REKLAMA

Nowe modele Mercedesów-AMG oraz zielone światło stop

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2022-10-03 19:40
Czas trwania:
13:03 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
dobry wieczór codzienny magazyn motoryzacyjny Radia TOK FM Sławek Paruszewski Jacek Balkan przy mikrofonach witamy w nowym tygodniu bardzo bardzo chce zacząć od takiej ciekawostki, którą ja na nią natrafiły pierwszy raz w 2018 roku, ale to było ich chyba nawet, a nawet na pewno nie wspominałem o tym bym pamiętał pamiętam, że gdzieś to mi mignęło, ale całą historię pamiętam jeszcze z lat dziewięćdziesiątych jak na pewno pamiętam, że z moim tatą rozmawiałem wtedy na Rozwiń » temat zielonego światła stop z przodu czemu samochody nie mają światła stop z przodu pamiętam, że PET ta rozmowa z tatą wynikała z jakichś dyskusji w mediach albo z jakiegoś komentarza, który gdzieś pojawił się oczywiście nie w internecie, bo to był początek lat dziewięćdziesiątych ale, ale być może jakimś programie motoryzacyjnym, że gdzieś ktoś czymś takim wspomniał nie wiem czy tobie w ogóle cokolwiek takiego chodzi po głowie państwa sobie przypominają, że była dyskusja na temat tego czy samochody nie powinny mieć zielonego światła stop z przodu, żeby piesi np. widzieli, że samochód ma zamiar się zatrzymać przed przejściem dla pieszych pamiętasz coś takiego nie pamiętam natomiast pamiętam wysokich byłem w Tallinie już tam jeździł elektryki takie autonomiczne to ona się zbliżały do przejścia dla pieszych to z przodu miał różne oświetlenie w zależności od tego czy hamują czy nie, żeby pierwszy właśnie wiedział czy czy jest widziany coś takiego może to jest właśnie podobna sytuacja tak rząd daje znak pierwszemu co robi te czy też słuchaj zupełnie inna sytuacja w 2018 rok pierwsza wspominki, a w tym momencie zaczynają się testy drogowe i a może jeszcze do końca te lata dziewięćdziesiąte pamiętam dyskusję na pewno pamiętam dyskusję z moim tatą, który na jak wskazywał wtedy, ale to były też zupełnie inne czasy, jeżeli chodzi o nasze podejście dla pieszych do pierwszych lata dziewięćdziesiąte to absolutny bandytyzm na polskich drogach jak żeśmy zaczęli tymi zachodnimi samochodami jeździć, a nad pamiętamy tak starsi pamiętają co się działo w latach dziewięćdziesiątych na polskich na polskich drogach dróg nie było, a jeżeli były wszystkie były czteropasmowa, dlatego że że po prostu wszyscy jeździli jak wszyscy jeździli jak jak chcieli czteropasmowa były te, które były dwupasmowe, czyli po prostu wszyscy się na pobocza spychali było naprawdę wolna Amerykanka natomiast, a wtedy argumentów za tym, żeby samochody nie miały tego światła zielonego, a z przodu było bardzo dużo natomiast w tym momencie w tych argumentów również przeciwko jest sporo, ale jest też trochę więcej argumentów za ktoś tego podjął na daczy przede wszystkim na 3000 samochodów zostało wyposażonych czy zostaje wyposażonych w zielone światło z przodu zielone światło stop zamontowane z przodu najczęściej w okolicach tablice rejestracyjne, bo pod tablicą rejestracyjną, więc jak jest to taki montaż można powiedzieć bez inwazyjne, gdzie na Słowacji tren teatr region wręczy niski a, ale też Bratysława i chyba jakiś 1 niemiecki land tutaj do tego do dołączył i testy mają potrwać 9 miesięcy, a to oprzyrządowanie dostarczyła znaczy oprzyrządowania lampy dostarczyła taka słowacka firma Luma, która zajmuje się produkcją różnych maszyn urządzeń dla sektora Automotive znaczenie głównie budują roboty z tego co zdążyłem się zorientować, jakie roboty spawalnicze roboty montażowe jest taka słowacka firma i jak właśnie na Słowacji ruszył taki pilotażowy program, który ma posłużyć być może posłuży w przyszłym roku o Unii Europejskiej komisji europejskiej do tego by zdecydować czy nie jest przypadkiem dobry pomysł uważam, że to jest fantastyczna inicjatywa, żeby nagle zostało to psia sprawdzone i i przetestowane w takich ograniczonych, a a w ilościach, jeżeli chodzi oto samochody i myślę, że to obserwacje, które za 9 miesięcy no pewnie nie zostaną opracowane, ale myślę, że myślę że, że tych wniosków będzie sporo jak wtedy zobaczymy co jest, jakie są punkty za tym, żebyśmy mieli przed zielone światło stop my już nie jeździmy jak w latach dziewięćdziesiątych może to mój wrodzony optymizm, ale uważam, że również w Polsce względem pierwsze nasze zachowanie poprawiło się, a radykalnie, owszem, zdarzają się incydenty ale tym bardziej zauważamy im bardziej z incydentami im bardziej tutaj zaburzają nam to co do czego się zdążyliśmy już przyzwyczaić, czyli po prostu do tego, że jak pieszy zbliża się do przejścia dla pieszych jest przepuszczane sytuacja, w której pierwszy zauważyłby, że samochód hamuje ja pozwoliłaby mu szybciej wejść na te pasy dzięki czemu ten samochód musiałby zatrzymywać się tylko mógłby np. wytracić prędkość pierwsze by sobie spokojnie opuścił przejście i samochód bez tracenia prędkości do zera spokojnie sobie spokojnie sobie ruszył czemu to jest istotne Ano temu, że samochody zużywają najwięcej paliwa więcej emisji wtedy, kiedy ruszają wtedy zużycie paliwa jest największe wtedy też emisja spalin jest największa, więc jak toby poprawiło płynność tak samo mogłoby poprawić płynność na wszystkich skrzyżowaniach na rondach, jakie są punkty przeciw no czasem jest także nie zdajemy sobie sprawę z tego, że coś sygnalizujemy dotykając tego hamulca i czasem ktoś może nas źle zrozumieć, czyli możemy usunąć ten hamulec ktoś może dojść do wniosku, że np. wpuszczamy albo go widzimy, a my np. nie mamy takiego zamiaru albo jesteśmy Niewiem, ale to jest też być może jakieś takie doszukiwanie się co bardzo 99 miesięcy potrwają testy uważam to jest naprawdę rewelacyjna sprawa krzesła nikt o tym nie mówi nikt ja regularnie wiem też utrzymuje kontakt ze słowackimi waszymi kolegami po fachu, którzy mnie tym tematem zainteresowani, a teraz w ogóle nigdzie o tym nie czytałem nigdy o tym nie słyszał, gdyby nie dostał cynk to myślę tu brane są tak to bardzo dobry pomysł, ale jednak sporo wspólnego z tym co wspomniane co widział 34 lata temu na Politechnice Haliny, że właśnie pierwszy wie co robi samochód to, że to był samochód autonomiczny to jest tylko ta różnica natomiast właśnie to, że samochód dawał znak pierwszemu, że hamuje albo nie hamuje tymi tym, jakim tam rodzaju oświetlenia już nie pamiętam to był zielony żółty czerwony ale, ale pomysł jak najbardziej myślę, że może to wpłynąć na bezpieczeństwo też i tak jak mówił również na mniejsze zużycie chociażby części dobrze ja zupełnie innej beczki, ale również to jest chyba coś co, o czym chyba większość naszych słuchaczy słyszałam o czymś takim jak Angie Angie okazuje się, bo atak nawet nie liczyłem ile to ma lat w tym roku obchodzi 55 lecie może nie jest to bardzo okrągłe, ale 2 piątki firma jest powstała w 1967 roku założyło 2 osoby, które nie za bardzo udało im się przeforsować w mercedesie to, żeby Mercedes był bardziej sportowe, więc odeszła odeszli z mercedesa założyli własną firmę zaczęli dopingować mercedesy w ogóle dostałem od 2005 to już chyba należy prawdopodobnie do mercedesa na 100% nie wiem tak mi się wydaje natomiast ktoś jest oficjalnie wizualnie no właśnie dział mercedesa, ale nie nie zawsze było tak fajnie, bo przede wszystkim są bardzo zmodyfikowane wersje seryjne samochody silnik zawieszenie jest inna skrzynia biegów układ hamulcowy wyczynowy mnóstwo zmian no i Otóż w tym rozróżnieniu Sławku mnóstwo zmian, ale najważniejsze jest pakiet AMG felgi AMG no po prostu kiedyś list do akt taki pozwala się utożsamia i pokazać, że to widać, że jest dziś Angie są i ja lubię te samochody wiesz jeszcze się, że tak się wyrażę kolokwialnie załapałem 89 lat temu jak ruszyły te szkoły jazdy, gdzie w Polsce jeszcze na media SA z tymi otwieranymi do góry drzwiami na torze powiem ci, że to naprawdę było to naprawdę było coś to był jeszcze silnik dwunastocylindrowy wtedy ale, żeby tak już całej historii mówić no, dlaczego tak mówiłem miałem okazję oglądać nowe, gdzie nie tego najnowszego, który miał premierę parę dni temu w Niemczech, czyli c 63 jest niestety on do Polski nie dojechał do Senatu oglądać 2l benzyna pod maską no nie wali no tak tak ma rację czterocylindrowy silnik, ale oglądałem słuchaj coś co nam się podobało nawet zwykłej wersji, czyli 63, ale w wersji 4 na 4, czyli ta to się w 244 Kwadrat tak się zastanawiam co tam jest pod maską okazuje się 4 litrowa i 8 centrowa biturbo my byliśmy chyba głównie dieslami jest prawie 600 koni co jest ważne ważne jest raczej to inne zawieszenie wysoki prześwit zwykłym Angie 24cm to też sporu AMG oczywiście natomiast jest 35cm to jest samochód, który rzeczywiście się nie boi pewnie wielu przeszkód, chociaż zawsze można go pewnie utopić zakopać głębokość brodzenia 90 cm kąt natarcia 40 stopni, a ty mówiłeś o tamtym Rze, że co tam może, że coś nie bardzo panu jakoś kręci ten ten 63 tak widziałem go w ogóle tak 60, że za własne oczy, ale no tak, bo on jeszcze większa on dopiero w Niemczech to w sumie prawdę mówiąc tak 200 koni silnik elektryczny 200 koni to jest hybryda doładowana gniazdka uważa proszę w sumie 475 koni, ale na tym na tym akumulator rząd przyjął tylko 15 km no bo tutaj jednak chodzi o to, żeby nie w sumie 680 spali na 480 elektryk 200, ale rzeczywiście napęd na wszystkie koła to co 66 oraz ile nie zrozumie 680 osób z ratusza rząd koni 170 koni 400 więcej od Compu od bezpośredniej konkurencji, czyli odbyłem 3 Competition to jest kolosalna różnica 2l turbo rządowa czwórka, a dokładnie jeszcze ta moc z tytułu w sumie 680 c tej oczu 476 dwulitrowy spalinowy no wiesz z takich tak osiągać w 2l 476 i co ważne ważne rzeczy ważne czy nieważne ważne dla niektórych Wandzie na pewno poniżej 3,5 sekundy do setki przyspieszenie napęd na obie osie no i może być to moc hybrydy niemoc tylko prędkość maksymalna nawet 280 km na godzinę, a nie 250 w przyszłym roku dopiero będzie ten samochód w sprzedaży tak Polska tak przy okazji no bo dużo się dowiedzieliśmy przy okazji tego spotkania oglądania samochodów przypomniano nam też ja też przypomniałam, że 2 klasy ING w Polsce to jest 75% sprzedaż życie ktoś kupuje klasy tylko 1 osoba na 4 nie kupuje EMG natomiast ja bym nie kupiłem ją też nie kupiłem ja bym kupił je Professional kiedyś korkami, ale Tarnów to miasto Sławku, ale to tylko do tylko jeszcze 1 rzecz jedno zdanie czwarty rynek w Europie Angie Polska dwunastym Ojcze, proszę bardzo, treść, a propos tego co 63 z 34 sekundy do setki mimo tej naprawdę kolosalne różnice pomiędzy Pawłem 3 Compact 8, a którym jeździliśmy, który wspaniałe 170 koni różnicę różnica w osiągach jest tylko1 sekundy, czyli pół sekundy BMW 134 MK ona jest Mercedes one prawdopodobnie dużo cięższy, a mamy już swoje podejrzenia czy będzie jeździło fajniej tak po prostu fajniej tak fajnie wieś tak fajniej, a i zdradzę państwu, że podejrzewam, że mimo wszystko będzie drzewu z bale no w przyszłym roku przekonamy nie prędzej kłaniamy się pięknie to codzienny magazyn motoryzacyjny Sławek Paruszewski Jacek Balkan jutra Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Aż 60% taniej! Największa obniżka cen TOK FM Premium. Teraz podcastowe produkcje oryginalne, podcasty z audycji TOK FM oraz Radio TOK FM bez reklam z 60% zniżką!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA