REKLAMA

Elektryczne nowości Hondy, napęd wodorowy oraz nowe rozwiązania ekologiczne

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
19-10-2022 19:40 (Powtórka: 30-11-2022)
Czas trwania:
12:55 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
dobry wieczór codzienny magazynie motoryzacyjnym witają Jacek Balkan Sławek Paruszewski dobry wieczór w przyszłość za rogiem, bo to środa na wczoraj też była przyszłość mówiliśmy elektrycznych samochodach nissana w poniedziałek mówiliśmy o elektrycznych samochodach na salonie motoryzacyjnym w Paryżu no dobrze, ale elektryczność nie wszystko, owszem, jedziesz samochodem elektrycznym nie emituje spalin nie nie ma w nich nie generuje hałasu jest bardzo ważne natomiast Rozwiń » okazuje się, że producenci to tak mniej znani albo organizacje twierdzą, że to jeszcze za mało, żeby to, żeby to naprawdę okrzyknąć ekologicznymi samochodami przez ten prąd gdzieś jest produkowany często z węgla, ale tutaj chodzi raczej o to emisję wokół samochodu okazuje się, że oni, czyli firma cha Wa i niemiecka agencja kosmiczna ADR opracowały samochód, który nie emituje jeszcze albo emituje bardzo mało, czego no tak różnych cząsteczek, które np. pochodzą z hamulców albo, które np. dostają się z opon do powietrza w jaki sposób to zrobiono i czy ten pomysł w ogóle w ogóle ma sens to jakiś tam na pewno ma sens ograniczony ratusz powołuje na Polsce portal Elektra to wersja jest angielska niemiecka akurat jest na stronie na stronie niemieckiej przede wszystkim 2 rzeczy, jeżeli hamulce no dobrze zrezygnowano z tych hamulców mechanicznych na rzecz hamulca indukcyjnego, czyli tam działają siły elektromagnetyczne no to wiadomo, że już tych opiłki ów nie będzie, bo tutaj będzie hamowany to tak jakby magnesami tak jak w pociągach zresztą takie hamulce indukcyjne są już używane np. w ciężarówkach naczepach, żeby wspomóc hamulce klasyczne i żeby to hamowanie było bardziej skuteczne, więc sam hamulec indukcyjny nie jest niczym nowym natomiast zastosowanie zamiast mechanicznego hamulca to ma być ten pomysł, a druga rzecz jeśli chodzi o te od opony no to w bo tutaj też hamulec sny awarii nie będzie mechaniczny prawda natomiast ten pył, który odbędzie się tam w ewentualnie wydostawał ma trafiać do oleju, po czym osadzać się na filtrze to też ciekawostka dobra teraz przejdźmy do opon, o co tutaj chodzi chodzi o to, że troszeczkę przeprojektowano nadkola tych samochodów i część część tych pyłów z opon, którego krzyż nie jest tak bardzo duża jakiś tam się cały czas wydostaje do atmosfery przechodzi przez filtr, na którym zatrzymują się cząstki stałe zatem filtrem zostaje czyste powietrze przy prędkości 50 km na godzinę ograniczono emisję pyłów z opon całkowicie przy prędkościach dużo wyższych, czyli ponad 100 km na godzinę 7080% oczywiście do jakiś seryjnej produkcji to droga daleka może to tylko taki samochód pokazowy koncepcyjnej nie wyłącznie nazywa Zet 1 no wygląda dość kosmicznie no w ogóle w ogóle jak nikt nie ma nie ma widocznych na zewnątrz felg, ale to wszystko jest chyba w fazie laboratoryjnej na razie w każdym razie chodzi o to, żeby ograniczyć emisję pyłów z hamulców i z opon do atmosfery mówimy o tym, dlatego że dzisiaj środa w środę rozmawiamy o przyszłości motoryzacji o tym co może nas czekać, jakie są pomysły by no nasze podróżowanie było jak najbardziej oszczędne jak najbardziej przyjazne ekologiczne miałam 2 bardzo ciekawe informacje może 1 informację garść takich no tabelki statystyki zaczną informacji chyba tydzień temu 2 tygodnie temu opowiadam państwu o pomyśle poprawnie Sławku, jeżeli tego nie kojarzy pomyśle francuskich naukowców, którzy starają się przerabiać silniki spalinowe, montując do nich instalacji wodorowej, przerabiając na wodór, czyli robią to co zrobiła kiedyś BW wsadzając fałd dwunastkę do siódemki, montując tam zbiorniki instalację gazową tak naprawdę, naprawiając samochód niczym, ale takie, ale tak naprawdę przerobili gra na wodór opowiadaliśmy o tym nie ma o tym czy opowiadaliśmy o różnych pomysłach przerabiania samochodów nawet napędy elektryczne ale, żeby jeszcze dorzucać tam wodór to sobie nie przypomina o proszę to znaczy, że co tak co czasem jest jak się ma dużo różnych programów NATO, bo czasem człowiek zapomina, w którym programie coś mówił dobrze mamy, a w takim razie kumulację bardzo ciekawych pomysłów na nas w tym momencie związanych z wykorzystaniem wodoru, ale jednocześnie nie wywracanie do góry wszystkiego ne ma to być alternatywa dla samochodów elektrycznych ekologiczna alternatywa, a Francuzi może zacznę od Australii, a na to jest Universe Uniwersytet na sennej, ale jak nazywa się Uniwersytet nowej Południowej Walii jest to z 1 tam naukowcy od 2019 roku w 2019 roku na stronie internetowej swojej Uniwersytetu na przedstawili bardzo szczegółowe badania właśnie zapowiadające prace nad wykorzystaniem wodoru do napędzania do rock do napędzania ciężarówek tak, czyli po prostu przerabiania silników spalinowych już istniejących w taki sposób, żeby można je było zasilać wodorem wodorem okazuje się, że mają już na gotową technologią jeszcze nie jest komercyjna w ciągu 18 na dom miesięcy 24 miesięcy ma być to gotowe na, tyle że że będzie gotowe do komercyjnej eksploatacji na razie będą chcieli przetestować jeszcze w praktyce na razie mają za jak działający prototyp w warunkach laboratoryjnych i coś takiego jest jest to silnik na z ciężarówki przyglądałem się temu wszystkiemu bardzo dokładnie radny, który pojawił się dodatkowo wtryskiwacze dodatkowy wtryskiwacz wodoru, czyli normalnie masz wtrysk diesla obok jest zamontowany wtryskiwacz wtryskiwacz gazowe jest oczywiście elektronika jest oprogramowanie jest moduł sterujący jest zbiornik na wodór, ale to wszystko nie jest takie jest takie strasznie dziwne, jakby Chem mamy w samo w Polsce 1 000 000 samochodów na na na LPG, jakby w nie słyszymy co tydzień o tym, żeby jakaś stacja leciała z powietrza, żeby jakiś samochód doleciał w powietrzu to jest technologia która, jeżeli jest bardzo bardzo zaniedbana to jednak ktoś jest głupi to się tępymi nożyczkami skaleczy nas, więc działa w ten sposób, że 90% energii w trakcie pracy tego silnika pochodzi z wodoru natomiast 10% pochodzi z oleju napędowego redukcja emisji co 286% oczywiście tlenków azotu również bardzo duża silnik jest przy okazji 26% bardziej wydajne od obecnych diesli zużywa mniej paliwa no i gaz bez niedługo będzie można niedługo będzie alternatywa pytanie czy pytanie czy pozwolą na to producenci samochodów czy ten pomysł, który został opracowany również we Francji niemal równolegle to było tydzień tydzień 2 tygodnie temu czytałem o tym, że jest taki ośrodek badawczy nowej ośrodek badawczy ropy naftowej od 2010 roku się też nazywa nowych energii to jest taka jednostka, która ma dostarczać właśnie przemysłowi nowych pomysłów nowych badań nowych opracowań na całą masę i a oni też zaczęli pracować właśnie nad przeróbkami samochodów zwykłych z silnikiem spalinowym na auta wodorowe, ale taki sposób, żeby miał jak najwięcej sensu, czyli po prostu jak można jak i wszystkiego peugeota, który jeździ jest dobrym stanie no może mu założyć instalację wodorową do tego silnika 20 benzyna np. i po prostu tankować wodór, a który być może będzie niedługo produkowane w dużych ilościach ze względu na to że, że powstają cały czas farmy wiatrowe farmy słoneczne i jakby to czysta energia władz na władcy czy tę czystą energię można zamienić wodór, który dużo łatwiej magazynować i dużo łatwiej i tani przede wszystkim o wiele się ten wodór magazynuje niż prąd elektryczny akt tylko, że też jest wieś to jednak jest jak widzę przez parę lat bardzo powoli rozwija pozwól mi pozwoli powiedzieć o firmie, której wodorem i elektrycznością zajmują od wielu lat z powodzenia albo nie, bo z wodorem to żadna firma nie osiągnęła już ogromnego sukcesu ani Toyota Hyundai w samochodzie tak on nowość o 2 modelach nowych czy jeździliśmy byliśmy hondą, a i to jest jedyny dostępny samochód elektryczny w Europie, o ile wiem, bo nic innego nie ma to mały samochód elektryczny bardzo przyjemne jak bardzo lubi tylko ma zbyt mały zasięg praktyczny teoretycznie 200 km 160 za chwilę się zamienia w 120 następnego dnia trzeba go już ładować odbudować dochody, jeżeli nie ma w pobliżu ładowarki natomiast Honda jeszcze produkuje samochody nie tylko Europy jest jest 1 samochód produkowany na i Chiny 3 nazywa NT 1 oczywiście elektryczną trochę zbliżony rozmiarami dochody HR-V no i 2023 roku czy w przyszłym roku zadebiutuje w Europie Honda UN i i Greg Note te nazwy są dość paskudne trudno zapamiętać MP 1 w Chinach en i grać będzie w Europie, ale ładniejszą nazwę ma samochód, którym chciałem chwilę dłużej powiedzieć Honda prologu to jest na amerykańskim rynku od dawna nie było nowych elektrycznych, choć tam była Honda Clarity wersje wodorowej elektrycznej natomiast ten prolog ma 490 długości samochód jak tak patrzę na zdjęciach no nowy 3 prezentuje nie najgorzej żonie jakiś ekstrawagancki co akurat chyba jest nowy zaletą w środku ma 2 ekrany wystające co prawda, czego nie lubię, bo mówiliśmy ostatnio np. i pisania i Koreańczyka, które mają wbudowane ekrany w deskę rozdzielczą tutaj ten ekran na środku jest bardzo duże dla mnie za dużo, ale dobrze to są tylko zdjęcia sprzedaży 2024 roku te wyświetlacze mają co najmniej 11 cali w zależności od wersji wyposażenia jeszcze o nim wiemy 2m szerokości metr 65 takich crossover właściwie chyba na zdjęciach, a jeśli chodzi o zasięgi czy jakiś prędkości no chyba już wiele więcej na ten temat wiele więcej na ten temat nie wiemy wiemy, że będzie w związku z tym jak ma taki rozmiar to większy od CR-V i będzie się nazywał Honda prologu i współpraca z General Motors, czyli Platforma MultiRoom to atak na koniec szybciutko badania na agencję SP Global Mobility pytało klientów agencja pytała użytkowników samochodów elektrycznych czy są zadowoleni czy ich następne auto będzie też elektryczna aż 63% powiedziało, że tak, a i kupi sobie jeszcze 1 samochód elektryczna reszta Żenia, czyli piach w zależności od tego, jaką opcję reprezentujemy to będzie aż 65% zapowiedziało, że takie zadowolone są one są zadowoleni ze swojego auta elektrycznego, ale możemy też powiedzieć, że aż 35% powiedziało już nie kupi sobie samochodu elektrycznego marzy się raczej tęsknie spalinowym ten nie zostanie nowym małe wyłączenie nie dotyczy to użytkowników samochodów Tesla, gdzie proporcje są zupełnie inne 90% jest zadowolonych, a tylko 10 myśli sobie, a już więcej Elektra, więc to świadczy o tym, że jednak Tesla naprawdę są samochodami udanymi ja dużo jeździłem do dużo kilkaset kilometrów możecie 100 kilkadziesiąt trójką Grekiem powiem ci, bo ESCO to malutką zresztą też przyszli jeszcze, skąd z kolei więcej wydaje mi się szczególnie te mniejsze to jest LED są naprawdę bardzo udane samochody są Sławek Paruszewski Jacek Balkan do jutra Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Więcej niż na antenie! Teraz TOK FM Premium 30% taniej: podcastowe produkcje oryginalne, Radio TOK FM bez reklam i podcasty z audycji. Nie zwlekaj, słuchaj wygodniej!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA