REKLAMA

"Ostatnia wieczerza", czyli jak obsadzić szatana w filmie

Magazyn Filmowy „Do zobaczenia”
Data emisji:
2022-10-29 10:40
Prowadzący:
Czas trwania:
14:30 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
agencja pana dzień dobry to jest wciąż magazyn filmowy do zobaczenia i będziemy zgodnie z zapowiedzią rozmawiać teraz o ostatniej wieczerzy, który filmie, który jest chory Rory marzec teraz hallu i jesteśmy przed halą Inter z takim najlepszy moment, żeby tych horrorach trochę porozmawiać ze mną w studiu Bartosz Kowalski Mirella Zaradkiewicz dzień dobry dzień dobry dzień dobry Bartosz Kowalski, który jest reżyserem właśnie film ostatnia wieczerza Mirella Zaradkiewicz, Rozwiń » której jestem producentką na jesteście również puste, a wszystko razem tutaj z Bartkiem jesteście autorami tego scenariusza jest to kolejny horror, które od was dostajemy po lesie niźli dziś nielegalnie niżanie style gry w lesie dziś nie zaśnie nikt właśnie to są również firmy, które pierwsza druga część, które możemy oglądać na Platformie Netflix jak również ostatnia wieczerza, która na ten na tę Platformę trafiła parę dni temu czy czujecie się takimi twórcami, którzy w kwestii nie wiem czy powiedzieć nawet, że od bali ten gatunek horroru polskiego czy tworzyć tego w jaki sposób na nowo jest zawsze był taki gatunek, którego polscy twórcy jakoś tykać się nie chcieli wiązał się on z ogromnym ryzykiem wy zajęli się właśnie tym gatunkiem no i wielkimi sukcesami tutaj ostatnia wieczerza po kilku dniach na Platformie zbiera bardzo dobre recenzje ja horrorem interesuje się w zasadzie pasjonuje się od najmłodszych lat, więc to zawsze gdzieś mnie w jakim sensie było moje marzenie, żeby tutaj u nas w Polsce te horrory robić, bo te filmy i faktycznie nigdy nie istniały te przykłady kina grozy można policzyć na palcach 1 ręki mniej lub bardziej udane natomiast jest dokładnie tak jak ty powiedział, że jednak przez te kilkadziesiąt lat raczej nikt tego gatunku nie chciał tykać i można spekulować zastanawiać, dlaczego faktycznie nie jest to jest prosty gatunek pod względem technicznym pod względem efektów względem budżetowym to wszystko u nas wciąż jeszcze raczkuje kuleje też wszyscy się tego uczymy, a jest to kino bardzo wymagające pod względem realizacyjnym natomiast też snów zawsze od od samego początku horror był traktowany jako sztuka niższa i poza kilkoma wyjątkami nigdy też przecież ani nie brylował na Oscarach poza egzorcystą za domenę no to te przykłady też można policzyć na palcach 1 ręki teraz oczywiście jest pewnym jakaś nowa fala horroru w czymś co Marczyk Reddita ryczy czy Lighthouse horrorów tzw. art House owych no ale ten gatunek tom od 80 lat masie bardzo mocno można mówić o nowej fali jeśli chodzi o nasz kraj to trudno mówić o tym, że ten horror nie wiem wstaje z kolan czy cokolwiek by niechęcią do tych kolanem w ogóle kiedykolwiek by rząd dopiero rodzi tak dlatego, pytając co trochę tak gryzą język możemy tutaj mówić o wskrzeszanie gatunku czy po prostu tworzeniu go w Polsce na w takim razie jeszcze zanim powiemy o samej ostatnich godzin ostatniej godzinie ostatniej wieczerzy co jestem takim polskim elementem w waszych opowieściach czy w ogóle piszący scenariusz myślicie o ten o jakimś takiej Polski charakterystyce danego filmu czy czy nie zawsze chcemy przemycić trochę polskości i to myślę, że jest Super ważne, żeby pokazać kawałek naszej naszego świata, ale to co piszemy i historie, które układamy zawsze staramy się też Bartek też jest człowiekiem świata von studiował we Francji, więc przyjechał Piecha to jako człowiek bardziej otwarty myślę i zawsze chcieliśmy, żeby te historie były jednak gdzieś tam komentarzom takim na zrozumiały na całym świecie Tychy nie tylko u nas, ale oczywiście zatopionym w tej naszej lokalności takiej czasem z w latach osiemdziesiątych czy czy współcześnie, ale zawsze z jakim jest zakonnicą polskości nie ma no wydaje nam się, że to jest nam się wydaje, że to jest Super ważne, żeby w tym w tym gatunku pokazać nas też Polaków trochę Hance co w co tak możemy sprzedać trochę naszej polskości na świat, tym bardziej że zawsze nasze filmy pokazują się od razu na całym świecie ta forma nam co u umożliwia co nie byłoby pewnie takie proste przy filmie, który trafiłby do kina lot tak na pewno ten ten odbiór też by później taki spóźniony prawda tutaj macie no od razu po premierze zagrali na znak zakazu wiecie jak to no, a zatem, że od lat Platforma na nie ma co się oszukiwać oczywiście pierwszy w lesie to był u nas to była nasza próba myśl myśmy się rzucili tutaj ze bez Bartoszem i z Jankiem trochę także sadzimy ten but te drzwi będziemy otwierać drzwi dla tego gatunku na, a potem się okazało, że Platforma nam, jakby w tym pomogła i pierwszy w lesie bardzo dobrze się obejrzało ludziom się to podobało na świecie i no gdzież tam myślę, że uwierzono w to, że potrafimy robić, że bardzo jesteś tym takim faktycznie i ja szczerze uwierzyła dlatego zaczęliśmy robić razem te kolejne projekty, bo on jest takim też ministrze trochę w tym nie ma co ukrywać nasze na tym doskonale, więc w Kleczy bezpiecznie wydaje się, że po 2 tych eksperymentach honorowo komediowych jednak Campo komediowych ładnie to były chyba takim naturalnym krokiem, żeby pójść teraz coś co jest odrobinę bardziej poważne odrobinę bardziej mroczne duszne i ciemne i spróbować ugryźć taki podgatunek w tym wypadku horroru Religi nadano właśnie najpiękniej nawiązała do tego, o czym teraz będziemy rozmawiać, czyli ostatnia wieczerza horror religijny Piotr Żurawski w głównej roli, ale też one, ale Lubaszenko doskonale zbudowane postać jak to się nazywa tak profesjonalnie przeora nie szefa uciął zamachów, że w i Sebastian Stankiewicz czy da wspaniały niejednoznaczny wielowymiarowy wielowymiarowy nich tak nie zwracają tutaj oczywiście państwu za wiele jednak ten ten moment zaskoczenia w horrorze jest bardzo bardzo ważny no właśnie ten en horror religijny tak jak powiedzieliście nieco może bardziej poważnie od poprzednich, ale jednak też od tego humoru nie nie uciekać IED to mam się najbardziej w ogóle podobało ostatniej wieczerzy, że oglądając ten film no gęsią skórkę mamy na na karku na rękach, a z drugiej strony, gdyż to tym śmiechem bardzo odpowiednim momencie jest przełamane rozumiem, że ten, że ten humor będzie wyznacznikiem też kolejnych waszych firm no to nowy chyba chcieliśmy w którymś momencie zrezygnować, ale pewnie nie bylibyśmy sobą jakbyśmy, chociaż jakiegoś groteskowego elementu nie wstawili natomiast rodzaj tematyka i konwencji jest tak poważna, że też już, pisząc scenariusz mieliśmy wrażenie że, że w którymś momencie ten ciężar jest zbyt duży i fajny będzie oddech tego, żeby po prostu jakoś w pewnym sensie przełamać plus to jest to też jakiś element miksowanie gatunków, który też zawsze bardzo bardzo lubię, gdzie cała fabuła prowadzi do jakiegoś wielkiego satanistyczne rytuały, które potem się po prostu nie uznaje tak nowa wal tutaj właśnie klasztor mamy mnichów mamy egzorcyzmy mamy poszukiwania porwanych kobiet mamy dziwne potrawy, które niekoniecznie w dajmy Frankowi jak nieżywy wewnętrzna covidzie tak i mamy właśnie ten finał, w którym oczywiście państwo nie będziemy teraz opowiadać, ale chciałam zapytać, skąd braliście inspiracje takie bardzo wizualne do tego jak wygląda Szatan z chwilą nasze wspólne chyba jakiś, kiedy tak naturalnie, polując nie pojmując Rój, ale mówimy tutaj osobę niż miało nich jak Szatan się gdzieś tam musi pojawić prawda w ja myślę, że w ogóle jest jakiś taki jednak w podświadomości symbol szatana i on jest tylko przez każdego trochę inaczej no wiecie zacząłem się jak wygląda ten proces w ogóle w z miasta jak ten tak jak ten Szatan powinien wyglądać w nich chorych religijnych czy horrorach opętania jednak najczęściej jest także jest jakiś zły duch widzialny, który zostaje walczono lub nie zostaje walczą najczęściej zostaje walczono na koniec w ostatnim ujęciu okazuje że, a jednak jeszcze może nie do końca nie my też i my też założenia chcieliśmy od tego uciec żeby chorąży religijnym o pytaniach jednak nie da się o tym powiedzieć nie pojmując należy jednak pokazać, żeby się z modelem rozdzieliła z piekła rodem, że jest faktycznie demon drogami tak jak wszyscy sobie wyobrażają, więc to no pytam o to, dlatego że tak mi się w ogóle wydaje przy wymyślaniu przemyśleniu horrorze, żeby z 1 strony, bo to pojawia się w wielu momentach właśnie momencie tego jedzenia albo w momencie nie wiem okazywania wnętrzności Peki innego urzędnicy wzięty, że z 1 strony to jest dyskusja z tymi poprzednimi przedstawicielami tego gatunku kina grozy, a z drugiej strony próba odsunięcia się od tego nie popadania w stereotypy prawda czy to AMD jest ten szukanie tego balansu prawda jej w nowych nitek zdecydowanie jest jesteśmy też na takim etapie kinematografii świata wszystko zostało powiedziane no to już w wydaje się, że po liście Schindlera Spielberg powiedział o tym w jednym z wywiadów, więc wydaje się, że te dotyczą one pewne pewne ramy, w których musimy się poruszać to jest Platforma Netflix to musi być w pewnym sensie kino komercyjne nie może być totalnie odjechali art House, bo po prostu nikt tego na świecie na Platformie nie będzie ogląda albo wyłączy po 2 minutach natomiast w ramach tego, gdzie możemy się poruszać staramy się na tyle miksować pewne stereotypy gatunki podgatunki i pchać jakieś mikro powiew świeżości w ramach tego co już było, żeby wychodził z tego obraz, który jest przynajmniej w jakimś sensie świeży ciekawy oryginalny proszę państwa gorąco polecamy zapytam o oto jak Piotr Żurawski zareagował na propozycję, bo przypuszczam, że on po prostu bardzo ucieszyła Olaf Lubaszenko oczywiście, że jak za pierwszy nasz projekt z Olafem i myślę, że co mogę powiedzieć dla nas wszystkich, że się uwielbiamy, więc absolutnie Ola w też ucieszył, że będzie mógł zagrać przeora i też taką dosyć kontrowersyjną rolę natomiast Piotr absolutnie się ucieszył i też nie pozwolił sobie na to, żeby w tym kulminacyjnym momencie ktoś inny wszedł w tę butę czy jestem mówię w imieniu soli było tutaj kaskaderów żadne jednak nie było nie było nie zdradzając, o co chodzi nie były to zasady od graniczącej z początku do końca do końca wątek tak Lutnia będzie nikłe, dlaczego nie w owoce jak będzie oglądalność na świecie to się okaże tak naprawdę za miesiąc dokładnie wtedy będziemy mogli się zrobić rachunek sumienia i zobaczyć jak to się obejrzały się podobało a, czyli pozostaliśmy do końca religijnych tutaj rodziny my to metafora religijnych porównaniach proszę państwa bardzo gorąco polecamy zachęcamy do tego grona tych horrorów w tym momencie wchodzi do do kin również to jest taki faktycznie czas koniec października kiedy, kiedy na ten gatunek święci swoje sukcesy również kinowe tutaj ostatnia wieczerza na Platformie Netflix od kilku dni jest jest dostępna bardzo dziękuję bardzo, Kowalski Mirella Zaradkiewicz byli z nami o ostatniej wieczerzy opowiadali dziękuję dziękujemy dzięki kolejnym magazyn filmowy już za tydzień w sobotę o godzinie dziesiątej zapraszam bardzo gorąco Patrycja Wanat do usłyszenia zniknęła audycja nic straconego publikujemy wszystkie jako podcasty na tokfm PL Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: MAGAZYN FILMOWY „DO ZOBACZENIA”

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Więcej niż na antenie! Teraz TOK FM Premium 30% taniej: podcastowe produkcje oryginalne, Radio TOK FM bez reklam i podcasty z audycji. Nie zwlekaj i słuchaj wygodniej!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA