REKLAMA

Nowości Jeepa, recykling baterii oraz koniec marki Alpine i Chryslera 300C

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2022-09-23 19:40
Czas trwania:
12:24 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
dobry wieczór codzienny magazyn motoryzacyjny Radia TOK FM Sławek Paruszewski Jacek Balkan dobry wieczór dobry wieczór piątek weekendu początek kilka ciekawych informacji mamy dzisiaj dla państwa może zaczniemy od tak szybciutko pole starań citroena jak wszyscy wiemy w marce Polestar przepraszam marce citroen znakiem charakterystycznym od bardzo bardzo dawna są 2 koło 22 zęby Wrony z, czyli firma startowała w jeszcze w dziewiętnastym wieku robiła koła zębate produkowała koła Rozwiń » zębate właśnie z tych kół zębatych wziął się logotyp citroena, którego Marka strony bardzo przywiązana i dobrze natomiast niekoniecznie podobne o tym żeśmy się doszukiwali tutaj tej tego podobieństwa, ale powiedzmy, że trochę żeśmy się do patrzyli do DSS w do citroena być może Marka pole starcia są takie 2 jako kopnięta koła zębate powiedzmy w ten sposób złączone tak jak w przypadku citroena to jest 1 na drugim tak w przypadku w przypadku DM to są 2 takie koła powiedzmy debatę czy im to to są chyba nawet takie skrzydła, które są łączone sami naucza było trochę przypomina bowiem symbol gwiazdy polarnej np. co też ma swoje uzasadnienie skończy w końcu to nazwa Polestar i jakby tutaj dymisja był sędzią ten prowadzony przez tu widzę logo gwiazdy polarnej i Grecji tren diabła z tym swoim de sami z tymi swoimi wrogami, ale to nie jestem sędzią, który tutaj konflikt rozstrzygał, dlatego że ten spór pomiędzy szwedzką marką pole stara francuskim citroenem trwa od 2017 roku no i proces trwa od roku 2020 no i citroen zaczął żądać tego by o Unii Europejskiej samochody marki Polestar nie były sprzedawane dogadali się no i wygląda na to, że dach dogadali się w jakiś tajemniczy sposób, dlatego że wiemy tylko, że spór został zakończony wzrost nie mamy żadnych informacji na temat tego, jakie były warunki porozumienia więc, jakby na ten moment nie wiemy czy Polestar zmieni swoje logo czy też zostanie przy swoim logo, ale będzie wysoko co rok np. Chuck no to ja mam kolejną dobrą wiadomość w takim razie związaną z bateriami recyklingiem wiadomo też przecież już od dawna dość, że surowce do budowy produkcji baterii często pochodzą np. z Chin albo większości pochodzą z Chin i zresztą też z przyczyn ekologicznych no mnóstwo firm planowało recykling Cook akumulatorów robić tylko okazuje się, że i to agencja Bloomberg podaje to jest znana agencja okazuje się jednak, że awaryjność w ogóle baterii długość ich użytkowania jest niższa niż ta cała niż branża motoryzacyjna oczekiwała, że ogniwa litowo-jonowe właśnie wracają do tych do tych powstających zakładów recyklingu w niewielkich ilościach również przecież Tesla planuje ten recykling i wracający ogniwa do Tesli są jak na potrzeby tego ty no tego nowego tej nowej fabryki zbyt małe okazuje się, że tych zakładów w najbliższych latach być może powstanie tak dużo, że 3× za dużo ich będzie w stosunku do starych baterii, które będą się nadawały do recyklingu i to jest dość generalnie to jest dobra wiadomość nowo, jeżeli te ogniwa są trwalsze mniej awaryjne i i nie będą albo recyklingowa albo nie będą wyrzucane na jakieś śmietnisko to chyba jest całkiem nieźle okazuje się też, że te ogniwa są odsprzedawane nawet nie jeśli trafiają na złom nie podlega nie poddawane są recyklingowi np. są sprzedawane indywidualnym użytkownikom, którzy tworzą z nich magazyny energii albo małych przedsiębiorstwach albo w domach no, więc w 2 chodziło generalnie o to recykling baterii po pierwsze, ekologia po drugie, uniezależnienie Zachodu i Stanów zjednoczonych Europy od surowców, które są produkowane w Chinach no ale na razie tak jak wspomniałem na początku te baterie są mniej awaryjne i też dłużej są użytkowane w autach elektrycznych tyją takie smutne pożegnanie chyba z marką czy raczej submarki, którą byśmy znali, którą mieliśmy okazję jeździć obserwować rozwój Marka Alpin niemiecka Marka powiązana z BMW od bardzo bardzo dawna, bo od lat sześćdziesiątych, jeżeli dobrze pamiętam dwudziestego wieku grunt tak od 1965 roku firma rodzinna w dalszym ciągu w rękach rodziny i pan Andras głowę rys 5 właśnie poinformował, że niestety, ale będzie powoli wygasza produkcję i rozwój w ciągu 3 lat marki Alpin Marka Alpin zostanie jak fabryka zostanie ono będzie produkowała części do tych samochodów, które już zostały wyprodukowane dostarczone klientom, więc trochę pracy będą jeszcze mieli przez jakiś czas być może też za jakiś czas wszystko się zmieni, ale czy Marka PIN musi zniknąć jak bardzo ciężki był ten czas pandemii oni to bardzo źle wspominają sprzedawali mniej samochodów mieli ogromny problem z dostępnością części elektryfikacja, która wydaje się tutaj nieunikniona też nie napawa optymizmem, dlatego że pan, bo wersję mówi, bo wątpię mówi, że obecny model Alpine opierają się na rządowych silnika sześcio cylindrowych fałszem kach i również na silnikach wysokoprężnych i klienci przyjeżdżają nami naszymi samochodami od 3050 000 km rocznie z dużymi prędkościami i to nie odpowiada jak nie da się tego połączyć z z jak to powiedzieć o no z tymi wadami samochodów elektrycznych, które są ciężkie im szybciej mieć w tym zużywają w Kwadrat więcej prądu, a przez to zmniejsza się zasięg tutaj generalnie nie jest łatwo pandemia byli zmuszeni kupować części dwunasta, bo 15 miesięcznym wyprzedzeniem, więc jak znaczne ryzyko finansowe tutaj też się pojawiły po obu pojawiły problemy Marka Alpine prawdopodobnie zostanie prawdopodobnie zostanie w to częściowo w rękach byłem wód logo będzie trochę zmodyfikowane i bez będzie wykorzystywane przy liniach stylistycznych, czyli będzie można sobie kupić koła hamulce jakieś aerodynamiczne dodatki akcesoria właśnie z logo Alpin no i no to i to tyle tak to jakby można by podsumować trochę euro 7 zabija Marka to trochę niestety potwierdza nasze informacje wśród kilku tygodni no cóż szkoda mi szkoda, bo przy całkiem niedawno bo gdy rok temu chyba jeździłem z nowymi różnymi wersjami Alpin byłem w fabryce nikt wtedy niczym takim nie mówił prawda jeśli to był wrzesień zeszłego roku dobra to ja w takim razie Stellantis ale, ale amerykański jeep nowości jeepa zacznę od tej, która już wkrótce się pojawi coraz więcej informacji o nowym typie owym, a wręcz, że 2, który będzie miał napęd na obie osie taka wersja będzie też to jest samochód, o którym już mówiliśmy, ale on będzie próba zaprezentowano oficjalnie w Paryżu na salonie w Paryżu będzie ten salon trochę później niż kiedyś przed pandemią, ale w połowie października od siedemnastego 2003. pasz jeśli będzie no jeśli będzie dobrze to zobaczymy jeszcze tak, ale też za miesiąc mam nadzieję, że będzie Platforma znana Stellantis celem PE ten samochód jest trochę mniejsze albo może pozycjonowanie trochę niżej niż jeep Renegade, czyli naprawdę niewielki, ale napęd ma zapewnić zasięg 400 km, czyli jeszcze więcej niż po 2008 opel Mokka czy opel corsa, ale te 2 są SUV-y crossovery no dobrze jest napęd 44 mówi dobrze radzi pan, bo chyba każdy jeep kojarzy się nam z możliwością dokupienia albo w ogóle z napędem na obie osie to 1 informacja druga to dopiero dotyczy roku 2025, bo do tego roku jeep ma zamiar wprowadzić aż 4 modele elektryczne jednym z nich to będzie taki duży SUV klasy premium łagodzi niż się będzie nazywał łagodzi IS 600 koni mechanicznych przyspieszenie do setki 3 pół sekundy to porównajmy porównujemy to audi e-tron SO, którym mówiliśmy przecież wczoraj i zasięg ma być teoretycznie ponad 600 km patrz, kiedy on, kiedy będzie premiera, bo 4 modele 2025 łagodzi IS w przyszłym roku premiera produkcja w stanach Zjednoczonych rozpocznie się roku 2020 czwarte no i też w Europie też się pojawia, ale nie wiemy jeszcze kiedy na pewno trochę później niż trochę później niż w stanach Zjednoczonych, a trzeci model to ma być jeep rekonwersji, a czwarty model, który pojawi się na końcu 2025 roku to jeszcze o nim przynajmniej Janic Niewiem, ale jeśli chodzi o jeepa tego rekordu, który pojawi się 2024 roku to będzie taki bardzo bardzo terenowi jony jeep przy przypominający land rovera Defendera też tak szybciutko na koniec nie pamięta spece pewnie pamiętasz pisałem z zachwytu krzyczałem ze szczęścia ilekroć mieliśmy w redakcji test Cresa 300 c w wersji SRT 8 żaden samochód nie tak nie cieszy to paręnaście lat temu jak 300 c z silnikiem VU 8 SRT 8, a 66163424430 koni był po prostu coś cudownego i potem przyszedł ten ta kolejna generacja Chryslera 300, która była fajniejsza ładniejsza była sprzedawana też w Europie kolan, ale chyba już nie odniosła takiego sukcesu no to samochód odchodzi zaraz do przeszłości, jakby jego los jest przesądzone i koniec tak nie będzie tego określenia 300 c natomiast łabędzi śpiew to chyba w odpowiedni w odpowiednim w odpowiednim miejscu używam tego sformułowania w 2000 na stan 2200 sztuk na Kanadę wersji najmocniejszej SRT 8485 koni, a ósemka rozeszło się to 12 godzin słuchać ludzie zamówili, mimo że nikt już naprawdę tego kreślenia stacja specjalne nie chce kupować, chociaż myślę, że zatęsknimy za nim za jakiś czas, bo nie może to jest duże ciężkie niezbyt fajnie jeżdżące to i tak i tak, a jest fajniejsza niż większość elektrycznych samochodów zauważy dużo ostatnio tych wersji limitowanych takich pożegnalnych szczególnie wjadą oraz mocnych samochodów spalinowych robotowi tutaj jest problem prawda kłaniamy się pięknie życzymy państwu miłej pogody w weekend wszystkiego dobrego słyszymy się w poniedziałek Sławek Paruszewski Jacek Balkan do usłyszenia Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Posłuchaj o tym, co ważne w TOK FM Premium. Teraz podcastowe produkcje oryginalne, podcasty z audycji TOK FM oraz Radio TOK FM bez reklam 40% taniej! Bądź na bieżąco.

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA