REKLAMA

TikTok to dziś szeroki i masywny kanał komunikacyjny, w którym polscy politycy szczęścia nie mają

Wywiad Polityczny
Data emisji:
2022-09-30 17:40
Prowadzący:
Czas trwania:
12:41 min.
Udostępnij:

Z Michałem Fedorowiczem z Instytutu Badań Internetu i Mediów Społecznościowych rozmawiamy o wykorzystywaniu social mediów przez polityków. W rozmowie główne skupiamy się na używaniu TikToka przez polityków.

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
jest z nami Michał Fedorowicz Instytut badań internetu mediów społecznościowych dzień dobry dzień dobry państwu dzień dobry pani redaktor rozmawiamy sobie kanały komunikacji polityków z wyborcami właściwie o 1 takim kanale moje pytanie brzmi takie ogólne czy TikTok, czyli krótkie materiały wideo to będzie istotne narzędzie komunikacji w nadchodzących wyborach parlamentarnych u nas w Polsce na jesieni przyszłego roku, bo politycznie TikTok chyba zadebiutował tak na dobre Rozwiń » podczas wyborów prezydenckich w stanach Zjednoczonych 2020 roku wiadomo jak to się rozchodzi najpierw w Ameryce, a potem stopniowo do Europy na pewno dzisiaj, kto jest najbardziej popularną aplikacjom te jedno z najbardziej popularnych aplikacji na świecie w Polsce wystarczy powiedzieć, że w Polsce tej sprawie 13 000 000 użytkowników, a średnio 1 użytkownik spędza prawie 18 godzin, przeglądając TikToka dzisiaj jest bardzo szeroki masywny kanał komunikacyjny, w którym polityk chyba zbytnio szczęścia nie mają Polsce przynajmniej na to tak tak poddanych wyglądać wyjątkiem 2 dwójki polityków lewicy jednego z obozu Konfederacji czy będzie miał, ale u nas w języku po nazwisku, a czy wszystkie liderem jest Robert Biedroń to jest pana tam 500 000 obserwujących druga jest tani poseł Wanda Nowak 2 cha to jest niemal w arenie nie Barbara Nowacka jako Wanda Nowicka jest prawie 500 000 i Sławomir, ale tonie poseł Sławomir Mentzen ma 170150 000 potem jest Andrzej Halicki 55 000 Donald Tusk 50 000 obserwujących chyba poseł trolle gdzieś tam też w granicach 501000, ale z drugiej strony nie trzeba mieć dużej liczby obserwatorów, żeby robić się dobre zasięgi na TikToku prawda czy to jest taki trik po prostu gdzie dodajemy do rolki facebookowej filmy z TikToka i tam robi ten 1 000 0001 000 000 wyświetleń 1,5 to takie tak tak ci politycy mniej więcej mają to są przewodniczący Tusk tak tak takie wyniki ma w granicach 1 000 0001,51 000 000 wyświetleń wyświetleń to nie znaczy, że te 30 sekund 3 minuta została do końca obejrzane po prostu ktoś na nią trafił tak jeszcze wrócę do tych wyborów prezydenckich w stanach Zjednoczonych, bo wtedy powstały konta Republikanów, które miało 1 200 000 obserwujących 51 000 000 polubień i TikTok ByteDance to było kolejne konto prawie 1,51 000 000 obserwujących 44 000 000 polubień no oczywiście zadaniem obydwu profili było publikowanie materiałów, które miały dotrzeć do jak najszerszego grona młodych odbiorców zastanawiał się to nie jest najważniejsze, bo ma przed sobą dane, że aż 69% użytkowników TikToka stanowią osoby między trzynastym 2004. rokiem życia czy tylko część z nich może w ogóle uczestniczyć w akcie wyborczym prawda iść do urn to są przedstawiciele tzw. pokolenia Zet czy zatem użytkowanie TikToka przez polityków nie jest myśleniem długofalowym to znaczy inwestowaniem w relacje z potencjalnym przyszłym wyborcą na pewno tak to znaczy patrząc na dane z USA jeszcze ważne co na co jeszcze warto zwrócić uwagę liczba wyświetleń Bardem wynosiła gdzieś w granicach 1,51 000 000 000 natomiast liczba Trumpa Łach 2× mniejsza w wypadku polskich polityków dominuje no de facto dominuje opozycja w tej w tej w tej w tej w tej generacji Zet i tutaj TikTok, jeżeli będziemy będzie wieczór wyborczy za rok i będziemy się zastanawiać, dlaczego młodzi ludzie tak bardzo nie głosowali na Prawo i Sprawiedliwość to 1 znaczy tym koronnym argumentem będzie to, że nie ma czy jest bardzo trudno jest deficyt partii czy czy partii konserwatywnych w kanale TikTok i praktycznie polityków PiS-u nie ma w kanale TikTok i dzisiaj, jeżeli tak przeciętnie 1718 latek, który siedzi przegląda ma pierwszy raz uczestniczyć wszy w akcie wyborczym w przyszłym roku na to jednoznacznie może sobie zrobić poglądy z lig te w tej bańce antypisu warto warto wiedzieć, że samych wyświetleń w Polsce krytycznych wobec PiS to jest gdzieś w granicach 11 000 000 000 wyświetleń przy czym największy skok był po czarnych protestach 2 lata temu z, a to jest dla mnie zaskakujące, bo prawo sprawiedliwość przez lata uchodziło za taką partię, która no zna się na internetach i zaskakujące jest to, że teraz ten, kto miałby przez PiS zostać odpuszczony, gdy ja pamiętam nasze wcześniejsze rozmowy o tym jak partie sobie radzą sieci wiem, że te czasy, kiedy prawo sprawiedliwość dyktowało warunki w sieci to już chyba na razie minęły, ale jak to jest TikTok Czyżby marketingowcy PiS-u nie dostrzeżono tego nowego kanału komunikacji właśnie nie próbowali dotrzeć do młodych wyborców, których nie mają zbyt wielu właściwie nie mają ich prawie wcale czy patrząc tak mamy okiem młodych znany kanał, który jest na TikToku prowadzony przez przez trójkę młodych działaczy PiS-u, ale tam oprócz, jakby hejt nie ma praktycznie biorąc wyświetleń jest to są działania kontrproduktywne tak naprawdę to to jest kwestia formy TikTok różni się w sensie sama sama forma wideo jest tym wszystkim mamy krótki krótki czas musimy coś powiedzieć nie ma możliwości na nim lansowanie i no i oraz na sam na sam koniec, jaka jest no niestety przy niestety parę polskie partie polityczne nie mają, jakby oferty, bo też jak Platforma nie czy już mówimy o PSL-u mówił jest tylko lewica, która daje jakąś ofertę na TikToku, która jest akceptowalna jest cała reszta praktycznie nic nie jest przekazał ten przekaz jest tam miał jest tak naprawdę no na nie nie KON wertuje ma na przeciętnego młodego wyborcy tak należy też jeszcze 1 rzecz pamiętać, że i treści na TikToku to nie są takie treści, do których możemy ta interakcja tam jest dużo mniejsza, bo TikTok przede wszystkim służy do tego, żeby spędzać na nim jak największą liczbę czasu i ta 18 godzin średnio 18 półgodzinnej fantastyczny wynik warto przypomnieć, że 6 na Facebooku średnio spędzają dziś 16 godzin przeglądania, ale przepraszam 16 godzin to dziennie średnio oczywiście taktu takie statystyczne po prostu w 16 godzin dziennie tak średnio rocznie policzyli użytkownicy tak tak to są takie strzały do dopaminy owej teraz patrzą z perspektywy przeglądanych filmów to z 1 strony, kto jest fantastyczną platformą do promocji firm przekazów miast różnego rodzaju też samorządów itd. tak dalej, ale z drugiej strony z racji tego, że bardzo szybko przeglądamy te filmiki zapominamy co oglądaliśmy i teraz, jeżeli jesteśmy w TikTok jest bardzo fajnie skonstruowane na algorytmach, ponieważ pokazuje nam to co chcemy oglądać pokazuje nam tego jeszcze więcej więcej więcej, a no to jest poważne zagrożenie to też myślimy też wspomnieć, bo to oczywiście wzmocni nam polaryzacja radykalizacja poglądów politycznych takie walki, o ile pań tak to strasznie nam zamyka bank, czyli bo, przeglądając zastanawiając się np. dlaczego 1,51 000 000 czy 2 000 000 czy tak dużą liczbą obserwujących ma lewica, bo tam głównie kwestie dotyczące tego co dzisiaj młodych ludzi interesuje, czyli tak wizerunek ministra edukacji narodowej kwestie dotyczące LGBT kwestie dotyczące praw kobiet to jest bardzo duża, a wręcz dominująca taktu praktycznie będzie 10 do 1 Banka czy większość użytkowników TikToka właśnie się na tym skupi, ale z drugiej strony można poprawić bardzo fajnie chyba 0405. najpopularniejszym kanałem, bo na polskim TikToku jest konto polskiej policji prowadzone przez takich 2 oficerów generalnie rzecz biorąc już fantastycznie wpisują się, jakby edukacja edukacją młodych ludzi i postrzeganie świata, więc tutaj jest pomysł wydaje się, że większość partii nie ma pomysłu jak co powiedzieć tego młodego wyborcy, a czy, kto jest taki kanał komunikacji, który miałby służyć mówieniu o ważnych rzeczach tak jak robi lewica, bo kwestie światopoglądowe praw osób LGBT tak praw kobiet to są ważne sprawy to jest taki kanał, gdzie raczej politycy chcieliby ocieplać swój wizerunek prezentować jako ktoś taki wyluzowany brat łata, a okazywać swoje Hobbit rodzinę zwierzęta w mamy 3 typy z 1 strony jest dość konkretny poważny polityczny w większości przekazów np. Donald Tusk i to się tam i są wyświetlenia są lajki to się przekłada z drugiej strony jest bardzo często, ale to jest taka forma przekazu pokazujący z dbające o wizerunek jest Robert Biedroń jest bardzo merytoryczna w sprawach głównie uczniowskich Pani Poseł Nowicka jest pokaz jest jeden z liderów z TikToka Paul znaczy takich politycznego TikToka Andrzej Halicki, który z 1 strony pokazuje sprawy europejskie poważnie z drugiej strony kwestia zwierząt czy i takie pokazywanie, że tak państwo jakieś hobby zajawki w to raczej służy raczej nie zaryzykowałbym tezy, że np. ludzie raczej oglądają oceniają pola ci politycy, którzy tam występują przede wszystkim no, a grają na siebie pokazują swój wizerunek, ale mają też coś dopowiedzenia, bo politycy, którzy tylko chcieliby komunikować PiS anty-PiS albo mówić o bardzo poważnych rzeczach nie wydaje się, żeby znaleźli, żeby znaleźli odbiorców odbiorców z drugiej strony mamy taki kanał wyższego 24, który też bardzo popularne w miarę konserwatywne też kwestia zabawy formą to jest wszystko pan musi pamiętać, że mamy jak ten ograniczony czas niż musi to być w miarę dynamiczne, bo inaczej kciuk poleci w górę i nasz film przypada taki generalnie rzecz biorąc lecimy dalej oglądamy kolejne rzeczy, więc to jest kwestia zainteresowanie odbiorcy tras czy taki siedemnastolatek osiemnastolatek, który będzie głosowali też grupa bardzo dużo do przynoszą do 2005. roku życia no musimy pamiętać 1 rzeczy TikTok jest taki w odróżnieniu od innych media społecznościowe na tym najbardziej jest tu Inter, który jest tak próbuje łamać banki i sportu ma kredyt Wiktor jest bardzo bankowi i oglądamy to pokazuje nam coraz więcej tego samego co nam się podoba w teście tylko dodam, że ostatnio TikTok odebrał politykom partiom politycznym możliwość monetyzacji swoich treści na Platformie, czyli konta nie będą miały możliwość otrzymywania darowizn darowizny napiwków nie będą mogły inwestować płatną promocję swoich treści i zostanie uniemożliwione także publikowanie treści, których celem jest zbieranie funduszy na kampanię wyborczą Michał Fedorowicz Instytut badań internetu mediów społecznościowych bardzo dziękuję za rozmowę dziękuję bardzo, wywiad polityczny dobiega końca problem wydawał Tomasz Krzymiński realizował zaś Adam Szura na to 360 już za kilka minut zaprosi państwa Wojciech mural dobrego weekendu Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: WYWIAD POLITYCZNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Aż 60% taniej! Największa obniżka cen TOK FM Premium. Teraz podcastowe produkcje oryginalne, podcasty z audycji TOK FM oraz Radio TOK FM bez reklam z 60% zniżką!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA