REKLAMA

Test: Seat Arona oraz Honda CR-V

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2022-09-27 19:40
Czas trwania:
13:53 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
codzienny magazyn motoryzacyjny to był wieczór codzienny magazyn motoryzacyjny Jacek Balkan Sławek Paruszewski dobry wieczór no i 2 bohaterów, którzy dostaną od nas dzisiaj w ostre lanie albo nie 2 samochody podobne rozmiary, a nie przeproszą mnie takie podobne, ale SUV-y crossovery zaczniemy od SATA Rooney, a potem Honda CR-V Aarona to jest zupełnie nowy samochód nie miał żadnych generacji oprócz pierwszej, którą jeździliśmy miał facelifting w ubiegłym roku to jest samochód Rozwiń » wielkości mniej więcej znanego nam ostatnio umówionego Chin dają Bajona niż stan dróg opla mokki powiedz tak czy jest, stosując konsekwentnie ba 4 siedzieć najbliżej mu konstrukcyjnie do takiego auta, które nazywa się sad Ibiza, czyli volkswagen polo osa Skoda fabia tak konieczna właśnie ta sama Platforma co piąta generacja Ibizy też volkswagen polo ostatniej generacji z tym, że od Ibizy jest ceną ponad 10cm wyższa prawie 10 dłuższa prześwit ma nie najgorszych bardzo 19cm widać, że to widać, że to może być najbliżej, ale jednak nie pomylić z wizą nie pamiętasz 1 po drugim kiedyś mieliśmy prawda samochody na wiosnę na wiosnę mieliśmy 2 silniki w każdym z nich pod maską 15150 koni, a teraz mieliśmy taki środkowy 10 turbo trzycylindrowe 110 koni z DSG samochód po faceliftingu w ogóle podobać się z takimi oczkami trochę zmienionymi multimediami wiesz co znaczy tak, jeżeli chodzi o to multimedia Toya ciągle mam tutaj znaczy to poszło w pewnym momencie bardzo złą stronę teraz trochę zawróciła, żeby to było satysfakcjonujące w pełni to nie powiem, jeżeli chodzi o wygląd zewnętrzny przezabawne są te są halogeny prawda przed 1 000 000 wkomponowana w zderzak takie okrągłe, ale wyjątkowo wysoko są wkomponowane no tutaj pierwsze skojarzenie to Skoda yeti już żeśmy kiedyś widzieli różne Skoda yeti sprzed dziwnym natomiast jest, toteż nawiązanie do mojego absolutnie ukochanego samochodu z lat siedemdziesiątych osiemdziesiątych, czyli sypki synka Matra albo Ranczo, a to jest taki i no można powiedzieć prekursor wszystkich SUV-ów auto faktycznie wyglądało, jakby mogło służyć na farmie nie miała napędu na 4 koła miało silnik 14 benzyna około 80 koni było przecudnej przez słodkie od kilkunastu lat próbuje taki samochód kupić w dobrym stanie, bo miałem kiedyś takiego bądź Boksa resor AK, a był moim ukochanym i ja taką z synka 10 lat temu kupiłam natomiast w stanie absolutnie regionalnym rozpocząłem remont blacharski poddałem się po pół roku nie miało większego sensu, jakby ktoś słyszał to chętnie ku słuchaj tutaj w takim razie ja to symptom nie jeździłem na pewno w Skoda yeti bardzo się podoba bardziej przed wojski w windzie niż po natomiast tutaj jednak trochę zmieniono na korzyść multimedia w środku oglądam poprzedni sprzed faceliftingu to ten ekran był niżej nie poszli tak daleko na szczęście w prze forum and orze, gdzie w ogóle jest tak skomplikowana obsługa zapomnijmy to też przecież z seata, a ten tak proszę wywodzi, ale teraz silnik, bo na wiosnę dziś 150 koni to była do w cudzysłowie rakieta 8 sekund do setki oczywiście najdroższa z tych 3 i tak z utęsknieniem oczekiwałam na coś dla ludzi dostaliśmy coś dla ludzi, czyli 10 turbo 110 trochę z niepokojem nim jeździłem, bo pamiętam pierwsze jazdy sprzed 4 lat w zimie, kiedy on był dość hałaśliwe tak jak wspominałem już nieraz, o czym mówisz o tym silniku 1 zarostu 10, który miał 4 lata temu zresztą tu niestety on jest bardziej hałaśliwe niż 15, ale tylko jakieś zimne, ponieważ nie mam garażu, więc były noce takie 58 stopni siadałem pierwszą parę minut trochę głośno potem było już okej, ale 10 sekund do setki słuchaj w takim samochodzie to jest zupełnie wystarczająca okazuje się, że to chyba jest nie jest tak ciężkie auto żeby, żeby te 110 koni miał jakiś problem prawda jak ocenia wołowa tych pań był już co ja lubię ten silnik lubi skrzynie biegów z tym silnikiem również ja pamiętam swoje wrażenia związane z tą wersją 150 koni i nie były jakieś takie Super przyjemne to znaczy tamten samochód mam wrażenie okej jak jest zimno po uruchomieniu pracował bardziej kulturalnie, ale 4 cylindry nie trze tutaj chyba faktycznie jest zimno tak to nie zauważysz nie będzie miał żadnych uwag dotyczących tej pracy tego silnika, ale to po pierwsze, mało pali absolutnie wystarczająca Jeślinie Sharp jest taki skuteczny samochód co znaczy skuteczny nie cierpiące wiadomo, że to 150 koni Arona jest na papierze dużo szybsza, ale realnym świecie nikt nie rusza mam nadzieję chciałbym z gazem wciśniętym w podłogę ze świateł, a jeżeli próbuje bardziej dynamiczną jazdę to w tej wersji 150 koni zamienia się taką męczarnię różne są tak właśnie aż trochę szarpiące takiej dziwnie drewno Zobacz niekoniecznie nity niekoniecznie sobie to wszystko radzi z tym to oszałamiająca mocą 150 koni trasach tych koni ma tam 11015, a i to ESG to nie jest skuteczne, czyli wystarczająco szybki, żeby nie czuł, że ciągnie przyczepę, a jednocześnie, a jednocześnie fajnie się tym jeździ to jest mój wybór od zaraz też bym go wziął, bo podejrzewam, że ten 55 konny, który bardzo rzadko nam dają nie wiem czy kiedykolwiek koncernu volkswagena najsłabszy dostaliśmy 10 turbo być może to za ten z automatu dopłaca w przypadku seata 8000 sieć wie, że wydane PR przy 90 000 uważam za z taka cena jest jest to dobry pomysł, bo to jest świetnie działająca skrzynia w małych samochodach wiadomo różnie bywa ze skrzynią nawet z dwusprzęgłowym miłe spotkanie fajny samochód uważam, że no ja ja na pewno bym go polecał przynajmniej z tym silnikiem 15 tak jak mówiłem zgadzam się trochę za mocny zbyt wylewny ten samochód zawieszenie układ kierowniczy chyba nie za bardzo dojrzały wtedy, więc po co dokładać dodatkowe pieniądze mamy tutaj całkiem przyzwoitą wersję sacro Aarona po faceliftingu ubiegłorocznym po raz kolejny był w naszych rękach, a teraz przechodzimy do większego samochodu dłuższego prawie pół metra na dobre jeszcze o 1 rzecz się spytam czy pamiętasz może ile kosztowała Aarona w chwili premiery w wojnie, ale ostatnio te pytania z rokiem były palca był zdziwiony jak podroży Karoq pamiętasz może znalazłeś właśnie szukam, bo teraz mamy 70 parę najtańsza wersja 95 konna z wręcza Czekaj Czekaj Czekaj coś tutaj mam, a generalnie ta Aarona w tej wersji 115 koni ona zostawia bardzo dobre wrażenie takie naprawdę naprawdę bardzo przyjemna z słuchaj nie mam nie mogąc to mogę tutaj państwa zadziwić albo zaskoczyć nie wiemy jak 4 lata temu była premiera, więc na pewno był w Polsce 2017 tak no we Frankfurcie, ale w Polsce mieliśmy go w zimie wtedy pojawił się cennik, więc na pewno podrożał to niema wątpliwości dobra przechodzimy do drugiego samochodu no Honda CR-V piątej generacji szósta już za rogiem w stanach wejdzie do produkcji wkrótce i i w Japonii do Europy trafi niedługo, ale my na razie mamy piątą generację jedynym dostępnym napędem, czyli hybryda 20184 konie nie wiem czy pamiętasz jakiś czas był silnik 15 turbo 170 parę koniec 9 stopniowym automatem, który o dziwo nie najgorzej pracował w cóż ten samochód też miał facelifting 2 lata temu tam się nie za wiele zmieniło ostatnio wypadło z oferty wersja benzynowa mojej mamy HR Fałka tak jak mówiłem dużo większy samochód segment to raczej Toyota RAV 4 konkurent może Tiguan, głosząc swe no raczej nie jest to Sławku segment Dera to jest to segment c, a dobrze dajmy spokój segmentami jedni mówią zawsze był segment c to zresztą zawsze było zrobione nas Riku już teraz porozjeżdżali się ta po raz zjeżdżała się nomenklatura numeracja trochę rozmiary, gdyby tak dobrą sprawę nie wiadomo wiesz co dociera dopasowała patrzyłem, że pierwsze generacje wrzucali do segmentu c ta czwarta już w segmencie, ale dajmy spokój klatką no jak ta czwarta generacja lubi podobać się od paru lat mamy od 65 czy ładne auto, choć raz śmiesznie 12 i trochę volvo przypomina szczerze mówiąc to ja nawet nie pamiętam naszych wrażeń sprzed paru lat, kiedy auto pojawiło się na rynku coś się nie coś się wydaje, że myśmy chyba tego jakoś specjalnie nie krytyką nie nikt nie krytykowali za wygląd co najwyżej poprawne uśmiechali się, że z tym trochę do volvo kombi podobne co jesteśmy tak starzy jeździliśmy prawie każdą generacją tutaj w redakcji nie jeździliśmy jedynką dwójką jeździliśmy bardzo często trójką jeździliśmy bardzo często czwórką jeździliśmy też bardzo często piątką też i to jest ładne auto i mam wrażenie, że ono potem liście ostatnim przestało być dziwne w końcu nie wiem czy ma takie wrażenie, że od na początku miało trochę za dużo nawiązań do trzeciej generacji, która wśród miała taki trochę dziwne z takim pod grillem takim cień, jakby lekko był o wypadku stuknięty ta trzecia zawarta coś tam było nie tak piąta piąta szyb nawet przed wojski tynkiem najbardziej podoba z tych takich ostatnich państw 3 monet będzie jesz, a oni w piątce też wrócili z tym manewrem, czyli takie, jakby to miejsce, gdzie zazwyczaj wielka atrapa zostały podzielone na pół jest jakby jest górna część, gdzie jest znaczek chromowana obwódka zdolna część, gdzie jest wlot powietrza tak wygląda to trochę nie spójnie natomiast natomiast tutaj to w końcu wygląda tak w porządku budowa się ten samochód na zewnątrz powiedział nawet bardzo to co mi się podoba bardzo i to już bez nawet to jest atmosfera atmosfera we wnętrzu mam do niego jakiś tam drobne zastrzeżenia natomiast fajne jest to, że wsiadasz do porządnej japońskich furę, a z porządną japońska Fura to atak pachnie i dotyku jest charakterystyczna i tak po prostu czuję, że to kawał dobrego samochodu nie wiem czy pamiętasz, ale ten facelifting dużo zmienił środków przez 3 lat 2 lat, bo łatwiej obsługę tego ekranu do, o czym nie idealna tego ekranu dotykowego na konsoli środkowej, bo jak wchodził do Polski 45 lat temu to dramat mam chyba Gałecki zaczęto moim zdaniem to nadal jest dramat powieść zwał, ale już dobrze ta musi się przez to przeszli kim, czyli musi ciągle coś potwierdzać nie da się sparować telefonu z podczas jazdy musi się zatrzymać, ale co robi pasażer też bardzo często niekoniecznie kierowca, jakby tuż jak bez przesady tak już lepiej, żeby sobie sparował kierowca samochód w czasie jazdy niż, żeby jednak rozmawiał z telefonem przy uchu albo coś tam robiłeś, a nie jest to obsługa multimediów idealna to zbyt skomplikowane ciągle lewa ręka nie potrafi się przyzwyczaić do takiego dziwnego ułożenia ciszej głośniej, która jest takim pasku, a ile prawo, które jest takie wyjście próbował po głowie klepać po brzuchu po po brzuchu głaskać jest tutaj parę drobnostka do poprawy oraz jak najważniejsze pytanie jak to jeździ mamy do czynienia z hybrydą znowu hybrydą bezstopniową wszystkich wszyscy japońscy producenci stawiają prawie zawsze oprócz tego wyjątku, którym wspomniała 9 biegów automat skrzynia bezstopniowa co ma swoje zalety pojazdu faktycznie bardzo płynna, ale ma też wady czy samochód kompletnie totalnie nie nadaje się do energicznej jazdy niestety wkręca się wtedy na obroty jak szalone hybryda, ale do spokojnej jazdy cudo na hybrydę działa bardzo fajnie fajnie odzyskuje energię mam wrażenie, że to jest tych lepiej dopracowanych bardziej dopracowanych układów to znaczy, że jest to taki układ, który faktycznie czujesz, że to auto stara się oszczędzić każdą kopalnię powiem szczerze, ale wcale bym nie powiedział, że to gorzej pracuje niż w toyocie RAV 4, a nawet jest cichsze natomiast pamiętam pierwsze jazdy przy kwestii w tym 34 lata temu zauważyłem, że palił więcej o litr niż Toyota RAV 4 natomiast 8,5 setki może faktycznie lepiej tego nie wykorzystywać prześwit prawie 20cm, ale Zobacz po faceliftingu poprawiono zawieszenie ciekawe po co by się wydawało że, choć to zawsze było zagrożone jest teraz ma być bardziej bardziej ufa raz właśnie tak tak zrobili no dobra cena my się pięknie polec dzienny waga cena jest komfortowa tego samochodu 150 000 najtańsza wersja z ręczną skrzynią Sławek Paruszewski Jacek Balkan kłaniamy się do jutra Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Aż 60% taniej! Największa obniżka cen TOK FM Premium. Teraz podcastowe produkcje oryginalne, podcasty z audycji TOK FM oraz Radio TOK FM bez reklam z 60% zniżką!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA