REKLAMA

Bejbis, czyli dla kogo Polka rodzi

Magazyn Filmowy „Do zobaczenia”
Data emisji:
2022-10-22 10:40
Prowadzący:
Czas trwania:
14:41 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
Andrzej Saramonowicz zapowiadany gość jest teraz ze mną studio częstym dobre cześć dzień dobry państwu będziemy proszę państwa rozmawiać w filmie Bejbis, który wchodzi właśnie do naszych kin film o takim późnym macierzyństwie jak to się ładnie mówi ADI Mikołaja małżeństwu temu właśnie przytrafiła się wpadka doprowadzi do wielu oczywiście perypetii ich życiu, ale przede wszystkim reżyserowi scenarzyście pozwala na pewną taką analizę polskiego społeczeństwa, Rozwiń » a na pewno jakiś jego grupy na trochę tak jak w swoich poprzednich filmach czy tak jak w Lejdis testosteron nie ta grupa, którą prawo tutaj na warsztat łączyła w sobie jakieś określone cechy typy osobowości można wypowiedzieć to mam wrażenie, że Davis jest taką najbardziej gorzką z tych twoich Komedy jeśli w ogóle w ten sposób Bejbis mogę mogę klasyfikować miał takie wrażenie przynajmniej u mnie ten śmiech wydobywał się w wyniku po jakimś takim westchnieniem wynika trochę w bezsilności poprzedzonej obserwacją tej rzeczywistości naszej dookoła zastanawiam się czy czy właśnie ty jesteś w tym momencie swojego życia bardziej wściekły bardziej sfrustrowany czy jednak wciąż rozbawiony, bo to można wiele do w wielu dziedzinach różne emocje mną kieruje generalnie staram się nie być ani tak jak taki na pewno jest człowiekiem będzie aktywnym w związku z tym też aktywnym takim znaczeniu, że mam temperament taki Hole ręczne, które szybko działa i mam pewne takie zacięcie społeczne czy społecznikowską czy aktywistyczne byśmy dzisiaj powiedzieli jak coś się uważam znajdzie się jakaś krzywda reaguję zawsze tak miałem, a tutaj nie ma takiego pojęcia nie ma takiego poczucia, żeby to był jakiś gorzkie, bo przez gorzko stosują też jakiś przegraną taki taki taki żart po prostu człowieka, który już nie stać granicznego tak sarkastycznie podsumowuje ja bym powiedział to dla mnie to jest komedia tylko i uprawiają z bardzo trudne, ale muszę mówić uprawia kino autorskie kino autorskie w przestrzeni filmu dla dużej publiczności nie dla publiczności festiwalowej, gdzie był głównie się zastanawiamy jak jurorzy odbiorą albo taka specjalnie wyszedł w wyselekcjonowane festiwalowa publiczność zazwyczaj tak bardziej inteligencka uprawiam kina, gdzie za widz jest szeroki i adresuje do szerokiej publiczności próbuje opowiedzieć o rzeczach w sposób taki, który nie jest płaski za bardzo, więc to jest kino autorskie to jest komedia Andrzeja Saramonowicza Andrzej Saramonowicz w taki sposób buduje komedią swojego pierwszego filmu od pół serio potem było ciało, ale testosteron Lejdis idealny facet dla mojej dziewczyny jak się pozbyć cellulitu każdy z tych filmów jest jakoś estetycznie oczywiście tematyki mają różne bliski temu co uważam to śmieszne, więc i druga rzecz, że ja bardzo głęboko wierzę w to, że wsi powinien mieć bardzo silną sferę emocjonalną w związku z tym nie różnicuje nasz śmiech i na wzruszenie akurat dniu nie straszę nikogo, bo bo, bo jestem jak najdalszy myśleniu tyle rzeczy horrorze ale gdybym go robił notariusze starał, żeby się jak Czuma wiązki, czego będę straszył go próbuje nastraszyć, jakie obowiązki, że będę śmieszył to ośmiesza w jaki sposób to wydobędą wydobędą czy po prostu płaskim dowcipem czy takim, którą pomyśli sobie tzw. śmiech przez ZS im na rzecz w umówiłem się też sam z osobą, ale to się z widzami, którzy lubili np. tak jednak często jak le jak Lejdis tam było dużo śmiechu, a potem w parlamencie trafił się przy mienia w coś w rodzaju Melo melodramatu i były dużo dużo wzruszeń, bo tam okazywało, że w życiu bohaterek są pewne problemy z całkiem serio i były takie momenty był taki odbiór, że ta to nie ruszyło tak też zaskakujące dla widzów, którzy są przekonani, że komedia to jest jakaś taka z grupa widzów widzów zorganizowanych 1 po drugim dowcipu wiemy po drugim nie komedia tak jak ktoś powiedział to jest tragedia, która się przydarza innym zaś my się śmiejemy czegoś co dla innych nie jest jeszcze idzie ktoś skórka Urbana należą się wywraca błąd nie zmieni nie ma w tym nic to jest tragedia tego, kto się w myśl śmiejemy tak samo jest w filmie myślę, że rzeszę śmiejemy z z tych z tych z tych rzeczy przydarzają bohaterom, bo one są same w sobie od ich oderwane od generalnego kontekstu, jakim jest życie ludzkie, jaką już suma problemów do przezwyciężenia to się śmiejemy z tego, ale powstaje pytanie gorzowskie bodajże ta Gogola jest kogoś śmiecie do samych siebie się śmiejecie tak ja się śmieje z siebie, bo ten film opisuje jakoś taką warstwę rozbito klasę średnią inteligencka nikt z 100 ja się identyfikuje wielką miejską radą miejską opracuje ją, dlatego że jest najbliższa to wydaje mi się, że nie muszą robić wielkiego wystarczy, żeby znaleźć prawdziwe punkty w opisie tejże grupy, gdyby się pokusił o opisywanie innych grup, w którym struktury których, z którymi na niemal codziennego kontaktu albo ma zapożyczony to znaczy tak musiał się do tego lepiej przygotuj inaczej przygotować twierdzi, że to byłoby niemożliwe, ale akurat mnie interesuje opis tej wielkomiejskiej takiej warstwy no tak ale, ale po to, poczeka, bo teraz rozpoczęliśmy 2000 wątków i musimy gdzieś zbierać nierozerwalność chwilową lub te nitki razem łączyć powiedziałem o tym co przydarza się twoim bohaterom Jastrun powiedział o tym późnym macierzyństwie, ale dla mnie to nie jest właśnie historia późnym macierzyństwie dla mnie to jest de by oczywiście jestem kobietą i najbardziej trafiały do mnie takie wypowiedzi, które włożyły w usta Ady, które gdzieś tam macierzyństwa dotykają, ale bardziej opowiadają o tym w jakim społeczeństwie żyjemy mam nadzieję, że państwo nie obrazić się na mnie zdradza 1 scenę, gdy bohaterka podczas porodu Which nagle wokół siebie różnych przedstawicieli społeczeństwa, którzy tłumaczą jej dla kogo one dla kogo ty rodzisz od lat, dlaczego ty rodzisz dziecko dla mnie mówi jej matka mówi ksiądz cechę mówi teść mówi starszyzna może w ten sposób ją określmy i ona mówi to dla kogo dla kogo w zasadzie to dziecko rodzę, dlaczego coś takiego powstało w głowę, dlaczego chciał o tym opowiedzieć, bo wydawało mi się, że tak ten temat rodzicielstwa w Polsce jest mocno zbitą Logi Giovanni albo kwalifikowanym nasza kultura mówi tak dla nas to Polska kultura tego dość tradycyjna nasze składasz, zwłaszcza takiego przekazu ogólnie rodzinnego Belgradu katolickiego oba te oba oba o oba nurty wpychają kobietę w taki przymus bycia matką oczywiście zdarzają się kobiety nie są lokalami, ale za każdym razem ja już się tłumaczyć, dlaczego niech tak to jest oczywiste, jakby to było oczywiste, że jeżeli jesteś kobietą to musisz rodzić dzieci co samo w sobie jest taki zły, ale im jest jeszcze druga rzecz, że musisz być w tym szczęśliwe nie, bo nie większego szczęścia kobieto je znajdziesz ja w ogóle się nie doszły do tego czy to jest szczęście czy nieszczęście każdy to przecież pochodzi podchodzić indywidualnie w większości nasz nas jest ogromne szczęście, ale okupione ogromnym monstrualny wysiłkiem i nazwisk, bo to podziw wprawdzie dostał pan się za stratą swojego życia w innych dziedzinach w innych przestrzeniach swojego życia bo, żeby stać się dobrym rodzicem rodzicem w dobrym rodzicem trzeba zaprzecza się samego siebie sprzed tego tak zrezygnować zbycia tym kim się było, bo już o nie odpowiada za swój własny czas podejmuje się zobowiązanie w stosunku do kogoś takie nierozerwalnie nie można przestać być matką i cena można się dziwić widzieć nie zajmować, ale już jest nimi i to są wielkie silne determinanty Jerzy Jerzy kultura nas pcha to czyni nasze życie nieznośnym, bo to chodzi o to, żeby kobiety miały dzieci, żebyśmy dali kobietom los, że jeżeli powiedzą mam tego po dziurki wnosi sam mam ochotę to dziecko przepraszam działek udusić toczy się ona nie mówi ona ma prawo naprawdę chce to dziecko udusić, bo przecież jest go kocha, gdy ktoś chciał się do liczby poszarpał jak lwica ona mówi o swoim totalnym wyczerpaniu o takim nękaniu fizyczny psychicznym, który towarzyszy temu wielkiemu wysiłkowi, jeżeli ktoś by poprosimy go, żeby wykopał wielki rów na 30m i on powie potem, że jest totalnie zmęczony to powiemy, że on ma wyraźne powody do tego, jeżeli ktoś jest matką to jest znacznie bardziej wyczerpujące niż 30 metrowy rów to mówią, o co chodzi, że jest taka misja tak jestem walczy pozwala kobietom na wściekłość i nawet na przekór mężowi Mikołajowi, który na początku nie rozumie mówi się wściekać co ty chodzisz ciągle taka łaty daje po prostu prawo do tej do tej wściekłości, ale też dotyka czegoś bardzo ważnego mówisz, że jest problem z wychowaniem chłopców w Polsce i padają tam takie słowa w filmie żołnierze wyklęci nie mają znaczeń także wojnie żołnierze wyklęci naczynia rozstrzeliwuje Otóż taka metafora po tak na czym polega to ten problem z wychowaniem chłopców w Polsce uważa, że to jest jakiś faktycznie problem taki, który rzutuje później na obraz społeczeństwa tak no by pewne wzorzec męskości Paul Polski wzorzec męskości to jest żołnierz nie ma innego zagrać i ze względu na nasze uwarunkowania historyczne wszyscy chcą chcą chcieli przez całe pokolenia być żołnierzami, a nawet zaczęła małego powstańca nie chcieli to musieli tak ty jesteś Polak mały co mały powstaniec to są cudowne tak jak jak zmiana są są jakieś akademie szkolne to tam jest poprzebierani za mały żołnierzy z by za Piłsudski ich teraz tak wcześniej za powstańców z lasu potem za wyklętych wszystko jedno, jaka władza jest to ona ma swoje w pewien sposób też upija, żeby zagospodarować i potem to to ma pewne konsekwencje to jest takim macie mundurowy ma czy u nas jest tak przez dzieje tu jestem kobietą, żeby po prostu pójść zginąć pod rozmarynu rem, a żeby zapłakała, ale w gruncie rzeczy zostać w domu wychowuje to dziecko co mi co zostało powie nie rywalizuje tylko mówię, że w warunkach naszego życia codziennego, a szczęśliwie większość naszych pokoleń żyje w pokoju ten wzorzec nie do wytrzymania, bo on buduje partnerstwa on też nie potrafi nie pozwala mężczyznom dorosnąć dorosłość to jest odpowiedzialność odpowiedź, a odpowiedzialność łączy się z szeregiem małych codziennych czynności, a nie tego, żeby raz od wielkiego dzwonu założyć zbroję wyjść w pole i dać się zabić po 15 sekundach, bo zbroje niczym, bo jesteśmy w 2001. wieku i tamci mają lepsze uzbrojenie, a my nadal żyjemy w takim absurdzie jasnym walczy no proszę państwa tych tematów, których moglibyśmy rozmawiać w Davis jest mnóstwo, ale czasu tyle nie mamy magazyn filmowy ma niestety swoje ramy czasowe i się już kończy, ale cóż zapraszamy państwa bardzo gorąco do kin jakieś nie wiem orędzie na koniec słowo zachęty tak bardzo bym prosił państwa, żebyście zechcieli zobaczy ten film nawet nie tylko ze względu na to, że on jest moim zdaniem wartościowe to znaczy jako komedia spełnia tą fundamentalną potrzebę, czyli budzi śmiech są też sytuacje, w których się wzruszamy w tym filmie ja wiem, bo były już paru projektach z widownią, ale tak chciałbym prosić żebyście, jeżeli możecie poszli do kina po prostu ze względu na to, że kino jako przemysł już mój film tak wymaga pewnego wsparcia, bo ono tonie to jest kilkadziesiąt tysięcy ludzi w całej Polsce, którzy stracą te miejsca pracy znaczy by nie to, że próbuje państwo tak złapać na jakiś taki za kąt koncert także dobre i się też inne firmy, choć też inne firmy, ale wrócić do kina ja wiem, że mało kasy, ale wróci, jeżeli możecie, a my, a przemija zrobię wszystko czy robią wszystko żebyście, jeżeli wydacie pieniące to, żeby nie wychodzili mówili to jest tak beznadziejny, że nigdy więcej nie w i tak zamknął klamrą naszą dzisiejszą audycję, dlatego że zaczęliśmy audycje od tego, że ludzie powoli przestają chodzić do kin jest wielka tragedia, więc proszę państwa do kin zapraszamy, bo przecież nic nie nie zamieni tego dreszczyku emocji, które pojawia się, kiedy siedzimy w ciemnej sali kinowej zaczynamy oglądać już pierwsze takty ścieżek dźwiękowych do filmu widzimy pierwsze obrazy, które na tym ekranie nam się pojawiają, chodźmy do kina Andrzej Saramonowicz zakończył nasz dzisiejszy magazyn filmowy do zobaczenia dziękuję bardzo, ja również dziękuję i zapraszam na kolejny w kolejną sobotę po godzinie dziesiątej Patrycja Wanat do usłyszenia Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: MAGAZYN FILMOWY „DO ZOBACZENIA”

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Więcej niż na antenie! Teraz TOK FM Premium 30% taniej: podcastowe produkcje oryginalne, Radio TOK FM bez reklam i podcasty z audycji. Nie zwlekaj i słuchaj wygodniej!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA