REKLAMA

Test: Nissan Ariya

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2022-10-18 19:40
Czas trwania:
13:59 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
dobry wieczór codzienny magazyn motoryzacyjny Radia TOK FM Sławek Paruszewski Jacek Balkan przy mikrofonach dobry wieczór Sławku dobry wieczór wczoraj opowiadaliśmy dużo, czyli przez kilkanaście minut rozpoczynającym się w salonie dzisiaj dla publiczności salonie motoryzacyjnym w Paryżu robi, więc trochę mówiliśmy o pierwszym w historii elektrycznym jeepie Avvenire, który będzie produkowany w Polsce najmniejszym Lipie produkowanym obecnie, jeżeli chodzi o nic na to na pewno Rozwiń » nie możemy powiedzieć Żary jest pierwszym elektrycznym samochodem produkowanym przez firmę, bo nic sam to pewnie jak pamiętasz był jeden z pierwszych chyba naszych modeli testowych elektrycznych, którym mieliśmy okazję jeździć i to był ni są-li nie pamiętam czy był rok 2010, bo wtedy była premier League po 7 latach była druga generacja, ale to było naprawdę naprawdę bardzo dawno pamięta te pierwsze lisów w ogóle jakieś wrażenia czy tusz w tyle było tych samochodów elektrycznych, żeby się kojarzy, że one takie trochę białym dzielnicą VAT w białe trochę piony w środku było wnętrza już czasu również pierwszy samochód elektryczny, który myśmy jeszcze chyba w 2009 mieli to było słyszy Mie i trojga 0 no ten no jacy trwające 0 pierwszy raz byliśmy w roku 2011 sław co natomiast żyć no tak natomiast wcześniej było mi sobie w sejmie, a natomiast pamiętam to pan pamięta doskonale pamiętam, że pożyczyłem samochód Mitsubishi gdzieś jakiś odcinek programu nagraliśmy, pożyczając kamery chyba pana unika kamer 3 lat była wtedy taka nowość, a i to był 1kwietnia więc, jakby był był to taki żart od teraz odcinki tego mojego programu będą kręcone w cuda, więc SZ dlatego tak dobrze zapamiętałem no tak, ale prawdę mówiąc to wtedy każdy samochód elektryczny robił dokładnie, bo to było ciche i miało moment obrotowy tak jak obecnie zresztą dostępne od razu, więc przyspieszenie błyska, ale nie przy alei osobami mówi, ale za 8 były marne w porównaniu z tym pamięta 100 kilkadziesiąt kilometrów na organ pamiętam też, ale wiesz ja pamiętam też, że z kamerą jeździłem po całej Polsce byłem chyba w firmie Melex byłem w Kielcach w takiej firmie, która zajmowała się na co dzień chyba, a Czekaj to była firma, która robiła wózki kolejowe to takie niema Aleksy tylko, bo taka druga firma dydaktycznych właśnie takich wolno różnych pojazdów w Polsce i to było jakiś przedsiębiorstwo taboru kolejowego ustawią, jakby nie pamiętam pamiętam, że byłem nigdy jak w takim ogromnym gigantycznym placów na w Kielcach i tam też kręciliśmy odcinek jak już programu opowiada o tym radio z ich pomysłem na auto elektryczne był rok 20082009 kryzys finansowy w pełni droga ropa tani dolar po prostu jakaś masakra nie taka jak teraz chęć startu z aktualnie panujące wtedy poseł, a atmosfera wtedy była łaskawa pamiętam też taką firmę, która w fabryce ołówków w Pruszkowie szwajcarski polskiej fabryce miała robić też taki samochód elektryczny, a chyba nawet jeszcze jeść jakaś 1 sztuka, gdyż po Warszawie pod Warszawą oraz Zielona z bufiastymi, czego nie pamięta, ale wróćmy do Sanu, bo tutaj nie będzie mówi całej historii naszych przygód elektrykami, ale Nissan Leaf ten pierwszy uważam, że był jak na tamte czasy całkiem dobry zasięg tradycyjnie Stomil, czyli 160 km teoretyczny i przy chyba prędkość 150 km na godzinę to te zasięgi później bardzo bardzo rosły pewnie pamiętasz stopniowo rosły tam do 200 potem było 300 kilkadziesiąt ja jeździłem 6 lat temu tą drugą generacją na premierze już zasięg teoretyczny był 270 chyba teraz ma ponad 300, ale tak wyrobimy takie poprowadzenie boli potem był jeszcze E-NV 200 elektryczny pamiętasz dostawczy teraz stał stary elektryczny jeszcze elektrycznym jeździliśmy to jest następca N-VA i i jest wreszcie ta oczekiwana Arian, dlaczego o tym mówimy dlatego o tym mówimy, że mieliśmy okazję wreszcie jeździć, bo ten samochód w Polsce to on już miał być chyba premiera statyczna GOPR w przed wakacjami ubiegłego roku w Japonii to już jest produkowany od ubiegłego roku w stanach Zjednoczonych oferowany za wielką wodą na pewno, dlaczego samochód był bardzo długo oczekiwane nie tylko, dlatego że nic, który ma doświadczenie i było wiadomo, że raczej raczej nie będzie nic słabego przynajmniej ja oczekiwałem dlatego, że to jest też samochód w takim segmencie bardzo popularnym nie tylko z napędem elektrycznym Zobacz, jakie ma rozmiary ma 460 nie całe to SUV crossover od 440 do 460 jest jak świeże bułeczki rozchodzą w Europie no i do wygląda też nieźle jak ocenia wygląd zaraz powiem, jaką jeździ, ale warto było chyba też zwrócić uwagę czy ten samochód w ogóle przyciąga wzrok czy to jest jeden z wielu wielu SUV-ów, które znikają w tłumie jak sądzisz nazwa przyciąga wzrok, bo jest faktycznie taka fajna z zewnątrz słuchaj nie jest to brzydkie auto on jest w 50% ciekawa 50% banan lub ono jest wysoka jest sporo było model atak pomyślą kurcze czy to nie jest coś podobnego jakiegoś Lexusa no to można by te podobieństwa gdzieś tam poszukiwać ich, ale ten samochód uważam na pewno jest nie jest brzydki jest oryginalny Leśna dodaje mu dużo to banał pewnie, bo każdy powiat koloryt nie każdy lubi ma ładną gamy kolorów 1 paletę widział 3 różne taki czarny zielony taki złoty chyba biały w każdym prezentował się nieźle samochód dla mnie był ładny przyjemny też najważniejsze to, że wreszcie się pojawił nie widać tego prześwitu, który też nie jest imponujący, ale ma prawie 19cm nie widać, żeby to był jakiś pokraczny samochód uważam, że dość dość dobrze styliści wykonali swoją robotę, ale tak zajrzymy do środka, gdybyś mógł też zajrzeć za ze mną to tutaj jest bardzo miłe zaskoczenie, dlatego że tutaj zaskoczenie może zaskoczenie, bo nie wszystkie firmy tak robią to jest trochę podobne jak robi Kia Hyundai zauważ to są 2 obok siebie takie toż duże ekrany panoramiczne połączone ze sobą i to jest wszystko wg niego spójnie dość ładnie wbudowane w tę konsolę środkową, a co jest ważne ważne jest, że bardzo dobra jakość materiałów przynajmniej w tej wersji, w której jeździliśmy jeździliśmy wersją z napędem na przód, bo tylko takie w Polsce są oferowane będą oferowane na obie osie ponad 300 koni w przyszłym roku i 87 kilowatogodzin, czyli mocniejsza akumulator zapewniający 500 km zasięgu jak ci się to wnętrze podoba też takie sobie wg ciebie czy tutaj już coś coś cieplejszego powietrza słuchaj w 50% w coś podobnego banalna dziennie, a 50% jest ciekawa słuchaj to jest nim i fajnie w w fajny ten parapet taki to jest taka zbyt dolna część deski rozdzielczej jest ciekawa górny chamstwa na różne jest podobno właśnie do wielu innych firm to właśnie trudno to już uznać zarzut cieszę się, że to jest po prostu dość ładnie wbudowane wszystko przed kim przed pasażerem jest taka spora płaszczyzna, ale to nic nie razi, bo jeździłem też jako pasażer nie męczy to, że tam nic nie ma no powiem szczerze wszystkim jakość wykończenia była dobra no widziałem w 2 samochodach siedziałem to jest to jest dobrze wykończony samochód no wiesz nie wiem dokładnie tak jak Lexus, bo w lexusie będzie mówić w czwartek co prawda elektrycznym ale, ale to nie jest premią teoria, chociaż pewnie to jest model, który tak chcieliby, żeby był premium dobrze ruszymy wreszcie tym samochodem czy rzeczywiście udało się osiągnąć 500 km tego nie wiem, bo przejechałem 100 kilkadziesiąt, ale w mieście na trasie na drodze szybkiego ruchu dość proporcjonalnie spadał ten sam się wydaje mi się że, jeżdżąc tak normalnie no tak normalnie po prostu, jakbym jeździł na co dzień bez bez żadnych wyścigów, bo też tego już nie robią chyba jestem na to, że 2021 kilowatogodzin na 100 km taki taki miałem zużycie co uważam, że przy masie ponad 2 to minimalne, a to na pewno były trochę trochę cięższe to jest bardzo dobry wynik albo przynajmniej dobry wynik jeśli chodzi o przyspieszenie 7 punktów to zaskoczenie pewne było dla mnie, bo prawdę mówiąc jak wsiadałem to dokładnie nie wiedział pomyślałby, że 9 dopiero później sobie tego pendrive, a tam byliśmy do komputera i patrzyliśmy dokładne dane o maszynami pół setki pewnie ma jak tak obiecują ale, ale prawdę mówiąc elektryczne samochody mają tak dostępne mamy od razu, że przyspieszenie trudno ocenić przynajmniej mnie natomiast dość łatwo jest ocenić zasięg i uważam, że tutaj było całkiem całkiem dobrze czy mamy konkurentów konkurentów tej wielkości elektrycznych jak myślisz głównie premium chyba SUV-y takie spory są prosta to chyba Francuzi głównie będą się tutaj ostrzyli Peugeot 4 Peugeot 408 nowy no tak to on też przecież tam w Paryżu jest pokazywany ODS 7 DD 7 jest trochę większy przecież ten, ale to hybryda doładowana gniazdka wiesz ja to raczej widzę tutaj premium takie spory SUV robi, więc nie wiem czy to oni specjalnie tak celują czy nie specjalnie w każdym razie w każdym razie samochód, ale ma 460, jakie to tam duża no no dobrze to umorzenie takie duże ale, ale na pewno poszukiwany rozmiar prawda to to to niema niema wątpliwości, że to takie samochody spalinowe są są sposób poszukiwanej teraz tak pytanie, bo tutaj sobie rozmawiamy, że ten samochód pierwsze wrażenia dla mnie bardzo pozytywna albo pozytywne plusem natomiast bagażnik 470l w wydaje się, że zwiększy, ale okej no dobrze tyle wymierzyli i teraz tak się zastanawiam nad tym czy to cena jest akceptowalna, bo teraz lipca jest 209 000 ci wszyscy, którzy zamówili zamówiła już 250 osób już więcej w tym roku nie dostaną żadni inni klienci, dlatego że tych samochodów nie będzie z tego rocznika zamówienia zostały wstrzymane, więc tutaj już nic nie wywalczymy, jeżeli nawet byśmy chcieli zamówić ten samochód pierwsze nowy rocznik 2023 też nie wiemy czy w styczniu będzie można zamawiać 209 000 co sądzisz o tej cenie za 60 parę kilowatogodzin nie wiem co powiedzieć co tych samochodów jest taka masa Skoda jak np. tak że, żebyśmy musieli chyba mieć wszystkie cenniki przez czas, ale nie prawa, gdyż co jesteśmy tak czy jak ciężko mi się komentuje, a ceny samochodów elektrycznych dlatego, że to trochę traktuję jak z jak ja jeszcze w dalszym ciągu nie podchodzę do tego z taką serdeczną powagę i ciągle wydaje mi się, że mamy tutaj do czynienia trochę z jakimś wymuszonym sportem, że to Czyż to nie jest samochód dla mojego taty to nie jest samochód dla mnie to jest samochód dla tych, którzy mają bardzo zorganizowane życie panele fotowoltaiczne na dachu, a chcą tak powiem być pionierami, a i my jesteśmy Holandią nie jesteśmy Finlandią to jest dla bogatych ludzi zabawkę oczywiście to kosztuje 210 320 to szczerze mówiąc to MiTo słowo pasuje ja muszę już dużo pojeździć, żeby zobaczyć okresie w tym czuje oczywiście ma tutaj rację zgadzam się z tego, że wciąż są samochody dla bogatych to są fajne ciekawe samochody i tak jak zwrócił uwagę tutaj zresztą przecież obsługa i wygląd i osiągi to wszystko zasięg przecież to wszystko jest tak wydawałoby się na pierwszy rzut oka no udało się tak tylko, że w kogo na to stać na razie przecież nieraz wspominamy, że czeka na tańsze mniejsze samochody elektryczne do złych, ale jest co jest już naprawdę, więc zamykać dobrze zasługi, a więc tylko 10 sekund no jeszcze 30 sekund chciałbym tutaj uzupełnić, bo tak zacząłem bardzo nostalgicznie wszystko sobie przypomniałem małą pomocą internetu Ryś Wola to był taki samochód ten polską szwajcarski to ludzie, którzy słońca potem smarta zaprojektowali zaprojektowali coś trójkołowy 2 koła sprzed jedno koło z tyłu był kick to był taki samochód od początku lat dwutysięcznych ma być pomysł właśnie takiego małego auta Miejskiego i toczy jeździłem jednak nie w Kielcach tylko w Radomiu zakład naprawczy taboru kolejowego w Radomiu nazywało się klik no Nieee Elipsa przepraszam to się nazywało Elipsa im tego nie zostało chyba z Hanną nieco został oczywiście no właśnie niestety szkoda no zniszczona zniszczono elektryków dużo zostanie, chociaż na koniec jeszcze powiem, że nie są-li będzie produkowany tylko do roku 2025 i zastąpi go elektryczny crossover Sławek Paruszewski Jacek Balkan do jutra Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Wszystkie audycje, kiedy chcesz! Teraz TOK FM Premium 30% taniej: podcastowe produkcje oryginalne, Radio TOK FM bez reklam i podcasty z audycji. Nie zwlekaj, słuchaj wygodniej!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA