REKLAMA

Duże osiągnięcie polskiego kina, czy jednak chała bez głębszego sensu i pomysłu – kłócimy się o "Wielką Wodę"

Po sezonie
Data emisji:
2022-10-20 22:00
Audycja:
Czas trwania:
41:17 min.
Udostępnij:

Kolejny, po Rojście, serial duetu Holoubek-Bajon. Miało być ambitnie o powodzi i Wrocławiu z 1997 roku. I faktycznie jest, problem w tym, że nie wszędzie z tym samym natężeniem. Filmowy obrazek został dopieszczony z wielkim pietyzmem, ale scenariusz mu nie dorównuje. Tu jesteśmy zgodni. To, co nas różni, to finalna ocena całości.

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
Jakub Janiszewski Joanna Malicka Bartosz Staszczyszyn to jest audycja po sezonie dzisiaj porozmawiamy o serialu wielka woda Bartku bardzo proszę oto wodę tak mną pozwolę sobie, w którym prawdopodobnie wszyscy państwo już słyszeliście, bo jest to jeden z największych hitów ostatnich dni tygodni, czyli produkcja Netflixa Polska oryginalna produkcja Netflixa przygotowana przez Jana Holoubka i w miejskich szuka jako reżyserów napisano również przez Jana luka i przez Kaspra Bajona i Rozwiń » Kinga Krzemińska indeksie są przepraszam tak, a wspominam o tym duecie, bo to duet Kasper Bajon Jan Holubek, który jest już dobrze znany w tym serialowym polskim świecie oni podali też zarobić tam m.in. więc wielka woda to jest celem tego, jakiego nie było chyba jednak w Polsce chodzi o rozmach mam poczucie taką skalę tego przedsięwzięcia czysto produkcyjną jest to opowieść o powodzi dziewięćdziesiąte siódmego roku we Wrocławiu, a dokładnie o wydarzeniach, które rozgrywają się na tle tej powodzi miano się do Wrocławia w czasie wielka woda i pani hydrolog młoda buntownicza nastawiona do świata pan hydrolog wie, że skończy się to niedobrze dla miasta podczas kiedy władze i ich eksperci twierdzą, że miasto otrzyma wały wytrzymają woda przejdzie bezpieczniej popłynie sobie dalszy w siną dal no oczywiście jak wiemy z 1007. roku stało się jak się stało czy Wrocław znalazł się pod wodą, a tutaj obserwujemy jak do tego doszło żyjemy starcie m.in. ludźmi z pobliskich wsi, którzy mieli zostać zalani, żeby ratować Wrocław, ale przede wszystkim obserwujemy obyczajową historię kilkorga postaci mianowicie tej tejże pani hydrolog, która wraca do rodzinnego miasta zostawiła matkę i zostawiła za sobą dziwną tajemnicy do lokalnego polityka, który ma duże ambicje, które samotnie wychowuje córkę też zostawiła dość tego też zostawiła łączy oczywiście odpowiemy starego porządku, które łączy ich na przeszłość i faceta właśnie z tej jednej z tych wiosek pod Wrocławiem, który walczy o to, żeby ocalić to rodzinną miejscowość głównie dlatego właśnie jest jest dla niego jakiś taki spadek po ojcu to właśnie umiera, więc obserwujemy te 3 historie, dla których tłem jest no ta katastrofa, którą wielu państwa pewnie pamięta my tu tyle tytułem wstępu na poczcie rzeczy nie było w Polskim serialu w Polskiej telewizji czegoś co byłoby tak duże, choć rozmach realizacji mieliśmy seriale często historyczne Bodo w technice, ale tam jednak czuć było zaszczytem kompromis między ograniczonymi finansami, a historyczność to też bardzo często pachniało pewnie takim teatralnym kostiumem tutaj moim zdaniem ich zapachu nie ma są inne mankamenty, ale jednak skala tego serialu jak były rozmach robi na mnie wrażenie jestem ciekaw czy na was też, chociaż domyślam nie ja jestem zgadzam absolutnie uważam, że w historia fabularna historia fabularna w 1 rzeczy podobają się mnie inne inne bardziej i pewnie na tym się skupić natomiast rzeczywiście to co zrobił Marek Warszewski, czyli autor scenografii to jest niespotykane w Polsce na polską skalę i nawet nie chodzi tylko wyłącznie o to, że to jest serial, który widać, że dużo kosztował ma dużo pieniędzy i jakby zostały one wykorzystane to jest to jest serial, który jest oparty na bardzo takiej szczegółowej drobiazgowej dokumentacji i mam wrażenie, że tutaj lekcja została naprawdę odrobiona jak zobaczyłam w ujęciu, które trwa mniej więcej 30 sekund butelkę Frugo to sobie pomyślałam, że naprawdę ktoś tutaj odrobił lekcję i i zgadzam się to, że zazwyczaj seriale historyczne strasznie pod tym względem są kulawe znaczy ja bym nawet mieszkała w takich ewidentnych umowność jak woda, ale np. w królu, który powszechnie uważane za serial, który się wyjątkowo udał jest nakręcony z rozmachem miał całkiem niezły budżet, ale tam za całą scenografię robiły 3 plakaty, które miały sugerować, że oto znajdujemy się w jakiej przestrzeni tutaj tego kompromisu mam wrażenie nie ma oczywiście można by dyskutować, dlaczego nie ma więcej zalanych ulic, dlaczego nie ma w tego rozmachu jeszcze większego, ale naprawdę jak na jak na nasze realia jest wyjątkowo rzetelnie dokumentowane przeprowadzone jeśli chodzi o samą stronę taką ono scenograficzną przede wszystkim scenograficzną w i i dodała w mieście do tego, że mam takie uczucie, że nawet, jeżeli tutaj są rzeczy, które się nie udały mimo wszystko po raz pierwszy nie mam takiego uczucia, że hut daje sobie obejrzeliśmy 2 kroniki wykorzystamy sobie kilka elementów wizualnych jest tego tam naprawdę sporo w te historie też zostały udokumentowane w dużo z nich to są historie gdzieś tam oparte mniej lub bardziej na prawdziwych wydarzeniach i rzeczywiście to widać to znaczy ja lubię, kiedy kiedy, kiedy seriale są w ten sposób realizowane i o ile przyroście miałam jednak takie wątpliwości, że no tutaj są jakieś takie elementy, gdy ta scenografia nie do końca albo troszkę nie tak było to tutaj absolutnie mam wrażenie, że Rze, że została lekcja odrobiona, aczkolwiek w jak popularnie mam pewne mocno gości pozostawia ten z serialami nasze niedosyt ja trochę rzeczkę szczerze powiem nie mogę tego słuchać co wy mówicie, bo tego się właśnie bałem to znaczy, że będziemy mówili jakże pięknie zalali ten Wrocław szkoda, że nie mieli nic dopowiedzenia przy okazji, bo to, że zalali i mówi oczywiście filmową metaforycznie to jest pewna baza to musi udać, żeby w ogóle się w to bawić nic się tam wybierać jeśli nie miało się jeszcze czegoś więcej do powiedzenia mają wrażenie, że to jest taki właśnie typowo Polski zachwyt jakimś 1 elementem, który nam chwalić Boga akurat wyszedł, ale patronka cała reszta jest opuszczona zaś chodzi o to, że nie wiem passa ta historia opowiadana poza tym, żeby pokazać właśnie ten zalany Wrocław, ale jeśli mogę mogę powiedzieć dlaczego, dlaczego tak się wydaje bronimy wspólnie tak tej stale nauczanie powiedział, jaka ma być co atakuje jeszcze najlepsza 7 atakują pojazdy wiem, że ten projekt rozczarowanie mam poczucie, że to jest tak dobrze cieszymy, że jest film, w którym wszystko słychać zdały się cieszymy jak dziewiętnastowiecznej krytyce teatralnej gazetowej aktorka panowała bardzo dużą ilość tekstu taktyk Wisława jest trochę nie do trojga tam problem polega na tym, że to jest jedna z tych rzeczy, która najczęściej się w Polskim filmie nie udaje w Polskim nie, ale to co się działo to nie jest argument UE, ale bezwolnie klony otrzymały dostrzec, że coś takiego, że nagle ktoś zdał sobie sprawę, że róże nie da się robić serialu z rozmachem bez rozmachu i ten pierwszy serial dla, kiedy pomyślałem sobie okej mogę o tym myśleć i uważam, że to jest ogromny plus, bo jeżeli te strony będzie myśli, jeżeli następnym krokiem będzie rozwijanie kolejnych elementów mamy szansę naprawdę tworzą jedno to serial teraz mówi dlatego zaraz mówił jak rehabilitantka polskiej kinematografii no nie mamy kończy itd. ledwo się ruszamy fantastycznie, że przeszliśmy 3 kroki nie przewrócił się, a ja mówię jak widz, który sfrustrowany, które ma ochotę oglądać coś co naprawdę porwie, a nie tylko włącznie się cieszyć z tego zwrot, że Wrocław wygląda tak faktycznie by tam była powódź to jest prawda tylko, że to na mnie nie robi żadnego wrażenia znaczy ja nie po to, oglądam seriale, żeby się zachwycać tym, że jakiś element wyszedł to jednak ogląda się po to, żeby mieć takie poczucie życie całość przekonała do jakiejś powieści ty jakoś coś poczuły w związku z tym jak czytam polskie recenzje po wielkiej wodzie jak słucham was właśnie takie że, ale fajnie ta się coś co zawsze nie uda to jest 1 to drugi ten jest taki, a pamiętam jak dzień 1007. roku była powódź we Wrocławiu ja robiłem wtedy to albo tamto czy takie wątki biograficzne recenzenci udziela albo też 1 recenzji są oba elementy, czyli trochę o sobie trochę się cieszymy, że nie widać tutaj tak strasznie tego pacierza ja uważam, że wyraźnie widać tylko nie w tym jak wygląda obraz natomiast w tym co się dzieje z postacią z tym co się dzieje, jakby z losami tej postaci z tym co się dziej, jakby fabułą, która ma to ma być jakimś jednak silnikiem napędowym i z tym koniec końców po co zostało powiedziane, bo ja nie mam takiego poczucia, że tam się wydarza w tym obraz w tej historii coś takiego, że mogę powiedzieć aha np. jesteśmy skazani na takie katastrofy tak albo to zawsze jakimś takim taką cechę kina katastroficznego prawda, że on nas na pewnym sensie, jakby zostawia takim poczuciem małości nie nie jakiejś takiej nieznaczną ości nas samych jeszcze do tego mamy teraz kryzys klimatyczny, więc możemy w pewnym sensie można by w pewnym sensie myślę, że takie opowieści z tych komór Faith taki to taka nasza przyszłość nie ma tego w tej historii do tego ta historia opowiedziana emocjonalnie znowu na 3 połamanych krzesłach znowu mamy bohaterkę płaską, która tylko krzyczy i w zasadzie to napięcie, które ma być sednem sprawy, bo taka próba wytworzenia napięć takich grozy, gdy tylko we wrzasku wyraża w tym, że są wszyscy się bardzo wulgarni, a w kluczowej scenie bohaterka jest swego w efekcie ta zasada jest wojewoda wydał tak głupi, że po prostu ja nie mam do tego cierpliwości znaczy, dlaczego i jeszcze 1 rzecz to się wszystko oczywiście musi rozegrać w gronie 5 osób strasznie dużo co jest magicznego przypadku, czyli jest nasza bohaterka wsiada do taksówki, które akurat no patrzcie w kaszkiecie jadący taksówkarz słucha opery, w której w Operze śpiewa jej matka, z którą inny kontakt 20 lat przez wiemy, że tam się dzieci ich brak gminnej codziennie to jest jakaś klątwa Niewiem filmów Kieślowskiego do tych taki najbardziej kiczowatych tych ostatnich ja mam dobrego zadała jest nie podoba mi się to nie nie będę udawać, że tego nie ma i się cieszyć, że wyszło coś co jest jakby półproduktem jest takie że, o ile nie wiem seriale takie jak klangor dostają 4 gwiazdki przeciętnie ten dostanie 8, bo już udało 2 kroki dalej niż w hangarze pójść ja uważam też dalej 4 jak, niemniej uważam, że przeciętny bardzo nie w ogóle nie interesuje, że jak na to co Polska zarobi to całkiem nieźle zwykle nie chce takiego zachowania tylko po 6 ustawy o jakąś skalę niem dla opisywać będziemy, ale były jak mówimy, o czym to jest jak wybitną bolączką nie można się do tego nie od, ale to wieczna bolączka tutaj też jest znaczne przykład to co nam powiedział, że ktoś zrobił listę, ale tylko do obrazka zrobił już do historii by kompletnie odpuścił, czyli np. mamy bohaterkę, która teoretycznie jest uzależniona na metadon nie i co ona robi idzie do lekarza ordynatora i oni mówi na to ile but happy receptę nie wypisuje ludzie w 2015 roku, kiedy przestają się zajmować tematem osób uzależnionych w Polsce metadonem dalej był wielki problem, żeby ktokolwiek dostawał na receptę to w ogóle przez lata nie było możliwe i do lata Nasty tego wieku nie nie istniało takie prawo, które pozwalało wydać mu butelkę z metadonem co mogą załatwić w tym 97 roku zrobienie sercu odnośnie tego akurat to są 3 minuty tylko trzeba chcieć, ale w dalszym ciągu będę bronić się w tej strony wizualnej, dlatego że tylko jak sterowanie panie jakoś akuratnie nie czepiam stronę wizualną jest udokumentowana jest okej, choć powiem szczerze użyte szczury wyłażą z kanału trochę tak nie jest ze takie zdjęcie, na którym na, którym spływ Łyną, który przez na na medal na drzwiach, ale nawet dnia dnia chodzi tylko po prostu ja uważam, że każdy szuka oczywiście zgadzam się co do historii tam druga drugi taki moment kiedy, kiedy jest to wszystko zbyt grubymi nićmi szyte moment się spotkał w szpitalu, bo oczy wszystko 1 szpital we Wrocławiu wszyscy się Sąd Najwyższy, że muszą tam spotkać, ale też wiedzę, ale i łamania prawa, ale możemy szukać, ale znać, ale w jedno jedno grubymi odpocząć, a druga rzecz jasna rzecz w Japonii, który jeszcze ma plamy taki jak pan mięsak Kaposiego tak już widać tutaj niestety czasy, ale ma krzepę, żeby rosło kobietę na jak pociągnąć do góry bardziej się podoba i oczywiście spotykamy przypadkiem przejścia potem planuje sklep po sąsiedzku wszystko jest jak na wsi ich ale, ale tylko jedno jedno zięcia powiedzieć co co do tej strony wizualnej w te to dotyczy zresztą nie tylko w polskich seriali, ale polskich, zwłaszcza że często na tym poziomie jest rodzaj takiego odpuszczenia takiego dojść do wniosku, że muszą raz haków obrazku to jest rzecz ważna, bo to to widzę z 100 to tutaj zasłoni my to inny sposób przecież przecież nie o to chodzi, a trochę filmie o to chodzi, żeby nas było z rozmachem, żeby było jakoś i muszę powiedzieć, że pod tym względem Dustera naprawdę nie może też chodzi o to, żeby mogła się poczuć, kiedy patrzeć na bohatera wymienia się nie, ale czasem, ale bardzo siebie w nim nic nic nie znają, ale częścią, ale razem jest dla mnie ekstremalnie irytujące to, że właśnie ta warstwa jest jako pierwsza już zakłady Live tego dnia panie weszły w życie zatracili przez to, że te plastikowe jest wszystko nie ma to bardzo się zdarza i to co ja też jeszcze powiem trochę obok, ale tak jak w królu miałem poczucie pewnego takiego poczucia, że wszystko jest takie wyczyszczone deseczki są takie ładne świeżo szlifowane, a Brooks świeci i udaje, że brudny tam rzucono czy, że przesłanki jakieś tak tutaj mam poczucie szefa autentyczności też poczucie i to dotyczy samej realizacji, że musiałby docenić, bo właśnie bardzo rzadko ocenia drugi reżyserów, a Dudy reżyserzy zazwyczaj odpowiadają na planie za drugi plan czy za wszystkich statystów wszystko wie tle to Polski to zawsze leży tutaj Bruno BOR Kurski robi robotę naprawdę świetne uważam, że w tym sensie chce by to chcę, żeby powiedzieć, że ta robota jest ją widać ona nie znosi tego artykułu mówi, że mamy problem postarzają inne problemy z, a jednocześnie nie aż tak bardzo nie przekreślam przez to serial aż efekty, bo też widzę dużo walorów tych postaciach ileż tam np. sposobie myślenia scenarzystów o tym nie widzę tam zrobiono lekcji taką dramaturgiczną pewnych ustawień serialowych pewnych punków, które wymyślono każdemu z bohaterów, że mamy historię kobiety, która nie zaś od tego czy jakby z nią wejdziemy w interakcję czy nie ja nie wchodzą interakcja z innego powodu o tym później powiem, ale kobiety, która ucieka przed macierzyństwem do kobiety, które legły dorasta do macierzy plan naszych uczelni możemy sobie by jechać nadto, ale to jest dług mamy faceta, który ktoś w młodości był anarchistą spróbuje być politykiem układać się ciemną stroną mocy musi się zbuntować nie mam znowu wymyślony przez przebieg dlatego oczywiście mamy dziecko z pieskiem co, do którego wiemy, że wyjdzie z domu od razu tanie co się niemalże dzieje no ale piesek ginie no no należy zgłosić, gdy ich sprawie, ale ja bym w mieście jeszcze do tego, ale przepraszam mieni się jeszcze jeszcze w żadne znowu jest tak rzeczywiście gdzieś musi odbyć na największy dramat w przejściu choć, które zresztą przejście podziemne chcę przypomnieć akurat kiedy bo tak się zabawnie składa, że teraz ja wyjadę z tym moim ja ja akurat rejon Wrocławia tuż przed powodziami tam akurat jeśli chodzi o przejścia podziemne już takie historie to wszyscy bardzo uważali to było już na na etapie, jakby przygotowania do tej fali to NATO zwracano uwagę, więc po co tam wlazła w kluczowym momencie to jest jak kolejne jakieś takie pytanie jak wy tak jak marzyła o bardzo wzrosła no tak tam są tam w ogóle taki mały szczegół, że możemy się ciepło jest sporo też mam poczucie, że niestety i zwróć uwagę, że to są właśnie te szczegóły okna, które Anna zwraca uwagę, kiedy mamy ten obrazek nie to właśnie to co sprawia, że dzięki szczegółom nie widzieć październik tak regulatorzy obniża ono formę na stronach Jarosław nagradzać reaktor jest czy ja ja po części tego stał się bronią były widzę tam dużo walorów i na rzecz widzę też to, że niestety w tym serialu powtarza się coś co było widoczne wreszcie pamiętam po premierze jest, że komentowana ten serial o takim znany mem, który krąży po części, czyli takim rysunkiem konia, którego trwałe i przy jest tak pięknie stosowany, a im dalej, tym bardziej taka dziecięca kreska takiego trzylatka, któremu ręka drży im to opisywała pierwsze odcinki ostatnie odcinki dostają punkty niestety tutaj znowu mamy osada ramy dość precyzyjnie prowadzoną narrację przez pierwsze 23 odcinki, a potem próbę po łapania tych nitek, które uciekają i powiązanie takie węzły, które niekoniecznie są zgrabne czasami są naciągane jak diabli właśnie ta sytuacja w tej jeszcze wychodzi z psem w środku powodzi tylko po tempie znacznie się potrzeba wrócić i mogła wrócić do mieszkania ona ruszy już poszukiwania dotyczące ich im matki, której nie zna nie wiadomo za bardzo do kogo idzie w poszukiwania, bo de facto by nie to najlepszy moment trzeba przyznać też rozpoznanie matki też jest dość magicznie w tym czy rozpoznanie marki gram jeszcze są w stanie wybaczyć, bo może pomiędzy Stalą bierzemy te wypadła czerwone biała fotografia no Nieee no nie to ta, która zresztą i tak bardzo cieszę, że to matkę, ale RC poprawna, a jest pani czyta może mają majątek publiczny w jak tak jak takim planem mówił to nie zabroni, ale przecież jak gry także scena scena spotkania tej matki, która porzuciła prawda i córki po latach polega na tym, że córka nerwowo dopytuje kim była pani, dlaczego mówiła do siebie, gdy tak, jakby nie ma to jedyna pani, która do taty tak aktualne głębszych przestaje żyć nastoletnie Niemcom to prawda bramy jest Janusz sadza może bliżej nam tego tak to zrobione tak tak jest momentami, a z drugiej strony mam poczucie, że by też bardzo nierówny serial też na poziomie tak mówi, że są takie ceny są stanie są bardzo dobrze napisane dialogowe nawet rura nie wniesie trzeci w tej możemy się mówić o najwyższe w tej będziemy omawiali wieś została Slavia analizę Sojuszowi nie nie przygotowałem się na nią, ale sosen są dobre potem są sceny wtedy dziesięć później stanie się nawet dialogowe tak śledczą tak bardzo rani uszy, że aż nie chce wierzyć, że to kiedyś ten ton zmienia, kiedy ktoś traci słuch na dialog nie uważam, że akurat na dialog zazwyczaj właśnie Kasper Bajon Jan Holubek mieli zawsze bardzo dobre ucho nie mierne nie nigdy nie mieli dobrego ucha na dialog i to było widać słychać wreszcie to widać słychać tutaj oni nie mają tego pisać tworzenie postaci nie wychodzi po prostu czy postaci, mimo że tutaj są postaci forsowane są bardzo wyraźne nie kupuje, zwłaszcza tej postaci głównej bohaterki i to jest mniejszy problem w mniejszym problemem jest, ale główna bohaterka nie dlatego nawet, że ona jest napisana w sposób, który ma być jeszcze na końcu tego, czego oczekują od komisji bohaterki, czyli jeśli im nie, abyśmy mocą to musi być taką laską z nożem, która leje w nos przeklina jest agresywna spokojnie nic przeciwko turystycznym kobietą, ale mam też ten port kończy niestety na tej agresji na tym i tutaj cegły plus dopisujemy hatchback Story trochę łzawe o macierzyństwie porzuconej córce innych takich rzeczach, ale to, dlaczego jeszcze nie wchodzimy moim zdaniem w interakcję też trochę kwestia castingu, a Agnieszka Żulewska, która gra rolę ona ma dużą siłę w sobie, ale nie jest aktorką chciałem coś automatycznie budzi empatię ta postać nie ma też nie została napisana sympatycznie i został zagrany apatycznie zabrakło kogoś, kto próbował dotknąć jest podjęcie działań nie na możliwe taka być tylko musiałaby mieć jeszcze bardziej zróżnicowaną sytuację emocjonalną sama być bardziej ciekawa może być chłodna może być z ryby niesympatyczne czy właściwie antypatyczna, dlaczego nie to tam było interesujące tylko, że musiałaby przeżywać coś więcej niż tylko nieustanny w kursie i nieustanną chęć do walenia wszystkim nieustanny brak na badanie na dach na wszystkich kogo to jest po prostu sprawia, że ona jest nudna i to jest śmieszna to jest bardzo szokujący to wiadomo to nie jest przedszkole scenariuszowe jak nie różnicą już postaci to wiadomo, że będzie po prostu tylko wyłącznie ośmieszała, a jeszcze inny kłopot z tą postacią, jakby z konstrukcją tego serialu opartego na tej postaci, bo w moim odczuciu tak od strony scenariuszowej to nie jest główna bohaterka ona nie ma stawki to znaczy ta historia wbrew musimy historii katastroficznych filmach to tam się, jaka stawka tutaj ona wchodzi na plan dalszy, bo tam mieszka strawić wielka woda nie jest Jan katastroficznym zasad obyczajowych katastroficzne scenerii w odbywających się i ja myślę, że też, że tam myślałem, bo ono na duży błąd, że oni oni chcieli jakże oni chcieli zbudować tam jest niekonsekwencja w tym momencie, że nie wydaje, że nie chcieli stawkę zbudować relacji matka córka tylko, że tak w w pewnym momencie to się uzupełniamy rozsypało dlatego dlatego tak to wygląda, że mamy poczucie, że tam nie ma nie ma żadnej walki na nowo tak by tutaj napięcia nie zostały do końca rozegra w tym sensie uważam, żeby postać grana przez Agnieszkę królewską nie jest w ogóle główną bohaterką głównym bohaterem dużo bardziej dużo więcej kryteriów spełnia postać Tomka Harta, które ma jakiś cel czegoś coś, czego chce osiągnąć część chce zapobiec realne podejmuje wysiłki nie tylko mówić co się wydarzy, bo nasza bohaterka w tym serialu odmówili woda zaleje woda zaleje jesteście głupi, bo nie wierzycie podnieście mi wierzyć, bo woda kolejny to oni z tym, który działa, więc bardzo się dzieje, że to nie zostałbym bohaterem, bo zawsze też to jego dotyczy najwyższa stawka w finale będzie życie dziecka jest zagrożony niezależnie od tego czy uznamy, że jest tandetny czy tandetne 60 000 000 ZL stawka nie kto jak podnosi poprzeczkę emocjonalne o jakość temperaturę nadaje tej historii, a tutaj zostało właśnie utopiono obronić przez to, że chciano Toba opowieść z perspektywy kobiecej nie tej kobiety nie do myślano albo wymyślono także trochę pozostaje przejmie dla mnie, aby obcym ciałem nie identyfikuje się z nią nie poczuwał szło czuwam postacią tego byłego nazisty polityka tak to jest facet, którego rozumiem co czuje jest też kwestia tego właśnie Schuchardt ma w sobie, chociaż sam on jest bardzo takim sympatycznym aktorem wiemy co czuje wiemy, czego dąży on ma w sobie trochę cwaniak on w sobie trochę takiego chłopaka z sąsiedztwa, więc łatwo z nim w ten kontakt wejść Agnieszka Żulewska przez to, że jest właśnie taką posługą aktorką tego trochę dostosowaną chłodną i tutaj nie pomaga to recepcja jeszcze upomniał się wydaje, że to nie jest tak, że całkowicie ten ten serial został przyjęty entuzjastycznie i bez zawahania, bo pojawiają się recenzje rewia np. recenzja Jakuba Majmurka, która jest recenzję, która jest z tego pokazującą wady scenariuszowe dość entuzjastyczne, ale jest jedno z lepszych co w ogóle Polska działa ale, ale pokazuje, bo ona dalej w więziennego trener Flick wyprodukować auto prowadzi je za bardzo prawdziwe zdanie natomiast wydaje się że, że wśród widzów też nie ma takiego jakiegoś entuzjazmu co prawda ten serial ma bardzo wysoką oglądalność to nie tylko w Polsce swoją drogą i to pokazuje, że jakby być może jest to troszeczkę zmarnowana zmarnowana okazja do zrobienia polskiego hitu ale, ale mimo wszystko mam wrażenie, że to to, o czym mówić o te mankamenty scenariuszowe tekst, w które które są ono jednak w samej historii w lepszym przeszkadzają widzą jest jest dużo widzów, którzy mają wątpliwości te dyskusje się gdzieś tam toczą się kiedyś, kiedy ogląda co co na to internauci, więc to nie jest także, że ten serial został przyjęty z absolutnym entuzjazm decyzja to wydawać takie poczucie, że właśnie wszystko zostało przykryte przez takie UE, a ten dziękuję często taki wuja takim jeździł wieś 1007. roku, ale butelka Frugo odpowiada pan Grela Gracjan zwolnił, jakby chciał, żeby też dobre, ale granie, ale granie w ogóle uderzanie w nutę sentymentu lat dziewięćdziesiątych to jest jednak coś co co jest, że to bowiem na fali i wydaje mi się, że to jest też zaspokojenie, jakie są potrzeby nie do niemal rok, bo za doba do przyglądania się do wspominania na innego na niego okresu wiem, że to nie jest proszenie rodzajami byle tylko na tym poziomie, że po prostu mówię to nie zastąpi historii uczą się za lampy tego co jest słabe strony serwisów na oficjalne ją rozwiązałam tylko tylko tylko zastanawiam się, dlaczego widzowie jednak to oglądają, mimo że mają duże wątpliwości co do historii myślę, że właśnie na flagową właśnie z ciekawości z tego że, że ten rozmach został tutaj wszędzie jest podkreślany to, że o właśnie z rozmachem no właśnie ten socjal mam, jakim jest jak jest sentyment i też nie lekceważmy tych wspomnień, bo ja też pamiętam jak jechałam przez Wrocław i przez Opole i widziała martwe krowy po drodze no to takie rzeczy zostają gdzieś tam pod powiekami, więc dziwne, że ten temat nie został wcześniej podjęty i że nigdy wcześniej nie pomyślał o tym, że być może to jest ciekawy materiał filmowy prze przemienia Sobienie nie przypominam, żeby powstał jakiś jakiś poza jak poza dokumentalnym na ten temat być może jednak logistycznie to było zbyt duże wyzwanie na pewno było ono było też nie było klucza myślę też to, że ten serial wygląda jak wygląda on bardziej obyczajowy niż to tysięczny też wynika ze świadomości tych ograniczeń, bo ja ja mimo zachwytu tą stroną warsztatową mówi, jaki to jest wyzwanie i to oznacza dla produkcji scenografii tak dalej no mamy świadomość, że tam scenografia została zbudowana na Starym zamkniętym basenie miejskim, gdzie po prostu zbudowano fasady kilku budynków wstawiono je do tego basenu jeden z rękodziełem 1 do Orlen od budowano ulice Wrocławia jak, więc to jest to jest to jest wyzwanie w tym większe, że właśnie w kinie nie ma chyba nic gorszego jeśli chodzi o efekty specjalne do ich symulowania niż woda tam kilo osiągnięcie nauczyło stawiać płomienie ognia komputer różnie, chociaż to jest też dość śliski temat, ale woda jej jak reakcja na świat nie to jak bohater idzie przez wodę nie jesteśmy w stanie tego zrobić komputerze to jest coś, czego i aktor nie stanie też zagrać jak nie stoi poparły złodziej po prostu musi z nią szarpać, więc to wyzwanie muszę docenić były i wydają się to oni też mieli świadomość tego mają pewne ograniczenia nie da zrobić na wielkiej historii cały Wrocław będzie poprawnie musi być wielka historia znaczy to jest to mogło być dobre, ale nie jest właśnie, dlatego że nie wymyślono czegoś nawet na tej historii, która tutaj jest nawet tak wymyślonej głębsza refleksja nad bohaterami nad tym co czują nad tym co może dla nich oznaczać nie tak właśnie generyczne telewizja rozwiązania scenariuszowe jak zawsze mogłaby przynieść jakiegoś rodzaju napięcie którego, które się, jakby mieściło w tych ramach budżetowych z taką to nie nie trzeba było jeszcze więcej tej katastrofy toby wystarczyło tylko uważam, że to jest kompletnie nie zrobiono dokładnie tak samo jak jest zrobiony rajd Rojst dla mnie rajskie bałaganem umysłowym, a tu jest tylko i wyłącznie ani się zalanym miastem bez żadnego głębszego pytania poco to miasto chcemy, dlaczego chcemy opowiedzieć im nie to nawet nie to, że to złości, więc w pewnym sensie burzliwe myślę po co w ogóle zawracać głowę wydawać tyle kasy jak się nie ma nic do powiedzenia to jest dla mnie cecha absolutnie tej ekipy tego duetu nie po raz pierwszy właśnie nie mają nic do powiedzenia nie mają żadnego, jakby nie widzą pasa opowiadają historie budują wrażenia, że nie czerpie zbuduje wrażenia dla mnie jest po prostu egzaltacja jeszcze tylko mamy 1 dach 1 element destrukcji dla mnie problemem one są trochę nakłada to co ty mówisz, czyli ja mam problem z pełnym wykorzystaniem Formuły właśnie kina katastroficznego w tym serialu katastroficznego i samego wydarzenia, które jest tutaj haczykiem na nas przy jednoczesnym zlekceważeniu samego tego wydarzenia mam żonę tylko pretekstowa takich niestety miałem przypominałem sobie oglądając serial Czarnobyl, bo też często się powtarza różnych opiniach, że tam czarno albo jakąś inspiracją w takim też luster w tym można się też przyglądać niestety to porównanie jest mierzalny Ross miażdżące, bo tam potrafiono znaleźć to coś, czego nie ma tutaj w tej historii wszystkie znowu stały się slang wszystkie punkty zwrotne wszystkie tłusty co się zmienia w tej historii bierze swój początek życia uczuciowego bohaterów czy równie dobrze mogło się zadziać na mazurskiej wsi odciętej przez śniegi albo gdziekolwiek indziej nie w Czarnobylu 34 tych turystów nawet się były bardzo osobiste brały się z serca dotyczącego samej katastrofy, czyli pewne wydarzenia był klocki domina upadające wywoływały kolejne reakcje wśród bohaterów nie tutaj poczucie, że ta katastrofa służy wyłącznie z pełnego uruchomienia maszyny losy mające w wyciągamy takie fragmenty historii, ale puszczamy tak jakby mogło się wydarzyć wszędzie historia nastolatki próbuje dowiedzieć kim jest matka nigdy nie poznała mogą się wydarzyć w każdym innym mieście w każdym czasie nie tylko pies by nie utonął w zginąć winnych opis jest daleka, ale które się zmierzy cynizmu świata polityki jednak nie jest jednym z nich mogłaby wydarzyć wszędzie brakuje takiego poza tym, że tak wymyślono sobie, że sprzedamy ten serial obyczajowy serial o ludziach ich emocjach czy damy jako seria powodzi rozumiem zamysł Sianów, a nawet jako pewien element biznesowego planu natomiast jako widz czuje się rozczarowany tym, że nie dostałem tego katastroficznego opowiadania, którego oczekiwałem właśnie jako człowiek, który kocha Czarnobyl jako opowieść rozmach tej historii, ale też taką precyzję splatają się tego co prywatne z tym co publiczne właśnie ale jakby się przyjrzeć tak dobrą sprawę czym był Czarnobyl to nie jest jakaś potężna produkcja o wielkim wybuchu nie to jest jednak w gruncie rzeczy dość skromna historia bardzo przemyślana w bardzo precyzyjnie napisana ja mam takie poczucie, że tutaj w zasadzie żaden element nie został jak pokazane, gdy prawica się bardzo cieszy, że niby pokazano to nędzy i cyfr lat dziewięćdziesiątych jeśli chodzi o politykę nie ma takiego poczucia 1 nie ma wcale nie jestem pewien czy to w ogóle była Nędza te lata dziewięćdziesiąte np. myślę że, gdyby rzeczywiście chcieli pokazać to tutaj częściej byśmy słyszeli o zwrot, który w ogóle nie pada też ciekawe, że nie ma pieniędzy na pewne rozwiązania prawne takie były lata dziewięćdziesiąte jeśli chodzi o władzę i możliwość działania władz w ogóle tutaj nie jest raczej pada też dawać piasek zapłacimy nie daje nie było takiego problemu w ogóle Otóż zasady pamiętamy w seniorzy w tamtych czasach w ocenie cokolwiek było problemów z publicznych pieniędzy w wątek, który tutaj jest całość cały odcinek jest temu poświęcone moim zdaniem kompletnie no kompletnie nieudane czy ten to napięcie między ludźmi mieszkającymi na terenach zalewowych, którzy nie chcą się zgodzić na wysadzenie wałów to w ogóle jest jakieś auto akurat prawda, ale ja nie mieć te 2 wrażenia to nie odchodź wieść o tym mówi Anna nie chodzi o to, że to jest źle pokazane zadanie dokończyć, ale tym nie dość dokończyć na wchodzi też to jest tak pokazane, że w zasadzie nie wiem w zasadzie, gdzie tu jest jakby na czym polega ten problem no i czy to jest opowieść o tym, że my mamy słabą administrację czy słabą armię co w ogóle jako chcą pokazać ma wrażenie, że tutaj właśnie tego meczu zabrakło nam przeliczać to nie zrobili, ale mam poczucie, że to jest mój problem z tym z tym wątkiem że, gdyby miał szukać, bo do zgadzam się swoją opinią, jakby absolutnie się pod nią podpisuje szkoda, że się pod tym podpisuję, czyli że tutaj nie ma tego co zawsze mówię o głębokim temacie, żeby twórcy mają coś dopowiedzenia o świecie jak i zależnościach nie kiedy wchodzimy w ten obyczajowy tunel też po prostu o tym, że ludzie mają tajemnice generalnie jest mocno tele nowelowy narracja nie brakuje jakiegoś takiego czegoś co by ten medialny opowiedział Czarnobyl opowiadał o konfrontacji Niemcy systemem totalitarnym, ale też o przechowywaniu pewnych prywatnych jakichś ograniczeń tych bohaterowie mieli bardzo mocno poustawiane konflikty wewnętrzne tras w tym tego brakuje i mam poczucie, że akurat ten wątek tej tej wsi miasta mógłby być początkiem bardzo ciekawej historii im bardzo chciał zobaczyć tego chce, żeby te wszystkie ten dylemat wybrzmiał realnie czy mamy prawo decydować czy życiu w imię niwelowania ryzyka dla innych jak i Night klasa tutaj np. odgrywał się tutaj mamy chłopską klasy rolników dziewięćdziesiątych i państwo staje po stronie jednak bogatszego wrocławian były są w kapitale temat wyobrażam sobie zdawać się niejeden twórca chce tak poustawiał niem Paweł Demirski podejrzewa napisał to także to by było o tym starciu klasowym może czasów niepotrzebnie przypisuje, ale tak sobie próbuję mogę te mogłyby być dużo mocniejsze nie tutaj znowu poczuć, że taki element scenograficzny to nie jest temat tylko element scenografii wiemy, że to dać się wydarzyło tak ustawie, bo to jest potencjał na fajne sceny i te ceny nawet są całkiem przyzwoicie zrealizowany to jest dokonanie moim zdaniem absolutnie to co teraz powiedziałeś też właśnie najlepszy opis tego serialu, że to są sytuacje, które by są podporządkowane temu zawieraniu tym jak pokazujemy Wrocław pokazują fajnie tylko co z tego no niestety to tu mam poczucie już takiego odpuszczenia to wybaczył, gdyby to była porażka poniesiona przez ludzi, którzy próbują wychodzi, a jest tutaj odpuszczone już wcześniej podjęto decyzję, że robimy tę historię właśnie wchodzimy w ten emocjonalny ton odpuszczając to wszystko co mogłoby być naddatkiem nie jakąś taką opowieścią o Polsce tamtych czasów o zdarzeniu dzisiejszej tamtej Polski o właśnie klasowym podziale, który wtedy był dzisiaj jest bardzo mocno obecny w społeczeństwie brakuje takiego czegoś co byłoby jakąś ideę w tym serialu nie kto wy pozwoliła ambitniej podejść byłam szczerze, że słuchałem kiedyś tam niedawno wywiad z kapturem ba Jonem, którego pisarstwo bardzo cenie i który bardzo ciekawa jest się tego powieści, tudzież literaturę generalny, że one bardzo taki sam na to przyznaje staromodne wniesione z takim Czech, który operuje językiem literackim to nie jest Żulczyk, który jak wiemy, że słyszy chłonie ulicy tylko to jest taki, który języka nauczył się przez czytanie książek nie i właśnie trwa gubię wątek, zanim wrócę i Kasper Bajon euro zawsze szuka właśnie takich pewnych figur jego etatu zawsze jest tam są jakieś głębokie myśli, które stoją za tym co pisze, a jeden z wywiadów właśnie te firmy taką wypowiedź to on trochę, jakby lekceważąco wypowiada się w serialu jako medium literatura często miejsce to można po filozofia dać sobie i pobawić w newonce intelektualne czasem to takie jest też tam, a tutaj napiszemy postać tam na coś zrobi, że te klocki domina trochę właśnie same się przywracają, więc sposób trzeba pozwolić to nie jest poważne bardzo ruszać oczywiście może też zlokalizuje trochę jak, relacjonując ten od takiej, ale taki był mniej więcej wydźwięk tej tej opowieści i być może to jest też kluczem, dlaczego te niektóre rzeczy są odpuszczone są, w której jest duży potencjał wciąż duże pieniądze w tym nawet ten punkt wyjścia bohaterowie nie są kompletnie, jakby znikąd ja widzę widziałbym szansę rozumienie historii o o postaci Tomasza harda nawet myśliwskiej, którą trzeba zmienić pewnie wtorek mogło wnieść coś więcej, ale albo poczucie jeszcze rozpuszczenia ta porażka nie jest porażką ludzi, którzy próbowali ambitnie szarpiąc i nie wyszło tak, którą UK wystarczy zrobimy to tak, a i tak jest od początku była, że zupy takie wystarczy jeśli mówimy ciasto efektowny i tutaj trochę mam problem byłby to obaj twórcy dla mnie to są goście, których uważam, że mają dużo większą ambicję, że chciałbym się z portali uważność na to stać tutaj nawet podjętej próby właśnie nadania temu jakiś głębi jakiegoś czegoś więcej, że Jakub Janiszewski Joanna Malicka Bartosz Staszczyszyn Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: PO SEZONIE

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Wszystkie audycje, kiedy chcesz! Teraz TOK FM Premium 30% taniej: podcastowe produkcje oryginalne, Radio TOK FM bez reklam i podcasty z audycji. Nie zwlekaj, słuchaj wygodniej!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA