REKLAMA

"Był jazz" czterdzieści lat później

Interluda
Data emisji:
2022-09-23 22:00
Audycja:
Prowadzący:
W studio:
Czas trwania:
52:44 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
Inter luda zaprasza Cezary łasiczka dobry wieczór Cezary łasiczka witam państwa bardzo serdecznie zapraszam na dzisiejsze spotkanie gościem dzisiaj jest pan Feliks Falk reżyser filmowy teatralny scenarzysta dramatopisarz dobry wieczór witam dobry wieczór panu dobry wieczór państwu smutna wiadomość dotarła do nas przed programem zmarł wybitny aktor pan Franciszek Pieczka pan nie pracował chyba z panem Franciszkiem, ale zastanawiam się czy miał pan okazję poznać znać i i ma Rozwiń » jakieś wrażenie przemyślenia i nie osobiście się z nim spotkałem też do Boga powiedz, że niestety nie nie nie grał Unię no ale go podziwiały podziwiałem go no na 4 pancernych to już daje może za za dorosłego, ale czasami tam zaglądały na no i o, o ile pamiętam to nota miał to o tym serialu zdobył olbrzymią popularność no ale pamiętam go bardzo dobrze z wesela i ziemi Pierre, a szczególnie ziemi obiecanej, a tam grał w, że wielu świetnych aktorów na Alert Pieczka tam się również wybiją no i konopie chce też oczywiście także z z kilku filmów panią no było trochę więcej żywot Mateusza wybitny tak no tak tak rzeczywiście no trudno wymienić wszystkie filmy, w których grał na część teatrze grał, gdzie w wielu przedstawieniach no straciliśmy wspaniałego aktora, szczególnie że no nie mamy w tym wieku tak dużo aktorów koledzy, którzy realizują firmy no bardzo się skarżą to, że nie bardzo my jako wsadzać starszy role starszych ludzi na szczególnie, że to był to był wybitny autor także nos wielkim żalem dowiedziałem się, że że, że Franciszek Pieczka Jerzy w no już w dzień obiecana tym sposobem niejako znaleźliśmy się w Łodzi i naszą rozmowę może chciałbym zacząć właśnie od Łodzi i też zaprosić słuchaczki i słuchaczy na specjalne wyjątkowe nietuzinkowe niecodzienne niesamowite wydarzenie i to Szanowni Państwo już za 3 dni dokładnie, bo 29września to jest czwartek, jeżeli ktoś Szanowni Państwo będzie w Łodzi albo wybiera się do Łodzi, bo zastanawia się co robić w czwartek o godzinie 1330 to ja podpowiadam pan Feliks Falk odsłoni gwiazdę swoim imieniem nazwiskiem łódzkiej alei gwiazd właśnie w czwartek 29września o godzinie 1330 przy ulicy Piotrkowskiej 71, a pół godziny później, czyli o godzinie czternastej w klubie 77 przy ulicy Piotrkowskiej 77 odbędzie się spotkanie właśnie z panem Feliksem folkiem i tutaj dzisiaj nam zazębiają różne rzeczy, bo to spotkanie poprowadzi pani Diana Dąbrowska film znawczyni które, którą mogą państwo znaczników albo z programu Owczarek, a na pewno z tegorocznego festiwalu, gdzie odebrała nagrodę wstęp jest wolny bezpłatne na całą uroczystość także, jeżeli ktoś kibicuje jest dumy albo nawet nie jest dumny chciałby być dumny albo też nie chciałby być dumny to proszę po prostu wpaść i przybić piątkę panu Feliksowi folkowi na wpaść na spotkanie zapytać się podzielić się refleksjami o o jego wspaniałym jego wspaniałej twórczości także i to już zdaje się 902 gwiazda alei gwiazd, jeżeli dobrze mi się udało wszystko policzyć także Szanowni Państwo czwartek 29września w Łodzi w łódzkiej alei gwiazd za zabłyśnie jasno, iż kasta pana Feliksa Falka wybiera się pan oczywiście z tak jeśli jeśli jadę pociągiem, bo pociągi ostatnio coś spóźniali się, ale przetarg na marginesie no pan mógłby być wspaniałym piarowcy naprawdę, bo no tak pan zachwalać zachęca ludzi ciekaw jestem ilu przyjdzie po zapowiedziach pańskim no właśnie Szanowni Państwo proszę nie przynosić wstydu proszę proszę proszę się wybrać do Łodzi dwudziestego w spoty wszyscy spotykamy się w Łodzi w alei gwiazd w czwartek 2009. o godzinie 1330 Łódź jest ważne w ogóle dzisiaj wszystko się jakoś się zazębia, bo wspomniała pani Dianie dąbrowskiej wspomniałem o festiwalu w przy okazji tegoroczny festiwal był interesujący także z tego powodu, że pojawiła się taka sekcja nazywana nie były festiwal polskich filmów fabularnych to były filmy z lat 198283, czyli wtedy, kiedy trwał stan wojenny i nie było dlatego nie były festiwali nie było festiwalu filmów fabularnych natomiast chwilę wcześniej, czyli rok 1981 rok no to jest ten rok, kiedy wielu osobom wydawało się, że oto właśnie co się zmieniło na stałe, że będzie inaczej będzie lepiej, że Solidarność wszyscy razem, że nowy świat nowy kraj wszystko nowe tacy twórcy jak pan Feliks Falk byli bardzo chłodni, bo powstały w pana głowie i znalazły potem pójście na papierze co najmniej 2 scenariusze myślę o filmie był Jazz i myślę o filmie wielki bieg wielki bieg pan odpowiada za scenografię przeszedł za scenariusz, ale ten film Mery tak, ale ten film wyreżyserował Jerzy Domaradzki teraz znowu łączono się różne rzeczy, bo w tym filmie debiutował wprawdzie wystąpił jakiś epizodycznych rolach wcześniej, ale chyba debiutował już pod pod nazwiskiem pan Cezary Harasimowicz, który był w tym roku jurorem w Gdyni, więc znowu nam się to wszystko jakoś przedziwnie łączy ich rok 1981 nagrody indywidualne najlepsza rola męska Janusz Gajos, który dzisiaj obchodzi urodziny także znowu zacząć jakoś wszystko dziwnie połączyło w i oczywiście był Jazz to był film, który za chwileczkę wylądował na półce na kilka lat stał się tzw. pułkownikiem i myślę, żebyśmy też porozmawiali trochę o Łodzi o filmie był SO o tym roku czy może tych latach 8081, kiedy coś się zmieniały potem się wszystko jakoś zatrzymało no bardzo chętnie, tym bardziej że skoro mówimy o Łodzi to i ja ja Łódź dla mnie Łódź w ogóle jest jakby 0202. miastem po Warszawie, dlatego że spędziłem tam dużo czasu i jedno szkoła filmowa oczywiście, ale też reżyserowałem sporo sztuk stała przy Jaracza robiłem filmy tam też zrobię debiut w środku lata i zrobię był Jazz właśnie był Jazz jest z jakby taką z takim odbiciem Łodzi i nie powiem ówczesnej, bo właściwie można powiedzieć, że czas się zatrzyma w Łodzi mimo mimo wielu prób renowacji, ale w zasadzie jest ta sama Łodzi też dzisiaj mógłbym ten film tam zrobić w i także i moje związki złodziei są rzeczywiście spory i tym bardziej się cieszę że, że w tej długiej kolejce pan powiedział 96 już z tych gwiazd, więc jakoś udało się przeskoczyć jeszcze przed setką pary parę miejsc i no i tam mam nadzieję że, że ta po najdłuższym moim życiu jakiś ślad zostanie nowy jeśli chodzi o i obłudzie psy o jego losy no to rzeczywiście tak się stało ja ja skończyłem ten film po osiemdziesiątym pierwszym roku i on jeszcze zdążył być z kolei budowanej zdążył być na poza konkursem, dlatego że już nie zdąży na ówczesnym w festiwalu filmów z i ale w Gdańsku jeszcze do Gdynia była późny i i co ciekawe ze ze ten w tej ówczesnej atmosferze w trakcie takich bojową ości i i walki musi był Jazz spotkał się z takim dosyć powiedziałbym umiarkowanym przyjęciem z zarzucano mu zaczynie oficjalnie, bo nie było żadnych oficjalnych recenzji nie zależy w takich spotkaniach z kolegami z krytykami i Zeto tych firm za mało za mało krytyczny, że za za mało z jakby to czy ten czas komuny pokazuje a, a dzisiaj, jakby się odrodził ten film na nowo i wsi jest bardzo często zapraszany wszędzie bardzo jest doceniany bardzo go lubią i to bardzo ciekawe, że że czas jakby przewartościowuje pewne pewne dzieła, a firmy literatury i czy stopkę także to dla mnie jest bardzo tak interesujące obserwacje no ale faktycznie zaraz tylko przez stan wojenny to znalazł się na półkach dopiero po 5 latach został także nie ma nie miał nawet trener już no to tyle na razie tak orzekł, że chodzi wreszcie chodził pan po głowie film o latach pięćdziesiątych i postanowił pan bardzo luźno oprzeć historie o historię takiego legendarnego zespołu jazzowego melomani, którzy w momencie kiedy, kiedy film powstawał właśnie już od ponad 20 lat nie grali no to prawda tak no to już była historia to była legenda do dziś jest to legenda też zresztą czas powstają filmy dokumentalne o melomanach, a wtedy wtedy była legenda, ale no, ale byli byli bardzo aktywni no członkowi tego zespołu czystki Jerzy Matuszkiewicz czy Witold Sobociński, który był i genialnym operatorem i który robił zdjęcia do dobry Jazz i muszę powiedzieć, że no Witold Sobociński był znany z tego, że zawsze za świat przeciw stawiał reżyserom czy to był Wajda czy Zanussi i taki można powiedzieć w pewnym sensie konfliktowy, ale przy tym filmie nie nie mieliśmy żadnych konfliktów o po prostu to był jego film to było jego czas i on się tak zaangażował w ten film, że naprawdę, bo tam są zdjęcia bardzo dobre na jedną z lepszych z moich filmów i także i najemy poza tym zawdzięczam zarówno jemu jak i Matuszkiewicz człowiek, ale Matuszkiewicz był tylko konsultantem ma Sobociński był na miejscu i on tam bardzo pomagał Lee i w ustawianiu tych muzycznych i nie no nie nie tych postaci, które grały muzykę no bez niego to muszę powiedzieć że, że było byłoby trudno o, ale ja ja ten film i zarówno ten, jaki wielki bieg rzeczywiście zrobię dla tych z z wielki bieg napisałem Anny od lat to równocześnie ja właściwie chciałem robić wielki bieg ale, ponieważ był Jazz mniej więcej w tym samym czasie Senat już był napisany z to to zdecydowałem się na na na był Jazz też nie było tak łatwo wtedy jeszcze przeforsować, bo to co prawdę by no już był był strajk by był ten czas Solidarności, ale cel władzy taka nie była chętna do zatwierdzenia filmów o latach pięćdziesiątych, bo tak jak w stanie wojennym położyli te filmy w latach pięćdziesiątych, bo bali skojarzeń w no ale udało się przeforsować i i ten i ten film powstał, ale jeszcze dodam, że to oczywiście, że w latach pięćdziesiątych chciałam zrobić ale no bo potem Bugajski zrobił zresztą świetny świetny film przesłuchanie bardzo mocny śnili o o o więzieniu o więzieniu uwięzionych ludzie, a ja się zdecydowana taką konfrontację kultury oficjalnej tak jest ZM polskiej socjalistycznej z kulturą podziemną czy katar klubowe jak wówczas mówiono o muzyce jazzowej i uznałem że, że ze 100 żelowe w jakim sensie oparty na nas do historii i melomanów, ale nie do końca to jednak jest fikcję, że to, że to dam jakiś nie pomoże mi w wyrażeniu tego tego co chcę opowiedzieć o tym o tym czasie, tym bardziej że muzyka jazzowa w tym czasie była zakazana i dlatego była było no właśnie Grada i gra na w podziemiu tak można by nie dosłownie, ale realne, ale niejawnie i na, dlaczego była zakazana no to chyba wszyscy wiedzą, że wg czasu ideologów no tak jak dzisiaj to to wydaje się śmieszne jeśli młodzi to słuchają w tej chwili to pewnie dla nich to będzie to będzie chóralny no ale zarówno duńscy czy Coca-Cola czy Jazz to były symbolem tej złej Ameryki, która zgodnie z ówczesną propagandą była krajem imperialistycznym zagraża krajom socjalistycznym no dlatego ten silny powstał, ale wspomniał pan Andrzeju Wajdzie, ale rozumiem, że Andrzej Wajda nie był chyba na początku jak wielkim fanem scenariusza zdaje się, że sporo tam pan siedział nad głową, żeby pan zmieniał poprawki wprowadzał tak wiza z, że ma pan dobrą informację i rzeczywiście nie jest mu się pomysł bardzo podobał, ale my scenariusz nie był tak wprost do do napisania i i tam pewnie zabrał już pamięta, ale zabrałem pewne wielkie, iż w jakieś takie zaułki nie z niemożnością wyjścia no i on mieć dociska żeby, żeby to poprawę rzeczywiście wielokrotnie poprawiałem nie wiem być może, że wejdą też osoby o latach pięćdziesiątych obrażał innych, tym bardziej żony już był po wsi lnie no to parę lat już poprzednie i no i lata lata śpiewasz niewinni Czarodzieje nie nie nie wiem, kto zagrodzi wierzę, że nowym tak pewnie nie przed no Boże i do tej najbardziej w jeden z jego najlepszych filmów przed, bo zaraz zaraz potem zrobiłem z w wodzie człowieka z marmuru o dobór to był wspaniały film w latach pięćdziesiątych też bardzo bardzo mocny w i wysoki także być może sobie wyobraża troszkę inaczej czy może jeszcze na czy firma latek dziesiąty w nie wiem, ale w końcu jak czym został zrobiony to by zaakceptował firm za co, ale bardzo ciekawy wątek jest taki, że pomimo tego, że w Polsce Fin leżał na półce były niedostępne nie może go, bo oglądać w jakimś dziwnym cudem on z Polski wydostał, jeżeli emeryt był nawet pokazywanych ba Jugosławii jakiś przeglądach tak efekt to toby no to była taka dziwna historia, bo rzeczywiście stan wojenny nastąpił toż do mnie zgłosili, bo 3, bo był Jazz był też nieoficjalnie pokazanej w znaczenie oficjalnie był pokazany jeszcze bez bez premiery z z i no z Różą czas będą muzyką itd. w i muzyk i jazzmani znali już w tej chwili bardzo się podobał jak w nas to stan wojenny to się do mnie ze stowarzyszenia jazzowego zgłosił się do mnie jeden z nich działaczy tutaj przyszedł telefony nie działały no i ja jakimś dziwnym trafem miałem prywatną kopie się w domu do dzisiaj zresztą bom i no i oni ją wypożyczył z ich rzeczywiście wtedy odbywa się jakiś festiwal jazzowy w Jugosławii i oni jakimś cudem go przywieźli i w ogóle wyjechali, jakim cudem nie wiem, bo nigdy tego nie zdradzili jak zrobić i po jakimś czasie go przywiezie dziś powrotu także z rzeczywiście natomiast ja potem pojechałem w no kilka miesięcy już po jeszcze w trakcie stanu wojennego do na stypendium Kościuszkowskie do Stanów to wziąłem ze sobą w szesnastce za przeć też miały Niewiem musiał się jakoś intuicyjnie zabezpieczyć, mimo że nie wiedziałem, że nastąpi stan wojenny szesnastka to jest tylko wąska taśmy, na których był był był Jazz no i udało mi się go tam tam pokazać kilka rac to jest bardzo interesujący film z z grupy aktorów, którzy grają muzyków jazzowych zdaje się tylko Michał Bajor miał doświadczenie muzycznej potrafił grać na instrumencie czy instrumentach rozumiem, że pozostałych aktorów najpierw trzeba było nauczyć jak udawać, że się grana instrumencie tak to prawda, tak więc to byli to mimo, że to byli aktorzy, a do większość w zasadzie aktorów ma słuch i naj powinni znać powinni przy ich tam ich tam uczą śpiewać śpiewają potem kończą szkoły no i o dziwo, poza Michałem to większość z nich na nie potrafiła na żadnym instrumencie grać no ale ale produkcja wynajęła dla każdego z nich do każdego instrumentu nauczyciela no i przez miesiąc to trwało przez miesiąc się rzeczywiście muszę powiedzieć, że się perfekcyjnie nauczyć nie, dlatego że tam były były oczywiście czasem ochrony stracił nagrania, bo muzyka szła z playbacku, a oni musieli naśladować no jasne i jak najbardziej no synchronicznie no nie wszystkim się to udawało nie zawsze, ale pół potem już w trakcie montażu był taki specjalista, który to to synchronizować w no rzeczywiście te te tak było w ale wspomniani przez pana, ale też przeze mnie wspomniany zespół melomani także firmie pojawia się w klub zwykle nie zdradza końca filmu, ale rozziew jest kultowy chyba nie wypada go nie znać ostatnia scena i to jest scena, w której muzycy melomani byli byli członkowie zespołu melomani spotykają się na cmentarzu podobno to zespół na tę scenę nalegał pan był przeciwny tak no to, więc skąd na to wiadomości, a trochę no widzę, że z Rataj przygotował się pan brat zawsze bardzo dobrze może tak było, ale chyba nie dlatego z pani panu, dlaczego chyba nie, dlatego że u mnie, a od początku i co co jakiś czas pojawią się żywe Matuszkiewicz filary Sak z głosem Bajora także umownie bardzo je Bajor jest niby Tyma Matuszkiewicz później, a więc to jest taka, jakby no i przekładanie takiej inna by materii dokumentalnej z z fikcją i także to był mój zamysł i prawdopodobnie chyba chyba też mój pomysł brali już pan nie da nie dam głowy, żeby na końcu byli byli i ci Radziewicz członkowie zespołu melomani no m.in. również czas Polski Andrzej rzadko z niej Witold Kujawa, licząc Witold Sobociński Jerzy Matuszkiewicz Matuszkiewicz tak co ciekawe z co ciekawe stroju nad grobem kobiety chyba nauczycielki matematyki nie jest staną nad grobem jednego z członków zespołu, który w filmie ginie, ale mówi o prawdziwym gry prawdziwe w to był grup nauczycieli oraz nauczycieli matematyki decyzję obywatel gen widać system z rozbudowy co rusz bez rosła stopa, gdyby coś takiego było widać nie zamysł Berlin jednak strona na Groblach nie to tę część zrozumiała tylko mówię o takiej z ciekawostek z swoją drogą zdaje się, że zdjęcia Witolda Sobocińskiego nie wszystkim się w czasie kręcenia tego filmu podobały zdaje się, że byli tacy, którzy uważali, że no nic nie widać, że to w ogóle trzeba to to było nie to z laboratorium w Łodzi ludzie z Laboratory w Łodzi i też dziwne, bo mieli do czynienia czy zrozumieliście MAWI do nagle nagle zaprotestowali, bo uznali że, że tam nic widać, ale co to było robiony w te zdjęcia były robione z filtrem, żeby tak nie tylko z trójką tak jak gdyby przez pończochę prawda to Kalisz mówiono, że jak Dziedzic to i Irenę Dziedzic pokazywano to przez nakładano pończochy na kamery, ale tu nie było, choć tylko, żeby był był no po prostu był obiekty te obiekty, który w był taki specjalny no i też z te same paradoksy, dlatego że komisja, która przyjechała żeby, żeby to sprawdzisz w tej komisji były 2 osoby w tym Edward Kłosiński, który ja zrobiłem wodzireja Sunset z 3 c 2 filmy tuż przed przed US no oczywiście komisja stwierdziła, że tam laboratorium nie mają zielonego pojęcia no i no oczywiście by potem, bo świetnie wspaniale później było świetnie wspaniale, a zastanawiają się jeszcze nad muzyką, która została wykorzystania wykorzystana w filmie myślę o tych amerykańskich standardach jazzowych lat twórczości amerykańskiej czy łatwo trudno było zdobyć prawa jak to wyglądało, jeżeli chodzi właśnie kwestie zabezpieczenia odpowiednich praw autorskich licencji do wykorzystania no tam było 7 standardów i o dziwo, znacznie łatwiej wtedy w tym się zajmował taka instytucja film Polski i i załatwili to bardzo szybko jak to nie pamiętam już teraz no a potem potem no właśnie to niestety ten minus swego tej tej spółki, dlatego że w prawa były na 4 lata wykupiony, a po 4 latach wygasł i jak ja sam jak film i już wypuszczono to nigdzie nie można go było opuszczać niem nie można go było opuszczać ani z zagranicy ani telewizji, bo po prostu tych praw już nie było no i dalej potem oczywiście wystąpiono o po raz kolejny i no i załatwiono SR jeszcze wtedy się zajmowałem się Polski znowu na 4 lata no a potem znowu z TFI już potem kolejny raz to bardzo długotrwały, bo wszystko zmieniło na świecie te prawa poszczególnych standardów Ross z rozjechały się po całym świecie do różnych firm i trzeba było szukać też firmy i no w końcu w końcu po po wielu latach udało się udało się znaleźć się podpisać jakieś umowy i i kupiono narodowo no tym razem już na wiele lat i one są ciągle aktualny no ale oczywiście że, że za kilka lat znowu się skończą i jest znowu będzie problem swoją drogą kolejna kolejna rzecz się tutaj zagłębił, bo zdaje się, że jednym z operatorów kamery był pan Grzegorz Kędzierski tegoroczne euro na festiwalu w Gdyni tak tak tak, owszem, tak był Kędzierski i piąta czas vis, a SA asystent tak asystentem Witka był jego syn, który był wtedy jeszcze w szkole filmowy i i on tam z tym, że on jako asystent niewiele tam miał czasami się pojawią no a jak wiemy Piotr no a potem był nominowany do Oscara za zaszczyt Kieślowskiego i zrobi wiele no tylko kilka znakomitych mówi z tak rzeczywiście no z FIZ z tym w tych losach moich w tym być tymi no pyta no przecinały się również ludzi, których ma jest pamięć zastawiam się jak w ogóle trwała jak jak wyglądała praca nad tym filmem, bo był to szczególny rok to w wtedy jeszcze nikt nie wiedział, że za chwilę to wszystko, gdy się, że się się skończy zostanie, gdyby ucięte przecięte stanem wojennym no ale z 1 strony Solidarność była zarejestrowana z drugiej strony były strajki także wiele się wątków ze sobą polityczno społecznych mieszało, a wy w tej atmosferze kręci liście firm ta i to taką dużą produkcję myślę sobie tylko bota pod kątem my co chociażby obsady statystów aktorów no nie tylko, ale lokacji także, dlatego że było bardzo bardzo dużo miejsc, w których kręciliśmy, gdy także trzeba było jednak jedno Łódź nie jest taka duża, więc można się było przenosić, a na poza tym rzeczywiście no nic nic nie było sklepach z trudem można było pasy do zębów kupić, a i też były takie nieprzyjemne momenty myśmy mieszkali w takim wszyscy w takim hotelu centrum, które już istnieje zburzono go to niedaleko dworca tak Fabrycznego i wtedy to były jest taka atmosfera, że cięcia wypuść przeć więźniu w i wypuszczono bardzo wielu więźniów bić Lida zwolnienia, ale kryzys na kryminalistów, bo Lubo dotąd 7 dni wieczorami szczególnie jedliśmy kolację coś tam byliśmy, ale ta czy innych stolikach siedzieli tacy, bo bardzo nieprzyjemni nieprzyjemni ludzie, którzy robili tam awantury itd. jest taki w takim klimacie i no jednocześnie radosne bo, bo Solidarność, bo to zwycięstwo, a tutaj z drugiej strony różnego rodzaju zagrożenia bieda i postępu i no to jest by od pamięta w każdym razie co ciekawe dobrze, bo filmie był, gdzie pojawia się wątek w kary represji za zagranie jazzu i to dzisiaj może wydawać się nie oczywiste dziwne, ale zdaje się, że chyba Andrzej Trzaskowski, który występuje właśnie w tej scenie w ostatniej scenie filmu tam na cmentarzu zdaje się jakiś taki właśnie epizod w areszcie czy więzieniu, chociaż to chyba nie do końca jasne czy to było związane z graniem jazzu czy umorzenie tego nie wiem tego nie wiem to pierwszy raz, ale trup możliwe, że tylko dobrze mamy jeszcze mamy zakłócenia zastanawiam się pan gdzieś się nie oddali od może źródła internetu czy to jest wciąż samym miejscu w momencie dobrze w takim razie Szanowni Państwo spróbujemy możesz się połączyć z jakimś innym sposobem dzisiaj rozmawiamy o filmie był Jazz reżyserem jest stażystą tego filmu jest pan Feliks Falk film jest polecam państwu, bo w ten film, gdyż jest to jeden z tych filmów, które w ogóle nie zestarzały albo, jeżeli tak można powiedzieć dostojnie nabrały pewnej patyny, bo od czasu do czasu przeglądam firmy no właściwie nic w Top, które powstały po 1000 czterdziestym piątym roku nie wiedzieć czemu niektóre z nich, pomimo że należą do kanonu klasyki to tak to tak różnie ale, ale był Jazz wciąż doskonale doskonale się ogląda się, że to jest taki jeden z filmów, które można po prostu non stop my, a jak w jak wyglądała kolacja zespołowa czy wszyscy byli zachwyceni czy jakieś ostre walki buldogów pod dywanem stolikiem podgryzanie i nie nie było, bo właściwie to koloryzacja to taka prawdziwa chyba wcześniej nie było jednak kolaudacji przed przed stanem wojennym, dlatego że pamiętam, żeby kolonizacja i były były zalecenia wycięcia chyba 5 sen, ale to już po tym, jak właśnie zdjęto spółki to wtedy były to zalecają by jakiś nowy nowy minister środki na fotografii, którego nazwisko nie pamiętam i on zalecił wtedy jakieś 55 styk no i jednocześnie miał wizytę w tym wcale duże i tam wyciąłem może może 2 sceny, a 3 takie bardzo istotne zostawiłem i i usług i nikt tego nie zauważył to 8 było takie nasze zabawy z cenzurą wtedy no do dzisiaj nie to dziwi się, że nikt tego nie sprawdza nikt nie nie zauważył, że pozostał do widocznie widzą czy te zalecenia zawsze były takie o trzeba coś tam być już no co to niema większego znaczenia czy to jakaś taka strategia na cenzurę, że rzesze Terek scen, na których najbardziej zależało zostawiało jakiś taki strój może złożyć zakład rzucało na pożarcie, a ta to m.in. i tak było w wie pan, jakie robiłem trochę jak GROM były bardzo dziwne dziwne rzeczy robiłem szansę szybszy był 16 w pełnym PRL-u to miałem zatwierdzony scenariusz bez żadnych poprawek natomiast w trakcie zdjęć nagle i nagle zadzwoniono z MZK to były naczelny zarząd kinematografii ówczesny dyrektor poprosił mnie przyjechał do Warszawy w trakcie zdjęć nowelizacjami samolot przyleciał to bardzo miły człowiek w nagle się okazało rząd ma wypisane 40 poprawek w trakcie zdjęć i nowy co przyjął poprawki bez specjalnej dyskusji i zasady i żadnej z tych poprawa po poprawek nie zastosował w trakcie realizacji zna to potem potem oczywiście na Kola z tak laudacji te sukcesy minister nadał gracji te z coś tam zalecił jakieś wycięcie 1 czy 2 sen w no ale w każdym razie te 40 poprawek w ogóle zostało niezauważone nie zostały poprawione ex bardzo to były dziwne czasami zabawne czasami mniej zabawne sytuacje jeśli chodzi o co z w, jeżeli są wśród naszych słuchaczek słuchaczy osoby, które filmu był Jazz nie znają nie oglądały albo na już boi się zapytać, ale no dobrze, ale powiem to albo są takie osoby, które w ogóle nie znają filmów pana Feliksa Falka przepraszam, że tak wstrząsną MO no ale ta ale gdy bezczelny ale gdyby takie osoby były to pod adresem 35 MSM krótko online znajdą państwo od co najmniej 6 jeżeli, jeżeli się nie mylę filmów, które można oglądać bezpłatnie to po rekonstrukcji cyfrowej także 35 MSM kropkę online 35 mm 35 MMKS online tam znajdą państwo takie filmy jak w środku lata, a skoro w lecie mówimy to też lato miłości kapitału koniec gry idol czy film, który dzisiaj rozmawiamy, czyli był Jazz, ale trzeba powiedzieć, że niedługo będą płatne w naprawdę to trzeba szybko się oglądać też wyraz tak, bo to z to jest z taka strategia, że najpierw dajemy bezpłatnie zaczynacie oglądać się zachęcić nas teraz płacze pewnie nie będzie dużo gotową, ale VLT wytwórnia filmów dokumentalnych fabularnych to to zrobiła, czyli jak rozumiem chodzi o to, że teraz zachęca do oglądania podcina gałąź, na której wszyscy siedzimy nie, skąd przeciwnie jak zarządzać ludzie bardzo dobra teraz pobieramy przeciwnie codziennie niech pan dorobi no naprawdę dojść zachęca ale, ale rzeczywiście jeśli minutę mam czas na oczywiście, proszę bardzo, proszę to propos przyznają czynie to pan byłem w zeszłym roku no właśnie w Łodzi w hotelu tam jest taki hotel bardzo interesujący dlatego, że ma wszystkie pokoje są nazwane jakimiś tytułami filmów polskich no jest i Seksmisja i i Wajdy silne itd. tak dali i no ale nie ma wydawałby się, że w Łodzi zajmuje najbardziej tak reprezentatywnych powinien też być gdzieś w nie ma, więc ja już oczy to jest hotel czy hotel stare kino tak zgadza się bardzo przyjemnej wasze wy tapetowane takimi tymi zdjęciami z naszej film no ale jak potem zasady jak się wymeldować wały to ze słynnymi tam takiemu młodzi recepcjoniści byli taki chłopak wie pan może pan powie właścicielowi, że może być tutaj jeden z tych pokoi nazwał wodzirej, a był pan to taki musi on mówi, jaki na ile pan wodzili, a tak zwraca się do dziewczyny obok i mówić słyszałeś ona wzrusza ramionami winie architekt, w które w co jak pan zapamięta ten tytuł i jaką poprosił właściciela za 1, ale nie wiem, bo nie byłem od tego czasu więc nie czy to się stał dom to jest w ogóle bardzo interesujące miejsce, bo jeżeli sobie dobrze przypominam to tam funkcjonowało na przełomie dziewiętnastego dwudziestego wieku pierwsze kino w Polsce to było kino bracie Krzemiński ich Władysława Antoniego no, więc to jest miejsce wyjątkowe historyczne można powiedzieć tak tak tak tak no więc, więc właściciele, jakby tę tradycję kontynuują tylko no dlaczego, dlaczego tam nie ma wodzireja ja się pytam dobrze aż o swoją drogą właśnie rozmawiając o filmach które, ale to nie o nich nie będę pana tej rozmowy ściąga po wojnie pan nie wypada, ale obejrzał ostatnio eksmisję w ale to jest możesz sam na na inny dobrze to plantatorzy więcej nie powiem dzisiaj to jest Makowski tak proszę panie chyba bały wiązać w notowaniach wyważenia różnych dobrze rozumie, że ten film dziś do pana ciągle wraca, bo trochę jak wino nabiera nowych nasze życie jesteś taki wyjątkowy w wyjątkowym to nie jest dobre słowo wyjątkowy, ale jakiś taki dzień, gdzie wyśle tutaj o tym co się dzieje w tej przestrzeni politycznej Neli dzisiaj wielu Polaków jest zbulwersowanych i tak sobie myślę że, że ten film jest wciąż aktualny film, który pokazuje no też ta kie zmagania człowieka z władzą zmagania człowieka z taką przemocą instytucjonalną i pomimo że film mówi o czasach słusznie minionych to właśnie te czasy jakoś powracają może czasem jako farsa, a może nie ale, ale Fin wydaje się wciąż być świeżutki tak jakby powstał wczoraj no to pan powiedział jest trudno oceniać no chyba tak, ale ludzie już dziś chętnie chętnie oglądają ten Fin i jest zaproszony ja 3 dni temu byłem czy 4 dni temu zaproszono mnie do miasto Leszno, gdzie bardzo piękny bibliotece no taki powiedziałbym dla 2002. 2 fantastyczna duże w i tam pokazano jest salą kinową i tam pokazano był, gdzie była rozmowa również no i no i to to tylko świadczy o tym, że jest także wzrosną to biblioteka jako jedna z nielicznych również posiada kolekcję winylowych płyt jazzowych i skupuje te płyty z różnych miejsc i tam już mają kilka tysięcy takich płyt, więc mówię o tym to i to zachwala, dlatego że my nie wiemy tak naprawdę co się dzieje na prowincji, a naprawdę w w takim mieście 60 000 jak Leszno no z naprawdę potrafią potrafią tam świetne rzeczy robić tak poza tym to jest uwielbiam Leszno, bo to jest taki jedno z niewielu miast w Polsce, którego nazwa jest w trybie rozkazującym Leszno w te dobrze, ale ładne miasto, ale wiem, że jest jeszcze 1 taki temat jazzowy i nie mówi o temacie jazzowym w sensie improwizacji, ale temacie jazzowym, którego pan nie podjął, ale nad, którym się pan chyba zastanawiał to była historia, a Ediego rozdziera Teddy Teddy ego oraz na atak to jest wielki żal, że ja z tego filmu nie zdrowie, ale też to nie jest film na na możliwości polskiej to jest film, który powinien powstać za nos grube pieniądze prawdopodobnie amerykańskie to jest fantastyczna historia w Polsce pewnie nikt już oni mnie nie słyszał nie wie w tedy Ross to był jazzman, który urodził się w Niemczech, że niemiecki, który jak Niemcy czy go hitlerowcy czy doszło do władzy to on uciekł tam założył zespół i tam gra w związku Radzieckim dziś nie najpierw grał w Niemczech Touch potem uciekł do Polski w Polsce ożenił się z córką i Kamińskim matki teatru żydowskiego i Kamińskiej, która była tak z i a dla córka żona Rozalia była tancerką i tańczyła w różnych restauracjach warszawskich no ale tu przyszła wojna on jak w Polsce miał też zespół gra wyjeżdżał z zagranicy poznał Armstronga Armstrong uważał, że to jest wybitny jazzman i miał ten Edi Rosner miał taki zabawny chwyt, bo grał na 2 trąbka pustego znad, jaką robił nie wiem ale, ale podobno grał, ale przyszła wojna to on uciekł do do związku Radzieckiego i tam uzyskał zezwolenie od pierwszego sekretarza partii białoruski, który zezwolił na zrobienie na założenie zespołu i z tym zespołem w smokingach noc z sentymentu razem jeśli opłacał w związku Radzieckim dawał koncerty i już zakończyli aha w czasie 1 koncertu gdzieś tam w Moskwie czy z kimś innym mieście z to by to no to podobno bardzo bardzo znana prawdziwą historię w nikogo nie było na sali zaproszono przy była z zasłonię ta kurtyna i i w pewnym momencie podnieśli oni zagrali na sali były ciemne jak skończyli jakiś człowiek tam siedział, który wyższy i potem powiedziano im, że to ustali, który słuchał i wygląda to jak anegdota, ale Boże to było prawie w każdym razie bardzo filmowy na, a potem była był dramat, bo jak się skończyła wojna to coś tam oskarżono i posadzono na 10 lat do do łagrów, ale jak wyszedł z tych łagrów to to gra na stadionach z kolejnym zespołem także co byłby fantastyczny film o pasji człowieka, który mimo najróżniejszych przeszkód wojen antysemityzmu itd. no ciągle ciągle dążył do do do tej do tej gry do tego tego ukochanego jest także żałuję bardzo, że nie miała możliwości nikt by takich pieniędzy w Polsce nie stać nas, ale napisał pan Treatment prawda ten temat ta ma mam trudne oczywiście mam nadzieję, że kiedyś powstanie jakiś film etykę bardzo dziękuję za dzisiejszą rozmowę Szanowni Państwo w czwartek 29września o godzinie 1330 spotykamy się w Łodzi przy ulicy Piotrkowskiej 71 tam będzie odsłonięta gwiazda się pan Feliks Falk odsłania gwiazdę ze swoim imieniem nazwiskiem łódzkiej alei gwiazd potem po odsłonięcia nie ja nie zasłaniają przy sklepie w piątek mam przy sklepie bardzo bardzo bardzo dziękuję za dzisiejszą rozmowę proszę oglądać filmy epoki by darmowe, bo tak szybko odchodzą w te efekty projekt pan Feliks Falk reżyser filmowy teatralny scenarzysta dramatopisarz opowiada dzisiaj filmie budżet, ale nie tylko tych wszystkich różnych nitka, które nam się dzisiaj zaplątały bardzo bardzo panu dziękuje informacje Radia TOK FM już za minutę o godzinie dwudziestej trzeciej w dzisiejszym programie wspiera mnie Małgorzata Połczyńska ana jakością naszego połączenia z panem Feliksem folkiem czuwał Krzysztof Oleszkiewicz Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: INTERLUDA

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Posłuchaj o tym, co ważne w TOK FM Premium. Teraz podcastowe produkcje oryginalne, podcasty z audycji TOK FM oraz Radio TOK FM bez reklam 40% taniej! Bądź na bieżąco.

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA