REKLAMA

Trzy spojrzenia DDA – stary na wierzchu, ale w głównej roli oni

Lepiej Późno Niż Wcale
Data emisji:
2022-10-09 21:00
Prowadzący:
Czas trwania:
39:37 min.
Udostępnij:

O spektaklu "O czym tu gadać, jeśli nie ma o czym mówić” w Komunie Warszawa, Kaśka Szustow rozmawia ze współautorami Karoliną Pawelczyk i Łukaszem Horbów.

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
lepiej późno niż wcale dobry państwu Dec lepiej późno niż wcale wydanie dzisiaj performatywne teatralne eksperymentalne porozmawiamy o nowej premierze komuny Warszawa 1 właśnie inicjatywna trudno nazwać kolektywów grup, które są bardzo bliskie memu sercu, więc będzie trochę emocjonalnie jak wiadomo teatry również bliski, a temat Dean właśnie też częścią jest bliski, a częściowo jest daleki, więc też będziemy o tym rozmawiali czym jest jak się pracuje z dorosłymi Rozwiń » dziećmi alkoholików jak się jest w związkach, a jak się czują dzieci dorosłe alkoholików i z tym fantem robią, żeby móc no właśnie, żeby móc jak chcą funkcjonować rzeczywistość, a spotykałam się dzisiaj za sprawą spektaklu premiery spektaklu komunie Warszawa w Warszawie, która odbyła w tym tygodniu w sobotę oczy tu gadać się nie ma o czym mówić i zacząć studia Łukasz Horbacz oraz Karolina Pawelczyk dzień dobry dobry w tym dobry dobry wieczór nie ma z nami się można żydowskiej waszej koleżanki, która jest waszym teamie performer z kim i nie ma też Szymona Sobczaka, który dramaturgiem i wsparcie w procesie otrzymanie porozmawiamy co znaczy wsparcie w procesie, ale może najpierw wytłumaczyć czym w ogóle DeA dla osób, które sądy zajmują uświadomiony dokładnie wiedzą teraz państwo każdy pełni swoją definicję, ale próbują wchodzić osoby, które nigdy nie słyszały tych 3 magicznych literek rozumiem kim jest kim są dorosłe dzieci alkoholików coś nad składa i w content w ogóle ta kategoria patrząc sobie na siebie moi goście no teraz tworzy Karolina Łukasz ciężko jest zdefiniować gdziekolwiek my przyjęliśmy też trochę pozycję tego że sprzeciwiamy się troszeczkę takim sztywnym zasadom, że nie dzielimy się tak jak w przypadku podziału Deana 5 typów osób tylko zawsze jesteś, która z tych 5, czyli jesteś albo cieniem przez chwilę albo bohaterem albo maskotką, a co rząd 5 funkcji z 5 funkcji, które zostały zdefiniowane przez Niewiem psychologów psychiatrów naukowców można powiedzieć trochę, bo to to mówi Łukasz jest ciekawe o, tyle że jest spór w ogóle o to czy tda można uznać za jakiś syndrom i operujemy tym terminem, gdy do tego terminu dołączono do dołączyło DDD, czyli dzieci z dysfunkcyjnych razy to się zamienione, ale ale, gdy istnieje taki spór czy w ogóle można nazwać, że to jest jakiś zespół cech, że to, że to jest jakiś schorzenia to złe słowo nie należy to jest jakaś kategoria diagnostyczna, więc jesteś ciekawy, że gdzieś tam naukowcy psychologowie o tym dalej mówią, że czy istnieje DeA czy nie istnieje nas też w sumie zastanawiało biorąc pod uwagę jak wiele osób, że można mówić w pewnym sensie kubku, bo od osób kulturze w NBA, że wiele osób ma podobną historię i wychodzi właśnie z podobnymi nawykami z domu by rzeczami, które chyba tym jest właśnie idea, że umiemy, że reagujemy na sytuację w sposób intuicyjny i jakby bierzemy odpowiedzialność za rzeczy, które nie powinniśmy bardzo często by tym jest też to dzieciństwo i tak jak w dzieciństwie to pomagało przetrwać tak dorosłości no potrafi być dużą kulą u nogi, choć od odpowiedzialności czym jest odpowiedzialność jak reagują dorosłe dzieci alkoholików jak możemy spróbować zdefiniować branie więcej na siebie niż trzeba to jest myślę, że można rozkręcić różne odpowiedzialności w sensie z 1 strony mamy odpowiedzialność tak czy inaczej za to osoby, która Piła czy ją akceptujemy wspieramy czy totalnie średnio odczuwamy to, jakkolwiek jesteśmy za nią ciągle odpowiedzialni nawet, gdybyśmy nie chcieli, a z drugiej strony odpowiedzialność teraz swego dziecka alkoholika jest odpowiedzialnością wobec swojego środowiska, żeby te zachowania i procesy, które wypracowaliśmy sobie do przetrwania w dzieciństwie nie wkraczały nowe relacje, które już nie są dysfunkcyjne, które często są dużo trudniejsze od Tracji z osobą, która jest niemal do świadczeń po prostu, że państwo przede mną artystka artysta i myślę, że oni najlepiej czują wypowiadają język sztuki myślę, że ten sam przejdziemy do spektaklu, nad którym pracują, który przygotował dla państwa w ten weekend Warszawie można zakupić bilety na stronie komuna Warszawa wpisujące się tym bardzo długi tytuł, o czym gadać jeśli niema, o czym mówić i zapisać na spektakl budzi go zobaczyć no właśnie to może przejdźmy myślę, że jest łatwiejsze dla was rozmowy jak na spektakl powstał jeszcze się spotkali temat alkoholizmu w środowisku osób zajmujących się kulturą sztuką jest tematem ważnym często wydaje się, że dziś w organie marginalizowany czy tabu izolowanym innego alkoholu zawsze dużo tak, ale rozmowa już o rodzicach, czyli o tym właśnie, skąd się przychodzi i już takim tematem wydaje się podwójnie stabilizowany część mówi i osób, które jest na terapiach o tym mówi to nazywa wprost, a w Polsce też spożycie alkoholu wzrasta, zwłaszcza tzw. piwa i to widzimy czy tylko zamienia wódki na piwo ciekawa zmiana tak czy tego spożywanie alkoholu, który wydaje się być właśnie leki niebezpieczny i jakby się spotykać jest nieraz czwórka nie ma zwanym z nami możny, dlaczego prostym składzie by się poznali odpowiedź na temat w trójkę z krainy można wznieść się na studiach no i krzty spotkaliśmy i produkowaliśmy firm wspólny, który ma ten sam tytuł spektakl, którym też do konstruuje my w formie kolacji z winem to co nas w sumie łączy, bo jednak pamiętać, że zajmują się podobnymi rzeczami to jesteśmy zupełnie inni mamy zupełnie inne doświadczenia i my wszystko nas różni tylko nas łączy tak jak artyści kosz kompletnie inne tematy w sztuce inne środki wyrazu, więc to widok powstał przez przypadek przez taki naprawdę typowy przypadek kiedy, których się spotkaliśmy próbowaliśmy stworzyć i rozmowa zeszła na to na ten punkt wspólny no i tych będą intuicyjnie to po prostu podjęliśmy decyzję o tym, że dobra zarejestrujemy to jest uczynić z tego będzie i co z tego wyszło z tego filmu no wyszedł krótki film, który też nam był prezentowany na placu Defilad idą nam chyba znać feedback od widowni był taki, że trzeba o tym porozmawiać więc, jakby też dalszych krokach tak się złożyło, że doprowadziliśmy filmu do spektaklu tak zaczęliśmy 7 lat listem zwróciliśmy też, że nie ma tego tematu poruszanego gdziekolwiek wszystkie filmy wystawy książki praktycznie oprócz 1 ostatniej mili oczka opowiadały wszystko o alkoholiku i alkoholu nigdy, a jego rodzinie o tym osobach, którzy są obok niego no właśnie nie wiemy w zeszłym roku w opinii z ma już Turem gont nie wiemy na powrót do tamtych dni może przeprosić tak co oglądać skoczył od niego Huellego przewozić tę tak przeważnie tak oczywista mamy o w 2 ten film my trochę jest rzeczywiście tym bohaterom głównym zawsze jest figura ojca tak i w tym filmie bądź jak matki starania dawek w tym mieście pomimo tego, że wszyscy kochają to jako nową jakość znowu jest pokazana alkoholik zza ściany w pod śmietnikiem zadźgany, a straty z dnia dochodzi w sensie, że jakoś funkcjonuje w popkulturze, jakby obraz alkoholika głównie, który jest właśnie zasikane zadźgany ileż w śmietniku tak samo było pod mocnym aniołem tak samo jest w Fina z meczem któremu, zwłaszcza w Polsce trudno tę perspektywę dziecka myślę, że to też jest większe wyzwanie w kraju tak bardzo patriarchalnym figura ojca jest naprawdę mocną figurą nie ma co ty mówisz dzień niekoniecznie alkohol pełni funkcję no właśnie chce jak najmniej rozmawiać też może posiadałem pracy chciał zadać pytanie czy był obecny alkohol na próbach po próbach no właśnie, że zadam pytanie chyba tylko pani najgorzej jest w powiecie my bijemy się nie jest także my negujemy alkohol całościowo w sensie to nie jest tak pieczemy uczestniczymy w tym nieważne czy domu czy jakimkolwiek imprezę to nie jest tak, że negujemy ogólnie picie alkoholu tylko na trzeba zrobić z głową to jest jak chodzenie po linii dra tak samo jak przy naszym spektaklu wszyscy nie wiem sam łapię na tym, że to sami jak mam rano kaca to czuję, że coś może być tak im podejrzenie UE może jestem jak rząd ten sam problem, ale z musimy lawirować cały czas pomiędzy tym, że mamy większe predyspozycje do uzależnienia tego, ale z drugiej strony, dlaczego mamy sobie odejmować z tymi predyspozycjami nie przesądzała tutaj, ale tak alkohol był obecny na próbach albo po próbach więcej, bo on wciąż był obecny, ale był jakimś punktem odniesienia, że już to wyjście na piwo było czymś innym niż 200 nowych pisarzy wzięcie kieliszka Ania by ten elementu spalający, a jednocześnie problematyce zwany przez nas, więc był obecny też jako coś co ma być sercem chociażby w ramach procesu o tym jak eksperymentować w teatrze w sposób bezpieczny na temat niebezpiecznych, bo jednak wracać do dzieciństwa ma obszar bardzo bardzo bardzo delikatne tematy bardzo delikatne podatne na zranienia opowiemy państwu mały internat muzyczny zostać państwo z nami na sobie schronienia Walczyk oraz Łukasz hormonów do zobaczenia usłyszenia lepiej późno niż wcale kapitalizmie swój talent tutaj swoje jako dziecko myślałam, że kiedyś rozpisuje krok starego szpitala kiedyś mojego, gdy nie było hajsu tańczyłam na całego wraz ze spektaklu, którego właśnie premiera odbyła się w komunie Warszawa spektakl nazywa, o czym tu gadać jeśli niema, o czym mówić w studiu Łukasz Horbacz Karina Pawelczyk współautorzy współautorka spektaklu nie ma z nami można troski celował można wywołuje, bo jak można kojarzy w gangu, kto z państwa oglądał post się znać w Polsce sieci podobnego dzieje się warto zobaczyć jak można doprowadzić jej przecież przyczółki i ona ma taką prezencję sceniczną ja nie widziałam waszym spektaklu, ale widziałam ją prowadzącą bale lobbingowe one niesamowicie silna to jest z tym moim ojcu doświadczeniu teatralnym się, że ktoś kazał powiedzieć proszę pani czy 3 nazwiska bardzo silnych kobiet to następnym z nim firm jest właśnie można i no teraz myślę długo długo nie wiem jestem Danuta Stenka coś takiego tak tak mocnej bardzo prezydencji, że trudno mi podskoczyć nawet pytanie jak ja jak pracuje się też waszym uposażeniem, o których rozmawiamy czy pewną delikatnością wrażliwością nad odpowiedzialnością czasami naskórkowe podejściem i na taką jak odpowiedzieć na taką membraną tak też często dorosłe dzieci alkoholików są dużo więcej widzą dużo więcej czują, więc z 1 strony to piękny dar i fajnie, że to, jakie ma, ale też koszty związane są gigantyczne Night pytanie jak byście pracowali razem to jest jest też student delikatniejsze pojawia tak bardzo mocna osoba z wami razem na scenie będzie pracował razem z się ja myślę, że trzeba też rozgraniczyć boczne sceniczną i Bożena, która pracowała, a my dawaliśmy sobie bardzo dużo uwagi i piszmy starać się być jak najbardziej wrażliwi na siebie i bardzo się słuchać też mieliśmy mamy specyficzny stosunek do całego problemu alkoholowego naszych ojców, więc między sobą mogliśmy sobie od razu swobodnie pozwolić na bardzo duża i grube żarty, które też rozładowywał napięcie w procesie, ale też w ramach organizacji samego procesu staraliśmy się obsadzić role przy tworzeniu tego spektaklu też taki sposób, żeby wykorzystać swoje kapitały czy się zajmuje wideo, że można się temu choreografią a jaki miały tutaj dodatkową funkcję Jan nie wiem ja bym tego tak nieraz wcielał kompletny system każdy wykorzystał swoje najbardziej swoje predyspozycje i swoje umiejętności, a i to, czego potrzebował do sceny, która toczyła się tylko tak głównie na danej osobie nota używał rzeczy, które pomagają, a Karolina potrzebowała wideo więcej aż wideo, bo można czuwa choreograf więcej się choreografią ja potrzebowałem tekstu, więc napisałem tekst, bo też pisze, ale też takie sama metoda pracy umówiliśmy się np. że pomimo tego, że to jest spektakl wspólny to każdy z nas ma taką autonomię reżyserską w ramach swojej historii, żeby liczba czujemy się wzajemnie słuchamy się myślimy o tym, że tworzymy spektakl, ale jednak on ma wydzielone pewne obszary odpowiedzialności, że jak ja jestem odpowiedzialna reżyserską za moją historię, a tej Łukasz można, a asystują włączają się właśnie uczestniczą w tym procesie, ale gdzieś, jakby musieliśmy rozgraniczyć te odpowiedzialności, żeby znowu w trójkę nie próbować zrobić 1 dzieła, kiedy też udało nam się ustalić, że mamy 3 różne spojrzenia i że DeA, jakby nie ma tego 1 wektora tylko każdy z nas gdzieś patrzył innym kierunku inny kierunek eksplorował mamy podział na 3 akty tak bardzo teatralnie zdrowy wstaje Zdrój red wraca świetne 1 jak podejrzewa was zależy bardzo zabawne takie mam tutaj tak coś czuję z tego opisu patrząc i pierwsza czy IBE Montana, o co chodzi drugiej act, czyli perełka trzeci plus, kto jest kim chce się zdradzać czy to jakaś tajemnica to są nasze postaci, więc czym akt pierwszy należy do kogo misterium naraz nie możemy wobec tajemnicy dania 1 no dobra dobra jak niewola, ponieważ na dobrze przez jej takie ładne zdanie przychodzą do teatru intencja eksperymentu, ustanawiając komunikację na poziomie szczerości co rozdanie dużo mówiący o teatrze eksperymencie szczerości teatr troszczą się, że nikt nie jest, bo jednak jest kreacja sceniczna powiedział, że można, którą znamy scenę, a Bożena wasza koleżanka z SP to są 2 osoby no właśnie tak jak wyście tworzyli te bezpieczne postaci jak poza tym, że wiem, że pracować też wideo pisałeś czy były takie dodatkowe narzędzia, które jeszcze używania kasy pomagali, żeby noszenie usunąć nie zostać pod pierzynką malutkich dzieci, które wracają do równie trudnych wspomnień i żeby tylko na tam zostać mistyczna trójkowe obecność tak jakby oddawała nam trochę siły, że się, po której próbie, a dostaliśmy film także naszą zemstą jest nasza daje bliskość, a i tak jakby na tym w sumie opierał się opierają się tych postawione postacie, że one są bardziej niż my życie Zacha, ale to nie jest tak, że gramy jeszcze nie mamy napisanych dialogów nie odgrywały postaci, czyli dużo improwizacji stażystka bardziej chodzi o to, że wszystko, a lawiruje na zasadzie tego czy tym mówimy za siebie czy mówimy za postać, którą gramy i gramy to postać, którą gramy to my tak naprawdę czy nie właśnie tutaj rozgrywa to taka intryga z teatrem mając takie puszczenie oczka, że mówi się, że idea jest w rolach, że przechodzi przez te role im po prostu jako DeA, zasiadając na scenie bez doświadczenia performer ski jego też stawiamy pytanie czy ja, siedząc tutaj jestem w tej roli może nie jestem właśnie, gdzie leży ta szczerość czy to jest postać to jest Karolina i właśnie przepływamy przez te właśnie stany dla mnie też kiedyś lawirowania między Platformę SM galeryjnych, w którym jesteś tym kim jesteś zazwyczaj w sensie, że nie odgrywać roli w sensie nie ma tam keczupu krew w te zabawne cytaty w, a na ich i tak naprawdę czy będąc w teatrze to my jesteśmy aktorami performer ami i na tym, że właśnie sobą czy może sadzał i lawiruje na tym cały czas wychodząc wchodząc i ciężko będzie powiedzieć kiedy, kiedy jest to, ale też w ramach tego procesu był bardzo ważną bardzo ważne takie wewnętrzne oko, czyli obecność naszego dramaturga i wsparcia w procesie jak to ładnie podkreślamy Szymona Adamczaka który spogląda na to czy gdyby to ta intencja którą, którą mamy czy jest czytelna, bo też, jakby no mamy sobie okulary DeA pewne rzeczy są dla nas oczywistością pewne skróty są oczywiste jasne to musi być tak ponieważ, a osoba z zewnątrz można spojrzeć mnie do tego tak nie czytam to dla mnie nie jest oczywiste, że taki sposób wykonasz albo zareagujesz bo, że ta historia musi się tak skończyć po, tak więc to jest też bardzo fajny taki punkt odniesienia do dyskusji np. o tym kto nam też na pewno była niecodzienna sytuacja dla dla Szymona w sensie proces trojgiem artystów reżyserów jednocześnie też starał się nie wkładać nam słów w usta w sensie nie pisał nam dialogu sam tylko pomagał nam wyłuskać nasze, żeby te kwestie, które sami napisaliśmy były jasne czytelne, a nie napisane przez niego typy to jest świetne powiedział, że też pisałeś co konkretnie pisałeś, że to jest czy każdy w sensie w ten spektakl jest dużo monologów, a każdy odpowiada za swój jeszcze skupiał głównie na tekście bez jakichś dokoła, więc pracowałem głównie na tekst nad tekstem w sensie, ale nie wiem, jakim kontekście raty w zastanowią się też nad rolą Szymona, bo z 1 strony one dramatu procent, że z reżyserami jednak mówić, że system fakt też trójka tak każe odpowiada swoją część i wspólne jakiś mianownik, który do szukania się zastanawiać co po zdaniu, że on też Łapa lwa za zeznania tak jakby na na ile ten ten no trudno zgadnąć, gdzie są właśnie ta ta kreacja postać Nigela Westa DeA, który odgrywa kolejną postać tak jakby więc to jest nam na wielu poziomach rozgrywa myślę o tym, bo to jest bardzo niebezpieczny proces tak jakby pracy na waszym dzieciństwie mówi okres z punktu widzenia osoby, które jest tzw. content czym się samo za lat jest świadomą zgodę w procesach też teatralnych procent przez Milo razem, które takim dyskusyjnym reżyserem i często pomawiany o nadużycia wobec aktorów aktorek, aby wykonawca wykonawczyń to są często są też profesjonalne i też nie macie tego przeszkolenia, więc prosta rannego nie tylko warsztatu lekko wchodzenia wychodzenia z rolę z roli jak wam się pracowało się i jak mówi się wrócić wieczorem do domu i wrócić do siebie mieście tutaj takie zawirowania a gdzie ta postać dziennie, gdzie można odłączyć od czego nie można się nie łączyć no właśnie, jakby wrócę do tego, że trochę mamy doświadczenie w tym jak wyłączyć pewne postaci jak wyłączyć pewne rejestry, a więc wychodząc z pracy by w swoim imieniu ja naprawdę się wyłączam brzmi, jakby to co mogła od siebie oddać chyba też taka była trochę nasza procedura, że oddawaliśmy tyle ile się dało na dany moment od siebie i zostawialiśmy to nigdy nie zmuszaliśmy do takiego rzucania generowanie kontentu wytwarzania treści więcej treści dotyczy popularny w teatrze się bardzo dużo robi sceny potem redukuje też nie mieliśmy takiej dyscypliny mieliśmy zupełnie inny porządek pracy w myśl tej procedurze też ciekawe też ten język, gdy wszyscy łapią za głowy osób, które nie są związane z teatrem uwielbiam taki język bardzo administracyjnym to często sprowadza aktorów wykonawców taki jednak zdrowej zrobi podział, kiedy temat dla ciebie, bo wyjście z budynku komuny Warszawa na mini latarki, kiedy był także uczyła, że coś do lekarz i właśnie może zaś, że zostawione tam został temat oczywiście jakieś ćwiczenia np. który zamyka liście proces danego wieczoru miał wypowiedzieć swoje perspektywy oczywiście w momencie, kiedy kończyłem próba na scenie z moim udziałem w tym momencie włączałem to co tam działa, aby w procesie też nie da się przestać myśleć w domu o tym co można było zrobić lepiej inaczej, więc tak, jakby nie miałem tych emocji, które mam grając, bo one są zarezerwowane tylko do, gdy wypowiadania roli, ale nie znikały one kompletnie się, że zawsze było obok Włosi też ciekawe wychodzenie z roli, czyli wychodzenie z pracy, czyli wychodzenie i jako osoba z zewnętrznym Szwed dla mnie momentem kończenia mojego powiedzmy mojego dnia pracy, bo taka ewaluacja w stylu, gdybym była widownią to, czego było to co dzisiaj dostałem jak odpowiedziałem sobie na to pytanie to był dla mnie koniec pracy w ze, jaka jest min oraz panu gratuluje jest bardzo dojrzałe podejście do teatru, kto się zdarza Super rzadko, że artysta sceniczny artystka stanicę zastanawia się co publiczność dostaje w ogóle świetne, że państwo zostańcie z nami robi mało trudno muzyczną Karolina Pawelczyk i Łukasz choroby są ze mną studio rozmawiamy o spektaklu w komunie Warszawa, o czym gadać jeśli niema, o czym mówić spektakl o DeA dorosłych dzieciach alkoholików zostać państwem lepiej późno niż wcale wracamy po przerwie Korona Pawelczyk i Łukasz form ze mną studio rozmawiamy o spektaklu, o czym gadać jeśli niema, o czym mówi spektakl miał premierę w ten weekend następne spektakle dopiero w grudniu jest proszę przerwać one komuny Warszawa tam będą informacje jak już media społecznościowe tam się zapewne też coś pojawi podejrzewam, że sektor będzie sprzedany również w grudniu miło się, więc warto być można niestety się zapisać się do komuny Warszawa tam dużo ciekawych rzeczy dzieje z obszaru obszaru teatru performansu spektaklu i nowoczesnych rozwiązań scenicznych pytanie dalej proces wróciła, bo to jednak jest tak słucham was i nie oczekuje odpowiedział pytania zadamy je czy lekarz też forma terapii dla osoby radni sobie z tym tematem bycie dorosłym dzieckiem alkoholika wolimy macie lat przeszła jak wzrośnie to uważam, że muszą wydać jeszcze 9 scen Sieny się politycznie 28 już czy to jest dla was też uwalniający protestujecie czy na razie on jest jeszcze nie wiadomo czym jest wysokość eksperymentem przygodą i może koszty będą większe niż zyski w i dla mnie prywatnie to sama praca z dziewczynami, bo jesteśmy też na różnych etapach i sytuacjach, w jakich znajdują się nasze Vitoria mi pomogła stek bez poukładania sobie swojej, więc mogę powiedzieć na pewno jestem po terapiach takich zakończonych, więc względy z beznamiętnie na w takim razie, że to naprawdę praca nie nad sobą, ale praca nad tym właśnie co można dać publiczności, jakby to moja agenda nie omija bo gdybym chciał zrobić spektakl taki, który wypełnia poziom skomplikowania jakiś tam właśnie mojego prywatnego myślenia DeA to miałabym bardzo hermetyczną publiczność zapewne więc, więc raczej tutaj dla mnie tylko po prostu praca nie miała nic wspólnego z drobiu uwaga cytat z opisu spektaklu to głos młodszego pokolenia, które ma świadomość tego, że za często zgadza się na auto wyzysk na branie odpowiedzialności za to za co odpowiedzialność powinien wziąć ktoś inny to jest ten oto by zysk dla was to znaczy to się w ogóle wzięło od takiej tezy rozmowy, które nie ma tutaj w tym opisie, że kultura działa jak dysfunkcyjna rodzina, że to jest też trudne w perspektywie idea, że zdajemy sobie sprawę z tego, że z naszymi tendencjami umiejętnościami kompetencjami kompetencjami karmimy trochę niewłaściwe postawy też żeby, powtarzając te mechanizmy wynoszone z domu pozwalamy by podtrzymujemy ten wadliwy system i o tym jest ten autor zysk tej refleksji co ja jako Karolina, które nad odpowiedzialna, która weźmie na siebie za dużo rzeczy, jakiej funkcjonuje w przestrzeni, w której widzę, kto jest beneficjentem tego, bo ktoś, kto w ogóle nie jest odpowiedzialny za coś ana przykład w strukturach ma dużo wyższą pozycję i wypróbuj wobec tego zająć, jaki stosunek jest czystość ciekawe, że w ramach współpracy mieliśmy raczej taką horyzontalnym współpracę taką, która mówi o tym, że odpowiedzialność ma swoje granice i one są w ramie tego konkretnego aktu właśnie jako zabezpieczenie przed tym, żeby się nie angażowała nie swoje akty np. w sposób no jakiś personalny odpowiedzialny taki reżyserski, że raczej na te i inne akty trzeba spoglądać z innej perspektywy, więc tak o tym o tym jest auto wyzysk w jak uporządkować relacje w ramach współpracy takiej profesjonalnej właśnie do pytania procedury to znajdziesz też pewne zasady o tworzenie też np. tzw. w Polsce system, czyli systemu wspierania przy drugim spektaklu jest też zajmuje, więc to są po prostu taki trochę nudne dokumenty, które państwa naszych słuchaczy paczek nie do końca to pewnie interesuje, ale robi się takie rzeczy w teatrze w Tatrach, które się zastanawiają właśnie jak tych najzdolniejszych albo najbardziej pracowitych po prostu nie dogiąć za bardzo też tak to działa także osoby pracowite biorą pracę kolegów koleżanek nasze jest zrobiony nie chodzi o kredyt Apart komuna Warszawa wydają się tam też w porządku relacje wyglądają trenuje się znamy, a to co też brać odpowiedzialności za swoją część tak czy ten akt kolegi koleżanki bardzo ciekawa refleksja były takie momenty w trakcie tej produkcji, kiedy oczywiście, że to się za dużą, że czegoś się nie może udźwignąć, że z jeszcze z za za, a właśnie co dużo emocji drugiej osoby, która z wami pracuje nam się na pewno ta praca była bardzo emocjonalna domyślam się Łukasz nie nie prze nie nie powiedział, że przyjąłbym ekipy jak działać oficjalne liczby czuję, że jednak wziąć na siebie za dużo tak też tego na temat tego auto zyska trochę mówimy, czyli na czuje, że może się zaraz po prostu zgiąć mówiąc wprost tak źle niż raz stanowić jeśli chodzi ja sam temat emocjonalność w myśl tematu na to nie było czegoś takiego w sensie to jednak pracę też może i nie mamy doświadczenia teatralnego, ale mamy doświadczenie performance kie z innej banki, jaką jest sztuka wizualna i performance galeria tam się też odgrywa i jak kończysz wychodzisz z tego w sensie na tej liście załamał, więc minister nie było, ale ja np. miałam tak jakby zrozumiałam muszę zrobić sobie takiej Check Point i zebranie zespołu, że Słuchajcie dopinamy życie na ostatni guzik, ale w tym momencie czuję, że na mnie jest dużo i że tak nie mogę dalej i że trzeba podzielić inaczej jakieś rzeczy właśnie by taki sprawdzenie rzeczywistości Black stop zatrzymajmy się co się dzieje no to jest ciekawe, że trzeba było cały nie, żeby w procesie jak i form ex jak jak swoje myśli przy przekuć na język teatru zaangażować widza tą drugą częścią tego procesu było czy przypadkiem nie powiela pewnego schematu jako DeA, czyli taki właśnie self VIP-y taki taka sama kontrola no ciekawe co mówicie o samym procesie i to wydaje się, że wielka zasługa Szymona Adamczaka, bo też pośredni ma tego reżysera reżyserki i jest bardzo ciekawe, że proponujecie coś co jest pomiędzy teatrem performance galeryjnych, bo tam też reżyserów robiły nasze na sobie, że artyści robią sobie i wydają się tej nie ma ani buty pokusy też tak, żeby pójść dalej docisnąć zobaczyć co się wydarzy, że ta granica zostanie przesunięta i ten etat wyjście wasze z tego eksperymentu stanowią eksperymentu szczerość tych 2 bardzo ciekawych kategorii, jaką eksperyment na to musimy przekraczać granice, ale tutaj jednak szczerość jest to od liną to ma być jednak szczery, a nie wyrachowane manipulator ski wobec siebie nawzajem i też z drugiej strony czy trzecie ta kategoria to skutek bardzo dużej świadomości właśnie jak nieść za dużo nie zrobi za dużo, żeby potem te granice jednak nie zostały naruszone bardzo ciekawa praca w ogóle w tej koncepcji waszej naszej grupy pierwsza chyba coś takiego w ogóle słyszę o tym, żeby ktoś tak zaproponował sobie razem, ale też właśnie, że nie zostaliście w takim właśnie no bo w dziwacznym potencjalnie kolektywie także jest trójka artystów coś tam razem robią dla siebie nie dla siebie nie wiedzą też świadomość co dostaje widz no w dość często nie zdarza teatrze ktoś zastanawiał po tej czarnej czarno ości tam siedzi docenta osoba wychodzi się tak może się też znamy się emocje ale, ale ta sytuacja transakcyjna cytaty z produktem wojny to hasło pewnie tak jednak jest produktem i no właśnie, a co było takich przygód które, które zaskoczyły, czego się go nie powiedzieli nie spodziewaliście w tym procesie co takiego było już poza wywrzeć negatywny, ale bardziej pytam o te pozytywne co wojsko się dość dobrze przygotowani do tej pracy ze sobą to słyszę, że to dużo tych potencjalnych takich min zostało nazwanych wcześniej tak to za dużo tego nie robimy tak nie chcemy nie bierzemy reżysera będzie serki tak jak dużo pracy został wykonany, żebyście mieli przestrzeń do pracy nad tematem do pani gratuluję nie spodziewam się, że będziemy malować obrazy w jest niespodziewanie ten proces będzie trwała tak długo, czyli ile my kiedy, kiedy zaczęliśmy Nosek realnie prace zaczęliśmy w czerwcu możemy powiedzieć tak w sumie ponad 2 miesiące nie logów codziennie dużego siedzenia ze sobą też takiego tak długiego siedzenia, żeby myśleć o znieczulicy w no, a zdradziliście siebie nawzajem na początku jesieni jesień to rozwiązanie od potrzeb pisze też praca nad video wcześniej jakoś już przełamała te wszystkie stado temat cie o ojca alkoholika, więc było nam łatwiej jasne nie znaliśmy się na tyle, żeby wiedzieć, kto nie znaliśmy wszystkiego swojej wrażliwości nawzajem, więc nie wiedzieliśmy też do końca jakie kto ma podejście, ale tak sobie założyliśmy już wcześniej przy prace, a że może ma swobodnie żartować tych tematów jeśli ktoś jednak przekroczyć jakąś granicę to po prostu ten powiat i przekładamy wszystko w porządku prosto, ale nie robiliśmy sekret flag, że np. my nie możemy zażartować o tym, że coś tam gdziekolwiek, ale ciekawe było na początku procesu z spotykaliśmy się zrobić sobie takie dni dedykowane 1 osobie i w trakcie tych 3 dni takiego siedzenia niby tylko naszą trójką ze sobą odkryliśmy zaczęliśmy kupować obszary, które są np. z którymi dana osoba jest bardzo związana np. okazuje się, że właśnie reszta zespołu nie zrozumieliśmy jak obszary my nim reakcje czy sytuację z ojcem o tym mówić tak też np. wszystko w sumie przeszło że, że ten dzień stał się tym, że ta osoba mogła naj swobodniej na świecie być w centrum uwagi i zostać wysłuchana przez cały dzień tyle będzie decydowała czy mogę mówić o różnych doświadczeniach, ale mogą być nie lubi lody wanilią albo truskawka gospodarka były związane z mandatem co jadła na obiad z ojcem pani w ogóle to jest tekst się to się tak zdarza wspólna początkach związku tak jest tak nasze skoncentrowani wyspie ponad 3 w sumie to uwagę albo ją daje, bo nie daje, ale też jest taki ustanowiony dzień takowe pismo święte bardzo podoba wprowadza do rodzin właśnie dziś dzień nie są urodziny urodziny na przewidujemy wyróżnił tygodniowe rodziny uważa, iż nie będzie to za mało a dlaczego musi w końcu los zresztą mógł robić ulgi, ale przecież ten cały ruch, a o tym, że rodzice wybierają 1 dzień miesiąca, gdy zgadzają się na wszystko, czego jest ze względu rada mówicie w jego zrobiła nie do dalej używać na tym chyba zakończy msza środa opowiada się niejako jak tutaj rodzić dwunastoletni staż prowadzenia audycji powiemy nie kończymy trasę, a w próbnych kończ pan brat nie jest to moi słuchacze słuchaczki powiedziałem powiedział Peter dziękuję panu w razie decydowali moi tutaj goście gościnie ze mną studencie była Karolina Pawelczyk Łukasz hormonów rozumie się spektakl, o czym gadać, iż nie ma o czym mówić, który na miejsce ten weekend premiera wykonuję Warszawa następne spektakle w grudniu nie ma jeszcze dat proszę śledzić stronę www się nazywam Katarzyna Szustow audycja wyda Karolina Kuczyńska dobranoc państwu dobranoc Brand Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: LEPIEJ PÓŹNO NIŻ WCALE

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Więcej niż na antenie! Teraz TOK FM Premium 30% taniej: podcastowe produkcje oryginalne, Radio TOK FM bez reklam i podcasty z audycji. Nie zwlekaj i słuchaj wygodniej!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA