Jakub Janiszewski Anna Malicka Bartosz Staszczyszyn to jest audycja posadzenie dzisiaj rozmawiamy o filmie blondynka o filmie Androni Dominika, który już teraz potwornie podzielił krytykę międzynarodową zbiera tyleż miażdżące recenzje chyba coś entuzjastyczne to jest film będący próbą to jest dobre pytanie jak to nazwać to jest biografia wewnętrzna melin mądrą czy to jest biografia ikony, ale taka powiedziałbym na Backstage robiona, czyli patrzymy bardziej na to co ikony
Rozwiń »
tworzy legendy na plotki na wszystkie przypuszczenia domniemania, pamiętając jakoś o faktach, ale bardzo bardzo swobodnie z nich, korzystając po to, żeby opowiedzieć pewną mroczną historię o kobietach właściwie z lat pięćdziesiątych też nawet coś więcej niż tylko sam Merlin mądra trzeba też powiedzieć, że jest to film, który Andrzej Dominik zabiegał przez lata ileż aktorek miała te główną postać zagrać, ale się były zestarzał w, zanim udało się zebrać pieniądze za całość inspirowana książką wojska z AIDS pod tym samym tytułem książką, która ma 700 stron i jak się okazuje wojska aut była pod dużym wrażeniem tego co udało się nakręcić i ona sama absolutnie pomimo całej fali krytyki właśnie ze strony feministek pod adresem tego filmu ona sama twierdzi, że to jest film dobry bardzo mocny rodzący dyskomfort widza cenowy jest w zasadzie destylat tego co chciała swoim swojej książce przekazać nie wiem na ile powinniśmy tutaj wchodzić w to jak ta historia biegnie, ale może tak co najmniej w 2 słowach poznajemy tutaj 8 normy dżin bajkę najpierw, czyli tę dziewczynkę, która się stanie za kilkanaście lat melin morał w takiej scenie, która jest ewidentnie sceną metaforyczną symbol symboliczną matka chce poprzeć pokazać przedstawić ojca matka, która zaburzona, która już ma ewidentnie utrudniony kontakt z rzeczywistością pokazuje zdjęcie chyba Humphreya Bogarta, który wisi na ścianie takie pękniętej ścianie, a potem, gdy zaczyna się pożar lasu w Kalifornii one są w Los Angeles jedzie z nią właśnie w stronę ognia przekonana, że za tą ścianą płonącego lasu jest ogniem odporny dom ojca tej małej normy ja się tam muszą znaleźć przebić okazuje się rzeczywiście nie przepuszczały policja wracają do domu i matka próbuje normy zabić te zaś taki moment od, których w pewnym sensie stanowi taki psychologiczny schemat taką scenę psychologiczną, w której ta dziewczyna, a potem kobieta zostanie na zawsze, czyli poszukiwanie jakiegoś taty, który przyjdzie ją uratuje i który zmieni jej życie i to się może wydawać banalne, ale jak się zastanowimy nad tym co grała Merlin nagrał jak to było za komponowane pomyślane, jakie role jej się przytrafiały to postać etat i ten zwrot de di nagle robi nie tylko już historią wewnętrzną biograficzną psychologiczną tylko się robi trochę pytanie o to właśnie, jakiego rodzaju kobiecość ona reprezentowała jako, jakim nic kobiecości miała na tym ekranie reprezentować ich rzeczywiście muszę powiedzieć za chwilę pewnie o tym więcej pogadamy, że trochę nie rozumiem tych głosów, które tak strasznie jadą po tym filmie tak potwornie próbują go zdezawuować przed wszystkim takie zarzuty, że jak tak można na trupie Merlin Monroe taką natrafili uprawiać to jest akurat recenzja z New York Timesa i pokazywać wspaniałą aktorkę wyłącznie jako ofiarę no myślę, że jesteś miała też zaczyn miały zarzut pod adresem tego filmu, chociaż ja rozumiem, czego się bierze to znaczy rozumiem ten dyskomfort, który się pojawił w recenzent chce niech tańca, kiedy napisała no ale o tym może za chwilę jak to odbieracie ja chcę powiedzieć troszeczkę o tym ksiądz samej książce absolutnie się nie dziwie, że autorka uważa, że to jest idealna adaptacja jej tekstu, ponieważ ta książka ona właściwie ona działa dokładnie tak samo jak ten film co oznacza, że to jest dosyć klasycznie napisach tak by się wydawało i pozornie tam są wydarzenia, które są rzeczywiście biografią w jakim sensie nałożenia biografią historią Omer omen Merlin mądrą, ale historia o i wydaje mi się, że kluczem do adaptacji jest właśnie ten element opowiadania historii o pewnej konie pewnym micie wywrócenie tego mitu na drugą stronę pokazania, gdyż psów, które są ukryte w całej mitologii i ikonografii też Merlin Monroe i w jak książkę czytam, że powiedzieć bardzo dawno temu, kiedy ona się okazało, że w Polsce to Niewiem ile 2020 lat temu lekko, licząc i pamiętam, że ona zostawiła we mnie głównie wrażenia co znaczy już fabularnie nie była w stanie powiedzieć co tam się działo krok po kroku natomiast właśnie było to dokładnie to samo uczucie takiej właśnie pewnego przerażenia i pewnego patrzenia na na numer morał w zupełnie sposób to znaczy już nigdy nie spojrzałam na nią w ten sam sposób co przed lekturą książki i mam wrażenie, że tutaj w pomysł na na adaptację jest właśnie zrobieniem tego kroku to znaczy tak takie rozwalenie tej tej historii, żeby już nigdy nic nie patrzył na Merlin Monroe inaczej mnie się mnie się ja muszę powiedzieć o 7 bardzo podoba to znaczy był dla mnie bardzo trudny w lekturze tak jak zresztą lektura książki i miałam nie potrafiłam go obejrzeć w całości, ale jednocześnie ma w sobie coś tak fascynującego w samej formie hipnotyzujący hipnotyzujący tak to jest najlepsze słowo wzrostu trudno jednocześnie z o moim odczuciu czuć ból czuć cierpienie tej postaci tej bohaterki, ale z drugiej strony jest też widzą rodzaj takiej fascynacji i to, że nie może się oderwać od czegoś co jednocześnie jest dla siebie absolutnie przerażające co się rzadko w kinie zdarza gdzieś wyczytałam, że szkoda, że nie oglądamy tego filmówki nie ja też o tym pomyślałem Polski na trochę niemożna uciec i pewnie zupełnie inaczej wygląda taki film, bo tutaj nie chodzi o to czy ekran jest duży mały tylko właśnie od sytuacji takiej bycia w pułapce, a mam uczucie rzędu Dominik, którego zresztą firmy w ogóle się podobają bardzo wszystkie są trudne wszystkie są niejednoznaczne wszystkie bawią się mitami konwencjami tak dalej tak dalej, ale myślę, że to poczucie takiej takiej pułapki, jaką on tutaj wykorzystuje w główną taką figurę którą, której zamyka i bohaterkę widzę to jest ta rzecz która, która dominuje, więc ja ja również nie podzielam zdania autorki zresztą w wystarczy spojrzeć na noty bądź wcale nie jest, które wysoko oceniany, ale są tylko 22 skrajności albo nie znają albo co ja są też są zachwyceni ludzie, którzy absolutnie odrzucają negują ja w pewnym sensie rozumiem jak na razie nie rozumie nawet, mimo że sama będę pewnie po to, trochę drugiej stronie bo, podzielając zachwyt nad formą tego filmu tego świadomością reżysera, który wie co robi jednocześnie mam w sobie głęboką niezgodę na to co robi i to na poziomie formalnym i na poziomie myślenia o bohaterce i traktowaniu tej bohaterki z 1 strony też kłopot i nie znam odpowiedzi na te na to pytanie, bo nie do końca wiem wiem, że to nie jest by szpik to nie jest film biograficzny nie mógł być spory Regan Dominika Dominik jest gościem, który zrobił m.in. firmy zabójstwo Jessego Jamesa przez tchórzliwego Roberta forda trzygodzinny western medytacyjny, w którym powietrze co 3 godziny, a po drugie, był jakąś de konstrukcją western jako gatunku nie, ale też mitu Jessego Jamesa, ale także samo tak on on wiadomo, że będzie tutaj nie będzie firm, które opowie też dostała rolę pierwsza pod gwiazdą potem czas sława przygasła nie jego wiemy, że to jest opowieść remis jest tematem tego filmu, ale poczucie, że jak na opowieść o samym micie trochę za mało tej analizy krytycznych w sensie czym ten mit był jakąś budowę, a z drugiej strony, jeżeli myślą same bohaterstwem poczucie że, pokazując on przeprowadza się na Golgotę, jakby to życie Merlin filmowe Sejm w ciągłym właściwie wrzucanie jej relacje sytuacje, w których ona jest upokarzana bita wręcz fizycznie czasami wykorzystywana seksualnie sprowadza do roli przedmiotu jednocześnie wiem też świadomy, ale nie ma we mnie to zgody postać dokładnie tak samo traktowana przez tego reżysera on traktują jak oni przeciągać marionetkę po takim wyborach jako portierzy nie spotykam to na pewno żywej postaci nie widzę tej postaci przecież ona jest jakąś wydmuszką poruszająca umalowana na wierzchu złożoną z cierpienia czegoś co mnie trzymać chat szczepienie krytykujemy, bo ona jest pobito bohaterką, ale mam poczucie, że jest element jakiegoś zmierzchu, gdy coś fałszywego w tym filmie to ciekawe w ogóle tego nie tak nie odebrałem to rozumiem rozumiem, skąd się może to brać, ale równocześnie ten film zostawił we mnie jakieś bardzo silne silne pytanie, dlaczego tak, dlaczego został tak sportretowana, dlaczego to jest, bo jest niewątpliwie okrutne podejście do do tej bohaterki okrutne podejście też do widza to znaczy się nie oszczędza ani tej postaci ani nas, którzy na to patrzymy to jest rzeczywiście od upokorzenia do upokorzenia i od 1 ataku histerii drugiego z jakąś totalną samotnością pośrodku w jest zatem po tym filmie bardzo lubię taką potrzebę w ogóle obejrzeć jeszcze raz filmy zmądrzał obejrzałem 3 obejrzałem pół żartem pół serio uważam złamanego wdowca wyżej mężczyźni wolą blondynki muszę powiedzieć my rozwaliła tam zobaczyłem właśnie po tym filmie to znaczy nagle widzisz nieprawdopodobną głupotę płyciznę tego co nagrała tego, że to naprawdę jest jakaś Skorupa, której nie można uciec tak rozumiana kobiecość, gdzie ona do tych wszystkich mężczyzn, do których podbija bardzo często jako tak Gold liderka obłąkana mówi właśnie de di Johna cały czas jakby spoza nie jest postacią nie może się stać, gdzie widać bardzo wyraźnie nawet nie wiadomo czy ona jest dobrą złą aktorką, bo to jest taki gorset też tak sztuczne właśnie to jest sztuczne i to mi dało zrozumienie, dlaczego tak postąpił to znaczy obejrzenie tego jeszcze nas dzisiaj pozwalać tylko rozciąć lalkę i zobaczyć jak bardzo ona w środku śmierdzi chemikaliami plastikiem i to jest straszne, bo tam był żywy człowiek i w tym sensie, jakby nie da się ja mam wrażenie opowiedzieć inaczej historii Merlin Monroe dziś to znaczy nie da się z innej perspektywy na to spojrzeć to wszystko co robią krytycy amerykańscy, którzy tak bardzo chcieli Merlin triumfujący i jest moim zamykasz obrona przed zrozumieniem tego jak bardzo to była upokarzająca sytuacja dla niej dla osoby, która była biedna, która miała właśnie żadnego oparcia w rodzinie w swoim życiu ona w pewnym sensie pewnie, jakby przy i ten zarzut to nekrofilia mnie jakoś tak strasznie Budus był także po sobie pomyślę, że tak niesprawiedliwe wobec tego reżysera zrobił to jest okropne, bo przecież, gdyby Merlin Monroe wszystkie swoje okropieństwa życiowe przeżyła to pewnie była taką John Crawford najlepszym wypadku myślę, że jej mit to jest właśnie mit kobiety, która zmarła przedwcześnie będąc jeszcze piękną młodą i w tym już była geografia czy nie nieraz, że jakby fascynacja nią taka przez seksualizacji mają potwornie sprowadzała właśnie do roli jakiegoś obiektu seksualnego potrzeba na nią na ekranie była żadna jako człowieka tylko właśnie na znowu na ten seks symbol nad tą lalkę jeszcze do tego ta śmierć, która zrobiła z niej nie wiadomo trochę kogo to, że taki właśnie mit taką taką niby to boginie ani trochę postać tragiczna też nie wiadomo, o co i on wszystko zabrał ją to rzeczywiście pokazuje tak wprost takie to jest to są szczątki roślin mokro to jest okropne, ale moim zdaniem nie da się na tego pewna jeśli mogę Bartek tylko jeszcze dodać 2 rzeczy po pierwszej i w do tego do tego co mówi Kuba dawnym torze na poziom, że w na poziomie faktów to rzeczywiście tak wyglądało życie Marilyn Monroe tutaj to, że to, że w idziemy, jakby w wizualizacji tego przeżyć za słowo tak daleko to jest inna inna sprawa natomiast na poziomie faktów ona nie była osobą, która miała pasmo sukcesów i wyłącznie szczęśliwe życie jest szczęśliwe zakończenia w swoim tracimy bardzo dużo grała tak, ale chętnie grała tego co co coś co chciała miała problemy z uzależnieniem była traktor no jak tutaj poziom faktów jest taki, a z drugiej strony ty mówisz, że nie ma tam tego mitu tak by z, żeby ciekawy ciekawie byłoby, gdyby było zderzenie mitu z z realiami tylko, że mnie się wydaje, że w dzisiejszych czasach nikt chyba trochę powiedział już nie musimy może może nawet nigdy nie musieliśmy tego mitu na nowo pokazywać, ponieważ to co to co wiemy dzisiaj i to jak patrzymy na Merlin mądrą jak i kim ona została, że stała się właściwie tylko właśnie rodzajem gumowej laleczki w samochodzie podskakując zawsze sukienką to powoduje, że tak by ten element już nie musi być na nowo pokazywane, ponieważ ta dekonstrukcja staje się sednem Jeżewo tej wypowie się do tego nie przestanie wyraziłem dają poczcie ten film jest o micie tak, ale dane powiązane z drugiej strony ja ogólnie tęsknie za tym mitem glamour mitem tym tego triumfu tego żona właśnie była ikoną powinność z tego cieszyć przecież światem kochał nie nie rozumiem, że on, że to nie interesuje, bo to właśnie nie jest film biograficzny w takim stylu to jest w ogóle jak myślę o gatunku tego filmu to jest dla mnie jakiś tak to jest Agat esej to jest się esej fabularny trochę trudno jest nawet sklasyfikować w maszynowni Roza filmowa tak to jest rzeczywiście bardzo zjawiskowa forma, którą wymyślił momentami dla mnie niezrozumiała przyznaje, bo on tej np. co on robi samą formę obrazu, gdzie czasami oglądamy i nie ma w tym takiej bardzo prostej logiki, który jest oszukiwały chyba rzeczywiście zauważyłem, że obraz czarno-biały kolorowy las filmowany z ziarnem formacie 43 później jest filmowany ujęciami reporterskim telewizyjnymi i faktury zmieniają się nieustannie nie do końca skodyfikowane w sposób przynajmniej na moje oko jakieś minusy takiej sławy, ale nikogo nie przeszkadza to, że porzucił ten mit zwycięskimi Merlin rozumiem, że jego film cały jest właśnie o tej dekompozycji o tym, żeby z tym bardzo podoba to co powiedziałem jest zbieranie szczątków tych rozrzuconych po tych wszystkich wybuchach tak pozbierał plastikowe takie kawałeczki tego truchła i składa pokazuje, że to nie żyje do tego co, czego zabrakło to właśnie przez moment zobaczyć tego człowieka się zobaczyć postać, kto jeszcze więcej niż byciem poobijanym, ale wyszło, więc musi wspomina tak coś co nie zawsze myśli sumienia tak myśli jak myślę, że Polacy opolskiej po stracie Rafiego historycznym, że wyszlibyśmy historycznych czy będzie sławił mamy najwięcej cierpieliśmy fabularny nie jest cierpienie nawet w tym i to jest też treść drażnią w tym filmie ciągłe obijanie nie czyniło z niej bohaterki dla mnie to w tym sensie, gdyby to było ciekawe to nie Rocky Balboa byłby idealny, bo ten wyjątkowo bokserski brakło mi tego człowieka roku, ale jest jak Bartek inna perspektywa tonie tonie nie zawsze nie zawsze w kinie jest musi chodzić o to, żeby żeśmy zobaczyli tam prawdziwego człowieka myślę, że Andrzej Dominik w ogóle nie nie chce pokazać prawdziwe Merlin MON, ale też widzów filmy, lecz jako człowieka ludzkiej, a ja też widzę w tym filmie taką próbę, że ona podejmuje dramatyczne nieudane próby zaistnienia jako osoba ona próbuje coś powiedzieć bardzo wielu wypadkach bardzo wielu scenach to jest bardzo przejmujące to co nada rama, która robi to są czary po plecach to jest naprawdę niesłychana rola ja właśnie czuję tę postać bardzo mocno ja mam wrażenie, że jesteśmy bardzo blisko bardzo zaburzone osoby to znaczy kogoś, kto wytworzył w pewnym sensie to skorupę, że właśnie to co nam próbuje powiedzieć to jest chyba najtrudniejsza prawda, że myli mogą mogła być pewnym sensie wytworem swojej swojego własnego zaburzenia czy żona wytworzyła taką Super uwodzicielską personę, która miała ją chronić przed tym wszystkim co co tak dobrą sprawę przez przeżywała tam ja też do któregoś momentu to jest długi firm przy prawie 3 godziny, do którego momentu mam takie poczucie, gdzie jest właśnie Merlin Monroe, która uwodziła, która aktywna, która przechodziła przez Tomka wchodziła przed kamerę i nawet w tych głupich rolach ona zawsze istnieje bardzo wyraźnie było widocznie tam np. nie wiem w mężczyźni wolą blondynki jest taka scena otwierająca widziany dzień Rasel tańczą śpiewają tylko rok widać bardzo wyraźnie, że Merlin model to ustawa, która na trudno siebie skupia uwagę nie wyższe, kto robi, ale tak jest jak one wyraźniejsza, bo to jest moje wrażenie może to jest jakiś dziki zaprogramowanie coś takiego było myślę, dlaczego tego nie ma po czym następuje taka scena, która moim zdaniem to jest film metaforyczny zeszły na symbolach o 100 świetna, gdzie ona jest malowana przez mężczyzn, których sądzę, że jest gejem, bo tam widać nie ma napięcia erotycznego tylko starość takie, że ja to zrobił piękną taki trochę tak jakby się też trochę bardziej lalkę Jana mówi czy przyjdzie ta druga czy ona przyjdzie nam się jeszcze pojawi i nagle się wyłania się piękna Merlin, które swoim miękkim głosem mówi Ela wiele wiele lat to jest ta druga to jest ta, która ją w którymś momencie ratuje, jakby ten najbardziej taki brutalny przekaz tego filmy właśnie taki, że to była pęknięta osoby tak tak jak wykonać wzięliśmy raczej na program proponowany, a propos tego co Kuba powiedział jest taka słynna anegdota, że Merlin szła ulicą i w ogóle była niewidoczna w wypowiedzi i przy pańskim rozmawiają poza chcesz zaraz zaraz zobaczysz Merlin po prostu stanęła i nagle wszyscy zobaczyli Merlin i to jest ja myślę, że ta scena to jest właśnie był, jakby trawestacja czy pokazanie nieco innym świetle tej samej sytuacji, że ona tylko ona, jakbym i nie chciała być do końca i Andrew Dominik decyduje, że nie będzie pokazywał tej Merlin, która błyszczy, która skupia wokół siebie ludzi go pokaże drugą i moim zdaniem się udaje dla mnie damy się 1 ciekawa scena, a propos tego myśli wolą blondynki trafią tam scena jak nasze czeka na telefon agenta, kiedy planują zdjęcia tego filmu ta jedyna scena w tym filmie ona podejmuje walkę o siebie działa sporo celnych powinna walkę tylko on ta walka jest z tak bardzo jest nieudolna tak też mocno też wewnętrzne często nie, a która jest tak stanowi ono dowiaduje, że jej partnerka Klonowa ma zrobić 100 000USD to zmiana może dostanie 5 jak je ramion rękę mężczyźni wolą blondynki trafią one stanowić 20× mniej jest obraźliwe kilka, które może trochę tęsknię za czymś takim albo w ogóle się wrócę do tego że, gdy to co robi egzamin jest ciekawe też na poziomie tej gry z filmem biograficznym jakieś, jakiej meta gry, bo postaci w tym filmie nawet eksperci z Sobiechem, żeby on się nazywają tak jak wiemy się zwały to marnie jest od macie z byłym sportowcem pan prezydent jest JFK tylko jest panem prezydentem są jakieś figury tych używa specjalnie nie nazywających nazwiskami właśnie pokazać pewien teatr póz, w których ci wszyscy ludzie się znajdują to jest niesamowite, ale z drugiej strony poczucie, że EPU takiego intelektualnego paliwa nie wystarcza na 2 godziny 40 parę minut, żeby ten film w całej swej długości będąc jednocześnie świadomą torturowano bohaterce ram, bo dyskomfort odczuwamy chyba nie mam, że wszyscy odczuwaliśmy Floyd w tym ja miałem momentami czary w tytuł zażenowania takiego, zwłaszcza w tych scenach czy też to wspomniała o tym, że ona w tych filmach starych przedsiębiorcach Darii i tutaj mamy inscenizowane sceny z kolejnymi mężami Janowski to nie wszystkim rację Darii czeka pięcioletnia dziewczyna, ale wyższa to robi wrażenie w tych chwilach, jakie dzisiaj oglądnąć to po prostu jest ofiarne to jest auto kupiono już będzie Dominika patrzeć na kobietę dojrzałą kobietą i sama siebie wpychał Antyli, żeby inni widzieli, że ja myślę, że ten film to co mówi, że nie ma postaci może się brać takie odczucie, że prócz tego, że ja myślę też za świadomy zabieg tak sądzę, że to jest próba powiedzenia, że w pewnym sensie nigdy nie wykształciła do końca osobowości zawsze była rozbita zawsze jakimś takim chaosem, że w pewnym sensie nic z tego co jeszcze przytrafiło nie pozwoliło jej się scalić to jest ten ten brutalny najbardziej taki brutalny, jakby element diagnozy, która tutaj jest i być może wobec tego rodzi się największy opór, ale mam takie poczucie, że jako przekaz jako całości pewne pewna historia bardzo specyficznej opowiedziana jest to wyjątkowy wybitnej moim zdaniem też piękny znaczy piękne na tym poziomie jak skonstruowany obraz znaczy odpowiedziałem trochę, że one skonstruowane szalenie różnorodnie ta logika nie zawsze jest jasne czemu tak ani inaczej, ale bardzo wyraźnie widać, że tu w zasadzie nie ma 1 ujęcia, które nie byłoby wysnuto albo z konwencji, w której pokazywana gwiazdy filmowe albo wręcz sesji zdjęciowych melin mądrą i w tym sensie jest nieprawdopodobna robota tak właśnie intelektualna myślenia nad każdym kadrem to są albo kadry wyprowadzony choćby nie wiem zdjęć z Playboya tak niekoniecznie na nich musiałaby sama Merlin, choć była w Playboyu, ale do jak też Paul poruszanie się posługiwanie się logiką mediów amerykańskich tamtego czasu to się wydaje strasznie zgrabne bardzo inteligentna bać to od razu wprowadza w nie tyle, jakby w przestrzeni głowy, bo tam nie ma dostępu, ale przestrzeń pewnego wyobrażenia mniej, żeby o tym tu sobie zadajemy pytanie ona była tak ja tylko aby rozum też widzę też tak czytam ten film, a z drugiej strony danych jest duży opór wobec 1 rzeczy związane z tym rysunkiem psychologicznym boss pokazanie jak osoby to nie zdążyła wykształcić się sektora jest tam też bardzo wcześnie przełamały rozumiem kupuje absolutnie ten rodzaj opowieści chce to oglądać, ale to co mnie trochę drażniło i co mnie w finale jakoś, więc poczułem się trochę taki Pluty wzrósł też wprowadzenie tego do tego kompleksu ojca czy tego, że to dało się bardzo naiwne żeby, że takie zrobienie klamry z tego kompleksu ojca trochę dla miast rywalizowało ten cały bardzo zniuansowany portret psychologiczny, chociaż to nie jest postęp biologiczny tak jak jak co rozumiemy pod tym hasłem tylko czy to właśnie zbieranie psychologicznych szczątków to dobrze, że najlepszy opis tego co zrobił to wybór, ale myślę, że to jest też taki zabieg zamknięcia tego, kto klamrę trochę rozczarowała za śledztwem obraźliwe wobec własnej opowieści, że to nie jest opowieść dziecięcy to jako podmiot tatusia nie tak tego nie odczytywał boję się, że to jest opowieść o tym czym miała być fantazjach męskich kobieta w latach pięćdziesiątych żona miała być tym proszącym kociakiem, który jest zawsze gotowy do penetracji, że to jest takie to jest faktycznie obrzydliwe, ale ta obecność była zawarta już w tamtym przekaże pomyślana na kobietę na to, żeby zrobić gwiazdę filmową, która właśnie taka ma do zaproponowania do tego sprowadza jak się popatrzy jeszcze raz mówi się popatrzy na to jaki był zamysł na ta kobietę w filmach myliła lidera czy Howarda hausa, bo to był tylko i wyłącznie to naprawdę to było totalnie puste zjawisko to było to zwierzę po prostu, która przechodziła obok to było zjawisko pt. sąsiadka z górnego piętra, która ach, fali upałów nie wie co ze sobą zrobić miał straszne ich myślę, że to jest odniesienie do tego to znaczy on mówi o tym Dead, ponieważ ona tylko tak zwraca się do swoich partnerów właściwie filmowych w większości w tych z tych kluczowych firm, które by ukształtowały obraz w powszechnej świadomości mężczyźni wolą blondynki one nie mówi inaczej do mężczyzn niż PRD Edi i Delima dawać kasa Edi ma się nią zajęcia jest biedna to jest naprawdę upiorny genderowe to jest upiorne co tam się dzieje łącznie z tym jest taka scena Gianna poznaje faceta, który przedstawia jako właściciel czy pamiętacie właściciel kopalni diamentów ująć tak ja jako takich taki garnitur z głową tak z diamentu taktyka wielkiego, więc to w takie środki to jest naprawdę twoje oburzenie ma swoje źródło w historii kina Wright już wiesz wpadają szlak kultury na razie do systemu na ile aktualny dla gościa o takim intelekcie, bo to właśnie jesteś reżyseria ziemia ziemie Echa tego to jest inny intelektualista filmowy czy boksowanie wszystkim od 50 jest tematem dzisiaj dla mnie rzecz to jest boksowania się cieszę się jakaś podjęcie walki, jeżeli szukamy tylu spraw żywienia dla dyskusji z ze sposobu ochrony kobiet w latach pięćdziesiątych wydaje się to jakiś prze prze inwestowane wtedy w pewnym sensie tak, ale oba kraje jak jest, jakie są reakcje jak bardzo są podzielone recenzja w coś bardzo żywego trafią też tak trafił bardzo moi bardzo mocno w ten czuły punkt dzisiaj nie tej czasów mitu tylko jeszcze 1 rzecz, której pomijamy, które pomijamy, które nie mówimy ona jest tutaj istotna pamiętacie tę sekwencję, która tak wszystkich oburzyła z tym gadający układem jest taka, że do Merlin w ciąży prowadzi jest taki dialog z takim niby to dzieckiem coś krzyczący głosikiem mówił spoza kadru oni są tak wściekli mówi o recenzenta amerykańskich z York Timesa zbiórka ramy w ten właśnie o to mało tego wielka zadyma Plant parę hut czy jedna z takiej najważniejszych organizacji na rzecz planowania rodziny i praw kobiet też wystosowała takie taki oburzający list jak tak można, żeby dzisiaj współcześnie posługiwać się takimi obrazami nawet my tu oczywiście szanujemy wolność wypowiedzi artystycznej, ale jak tak można no, dlaczego nie to było od tak wtedy portretowanej rozumiano macierzyństwo i i to jest znowu to jest wzięte z tamtych czasów my byśmy chcieli to wszystko usunąć wyciąć, żeby mieć Merlin triumfująca, która wychodzi z grobu wygłasza płomienną przemowę przeciwko mężczyznom jeszcze dobrze by było, że zagramy z Meryl Streep mam takie poczucie, że tak było takie po naszemu dzisiaj się zacznie się ten klub chce też wymyślił jak się zwał ten film o dziewczynie, która mści się na potencjalnego się tak obiecująca młoda kobieta, aby to powinien ten tytuł myśli, że nowa dyskutowany zawsze zapominał, że to, o czym warto byłoby takiej firmie takiej kobiecie która, jeżeli woda będzie takiemu ja, jeżeli to mamy historię zupełnie jeszcze upodlenia, jakby bez tego bez tego po niej dostajemy nikt na mnie nie daje na koniec jakiegoś radosnego spłacenia tej historii nie dostaje zostajemy z tym pobiciem jako widzowie również ten film w ogóle mam poczucie jest takim papierkiem lakmusowym jeśli chodzi o pełną ideologizacji czytania kina tak rok myślę, że jeśli dobrze pamiętam chyba nie przejęciem rezydentką New York Timesie jest nowa darń na absolutnie tak to oni mówi wjechała ten film jak ona ma swoje poglądy ma do nich prawa absolutnie się przez pryzmat tych poglądów, jakby dowali filmowi, bo on się nie wpisuje się po z drugiej strony w wśród polskich recenzentów był 1 się 8 letni kryty w bardziej filmoznawca profesor bardzo prawicowych poglądach z kolei my też dla niego z kolei ta ten wątek aborcyjny, jakby tego, że nie unieważnia tego tematu tylko wręcz go wynosimy są to cofamy taśmę obyczajową nie, że podejmujemy temat czy to moralne niemoralne prawo podjęto decyzję o usunięcie dziecka pokazanie kobiety aktor ten wielki dramat straciła dziecko nie euro to sprawiło, że w jego opinii o tym filmie ten ją urósł w trakcie, więc pokazuje jak jak bardzo ten w Interze uderza w czuły punkt ten, gdzie kieruje nagrodzić ze sobą świadomi, ale tak właśnie święci powinni oceniać chłodno jednocześnie być wezwała ich emocja, która dominuje nad tą był też oczywiście pamiętajmy, że ten film niezależnie czy jest skreślony ideologicznej barykady by nie było ten film notujemy formy jak daje pretekst do każdej umożliwia analizę się takim, że to, iż film wart oglądania one na poziomie języka filmowego warsztatu rzemieślniczego to jest dzieło z działu artysty miałem wątpliwości to jest kino robione ze świadomością nieprzezroczyste, o czym rozmawiać, ale to jak idą jak przebiegają te interpretacyjne tropy jest bardzo mocno uzależnione od ideologicznych ustawienie autorów nie jestem przekonana, że zrozumienie grupy absolutnie świadomie to też jest jakby osobna kwestia to nie jest film, który tak tak wyszedł tylko wszystkie te elementy, o których mówicie, które uderzają w mniej lub bardziej czułe punkty w są absolutnie świadomie wykorzystywane, bo w i kreowane świadomie, bo dokładnie tak samo przecież wyglądało to w w czeskim Jessie James, gdzie w co prawda była to był to fresk bardziej Ameryce niż niż niż USA terenie, ale w dalszym ciągu właściwie były dyrektor tak samo ustawione i wszyscy wszyscy z jednej z2 strony szukali tutaj krytyki w pewnych zachowań z przecież, że legendarny i i legendy Jessego Jamesa tego i w i tego co jest dobre co jest złe, gdzie jest co jest dobre co jest złe i tutaj w mamy oczywiście można w morze tematy są trochę inne, ale strategia autorska jest dokładnie taka sama to znaczy mamy mamy pewne elementy, które są pod nim podkręcone jakimś sensie właśnie po to, żeby można było tak jak powiedział na różne sposoby analizować i właściwie każdej strony znaleźć argumenty przemawiające za tym, że moja teza jest tezą prawdziwą i jestem by w i może to jest właśnie siła tego reżysera i może to jest właśnie jego autorska strategia, że potrafi te elementy znaleźć czas potrafi też, jakby wyciągnąć i inne ich podstawie budować tę dyskusję brać udział w tej takiej dyskusji i dawać pole to rozmowy o tym w ogóle czym są czym jest Ameryka jak myślę ja myślę, że to jest jeszcze coś rząd stosuje świadomie prowokację artystyczną, a ona jest stała za władza włazi w tabu mówi tak publicystycznie nie wolno gadającego poda filmować macie brzdęk jest Hutnika i co nie wolno teraz pokazać zwrócił uwagę jak jest pokazana ta scena, w której ona się przewraca na plaży i albo poronienie drugiego dziecka jest takie taką kwiatek kwiecistą sukienkę ubrana i na po dołku marże Tarnów ZAK rwa 1100 prac stop już taki pojazd to jest jakby dalece, więc jesteśmy za tym wszystkim fantazjami prawica nie o to wszystko wie już wszystko zna te kontrargumenty na te fantazji, a teraz mówi proszę wprowadzamy znowu do do tematu i to niesłychanie działa ludzie się po prostu wściekają, że to już dni na drugi się księża zaciera ręce, gdy w pewnym sensie realizacji jakiegoś projektu znaczy zrobić film, który mocne właśnie, dlatego że porusza się przede wszystkim niesłychanym wolnością artystyczną z opisanym opisanie świata takie konto widzi to jest jego tylko jego wypowiedzi za absolutnie nową gazem jestem naprawdę głęboko przekonana, że tutaj nie ma przypadków, nawet jeżeli coś jest rysowane Super grubą krechą to jest z pełną świadomością tego, że to jest gruba kreska i że ona i że to jest uderzenie w jakiś czuły punkt i nie wyobrażam sobie że, że ktoś robi taki film bez naprawdę głębokiego zrozumienia nie tylko jak chcę opowiadać ale o czym chcę opowiadać i co to może spowodować może ta ten to w rozdwojenie polaryzacja nie wiemy, kto w ogóle nazwać w 22 skrajne postawy widzów wynikają właśnie z tego, że to jest jedno z tych zamierzeń wiemy, że to jest to samo i że chce być artystą mówi mam prawo bycia artystą walczy o to prawo płacić za to cenę jednak przez wiele lat filmu nie zrobił znaczy on robi filmu filmy rzadko i przypuszczalnie to ma swoje przełożenie na te jego decyzje na na całą masę być może możliwości opcji choćby finansowania do pensji tyle lat nie mógł powstać też, o czym świadczy też zresztą zabawnym w trochę się popatrzy na to, że przez wiadomo, że ten film zarówno ci się, wykorzystując trochę ikony Merlin mądrą już trudno, zbierając podpisy od ściany widzieli co to zrobi, ale trochę z faktem kina niezależnego de facto facet, którego cały samym sobą by podważa pewne mity kultury popkultury, ale dla nich robił serial tak mają oferent może może to była też też argument za tym że, że zrobi, żeby coś bardziej dla ludzi coś bardziej odjechanego trochę tego my również wiemy też trochę specyficzny materialny wasz serial, który potem zostaje zostaje w głowie tak tak też, że to nie jest taki serial stylu zerowego badania nie tam jest dużo więcej właśnie tomie ja, mimo że właśnie tak mówi ten film jest irytował na kilku poziomach od formy, która nie znajdują się 2 ręczne wręcz po o jak i kość niezgody na sposób traktowania bohaterki, a jednocześnie nie mogę też tego zachwytu wewnątrz jestem tu w sumie wobec tego są w tej proponuje, jakie wymyśla patenty, bo cały ten interes poczty jest opowiadany jest ta mozaika różnych form jest też jakąś podporządkowana logice horroru właściwie taki Rafał trochę tego, że to wszystko jest jak mówił o tej róży, która krwawiąca we wróżby wyrażoną w środowym Polańskiego zasiedla ja takie sceny robił, która jest dla bardzo takie dla jaj jednocześnie z takiej potrzeby jak ktoś we wstręt zrobi ustawę dla żartu nie, ale wrażenie ze wstrętem to było moje bardzo silne skażenie przeczytaj ja też miały właśnie to jest taki film, gdy jeszcze trochę właśnie o horrorze, którzy wewnątrz głowy bohaterze Lunie także stają się z hurtowniami takiego labiryntu zeszła trochę tę postać odróżnienia wprowadzał ten labirynt koniec w głowie bohaterki to jest moim zdaniem bardzo celne co powiedziałeś i jest parę rzeczy, które na to naprowadzają ita 100 siedzi właśnie na poziomie obrazu to znaczy na Niemcy zauważyliście jest takie słynne zdjęcie Merlin mądrą pośmiertne to też pokazuje, jakiego stopnia, jakby natrafili na profilaktyczne fascynacja nią ją stworzyła zarazem czy zdjęcie z autopsji, gdzie mamy rękę policjanta przewidzianą w drogową rękawiczkę pokazującą na taki zawalony lekami stolik nocny jej taką roczną ochronę głowy w w pościeli w łóżku obok przez ten kadr zostaje tutaj odtworzony na dobry 20 minut przed końcem filmu potem następuje taka bardzo powolna długa sekwencja, gdzie ona próbuje w pewnym sensie zapłacić komuś, kto przyniósł jej przesyłkę szuka jakiegoś 1USD w tej przesyłce jest jakiś przekaz, który znika, kiedy ona otwiera bardzo bardzo metaforyczne to, abyśmy byli w jaki coś w zaświatach po prostu w pełni świadomie posługuje się właśnie taką logiką może zadłużone trochę percepcji, a może w ogóle jakąś logiką bardziej takiej mapy umysłowej niż, że jakiekolwiek fabuły daje do tego pełne prawo jest w uruchamia punkty skojarzenia owe bardzo świadomie i wie, że nas w pewnym sensie oburza, że na tą to jest chyba to co robi największe wrażenie, że wszystkie zarzuty, które się ustawia on wszystko przewidział, że widać, że nie są rzeczy, które nagle wyciągnie krytyka i powie, a tak niemal nie wolno on wiedział, że tak nie wolno w pewnym sensie wiedział, że to co powierzchnię, że postaci nie ma jest źle traktowana jest tylko ofiarą też wszystko świadome bardzo świadome, dlaczego to jest tak rozłożone to, że to jest wstrętne, że tego się nie da oglądać to męczy, dlaczego tyle w Czechach i Kraków to ich wszystko założone to nie jest to nie są przypadki nie są rzeczy które, bo tak wyszła ja w tym sensie to na mnie robi kolosalne wrażenie, że w ogóle ten film się podobał, choć dokładnie tak samo jak Anna oglądałem go na 3 raty nie wiem w jakim stanie myślę, że bardziej sponiewierany Wysiecki na la liga jest bardzo ciekawa takiego doświadczenia jakże naraz może dlatego jest pytanie pyta zrozumiale nastawiony mamy Olą już wczoraj szef Grzegorz re w jeszcze trzeba dodać, żebym mam wrażenie, że ten film będzie już takim absolutnym ostatnim krokiem przed wystrzałem w kosmos Anny darmo ktoś tego należy ona tutaj czar, która była koncertowa zalewane przez między nimi Akademii amerykańską filmową grzywna może być też powinna dostać już zostać doceniona, gdzie działasz świetną rzeczywiście bardzo ograniczoną rolę w plenerze teraz będzie numerem ujawnionym osiedla tak, mimo że pierwsza ktoś dał koncert napisany dla niej wielką partyturę poszalał, ale ja jestem jeszcze ciekawa jak się zachowa Akademia czy też ocieka sery czy będzie film, który zostanie obsypany nagrodami czy wręcz odwrotnie, bo w zawsze zastanawiam w kontekście Netflixa na ile te artystyczne rzeczy są produkowane przez nich potrzebę prestiżu zdobywania nagród i ten film z 1 strony idealnie nadaje z drugiej strony idealnie się nie nadaje, więc bardzo bardzo jestem ciekawa jakie, jakie będą losy zrobi nagród wraca kategoria skandalu dzięki temu realizowanie prawda nie było Atu nagle się okazuje, że właśnie, dlatego że przełamuje te to poprawność polityczną lewicę no jak uderza właściwie we wszystkich to jest jego siłą myślę jest to na pewno, ale muszę projekt to rzeczywiście nie znaczy to co do Aneta rama to jest faktycznie coś nieprawdopodobnego, ale też to co ona robi ja muszę powiedzieć, że zanim, dlaczego obejrzałem ten film wcale jakoś tam nie paliłem, bo też nie jest także Merlin ma też taki mój temat, za którym chodził, ale pechowo, choć otworzy 1 lipca odpalił mi się ten thriller, który bardzo często na estradzie od otwarcia się pojawia tam była to 1 scena zresztą świetna forma, w której ona jest przekonana, że ten pan, który czeka na nią w hotelu to jest jej ojciec też tak zagrane, gdy wreszcie coś co one w ramach umie doskonale pokazać jakąś naiwność jakiś rodzaj ekscytacji coś bardzo dziecięcego w sobie nagle znaleźć równocześnie właśnie jest dorosła kobieta bardzo bardzo bardzo ciekawej, gdyż myślę, że taki niesamowity wysiłek aktorskiej tutaj, żeby się jeszcze tą postacią stanąć już wiemy też tak naprawdę grabili mądry g Mehring Leigh Norman Green no rodzin proszę to właściwe byłoby na tyle chyba chce się segregować w vanie już wystarczająco dużo tutaj polecamy różniliśmy po połączyliśmy wagę nie jako pielenie szewski Jan Alicki Bartosz Staszczyszyn
Zwiń «
PODCASTY AUDYCJI: PO SEZONIE
-
-
43:37
-
-
-
44:10
REKLAMA
POPULARNE
-
-
-
-
01.04.2021 22:00 Po sezonie50:24
-
-
31.12.2020 22:00 Po sezonie51:17
-
24.12.2020 22:00 Po sezonie50:27
-
-
12.11.2020 22:00 Po sezonie50:55
-
-
-
-
19.08.2021 22:00 Po sezonie49:01
-
-
-
-
-
-
13.10.2022 22:00 Po sezonie45:59
-
22.09.2022 22:00 Po sezonie47:00
-
-
02.06.2022 22:00 Po sezonie51:48
-
06.01.2022 22:00 Po sezonie51:10
-
19.11.2020 22:00 Po sezonie53:12 W studio: Katarzyna Tubylewicz
-
-
-
25.03.2021 22:00 Po sezonie52:15
-
-
-
REKLAMA
DOSTĘP PREMIUM
Wszystkie audycje, kiedy chcesz! Teraz TOK FM Premium 30% taniej: podcastowe produkcje oryginalne, Radio TOK FM bez reklam i podcasty z audycji. Nie zwlekaj, słuchaj wygodniej!
KUP TERAZSERWIS INFORMACYJNY
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
-
TOK FM
-
Polecamy
-
Popularne
-
GOŚCIE TOK FM
-
Gazeta.pl
-
WYBORCZA.PL