REKLAMA

"Blonde" - bardziej eksperyment niż biografia. Tylko czy udany?

Projekcje
Data emisji:
2022-09-30 17:30
Audycja:
Prowadzący:
W studio:
Czas trwania:
18:59 min.
Udostępnij:

"Blonde" to najgłośniejsza premiera ostatnich dni. Chociaż twórcy zapowiadali, że film o Marilyn Monroe nie będzie sztampowym filmem biograficznym, nieszablonowa produkcja zaskoczyła widownię i krytyków - często negatywnie.

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
nic dziwnego filmie możemy przejrzeć się jak Blues kino mówi nam też dużo w naszym świecie popularne produkcje stają się często wizytówką swoich czasów, nawet jeżeli nie miały takich ambicji, ale co właściwie tak naprawdę możemy wyczytać z filmów o tym właśnie jest ten pod podcast o tym co kino mówi nam współczesnym świecie przy mikrofonie Piotr Kubica jest ze mną Tomasz Kopka TOK FM część jabłek to ile, więc dobry wszystkim, którzy nas słuchają będziemy Rozwiń » rozmawiać w błąd, który obecnie dużo mówi dopiero pojawił się na Netfliksa opowiada o życiu Marin mądrą jesteś fanem Mono i tego etapu w dziejach halibut, więc jestem ciekaw jak ktoś się spodobał mówi się on z on jest w sumie mało by graficzny tak to zdecydowanie no trzeba zmierzyć się z tym filmem już elektryzował połowę widzów w zasadzie podzielił nas wszystkich nach na 2 obozy i tu od razu wykłada karty mostu ja jestem we frakcji narzeka czy będę dzisiaj ciskał błyskawic chętni narzekał, bo po prostu jestem rozczarowany tak jak podkreśliłem się od wielu lat jestem fanem Merlin Monroe i tamtej epoki, gdzie Hollywood dlatego po prostu rozczarowanie jest u mnie dość sporem myślę sobie, że takim hasłem naniesionym jakąś taką czarną pogrubioną czcionką na tych doskonale wyglądających lat plakatach Netflixa to powinna być informacja, że to nie jest film biograficzny to znaczy Słuchajcie to nie jest klasyczny amerykański bioetyk jeśli ktoś z naszych słuchaczy jest zainteresowany jakąś rzetelną biografią Merlin mądrą jednej z największych gwiazd w historii kina bezdyskusyjnie to tutaj tego nie znajdzie nie ma o czym mówić tę momentami miażdżącą ocenę filmu myślę, że są właśnie efektem tej przestrzennej kampanii marketingowej, która doprowadzała nas przez długie miesiące w błąd i nie ma się co oszukiwać sam reżyser Andrew Dominik, który zabiegał o ten film 14 długich lat, a tam między czasie dochodziło do zmian wszelakich na poziomie koncepcji związanych ze scenariuszem czy z ludźmi, którzy angażowali się w ten projekt już na na wczesnym etapie na etapie przygotowań mówił o tym, że to będzie kino trudne, że po raz kolejny spróbujemy przyjrzeć się temu wyniszczające mechanizmowi, który kreował największe hollywoodzkie gwiazdy czy samej instytucji Star systemu prawda no czy w końcu będzie to intymna podróż wgłąb kobiety aktorki, która na pewnym etapie zyskała status niemal bogini i tu na serio nie ma żadnej ściemy czy hiperboli z racji, bo konstrukcja gwiazdy Monroe naprawdę na pewnym etapie zawładnęła zbiorową świadomością jak nie patrzeć robi to do dziś moim zdaniem, ale paradoksalnie im większą gwiazdą stawała się Merlin, tym bardziej zaciskał się na nich szpony tego całego przemysłu filmowego od Dyrekcji studiów po producentów filmowych i tym bardziej trudno było wyjść poza ramy tego wizerunku, który stworzył artysta ona bardzo zabiegała na koniec kariery nawet jeśli to udało no i z racji na niezwykle trudną przeszłość też aktorki taką tę udokumentowaną, której wiemy, czyli przemieszczanie się z rodziny zastępczej do kolejnej rodziny zastępczej brak ojca kryzys zdrowia psychicznego matki aborcje nieudane małżeństwa z tego mnóstwo mnóstwo wycierpiała faktycznie Merlina może w zasadzie norma im bardziej tutaj wypadałoby powiedzieć miałem życiorys mocno poszarpany i serię nie przepracowanych tron i wszyscy faktycznie była taką osobą, na którą można było wywierać naciski hollywoodzkie studia ludzi, którzy z nim współpracowali doskonale zdawali sobie z tego sprawę to wykorzystywali i planują artykuł to jest w tym firmy ewentualnie i w zasadzie nie mówię, że to nie jest biografia, bo oni tam zdaje się dołożyć trochę trzeba prawda nawet bardzo dużo no tych elementów dramatu dramatycznych zdarzeń tych elementów przepełniony fikcją w zasadzie jest tam całe mnóstwo, bo tak jak wspomniałem w zasadzie o tym miał być ten film i to miało pokazać w jakim roku wykluła się ta najjaśniejsza hollywoodzka gwiazda tylko gdzieś reżyser brzegi maksymalnie jednak oceny firm jest jest jego surrealistyczną wizją stworzoną z szarpanych epizodów zżycia mądrą tylko się podanych w takiej postaci gdzie ta fikcja miesza się z faktami, gdzie zaburzona chronologia zmieniają się apteki po prostu masz wrażenie, że skaczesz składki na klatkę, ale bez jakiegoś pomostu i ukazanie przerwany chyba, że to wyraża w tym, że ten film zagrany cały na 1 nocy jest tylko trauma dokładnie ma inny zwraca też tak jak oglądanie początkowych scen szeregowca Ryana przez 3 godziny Otóż to przecież jakieś takie skrzyżowanie Maderę Karnowskiego ze wstrętem Polańskiego najwięcej tak tak sympatyczna jest firm liczy się po prostu przez cały Fina na 1 emocji przez to ta historia robi się do po prostu ciężkostrawna na pewnym etapie przez złe rozłożenie wątków po prostu stawały się skonfundowany i aż musiałem sprawdzić przyznam szczerze przecierać internet czy ktoś podziela moje wątpliwości i czy wszystko jest ze mną w porządku, dlatego że na pewnym etapie ten im po prostu był dla mnie nużący to znaczy nie zdążyły przyswoić 1 dramatu zaraz dostawać twarz kolejny i to turbo szybkim tempie raz masz wrażenie, że przygląda się całemu światu oczami poniżane na każdym kroku Merlin, a za moment czuję, że to jej przygląda się oczami tego zdegenerowanego świata obserwuję jak ona biedna miota się w tym w tym festiwalu cierpienia i brak tej rangi głos się do setek pod lupą, ale też niczego nowego, bo paradoksalnie ten funktor jest taki oskarżycielski mówi, że świetny chcę tej prawdziwej normy mają tylko tylko gwiazdy, żeby wykorzystać sam nie pokazuję mam wrażenie tej prawdziwej normy dzień tylko strasznie spłyca takiego z takiej takiego dziecka wiecznego prawdę ona ona jest to z tą małą dziewczynką która, bo to jest bardzo nie ma cech ona tylko złożona z rzeki wstępnie zaletą stron i to wszystko tak dokładnie to jest mój największy zarzut strony reżysera, który stworzył postać jednowymiarową tak jak mówisz w przypadku blondynki Domik prezentuje nam swoją wizję mądrą największej gwiazdy świecące blaskiem bardzo mocnym kobiety pożądanej aktorki, której zazdrościli wszyscy, ale przedstawia nam ją z innej strony jako ofiarę z maską limitowanego świata, a trochę sam sam robi coś takiego od oskarża innych prawda czy właśnie tutaj trafili w sedno tych słów jest w jakąś jakieś swoje wyobrażenie jest zainteresowany jest bardzo tym tym prawdziwym to dla upadek tego filmu wszystko by przed przeżył, ale to jest dla mnie największy minus firm tak dla mnie jak jest jakiś taki paradoks tutaj sytuację stworzył postać jednowymiarową momentami dość płaską za zgłoszoną przez rzeczywistość poruszającą się z oparami jakiegoś marzenia sennego, ale bez świadomości no wiesz no miał do tego absolutnie prawo to jest jego wizja szkoda, że mając takie środki, realizując w końcu te swoje wieloletnie marzenie nie zdecydował się na szerszą perspektywę i na ukazanie tego szerokiego spektrum emocji od roku tylko skupił się na tych mrocznych aspektach, które jeszcze dodatkowo podkręcił w tylko wiesz co wiedziałem o tym wszystkim przed seansem nadal syna stawiają na to, że będzie dobrze się po pierwsze, dlatego, że bardzo lubię tego reżysera i ogromnie podobało mi się kierunkiem są to z Bradem Pittem i ogromnie podoba mi się też następnego film o czas dzieli się, więc bardzo dużo się spodziewałem potrafimy też liczyłem na to rząd nie będzie taką po bożemu zrealizowaną biografię i wcale też mnie zależało, żeby ona była jakaś Super dokładna i wierna chciałem zobaczyć dobrze się i no właśnie nie wiem czy tak można powierzyć od miast jest na pewno ciekawy jest taki eksperyment można poborów podziwiać odwagę twórców, którzy naprawdę instytucje jak kamikadze na ten temat, ale tak jak mówisz przegrali przeżywali takie takie było moje wrażenie moje też teraz, żebyśmy tylko się zrozumieli z czego wynika ta moja złość, żebyście czasem drodzy słuchacze słuchaczki nie wzięli mnie za jednego z tych, którzy domagają się zawsze tego, aby postaci ze świata rzeczywistego filmach miały swoje kopie 1 do 1 nie absolutnie nie o to chodzi po prostu zawsze w przypadku każdego filmu no zadajemy sobie to podstawowe pytanie poco w ogóle powstał no co reżyser chciał nam opowiedzieć albo czym chciał się zmierzyć no i ja żałuję szkoda, że nie wybrzmiewa w tym filmie, że Monroe była też postacią inteligentną ambitną niezwykle waleczną taką, która faktycznie na pewnym etapie wpadła w sidła, które zastawił na nią Hollywood UE, a liczne fakty z życia pokazują, że nie poddawała się temu walczyła próbowała zmienić bieg swojej kariery przygotowany był chociażby fantastyczny film z jej najlepszy moim zdaniem rolą skłóceni z życiem niestety przedostatni i jak ważna była dla niej pracę cholernie ważna była dla nich praca jak dużo czytała jak się wiecznie kształciła próbował się rozwijać może, gdyby reżyser zechciał ukazać tę stronę jej wielowymiarowej osobowości no inaczej wybrzmiewały również te te mroczne wizje życia Mering, który nam tutaj zaprezentowaną jak każdy materiał nakręcić taki koszmar ten piątek koszmary senne, które jest jest koszmar bardzo łatwe do zinterpretowania to jest taki koszmar senny, jaki kreuje powiedzmy David wręcz, który jest jakoś tam wielopoziomowy i nie tak łatwo go odkodować tutaj ten kosztuje zaś USA konstrukcja tak podane taką łopatą w właściwy chyba wykorzystano wszystkie zabiegi realizacyjna, jakie istnieją prawda, bo on cały czas zmienia zmieniają proporcje obrazu oraz kolor raz nie ma koloru, więc jest to taki kalejdoskop też nie bardzo rozumiem może on miał może miał wypłukać jakieś takie zagubienie to główne bohaterki nawet jestem w stanie sobie przypomnieć naprawdę bardzo udane eksperymentalne biografia chociażby filmy obiekt lanie, a model to do końca, który jest znakomitą jakoś tam no genialne po prostu oddaje ducha tego Dylana, chociaż jest bardzo nieszablonowy, ale albo może właśnie, dlatego że bardzo sobą nowy bardzo zagadkowe eksperymentalne właśnie kadencji zaliczam tam to ma sens tutaj nie do końca łapię ten sens z drugiej strony można też po bożemu agencji kapitalną biografią co udowodni np. o prostą, opowiadając o NIK Sonia, a nie zostaje chyba w ten skromny spełniony ani ani właśnie jako biografa biografia nie do końca i jako eksperyment musimy pamiętać podkreśla się na każdym kroku to nie jest zbiornik to nie jest film biograficzny i taki nie miał być w sensie reżyser od początku podkreślał, że to będzie wariacja, że to jest jego wizja natomiast największym zarzutem w stronę tego filmu są środki mechanizmy, z których skorzystał, czyniąc tę historię bardzo mocno poszarpaną jednowymiarową to jest poszarpana misjach oraz podobne to taka narracja z koszmaru sennego sama w sobie jest jako Stańczyka zrobiona, ale jak zaczynasz to analizować zaczyna się, więc wątpił głos dotyczy to właśnie przez całą noc czy te środki zamiast sed Flex zagłębić w historii to z niej nie wyrzucają, bo po prostu robi śmieszne, którą mający, chociaż to wszystko cały czas jest opowiadane w tak poważnym tragicznym tonem no już pojawiły głosy, że ten film antyaborcyjny, bo mamy tam chyba 2 albo 3 sceny i łącznie z rozmową z płodem, który wygląda Prawiek jak noworodek ktoś pokusił się o stwierdzenie, że był to fragment filmu, kto mówi 5, a trochę tak nowe z nagromadzenia tego wszystkiego sprawę że, że trochę łapie za głowę, ale też jest trzeba oddać jest to bardzo sugestywna jest jak jest no może właśnie trzeba oglądać ten film horror jak dany rynek wstręt z fantastyczną rolą Catherine Deneuve Romana Polańskiego no tak ma rację może fatalnie, więc no skoro strony jesteśmy to to dużo mówi o roli de Armas i czy to będzie Oscar czy jak słyszę to skończy, bo jest chyba najgłośniejsza na najczęściej omawiana rok, odkąd ten przymus w ogóle pojawił tak dokładnie ma rację 2 zdania trzeba ani darmo z powiedzieć no, która wcieliła się w postać MR mądrą no i sama wyrasta na gwiazdę no bez wątpienia skończy się tą nominacją do Oscara dla Niny Akademia uwielbia, kiedy aktorzy przychodzą takie metamorfozy de Armas faktycznie wykonała tu tytaniczną robotę chyba jeszcze nikt w historii nie próbował w ten sposób momentami bardzo wierny odegrać postaci mer mądrą trzeba podkreślić, że aktorka niemal wyzbyła się akcentu charakteryzacja jest bliska bliska ideału nawet gra głosem wiesz też była dla mnie pozytywnie zaskakująca, bo ona na poziomie dźwiękowym po prostu wpadała w te same rejestry Merlin ma tylko znowu nie dostała dużego nie został dużego pola do podpisu trzeba pozycji grać cały czas tak na tej samej nocy cały czas to samo przez cały film bardzo się podobała opinia jednego z recenzentów, który świeżo po festiwalu w Wenecji i po zakończonym seansie napisał, że darmo otrzymała 14 minutową owację, dlatego że wytrzyma hasła wprowadzenia narracji przez reżysera no ja nie byłbym taki okrutny też wychodzę z założenia, że momentami przeszarżował, ale to ze względu na przestrzeń, którą wytworzył reżyser, ale finalnie, jeżeli miałbym ocenić ich role to bowiem, że to jest rola bardzo dobra wymagająca sporego poświęcenia i pokazujące, że aktorka ma warsztat ma talent no po prostu była do tej roli bardzo dobrze przygotowana, a czy jeszcze jakieś plusy w tym filmie właśnie nadzorczym kwestionującym czy jest taki realizm zagwozdka trochę, bo ja poseł na papierze jak sobie do Bonda wstrząśnięte nie zmieszany teraz rzucam rzuca gromy, ale dlatego, że miałem bardzo duże oczekiwania wobec tego filmu na jak byśmy mieli zastanowić się czy coś jednak reżyserowi wyszło no podoba mi się to odwaga zakładowego podszedł, ale może każdy jest Larsen kontrolerem albo Gaspara noe, żeby się wybroni nic poruszający właśnie w takich albo innym dywidend niczym tak, żeby wybronić, poruszając w takiej poetyce koszmaru 1 wielkiego eksperymentu formalnego no dla poprzedniej firmy Dominika był jednak zupełnie inaczej opowiedziana, jeżeli widziały, chociaż to o rozliczanie się czy klientem są wtedy to niebyły eksperymenty formalne zdaje się rząd pierwszy raz tak chce wprowadzić coś takiego no i PiS zrobi to jest sukcesu skorupy to jest o za co można Quest są trakty są jak zwykle świetna celownika i po raz kolejny robili kraj i morelz więc, że ktoś słyszał o tym 23 ostatnie pół kraju to własne tak chcą jak do tego filmu jest to 1 subtelna jest z 1 subtelna inspektor sił do ja podkreślę jeszcze, że film jest świetnie zrealizowane od strony wizualnej tutaj widać, że i odpowiednie środki popłynęły na realizację i i scenografia charakteryzacja są na wysokim poziomie całe zaplecze techniczne pod kątem estetycznym to jest naprawdę górna półka to, więc są bardzo wysmakowana tak to prawda i ogląda się to fenomenalnie no niewątpliwym plusem też było ukazanie tego jak była postrzegana mądrą jako postać wyciągnięta ze świata filmu i postrzegana przez świat filmu, gdzie do, gdzie każdy próbował ogrzać się w blasku jak jak fatalna była pozycja kobiet w branży filmowej w tamtym czasie jak wszystko musiały walczyć jak lwice no i jak z nimi walczono w okrutny brutalny sposób no bo wychodzi na to żona w tym filmie symbolizuje całą grupę prawda anteny to tym bardziej, że to wszystko co jest przedstawione ekranie tak naprawdę są za część z tych rzeczy przez FRSE w ogóle, więc ona ulice z taką reprezentację kobiet wchodził tak mi się wydaje pojawił się taki trend, że twórcy coraz częściej i chętniej rozliczają i stary system i studia filmowe i całą konstrukcję Hollywood w ogóle dla mnie świetnie to zrobił rejon Marchii w serialu konflikt Bette i John, który bardzo polecam w, a czy blondynkę finalnie będziemy polecali słuchaczom projekcji jak Polacy no, jeżeli ktoś chce obejrzeć koszmarne Hollywood w dodatku widziano z perspektywy kogoś, kto ledwo trzyma, bo jest przygnieciona tomami to to myślę, że można powiedzieć, że ktoś chce czegoś dowiedzieć na temat historii Monroe to się zabijać tak absolutnie na koniec jeszcze raz podkreślam to nie jest film biograficzny to nie jest amerykański OPIC to jest surrealistyczna wizja reżysera w i konwencja i sposób prowadzenia narracji moim zdaniem świadczą o tym, że reżyser mocno przestrzelił przeszarżował momentami przez cały film jest ciężko strawny, a momentami dość nużący dzięki Tomasz Kopka TOK FM dziękuję bardzo, i Piotr Kubica żegnają się państwo do suszenia do usłyszenia Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: PROJEKCJE

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Aż 60% taniej! Największa obniżka cen TOK FM Premium. Teraz podcastowe produkcje oryginalne, podcasty z audycji TOK FM oraz Radio TOK FM bez reklam z 60% zniżką!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA