REKLAMA

"Blondynka" czyli nowy sposób opowiadania o Marylin Monroe

Magazyn Filmowy „Do zobaczenia”
Data emisji:
2022-10-01 10:00
Prowadzący:
Czas trwania:
26:14 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
twarde drewno starych psów miało dawniej wysoką cenę ustala, że tokarzy, a na wsiach było podstawowym materiałem do wyrobu ceprów miękki niebywale lekki rdzeń wykorzystywano zegar mistrzowie robiono kulki do świadczeń z elektrycznością Rzymianie byli ludźmi poważnymi czarnym sokiem owoców bzu alarmowali włosy tak o jednej z moich ulubionych roślin czarnym bzie pisała Simona Kossak od wczoraj w kinach znajdziecie państwo film dokumentalny Natalii korynckiej gruz o Simonie Rozwiń » Kossak strażniczką Puszczy Białowieskiej naukowczyni, która swoim myśleniem o naturze o lesie ekologii i o naszym związku z przyrodą wyprzedziła czas również i Jerzego Skolimowskiego film, który uczy nas patrzeć na świat inaczej zwiększą ważnością dla jednych Skolimowski osiołek może być symbolem cierpienia zwierząt dla innych symbolem ludzkiego losu, a jeszcze dla innych być może symbolem współczesnych czasów naszych nieistotnych sporów gonitwy za nie istotnymi sprawami i o również trafiło już do kin w całej Polsce gorąco państwu polecam te filmy jak i rozmowy, które zarówno Simonie Kossak jak i o i o pojawiły się na naszej antenie, a co dziś jeszcze w programie niż za chwilę o Iranie i wsparciu tamtejszych protestów przez irańskich filmowców porozmawiam z Arturem Zaborskim po dziesiątej 20 przyjrzymy się też kontrowersyjnej blondynce, czyli filmie Merino w reżyserii Andrew Dominika zaproszę również państwa na tegoroczną Afrykę kamerę, a po dziesiąty 40 Ksawery Żuławski zaprosił nas na jedyną w swoim rodzaju apokalipsę, która również dotyka spraw kryzysu klimatycznego, ale robi to na pełnej pyta, gdzie zostańcie z nami do jedenastej krytyk filmowy Artur Zaborski jest dzisiaj moim pierwszym gościem część Arturze dzień dobry dzień dobry czas chciałbym, żebyśmy porozmawiali nieco o Iranie być nam opowiedział co w Iranie się dzieje od takiej strony filmowej państwo na pewno wiecie, że już od wielu dni w Iranie trwają bardzo brutalnie tłumione protesty protesty, które wybuchły po śmierci po zabójstwie dwudziesto dwuletniej ma się mini wyszły na ulice kobiety mężczyźni kobiety obcinają swoje włosy przed budynkami rządowymi albo przede ambasada ami krzyczą skoro życie skoro włosy są takim zagrożeniem dla was sumuje po prostu zetkniemy oczywiście sprawa dotyczy o takich restrykcji religijnych noszenia hidżabu tych wątków jest tam na pewno więcej, dlatego że w Iranie od lat mówiło się o tym, że tam coś pod powierzchnią buzuje tych w Iranie były wielokrotnie jest specjalistą od kina irańskiego jak również środowisko filmowe w tym protesty włączyło, jakie są opinie no właśnie projekt bardzo ciekawy temat, dlatego że Iran jest na tyle specyficznym miejscem, że bardzo dużo mówi tak odpowiedziała spróbuje w jaki sposób działa antysystemowy czy antyrządową, ale bardzo trudno jednak jest osobom znanym rozpoznawalnym popierać tego typu inicjatywy pod własnym nazwiskiem wiemy za to grożą bardzo poważne reperkusje pamiętamy co stało się w 2009 roku, kiedy Dżafar Panahi poparł zieloną rewolucję ówczesny zryw młodych ludzi, którzy wychodzili na ulice protestowali efekcie nałożono na niego dwudziestoletni zakaz wykonywania zawodu na ich sadzone woda takiego dziwnego tworu jak areszt domowy to znaczy, że zator pana i nie może opuszczać kraju nie może kręcić jak wszyscy wiemy oczywiście pytanie Francji nielegalnie sama potem na różne festiwale filmowe teraz w Wenecji zobaczyliśmy jego ostatni z piętnastą film and Numbers, który też dostał cudowne przyjęcie nawet afera pana jego oczywiste w Wenecji na premierze swojego filmu być nie mogło natomiast to co jest zaskakujące to jest to, że teraz przed protestach, które są konsekwencją śmierci masa mini rzeczywisty intelektualiści i państw popierają protesty pod nazwiskiem to jest naprawdę niesamowite wydarzenie niesamowita inicjatywa, że ludzie się od uważają to robić mając świadomości co może za to spotkać Bachman obali irański Kurt wybitny reżyser takich filmów jak czas pijanych koni czy gdyby żółwie mogły latać napisał pod własnym nazwiskiem list do Akademii przyznającej Oscary, w którym to liście nawołuje członków Akademii do tego, żeby nagłaśniali sprawę irańskich kobiet irańskich rewolucja nic tak ich, żeby swoimi kanałami Hollywood, które ma oczywiście globalne dotarcie mówili o tym co tam jedzenie bez ludzi do tego, żeby ludzie sztuki solidaryzowali się z protestującymi i żeby jak najgłośniej o tym co tam dzieje mówi ni Asghar Farhadi wybitny twórca irański laureat Oscarów pamiętamy wszyscy jego znakomite filmy choćby rozstanie męcząca Jeż Eli również wystosował list, w którym to liście te rów przecież również dostosowało wiadomość nagrał takie wideo, które opublikował na swojej stronie, w której to wiadomości mówi, że w pełni popiera zryw młodych ludzi w Iranie i mówi tam brutalności, jaka spotyka tych młodych ludzi za to, że wyszli na ulice nazywa rzeczy po imieniu nikt tutaj mowy trawy nie ma tutaj owijania w bawełnę tylko prosto z mostu jest nazywanie tego co aktualnie granicy dzieje to jest naprawdę w takim kraju tak reżimowym coś bardzo ważnego, a 4 HH może spokojnie zostać coś takiego oskarżony, tym bardziej że tak jak mówię to jest video, a nie mejl czy pismo, więc nie ma tutaj takiej możliwości, żeby powiedzą, że to nie byłem ja bierze odpowiedzialność na siebie i mówi głośno o tym co jest u niego w kraju tak jak powiedziałem, że to naprawdę mogą spotkać go poważne konsekwencje te ogromne wsparcie też płynie ze strony ludzi kultury sztuki, którzy z Iranu by jechali nabierają czytam, ale rano puścili, choć tak jak wiadomo nadal diaspora irańska jest ogromna na całym świecie prawda, zwłaszcza jest wręcz na kulturę decyzji wtedy środowisko kultury we Francji w stanach Zjednoczonych teraz w internecie widzimy bardzo dużo różnego typu obraz dystrybuowany przez takich kursów jeden z moich ulubionych jest grafika zrobione przez Marka SA trapi twórczynie filmu komiksu Persepolis, na której grafice mamy napis Iran tylko, że literka jest kobietą, która trzyma 1 rękę podniesioną do góry i w ręce tej trzyma pukiel włosów ma odsłonięte włos nie dali nosi hidżabu co też pokazuje, że właśnie taki atak feministyczną wymową tej grafiki pokazuje, że Iran dzisiaj jest kobietom, a więc mam nadzieję, że to, że to jest tak jawna rewolucja popierana przez tak świadomych tak dostojnych ludzi kulturę jednak przyniesie jakieś konkretne wymierne konsekwencje nie zostanie stłumiona tak jak zresztą z 2009 roku czy masz jakieś tutaj przemyślenia, dlaczego właśnie teraz do teraz doszło właśnie tak otwartych protestów jak powiedziałeś, bo to wydaje się, że to jest to co wyróżnia prawda od tych poprzednich myślę, że to jest kwestia tego, że od 2010 roku dorosło kolejne pokolenie a, że to jednak młodzi ludzi to młodzi ludzie, którzy od małego mają dostęp do internetu oczywiście ceną jak przedstawiamy internet w Iranie jest cenzurowane, ale bardzo łatwo dość łatwo cenzurę na oszukać to znaczy wystarczy zainstalować Lipie, żebym mógł mieć dostęp do stron zachodnich do stron poza irańskich z nich czerpać wiedzę o świece, więc myślę, że to jest kwestia tego, że po prostu dorosło pokolenie, które bierze może być inaczej, które już nie godzi się na takie ustępstwa na jakiego właśnie generacja ich rodziców chce pamiętam, że do tej przemiany społecznej w Iranie doszło 70 dziewiątym roku jest właściwie po siedemdziesiątym dziewiątym roku pierwsze 2 dekady były bardzo trudne tam jednak system bardzo mocno dociskał obywateli potem to się zaczęło rozróżnia mieliśmy ten zryw 2009 roku został stłumiony, więc potem trudno było ludziom mając pamięci tamto wydarzenie znów wychodzi z ulica, a jednak teraz dorosło pokolenie, które już tego zrywu nie pamięta jednocześnie ma wiedzę o świecie wie, że sytuacja ich codzienna może wyglądać zupełnie inaczej, więc w końcu mu właśnie pod tym tekstem śmierci my sami zebrali się z tej wyprzedził pominę ceni swoje prawa walczyć o to, żeby ich życie wyglądało inaczej Artur Zaborski krytyk filmowy jest z nami za chwilę wrócimy do naszej rozmowy teraz informacje Radia TOK FM nie ma czasu posłuchać następnej audycji znajdziesz ją jako podcast na tokfm PL Artur Zaborski krytyk filmowy wciąż jest z nami dzień dobry czy w naturze na ręczny też rozmawialiśmy o Iranie i protestach ta sprawa również będzie śledzona bardzo mocno w innych programach w radiu TOK FM rozmawialiśmy o tym wymiarze filmowymi poparcia ludzi filmu ludzi kultury właśnie dla dla dla protestów dla rewolucjonisty w Iranie, a teraz chciałbym, żebyśmy porozmawiali chwilę o firmach, żebyśmy wrócili do tych tematów filmowych jesień jak wiadomo no to jest takim ukochanym czas filmowców, bo to jest czas, kiedy bardzo duża na filmów głośnych filmów filmów, które również zdobywały nagrody na różnych festiwalach filmowych trafia do do kin do szerokiej dystrybucji no w w pierwszej części magazynu filmowego opowiadałam państwu nieco o i o które właśnie trafia TUW do kin o imię Simonie za chwilę po dziesiąty 40 po informacjach Radia TOK FM będziemy rozmawiać z Ksawerym Żuławskim o jego pokaz większe, a ja chciałabym z Arturem porozmawiać on o blondynce blondynka to jest w fabule gry w fabularyzowanym portrety Merlin Monroe ja bym powiedziała nawet bardziej, że to jest portret nosić Bakery, a nie Merlin Monroe w reżyserii Andrew Dominika prawie trzygodzinna opowieść, która miała swoją premierę na ostatnim festiwalu Wenecji teraz już możemy oglądać ten film na Netflixie w streamingu internetowym no właśnie cóż FM, ponieważ bardzo dużo kontrowersji po tych pierwszych pokazach blondynki teraz już możemy wszyscy włączycie w te w tej dyskusji możemy film zobaczyć na przyznanie się, że ja również pod tym po zobaczeniu tego filmu jakichś wyraźnych ocen dotyczących tak czy nie na temat tego filmu nie ma są tam firmy, które nie zachwycają również rozumiem doskonale te kontrowersje, które temu filmowi towarzyszą, więc może spróbujemy w jaki sposób w tej naszej krótkiej rozmowie przeanalizować ten film zapytam najpierw taką ogólną ocenę, a później właśnie może rozbierze nieco na części te za przeciw jeśli chodzi o ogólną ocenę to ja jestem na tak uważam, że to jest interesujące dobre ciekawe kino patrzące na Merlin mądrą w nie taki standardowy sposób bardzo podobała mi się, ale de Armas, która miała o tyle trudną rolę mam wrażenie, że musiała wcielić się nie 1 tylko 2 podstacji dlatego oglądamy tutaj ją w wydaniu Merlin Monroe, którą wszyscy doskonale znamy kojarzone z ekranu mamy w pamięci i jej ikoniczny wizerunek na wielu filmach tamtej epoki, a z drugiej strony musiała zagrać niemal mądrą, która schodzi z planu i która w swoim życiu prywatnym musi konfrontować się kolejnymi wyzwaniami rzucanymi przez los to jest oczywiście wątek najciekawsze, bo to w tym wątłym diodami próbuje jakoś rozgryźć Merlin mądrą próbuje odpowiedzieć na pytanie dalszego była taką tragiczną postacią jednocześnie nie udaje, że na tę bohaterkę doskonale wie co się z nią stało zamiast tego próbuje takim mozaiki różnych scen Wieżyca prywatnego ułożyć właśnie oni, jaką narrację próbuje właśnie pokazać im jak bardzo trudne nabyło Jeżyce jak bardzo było obciążone chociażby przez chorobę psychiczną matki, a przez to jak wyglądało dzieciństwo ja miałem w Wenecji okazję rozmawiać z Andów Dominikiem, który powiedział Mirza najbardziej zależało na tym, żeby trochę sami dopowiedzieć do historii Merlin mądrą takie dodatkowe puzzle co znaczy to znaczy, że takie przez te kojarzone ekranową mer mądrą tak on chciał, żebyśmy zobaczyli jak wyglądała marmur jako dziecko, bo to jest taki Motor to jest taka część życia, które jest nam ucieka wszyscy tylko widzimy ją jako dojrzałą kobietę jako seksbombę jako taki właśnie symbol piękna i powodzenia ekranowego ani pamiętamy co było przedtem Andrzej Dominik wydaje mi się bardzo interesujący sposób to dopisuje natomiast nie wyobrażam sobie tego jak ten będzie oglądany w warunkach domowych emisji energii może doczekać tutaj zatrzymamy zatrzymamy się ci zaraz powiem jak się ogląda ten w warunkach domowych, ale chciałabym, żebyśmy jeszcze inne skupi, żebyśmy rozwinęli jeszcze to co powiedziałeś, bo to jest też wydaje się bardzo ciekawe no tutaj zgadzam się z tym, że próba wcielenia się właśnie te domową Merlin Monroe czy te dziewczyny, która przeszła przez traumy, które te traumy, które są nieleczone, które odbijają się coraz bardziej na jej życiu to jest coś co Andrzej Dominikowi udało się rewelacyjnie powiedziałem o tej małej normie dżin Bakery bardzo takie drastyczne wręcz ceny właśnie z jej dzieciństwa z tego jak traktowała ją matka i z tego, że została dana od sierocińca niby wiemy prawda te rzeczy, a jednak Enea Dominikowi udało się faktycznie być może za pomocą też tych zabiegów formalnych ten film jest bardzo nieoczywisty jeśli o to chodzi o tym pewnie za chwilę powiemy udało mu się pokazać perspektywę dziewczyny, której od początku było niełatwo od początku było pod górę i to, że Merlin mówiła żona nie chce być właśnie tą seksbombą nie chcę być symbolem seksbomby ja tutaj nie mam czegoś takiego nie takie miałam w innych opowieściach Merlin Monroe to jest w jakiś sposób udawane tutaj faktycznie on mógł udało się pokazać tę presję i to w jaki sposób ona była traktowana przede wszystkim to w jaki sposób ona mogła czuć się w tej całej sytuacji, więc to spojrzenie od strony właśnie na całą historię od strony melin mądra to Dominikowi na pewno się udało to nie jest miły firm to jest naprawdę film bardzo sprzedał ją w sensie naprawdę można zamykać oczy ta początkowa sekwencja, kiedy Normandii razem z matką wiedzy przez płonące los Angeles ona wygląda trochę tak jakby te bohaterki podróżowały przez piekło, a więc to jest tak naprawdę fajnie zbudowana wizualnie metafora tego co dzieje się w życiu małej normę gmin natomiast w stanie, której matka próbuje podstawiać Merino ja naprawdę zamykałem oczy to jest obrazek jak najgorszego horroru no tak właśnie, więc to faktycznie się udało ja miałem taką dzisiaj rano jak się dzieliła moją refleksją na temat tego filmu prywatnych rozmowach mówiłam, że ta będzie film, po którym dziewczynki nie będą chciały być Marin Munro i bardzo dobrze nie będą chciały być tłoczone owca w w właśnie rolę sex bomby to jest to jest faktycznie przerażający obraz i totalnie zepsutego show-biznesu i przedmiotowego traktowania kobiet, ale również prywatnych prywatnej będę podkreślać prywatnych traum normy innej Care która, z którymi ona sobie nie mogła poradzić, bo nie miała nie miała jak nie miał w ogóle narzędzi nie miał żadnej pomocy Annę, żeby w, jaki sposób w tym traumami dzieciństwa młodości sobie poradzić tak już szans Dominique przy tym wszystkim jest o tyle w pewnym razie staram, że on nie widzę coś takiego właśnie wykorzystuje ten wizerunek Marylin Monroe w taki seksualny sposób to nie jest kobieta pani bohaterka, która na ekranie pokazywana przedmiotowo co też wydaje się bardzo ważny, bo to jest taki tłum idący z duchem czasu, czyli próbujący rok, gdy kobieta i analizować kobieta, ale nie robi tego właśnie przez to w ten sposób fizyczne to nie jest tak, że my mamy ogląda stan firm tylko wyłącznie patrzeć na ciało Anny de Armas się nim zachwycać Andy Dominik jednak próbuje jakoś wejść do głowy nad mądrą próbuje pokazać nam świat z perspektywy i oddać to czym ona mieć ważne byśmy mogli to jakoś sympatyzować, więc też taki film wydaje się skrojony na nasze czasy bardzo pasujący do tej aktualnej dyskusji, która toczy się na temat przedstawiania kobiet w kinie i tego jak podobne historie opowiadać no tak jeśli chodzi o te kontrowersje oto co w tym filmie zgrzyta Ano to faktycznie jest też coś co pojawia się w wielu komentarzach mianowicie to, że w tym filmie faktycznie Merlin Monroe jest przedstawiona dość jednoznacznie jako ofiara ona jest bardzo krucha bardzo delikatna tutaj pojawiają się takie głosy ona faktycznie była w jaki sposób być może na tamte czasy dziewczynom zacięciem feministycznym jednak bardzo silną gdzieś w środku czy była ofiarą Ney tutaj już możemy rozwinąć całą całą dyskusję, której pewnie nie skończymy zasnąłem jak ty na to patrzeć czy to jest jakieś nadużycie ze strony Dominika twoim zdaniem czy nie dostaje nie mam z tym problemu, dlatego że ono, jakby na nie patrzeć na postęp malin mogą to jednak ona była ofiarą była ofiarą swojego wizerunku była ofiarą swoich czasów była ofiarą, a seks w mojej opinii, które panowało w Hollywood by w latach pięćdziesiątych sześćdziesiątych wreszcie była ofiarą swoich złych wyborów, a także ofiarom traumy, którą zgotowała jej jest mata, a więc sen też wydaje mi żona Andrew Dominik pokazuje ją w takiej postaci pokazuje ją jako ofiara, ale o tym nie upaja to nie jest tak, że my patrzymy na ekran i myślimy sobie, a biedna dziewczyna jak mi szkoda i sektor nam po policzkach Juve jak tego czy nie tak jest czasami też wystąpią tak jak ja tak pewnie miałem ja jednak ja jednak z miną próbowałem my z Merlin mądrą i chce, aby jako z syntetyzować jednak jako właśnie odczuwać świat przez to jego negocjowała wydaje się, że to do tego ten film skłonił mnie bardziej może to jest jak jest indywidualna kwestia i zależy od naszej prywatnej percepcji też wydaje się, że ten pił przez eksperymenty formalne, o których wspomniałaś, czyli właśnie taki zmieniająca się rozpiętość ekranu zmieniający sposób kadrowania on też jakoś to przez to urozmaica też tak zmieniająca leży kolorystyka część filmu jest od barwione część nie tak ona też powoduje, że buduje między widzem ekranem taki dystans, który właśnie nie pozwala moim zdaniem wejść takie łatwe emocje nie pozwala tylko włącznie właśnie skupiać na hamowaniu czy skupiać się na smutku, więc dla mnie dla mnie to nie jest problem, a tutaj nie uważam żeby, żeby ten PIN a w jaki sposób nadużywał pokazywania tego, jaką ofiarom, bo dla mnie to też ciekawe też tak na koniec możemy powiedzieć, że to jest kolejny Australijczyk, którzy pokazuje nam zupełnie inny sposób opowiadania biografii słynnych ludzi to jest w ogóle dla mnie ciekawe, że to co najbardziej też docenia w tej biografii Merlin mądrą właśnie to nie biografia filmie blondynka jest to, że to jest takie nieoczywiste podejście do dążyć do życiorysu i KON, że to jest wzięcie pod lupę jakiegoś aspektu nas z tego życia i przeanalizowanie go, ale nie tak dawno rozmawialiśmy o Elvis Presley Liu bazar ma na kolejnego Australijczyka, który też przecież no dał nam biografia, ale jakże inną od tego od tego co znany tak and minister już jest doświadczone w opowiadaniu, a takich typków historii innych ludzi pamiętam, że poza świetnymi fabuła jak zabójstwo Jessego Jamesa przez tchórzliwego Roberta forda, a za 2 dokumenty poświęcone innemu Australijczykowi czynnikowi Klichowi, który zresztą zrobił muzykę do blondynki tak jest w 2016 roku towarzyszy mu kamerom w czasie, kiedy UE, a WIG stracił swojego syna to jest naprawdę wybitny dokument próbujący mówić nie NIK-u Cage jako tej ikonie tylko, próbując mówić co to znaczy strata dziecka sławnej osoby, która cały czas jest pod atakiem kamer pod atakiem mediów i tych ciekawskich spojrzeń wszystkich ludzi dookoła wydaje się, że tutaj też cpk buduje paralele między niczym frajdę z tamtego filmu, a Merlin mądra, bo tutaj właśnie on do Marin mogą też podchodzić podobny sposób czyni zadaje właśnie to pytanie co to znaczy być ostatnią sam musi mierzyć się z traumami doświadczać wszystkich dramatów czasy, kiedy jeszcze na świeczniku całego świata to boli mnie czy to boli bardziej czy to się czym różni od naszych własnych prywatnych traum prywatnych tragedii, a więc wydaje się, że tak, że takie ludzkie podejście no to jest ewidentnie to najlepsza cecha Andrew Dominika reżysera zgadza się blondynka w internecie Artur Zaborski o tym wszystkim nam opowiadał krytyk filmowy bardzo dziękuję duże bardzo dziękuję za wczoraj wieczorem rozpoczęła się siedemnasta edycja festiwalu AfryKamera, czyli no największego w Europie Środkowo-Wschodniej wydarzenia poświęconego kulturze afrykańskiej Radia TOK FM objęło AfryKamera swoim patronatem medialnym do 9października filmy oglądamy w warszawskiej Kinotece od 22października do 3001. na Platformie V0D Warszawa, ale festiwal zawędruje również do innych miast Polski m.in. do Szczecina Wrocławia Łodzi Krakowa czy Białegostoku w tegorocznym programie znalazło się zarówno kino artystyczne jak i gatunkowe, ale będą też spotkania z gośćmi debaty wystawy warsztaty muzyczne taneczne market afrykańskiej oraz koncerty zespołów afrykańskich te szczegółowe informacje znajdziecie państwo na stronie Afryka mera kropkę PL ode mnie teraz kilka polecenie no m.in. żona grabarza to jest opowieść w ogóle, gdzie grabarz z Dżibuti, który stara się zebrać pieniądze na opłacenie operacji jego żony Nasri ciężko chorującej na nerki sfery ICAN zwłok to jest z kolei zwycięzca Karlowych Warów z ubiegłego roku serbski dramat, który nawiązuje do bohaterki średniowiecznej serbskiej poezji epickiej oparzyć gan żyjącej jako uchodźcy w Belgradzie nabędzie też dużo muzyki to przede wszystkim spojrzenie na muzykę afrykańską i rozwój muzyki afrykańskiej afrykańskiej przez lata sześćdziesiąte tak to w programie znalazły się dokumenty o oznaczeniu takich nurtów jak afro beat jak Roomba jak można m.in. królowie rumby albo bardzo ciekawy dokument biograficzne i OC za arii wozie firmy to jedno drugie to wydarzenia towarzyszące jedno z nich już dzisiaj wieczorem Otóż w warszawskim klubie dzik, a Freaks by Afryka mera taka wielka impreza prezentująca afrykańską scenę muzyczną zapraszamy bardzo gorąco, a skoro o imprezach mowa to już po informacjach Radia TOK FM rozmowa z Ksawerym Żuławskim już za tydzień do kin wchodzi nagrodzona złotym pazurem podczas ostatniego festiwalu w Gdyni apokalipsa impreza na miarę końca świata opowieść o zombie z kryzysem klimatycznym w tle zapraszam wracamy już za chwilę Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: MAGAZYN FILMOWY „DO ZOBACZENIA”

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Aż 60% taniej! Największa obniżka cen TOK FM Premium. Teraz podcastowe produkcje oryginalne, podcasty z audycji TOK FM oraz Radio TOK FM bez reklam z 60% zniżką!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA