REKLAMA

Test: Ssangyong Korando

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2022-09-20 19:40
Czas trwania:
13:32 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
dobry wieczór codzienny magazyn motoryzacyjny Jacek Balkan Sławek Paruszewski dobry wieczór dzisiaj proszę państwa 2 samochody, a czy mieliśmy 2 samochody, ale 1 model koreański SsangYong korando samochód kwestie obecnie to SUV albo kresowe kiedyś to była terenówka wiele lat temu tak chyba w latach osiemdziesiątych to oni zaczynali od takich kanciasty samochodów nie ja ich nie pamiętam, dopóki nie oglądałem zdjęcia, ale korando tamtych lat to zupełnie co chyba nieznany w Rozwiń » Europie jeepa jakiegoś Willisa przypominał no dobra, a auto była koncepcja raczej tak to była jakaś licencja, jeżeli dobrze pamiętamy to może dziwnego, że grozi tak od osiemdziesiątego trzeciego do 90 tego szóstego roku, ale potem budowali coś co trochę się odnosiło, a czy to było nie byli tylko Lipce od UE potem zbudowali coś co się odnosiło już trochę jeździło tego po Polsce, bo to nazwał też do Koran do natomiast byliśmy dość w ten ruch nie nie mieliśmy nigdy korando, bo to było sprzedawana w Polsce do roku 2000 nasz program jest od roku 2003, więc nie było szansy i trzecią generacją żeśmy sobie sporo pojeździli premiera lipiec 2010 to w produkcji ta trzecia generacja korando było do roku 2019 samochód przypomnę w tej generacji, która ma już tak 4 to obecna też mniej więcej ma niecałe 450 długości 440 parę także były, tak więc umiejscowić go tak, gdzie wziął się tam segment c podobały się tej trzeciej generacji, bo najpierw tak średnio tak taka troszeczkę jak aż tak karykaturalne mi się teraz nawet wydaje ta linia nadwozia może przesadzam, ale sprzed nastu lat dopiero słuchaj to fakt jest taki, że ten samochód się faktycznie szybko zestarzał myślę, że tej najnowszej generacji już tak do końca nie grozi, ale to się szybko zestarzała i szybko tę linię straciły na atrakcyjności, ale wiesz w pierwszych rundach x 35 tu też nie ślicznotka teraz więc, jakby HiFi Ssangyonga po prostu fajnie krytykuje gładko torowi natomiast nowy wzór, jeżeli popatrzy się w szerszym kontekście to niewiele projektów SUV-ów takich sprzed 12 lat do tej pory jakoś broni przypomni sobie peugeota 3008 pierwszego przecież to dopiero było nas już skończyć z tą krytyką wyglądu to przejdźmy do czwartej generacji, która miała premierę 3 lata temu to był poryw stanie chyba kolejny SsangYong, który miał zupełnie inną inne wnętrza inną stylizację wnętrza inną obsługę no i też z zewnątrz się na tyle zmienił, że mi się od razu zaczął podobać zobaczy tam jak pamiętasz zresztą jeździmy do tej pory tymi rankingami czwartej generacji tylko tylko dzisiaj będzie mówić jeszcze Elektryku jak zauważyłeś na ten samochód różni się bardzo trzeciej w środku to już zupełnie inne auto to jest ta nowa obsługa Ssangyonga, który jest bardzo czytelna czy po Hej, no dobrze czytelna może nie idealna, ale prosta w porównaniu z poprzednikami w ogóle coś zrobił też praktyczny samochód, bo bagażnik ma już 550l poprzednik miał 470 chyba też dobrze oceniały od początku czy może już coś nie pamiętam też jak przywitał się tego Ssangyonga 23 lata temu okej znaczy wieś mówi ja mam ja mam w dalszym ciągu tutaj takie wrażenie, że już dziesięcioletnim samochodem, dlatego że jednak Japończycy odskoczyli wiesz, jeżeli chodzi o projekt wnętrza to co się broni w tym samochodzie to, że jego się w miarę łatwo obsługuje, a natomiast to wszystko jest to jest wszystko trochę przypadkowej umiejscowienie ekranu nawiewów to to jest zrobione to troszeczkę odstaje już te samochody są tańsze niż japońska konkurencja i ta różnica w cenie po prostu jest uzasadniona tak jak nie ma tutaj liczyć na to, że to będzie, że to będzie nie wiadomo jak fajnie zrobiona po prostu nie jest, ale jest jest lokaj Zobacz też wspomnijmy koreańskiej konkurencji też nie tylko japońskich, że wciąż jeszcze trochę brakuje prawda do hyundaia kii, ale Zobacz jak szybko się zmniejsza różnicę przez SsangYong naprawdę bardzo się poprawił i w tym nas w tej naszej trzeciej rzeczy w naszej czwartej, bo przy tylko ostatnio testowaliśmy czwartą w ostatnim miesiącu mieliśmy 2 wersje napędu prawda benzyna 15 turbo 163 konie GDI i elektryczną po raz pierwszy byliśmy Sung Junga elektrycznego korando, który się z 2 i muszą to pięknie brzmi z silnikiem o mocy 190 koni może zaczniemy elektryka od elektryków dobrze, bo to w ogóle mnie możemy od wersji gazowej się z nią przelecieć, bo na elektryki będę się znęcał się o jajku są typowi na gazowe będziesz nie będzie przyznającą, bo nie gazową suchej gazu już w porządku, że to jest samochód które, gdyż ja mam ochotę go jednak trochę wrócić do tej samej kategorii, które jest dacza Duster, którą zresztą teraz też, że względu na gaz czy po prostu nie ze względu na gaz już ogólnie nie, ale czy to powiedz czy to komplement ma być właśnie krew mnie słuchać rzeczy to nie jest komplement z rzeczy Compu to to jest opinia taka ona nie jest negatywna pozytywne ważne, jakby to trzeba temu autu dziś znaleźć jakieś miejsce w szeregu kategorii i nie ustawimy go koło volkswagena Tiguana, choćbyśmy bardzo chcieli nie ustawimy go koło toyoty czy hondy, a wiesz to jest nie postawimy go też koło samochodów koreańskich to jest oczko tani i oczko niżej no i co mamy oczko niżej Szkotami mamy tak na rozprawę tylko dacie Duster, która ma swoje zalety niewątpliwie niską cenę choćby, a i w przypadku tego korando to cena która, jakby jest z 97 000 za podstawową wersję z silnikiem 15 turbo przyjemnie jeżdżącą to jest cena może jakoś Super atrakcyjna, ale jednak wyraźnie niższy od konkurencji przez zwykły golf tyle koszty czy pamiętasz, ale już mieliśmy przecież tak jak wspomniałem kiedyś bez napędu na gaz i on palił dużo wersja benzynowa paliła dużo diesel pali 16136 koni mało natomiast benzyna, owszem, miała niezłe osiągi, ale jednak zużycie paliwa pamiętam było dla mnie aż w zastraszającym wysokie i no i tutaj w tym momencie co w takim razie to jak mówił, że będziesz krytykował elektryka to jest na razie nie chwalić tego samochodu za bardzo czy właśnie nie wiem może, ale słuchaj Sławku to jest samochód, który zużywa około 10l gazu na 100 km i jeździ jest znośne, a teraz wiesz czy oni dziś dla sensie nie wiem czy zachowuje się na drodze w jakiś nieprzewidywalny sposób UE człony samochodem przyjemnym raczej tak to jest raczej z tych takich większych nie lubiących dużych prędkości, jeżeli ktoś szuka samochodu, który będzie sobie odwoził dzieci do szkoły czy gdzieś będzie jeździł po mieście czy pod miastem czy muszę sprawdzić oczywiście, że tak, że np. BMW x czy sprawdził się lepiej co prawda będzie jechało przyjemnie, ale kosztuje 3× tyle, więc jakby, jeżeli weźmiemy sobie stosunek tutaj jakości oceny to bardzo przyzwoity dobrze porównać do Dacii Duster, bo dla mnie to właśnie nie jest żadna krytyka była bardzo lubię dacie Duster uważam, że to ostatnie dacie, którą pewnie będzie hamować w przyszłym tygodniu czy za 2 to są już całkiem udane samochody i wciąż jeszcze tanie, chociaż już niema tak dużej różnicy kiedyś to przejdźmy do tego, którego ty będziesz biła być może bronił ja się nim nie zachwyca natomiast czekałem na niego, bo mieliśmy go chyba coś tam przesuniętą miesiąc to testy, więc do mnie nie mówię, że czekałem jakoś z utęsknieniem, ale byłem ciekaw jak ten samochód wygląda zauważą też trochę różni ma też przód bez takiego tradycyjnego grilla mam ma inny i imitacji gości może wlotu powietrza tak to znaczy inną i ma aluminiową maskę co po co co jest pod maską to też ważne, żebyśmy zapomnieli o jest najbardziej on jest najszybszy i on ma największą moc 190 koniec tych wszystkich 3 napędów akumulator 60 kilowatogodzin trochę więcej zasięg da się osiągnąć 300 kilkadziesiąt kilometrów powiedzmy prędkość maksymalna ograniczona do 150km/h to są takie najważniejsze dane no bo rozmiary poza tym są zbliżone tego samochodu się za bardzo różni i nadal, że to czy się podoba mniej więcej tak samo się podoba zwykłe korando, bo to są symboliczne zmiany tak samo w środku może trochę inne wyświetlacze natomiast powiedz mi, bo skoro już tak zaczął się, że nie za bardzo no to co on w czasie jazdy w takim razie co w nim jest nie tak złej, więc to jest, jakim samochodem sporo jeździłem i tak na dobrą sprawę od pierwszego wrażenia nie za bardzo byśmy się polubili, a to jest samochód, który on ma coś nie tak z przeniesieniem napędu, a wystarczyło odrobinę śliskości, ale to nie jest taki pierwszy deszcz, który spada wszędzie jest ślisko, ale wystarczyło mokra jezdnia ten samochód w ogóle przestał jeździć w sposób przewidywalny jak patrzyłem czy opony nie są USA co są za oponę w ogóle, o co w nim chodzi wskazał, że osobą całkowicie za każdym razem jak rusza spod świateł dość spokojnie to zrywał przyczepność, ale wieść o Sławku z tym było coś z tym było coś grubo nie tak dlatego, że jeżeli wiesz no pokonuje tę samą trasę mniej więcej codziennie i mam taki zakręt, na którym trzymam gaz ewentualnie delikatnie dodaje tego gazu to jest zakręt, który przejeżdża nie wiem pewnie jakimś porcie można było przejechać zakręt 120 normalnie jest ograniczenie do 90 i wiedzieć sobie tam nie wiem 7080 możesz spokojnie dodawać gazu w środku tego zakrętu na wejściu nie ma żadnego problemu oraz tutaj dodaje tego gazu po prostu samochód zaczyna się ślizgać podczas jazdy 1 kołem 1 kołem najczęściej tym na zewnątrz zakrętu tak samo jest też ruch przyspiesza spod świateł to ten samochód też robi coś dziwnego oznaczone przyspiesza co jakiś czas gubi przyczepność ściąga wprawo w okazałym wszystko z gubieniem przyczepności właśnie wg mnie ja ja mam 1 wniosek być z tego wynikający zresztą, nawiązując do wczorajszych informacji o peugeocie nowym, że w tym samochodzie jest za mocny silnik ten, kto to jest zupełnie mnie słuchaj 50 koni, jakby miał 136 to co nie wystarczyłoby cofki wieś i tego nie wiemy, bo ma 190 Ady, ale tego nie wiemy do ich chodzi tutaj o to, że reakcja na dodanie gazu w ogóle obsługa tego samochodu jest dość tempa, że to jest samochód, którym brakuje wyczucia brakuje mu sprężystości nie jest dzisiaj przyjemnie już niema niema tutaj jakiś takiej 1 wielkiej wady typu nie wiem drzwi otwierają w czasie jazdy tak albo głowa z deszczu na głowę pada, ale z tych wszystkich samochodów elektrycznych którymi żeśmy jeździli przez ostatnie lata ten jest najmniej dopracowany, jeżeli chodzi o to w jaki sposób komunikuje się z kierowcą i w jaki sposób utrzymuje tor jazdy, a wiesz co się trochę mnie przekonywać, bo tak przypomniałam zrywają przyczepność już byłem gotowy bronić za wszelką cenę ja jeździłem nim sporo po mieście, czyli dość spokojnie i taki jako samochód miejski takich wież spokojnej jeździe to się wybronił, ale masz rację, jeżeli coś normalnie pojechać gdzieś tak w każdym innym samochodem to coś chyba rzeczywiście się dopracować zaskoczyć siebie tak tam jest co bardzo przypominał na początku ser SA 3, o którym mówiliśmy w czerwcu tylko coraz 3 głośniejszy trochę nie pamiętam to było wina opon jest jest trudniejszy w obsłudze, a ten też jest bardzo głośno tak, ale no właśnie wyobraźni, że sercem 3 jeździło mi przyjemniej niż byłem zaskoczony, bo to są podobne rozmiary samochody mają 440±105cm to jest świadectwo, że chyba rzeczywiście SsangYong musi dopracować to jest kolejny świadectwo tego, że Chińczycy, bo będziemy jeździć kolejnym chińskim elektrycznym zdaje się, że są szybko poradzą z wszystkimi wadami za rok czy 2 będziemy chińskich też inaczej rozmawiać mówiliśmy o sobie ługu korando czwartej generacji Sławek Paruszewski Jacek Balkan jutro Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Posłuchaj o tym, co ważne w TOK FM Premium. Teraz podcastowe produkcje oryginalne, podcasty z audycji TOK FM oraz Radio TOK FM bez reklam 40% taniej! Bądź na bieżąco.

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA