REKLAMA

Kim są TikTokerzy?

Poranek Radia TOK FM - Weekend
Data emisji:
2022-10-29 07:20
Prowadzący:
Czas trwania:
13:11 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
Kamil Jakub pisze analityk Social mediów i Get Hero jest z nami dzień dobry dzień dobry pani redaktor dzień dobry państwo zrobiliście jako wzrost jak Get heros badania wspólnie z uniwersytetem SWPS na temat użytkowników TikToka jacy oni są jacy są co ruszył dodaje myślę, że tutaj możemy zacząć tego są różni różni ich na pewno metryka tak i ma to związek z tym, że ta informacja, że na była bardziej był bardziej moda mówi tutaj o użytkownikach na pewno pandemia nieco Rozwiń » przyspieszyła napływ starszych użytkowników są osoby, która mają różne upodobania, które mają różne potrzebę, a wszyscy włączają TikToka, aby te potrzeby zaspokajać Elle starszych to znaczy jakich starszych jak patrzyła mu 100 tam w raporcie to jest 26 i więcej i więcej nie ma kolejnych kategorii co wskazywało na to, że to jest ekstremalnie młoda aplikacja jeśli chodzi o użytkowników NATO jest młodsza od części aplikacji, które już dobrze znamy, które również miały swój czas na to, aby spenetrować znaczną część rynku taką jak np. YouTubie Facebooku czy nawet Instagramie tutaj misja przepraszam wyrok osoby, która w, które nazwaliśmy osobami starszymi mają po dwudziestego mają po 26 lat pan, że być może przyszłych edycjach naszego badania będziemy mogli te lata te grupy nie jeszcze bardziej po fragment po argumentował, acz wydaje mi się, że wydaje mi się ten podział jest taki, który pozwala nam na wyciągnięcie wniosków już jest takich sensownych, a najstarsze ości nasi respondenci mieli powyżej pięćdziesiątego piątego roku życia także dostaliśmy z naszych w naszym badaniu na do to dosyć szerokiego spektrum respondent może faktycznie mogą raczej nazywać te nie ta kategoria jak jest sposób korzystania z TikToka robi cały czas to robi cały czas ta odpowiedź naszych respondentów zmieniała się z roku na rok, że czwarta edycja naszego raportu kiedyś się użytkownicy deklarowali, że korzystają z TikToka np. o szkole o pracę czy przed snem, a tak teraz odpowiedzą, która dominowała jest korzystanie cały czas i to też się właśnie podkreśla, że TikTok stał się też jako integralną częścią naszego życia to są treści bardzo łatwo dostępne tak one są w naszym telefonie telefon zawsze jest przy nas to są treści krótkie, które możemy obejrzeć od początku do końca mamy ten co poczucia, że obejrzeliśmy coś od początku do końca nie jest to seria, który ma 45 minut na godzinę są to krótkie treści, które z przyjemnością Brendan nawet bardzo krótkie można by powiedzieć, jaka jest, jaki format dominuje na TikToku na TikToku zasłaniały PiS mówiło się tak o tych 15 sekundach i tak cały czas jest też kilkanaście do kilkudziesięciu sekund maksimum oczywiście Platforma przeszła pewne zmiany już pozwala na nagrywanie filmów, które są dłuższa np. mające po 3 po 10 minut, aczkolwiek co nagrywa się najłatwiej to co się z przyjemnością ogląda jest jednak krótkie treści to jest bardzo bardzo silnie wpisana w dal TikToka czy przy zasadzie różni od Instagrama wydaje mi się, że obecnie zmierza w tym kierunku, że tych różnic jest coraz mniej mówię tutaj o module instagramerów które, którym ta wprowadziła instagram zawsze był mówiąc bardzo wprost ta aplikacja od zdjęć, gdzie publikowało się zdjęcia TikTok od zawsze było platform dystrybucji wertykalnego wideo które, które wydaje się być trendy już od wielu lat w właśnie to jest kwestia popularności pionowego wideo to jest jakaś duża zmiana można w rynku na rynku mediów społecznościowych jeśli chodzi o Platformę i to na pewno do tej pory mieliśmy np. U2 ba, który słynie z całkiem i cały czas bardzo bardzo dopisze trzyma jeśli chodzi o słynie z wideo horyzontalnego z wideo które, które ma swoją miniaturę np. która ma swój tytuł, a które bardzo często filmami długimi i tutaj tutaj mieliśmy swego rodzaju miejsce do treści do treści, które wypełniają 100% ekranu naszych telefonów, które możemy łatwo przesuwać oglądając treści trakty w swoich telefonach tak także także to na pewno była pana swego rodzaju rewolucja na rynku co się tam ogląda ogląda się to co się lubi i tutaj tutaj muszą powiedzieć słowa na temat algorytmów, które w perspektywie wszystkich mediów np. wideo w internecie był czymś to rewolucyjny zwrot ten rynek tak także mamy tutaj ten ten system rekomendacji system poleceń pozujący na ten, z czym reagujemy co nam się podoba co np. zapisujemy podajemy swoim znajomym, jeżeli faktycznie nauczymy ten algorytm tego co lubimy i czego oczekiwalibyśmy byśmy by wyświetlał nam się na naszej zakład dla ciebie, bo tak nazywa się w miejscach oglądamy dokładnie to co co algorytmem wybierze te mogą być treści kulinarne to mogą być treści np. podróżnicza to mogą być treści edukacyjne nie zapominamy o tych treściach, które są tymi tymi które, które przewodniczą tym tym wszystkim treściom, które na TikToku znajdziemy tutaj o treściach, które dostarczają przede wszystkim rozrywki o treściach, które poprawiają humor czy np. dostarczając do dostarczają relaksu jeśli chodzi o kategorię naukowe na TikToku czy raczej popularnonaukowe na pewno jest to świetne miejsce, aby no bynajmniej nie nauczyć programowania, a np. dowiedzieć jak prosty sposób mogę sobie, opisując 1 pracę np. excelu 1 formułą lub jak np. momentem zaimponować swojemu przełożonemu tak pan opowiada o TikToku bardzo pastelowych barwach typowych w zasadzie dla TikToka dla Instagrama nie ma tam żadnych ciemniejszych stron wydaje się, że jak na każdej Platformie są tam treści które, które nie muszą się podobać i Ytong jako Platforma, która cały czas Platforma młodą mierzyła się wydaje mi się cały czas mierzy się z pewnymi no takimi bolączkami wieku wieku dziecięcego, a tutaj tutaj na pewno mogę powiedzieć, że i tak podejmuje pewne działania aby, aby treści, które nie powinny tam znajdować albo osoby, które nie powinny takich treści widać nie widział ich także tutaj kwestia moderacji obszar jest bardzo ważna no właśnie zastanawiam się wasz raport jest ktoś trochę w kontekście marketingu zrobiony jak tutaj można TikToka wykorzystać, żeby właśnie różne reklamy wprowadzać w jaki sposób się zastanawiam czy to wypada być na takiej Platformie, bo przecież dobrze wiemy, że TikTok jest narzędziem chińskiego wpływu wiemy o tym, że Hula tam rosyjska propaganda moderacja, o czym pan wspomniał zdaniem ekspertów w zasadzie jest żadna są tam historie tak niebezpieczne jak tzw. cielaczek wyzwania, które doprowadziły do kilku śmierci to nie jest taka sobie niewinna aplikacja oczywiście oczywiście powinniśmy to mieć na uwadze co mogą jeszcze co mógłbym powiedzieć wydaje mi się, że bardzo ważną rolę oczywiście jeśli chodzi o bezpieczeństwo na Platformie mamy na myśli co bardzo często użytkowników najmłodszych i tutaj chciał jeszcze raz podkreślić, jaka jest rola rola też rodziców zapytaliśmy się naszych respondentów w badaniu jak uważają, jaki stosunek do platform mają np. rodzica czy nauczyciela bardzo często stosunek deklarowane był obojętny nie wiemy z czego wynika czy wynika to z tego, że np. rodzice nie mają TikToka i nie wiedzą co dzieci oglądają swoich telefonach wydaje się, że tutaj potwierdzamy, że ktoś jest bardzo fajnym miejscem do wznieść ponad 12 metryki pallad pokolenia wydaje się, że tutaj nie możemy pomijać też roli rodziców, bo to jest trochę taka Platforma właśnie do niemalże bez dorosłych ciekawa jestem na ile zmienia się to właśnie to, że tak mało dorosłych tam funkcjonuje też osób starszych, czyli po 2006. roku życia zapamiętam to pan to jest najlepsze zmienia właśnie jeśli chodzi o trendy użytkowników na pewno się zmienia i tutaj jeśli chodzi o to, jakie staż użytkownika aplikacji, lecz użytkownicy mają lat no to też jest to jest wniosek naszego badania żona jest tuż niektórzy korzystają z TikToka najdłużej są użytkownikami najmłodszymi, tak więc osoby, które napłynęły na nas na platformach np. po 2022 dwudziestym roku, kiedy byliśmy wszyscy zamknięci w domach i to były właśnie osoby które, które są starsze także powiedziałbym na pewno nie powiedział, że ktoś jest Platforma kompletnie bez dorosłych treści, owszem, są i to i to wcale nie 36 Radkowiak zarówno w roli widza jako projekt twórcy mamy mamy sporo twórców naprawdę mnóstwo twórców, które są osobami np. realizującymi się dziedzinie w dziedzinie nauki w dziedzinie biznesu i którzy świetnie odnajdą na tej Platformie także tutaj chciałbym siak jednak zgłosić, że na TikToku dorośli, owszem, są i bardzo często są powyżej 2006. roku życia, a właśnie jeśli chodzi o tę dobrą stronę TikToka to rozwiniemy trochę ten wątek znajdzie tam są obecne media na ile są obecne uniwersytety to też kwestia kontrowersyjna, ale proszę od formy trochę więcej opowiedzieć jeśli chodzi o tutaj jednostki oświatę co na pewno na TikToku od września na duże trance zakładania TikToku szkołom bardzo często takie prowadzili po prostu nauczyciela poseł po będący nauczycielami wydaje mi się, że wśród uczniów np. Jan godzin wychowawczych we wrześniu bardzo często padały padały takie sugestie, że może byśmy założyli założeń naszej szkole TikToka to jest moim zdaniem też bardzo bardzo fajny sposób integrowania i uczniów i nauczycieli jeśli chodzi o media również, że państwo również mają mają TikToka także i to na pewno jest tym takim megafony i łatwość w zdobywaniu wysokich w świetle oczywiście dystrybuują właściwy kontent, czyli treść i treść, która faktycznie zachwyci widza oczaruje i ciągnie nie było lepszego medium by, który miałby tak niską barierę wejścia taką łatwością docierają do do nowych osób ciekaw jestem trochę nam o ten wątek umknął, ale dla pana jako dla analityka właśnie słyszę Emilio ów naj i to napięcie jednak związane z tym, że z 1 strony jak słyszy pan fanem tego rodzaju komunikacja z drugiej no jednak to, że TikTok jest narzędziem chińskiego wpływu i coraz większej dominacji w świecie zarówno cyfrowym, jaki gospodarczym czy jak pan odnosi do takiego napięcia właśnie czy czy mógłbym prosić o sprecyzowanie tego pytania, ponieważ tutaj być może być może do końca ocenia pani pani pytań czy to jest o okej tak mówić w pastelowych barwach na temat TikToka jak on właśnie był zupełnie bezproblemowo platform wdzięczni jest okej my jako jako agencja również prywatnie dostrzegamy pewne tak pewne trudności ataku i tutaj chodzi właśnie o to kto jest właścicielem aplikacji czy też, że to jeśli chodzi o treści jakie, jakie pojawiają się także na pewno dostrzegane wszystkie wszystkie pozytywne i te negatywne stronę w naszym badaniu jednak również skoncentrowaliśmy się na ten notki w toku jest nie tak i tutaj nasi nasi respondenci wskazywali na to, że jest hejt np. że np. są treści które, które są kontrowersyjne i to nasi użytkownicy dostrzegli to też było przedmiotem naszego badania także, a także my mamy świadomość świadomość również mają użytkownicy Platformy bardzo dziękuje zainteresowanych odsyłam do raportu kim są Wiktor karze to jest raport, który powstał we współpracy Get Hero oraz Uniwersytetu SWPS opowiadała nie u nas na antenie Kamili Kubiszyn analityk susza metr dziękuję panu serdecznie za poranne wstawanie specjalnie dla nas rzut oka dziękuję dziękuję bardzo, siódma 3 jego siódma 64 pora na inny skrót informacji, a potem porozmawiamy o tym jak pewne miliarderzy, który kupił sobie Platformę społecznościową Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: PORANEK RADIA TOK FM - WEEKEND - KAROLINA GŁOWACKA

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Podcastowe produkcje oryginalne, podcasty z audycji TOK FM oraz Radio TOK FM bez reklam z 40% zniżką! Dobrego słuchania w 2023!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA