REKLAMA

Próba generalna, czyli serial genialny nawet jeśli nieudany

Po sezonie
Data emisji:
2022-10-06 22:00
Audycja:
Czas trwania:
47:28 min.
Udostępnij:

Reality shows to generyczny produkt współczesnej telewizji, idealny do kpin, szyderstw i ogólnej draki. Ale Nathan Fielder nie bawi się w prostackie żarty na temat, zamiast tego próbuje językiem przynależnym "Kuchennym rewolucjom" opowiedzieć historię. W dodatku dotyczącą tożsamości, czyli z gruntu serio.

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
Jakub Janiszewski Anna Malicka Bartosz Staszczyszyn to jest audycja po sezonie dzisiaj porozmawiamy o bardzo myślę interesującej historii interesującym serialu sześcioodcinkowy króciutki im o tytule Dycha SL angielska po polsku został przetłumaczony jako próba generalna w to jest właściwie nie wiem czy to jest historia czy to jest ten projekt, który tutaj próbuje zrobić taki komik kanadyjskie robiący karierę w stanach Zjednoczonych treść nazywanej cen Wilder, który Rozwiń » posłużył się bardzo twórczą językiem telewizyjnych reality-show z co to są reality często wszyscy wiemy wszystkie historie typu wyremontujemy wam dom zrewolucjonizuje my wam restaurację albo rozwiążemy wasze problemy życiowe typu zerwane więzi bądź jeszcze jakieś inne historie wiadomo, jaki tam jest model jest prowadzący, który trochę robi za taką ciotkę pod siatkę trochę robi za przewodnika trochę robi czasem za upokarzać, a tych uczestników reality show, ale generalnie zawsze sprzedane w takim sosie telewizor telewizja rozwiązuje problemy zwykłych ludzi no i to co zrobił Finder w tym serialu tak bardzo serią przyjął ten perspektywy rozwiązujemy problemy innych ludzi, ale jeżeli te problemy nie nadają się do telewizji i być może w ogóle nie nadają się do rozwiązań efekt co wtedy i właśnie się zaczyna cała historia w pierwszym odcinku mamy problem człowieka, który na tu znowu nie wiadomo, jakie słowa użyć okłamał swoich przyjaciół w, mówiąc że wyższe wykształcenie podczas gdy tylko licencjat, a nie ma magistra to jest jak nasze biedne wyplątać rzeczy przecież są dla niego ważni spotykają się raz w tygodniu w jakimś pubie grają w grupie gry, ale to taki ważny świat jest dla niego, więc jak ma teraz z tego wybrnąć nadzorowi Nation Filter, żeby przećwiczyć tę sytuację jakoś mu pomóc buduje w studiu makietę tego pubu wynajmuje aktorkę, która uczy się roli przyjaciółki, przed którą właśnie ma nastąpić to wyznanie budują makietę domu także bohatera, żeby samemu móc wejść w rolę kogoś, kto ma mu pomóc następnie dochodzi do rozlicznych prób przećwiczenia tej jakże trudnej i ważki sytuacji życiowej tego faceta nie będą prezesie ktoś dalej toczy, ale z w ten pierwszy odcinek jest o tyle ważne, że w tym nad wy oswaja z tą formułą, która sobie wymyślił ja muszę powiedzieć po tym pierwszym półgodzinnych odcinków pomyślałem aha czy będzie takie na walenie się z telewizji właśnie reality-show takie na trochę parodia pastisz Otóż nie, bo odcinku drugim zaczynają się już chce dużo poważniejsze i tam z kolei mamy taką historię pt. jak też przygotować siebie na takie poważne wyzwania, bo tutaj już niema takiej zmiany w prostej sprawy do rozwiązania jednorazowej tylko jest bohaterka, która chciałaby być może mieć dzieci, ale w sumie sama nie jest pewna na nasz telewizyjny bohater próbuje stworzyć jej sytuację, która będzie mogła przećwiczyć jak też mieć dziecko, czyli wynajmuje aktora, który będzie mężem, a przede wszystkim wynajmuje rozliczne dzieci, które będą tymi dziećmi też są aktorami od takiego najmniejszego noworodka po jak się później okazuje całkiem dorodnego dużego chłopca w i wota i złem i rozwoju robot też wchodzi w grę, ponieważ kręcę to stanie, w którym dzieci mogą pracować tylko 4 godziny, więc by podmienić co 4 musi być nowe, a też by chciał, żeby jak ona weszła scena, ale więcej na mieszka tak wynajętym domu w czasie rzeczywistym, a więc znano też powinno być dziecka, żeby mogła się wdrożyć to takie tam świadomość, że dzieci przecież są całą dobę mogą płakać w nocy w nocy leży w łóżeczku robot, który płaszczy co jakiś czas z tym nowa jest też skomplikowana historia jest słyszeć są same komplikacje ponieważ, żeby robot płakał wtedy, kiedy płacze prawdziwe dziecko zostaje wynajęty pracownik, który siedzi na takim manifestem takie monitory, kiedy płaczą prawdziwe dzieci przed Kępy, kiedy jest zapłakać surowy klimat włączyć tego robota też są rozmaite problemy generalnie to jest w sumie próba bardzo ambitna posłużenia się językiem to jak widzieliśmy żali się po też by opowiedzieć coś czy to jest czy do końca udało czy nie to jest mądry czy też głupie, ale za chwilę pewnie będziemy nad tym zastanawiać na pewno jest to coś, czego do tej pory drodzy słuchacze nie widzieliście w serialach na rozmaitych platformach streamingowych albo być może w serialach w ogóle no, chyba że znowu Bartek albo ja wy blok w Interze chwili i dla 94, które tylko oni widzieli jeszcze garstka innych osób powiedzą było było w efekty no jasne, że wychodzą po to, gdzie na waszą warunkach ten co prawda dużo większą rozwagę w oczywiście żartuję zgadzam się, że to jest coś co jest niezwykle oryginalne ten serial jest bardzo śmieszny ja muszę uczciwie poezja do końca nie wierzę, że on jest, że to jest reality-show jak mam poczucie, że to jest dokument, który jest, chociaż wiem przeczytałam bardzo dużo na ten temat i wiem że, że w prawdę, że to jest, że tam są prawdziwi aktorzy prawdziwe prawdziwi ludzie prawdziwe kłopoty prawdziwe życie, ale mimo wszystko mam podskórne wrażenie, że to jest mocna reżyserowane po prostu taki poziom i jazdy po bandzie to naprawdę i też emocjonalnej naprawdę dawno czegoś takiego w telewizji nie było to oczywiście i 3 i myślę tak, dlatego że Toma przybiera taką formę czysto czysto obrazową wielu dokumentów, które w tej chwili są na rynku w bo to w myśmy tutaj barkiem sobie rozmawiali, że to jest podobne do co robimy w ukryciu, które co prawda opowiada o wampirach, ale sposób prowadzenia kamery sposób budowania absurdalnych sytuacji to jest mniej więcej coś takiego natomiast pod koniec cała to sytuacja przybiera Super emocjonalny i taki bardzo nawet ja bym powiedziała bolesny aspekt nagle cała Beka zaczyna być poważna i ja ogólnie jestem bardzo za czegoś takiego dawno dawno nie widziałem w telewizji i bez względu właściwy ze względu na to czy to jest, że to jest mniej lub bardziej sterowane czy też mniej lub bardziej reżyserowanie to jest na pewno bardzo ciekawe, ale też trochę podobne do tego co co co ten komik robił wcześniej i choć chyba nie na taką skalę, ale z taka forma dokumentu, czyli moment to jest coś co łączy udawany dokument udawany dokument tak, ale też taką mocną ME by autorską w autorskim elementem tego tego takiego prowadzenia nie wiem w Niemczech w euro pakiet pamiętać z ropą owce dopiero po polsku tytuł to był to jest czeskiej MOK-u moment który, który opowiadał fikcyjnych poszukiwaniu fikcyjnych stworzeń, które jedzą ropę naftową dokowanie była ta sama estetyka absurdalny punkt wyjścia absurdalne budowanie różnych historii i generalnie taka trochę się taki śmiech z przez przez Muzy opowiadania jakiś problem, ale oczywiście wiem, że to nie jest dokument, ale nawet, kiedy są już są możliwe, że to oczywiście jakaś estetyczna bliskość jest obecna zauważalne, ale jednocześnie właśnie tak musimy też nieraz dokumentnie nam nie jest, że na moment nawet rok diabła też czeski chcę przewozimy to są jednak zapewne historia o tym pamiętać gorzkie problemy poruszane pod spodem to co się dzieje bardziej przypomniał taki eksperyment z gatunku ustawy o 1 Gierowski rent albo jeśli miałbym szukać czegoś co byłoby najbliższe byłoby to film Pawła Łozińskiego nawet nie wie jak bardzo kocham, którą kilka lat temu, ale jakoś poważnie czy tak się strasznie to nam tak czy jeszcze inaczej się wydaje, że to co on robi to jest przede wszystkim w dużym czy w ogóle tego nie należy traktować w kategoriach to, że to jest język reality-show usta nie znaczy, że to jest reality Check kolczykami, że to jest przede wszystkim tożsamościowe zabawa z sytuacją, dlaczego zabawa zabawa tylko pytanie tożsamościowe o to co znaczy to jest prawda co to jest refleksja nad czyimś losem, a przede wszystkim mam takie wrażenie, że trochę, jakby obsesyjnie zadaje takie pytanie co znaczy, że ja jestem ja nie ktoś inny tak, ale na poziomie ja myślę o samym poziomie realizacji tego czy w moje pytanie jest jest dużo niżej w stosunku do tego, o czym w tej chwili powiem mówi, bo ja na poziomie realizacji zadaje sobie pytanie czy ci ludzie są w jakikolwiek sposób przygotowani są zaskakiwani, bo na poziomie on deklaruje, że to jest absolutnie wszystko wymyślane jak oni są wkładanie w te historie i że i, że nie są na to przygotowani jest dla mnie ta tam monumentalna forma, czyli tego jednak pewnej gry z konwencją i tak gra konwencją tutaj chyba oczywista dla nas wszystkich i gry z pewnym gatunkiem telewizyjnym trochę już, jakby archaicznym i mają moje moja wątpliwość dotyczy tego czy rzeczywiście to są autentyczne sytuacje czy jednak nie ma tam tego elementu realizacyjnego realizacyjnej budowy nie wiem na takiego po wiecie odpuszczania ale, ale kontrolowanego tylko mówię ja wspominam tych dużych rzeczach ważnych tematach mam poczucie, że jego największą siłą tej produkcji jest to, że one ani przez żoną jest cały czas komediowa, ale jednocześnie przez cały czas daje obecnie trzecią więcej niż tylko zabawy, jakimi formami dopuszcza tam dotyka się problemów tra poziomie ludzkim psychologicznym bardzo poważnych w taki człowiek nie wie czy to właśnie kręcona komedia w gatunku Office Sasha Baron Coen czy właśnie ktoś przez przypadek w tej komedii dotknął czegoś absolutnie możliwego ja się, że Sasha Baron Cohen jest na tyle słusznym skojarzeniem, że w ogóle uważam, że jakaś linia twórców żydowskich żydowskich korzeniach, którzy bardzo specyficzny sposób używają języka telewizji języka kina, żeby zabawiać się w jakiś cel medyczne spory o naturę tego albo w ogóle jest sens nawet raczej tak bym powiedział, bo niż to co robi Filter kojarzy nie tylko, które jest Żydem to tu element żydostwa w ogóle wprowadzony jako ten temat, który w momencie to jest nie tylko to te nie tylko to, że one się z ze sobą samym jakoś mierzy, ale mam takie wrażenie, że to co się dzieje jest bardzo na jakimś poziomie podobne do wczesnego, ale na jest chwilami podobne do czarnego Kaufmana do syna dachy nowy Jork, ale też do bycia John Malkovich to też tutaj pobrzmiewa te absurdy właśnie z sytuacjami od tego inni ludzie ja czy mogę wejść w położenie innego człowieka albo stać innym członkiem, żeby coś zrozumieć plusy takiej sytuacji właśnie to co, bo w pewnym sensie tematem by być jak John Malkovich czy takie przestrzenie pomiędzy nie 57 punktami bodajże istniało tutaj takie wrażenie, że on chwilę próbuję znaleźć między, jaką sytuacją inną sytuacją i to co jest pomiędzy najciekawsze dla niego i to między rolami nie chcę sam wytworzyć jak nasza myśl rolę, która wejdzie między 2 wcześniej przewiezione rolę tak jest też plany budowy tak takie trochę takie rozpycha nie widzi takiej szczeliny, które się pojawiają czy tworzenie w tych szczelinach jakieś jeszcze większych całości trochę to jest takie obłok kanał zaczęli wrażenia by znajdował w pudełku, które musi zbudować kolejne pudełka jeszcze kolejne pudełka dla każdego z tych pudełek wejść jest dość męczący chwilami dla widza, ale równocześnie to daje taki efekt komiczny chwilami faktycznie to jest ta gratyfikacja, ale też ja mam niestety takie wrażenie tak zupełnie poważnie jak nas na to patrzy zboku, żeby się nie do końca udało to znaczy, że w gruncie rzeczy wnioski są banalne rzeczy tak jak on użył banalnej Formuły nie ma czegoś bardziej banalnego niż reality show telewizyjne tak ten banał na końcu pożarł to znaczy wyszło no nic nie powiedział szczególnie interesującego, chociaż całość, aby ta próba jakichś dociekań dziwacznych stworzeń jakieś metody aktorskiej chciała te wszystkie absurdy te te historie tylko słowa liny pomiędzy są bardzo interesujące, ale jako całość to nie mówi nic bardzo istotnego ma, ale dziecko krzywdził w jakim sensie bez i to jest dla mnie to się wydało właśnie najbardziej gdzieś w gruncie rzeczy nieudanym całym, lecz ten ten wątek wydaje się najbardziej jest taki lewy to znaczy czy taka próba właśnie wprowadzenia do czegoś co jest w gruncie rzeczy też puste, ale bardzo ciekawe być może taki pusty formy w tym tak dużo dzieje są jako interesujące wprowadzenie na siłę jakiegoś wątku takiego emocjonalnego emocjonalnego, ale myślę, że taka tkliwa to jest zna, jakiej tak mi się na granicy, na której on tam brać to się staje ckliwe, że to się staje sentymentalne spotkanie zupełnie nie wiem po co już traci wtedy wiarygodny daleką, którą budował jako właśnie ktoś to jest może jeszcze mistrzem klinczu on sam siebie pozycjonuje w takiej zawsze stawia w takiej sytuacji takiego gościa, który jest najdziwniejszy w pokoju, ale czy to Screen, żeby nie męczy się on w pewnym sensie nie szuka tej dziwności ta dziwność wytworzona przez absurdalną sytuację, która zamierza też brakuje to mierzone w bardzo umiejętnie prowokuje sługa tych sytuacji to nie jest do końca ja mam wrażenie, że jednak mocno reżyseruje też bardzo też opowieść o kompleksie Boga jak taki, że takim człowieku próbują zacznie zamarzać stąd wątkach w ogóle jest Ross powiedział, że jest ciekawe, bo oczywiście pewnie mamy jakość wypaczone sposób patrzenia przez to, że się wątki żydowskie zawsze są bardzo mocno literaturze kinie choćby z racji tego zaś sobie spory nie, ale też oglądają notują również tam jest Howard Jacobson, którego tam też po powieści są całe, ale Jonathan Safran Foer swojej ostatniej Kwadrat jak już w chwili prod realnie są wszystkie elementy wszystko podanych przez Polski miał wziąć się tego co się tam najlepiej Gombrowicz odnalazł się takie właśnie szukanie tak, gdyż masek i jego zaglądanie pod powierzchnię tego, gdzie ikona Malicka Burgunda jest wpisana tak jest właśnie totalnie absurdalne, ale jednocześnie mam poczucie, że bardzo wystudiowane, że on i ten moment w tym wy wspominacie moment, w którym sytuacja z takiej intelektualnej gry bardzo dziwnej komediowej zmienia się nagle coś szkliwa jego i poruszającego się domniemanie też mowy w tym ja wyczuwam fałszują literata reżyseria gdzieś rząd po reżyserował Ron chciał pójść za daleko chciał poszukać więcej, ale zgubił gdzieś coś co było jego naturalnym rytmem pewnego progu szansy, ale ja myślę rząd wcześniej też podróż z reżyserów wyznał, że tam nie moja ukochana scena, na której naprawdę śmieszna jak jest impreza dla dzieci i zostają zaproszeni statyści są tańsi i statyści nie mogą mówić sił, ponieważ mają związki zawodowe i jest impreza kraj nie ma pan tylko mogą nagrywać, a nie stać ich nadal nad dodaniem poseł schronów NATO to jest etap oczywiście ta sytuacja jest wyreżyserowana, ponieważ ona byłaby tak absurdalna tak śmieszna i tak dziwaczne, gdyby ją inaczej zaplanować ja myślę rząd taki sposób, jakby ten, że tutaj w absurd wyjściowy oczywiście prowokuje do tego, że to co się dzieje jest prześmieszny brydżowe absurdalne itd. decyzja podejrzewa manipulację na dużo głębszym poziomie znaczą uważam rząd to jest nie tylko będziemy będziemy cierpliwie wprowadzi wprowadzać element dziecka, ale rząd podkręca tę sytuację od samego początku właśnie to jest jego metoda, czyli takie pos z z 1 strony oczywiście obserwacja, bo reality-show też oczywiście jest reżyserowany przez co szczerze ale, że to jest takie w podsuwanie różnych różnych wątków kanu chwyci Anusz pójdziemy dalej, a może to się uda dlatego dlatego dla mnie jest bardziej dokument niż dokument argumentów wcale ale, ale bardziej dokument niższy niż czy nawet właśnie kręci niż w taka no nie wiem radzi też, ale rzeczywiście bardzo sensowna uwaga to, że się bawić Boga i myślę, że to jest ten temat, który tutaj się pojawia, czyli tworzy świat, w którym ja decyduje o regułach, ale zarazem jestem Bogiem ograniczonym kosztem kulawy mnie, bo nie mogę zatrudnić dziecka był dziś, lecz 4 godziny skutkiem czego w tym do teoretycznie toczy się życie rodzinne samej górze świętej taki zegar wielki, który sądownictwa wstrętnych, kiedy trzeba będzie dziecko wymienić na nowe w ich tak w ogóle mam poczucie, że ten z Chin siła tego serialu coś co mnie samego jak dzisiaj nie wiem też wielkie Księstwo sztab Perskiej przez wielkie hochsztaplerem, czyli takie ataki, ale czy te wielkie jest bardzo głupi tak naprawdę pół to jest tak, bo myślę, że jednak drugie w tym znajduję dawno nie widziałem czegoś co wprowadzałoby się taką konfuzję, że nie umiem jasno powiedzieć też arcydzieł czy ta jest Homebook, ale też myślę, że jest jeszcze poważniej to znaczy ja nie mówimy np. do końca będziemy się dobrze oglądało czy źle, dlatego że z 1 strony byłem totalnie urzeczony tym sam proponuje też strasznie śmieszne niektóre z tych rozwiązań co prawda absurdalne oczka, więc takie moje ulubione czy ten zbudowany PAP tylko dla 1 sytuacji 1 postaci syn potem w Afryce co zrobić nie może go sprzedać próbuje go sprzedać, ale nie da się go wywieźć, do którego wraca potem robi w nim prawdziwy PAP przez chwilę, ale też jest tam też jakiś absurd jaja to z 1 strony bardzo przysięga przyciągającej fajna z drugiej strony to jest męczące znaczne to jest chwilami takie nużące Matko Boska znowu tam masturbacja tymi sytuacjami po prostu rozmaitymi w sumie oglądałem ten bardzo krótki serial, bo też po pół godziny 6 odcinków długo parę dni co najmniej jakoś nie wchodziłem to 1 ciągiem tak to jest takie po, ale miał też taką refleksję ziemię bardzo podobne problemy właśnie skał Mané, którego bardzo lubię uważam, że jest bardzo istotnym twórcę to są ważne filmy, o których powiedzieliśmy, ale one też rodziły we mnie jakieś takie poczucie Matko Matko Safran Foer jego ostatnia książka co męczarnia 600 stron facet truje osobie jest coś takiego w tych zabawach z próbą dekompozycja na kolejne warstwy nużącego męczącego narcystycznego, a zarazem jako przedsięwzięcie to jest ambitny interesujące i włamuje się jednak ze starego typu sposobu opowiadania różnych rzeczy jak takim bardziej na pewnym poziomie miał też moment fascynacji tę tym projektem właściwie mamy się ten wydał bardzo interesujący, ale taka próba odpowiedzenia nie tylko, że on sam z Bogiem jak ten reżyser, ale cały ten program jako próba przeżycia pewnych sytuacji oswojenia pewnych sytuacji przez to, że sobie zagramy odtworzymy przeżyjemy doświadczymy reżyseruje je sami ze sobą dałyśmy pisze bardzo ludzkie jest coś co ludzie robią w swojej głowie najczęściej pewne sytuacje sobie rozgrywają ustalające się bardziej opłaci jak lepiej się zachować tutaj się dobrze jeszcze kapitalnie pociągnięty sami do do granic takiego moralnego chęć do moralnych granic, kiedy mamy sytuację z bardzo interesujące, chociaż trochę czasu potem seria rozjeżdżanie by pierwotnie ten Sojusz miał być bardziej kasowy tak jak ten pierwszy odcinek później sytuacja z pandemią się wyda miała sytuacje i ten wątek zdominował cały sezon czy wątek oswajania się do rodzicielstwa jak powstał przez to, że ten covid trochę sparaliżował wcześniejsze plany twórców, ale mimo to tam się pojawia wątek takiego faceta chcę brat nie chce wypłacić należnego spadku, zarzucając mu, że jego dziewczyna jest poluje na ten spadek i Anita inscenizuje w sytuacjach ten facet nagle zaprzyjaźnia się z dziadkiem tego aktora o to, żeby przeżyć jeszcze raz śmierć jeszcze raz spadek jak mamy przeżywanie takich traumatycznych rzeczy momentami też w oparach absurdu, a jednocześnie cechy bardzo głęboka prawda w tym o takim przeżywaniu rzeczy próbie oswajania się od razu skojarzyło z takim moim ukochanym filmem, czyli spragnieni miłości, gdyby u nas zbudowany tam sytuacja dwójki zdradzonych małżonków, którzy zaczęli się spotykać odgrywają sobie sceny jak jak zaczął się romans tych ich zdradzieckich drugich połówek, a potem, żeby się swoim pożegnaniem próbują każdą ze scen swego pożegnania odgrywać wszystko co mają ich zaboleć próbują najpierw zagrać przed sobą Bartek przepraszam, ale długo leczonej, lecz także, że znalazł tutaj, aby dzięki podatku w kwestii wydał już wiele innych pewnie, ale jakoś wydają się sama ta próba jakiegoś takiego powiedzenia co możemy się przygotować na to co jest nie niespodziewane w ogóle, jakie jako taki głęboki temat gdzieś i może banalne, ale on też tutaj jest on wcale nie jest tak trywialnie traktowany oczywiście ze śmiechem oczywiście absolutnym poczuciem ironii, bo przecież to też jest siłą, że on jest obecny, że ten temat istnieje i że on jakoś jest problematyce zwany przez przetwórców no znaczy jakoś miałam cały czas takie poczucie, że jedyne co tutaj jest tak na dobrą sprawę interesującej ważny jest właśnie to bardzo poważne serio takie do granic wykorzystanie tego nie ten tego czym jest język reality-show telewizyjnego znaczy to, że on to tak głęboko wszedł i tak bardzo tę logikę poważnie potraktował to tworzy napięcie najciekawsze prawda czy to jest to, że w reality show zresztą takie momenty, kiedy nagle prowadzący mówią nie mogliśmy czegoś tam zrobić, ponieważ mamy tylko 1 kamerę cechy istnienia świata myślę, że tak naprawdę reality-show jest jest gatunkiem telewizyjnym, który w, jakim sensie wykorzystuje ludzi, którzy biorą w nich udział każdy stanie się gitar i te są przecież często ludzie, którzy nie zdają sobie sprawę, że przez sam proces uczestniczenia w taki ma nie innym programie ulegają jednak w jakim sensie ośmieszenie manipulacji tak dalej tak dalej i on to jest dla niego takie głębokie rozumienie tego gatunku telewizyjnego tak jak pytam się drugi gatunek wydaje dosyć archaiczny i w taki swojej pierwotnej formie nie wiem w czy jeszcze w ogóle gdziekolwiek funkcjonuje, bo w reality-show nam się wydaje, że to jest gra MRR rozwija cały czas ja myślę, że w nie wiem, gdy Złotowa byłem, ale nie ona ma się świetnie tablice coraz nowe jest jakieś odsłony idiotyzmu osiąga jakiś taki nie wiem auto kompromis tak ale, ale jeszcze nowe piętra upokorzenia na nowe jak może sumować właściwie to co robią youtuberzy też można nazwać rodzajem reality show, ale do, czego zmierzam się wydaje że, że on tutaj w przede wszystkim głęboko analizuje ten gatunek to jest tak by punkt wyjścia i to, że że, gdy ludzie, którzy są to Zaplątani tak wartko mówił, że tam w ten głęboki tematyce to jest coś co co rzeczywiście tutaj przyświeca to ja myślę, że też z drugiej strony też rozumie pokazuje wykorzystywanie w jakim sensie tych ludzi którzy, którzy właśnie są w Kręceni w w reality-show w jakimkolwiek sposób, więc myślę, że to jest w ogóle punkt wyjścia dla niego takie przeanalizowanie kolejnych elementów, które budują ten świat w gatunku telewizyjnego czy mogę tyle telewizji w ogóle szeroko ją też w tych jego wcześniejszych programach było dokładnie tak samo kach no on zrobił w kwietniu 2013 roku 2017 na Comedy Central był program Made for New, który polecam państwu, bo można obejrzeć na YouTubie są odcinki jest to tak absurdalnie Śmieszek w kategoriach, żebyśmy przed przed programem wymieniali się z bankiem chce coś mieć mniejszymi kawałkami skrót od jedno to jest oczywiście, bo tam też coś co jest istotne bardzo jego twórczości po pierwsze, oczywiście gra konwencją reality-show i tym dzielić z innymi gatunkami połączone są komedią absurdu właśnie takiego klinczu czasami i Sashy barona Cohena, bo on tam on tam pracuje jako doradca różnych ludzi, którzy zmagają się z problemami biznesowymi i te biznesy z różnych powodów upadają albo nie toczą te powinny, więc on wpada w genialnym pomysłem jak udoskonalić ten ten biznes nasza starsza pani, która jest pośredniczka nieruchomości, której on sprowadza egzorcystę, który poszukuje w duchu wszystkich domach, która nam sprzedawać zatem wygania z tego domu np. mój ulubiony odcinek o pani, która prowadzi sklep z porcelaną, ale ten sklep jest od pracy osiemnastej znajduje się w miejscu jest dużo barów i klubów nocnych, a w tym sklepy obowiązuje polityka, że ktoś rozbił jest płacisz i nie wymyślam świetny sposób na wyznaczyć wprowadziła w nocy wtedy pijani klienci będą wchodzili rozbijali rzeczy będą musieli za pokaz wszystkich w tego typu genialne projekty przeprowadza poza tym jest to śmieszne to jest jednocześnie tak naprawdę się pasem całe sezony zakazy krytyka kapitalizmu też amerykańskiego dwudziestym jest dużo więcej ze stron podobnie było ich selekcją produkował chcę hitem na HBO można zresztą tam zobaczyć hartu i wciąż są tak i one niedostępne na liczby w tej chwili tak to jest takim nowojorskim w ogóle jakąś taką podróżą po Nowym Jorku dziwaków i w bardzo dziwnych miejsc bardzo dziwnych ludzi bardzo nietypowych sytuacji, więc wszystko różni się tutaj spotyka jakoś się w tym w tej próbie generalnej te swoje wszystkie motywy, które motywy techniki jak podnosi na wyższy poziom, że próbował za każdym razem przeskoczyć jeszcze jedno piętro dorzucić i to w pewnym sensie rzeczywiście cząstek mówi, że to budowanie budowę pudełkach i próba zaglądania czy to na pewno jeszcze się tam coś znaleźć w pewnym sensie robi się już mechaniczne w ich ten sens ma jakiś kłopot i kilka razy rzeczy jak kto tak krótką opowieść półgodzinny 6 odcinków to zaskakująco często się męczyć też takie poczucie absurdu tych sytuacji, które obserwuje jak już takiego poczucia sztuczności problemów, które chcą borykają się równanie to wiadomo też jak zasada kompozycyjne, że te problemy są sztuczne jest sytuacja jest sztuczna i męcząca zwłaszcza, gdy ten dobór bohaterów jest nie oferują one na utwardzony pomówić przyszłą matką kwestii się przekonać jest tak radykalnie religijne katoliczka, która wierzy, że hala im to święto socjalistów Chemik ma wiele innych przekonań, które niekoniecznie korespondują z jego przekonaniami, więc tam bardzo ciekawe czy ty się na tym tle razu ja też jestem ciekawa jak będzie drugi sezon, który już jest zakontraktowanych chyba nawet w tej chwili już jakoś kręcą, więc też pytanie ile ta formuła przetrwa i nowy w nie covidowej rzeczywistości jak będzie jak będzie jego następny krok, bo w 6 obecnie wiem, że znaleźli jakieś informacje na temat niczego nie znalazłam i jestem jestem po prostu ciekawa czy on będzie brnął w to dalej czy zaproponuje coś absolutnie nowego i chciałbym się nie zdziwiła, gdyby była to jakaś inna sytuacja gdzieś tam podobny sposób może może budowana, ale nad tutaj to jest to jest zawsze jest ciekawa w przypadku tak tego typu programów to jestem ja po prostu myślę, że albo ten ten program umrze śmiercią naturalną, bo ile można taki sposób w bawić się tą formułą albo będzie to kompletnie coś nowego świeżego to jest ja się, że to zależy czy sąd będzie próbował zrobić właśnie z tą formą, bo ona jest w jego rękach toż nośna to znaczy wydaje się, że jak na to co można w ogóle wycisnąć reality show stan wyciskamy maksa równocześnie właśnie to rząd próbuje uciec od czegoś co jest po prostu komediowym rozwiązaniem i próbować naprawdę użyć tego języka do opowiedzenia jakieś historie to mi się wydaje ambitne, nawet jeżeli zostało wymuszone przez sytuację covidową jest bardzo prawdopodobne, bo to jest rzeczywiście trochę tak taka formuła 1+5 czy mamy 1 historię +15 odcinków rozłożono następną, ale też tej następnej on ewidentnie próbuje robić taki można taki nie tylko by analizować to sytuację tę sytuację rozbudowywać tym językiem z 1 strony dużej szczegółowości drobiazgowość tego czepiania się jakiś takich dziwnych sytuacji, które ktoś inny by przeoczył i pewnej sztuczności jak najbardziej to co mówić, ale moim zdaniem zamierzone, ale też próbuje, jakby trochę mam wrażenie samego siebie analizować rozbierać na czynniki pierwsze to zdaje się robi dużą szczerością, bo nawet miał taką historią takie wrażenie, że to jest rzecz zaczyna myśleć autobiograficzne teraz oczywiście wszystkie seriale czy portale plotkarskie rozpisują się nim m.in. wywlekli jego byłą żonę, która bibliotekarka niejako Sare Ziółkowski, który zaraził książka była chrześcijan w Jacku wers chyba tak jak stary jest już doradztwem listą wejście, bo tak przeżywał w sektorze ta bohaterka serii świat jest antysemicka w gruncie rzeczy czy to czy tu się jakieś z ciekawostki krajowi cię tam jakieś takiej swojej wiwisekcji prowadzi swojego związku w tym bardzo właśnie toczono domku to miała powiedział w samym początku co wydaje się przy całej, jakby właśnie tym branie w cudzysłów, że mamy komedię ona jest bardzo specyficzną też dotyczy samego gatunku jako tematu jak narzędzie jest jest czymś analizujemy jednocześnie w tym serialu to co spełniają się Paweł Łoziński i nawet nie bardzo kocha wydają się bardzo bliską produkcją się takim mentalnym, bo Łozińskiego film, gdzie 2 kobiety ktoś nie znały przed kamerą gram matkę córkę przechodzącymi terapię rodzinną obieg udawały jednocześnie, a jedynie naprawdę przeżywały jakąś dużą przemijania co było jego prywatną terapią w tym sensie mam poczucie takiego wielu piętrowego eksperymentu, który oczywiście jest na innych poziomach ale by ta wielo piętrowo ości pewne odgrywanie ról, które nawet się nieprawdziwe mogą dotknąć prawdy wydaje się czymś co łączy, ale tak jak spragnieni miłości nie wydają wizję gazowego klucza tek tak tak samo nawet nie wie jak bardzo kocham to rzeczy wydaje się, że tutaj, jakby w ambicje twórców były w 2 różnych językach i porównywanie tych 2 projektów do siebie jest o tyle niesprawiedliwe, że było chińskiemu chyba chodziło trochę głębsze i poważniejsze sprawy nie tak tak no czy inaczej Paweł Łoziński na pewno jest celowała bardziej serio problemy, ale nie jestem pewien czy to da się ocenia, że coś wziąłem ślub nie mam poczucie, że jeśli chodzi o ambicję taką właśnie automatyzmu pewnego to wręcz no Fear there robi już takie fikołki, że niewiele da się więcej wymyślić, ale z drugiej strony jest dużo płytsze niż tak to się samo unieważnienie także role myślę, że nikt z nas próbuje to co Bartek mówi ma o tyle sens, że to jest jakiś mam wrażenie to jest płyt to jest zabawne zabawa formą to jest jakby gra z telewizją, ale w tym jest jakaś ambicja jakiś hak zapuszczony dużo głębiej ja w tym sensie rozumiem, choć nie zgadzam się na poziomie formalnym to się nie spina rzecz jasna, ale rozumiem to skojarzenie z Karzajem i złodziejskim właśnie z tego powodu to znaczy, że tu są jakieś poukrywane historie, które instynktownie czuje, że one są innego porządku rząd robi świadomie nagle zgadzam się z tym, ale mimo wszystko to jednak są różne porządki, więc są różne porządki kraje pościel w ogóle to co robi się z ZS żadnego jestem człowiekiem, który nie chce opowiadać zbyt serio, gdybym powiedział coś on mówi wiele rzeczy na poważnie mam również dorzuca do tego żart, żeby ukryć to jest poważny proces ten rodzaj opowieści, w której kamufluje rzeczy chcę mają być naprawdę głęboką traumą to wypracowujemy mam poczucie, że tam jest coś takiego i nie umie tego nazwać dlatego też fascynująca produkcja dla mnie dla mnie też mam proszę nam czegoś więcej niż ja nazywam się, że tam się wydarza coś, czego się wymyka się opisowi niedokończenia uważam, że coś mojemu ja myślę, że coś z tym żydostwa tutaj po robią to znaczy, że to jest gdzieś to się bierze niem streszczać pieska bały z czego czerpie, ale on czerpie z czegoś co ewidentnie bliskie jakiemuś gronu twórców ze znajomych z tą kulturą religią dla nas jest przejrzyste, bo tego nie czytam tych kodów, ale ewidentne że oni by ich umysły pracują podobnie czy po podobnych trajektoria to kręci to co robił, ale było chwilami bardzo podobne do tego co co robi w filtr tylko na innym poziomie winnym czasie się odbywało inne języki telewizji był język kina, ale tak samo eksperymentować tak samo się wykupem, jeżeli prawda przecież tam tak nowe są też Zamość totalna dnia 1 i tu w pewnym sensie niby trudno być, żeby to było tożsamości, ale jakimś sensie jest, bo jest takim naszym współczesnym dzisiejszym podejściu do psychologii do życia do coachingu do jakiegoś odnajdywania nie wiem równowagi szukania jakieś właściwej ścieżki czy pytania w gruncie rzeczy, gdzie religijnych i on to chodzi z taką nutą właśnie ja tu będę budować ten świat, w którym będziesz siebie sprawdzać czy w tym zachowuje się jak ten starotestamentowy Bóg, który też ciągle sprawdza ludzi nie, ale myślę, że tam coś jeszcze jest ja też tego właśnie nie rozumiem, ale nie przyciąga to znaczy, gdyby to jak to jest skonstruowane, bo dla mnie jasne czytelne to bym się tym w ogóle nie przejął majątek boję się że, gdyby to się z potoczyło tak jak on wymyślił z początku, czyli co odcinek to kolejny przypadek czy tak bardzo jesteśmy w rytmie reali 1000 to w mniej ciekawe niż jest tak, jeżeli tego się bardzo boję tego drugiego sezonu uważam, że ten covidowy utrudnienie sprawiło, że on nagle musiał podnieść sobie poprzeczkę tak i zrobił coś co było bardzo osobiste musiał przekroczyć samego jak drogą co tydzień inny bohater i taka inscenizacja tego właśnie czy powietrze powietrze przyzna znajomym, że nie ma magistra czy nie to było śmieszne interesujące, ale to nie jest poziom do tego za każdą chwilę później tak, kiedy samego siebie tłumaczył to maszynka zaczął mieć tak to jest taki bardzo ciekawy odcinek tak bardzo ciekawy wątek pracy z aktorami nie wiem czy pamięta, że to jest to jest trudno za trudne zadanie to jest chyba taki w ogóle Highlight w tej sytuacji, którą stworzył poza, jakby tymi absurdami z tym dzieckiem, które stać się podjęcia co jest we wszystko Super ważne to co się dzieje właśnie przy pracy jak to robić to jest naprawdę gdzieś kwintesencja tej tej sprawy, że z 1 strony, a do takich jak taki Bóg starotestamentowy próbuje cały czas reżyserować tworzyć tych ludzi wysyłać jakieś zadania, a zarazem przeżywa w tym momencie nagle jakiś kryzys próbuje siebie ustawić w roli jednego z nich, żeby jak lepiej zrozumieć przecież nie wiem jak już takiego Jezusa wysyła świata jest jak my coś coś takiego, że coś tu siedzi jakaś historia religijna cały czas jest to dla mnie najciekawsze, że robi takie rzeczy, a jednocześnie na tyle oczywiście dystansu samoświadomości cały czas z tego drwi i to te wina miałem czyta coś co jest tak naprawdę pierścienie to nasze chciał zrobić coś się wymknęło na poważnie jest obraz to żart jest bardziej fascynuje bardzo psychologicznie uzasadnione często robimy także w momencie, kiedy staje z wstajemy bezradni wobec czegoś to teamy żartujemy albo wracamy na nadruk na drugą stronę, żeby pokryć coś tam jest myślę, że to jest taka strategia to też nie jest drwina, do której przywykliśmy to nie jest taki rodzaj sarkazmu dla mnie nowe i już nie wiem, bo to jest takie mam też Jeża niby drwi, ale nie drwi to znaczy to jest takie też pomiędzy, bo to nie jest konstrukcja zwykłego żartu o ten mało tego nie ma takiej konstrukcji amerykańskiego żartów, które nas telewizja przyzwyczaiła już najlepiej ze śmiechem zaufanie tylko to jest taka niby robi coś co ma być żartem, ale nagle zaczyna robić to bardzo serio powtarzać to komplikować sytuacji wcale nie zmierza do płyty u wcale nie zmierza do tego, żeby był pan Schlein, żeby się szybko rozegrała pewien skecz to rozbudowuje zaczyna i nie w kończyć nie gubi wątku jest precyzyjnie powiedziałbym wręcz chirurgicznie precyzyjny w tym, jaką tworzy zasady logiczne są absurdalne, ale ale, ale spójne na tym polega absurd tylko wtedy działa, kiedy jest smaczne, ale spójny tak jest to tutaj jest tak utrzymane to logika właśnie ten nie mam cały czas problem z tym jak to nazwać coś co to jest dokładnie w Czechach jak fraktale nie trochę to powstaje takich powtórzenia ach, jakiegoś z jakiejś figury postawienie figury niemożliwe trochę z niego fabularne sytuacyjne, które zarazem jedne są rozwalają sytuację, którą proponują 3 zawsze musi zderzyć z tym, że jakaś machina filmy uważa jakaś kamera, że to nie jest naprawdę właśnie przez to, że i taka sytuacja ktoś się okazuje nieprawdą przez moment wszystko jest prawdziwe, a prawda, że też na tym polega, że jakby odsłania te momenty, kiedy rozpada się jakieś pudełko w środku kolejny pudeł koncert bardzo Gombrowicza zezwoleń tego jest też on tam jest dziś ma jedną z koncertem nie, żeby w pełni państwo mogli wybrać się nie widzieliście tego rząd też popycha sytuację do ekstremalnych stanu w kształcie może przekraczać granice sposób, gdzie naprawdę dotyka jakiejś dzięki ich etycznych granic jak mamy tę historię z facetem, któremu zmarł dziadek stała blisko i aranżują sytuacje chciał poznaje dziadka swego kolegi niby i tak sytuacja, że on przez lata zmieniał pieluchy temu swojemu dziadkowi, więc teraz sytuacja w tej ten nowo poznany dziadek potrzebuje pomocy przy załatwianiu się w lesie tak jest takie ekstremalne rzeczy oglądamy z zażenowaniem i takim poczuciem wstydu i doskonale wie, że taki woła efekty, ale co chwilę wpycha swoich bohaterów i siebie i Asseco widzów w tej sytuacji, więc jest, ale bardzo dziwny tak, ale z drugiej strony takie poczucie, że tracą robi to co nazywasz przekroczeniem tak na dobrą sprawę nie do końca przekroczenie bo, a przekreślenie w telewizji skrętu polega na czymś innym na rzeczywiście wywołaniu poczucia obrzydliwości, a tu jest dobrą sprawę trochę to jest faktycznie chore trochę dziwaczne trochę to jest obrzydliwe przecież tak czasem jest jak na taką świadomość, że w tej sytuacji, którą on próbuje zyskać wytworzyć tak czasem bywa tak traktach te właśnie siła najeżone były one by je w tej rzeczywistości nie próbuje nas przez zbliżyć do tej prawdy w sensie cały czas zadaję pytanie co to jest prawda jak ją jeszcze idealnie jej zrealizować w tym w tej konkretnej sytuacji, ponieważ ten cały wysiłek tworzenia prawdy jest tutaj pokazany natomiast, że to jest nieprawda chcę to w tych wy coś na siłę to nie to tak się dzieje równocześnie, gdzie my wiemy, że no jak to się nic, aby się dzieje na poziomie uczuć emocji, bo może sytuacje są dziwne, ale często właśnie na rzeź każdy z nas zna poczucie zażenowania wstydu jakiegoś takiego takiego momentu, kiedy nie wracać wiedziałam, że zażenowanie szalem UE w tym w tym konkretnym projekcie nie ma takich sytuacji wprost żenuje okazja ja wiem, ale kręć kręć wyśmiewa wtedy wy powoduje widzę takie zażenowanie sytuacją, którą oglądaniem plan nie dla mnie tutaj mamy coś innego to znaczy my czujemy oni są zażenowani my znamy zażenowanie to jest inne wykorzystanie tego są tego samego mechanizmu targach i IT uczucia emocje są wprost prawdziwe dlatego dlatego to powoduje ataki takie zderzenie w 2 różnych podejść do obserwowania tego dlatego jednocześnie nie wierzymy wierzymy, bo te uczucia emocje i wszystko to ta cała mieszanka, która często nas po prostu buzuje tutaj też jest autentyczna ja myślę, że na tym poziomie zresztą tak naprawdę prawdziwy dobry dokument też na też wykorzystuje dokładnie ten sam mechanizm, czyli to, że może sytuacja jest wyreżyserowana jednak moc jest prawdziwa Pięta to na pewno jeszcze tylko wróci do tego, że jeśli on frontowego chcieliśmy znaleźć tylko dopowiem, że chyba polega na tym, że on w gruncie rzeczy nie dąży do zawstydzenia tej sytuacji tej tego pasażera tylko my czujemy tak tak to się dzieje, bo to są sytuacje wstydliwe bardzo często, ale tak wzrosły to nie nie nie to upokorzenie jest celem tej w klinczu bardzo często upokorzenie bohatera jest celem jest celem wytworzenie takiej sytuacji, która jest turbo żenująca tutaj, gdyby nie ni niekoniecznie co o to chodzi, ale to się nasze wydatki ostrza oraz my czujemy to, że jak sytuacja się właściciel również lekarza nie możemy powstrzymać 3, które bohater zrozumie, że przekroczyły granicę, kiedy eks prezentowały rozstanie z małym dzieckiem, więc może rozwiązaniem będzie w prawie dorośli ludzie granicy szef oficjalna część jak wielki zryw la lata zanim, udając sześciolatka aferami wykonanych Jango niesie do łóżeczka w ten w latach 2 Alicja szkoda tak stoi, ale myślę ze strefy strefa naturalne, ale wszystko jest tego co powiedziałem, bo życie przy całej fascynacji seriale, jakby tym, że nie do końca wiem czy MON jest ZUS i to właśnie chcę pomyślał o tym, że stawia pytanie o prawdę poczucie, że na tym poziomie tych pytanie nie wiem co odpowiada i ciągle coś odpowiada też tego nie wiem też też mam wątpliwość myślę, że nie polecieć do takiej serii przez całe mnóstwo pytań do odpowiedzi tonie niekoniecznie co dobre w sensie takim, że ja bym chciał mieć bardziej sprecyzowane jak pewnie w Łowiczu większą satysfakcję na koniec nie miał tych po tych momentów odklejenia od opowiadania od tej opowieści, gdybym wiedział po co autorowi trochę nie rozumiem, ale ten eksperymentalny ja też tego nie rozumiemy się z tobą zgadzam, ale tak samo nie do końca wiem co mi się podobało w UFO ORA i wszystko jest iluminacją nie wiem, dlaczego ta opowieść zmierzała, jaka jest płyta nie umiem powiedzieć, o co chodzi o Kaufman nowi być jak GROM Markowicz mało tego nie umiem powiedzieć, o czym jest synek Doha nowy Jork nie wiem w nie umiem tego nazwać wiem, że to co tam się wydarzyło, bo jak dla mnie był na mnie gigantyczne wrażenie i jako ze mną zostało ale, żeby tak powiedział co nie chcieli nie wiem tak to jest to samo tę ten w ogóle Walentego poczty ten serial jest niezwykły nie tylko z powodu gatunkowych i nie ma ambicji zestawiają, ale jak pomyślę o tym co dzisiaj dostarcza telewizja i Platformy streamingowe jak bardzo wszystko się z konwencją należało w dokumencie tym finansowo drobiowym również rozwalenie tej konwencji to jest mistrz loży to co tutaj robi jest coś, czego nigdzie państwo znajdziecie się jak Absolut takiej propozycji takiego odważnego podejścia do formy do tematu do treści samego siebie twórcy nigdy nigdzie nie zobaczycie także tym sensie jest to absolutna rzecz, którą trzeba obejrzeć w tym sensie być może nienawidzić, ale nawet nie, ale może nie chodzi o Otto, z czym jak to nazwać nie chodzi nawet o to czym sobie do powiemy co on chciał przekazać tylko, że zostaniemy z jakimś niepokojem to jest właśnie być może istotniejsze czy do końca trzeciego, czyli odmawiają wszyscy inni, że dziś już Straszewski opowieść o jakąś tezę, że część 8% śpię bardzo łatwo jest ją przyjąć lub odrzucić tutaj jest jakieś takie rozbrajanie człowieka to na wielu poziomach i została na takim dziwnym niepokojem na myśli z tym poczuciem, że nie wiemy oglądać arcydzieło Czech gość dziwnego sztukmistrze ktoś nam zabawę i wytrwały nas jakby to taka rzeczywistość była trochę domkiem dla Lalek wybór, który równocześnie nie są lalkami, ale są tak to jest właśnie zwykłego no i tym samym możemy chyba polecić prawie jednogłośnie Czecha jest, że w tt dobranoc państwu Jakub Janiszewski Anna Malicka Bartosz Staszczyszyn Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: PO SEZONIE

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Aż 60% taniej! Największa obniżka cen TOK FM Premium. Teraz podcastowe produkcje oryginalne, podcasty z audycji TOK FM oraz Radio TOK FM bez reklam z 60% zniżką!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA