REKLAMA

Test: Toyota Corolla Cross oraz Lexus NX

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
20-10-2022 19:40 (Powtórka: 01-12-2022)
Czas trwania:
14:38 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
dobry wieczór codzienny magazyn motoryzacyjny Radia TOK FM Sławek Paruszewski Jacek Balkan dobry wieczór dobry wieczór 2 samochody dzisiaj mamy dla państwa oznacza tak mówię, że 2 mam nadzieję, że będą 2, ale czasem się nie wyrabiamy jest 1, ale plany są takie, że będą 2 zróbmy 2 w po prostu haseł jest nie tylko dlatego akurat to nie jest żaden argument, że są koncern toyoty, bo najpierw Toyota corolla cross, czyli zupełna nowość w ruchu, a potem Lexus nx już korzenie Rozwiń » zupełna nowość, ale z nowym dla nas układem napędowym corolla cross widziałem już dawno koniec zimy początek wiosny może prezentacja statyczna taki egzemplarz wersja filipińska to w sumie tam mówiona, gdyby były niedoróbki to na pewno nie będzie no i dlatego czekam na pierwsze jazdy cóż to jest samochód dłuższy od cecha era kilka centymetrów krótszy od Rabki kilkanaście centymetrów, czyli ma fakt czy bym nie tutaj szukał 446 długości może stylizacja nie jest porywająca tylko jest po prostu taki normalnie zaprojektowany samochód o rozmiarze, który się będzie dobrze sprzedawał tak jest takie są ostatnio moje uwagi dotyczące samochodów 4 sław ku ty mówisz corolli tak corolli cross Platforma corolli nowej przecież to jest, która już nam towarzyszy od 3 lat corolla cross i Zobacz to jest nazwa, dlaczego nazwa podejrzeń, dlatego że ta nowa corolla jest bardzo udana jest świetnie się sprzedaje zresztą napędy też wzięto skoro Limo mamy jedno pytana, o co mu samochód w ogóle nie przypomina corolli no bo przypomina zazwyczaj jest tak zakładów forda Fokusa cross czytam akty to wygląda jak Ford Fokus aktyw tylko takie do plastikowa jest ten temat weź tak jest z każdym samochodem z jakimś dopiskiem natomiast Toyota robi to inaczej, czyli ma corolla i nagle robi zupełnie inny samochód, który nie przypomina Rawki on bardziej Rawki właśnie jedność Rinaldo wg mnie dlatego, żeby pociągnąć po prostu na tej dobrej opinii corolli mamy kolejną wersję corolla właśnie, bo pamięta przyszły też terenowi na Karola jest corolla kombi hatchback sedan ten samochód nie porywa urodą jest, ale wieścią jest, że 3 trawki nie powiedziałby nie jest chłodniej marzeń, bo na tej premierze obok na obok tego stała Rawka jeszcze w takiej wersji Bora wręcza się nazywała w tym dokładnie pamiętam nie chcę przekreślać powiem, że ta corolla cross zmniejsza się wtedy bardziej podobała wyższy co przypomina ten samochód trochę, ale Higgsa przypomina Mitsubishi, ale którego chyba nie tego nowego, bo nie to jest już kaptur Tesco nie wiem mnie nie przypomina mnie po prostu przypominał tak normalnie zarysowane bez ekstrawagancji SUV crossover miał problem wiersz jakoś z dopasowaniem go, bo jeżeli, jeżeli wsiądziemy do środka no to już szósta stylizacja taka znana i obsługa znana z kilku no skoro na pewno, więc to jest łatwe w obsłudze przynajmniej dla mnie nawet przyzwoite to wszystko jest, chociaż powiem szczerze co mnie to jest trochę samochód musiał być chodziło chyba o to, żeby ta sprzedaż była imponująca to ma być kilka tysięcy w Polsce w przyszłym roku, więc to powiedzmy, że jakość wykończenia taka normalna przeciętna natomiast jest 1 rzecz, na której na pewno zaoszczędzono, bo tak jak już prześlizgnął na tym wnętrz, bo tam nic nowego nie nie jest dla mnie, bo to przyszły winnych Toyota to widziałem tak jak wspomniałem to jest akceptowalne w obsłudze co najmniej natomiast kruszyła no to niestety mimo że to jest układ hybrydowy piątej generacji mimo, że to jest mocniejsza hybryda, czyli teoretycznie nie powinno się męczyć 20197, bo czasami słabsze silniki po prostu nie dają rady z masą tu będzie jeszcze 18140 też wzmocniony, ale jeszcze niedostępny i niestety jest uciążliwy hałas ja się nawet potem już pytajmy, dlaczego ten hałas skróty jest to piąta generacja przez każdą generacją ma być lepiej oni mówią no jest klepisko samochód jest po prostu ze względu na to, że to nie jest żadne premie jak Lexus jest koszt wyciszony oni wiedzą, że ten hałas zwiększy, ale przeważnie ten hałas tak jak w przypadku TVP jak usłyszałem tutaj w stanach Zjednoczonych w Japonii mniej przeszkadza, bo mniej dynamicznie jeżdżono na tym może pozostaniemy takie są zawsze wytłumaczenia, że tylko Europejczycy się czepiają, ale to jest największa wada tego samochodu właśnie ten ten hałas w środku natomiast jak to jeść przede wszystkim jest oszczędny samochód jeździ wersją naprzód wersją na obie osie wprowadzeniu nie wyczułem specjalnie różnicy właściwie, dlatego że było sucho była temperatura 20 stopni idealne warunki dojazdy nie był to tor więc, więc trudno było tutaj nawet się zorientować dokładnie nie było żadnych oznaczeń wieczne nawet żeśmy się upewniali potem to na pewno jest 44, ale szła powyżej poniżej 5l uważam, że przy wersji prawie 200 konnej zauważa skoro chce tej wersji mocniejszej 184 konie wcale nie jest tak łatwo zejść poniżej 5 nie wiem czy to ta piąta generacja hybrydy pomogła czy po prostu ja my jeździliśmy tak spokojnie, bo to też zmienialiśmy bagażnik 430l też sprawia wrażenie tak jak awarii bagażnika większego, ale tak pozytywne pierwsze wrażenia powiem ci takie samochód wydaje się dla wielu osób, które nie mają specjalnych oczekiwań chcą mieć do grona, ale proszę spokojnie stylistycznych i osiągów, mimo że ten samochód ma 7,5 setki przyspieszać to ja nie wiem, gdzie 107,5 my żeśmy jeździli bardzo spokojnie rodzinny samochód może trzeba było jeździć niespokojnie to być wysokie są no może tak nie mówię, że nie ma 7,5 setki natomiast po prostu to jest zapas mocy zawsze był kosztuje to ile 143 000, czyli jednak sporo taniej niż RAV 4 i powiem szczerze, że no mimo, że to nie jest jakiś samochód taki jest wzbudzające żywsze bicie serca tak jestem spokojny o sprzedaż, bo po prostu tak, ale reszta ona jest niezła, bo dostaniesz hybrydy to całkiem niezłą wyznaczono już 200 komu z napędem na 4 koła kosztuje 154 000 z napędem na jedno 144 000, a masz automat masz hybrydę masz wszystko po co Toyota ma SUV-y po co robi SUV-y co 10cm tak na dobrą sprawę albo nawet co 5 Toyota RAV 44m 60cm to jest robione na corolli Toma rozstaw osi 2m 69, jeżeli dobrze pamiętam rozstaw osi toyoty C-HR to 46264, czyli dokładnie 500m jest mniejszy rozstaw osi w toyocie C-HR niż w toyocie RAV 4l 400 pompowania zderzakami, żeby to było duże auto na wiedzę Raszka zawsze była kompaktowym SUV-em to tam od czwartej generacji to tak trochę napęczniałe i teraz już to nie jest kompaktowy tylko tam niby można w większą cenę przykleić no bo 4m 60 natomiast 4m 60 dalej Toyota cross 4m 45 tak tak nie to wszystko to mówiłem należą dziś przepraszam 4m 50 w zależności od wersji Toyota C-HR 10cm mniej, czyli tam 436438 co natomiast mamy Yarisa cross mamy tak no tak, ale Teresa zgon mamy 7, ale co powinno mamy jego cross, ale powiem czy to jest dużo więcej miejsca z tyłu przede wszystkim niż niższy w tej cechy i że ale też stylizacja jest taka bardziej banalna natomiast jeśli chodzi o RAV 4 to po prostu jest dużo droższy samochód myślę, że to spokojnie będzie się dobrze sprzedawać słuchać, ale jakoś nie mam co do tego wątpliwości dobra słuchaj to Boże powiedz coś więcej o tym Lexus się czy coś więcej tutaj powiem chętnie Lexusa drugiej generacji prawda, który już jeździliśmy wersją Lexus nx drugiej generacji, które już jeździliśmy natomiast zwykłą wersją hybrydową, a teraz dostaliśmy znany napęd 2,5 ponad 300 koni suzuki across SA i z czego raz czwórki tylko tym razem w samochodzie premium tak Lexus nx pierwszej generacji był OKE ich dziś natomiast ona jakoś specjalnie nie nie powalał też jakością wykończenia jakością wykonania no widać można z tym, że do Erik, a to jeszcze dużo brakuje mało, że 1 silnikiem benzynowym pamiętam no i to przynajmniej całkiem nieźle jeździ raz mieliśmy parę miesięcy temu wersje 350 cha, czyli z tą słabszą hybrydę bez opłat inne 2 pół litra 243 konie na łączną moc to był samochód, który mimo pewnych pewnego prze kombinowania to znaczy np. klamki, które nie otwierają się mechanicznie znaczone otwierają mechanicznie jedynie awaryjnie tak to naciska przycisk albo na klamce na zewnątrz albo na klamce w środku i oczywiście tak tym odchylają i to jest trochę prze kombinowane z 1 strony to jest taki jest powiew nowości nikt tego nie ma w ogóle wie takie Super, ale z drugiej strony tymi drzwiami, żeby je zamknąć trzeba mocno klepnąć i to jest fajne, bo zwykłe drzwi ze zwykłą klamkę zamykają się zawsze jakoś tak gładko tutaj cały czas biegając dookoła samochodu, wyjmując nawet w wysiadając dziecko czy gdzieś tam, szukając takich rzeczy ciągle łapałem się na tym, że muszę wracać domykać drzwi, które przy normalnym zamknięcie nie chciały się domknąć, ale tego to są małe wady mieliśmy 350 cha i byliśmy zachwyceni tym ogromnym postępem w 2 i nadaniu temu autu takiego, a sznytu komfortu przyjemności resorowania sprężystości takich płynności fantastyczny samochód pamiętam, że zrobił na mnie naprawdę rewelacyjne wrażenia, a przeszkadza, ale w niektórych miejscach obsługa tego sam Lu, ale ta wraz z nim się fantastycznie jeździł, ale ja to wszystko w Diabły poszły w wersji 450, ale powiem 1 rzecz, że przede wszystkim obsługa może nie jest idealna, ale pamiętać o styki gładzi przystanków w poziomie jest cały czas porządny ekran dotykowy duży dużo łatwiejszy w obsłudze to jest ogromny postęp i oszczędna czasach Bryda była przy mimo mimo tak, ale słuchaj ta wersja 350 cha jest bardzo fajna 2,5l 240 koni wersja mocniejsza plagi nam jest o 90 000 droższa okej masz od razu napęd na 4 koła w tej podstawowej wersji Niemasz, więc powiedzmy, że to jest różnica nie 90 000 tylko 80 000, ale mimo wszystko 80 000 dopłaca aż dostaje samochód, który gorzej jeździ zdecydowanie gorzej jeśli może on jest na papierze trochę szybszy wzrost te dane przejeżdżały, a tamten miał 77, więc to nowe wydaje mi się, że to nie jest aż tak duża różnica 60 km można przejechać na tym akumulator, że no wiesz jak wiesz co problem jest taki, że zwykły nx zwykła hybryda waży 1700 kg, a 450 cha waży 2 tonę i dodatkowych prawie 300 kg to są 270 kg różnice robią niestety kolosalną różnicę jakości prowadzenia samochodu zniknęła sprężystość z też reakcja na gaz jest mniej jak to powiedzieć mniej fajny jest samochód, a nawet, ale że jest co jednak rzeczy w obu Toyota dobra, że one są bardzo dobrze wyciszone Kenta skrzynia CEV to uzupełnienie doskwiera hałasy nie męczy i czy to jest hybryda czy nie to jest taki za z gniazdka czy wykład zapas mocy jest taki, że przynajmniej cicho w środku nie za dobre jest cicho, ale nieprzyjemnie się tymi Sławku tą wersją ładowano nie wie, jakie masz refleksje oraz dla mnie wersją doładowana wniosku jest dziś dużo gorzej niż wersją, a zwykłą hybrydową, gdzie poczułem pracę inżynierów włożoną w to by ten samochód był wyraźnie lepszy, jeżeli chodzi o właściwości jezdne od pierwszej generacji one są rewelacyjne osiągi jedno przypadków by hybrydy plug-in to zdolności mówi uważam, że nie jest dużo gorszy, ale nie dałbym kilkudziesięciu tysięcy w ani w przypadku trawki ani w przypadku tej tego Lexusa, żeby mieć hybrydę plug-in dlatego, że to jest zbyt duża różnica zauważa 300 konne hybrydy plug-in czy to suzuki czy to jest Lexus nx czy Toyota RAV 4 to żadna tak nie zachwyciła raz było lepiej raz gorzej, ale rzeczywiście no chyba zresztą Stolat również plug-in 300 konny coś tam jest w tym całym może po prostu niepotrzebne są tak aż takie moc masa ma sama właśnie ten jest kompaktowy samochód to jest samochód, który ma 2 lat 60 cm rozstaw osi auto, który ma 4m tam chyba 60cm długości i to waży 2 to ona chyba nie ma normatywnego zawieszenia jest po prostu za ciężki jest to wyobraź sobie auto, którym Anna auto, które ma jeździsz po załadowaniu tam kilkunastu worków cementu i rozłożyć sobie ten rozłożył sobie ten 1 worek waży 25 kg pewnie nigdy nie niosła natomiast 12 worków cementu, który rozkłada sobie Jaś nisko i nie będzie się poprawia środek ciężkości wcale się niepoprawną są dziś gorzej powodzi 300 kg niepotrzebnych rzeczy co powie okej możesz go sobie naładować przejechać na samym prądzie parę kilometrów Super, ale nadal właściwości jest na sam będzie tutaj też się zgadzam się brałbym to zwykła hybryda natomiast w ogóle druga generacja NIK są zdecydowanie lepsza niż pierwsza i po wielu względami przez niewiele rozmiary się zmieniło, ale mnóstwo innych rzeczy się zmieniła jakość wykończenia obsługa wag i kłaniamy się sław ku musimy czekać musimy uciekać mówiliśmy dzisiaj o zupełnej nowości Toyota corolla cross z napędem mocniejszym hybrydowym o właśnie oszczędnym bardzo 2 wzrostu 97 koni no ile susze nikt tym razem po raz pierwszy na dłużej plagi 2,5 ponad 300 koni Sławek Paruszewski Jacek Balkan do jutra Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Więcej niż na antenie! Teraz TOK FM Premium 30% taniej: podcastowe produkcje oryginalne, Radio TOK FM bez reklam i podcasty z audycji. Nie zwlekaj, słuchaj wygodniej!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA