REKLAMA

Test: Mercedes GLC oraz Mitsubishi Eclipse Cross

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
25-10-2022 19:40 (Powtórka: 29-11-2022)
Czas trwania:
14:45 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
dobry wieczór codzienny magazynie motoryzacyjnym we wtorek witają Jacek Balkan Sławek Paruszewski dobry wieczór pewnie dziś omówimy 2 samochody na pewno 1 zupełna nowość zresztą świetnie sprzedająca się w w tej firmie to jest lider sprzedaży w Polsce Mercedes GL c samochód SUV klasy chyba już średni 470 ma długości teraz to następca glk 7 lat temu pojawił się glc następca kończą z tego GLA, który też był produkowanych przez 7 lat i oczywiście oczywiście oczywiście Rozwiń » dla słuchaczy mam nadzieję zupełnie inaczej wygląda taka była o własny Bizacki bardziej po drodze bufet-li Sting porą roku po premierze pojawił się Kielce kuponu nadszedł czas na zmiany od czasu nadszedł czas na nową generację, która tak na pierwszy rzut oka właściwy mogłaby się wydawać jakimś porządnym solidnym facelifting, ale nic bardziej mylnego, bo tutaj jest przede wszystkim nowa Platforma z nowego mercedesa c tylko skrzynie automatyczne wszystkie 9 stopniowe w dodatku wszystkie przynajmniej oferowane te u nas z napędem na obie osie większość zawieszeniem pneumatycznym dłuższy o 6cm jeśli chodzi o szerokość wysokość takich tam kilka milimetrów różnicy, więc już nawet tego nie zapamiętałem, ale bagażnik 50l większy to jest na pewno zmiana zauważalna w poprzednim było 550 to musi być koło musi być musi być po 600 dobrze ten samochód wygląda trochę inaczej jest bardziej muskularny jest inny na pewno czy te rozmiary tak na pierwszy rzut oka się zwiększyły wg mnie tak jak tylko patrzy nie czytasz no nie on to tamten też już był duży prowadzone 465 czy widziałeś dokładnie oglądać, bo mieliśmy okazję oglądać stary nowy to jednak różnice są zauważalne, chociaż to żadna rewolucja nie jest na zewnątrz, bo rewolucja jest pod maską tak jak mówiłem patrzyłem na te sensu, ale w kabinie też jest wielu ulicach, bo na pewno mamy ten położony table władz mamy to wnętrze tak jest EKUZ SA Trocha mamy że to by tak jak zyski chociażby ana ASA klasyczną podobną aranżację zaś, jakby wystrój wnętrza, jeżeli chodzi o drewniane dekory na zewnątrz i wiesz co trochę uszlachetnia czy ja za wielce poprzedniej generacji nie przepadałem ani nie lubiłem jeździć, ale nie lubią na nią patrzeć myślę, że z tym będzie dużo łatwiej i z z 2 powodów czy do poprzedniej generacji wielce można było zamówić pneumatykę natomiast mało, kto to robił to naprawdę chyba bardzo rzadko spotykany Bajer tutaj wydaje mi się, że będzie on jako domyślnie wybierany przez klientów podejrzewam i jeździłeś jednymi drugim, czyli spadła tylko bez matek jeździł tylko z tematyką jeździłem tak jak mówiłem napędem na obie osie Dżem bliznami benzyną, więc trochę miały wszystkie są miękkie hybrydy minimum, bo też będą plug-in uwaga zasięgiem teoretycznym od 100 do 120 no jak maszyna Matyka Tomasz tylną oś skrętną to to już wiemy natomiast faktycznie to wnętrze jest przyjemniejsze to jest jak w klasie albo w EKUZ się można też takie zamówić przyjemniejsze wnętrza, czyli łatwiejszy w obsłudze może tak nie ten Hyper Screen słabe powiedzmy 3 jest cicho w kabinie tak tak wiesz co ten samochód w ogóle bardzo dobrze działają te skrzynie pamiętam, że początki 9 stopniowej skrzyni w mercedesie to niebyła idealna tutaj aż zdziwiłem, bo przecież w mniejszych mercedesach są np. 8 stopniowe w dieslach 2 główki tu są tylko 9 stopniowe klasyczne skrzynie daje radę tak daje radę właściwie i w terenie daje radę, bo jak i podobnie jak w prezentacji 7 lat temu, kiedy nas przetargami naprawdę po swym terenie, gdzie takich skałach to ten samochód czy chciano nam udowodnić sobie radzi radził się to znowu jakaś teren jakiś tak w przypadku rynku rowerów jakichś nie wiem fabryki żwirowni czy piaskowni gdzieś tam daleko na Mazurach, ale co jest ważne ważne jest zatem prześwit też w takich warunkach oczywiście istotne, bo domyślnie aż 19cm co tak jest nieźle w trybie dynamicznym obniża się 1 w przypadku tej pneumatyczny jeszcze można obniżyć o specjalnego pakietów Ludowego dodaje można jeszcze zwiększyć o 5cm do 24 z hakiem, więc to jest w uważam, że jak na SUV-a nie terenówka imponujący prześwit ale, gdybyśmy ruszyli najpierw jeździłem po wyspy rano dieslem potem benzyną oba mają przyśpieszenie 8 sekund do setki wziąłbym diesla on jakoś lepiej oddycha to 20 tylko od około 200 koni mają chyba benzyna 197 diesel 204 benzyna nie mówię, że się dusi, bo tutaj bym skłamał, ale siłą rzeczy Deezer ma większy moment jest bardziej elastyczny to jest przyjemniejsze samochód jest bardziej dojrzały samochód jest wg mnie bardziej stabilny i myślę, że tak jak tobie się bardziej podoba, gdyż ma nie myślę, że będzie się bardziej podobał to ja też od pierwszego dnia głosuje za tą drugą generacją z dużym kciukiem do góry to znaczy po prostu jest lepszy samochód zdecydowanie i to nie ma wątpliwości natomiast nowie wiadomo tutaj już nie będę komentował ceny bo, bo jest 240 000 minimum chyba za wersję benzynową tam 2l 197 koni diesel jest jeszcze droższy no wiesz w światku volvo XC 60 się najlepiej sprzedaje rozmiary jeśli chodzi o o te 2 firmy SUV-ów chcą lider liderzy to są liderzy i w przypadku volvo mniejsze dziwi w przypadku mercedesa bardziej się dziwię, że w ostatnich latach to był lider, ale teraz wydaje się, że nie wiem co musiało stać, żeby ten samochód się gorzej sprzedawał chyba, żeby ludzi cena odstraszyła jak to tak też ocena jest w tym momencie 2 dostępność dostępnością wygrywasz nie niską ceną to jest, jeżeli popatrzymy na to cena przez pryzmat auta, które ma marzenie dane nam będzie wygodnie pojeździć mówi o gen i 8 g wie, że no to jest wysoka cena za niewiele więcej, czyli za 300 masz inne osa 3 litrowym silnikiem benzynowym albo diesla BMW z automatyczną skrzynią to jest naprawdę Uber maszyna no bo to teren USA euro stylu wasz raz 10 natomiast wiadomo, że bardzo system lepiej się nadaje, jeżeli musisz obwodnicą 20 km dziennie 2× pokonać by odwieźć dziecko do przedszkola do szkoły jest po prostu ciszej wygodniej myślę, że to się będzie sprzedawał Super patrzy jeszcze Hanzel 10 000 więcej poza podstawową wersję o 250 000, czyli jeździłem najtańszymi, mimo że jeździłem najtańszymi żartuje oczywiście trochę tak mówi z uśmiechem no to bardzo dobre samochody aż nieco, bo bardzo zaskoczona nie spodziewam się, że tak się zmieni bardzo dobrze, bo czekamy na lepsze samochody te na pewno są lepsze druga tak to jest, zwłaszcza że, jeżeli chodzi o mercedesa to oni mieli co poprawiać prawda to co wam dziś przez długi czas łapali bardzo dużo zastrzeżeń, a obsługa rzeszy łatwiejsza urząd oraz ta obsługa mówię z tym tabletem takim położonym to jest przyjemniejsze niż to co było ostatnio prawda przez wiele lat nam towarzyszyło no to tyle mojej strony pierwsze jazdy to wjadą 2 samochody dobrze, że 2 napędy 2 samochody też czekam na dłuższe testy takie tygodniowe mam nadzieję już na przełomie roku albo na początku przyszłego żywych no dobra to przechodzimy do drugiego auta czy wiesz ile w ile aut ma w swojej ofercie Marka Mitsubishi w tym momencie w Polsce no bo były takie lata było chyba 6 było największe pan 0 było pożaru krótkie było 200 potem żeśmy w dół mieliśmy Outlandera mieliśmy Aes SA mieliśmy z colta mieliśmy lasera teraz już chyba bym się do 3 tak mamy swoje stara, którego uwaga będziemy mieli po raz kolejny na teście długodystansowym bardzo nie ma, ale lekarzu ładniejszy z państwa mamy 200, który może ostatnio jeździli jak zwykle dawał radę natrafiliśmy ex etap Crossa jest taki trochę dziwny samochód, dlatego że on stylistycznie troszeczkę odstaje od tego do tego przyzwyczajona jest nasze oko, jeżeli chodzi o obrywa nadwozia no i teraz tak ja chcę z nich znalazłem tylko 1 wersję i ta 1 wersja ona jest 2× droższa od tej wersji, a 15 turbo tak, która nim była jeszcze jakiś czas temu w cenniku no my nie dziwię się wersja doładowana wniosku o 2488 koni tak to jeździliśmy po latach tak to jest samochód, który kosztuje, który kosztuje właśnie minimum no tego co Mercedes 190 000zł trochę mniej, a ach, ale i tak w tej lepiej wyposażonej wersji, którą żeśmy jeździli kosztuje 203204 000zł w kilka refleksji to jest ładne auto są je ja myślę, że oni się dziś, że ktoś się w Mitsubishi kapnie, że chyba popełniliśmy jakiś mały błąd, jeżeli chodzi o stylizację tego samochodu żona była zbyt odważna zresztą ten samochód tak niestety 2× więcej katalogowa Eclipse cross w 2020 roku 2 lata 2,5 roku temu 981000 to był debiut z napędem na obie osie, który był lepszy niż znowu ja z napędem na jedno, który był lepszy niż na obie osie, bo mniej palił dużo dużo pali tak, ale to był to był fajny sobą bardzo po faceliftingu szczególnie prawda, który był 2 lata tak tam sporo zmieniono tutaj też sporo zmieniono, żeby ten samochód jak przestał być kontrowersyjny zacząłby być, choć trochę ładne i choć trochę zgrabnymi zdaje się udało oznacza to to nie jest taka oczywista ślicznotka natomiast natomiast, jakby chciano, żeby tutaj sylwetka była taka trochę sportowa hybrydowa to oczywiście udało, ale np. kątem kosztem tego miejsca jest z tyłu nad głową na tylnej kanapie jak jechać 2 z 2 fotelikami musiałem wyjąć zagłówki to naprawdę musiałem się nieźle nakombinować by ten zagłówek tam już w górę jakoś wytargał bagażnik jest Super ten silnik ta hybryda, która ma 190 koni ona ma bardzo dużo zalet i moim zdaniem taką 1 o wadę w porównaniu do innych hybryd, do których jesteśmy przyzwyczajeni choćby do hybryd toyoty do wód koreańskich, więc tak trochę plusów bardzo przyjemne zawieszenie mimo nadmiaru masy, bo to przecież też swoje musi swoje musi ważyć i szybki rzut w dane 1900 kg Quest kurs sporo pamięta, że zasięg na 1 ładowaniu pewnie 60 km no to taki taki standardowy 5045 podają danych technicznych, czyli pewnie tam czynności Paryż do przyspieszenia od zera do setki 109 sekundy to dziwna sprawa wydawała się też dużo szybsza, jakby katalogowa mamy prawo 11 sekund, ale tutaj wrażenia wolno, a obrażenia elastycznym tor tak, a ta skrzynia działa bez zarzutu system start-stop, który odłącza silnik spalinowy to działa bez zarzutu generalnie działa to wszystko bez zarzutu przyjemnie się tym jeździ mimo, że to bardzo ciężkie auto to nie czuć masy czuć trochę ma zakrętach, kiedy ja jak masz fotelik z np. na takich dojazdów na ślimakach przy wiaduktach przejazdach na trasy, jeżeli ja jest trochę szybciej Choto, a foteliki nie są Sofi sami Pięta tylko przychodzą takie przenośne foteliki to po prostu latają dzieciaki tam jest w przerwach policzkami osoba szorują oczywiście wygłupiają się, ale faktycznie te siły przeciążenia, które tutaj naprzeciw dodatkowy akumulator działają na Góra są spora no i też co wrażliwsze dzieci z jakąś chorobą lokomocyjną to tutaj troszeczkę potrafią skarżyć natomiast to jest samochód, które jest bardzo fajny, jeżeli chodzi o odpowiedź co się dzieje z kołami co się dzieje z kołem kierownicy z zawieszeniem daje bardzo dużo informacji kierowcy naprawdę fajnie zostawiamy samochód i on jest nadal mimo tego i otyłości jest nadal bardzo przyjemne wprowadzeniu i jeszcze tylko tak na koniec jedno zdanie pamiętam jak jeździłem tym to zwykłą wersją 2 lata temu przesiadam się do opla Grandland, który swoim sam czy określana miał wrażenie, że koła są nie mnie niedokończone i teraz z tego Eclipse Crossa przesiada się do citroena C5 tego nowego nie mam wrażenia, że koła są centralnie niedokręcone, ale jakość układu kierowniczego precyzja czułość i ten zespół ostatni oddawanie informacji jednak jest niepubliczne należy, że wdrożone w Bojanie tą złotą sztuką, którą dziś ma białą, która niczym się różni od tej złotej tylko kolorem przejeżdżałam prawie 1000 km połączy na trasie w różnych warunkach bardzo byłem zadowolony zauważa też listy zmiana wnętrza trochę inna stylizacja ładniejsza ta deska rozdzielcza nadal kultura prosto jest to władzę natomiast gdyby jedno zastrzeżenie hybryda wykorzystuje swoich możliwości 100% znaczy ona mogłaby oszczędzać szybciej wyłączać silnik, a ja też na trasie, kiedy zdejmujemy nogę z gazu może wydaje się, że ten samochód jest mniej zoptymalizowany na to, żeby każdą profesora jeszcze przydał się pewnie większy bagażnik na akty tak opada 360l to trochę mała też wrzucam tam bagaży to tak na dół na parę dni to, żeby nie było w za wystarczające ale, zwłaszcza 95 000 stron przepisy i tak Mitsubishi tele mówiłeś 195 no dla Crass doładowany gniazdka jedyna wersja dostępna w Polsce Sławek Paruszewski Jacek bal tam do jutra Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Więcej niż na antenie! Teraz TOK FM Premium 30% taniej: podcastowe produkcje oryginalne, Radio TOK FM bez reklam i podcasty z audycji. Nie zwlekaj, słuchaj wygodniej!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA