenia taki moment obrotowy dla niewprawnego kierowcy to może być trudne i to rozumiem no chyba tyle dać Maciej Szozda kłaniam się pięknem to był codzienny magazyn motoryzacyjny kolejne w poniedziałek Sławek Paruszewski Jacek Balkan spokojnego weekendu Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Posłuchaj o tym, co ważne w TOK FM Premium. Teraz podcastowe produkcje oryginalne, podcasty z audycji TOK FM oraz Radio TOK FM bez reklam 40% taniej! Bądź na bieżąco.

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA