REKLAMA

Salon samochodowy w Paryżu

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2022-10-17 19:40
Czas trwania:
13:56 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
to dobry wieczór codzienny magazynie motoryzacyjnym w nowym tygodniu witają Jacek Balkan Sławek Paruszewski dobry wieczór no i dziś kto by pomyślał, że będę się tak lekko lekko oczywiście ekscytował wydarzeniem, które od 4 lat właściwie powiem, że czekałem z utęsknieniem aż 4 lat tych tego salonu nie było w Paryżu powinien być 2 lata temu nie było z powodu pandemii przypomnę, że to jest to nie byle jaka impreza, bo to jest chyba impreza, która się rozpoczynała Rozwiń » pierwszy to był koniec koniec dziewiętnastego wieku 2898, bywa że pamięta no właśnie potem zmienił miejsce, w którym był były prezentowane samochody po 12 latach zresztą wiesz to jest rzecz, które już dziś proponuje może nie Ross kadrować Hackett były nasze pierwsze targi przynajmniej moje nie wiem czy ty byłeś wcześniej motoryzacyjne za granicą, bo na Polski był nie zresztą to już pojechaliśmy tam jako przedstawiciele 2004 roku pojechaliśmy ze Sławkiem razem pojechaliśmy jako przedstawiciela Radia TOK FM radio terminy program motoryzacyjny Super 8 nosić tam do tej pory Real szczególnie te starty nogi nie tak trochę trochę żeśmy się zgadza elita, ale było naprawdę rzeczywiście ekscytujące, bo te nasze targi polskie, których wcześniej uczestniczyłem to wiadomo w Poznaniu Warszawie różne wystawy NATO nie ma porównania zresztą Paryż był taki jak ja to najbardziej lubię Genewę, bo tam było naj dużo premier z Niemiec dużo premier Francji natomiast targi we Frankfurcie na przemian z Paryżem odbywające się na to głównie premier niemieckie targi w Paryżu to głównie premierzy francuskiej jak pamiętasz tam też nie był tylko 1 pawilon to znaczy tam nie tak jak w Genewie, że wszystko można pod 1 dachem było obejść i nowe tak deszcz padał tonie czy nie interesowało tam były różne bardzo ciekawe wystawy historyczne jak pewnie przed 18 lat coś tam pamiętasz, ale ten Targ te salony targi w ogóle ewoluował jeszcze przed pandemią one one traciły na wartości nie tylko w Europie Japonii również w stanach Zjednoczonych też producenci stwierdzili, że wolą co pewien czas zaprezentować swój samochód jakimś pięknym miejscu niekoniecznie w Europie nawet w stanach Chinach nie Sławku myślę, że to sobie bardzo zmieniło to wszystko z zaznacza kiedyś targi motoryzacyjne na, jakby dawały prasie dziennikarzom, ale też publiczności widzą zapoznać się z samochodami, których nigdy wcześniej nie widzieli, chyba że w bardzo takiej nieruchomości formie, czyli po prostu jako zdjęcie gdzieś jakiś Gazecie kiedyś to było faktycznie wielkie święto motoryzacji tak po prostu, a teraz w dzisiejszych czasach jesteśmy tak prze, bo szacowanie na internetem telewizją tymi informacjami, że nie ma najmniejszej szansy by ten ogrom premier nowości został przyjęty i strawione przez takiego przeciętnego oglądacie w czasie, kiedy targi trwają, a zwłaszcza, że to się też rzadko kiedy rozciąga w czasie ostatnio IT i nas też coraz modernizacji będą będą interesowały tylko przez kilka dni na, więc to z tego powodu premiery, ale targowe on już nie mają takiego takiej racji bytu jak jeszcze dnia 20 lat temu, kiedy to było faktycznym jechało się na targi motoryzacyjne w Paryżu może tam po raz pierwszy widzieli mazda RX 8 widzieliśmy zrozumiał, że forda Fokusa, ale wiesz, dlaczego władze, a ile to było wielkie tak pamięta, że byłoby plandeki byłym żeśmy jechali jeszcze wtedy czy samochodów było pod plandekami widziała się wcześniej w internecie przez internet już wtedy powszechne, ale wiesz jeszcze żeśmy się jeszcze żeśmy się przecież nie wiem do dobra 68 lat temu śmiali, że komuś coś wyciekło przed targami motoryzacyjnymi przez jakiś Reno oczek słabo po jakichś wycieków są zdjęcia w internecie były afery to był embarga, ale Varga są w dalszym ciągu ale, ale już ostatnio producenci sami prezentują wszystkie nowości już od wielu lat przecież jeździłem na targi po europejskie wielokrotnie ja lubiłem tam się spotykać oglądać to było to męczące, ale było to przyjemne to było takie przyjemne zmęczenie przecież tam już tych planet od kilku lat albo nawet ponad 10 nie ma gości przyjeżdża wiesz co będziesz mógł zobaczyć albo działać, ale wszystko dotyka wsiadasz, a teraz te targi w Paryżu przede wszystkim są krótsze trwają 2 tygodnie w sumie z dniami dzień dziennikarskich to dzisiaj się kończy natomiast też i pozostał cień tak prasowe tak 1 dzień prasowy osiemnastego ogólnodostępne, ale wiesz kiedyś były targi 2 tygodnie one one byśmy zaczęli bez we wtorek Bach bardzo się we wtorki zaczyna być w środę i trwały do niedzieli po 10 dniach się zamykało teraz do tej niedzieli trwają tylko koniec, ale też co jest ważne to te premiery, owszem, było coraz mniej nie tylko w Paryżu nie tylko w Genewie przecież na całym świecie tak jak wspomniał w tym roku tak jak ta lista samochodów oglądanych i wystawców to praktycznie są Francuzi i są Chińczycy Chińczycy bardzo sprytnie chyba rozegrali, bo oni ginęli albo nie byli jakoś nie mieli okazji się pokazywać nie byli dopuszczani nie wiem jak to było, ale Chińczyków rzadko widywałem i wietnamskim producent VinFast jest, ale francuskich pewnie zwrócił uwagę co jest każda Marka już prezentują Mercedes prezentuje 1 premierę mercedesa QE słów, ale to nie jest nie jest nawet nie ma swojego stoiska tylko muzeum jakimś obok jest prezentowany natomiast Francuzi wspominaliśmy Renu Reno 4 to jest pod nazwą Lenovo na fora warto jest nadal koncept jest jeep węże Stellantis, więc to jest właściwie trudno powiedzieć czy Amerykanin Francuz ale, ale tylko ten koncern alpina pokazuje mocną mocną odmianę, a 110300 konną Dacia jest koncepcyjny Manifesto to jest to te, które już, o których mówiliśmy zresztą prawie wszystkich premierach mówiliśmy widziałem też 7 do 3 bez nazwy rozbić po faceliftingu no ita i Peugeot tylko 400 ósemka trochę chyba może niektórzy są rozczarowani, że nie za dużo renówka jeszcze będzie taki model, którym wspominaliśmy o 5 turbo 3, a Chińczycy tak, zanim to pewnie do uzupełnić sporo, zanim o Chińczykach 2 słowa Belg Greg de Grey Wolf Motors znany bardzo firmy prezentują kompaktowe crossovery albo sedany średniej wielkości w niektórych krajach będą prezentowane w inFakt nie nie we wszystkich nawet Unii Europejskiej od razu wietnamski VinFast ma 2 średniej wielkości SUV-y ze Stanów zjednoczonych tylko chyba Tesla fiskus z tego co widziałem tak mi się wydaje no, więc jak to ocenia czy myśli, że to tak już będzie, że po 4 latach po prostu dobrze, że ta zwróciła się cieszę, ale że tylko pozostawał Francuzi będą próbowały takie rynki wschodzące dalekowschodnie wcisnąć do Europy właśnie dzięki tym targom czy może to jeszcze będzie jakoś inaczej albo w ogóle może zniknie jak sądzisz, a co zniknie nota ataki takie salony tworzone praktyczną wskazać 10 lat to już ich nie będzie, żeby sobie, więc ważna jest z żeśmy już od ładnych paru lat na ten temat debatujemy, a jakichś wniosków chyba do wniosków daleko jak chciała propos targów motoryzacyjnych w Paryżu mogą już to kto tak tak mówmy o nich, bo to ważne moja uważam, że trzeba o nich, bo to też bym chciała dzikie węże 2 słowa to słucham co tam ciekawego nie ma to co ja patrzyłam no to i może fach jest to coś co mnie najbardziej interesuje, a te targi, a interesują mnie trochę FAM na takim szerszym kontekście tego jak Paryż jak Francja wyobraża sobie przyszłość motoryzacji, bo jakoś sobie musi obrażać na 105 ogromny kraj mógł, w którym sprzedają się każdego roku na setki tysięcy nowych samochodów i jest to kraj, który no tak jak Niemcy gra w Europie w zmianę pierwsze skrzypce, jeżeli chodzi o rozwój motoryzacji też wyznaczanie trendów trochę niekoniecznie w segmencie premium to się nie udawało nie udaje w dalszym ciągu natomiast w segmencie od popularnych jak najbardziej przemierzać w tym rzecz, że pojawiły się takie koncepcje by, a nie ograniczać dostępności samochodów elektrycznych na tylko wyłącznie dla osób najbogatszych pojawił się taki pomysł, żeby dla osób biedniejszych samochody były w jaki sposób subsydiowane, żeby były niemiecka stała opłata 20 na euro miesięcznie może sobie takiego elektryka korzystać, ale oczywiście wszyscy zaczęliśmy się zastanawiać, ale co może być samochód od 20EUR miesięcznie elektryczny w dodatku zieloni chcą na to pieniędzy przeznaczy się okazuje wcale być może nie tak strasznie dużo, dlatego że z terenami to jest takie autko, która może jechać maksymalnie 45 godzina 2 osobowa ma też wersje Cargo oczywiście elektryczne można nawet w Polsce już parę egzemplarzy kupić kosztują około 35 000zł wygląda to prze zabawnie, bo nie wiadomo, gdzie przy, gdzie tył, a na samochód skrojone w taki sposób oczywiście elektryczne, a chyba 8 koni silnik skrojony taki sposób był jak najtańsze w produkcji i citroen z pomysłem jakiś czas temu ruszył na razie nam się nie wydaje, żeby to była jakaś taka rewolucja, ale tę rewolucję tej rewolucji tran nie dokona samodzielnie mam wrażenie, że dokonuje razem z Reno i razem z i z ogromnym wsparciem również francuskiego rządu i sytuacji, która no po prostu dzieje się tak, a paliwo przez ostatnich parę tygodni na stacjach benzynowych we Francji bardzo trudno dostępna, a prąd coraz droższy, mimo że mają tyle elektrowni atomowych na kryzys zresztą podejrzewam, że to elektrownie i tak i tak nagrania, które albo przetwarzany, aby wydobywany jest albo dostarczanych dziś po prostu z Rosji, a więc ta potrzeba takiego niewielkiego środka transportu, którego tak naprawdę no niewiele tutaj pojawiało się przez ostatnie lata w latach dziewięćdziesiątych pojawił się martwię się naprawdę świetnie we Francji przyjął genialnie się przyjął we Francji naprawdę nawet naprawdę pan Marta zobaczyli ich wtedy było na ulicach go w tym Paryżu zadziwieni prosto pan tak po parkowały samochody całe pozwoli mi o tym, ale co się jeszcze nie nie no, jakby w ogóle nie poświęcenie nie skończyła miał swoje 6 minut dajmy też nawet bardzo bogaci ludzie, którzy mieli nie będzie to w garażach najnowsza Eski jeździli po mieście jakimiś starymi szmatami żeby, żeby po prostu łatwo zaparkować jak być może jest to przyszłość motoryzacji, która również ma przy pomocy marki Mobil za stworzonej przez Reno będzie on będzie się rozwijała oficjalnie mi wiele razy mówiliśmy, że krótko powiem, o czym jest czym jest samochód nazywa się modlić za dużą i jego ciężarowa odmiana Bento będą 1 fotel i bagażnik skrzynkę taką Duo jest czymś akwenu wizji tylko bardziej podoba bardziej w Kwadrat jest to wpisane, a nie takie skuterów jak do tej pory to siedzi się 1 za drugim ma dach ma drzwi na już takie bardziej prawdziwe, chociaż dalszym ciągu otwierane, tak więc jak jest to takie rozwinięcie koncepcji remontu jest 2 wersje prędkość maksymalna 45 godzina od 14 lat można czymś takim jeździć prędkość maksymalna do 80 km na godzinę zasięg do 140 km w 3 godziny można naładować tak, żeby przyjechać 90km z domowego gniazdka, więc oszczędna mała nie ma klimatyzacji dobrze słuchaj to tak minuta ja się wina, bo to też małe perfumy dobra oszczędna, a co najważniejsze produkowane w Polsce ma być jeepa Wandzie największy najmniejszy w historii dziś pierwszy jeep elektryczny oczywiście będzie z napędem na obie osie no widzieliśmy prawda mówiliśmy o nim ma niecałe 410 długości krótsze kilkanaście centymetrów od rana Gajda ten ma taki mobi zmodernizowany układ elektryczny od nowego peugeota opla corsy 156 koni od peugeota 308 elektrycznego 156 koni akumulator 54 kilowatogodzinę ten zasięg do osiągnięcia 400 km wojny taki typowy dzień wśród podoba nie wiem czy tego oglądać dokładnie czy nie można go ładować prądem stałym 100kW i tak jak wspomniałam my u nas, gdzie ma być tylko chyba w Tychach może być produkowany zakład Stellantis w Tychach będą bliźniacze modele Alfy Romeo i fiata mówiłem o jeepie Wybrzeża mówiliśmy obaj w salonie motoryzacyjnym w Paryżu, który po 4 latach odbywa się od dzisiaj się zaczął dni prasowe się kończą do niedzieli jeszcze można się tylko szybciutko Sławku prostuje, że to niestety nie jest tak, że to jest najmniejszy jeep historii, a do tego, że pierwszy jeep Wrangler miał niecałe 4m długości drugi plan Ranger miał między 38430, czyli ten trochę urosły w 2006 roku wcześniejsze jeepy co od lisy Leonarda miały nawet trzyma kryć masz rację to nieprecyzyjnie może najmniejszy jeep obecnie oferowane to już na pewno tak z Sławek Paruszewski Jacek Balkan do jutra Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Podcastowe produkcje oryginalne, podcasty z audycji TOK FM oraz Radio TOK FM bez reklam z 40% zniżką! Dobrego słuchania w 2023!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA