REKLAMA

McLaren Artura, wzrost sprzedaży diesli oraz problemy branży motoryzacyjnej

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
21-10-2022 19:40 (Powtórka: 02-12-2022)
Czas trwania:
13:46 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
to dobry wieczór codzienny magazyn motoryzacyjny piątek Jacek Balkan Sławek Paruszewski jeszcze do niedzieli zapraszamy na salon samochodowy w Paryżu, ale my mamy czymś zupełnie innym dzisiaj przynajmniej się wydaje, że te samochody tam w Paryżu nie są Jacku zacznie dobrze, bo zdaje się na coś ma, więc są na pewno nie ma diesli na targach motoryzacyjnych w Paryżu ja myślę, że tutaj no nawet nie ma co chodzić i sprawdzać od spodu jest filtr cząstek stałych go nie ma, bo Rozwiń » zresztą benzyna też są, ale na dewizę parę lat temu bardzo na cenzurowanym przez nas, a i to trochę złym momencie, dlatego że norma euro 6 już bardzo rygorystyczna na te silniki 2015 roku coraz częściej są z wtryskiem mocznika, czyli AdBlue to jest naprawdę no to są naprawdę samochody emitujące mało co 2 i przede wszystkim zużywające bardzo mało paliwa w porównaniu z samochodu swoich odpowiedników spalinowych benzynowych no są po prostu samochodami bardzo ekonomicznymi, ale w Unii Europejskiej to się wszystko w pewnym momencie pochwaliło ja tylko przypomnę, że myśmy w 2008 roku 2009 chyba dziesiątym też były dopłaty do samochodów ekologicznych jakich do źli to właśnie małe oszczędne diesle, które wtedy pojawiały to wymysł Unii Europejskiej, żeby promować, żeby dotować volkswagen wtedy TDI sprzedawał na potęgę, bo to emitowało mało co 2 i albo to była głupota wtedy, że tak było albo głupotą jest to co dzieje się w tym momencie wydaje się, że głupota jest po 1 po drugiej stronie, bo to jest od ściany do ściany też miotanie się jak pijany po prostu krawężnika do krawężnika jak coś 12 lat temu mogło być ekologiczne promowane dotowane, a w tym momencie jest jest absolutnie na cenzurowanym, zwłaszcza że jak przychodzą ciężkie czasy tak jak teraz nagle okazuje się elektryki Super tylko i tylko tylko to już tak nie za bardzo ludzie chcą w Niemczech stała się rzecz niezwykła od tego chciałbym zacząć rośnie sam sprzedaż samochodów z silnikami wysokoprężnymi to było kiedyś uczciwe 50% rynku nawet chyba 55 to zresztą też widać było po samochodach testowych, które byśmy dostawali na taka uczciwa połowa nawet czasem więcej to były samochody z silnikami diesla w Wiśle mieli wszyscy Mitsubishi zrobiło diesla 18 mili z lat 2 volkswagen miał diesla 12 jest jeden z Terry Francuza 1 czas wejścia na 9202,5 po prostu tak Francuzi tak samo 6070% źle sprzedawane w akta do tak, ale wiosną myśmy wtedy uważali, że to jest słyszeliśmy, że to jest ekologiczne i to było ekologiczne, bo to zużywało mało paliwa po prostu, jeżeli diesel pali 5,5l oleju napędowego benzyna paliła się 10l no to kurs tak Notus emisję co was diesla miały iść powiedzmy 120 benzyna miała 180190, a tak to było wszystko laboratoryjna jest jak benzyny bardzo często było dużo więcej na i gdyby volkswagen oszukiwał na tych testach, gdyby tam się nie pojawiały te oprogramowanie fałszujące na to czy to być może byłoby inaczej, ale w, ale wyszła weszło w co się dzieje w Niemczech w Niemczech dzieje się to od września to zauważono, że wzrosła sprzedaż samochodów na silnikami, a wysokoprężnymi to wzrosła wyraźnie kiedyś tak jak mówiłem było to 50% w tym momencie w Europie jest to poniżej 20 natomiast w Niemczech było to o w w Niemczech w tym roku to jest 17% w zeszłym roku było 13 we wrześniu nastąpił ponad 20%owy wzrost rejestracji samochodów z silnikiem diesla czy to jest naprawdę czy też naprawdę wyraźnie widoczny trend statystyka czemu tak się dzieje, dlatego że a diesel jest wbrew pozorom pewnym środkiem transportu to znaczy to jest auto, które zatankuje dojedzie tam, gdzie trzeba nie musisz się wieloma rzeczami martwić oby tylko była pana stacji benzynowej na sytuacji, którą teraz myślę, że Niemcy dużo bardziej przeżywają niższe niż w Polsce tutaj u nas chyba nie jesteśmy aż tak straszeni Black autami, a tymi przerwami dostęp w jak w dostępności prądu w Niemczech o tym słyszy się wdaje się dużo częściej oni tym po prostu bardzo bardzo żyją bądź po prostu trochę wystraszyli tych samochodów elektrycznych w tym momencie co się stanie, jeżeli będą właśnie jakieś godziny, kiedy nie będzie można naładować tego samochodu a kiedy się okaże, że ten prąd jeszcze bardziej podrożeje zakład są realne problemy, które mniej, a ludzie próbują sobie poradzić w swoich głowach, a próbują sobie poradzić w ten sposób, że idą do salonu nie biorą auta elektrycznego też biorą też oczywiście kupują, ale właśnie sięgają wtedy lektura w dalszym ciągu niestety wygrywają, a jeżeli chodzi oszczędnościami to jest nie mieliśmy ostatnio przez bardzo pozytywne doświadczenia z takimi samochodami niezbyt drogimi, bo taki jeszcze też są przecież świat Tipo 16130 po złoty czy po złoty głównie ostatnio byśmy 15 prawda to świetny silnik przecież to naprawdę gatunku tam czasem mówimy żartujemy sobie żonę produkują paliwa nie zużywają paliwa paliwo, ale one są naprawdę bardzo oszczędne dobrze to ja w takim razie do Super samochodu przejdę albo do sportowego samochodu może tak się ekscytujemy niech, chociaż nazywany jest ten nowy model McLarena Super samochodem jakieś Toma Klara w tej chwili są dostępne nie wiem czy w Polsce wszyscy, ale 720 jest na pewno, bo my nim jeździliśmy zresztą parę dni jest też trochę słabszy, bo nie 720 koni ma chyba tylko około 600 jest maklerem Goethe, który też produkowano 3 lat oba modele mają 2 sprzęgów chyba siedmiostopniową ile dobrze pamiętam natomiast chciałem więcej powiedzieć one nie są dużymi samochodami to jest chyba trochę mają trochę ponad 4,5m długości, a jak to co jest torturą, które przeszły się kiedyś zapowiadaliśmy Tatar, która została zaprezentowana na prezentacji statycznej w ubiegłym roku to następca miał być McLarena MP 570 jest, ale nie może być bezpośrednim następcą, bo tam nie było takiego napędu hybrydowego aktu tu jest przede wszystkim automat nowy i 8 stopniowi jest silnik doładowany benzynowy sześciocylindrowy trzylitrowy i to duża ma od prawie 600 koni 3l no to to rzeczywiście jest jest jest nieźle samochód jest w, a nie wymyślą dokładnie waży, ale on jest ma być lżejszy o 100 kilka 50 kg ten silnik niż silnik chwałą 8 dobrze teraz ty widziałeś ten samochód w ogóle to wygląda ma Klarę to jest prawda przyznano, że wygląda jak wygląda to jak ma Klarę ale dlaczego tak teraz dużo więcej o nim mówiono dlatego tak mówią, że wreszcie można go wreszcie można go w Polsce kupić Wielkiej Brytanii mówiliśmy te czynniki to były ponad 150 000 funtów teraz już nawet potem 180 dla Wielkiej Brytanii potem 185 000 funtów widziałem taką taką taką cenę czy ma Polski cennik możecie tylko atak wyskoczyłem, że ten samochód można kupić nawet nie wiem ile kosztuje, bo ma plany Artura on o tym mówię mówię o tej hybrydowej wersji nie jest tanio w wielkiej Brytanii no jeśli w ogóle ja nie wiem jak ma Klarę jak makarony kosztują, jeżeli samochód przyspiesza do pogotowia z benzyną ma około 600 koniec silnik elektryczny 95 koniecznie łączna moc napędu jest 680 koni ma z tego 3 sekundy do setki masz 300 km na godzinę prędkość maksymalną zasięg w trybie elektrycznym 30 km, więc to naprawdę pan dziś jest tak patrzy z technicznego punktu widzenia ta konstrukcja mieszankę aluminium włókna węglowego to to jest naprawdę samochód przyszłości jeśli w ogóle w przyszłości jeszcze będzie można kupić hybrydy przez wiele lat ja nie wiem mam nadzieję, że będzie można w każdym razie ma Klarę Artura dotarł do Polski można go kupić da się już 1 osoba odebrała hybrydowa sześciocylindrowe sportowy samochód tej brytyjskiej firmy nie mam, a ceny, ale jeszcze tak patrzy, że jeżeli to by kosztowało 150150 albo tak no to wyłonienie po tak żeśmy jeździli 720 jest tutaj od 3 000 3001 000 400 potem jest 765 LT jeszcze droższe i McLaren GT od 1 000 000zł zaczynają się cenę nie mam czyta Artura nie będzie przypadkiem, a przystępna cenowo, bo 6 cylindrów w kasach nie miały mniejsze wydaje że, że to jednak tak 720 to ile kosztowało mówisz jest 1300 coś takiego myślenia zrobił to około pół Trałka Bruno no dobra no to na pewno nie są tanie są, ale sportowe nie są, ale to jest coś niesamowitego jeździliśmy to jest naprawdę absolutny obłęd czapki, jeżeli chodzi o, jeżeli chodzi o absolutnie wszystko przede wszystkim od wrażenia, które w, których samo dostali od ich porównać z niczym i oby tak było w przypadku Artur tak to masz rację wrażenia są nieporównywalne z innymi modelami przyszli dziś już chyba 1000 kilkaset samochodów mieliśmy 1400kg waży to tu leki tak jak mówiłem też mile bagażnik 160l coupé samochód dwudrzwiowy atak tę część na koniec w 185 000 funtów tak jak mówiłyśmy ulica na polską co chyba będzie poniżej 1 000 000 na tą w zeszłym roku były takie zapowiedziano 1 000 200 teraz czytam okej Noto, czyli nadal tanio słuchaj niedługo będą ziemniaki kosztowały w i Mazur to i tak na koniec autokar i psa to taki nowe nowe słowo w tej naszej motoryzacyjnej branży słyszymy jest coraz częściej, a agencja SP Global Mobility już w tym tygodniu zacieraniu powoływałem zastanawia się i przewiduje, że mogą się pojawić dodatkowe przestoje produkcyjne w listopadzie, a one mają być w przyszłym roku również aż jej produkcja samochodów w Europie może spaść nawet 1 000 000 sztuk na kwartał 2019 roku może nie będę tego porównywał w roku 2019 wszystko zmieniło już po prostu tyle razy, ale tak z Europy do Europy Wielkiej Brytanii na rynek amerykański trafiały zazwyczaj koło 18 000 samochodów miesięcznie teraz trafia około 7000 nowych aut to jest na ta skala natomiast drugi problem jest taki, że jeszcze powiedzmy rok 2 lata temu jako były samochód samochód po prostu robiła jak i to nie był samochód NATO musiały tam zużycia z gazu prądu jakieś 50 cent 50EUR, bo wiadomo trzeba stale podgrzać trzeba zrobić porobić jakieś odlewy trzeba trzeba mi się zająć się na to są bardzo procesem energochłonnym, bo to są przecież potężna pieca gaz prąd to wszystko na to wszystko zawsze kosztowało, ale to była tam powiedzmy na bardzo nieznaczna część ceny na nowego auta 50EUR za pojazd teraz 700 nawet do 770EUR za pojazd ta różnica w cenie jest gigantyczna w związku z tym nie będzie możliwe już dostarczanie części do samochodów jak mówią czas Time to znaczy zmieni się zmienia się sposób produkcji niektórych elementów w hutach Walcownia ach, w fabrykach, które po prostu muszą zużywać dużo prądu albo dużo gazu na, a i to może wpłynąć bardzo negatywnie w kolejny raz na branżę motoryzacyjną, która po prostu będzie zmuszą ma stanąć w kolejce no i czekać na swój zamówiony towar, który może będzie może nie będzie, bo też nie wiadomo jak to wszystko będzie z gazem prądem w tym roku w roku przyszłym to taka bardzo optymistyczna wiadomość dla tych państwa, którzy planują kupić np. pod koniec tego roku na wyprzedaż na wyprzedaży rocznika 2022, jaki samochód, a życzymy państwu mimo wszystko miłego weekendu dziękujemy Sławek Sławek Paruszewski Jacek Balkan bardzo dziękujemy Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Podcastowe produkcje oryginalne, podcasty z audycji TOK FM oraz Radio TOK FM bez reklam z 40% zniżką! Dobrego słuchania w 2023!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA