REKLAMA

Shrinkflacja atakuje! Nawet jeśli nie wiesz co to jest, masz to codziennie w sklepowym koszyku

Codzienny podcast gospodarczy
Data emisji:
2022-10-26 07:10
Czas trwania:
07:09 min.
Udostępnij:

Europejczycy kombinują jak się da, żeby przy rosnących z tygodnia na tydzień cenach jakoś związać koniec z końcem. Zaciskamy pasa, kartka z codziennymi zakupami jest coraz krótsza, zamiast jeść lunch w mieście, szykujemy sałatki w domu, a prysznic bierzemy na siłowni. W sklepach kupujemy mniej, szukamy promocji, organizujemy wycieczki po tańsze towary - liczy się już tylko cena! I na te strategie swoją strategią trików odpowiadają producenci i sprzedawcy. Mniejsze opakowania proszku do prania, mniejsze zmywaki kuchenne, więcej powietrza w paczce chipsów, więcej wody i mniej warzyw w gotowej sałatce, inny kształt butelki płynu do podłóg, węższe rolki papieru toaletowego, masło z mniejszą ilością tłuszczu... Rozejrzyj się po sklepowych półkach - przykładów zobaczysz mnóstwo, a w tym odcinku podpowiadamy gdzie ich szukać! Rozwiń »
Partnerem odcinka jest OANDA TMS Brokers Zwiń «

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
podcast powstał przy współpracy z domem maklerskim Oanda TMS Brokers codzienne podcast gospodarczy zaprasza Wojciech Kowalik w tym odcinku pojawi się masło śmietankowe, czyli handlowe odpowiedź na inflację i znak czasów zresztą niejedyny, bo swoje strategie wczasach galopujących cen mają kupujący sprzedający będzie, więc o kurczących się zmywa kach kuchennych znikających wieszaka ubraniowych oraz o liczbie parówek w opakowaniu lub ich uwadze, bo to zależy oraz o tym, że Rozwiń » Europejczycy masowo ograniczają wydatki by związać koniec końcem, ale wszystko po kolei z najnowszych badań opinii publicznej wynika, że prawie 34EURpejskich konsumentów ogranicza wydatki na artykuły codziennego użytku w tym żywność to odpowiedź na pogłębiający się kryzys kosztów życia z jednego z największych na świecie badań konsumenckich wynika, że aż 71% ankietowanych na 6 kluczowych rynkach w Europie już dokonało znaczących zmian w sposobie robienia zakupów wg ankiety Ayew, a połowa konsumentów obcięła listę niezbędnych produktów co trzeci sięga po oszczędności by sprostać finansowym wyzwaniom zaufanie konsumentów na całym kontynencie pozostaje na rekordowo niskim poziomie rosną obawy, że strefa euro zmierza w kierunku recesji, a to wszystko oznacza, że w całym demokratycznym świecie zachowania konsumenckie zmieniają się najbardziej od 50 lat, jaką strategię mają zatem Europejczycy sięgają po metody sprawdzone w kryzysie lat siedemdziesiątych osiemdziesiątych ograniczają liczbę posiłków przestają robić zakupy w delikatesach i przenoszą nie do dyskontów rezygnuje z ulubionych Marek na rzecz Marek własnych kupują na promocjach przecenach w tym żywność z krótkim terminem przydatności do spożycia planują zakupy z wyprzedzeniem, czyli kiedy, gdzie ile i czego kupią organizują nawet dalsze wycieczki by zaoszczędzić na zakupach wiedzą, dokąd jechać do wcześniej studiują ceny w różnych sklepach by związać koniec końcem Europejczycy zmieniają swoje codzienne przyzwyczajenia zamiast kupować lamp w kafeterii robią sobie kanapki albo sałatki w domu zamiast chadzać do baru na drinka umawiają się z przyjaciółmi na własnej kanapie nawet prysznic biorą na siłowni lub jeśli to możliwe pracy na znaczeniu straciło przyzwyczajenie do konkretnych Marek jakość produktów czy Pogoń za nowościami najważniejszym argumentem na zakupach jest cena i tu wracamy do masła śmietankowego, ale największe sieci marketów wprowadziły właśnie do sprzedaży masło śmietankowe to rodzaj masła z mniejszą zawartością na sławna śle tłuszczy znakach człowieka stanowi w nim około 60% zawartości w klasycznym maśle ekstra to ponad 80% śmietankowe jest już produkowane przez Chinka wielkich firm mleczarskich ma 1 wielką zaletę, jaką jest niemal połowę tańsze od masła Extra kosztuje 479 za kostkę sprawa jest, więc proste wiemy już, że konsumenci podczas zakupów kierują się przede wszystkim ceną tańsze masło to odpowiedź na te strategie jest tańsze i nie jest margarynę, a więc ma więcej niż 1 przewagę nad sklepową konkurencją i mimo że wielu z nas zaczęło dokładnie oglądać etykiety to wciąż może nie zauważyć, że kupuje coś co jest tylko w 34 tym co kupowało dotychczas na tym zresztą zasada się bardziej uniwersalna strategia sprzedających opisana 1 słowem ring inflacja co takiego termin ten powstał z połączenia 2 angielskich słów to ring, czyli kurczyć zmniejszać oraz in play czynnik, czyli inflacja to taktyka handlowa polegająca na podnoszeniu ceny jednostkowej taki sposób by nie zniechęcić konsumenta sposobów jest kilka pierwszy zmniejszamy wielkość opakowania i nie podnosimy ceny w ten sposób zamiast 1,5l płynu do płukania mamy niewiele ponad litr zmieniamy to kształt butelki wydłużamy ją tak by wyglądała na taką samą jak poprzednia większa ten sam trik stosujemy, zmniejszając objętość kartonu mleka kartą zmniejszamy, ale na szczycie dodajemy plastikowej kory podobnie postępujemy z liczbą sztuk w opakowaniu zamiast 12 banków w torebce mamy 10 cena ta sama, ale przyjemności mniej podobnie postępujemy z wieszakami ubranie owymi zamiast 5 mamy 3, a cena niezmiennie 5zł taką plac w opakowaniu zostawiamy wprawdzie tyle samo sztuk, ale zmniejszamy wagę każdej z nich parówek jest nadal 6, ale każda jest nieco krótsza, a dla niepoznaki przyklejamy etykietę taki sposób, żeby nie było widać wolnych przebiegów parówek w opakowaniu i na koniec do słoika z sałatką szwedzką wlewamy więcej wody i wciskamy mniej warzyw na opakowaniu uczciwie piszemy, jaka jest waga produktów po połączeniu ale kto czyta te części etykiety właśnie w ten nurt wpisuje się mniej maślany masło co jeszcze można produkować węższe rolki papieru toaletowego zmniejszyć rozmiar zmywak kuchennych do większej metalowej puszki zapakować mnie fasolki areszty miejsca wypełnić powietrzem do większego pudełka włożyć mniejszą mrożoną pizzę rozcięcie płyn do prania itd. wszystko nadzieję, że klient się nie zorientuje dlatego instytucja chroniąca konsumentów na całym świecie apelują o umieszczanie na półkach Jasnej informacji o ocenie jednostkowej by na koniec dnia nie okazało się, że rzekomo tańszy produkt podrożał właśnie o 13, mimo że nie widać tego na paragonie właśnie NATO do odpowiednich instytucji skarży się w Europie rekordowa liczba konsumentów, a szczyt inflacji wciąż jeszcze przed podcast przygotowała Anna Augustyn przedstawił Wojciech Kowalik do usłyszenia podcast powstał przy współpracy z domem maklerskim Oanda TMS Brokers Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY PODCAST GOSPODARCZY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Podcastowe produkcje oryginalne, podcasty z audycji TOK FM oraz Radio TOK FM bez reklam z 40% zniżką! Dobrego słuchania w 2023!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA