REKLAMA

Test: Audi A8

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2022-10-04 19:40
Czas trwania:
13:39 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
to dobry wieczór codzienny magazynie motoryzacyjnym witają Jacek Balkan Sławek Paruszewski dobry wieczór proszę państwa wtorek dzień testowy, ale 1 samochód będzie bohaterem naszej audycji warto poświęcić mu całą całe 1213 minut, dlatego że po pierwsze, dawno tego samochodu nie było u nas jest 88 to już ma 5 lat ta czwarta generacja, a poza tym nigdy jeszcze nie jeździliśmy, a 8 po faceliftingu, który miał miejsce pod koniec ubiegłego roku w akurat dostaliśmy pamiętam Rozwiń » jak rozmawiam z wakacji, jaki dostaniemy to miał być takich uwag, ale na pewno nie miał być walka potem 1 wypad z kalendarza dobrze to niech będzie szło się państwo się to zawsze będzie długi no mam mieliśmy 8 długą wersję wersji Long z 8 stopniowym automatem pamiętasz pie sprzed 5 lat tą ósemkę czwartej generacji, bo dla audi to już pewnie z lat dziewięćdziesiątych pamiętam była mięta czy czy nie miałeś wrażenia, że w ogóle przez lata jednak to audi A8 to tak zawsze rozmawialiśmy też trochę może się temu poddaliśmy się jednak między sobą konkuruje BMW 7 Mercedes SA to audi A8 to tak trochę było, jakby zboku czy słusznie czy nie słusznie może tylko ja miał takie wrażenie, że nie były takie żeśmy wiele razy właśnie już wiele razy żeśmy to podbijali że, a jak BMW w dziewięćdziesiątym czwartym roku pokazało siódemkę 38 to Mercedes z 220 meta też przed sportową limuzynę potem jak BMW zrobiło 2002 roku 2001 nawet 6566, czyli kolejną generację, która była barokowa to kolejna generacja mercedesa była barokowa i oni tak na siebie zawsze patrzyli bardzo na siebie zawsze patrzyli natomiast, jeżeli chodzi o audi to ono o masie nigdy nie oglądało za okres od pierwszej generacji osie to jest ciągle to samo to znaczy to jest duża limuzyna, która jest po prostu sportową limuzyną nigdy nie idzie barok nigdzie nie eksperymentuje szuka nowych dróg, a tylko tak jakby miała rzesze klientów, którzy wiedzą, czego chcą po prostu idą zawsze do audi nie jestem do końca przekonany czy to się dobrze odbija na sprzedaży no chyba nie niestety, bo i jak pamiętam w Polsce to kłopot 500 sztuk to się biły rocznie właśnie Eska i i byłem w siódemka aut bywało, że miał 100 sztuk rocznie być może teraz nie mam danych za ten rok ubiegły jeśli ktoś świeża sprawa czy zauważyłeś w ogóle tej kwestii nic tam jest inny grill stoi w środku trochę multimedia, ale nie jest tak jak bardzo bardzo widoczny zresztą w naszym w naszej jest to zdaje się z tego co zauważył ten dialog jest bardzo ciemnych obowiązkach mamy w naszej SC w naszej szale uzasadnia 8, bo skatował w naszej oraz zarezerwowane czy w naszej ósemce Sławku z zewnątrz czy też ładny samochód, bo ja powiem od razu, że moim zdaniem jest najskromniejsza z tego całego Towarzystwa BMW poszło pastisz, a w karykaturę samego siebie z tym ogromnym gigantycznym przodem to jest taki samochód, który a, które jest naprawdę no rzucający się w oczy nadmiarem, a mówi dla detali najnowszej, która swoją najnowszą bardzo chciała nas bardzo inna Doda miała być Rolls-Royce może będzie zobaczymy mówi z decyzją bardzo, jeżeli chodzi o mercedesa to tutaj na zewnątrz postawiono na taką bardzo klasyczną elegancję jest po prostu przepiękne samochód bardzo ładny samochód z ZUS z zupełnie do wyjątkowo zupełnie do OBWE podobne natomiast audi ono jest ono jest takie chyba najmniej okazałe tych przed armią nocą zdobyłem nawet w ogóle tego nie da się porównać obraz, jeżeli ja bym miał postawić mercedesa obok audi no to do mnie bardziej przemawia język stylistyczny bardzo wysoką notą pytasz to mówi Jerzy tutaj rzeczywiście jest bardzo ładnym samochodem trochę mi się też ta siódemka wydało jakaś taka ujawniona, ale ją wyjątkowo statycznie widzianą na drogach, więc wstrzymuje jeszcze do ceny ostatecznej nie jeździłem audi A8 jest takie naj spokojniejszy najnormalniej się może nasz czas zawsze tak było tak zawsze tak było to jest wieś, ale to jest naprawdę długi samochód, jakiego pan odbierałem to tak wyczułem, że to będzie kilka ale, ponieważ tak stał przodem podchodziła jeszcze byś chciał wyjechać z tego parkingu, żeby tam nie tarasować dopiero potem jak sam go gdzieś postawiłem na większym takim ogromnym takim placu co zobaczyłem, że nawet na ogromnym pustym placu jest bardzo bardzo długi, ale to nie jest, ale nie 5m 19 cm długości a, czyli o 19 cm dłuższy od Pańskiego HOKEJ ma 530 akurat z tego co ja widzę, ale to mimo wszystko może może to wiesz to jest długi nie ma wielu dłuższych samochodów nowy Rolls-Royce może jest dłuższy tak czy jakieś będą, chociaż nie wiem no misja wydawał bardzo długi nawet na placu pustym a, ale wiesz to nie przeszkadzało no oczywiście pewnie są problemy z parkowaniem jak ktoś, ale to banał słuchaj samochód ładny z zewnątrz w środku jest jak bardzo lubię tą stylizacją, gdy ja się w tym już 530 zwracam honor 532 i czarną wjazd jest wieś 2200 masa, ale to takie rzeczy mówi, które później powinienem powiedzieć, bo trochę podekscytowany tym samochodem, ale wsiądź do środka swoje bardzo lubię tę nową stylizację audi umie ją obsługiwać, czego jeszcze nie mógł powiedzieć 23 lata temu, ale to jest chyba tam jakiś pomysł był nie najgorszy uważam, że to jest no nie miałem tam kłopotów nie wiem aktywa audi ubraną zgadzam się to znaczy mamy tutaj mnóstwo ekranów do tych określonych rynkach, ale chyba 12 a, ale z tych najważniejszych ono oczywiście duży ekran przed kierowcą mamy head-up Display to już drugi mamy trzeci do multimediów i czwarty, który jest chyba nazwa multi sensoryczne, czyli to jest ekran, ale on się naciska on kilka od spodu i to wszystko słuchaj to wszystko daje radę to znaczy to jest wygodne w obsłudze nie prze kombinowane rzeczywiście jest prze kombinowane, a pokrętła byłyby wygodniejsze ale, ale daje się z tego korzystać i jak rozumiem tę potrzebę dostarczania klientom czegoś nowego i czegoś innego myśmy mieli w szóstce w siódemce tutaj w ósemce samce te różne jest to rozwiązanie, ale poczeka jeszcze 1 rzecz, ale na tutaj też przesadzono z pewnymi rzeczami tego, że można wiec we i nawiewy one są otwierane albo zamykane przy pomocy takich dotykowych pasków czy tak normalnie aż takie pokrętło regulacji tego ile powietrza ma być otwarta czynie czy czy zamknięta klapy mówią klapa napływowych w konsoli to tutaj je zamyka się otwierać przy pomocy takich paneli dotykowych takich Słowaczki, które jak dotkniesz to tam szukać plajtą zwróć uwagę co się dzieje w mercedesie aktami jak tam trzeba się napracować, żeby to wszystko działało tak jak chcesz uważam, że audi tak to jest dość proste prostota, która bije tak to znaczy, jeżeli miałbym wybrać, której wnętrza to oczywiście są zawsze za bramką, która dla mnie wzorem ergonomii ale, ale olejowej tu bym chyba słuchaj tu bym chyba ręka drgnęła to znaczy uważam, że to audi jest chyba najłatwiejsza obsługa w obsłudze tych wszystkich 3 co jest łatwiejsze w obsłudze niż BMW jest dużo łatwiejsze przyjemniejsze w obsłudze niż marcowa szczególnie dużo szczególnie łatwiejsze niż to ABW w ostatniej generacji siódemka którymi tak zagrać mówi właśnie się dzieci obsługiwać ta zresztą tam kilku już BMW jest dość skomplikowana obsługa, owszem, ona nie jest jakaś dramatyczna, ale no trzeba się do nich chyba przyzwyczaić tutaj my jesteśmy przyzwyczajeni od lat, bo te modyfikacje są stopniowe niewielkie tu nie ma rewolucji na części mówi są tak jeszcze tak kończąc masę mówi o 2200 bagażnik myślałem, że będzie większy tu podają, że 500l niż wydawał żony zwiększy, ale dobra powierzone jest duży nie jest duży okej, ale tam już z tym mam takie fotele, które strasznie dużo miejsca Nowickiego z tego wynika co jest zażądamy od własnego środka mamy no właśnie, bo to jest cztero litrowy silnik 4 ile ma 570 koni prawda tak najmocniejsza wersja my mieliśmy najmocniejszą wersję no i co dodaje ośmiostopniowy automat daje to przyspieszenie do setki tam zdaje się nie pamiętam dokładnie na pewno poniżej 4 sekund prawda sprawdzała to ile tam dokładnie ma dokładnie 3 chwalą właśnie, czyli ma poniżej 4 SEK no właśnie no i uważam, że tutaj jak już ruszyłem skrzynia działa bardzo bardzo fajnie 8 stopniowa skrzynia taka tradycyjna nie 2 sprzęgów ska pasuje do tego silnik słać tak, ale wiesz jadącym samochodem parę problemów, które jak szybciutko Pisza pierwszy jest taki, że to jest samochód, który bardzo lubi jeździć szybko co jest dość dziwne drugi jest taki, że 1 dnia wczoraj miałem okazję siedzieć w audi A8 jeździć audi A842010 roku i potem przesiadam się do swojej, czyli do audi 852022 kurcze ta dwunastoletnia jest przyjemniejsza wprowadzeniu oczywiście była trochę rozklekotane miała 300 000 przebiegu i silnik 42 sesji nie miała tyle mocy, ale tutaj ten moc tej mocy jest tak dużo, że ciężko ją wykorzystać na fajne może inaczej jest źle ta moc zagospodarowana moim zdaniem to jest samochód, którym w UE, w którym powinny być sportowe emocje i powinno to wszystko ze sobą współgrać, czyli zawieszenie układ kierowniczy skrzynia biegów silnik i nie współgra to to jest, ale są 1 rzeczą nie zgodzę ja nie oczekiwałem sportowych emocji właśnie czas do SKO, aby dostarczyć Energa oczekiwałem właśnie takiego komfortowego samochodu do przemieszczania się nad między Warszawą pułtuskim do tego misję nadał i wczoraj na trasie tak na trasie napraw to bardzo fajnie bardzo nie sprawdza druga siostra mi odpowiada w tym samochodzie też zawieszania to jest oczywiście to zawieszenie pneumatyczne, ale ja mam wrażenie, że ono żyje swoim życiem to znaczy, a podejrzewam musimy się to czytać, ale tutaj jakaś zaawansowana elektronika, która sprawdza nawierzchnię drogi podejrzewam i w zależności od tego także w zależności od tego co kryje i w ogóle dopasowuje nastawy tego zamieszania zrobił źle znaczy to było testowane prawdopodobnie w Niemczech, czyli tam, gdzie mają drogi natomiast u nas często po Warszawie jeździ, a to wieś trafia na takie odcinki dróg, które wyglądają jak po bombardowaniu kocie łby też mogą zdarzyć i progów zwalniających mnóstwo tras uważa już tak napięta mamy ulice drogę, na której są 3 identycznej wysokości progi zwalniające pierwszy próg zwalniający najeżdża jakiś pomysł ograniczenia do 30 na jednym z prędkością 30km/h auto wyskakuje drugi próg zwalniający najeżdża z prędkością 30 km na godzinę go nie zauważa, czyli po prostu takich w przepłynął może być trzeci próg trzeci próg zwalniający pokonuje tą samą prędkością jest identyczny próg zwalniający jest jeszcze inaczej niż było za pierwszym z drugim razem no pewnie tak jest, bo aż takich przygód nie miałem natomiast Doda co jeszcze chodzi, dlaczego to jest też sportowe tak jak mówić powinno być tak, bo są 4 koła skrętne jest to właśnie tak jak mówi jednak jest to takie przewidujące aktywne zawieszenie no i też jest rozkład momentu obrotowego między tylne koła co ciekawe na jeździe głównie w trybie auto jakoś nie bawiłem się tam uważałem, że ten tryb auto wystarczy, ale może to że, gdy przyjechało 800400 km to był tam coś zauważył w każdym razie, ale byłem pod wrażeniem pozytywnej pierwszej ósemki MO różnie to mało no my jesz nie troszeczkę zmęczył ten samochód i jeszcze 1 rzecz to znaczy my je np. jak miałem 2 młodociany pasażerki 67 lat z tyłu w trybie Comfort, a to nie czuły się one tam dobrze to znaczy było za bardzo rozbój Jan był za bardzo, rozbijając samochód był, jakby mdłości, które ma zbyt często ma jednak druga nie ma choroby lokomocyjnej takiej, jakby już powtarzającej się tras w tym samochodzie ewidentnie była na mimo to było pogorszenie samopoczucia w trybie sport, czyli po usztywnieniu no samochodu Chinami UE to znikało okej no właśnie tak chciał podrzucić pomysł może trzeba tryb dynamiczny sportowy to pomogło najtańszy diesel 30286 koni to jest już 448 000 nasza wersja najdroższa benzynowa to już jest podstawową oczywiście bez doposażenia 638 000, ale przypomnę jeździliśmy najmocniejszą wersją US 8 jeszcze dodatkowo logiem dobowe w ósemce zawsze z rąk i tak na Ponta jeśli państwo pozwolą Mercedes dużo wygodniejsza, ale w ogóle po prostu nie ma marca dużo wygodniejsze Sławek Paruszewski Jacek Balkan bardzo dziękujemy do jutra Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Aż 60% taniej! Największa obniżka cen TOK FM Premium. Teraz podcastowe produkcje oryginalne, podcasty z audycji TOK FM oraz Radio TOK FM bez reklam z 60% zniżką!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA