REKLAMA

Najtańsze auto elektryczne, pływająca Tesla oraz lewitujące samochody w Chinach

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2022-10-05 19:40
Czas trwania:
12:10 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
dobry wieczór codzienny magazyn motoryzacyjny środa Sławek Paruszewski Jacek Balkan dobry wieczór środa, czyli przyszłość motoryzacji ostatnio o coś zaczyna dziać nie musimy ciągle opowiadać o samochodach elektrycznych, ale zobaczy to nie jest niema nic wspólnego salony w Paryżu, którym prawie nic nie mówimy tylko tak mówimy o różnych nowościach zupełnie niezwiązanych z salonem problem no i dzisiaj też tak będzie, bo dzisiaj uważam, że to przyszłość motoryzacji Rozwiń » należy do tańszych samochodów mniejszych samochodów elektrycznych na razie producenci nam wciskają najdroższe największe, na których najlepiej zarabiają, bo jest tak mało ich sprzedaje, że jeszcze bogatych chętnych jest dużo, ale przyjdzie taki czas kiedy, kiedy będą chcieli też ludzie mniej zamożni kupować samochody elektryczne trzeba będzie im oferować trochę, kiedy będą musieli będą musieli właśnie trzeba będzie im zaoferować coś naprawdę takiego może nie od razu w zasięgu ręki, ale na pewno coś tańszego i dlaczego tak mówi dlatego tak mówił, że chciałem dzisiaj powiedzieć o firmie tata Motors, która przecież kiedyś zasłynęła z zapowiedzi najtańszego samochodu świata spalinowego tata nano tak nie był to chyba dość udany projekt całej historii nie będziemy chyba opowiadać bo, jakbyś chciał skoncentrować na tym elektryków na razie będzie sprzedawany w Indiach nazywa się Thiago faul no i ma być słychać w związku z tym, że Indie to ma być najtańszy po prostu jak to się uda tak jak się miało znaną udo udać, ale patrzy tak widział zdjęcia tego samochodu on tak wygląda to małe to nie jest nic takiego czym bym czym był zaskoczony Zobacz sobie, że masz okazję zobaczyć tatę Thiago nawet w środku wygląda podobnie jak Dacia Spring w sensie na zdjęciu jako jakościową tak jak Dacia Spring, czyli może nie tak bardzo biednie, ale mały samochód natomiast pod maską malutki akumulator lub 120 kilowatogodzin no to nie jest dużo jest wersja też dwudziesto cztero kilowatogodziny akumulatorem, jakby przeliczyć tych hinduskich pieniędzy to kosztuje 51000 do 2 tysięcy złotych, ale także ten samochód nie trafi do Europy to wiemy o tym, bo to pewnie wszystkie bezpieczeństwa systemy musiał być zmodyfikowane to byłby dużo droższy zasięg realny ma być poniżej 150km i co tu jeszcze mam danych technicznych port szybkiego ładowania, ale jak szybkie ładowanie może być wbudowana ładowarka pokładowa do 72kW to to taki solidny znalazła w swoim garażu mogłoby tak być, ale co nas sław no i kilowat przyspieszenie do pierwszych 10km/h tylko podają poniżej 106 sekund różny tryb odzyskiwania energii to takie najważniejsze rzeczy, które są podane zdaje się niewiele więcej wiemy na ten temat pewnie niewiele się dowiemy w Europie, bo jest w standardzie klimatyzacja automatyczna to ważne padł w Indiach to na pewno ważne opcjonalnie tempomat sztuczna skóra system HR słuchać o tym na ja nie jestem w stanie nie uśmiechnąć jak słyszę o tata w od razu przypominam sobie nasze rozmowy to był rok 20070809. tata nano pamiętam tę histerię, która przechodziła przez media pamiętam też na taki dość roztropne jak się potem okazało stanowisko, że tani samochód to nie wszystko czym było tata nano miał być to najtańszy samochód na świecie za jakieś 2 pół 1000USD coś takiego no mało, kto niżej tysięcy, a poniżej 10 000zł wtedy wychodziło na pewno, a coś takiego jeszcze z upewnia się szybko co tutaj co do tej ceny to miał być czterodrzwiowy raczej nadal produkowany czterodrzwiowy czteromiejscowy 06l moc 33 konie 2008 rok tak 33 konie, ale wiesz wtedy dolar to był pamięta jak to było 2zł za dolara 2008 roku więc, ale są to miał być 1700EUR poniżej, odnosząc lubi to miało być nawet 60006000 z złotych natomiast sądom w tym 2008 roku oczywiście wszyscy dostali tych piany na funkcję tego auta my nie za bardzo mi, gdy próbowaliśmy i być może i być może teraz powinna ta historia wrócić jako jakaś nauczka z przeszłości, że cena to nie wszystko to, że auto, które kupujemy my Polacy my Europejczycy jest nie tylko czymś co mam ma nas przewieźć z punktu ADO punktu ba, ale jest swego rodzaju inwestycją jest swego rodzaju lokatą kapitału jest swego rodzaju tą inwestycją w bezpieczeństwo nasze i naszych dzieci, a i to i to po prostu musi być solidne sprawdzone już to z tego powodu nie przyjmują się u nas nie przyjmą się jeszcze długo żadna chińskie marki z tego powodu prom cały projekt tata nano poszedł w piach jak będą to nadal to realizowane one tak, aby jest jeszcze planowane, ale próby były jakieś były jakieś próby eksport, ale też słabo sprzedawało się nadwagi rosła to może nie był sukces to wiadomo nie udało się to zdecydowanie nie bo, bo to po prostu słabe tak, ale nie ma też jeżeli, jeżeli słucha, jeżeli miałoby to przyjąć w Europie nie jest Dacia Spring no i proteście słaba ono też nie przyjmuje, ale coś musi przyjąć np. większość pewnie przyjmie małe volkswageny, które zaczną produkować, ale lata małe BMW, które zaczną produkować za 4 lata o tym też chwilę będzie mówić, ale musieli się z agendy i skody to one się przyjęły przyjęły pyta szef rządu, a wagę, a one się przyjęły tylko przestali produkować szyny sławie za bardzo no i ma miały pewnie zbyt duża szansa na to, żeby skanalizować samochody już 2 albo 3× droższe jak volkswagen ale, żeby coś jest po prostu wariat drożeć tu się z tobą nie zgodzę z tym chińskim uważam, że one się przyjmą się przyjmują szybciej niż na 3 spodziewamy koni w Polsce Norwegii Holandii Wielkiej Brytanii w Niemczech dlatego wiesz co, dlaczego Chińczycy poszli po rozum do głowy i sprzedają w Europie wprowadzają najlepsze wersje wyposażenia najdroższy model one są bardzo drogie w Europie, ale to są naprawdę samochody, bo jeździłem 2, który też porównywalne naprawdę, jeżeli będziesz miał okazji pewnie wkrótce będziemy z kraju, ale jeździć to mam nadzieję, że trochę zmienić zdanie oni inaczej chcą teraz wejść do Europy chcą wejść najdroższymi najlepiej wykończonym samochodem no dobra to skończmy z tą tatę, bo on do Europy w ogóle nie jest planowany, więc możemy sobie pogadać oni nie chcą wejść w tym samochodem bardzo dobrze zresztą niech sobie dobra to ja mam ciekawostkę, która raczej nie jest przyszłością motoryzacji, ale tak mogłoby być postrzegana na jeden z ośrodków uniwersyteckich w Chinach w dziad punk zbudował pięciokilometrowy Moore 555 długi na 5 km 55 mil tor umożliwiające specjalnie przygotowanym autom poruszanie się kilka centymetrów nad ziemią ten samochód nawet nie, ale na podróż 35 mm, a na polu Agaty zimnem, bo tak tak pociąga etycznym tak rewiduje są z tego pewne korzyści to znaczy mnie zmniejszają opory tarcia i nie wiem jak i zużycie energii w związku z czy ile energii potrzebne do tego, żeby ten samochód unieść, a nam taka ciekawostka, że takie rzeczy są takie rzeczy są testowane, a 230 km na godzinę udało się rozpędzić samochód w czasie takiego przejazdu ta, którą stanowi, że co będą autobusy komunikacja miejska, bo po co to komu nie wiem tego wiesz ja nie wiem czy oni wiedzą bądź jakoś nie wydaje się, żeby to była nawet bardzo odległa uchwalić nie w przyszłości lewicujący samochody to trzeba przecież mieć jakiś magnes na dalszą wyraźną żadnych nawierzchni tak albo taki szynie jak w przypadku pociągu Noto no tak no dobrze to słuchaj ja szybko, bo to jeszcze będzie chciał coś toyocie szybko też i tak swoje Tesla nie mam 1kwietnia odległy pół roku temu był za pół roku będzie, więc to jest taka wiadomość trochę wydawał się, że to jak prima aprilis oni za chwilę, ale najważniejsze rzeczy dla Tesli w ogóle chyba Ano dla fanów Tesli jest to, że rekord kolejny jeśli chodzi o produkcję samochodów trzecim kwartale tak wiele samochodów jak w trzecim kwartale tego roku wyprodukowano rośnie to produkcja 343 000, jakby to pomnożyć na całym świecie pomnożyć przez 4 to już 1 000 000 to już na pewno będzie sprzedanych to będzie 1 000 2001 000 300 i zresztą na w stanach Zjednoczonych też jest liderem sprzedaży samochodów elektrycznych w ogóle mnie to nie dziwie nie dziwi potem jest Ford jest jeszcze Kia volvo i Hyundai natomiast Tesla Grek przed Teslą 3 natomiast z czego troszeczkę się zacząłem otrzymywać, ale to jest informacja najbardziej podobno prawdziwa okazuje się, że ten cyberatak, czyli ten pikap Elon Musk mówi generalnie są wiadomości Tesli to bardzo często wszystko mówi Elon Musk nie ma rzecznika tam nie ma dyrektora, który by ogłaszał technicznego tylko ile Musk wychodzi na scenę albo w internecie się pojawi, bo okazuje się że, że cyberatak ten pikap elektryczny wpływa radzi sobie w wodzie i okazuje się, że jest w stanie przepłynąć przynajmniej na razie wiemy koło 10km oczywiście on wolniej płynie w wodzie niż jeździ na powierzchni to jest to jest jasny okazuje się, że to może być jakieś przeznaczenie tego samochodu chociażby podczas klęsk żywiołowych, kiedy sprawdzono teraz, kiedy był przecież ten 1 000 000 potężne cyklony na Florydzie potem poszedł do chyba na północ tak do Karoliny i przy okazji ta klasa Bertram gdzieś jakieś prototypy tam sprawdzono mogą wpływać no i jeszcze od okazuje się, że ta ten jak to się złapałem wolta jeśli też może działać magazyn energii też może działać mimo zanurzenia w wodzie nawet zanurzony w wodzie swój to są wiadomości bardzo dobre mam nadzieję, że prawdziwe no to sprawdzone są na zdjęciach Tesla płynie, więc woda od formy Solberg rak prawdopodobnie na przez jakiś czas będzie wodoodporny chyba był przez 45 minut wodoodporny coś się wydaje, że to przypadkiem wyszło no to przypadkiem wyszło, ale to nie był nie było zaplanowane, że tak od początku Tesla miały pływać wiem tak jasno trawa szybciutko jeszcze, a propos tej, a propos tej toyoty, a Toyota mówiliśmy tydzień temu, że Greenpeace ich tak bardzo nieuprzejmie potraktował za karę, spychając ich ma ostatnie miejsce firm, które są najmniej przyjazna ekologicznie co jest kompletną bzdurą natomiast Toyota nie wiem czy NATO zareagowałem na to nie reagował w ogóle szkoda strzępić języka na, a na takie wygłupy natomiast NATO poinformował właśnie, że nie ma zamiaru w najbliższym czasie zmieniać strategii i nie ma zamiaru koncentrować się tylko wyłącznie na samochodach elektrycznych no i tym optymistycznym akcentem, że mu kończymy dzisiejszy program bardzo się państwo dziękujemy Sławek Paruszewski Jacek Balkan do jutra Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Aż 60% taniej! Największa obniżka cen TOK FM Premium. Teraz podcastowe produkcje oryginalne, podcasty z audycji TOK FM oraz Radio TOK FM bez reklam z 60% zniżką!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA