REKLAMA

41# Co robi z nami Netflix? Poza tym, że proponuje reklamy

Mam pytanie
Data emisji:
2022-11-03 18:00
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
35:25 min.
Udostępnij:

Po niebywałym pandemicznym sukcesie dostawców rozrywki przychodzą na nich chude czasy. Największe platformy streamingowe próbują więc przekonać użytkowników, że pomysł, by w ramach przeglądów budżetów domowych nie wykreślali z nich subskrypcji. Od dzisiaj w największej na świecie platformie streamingowej, w Netfliksie, ma być taniej. Ale nie ma nic za darmo. W ramach tej obniżki trzeba będzie obejrzeć reklamy. Podobne pomysły mają inni na tym rynku. Czym, zatem, oglądanie filmów na życzenie w sieci będzie się różnić się od tradycyjnej telewizji, za którą nie trzeba co miesiąc płacić? Czy to początek końca dostawców domowej rozrywki? O tym w najnowszym odcinku podcastu "Mam Pytanie". Zapraszamy. Rozwiń »
Partnerem podcastu jest firma doradcza EY. Zwiń «

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
na podcast zaprasza firma doradcza i Why gdzie by tu przyciąć wydatki, gdy inflacja nie odpuszcza wielu z nas zastanawiało się na co właściwie wydajemy pieniądze i czy wszystko, czego dziś korzystamy jest nam naprawdę potrzebne z czego jesteśmy gotowi zrezygnować w pierwszej kolejności badania pokazują, że poszukiwanie oszczędności zaczniemy od rozrywki kultury i rekreacji rosnące ceny zmieniają nasz styl życia jak bardzo przekonajmy się mam pytanie Tomasz Setta zapraszam Rozwiń » wysoka inflacja, która pustoszy nasze portfele zbiega się z problemami branży rozrywkowej w tym największych platform streamingowych Netflix zanotował w tym roku pierwszy raz w historii spadek liczby użytkowników i choć minął już dołek to wciąż szuka sposobów na to jak przekonać nas użytkowników do nie skreślanie go z listy wydatków np. obniżając cenę w kilkunastu krajach na świecie Netflix wprowadza właśnie abonament z reklamami i łamie w ten sposób obietnicę złożoną na początku działalności, że będzie dla nas użytkowników przyjaznym miejscem subskrypcja reklamami ma być mniej więcej połowę tańsza, ale w jej ramach np. nie będzie można ściągać filmów i to niejedyna rewolucyjna zmiana, którą planuje Netflix inna to koniec z dzieleniem się kontem z wieloma osobami, ale to dopiero za jakiś czas z jakimi jeszcze problemami mierzy się dziś gigant domowej rozrywki może to początek jego końca i co to oznacza dla miłośników spędzania czasu przed ekranem pytam o to Dariusza Ćwik laka tygodnika Newsweek razem ze mną jest Dariusz Ćwiklak tygodnik Newsweek dzień dobry dzień dobry umówiliśmy się na rozmowę biznesowych planach Netfliksa i kondycji tej Platformy w świecie dookoła szalejącej inflacji, ale zaczniemy czegoś bardziej przyjemnego co pochłonęło ostatnio na Netflixie jeśli cokolwiek no to jest właśnie trudne pytanie, którego się obawiałem tego czy pochłonął mnie ostatnią już kilka razy przeglądanie tekst jest większe nie ogląda nie tylko przeglądanie, czyli brak decyzji brak decyzji jest za dużo czy dni od 3 jestem typowym widzę bardzo mało czasu i taka zwykła dzwonu, ale lubi sobie od czasu do czasu wejść czy to na Netflix zaczyna być widoczna istnienia i zobaczyć co jest nowego coś w ciągu bardzo często kończy tym, że po kilkunastu minutach nawet czasami nawet czasami pół godziny raz się zdarza nawet godzinę przeglądać wszystko to co jest w tym w tych serwisach i zarazem takiego co chciałbym od razu kliknąć i oglądać też czesne często na tym łapię mam wrażenie, że osoby, które teraz nas słuchają mają chyba podobne odczucia, chociaż no i ostatnio za 1 zamachem obejrzałem obserwatora, czyli taki thriller z elementami horroru oparty na faktach no właśnie pojawia się pytanie czy Netflix twoim zdaniem też przeżywa teraz swego rodzaju horror horror przeżywał chyba bardziej 3 miesiące temu mniej więcej, kiedy pojawił się pierwszy informację czy pierwsza informacja o tym, że indeksowi zaczął spadać spada liczba subskrybentów i pierwszy raz tak naprawdę od momentu powstania tej Platformy, tak więc powstania, bo ten rozwój bardzo szybki w 2000 bodaj szesnastym roku, kiedy rośnie cały globalny rynek to był taki skokowy rozwój i potem cały czas przybywało potem mieli szczęście, bo szczęście przyszła pandemia i mieć trochę więcej czasu na na pochłanianie rozrywki, zwłaszcza te dostępne właśnie w takich dany sposób w no i zamiecie ten mechanizm zaciął, ale to, że się zatnie to jak wszyscy mieli tę świadomość, ale przyszło przyszła taka taka chwila właśnie w drugim kwartale tego roku i spadek byłych duży tam było około 1 000 000 osób coś takiego na 220, więc sob ów się, że to nie jest jakiś drastyczny drastyczny spadek, ale to wystarczyło, żeby inwestorzy spojrzeli pomyślnej była panika wtedy zarazy akcesji są bardzo bardzo mocno spadły, a zresztą ostrzegali że, że kolejne kwartały też mogą być trudne patrzyłem teraz nawet przed naszą rozmową to znowu ma 3 000 000 wzrosła, więc sytuacja trochę wróciła do normy, ale i, ale widać wnosi się bardzo mocno mocno tym przejęli zaczęli wprowadzać plan zapowiada już wcześniej teraz wprowadzać plany takie naprawczy, a mianowicie trochę niższe plany taryfowe, żeby nie odstraszać część klientów, którzy tak jak wspomniałeś na początku inflacji będą musieli pewnie coś ściąć i wydatki na kulturę zwykle są na samym początku listy to bony są w niektórych krajach pewnie najmniej niezbędne, ale poza tym zaczęli wprowadzać zaczęli też ogarnąć sprawę no bo do tej pory było także jakimś konflikcie w zasadzie udostępniły hasło ogłoszono po zakładać ile profili w ramach tego 1 konta i obsłużyć całą rodzinę znajomych i w zasadzie nic się tego nie czepiał, chociaż jest to wbrew regulaminowi wszyscy doskonale wie rozliczenie wcale tak wbrew wbrew regulaminowi, ale jakoś się tego nie czepiał natomiast rzeczywiście okazał się tym rozdźwięk między liczbą subskrybentów, czyli ty 220 000 000 liczbą rzeczywistych użytkowników zrobił się bardzo złożonej w dziś tam księgowym traci się w ofercie mocniej zaświeciło jednak w można by jakoś zacząć monetyzować bardziej to po kolei, bo pojawiło się w naszej rozmowie plany naprawcze i tych rozwiązaniach, które miastu głowy Netflix czy nawet listu głowy, bo to już coś się zaczyna już sprowadzane działać to to skupmy się na początku na tych problemach tych największych bolączkach, które dzisiaj to Platforma powiedzieliśmy na samym początku, że jeden z tych problemów jest przebogata biblioteka jeśli chodzi o dostępne tytuły taka klęska urodzaju, czyli wchodzimy przebijamy w sumie zniechęceni wychodzimy stamtąd zamykamy po jakimś czasie aplikacja dochodzimy do wniosku, że nie potrafimy znaleźć tego co nas interesuje albo albo albo po prostu tamtych treści nieba albo gdzieś są, ale jakoś trudno jest do nich dotrzeć to współdzielenie kont, czyli bardzo znana sprawa, którą do tej pory Platforma nie zajmowała teraz chcę się wziąć za to na poważnie coś jeszcze kwestia ceny, bo w weszło, o ile kiedyś nad ich w zasadzie nie miał większej konkurencji to w tej chwili bardzo szybko szusował do tego poziomu ponad 100 000 000 abonentów do dostosował istnej jest HBO Max, które też całkiem nieźle sobie radzi to jest poziom, bo 70 000 000 no i cała rzesza jeszcze trochę pomniejszych ale, ale jednak gdzieś tam, zgarniając tych duża część rynku serwisów no bo w czasu pandemii, zwłaszcza wszyscy sobie zdali sprawę, że ta droga dystrybucji, czyli nie nie tylko kinowa właśnie z tymi wprost naszych komórek telewizorów to jest to jest przyszłość dystrybucji tak naprawdę podejrzewam, że jakiś tam, a nie wiem, jakie jak odległej przyszłości, ale jakiś niezbyt pewnie odległej przyszłości będzie także do kina się będzie chodzić raczej tak naprawdę duży blok stereotypu Marvel typu Gwiezdne wojny typu coś tam, czyli coś, o czym myślimy, że musimy coś co, że nieźle wyglądało po prostu na małym ekranie naprawdę mam mam kilka takich rodzajów firm, które bardzo chce zobaczyć, jeżeli rzecz chcę zobaczyć w kinie to na bardzo dużym ekranie, dlatego że co jest trochę odbył zasadniczą jest to taki w domu zawsze umówmy się jak i jak się przed telewizorem oglądamy czasem coś nam przeszkadza zawsze łatwiej zatrzymać wyjście do kina też inne wyjście do kina i jesteśmy pochłonięci tylko tylko tą czynność tę blogosfery, o których mówi to często są też produkcję masowe, czyli takie, które można w Polsce tylko w kilku miejscach zobaczyć, ale one też są do obejrzenia tylko w tych warunkach kinowych tego się nie de facto już raz rzeczywiście dobrze wygląda, ale to jest jakiś ograniczony ograniczono część repertuaru filmowego wiele firm, które wchodzą wchodził do tej pory na ekrany już spokojni co zobaczyć na naszych coraz większych telewizora albo wręcz w nich w drodze w autobusie w drodze do pracy na ekranie cele naszego telefonu tabletu i to w niczym czy przeszkadza roślin całe pokolenie, które w ten sposób konsumuje rozrywkę, czyli mamy do tego jeszcze wszystkiego konkurencję, a ten algorytm, który miał będą podpowiadać co oglądać on się sprawdza czy działa, bo powiedzieliśmy, że na początku na początku powiedzieliśmy, że no nie zawsze podpowiada nam coś co chcielibyśmy obejrzeć, więc pytanie czy algorytm też nie jest tutaj problemem to te algorytmy się chyba uczy i młodzieży uczy się nad ich status sprzedaje kiedyś chcieli rozmawiać ze specjalistami z Netflixa oni tłumaczyli, że każdy użytkownik i każdy film jest poszatkowany takie pod pod kategorie tych kategorii naprawdę dużo około 2 tysięcy i tych drobnych klocków algorytm składa sobie to co ma najbardziej może głosować pytanie trochę takie filozoficzne takie czy ten algorytm cały czas odpowiadałem to co już widzieliśmy na tej podstawie tylko podejmuje decyzję czyli, jeżeli zobaczyliśmy film sensacyjny albo komedii romantycznej zawsze będzie opowiadał coś takiego jest trochę mądrzej skonstruowany tego nie wiem nie znam szczegółów, ale i z tego co mnie podpowiada ten algorytm to jest zwykle także w dużej mierze oparte albo na rodzaju filmu albo na aktorach, którzy tam występują czy reżyserze itd. tak dalej, ale jednak to jest coś co zgadza się z tym co do tej pory oglądałem no to zresztą tak jak w dość dość dobitnie widać na algorytmach YouTube np. żeby oglądamy na co były drzwi zaczął być recenzji samochodów to już będę miał, dopóki nie zmieni swoich upodobań będą ją zawsze opowiadam recenzje samochodów to naprawdę bardzo tamten rekord jest taki bardzo bardzo grubym i to dokładnie widać w Netii oczywiście może trochę bardziej finezyjnie, ale nadal mam wrażenie, że co podpowiada nie bazuje ma tym co już obejrzałem raczej podpowiada mi więcej tego co już obejrzałem, a to nie zawsze jest zawodowcem w tym podpowiadają jeszcze taka pułapka, że wpisujemy tytuł jakiegoś filmu i wyświetla nam się w odpowiedziach tytuł ten, który nam chodziło, ale okazuje się, że nie ma w bibliotece, a fakt aktor jest po prostu pod ten tytuł, który powinien się tam znaleźć ten szczyt marzeń podpięte są inne, które jakoś korespondują czy czy bardzo sprytny zabieg ale, ale rośnie też powodujący czasami frustrację, bo tego na co dzieciak, bo skoro podpowiedź to rozumieć ten film to nie jest tak, ale jest też parę innych sztuczek czy zauważyłyśmy jest jeszcze parę sztuczek, które w samym interfejsie Netfliksa są wprowadzane one ewoluuje to oczywiście z czoła dzielny komórka, która tym zajmuje tym jak jak aplikacja wygląda i fragmencie zaczęły się pojawiać takie gotowe thrillery takimi thrillery, które się tam wyświetlają wtedy, kiedy nie było, a teraz jest także przeglądamy np. wszystkie to ten zdanej kategorii to od razu wyświetla nam się kawałek tego filmu, żeby nas od razu wciągnąć jeszcze bardziej zachęcić usunąć drobne sztuczki, które w grudziądzkich stosuje, żeby nas wciągnąć teraz pytanie czy każdy widzi ten sam fragment serialu czy widzimy ten, który pasuje do naszego algorytm ani nie to wyższych to jest także prawdopodobnie nie wie jak z tymi fragmentami, ale na pewno z grafikami dotyczącymi filmów co każdy widzi inny jest ile do wyboru Janusza wyświetlają ważność tego z jakiego regionu oglądamy ten Finki jesteśmy itd. tak dalej tych podpowiedzi też znowu w Amsterdamie jest agencja taka biurowa, która w sumie ludzkich są to jest specjalny taki taka komórka, która wybiera po prostu odpowiednie cele te grafiki, które mają za zadanie i testują po prostu, które bardziej wciągają ludzi np. Polski i tylko na tej bazie wizualnej widzimy w tym kwadracie i który bardziej atrakcyjny klikamy, dlatego że atrakcyjny wizualnie, że trochę tych problemów nakreśliliśmy, czyli z Netfliksem to było także, kiedy zaczynał jako Platforma streamingowa na początku to była po prostu wypożyczalni człowiek tak kaset trwa chaos, o czym niektórzy zapominają niektórzy, którzy może nas słuchają nie wiedzą czy były kasety i fachowcy przez czas Platformy streamingowej na początki byłoby obiecujące po drodze była pandemia, która dla wielu z nas było nieszczęście, ale w przypadku tego typu branży czy i tego biznesu były jak zbawienie, bo po prostu siedzieliśmy w domu nie mieliśmy co robić no i teraz na scenę wkracza inflacja w Polsce dwucyfrowa mówi się w okolicach 20% widzimy same sami o sobie, że to są takie realia, kiedy patrzymy na nasze wydatki się zastanawiamy czy rzeczywiście to z czego korzystamy teraz jestem tak bardzo potrzebne pytanie czy na tej liście w tym miejscu nie jest właśnie rozrywka, zwłaszcza w tym kontekście, który już trochę powiedzieliśmy, czyli tych propozycji jeśli chodzi o Platformy streamingowe w Polsce jest całkiem sporo teraz pytanie czy potrzebujemy wszystkich i w takiej cenie no to zawsze będzie pytanie w konkretnego człowieka wsi, jeżeli ktoś będzie ją do opłacenia gigantyczny rachunek za ogrzewanie nie mniejszy za prąd jeszcze i rachunki w sklepie coraz wyższe i to pewnie będzie musiał zacząć tam ma czym się oszczędzać i pierwsze co pewnie pójdzie po podnoszą to będą właśnie w cudzysłowie teraz niezbędne rzeczy typu właśnie abonament i to jest nasza perspektyw perspektywa konsumenta, ale mówimy o biznesie czy te nasze pojedyncze decyzje takie po zbierane jakąś 1 masę to zmieni ten rynek i to jest kolejny problem, który będzie ciąży np. tym Netflix Sowie, który dziś mówimy myślę, że ich to jest 2223 000 000 osób pytanie, jaka część będzie musiała zacząć oszczędzać, ale na pewno jest brany pod uwagę stąd też rozmaite pomysły takie jak wprowadzany w tej chwili eksperymentalnie na kilku rynkach jeszcze na wszystkich abonament reklamami czy tańsza wersja tańsza wersja będzie, że musimy oddać coś coś w zamian coś najcenniejszego chyba mamy, czyli nasz wolny czas no tak tak znów staje się to wtedy bardziej podobny do telewizji taką, jaką znam z był z ogólnopolskich kanałów czy techników polskich w ogóle nadawanych naziemnie gdzie, żeby sfinansować przedsięwzięcie trzeba oddać cześć swojego czasu obejrzeć reklamy tak samo dzieje się tutaj, chociaż to jest taki trochę konfliktu fikcyjny zawsze było tak tak by ja zawsze tak myślałem, że skoro płacę abonament na projekt są to, żeby nie mieć reklam, ale propozycja jest taka, że ten abonament będzie dla mnie 234USD tańszy i dzięki temu, ale w zamian za to, że w ciągu godziny obejrzymy tam efekt jest około 5 minut reklam czy na początku i w połowie nie więcej firm w kieliszku ser podzielił także w być może dla części ludzi to będzie atrakcyjna propozycja żoną oka to ma na czas tych reklam i sobie zrobić kawę wrócę tak jak w handlu i telewizji wrócę obejrzy film, ale płace jednak kilka złotych tani pytanie ile to będzie w Polsce kosztować, bo tu wynotowałem sobie, że na początku to pojawi się 12 krajach stany Zjednoczone Australia Brazylia Kanada Francja Niemcy, czyli też różne regiony świata 7USD to przy dzisiejszym kursie byłoby coś między 3035zł w Polsce chyba będzie tani no mam nadzieję że, że tak, bo też już pewną względną siłę nabywczą, ale co jest ciekawe że, że zaczynają testować tę głównie na bogatszych rynkach, bo jednak stan Francja itd. itd. także natomiast, bo zaczęliśmy cieszą się tak trochę skoczy ale, ale zaczęliśmy tam wciąż skaczą jak konflikt taki krzyk, który pytał nas interesuje mam pociąg zaczął mówić właśnie od tych od spółdzielni kont pewnie do tego to powiedzmy, że zgrabnie teraz wszystko do tego tematu, bo ten z kolei sposób na to żeby, żeby tych klientów jakoś pozyskiwać w takich jadących na gapę on z kolei był wprowadzony w Ameryce Łacińskiej, a tu już kilka miesięcy temu i tam pomysł jest taki, że okej wiemy, że nadużywać naszej gościnności inności naszej Netfliksa, że w 1 abonamencie oglądać do osób, ale oczywiście nie chodzi nam też blokowisko, żeby zachęcić jakoś do tego, żeby ci goście na GP oglądać legalnie w związku z tym proponujemy poszerzenie abonamentu za powiedzmy cenę inwentarz tam 23 normalnego abonamentu można dokupić dodatkowego użytkownika spoza gospodarstwa domowego i z tym, że nie doczytałem się na razie nigdzie na strony są bardzo bardzo enigmatycznie same w jaki sposób weryfikowany jest weryfikowane gospodarstwo domowe, bo przy z natury rzeczy jest to taki sposób odbioru tych treści, że nie muszą konsultować przed telewizorem w domu mogę to robić na telefonie komórkowym gdzieś na drugim końcu świata przecież mamy do tego prawo jak najbardziej i trochę nie wiem w jaki sposób jest to rozgrywane technologicznie, że ktoś, że ktoś z tego grona jest wyłapywane, jaką jako użytkownik spoza gospodarstwa domowego ruszy ja zupełnie legalnie, płacąc abonament czasami Netflixa oglądam w czasie podróży służbowej gdzieś daleko pod zupełnie innym adresem absolutnie, więc zgadza się to urządzenie, z którego korzystamy, które gdzieś tam jest rejestrowana jest też zupełnie inna sieć, którą mamy pod ręką i pół sukcesu Szczerbiec nie wie miasto będzie weryfikowana jest bardzo bardzo też ciekawy problem, ale cóż tak technologiczny bardziej i pewnie zawsze coś tam w razie wątpliwości będzie rozstrzygane w drodze konsultacji z klientem czy czy ten, kto ogląda gdzieś tam drugim końcu Polski na drugim końcu świata to jest oczywiście osoba uprawniona do tego czy czy ktoś komuś życie hasłu w sprawie tego współdzielenia kont to być może także państwo, którzy nas słuchają dostaliście na swoją skrzynkę mailową taką wiadomość, która zaczyna się od słów świetna wiadomość funkcja przenoszenia profili jest już w pełni dostępna dla innych osób korzystających z twojego konta nie ma żadnych gróźb nie ma tu mowy o tym współdzielenie konta, ale z treści tego komunikatu, który niektórzy dostają dostaną swoje skrzynki mailowe można wyczytać, że to są swego rodzaju przygotowania do tego, żeby ukrócić to pożyczanie sobie czas użyto w nich swoje technologiczne technologicznie przygotowani do tego, żeby taka o ten nasz pot profil w tym abonamencie, że może zostać wyjęty albo stać się odrębnym kontem zakres ten ktoś powie nieuprawniony będzie musiał zacząć płacić albo, że tylko właśnie przytulić w ramach tego tzw. rozszerzony abonament Waldka licznika to możliwość wszyscy to jest tak rośnie pierwszy uprzejme ostrzeżenie hollywoodzkich, że za chwilę będą pewnie patrzeć sprawdzać cel był w rodzaju kto, kto rzeczywiście płacili za to kontakt oczywiście ma prawo oglądać mieści się w tej definicji gospodarstwa domowego, bo tak się zastanawiam, kiedy ta sytuacja się wokół Netflixa zaostrza dostajemy jakiś komunikat pojawią się reklamy czy coś co ma być próbą ratowania tych platform ostatecznie nie okaże się na jakimś rynku powiedzmy przykład w Polsce dla nich porażką będziesz tak zniechęcające to już nie jest już we Francji to są rzeczy przed którymi bronił się inne fikcji i też my jako konsumenci czy coś co miałoby pomóc tej branży komplet konkretnie tej Platformy ostatecznie okaże się, że nie spełni swojego zadania trudno powiedzieć to kwestia kwestia wyczucia tego jak jak to będzie robioną pewnie pewnie można ustalić jakiś, jaki zakres no i jeżeli jeżeli mam rodzinę, która mieszka w obrębie tego samego miasta być może będą uważani za członków 1 gospodarstwa domowego, ale jak co dzień oglądać rodzina znajomi z drugiego końca Polski też może niekoniecznie i też regularnie by, więc wyobrażam sobie także taki system w ten sposób ciąże nieregularny ktoś np. ja mieszkam w Warszawie, a oglądający we Wrocławiu akurat tam byłem na ostatni weekend no to w pańskim będą patrzeć przez palce, ale jeżeli zaczniesz powtarzać regularnie to już wtedy znaczy, że coś na rzecz ktoś ktoś nieuprawniony może mieć dostęp do do tego konta trzeba wtedy zapytać czy przypadkiem i drogi gościu oglądając we Wrocławiu regularnie serial Netflixa na konto pana krach, który mieszka w Warszawie czy świadkiem nie powinni zacząć płacić albo albo nakłonić pana frak, żeby zapłacił to 13 więcej myślę, że krótko o tym, jaką dzisiaj rolę Netflix odgrywa jako producent jako ktoś, kto kreuje sytuację na rynku filmowym się też chyba potentat wciąż pomimo tych problemów, o których mówiliśmy tak to jest potentat i to widać od paru lat nawet w takich w czysto logistycznym w sensie, bo firma Netflix jak, kiedy był jeszcze wypożyczalnią kaset i nawet samym początku, kiedy było już w takim oczekującym serwisem streamingowym miała właściwie nadal ma swoją siedzibę w los Gato zbiornik sejmowej pod San Francisco, ale od ładnych kilku lat rozpycha się bardzo mocno w lód, a w no to jest dobre 200300 km bardziej na południe Sánchez i nawet mieli na, tyle że byli w cudzysłowie na tyle bezczelni, że wynajęli na swoją siedzibę jeden z najstarszych studiów filmowych chłodny głos, w które kilka biurowców tam przerobili hale zdjęciowe i po prostu postawić bardzo są nowe w Hollywood i do dusz, zanim tam przenieśli byli obecni jak bardziej ma zostać jeden z wiceprezesów tam mieszkał i organizował oby, bo taka placówka mocno wysunięta, ale tylko placówka od teraz mającą siedzibę mają de facto 2 siedziby i mówią, że właśnie są takim koncertem rozrywkowo technologicznym i stąd właśnie 1 nogą włoska tą drugą w Los Angeles ojca im naprawdę bardzo mocno tam się rozpychają inwestują bardzo duże pieniądze, ponieważ nota 200 ileś milionów osób musi mieć co oglądać oczywiście te pieniądze są też inwestowane nie tylko, bo w wiadomo, że 1 kraj, niemniej nie jest w stanie przerobić takiego takiej masy treści zresztą był taki moment w stanach się, że po prostu zabrakło, czyli Platformy streamingowe zaczęliśmy są, więc braku snu stów co by pomocnica był taki, żeby wyjść na zewnątrz i kiedy zaczęli ten taki kurz czy tak brzydko powiem na globalny to zaczęli szukać scenarzystów producentów wszędzie także w Polsce od kilku lat też pod takim hasłem się, ponieważ jesteśmy obecni na całym świecie mam różnych odbiorców w związku z tym ami szukamy takich trochę punktów wspólnych i to jest też taka zabawa, że na światowym serial z Niemiec świetnie ogląda w Brazylii albo w Argentynie i pewnie, dlatego że jest tak duża diaspora niemiecka ale, ale są coś no najrozmaitsze historie właśnie jak to Fin podróżują filmy seriale stworzony w 1 miejscu na ziemi nagle okazuje się, że są oglądane chętnie zupełnie nieoczywistych miejscach Czyżby przeznaczony inny rynek albo przejmie ktoś tak sobie wyobrażał, pisząc scenariusz i kontynuuje produkcję to trafi w jakiś inny gust, ale powiedzieliśmy na samym początku tych produkcję za dużo rzeczy czy ktoś w ogóle myśli w Netflixie przycinaniu tych produkcji o tym, żeby może nie tak bardzo skupiać się na masie tych produkcji, a na ich jakości, bo często się pojawią zastrzeżenie, że są obiecujące tytuły obiecujące nazwiska, ale w niektórych przypadkach jest nagle okazuje się, że wkładamy mnóstwo pieniędzy coś co wcale tak bardzo ludziom się podoba nie spełnią może tych kryteriów jakościowych, ale obejrzany obejrzane pytanie, jaka jest filozofia tego tego serwisu czy taka produkcja masowa jest ważniejszą przyczyną najważniejsze jest oglądalność to służy też, czyli masowość no tak tak tak, jeżeli mamy Lead tytuł jest zły, ale się obejrzy kilka razy, nawet jeżeli z tych 223 000 000 ludzi obejrzy nie wiem 152050 to już mamy sukces i nie wynika z tego, żeby ktokolwiek myślał o przycinaniu produkcji, bo mniej z drugiej jednak bardzo się od mieszkań bardziej się myśli trochę o od też takim planowaniu tych produkcji i oszczędzaniu w cudzysłowie mówię na różnych rzeczach czasem technologicznych, że np. ostatnio ostatnio hitem są też scenografia taka pozwalająca kręcić sceny efektów już nawet nie ma granic klinie tylko oko ma takie ekrany bardzo wysokiej rozdzielczości czy aktorzy stają w ogóle jak grają na zielonym ekranie tylko mają służyć listą scenografii jest w ogóle z podobną zupełnie inne doznań i takie rzeczy, inwestując np. nie wiem narzędzia automatyzujące ani tworzenie scenariusza, ale też analizy kosztów na etapie scenariusza jest narzędzie, które wycina od razu patrzy to jest taka scena może od razu z tego zrobić kosztorys albo, że jest tylu tylu aktorów teatru scena w związku z tym tyle ile będą kosztować dniówki to już zaawansowany poziom tak tak są całe tak jak my mamy niedużo natomiast państwa rzucają w z Office to oni mają takiego Pisa dla producentów filmowych skrajnego potrzebę to powiedzmy jeszcze może tej konkurencji, bo mówiły, że Netflix rozpycha się na tyle ostentacyjnie, że potrafi nawet nadepnąć czy odcisk Order Grossowi dzisiaj konkurencja, czyli Platforma HBO maksy wspomnieć też o tym, że na rynku było tak mało scenarzystów trzeba było się otworzyć na inne rynki, więc to sprowadzanie do takiego wniosku, że ten tort jest naprawdę niewielki jeśli chodzi o branżę filmową jeśli chodzi też ona konsumentów, bo mamy jakąś ograniczoną ilość wolnego czasu i podzielność uwagi, więc też jesteśmy w stanie oglądać tych wszystkich produkcji na wszystkich platformach jak wygląda dzisiaj, bo oprócz tych platform mamy jeszcze w Polsce dostępnych kilka tego jest strasznie dużo łączy ja nic jestem nietypowym konsumentem boja lubię by mieć dostęp do różnych rzeczy płacę za czasami bezdomną w ale mam takie poczucie, że jak będę chciałbym kiedyś czas to będą w sumie 6 obejrzy się muszą rejestrować tak dalej, więc proces ludzkich są prace za 2 opłaty za istnieją, ale tych platform jest wiele więcej kolejne co są najlepsze najgorsze zaś na to spojrzeć za chwilę będą chodzić do byłby Polski jeszcze jest państwo nas w tej chwili Sky show chyba, a która grupuje, jakby film z innym studiu filmowym niż właśnie one wprost już Disney Marvel i Lucasfilm, a więc tutaj najcenniejszym dobrem staje się rzeczywiście nasz czas, bo my mamy 1 parę oczu by oglądać na 2 ekranach w przeróżnych rzeczy ich odbierać i mamy tyle czasu ile mamy, więc to rzeczywiście ta konferencja będzie coraz większym właśnie nie wiem czy ona będzie szła właśnie w tym taką masowość tak jak czasami się zdarza ci sobie, żeby złożyć z jak największą liczbą seriali filmów i proszę bardzo, wybieraj czy będą będą studia i Platformy konkurować jakością, żeby nas przyzwyczaić do tak, że wymóg świetnym stanie Marvela to jest synonim całkiem dobrej rozrywki bardzo popularny, ale ale, ale bardzo dobry, chociaż sami zarząd stoczni kiksy no ale jednak to jest jakiś, jaka jakaś Marka nie wiem szczerze mówiąc nie wiem czy to nie zapadnie wszyscy po wszystko pod swoim ciężarem dokładanie to mówiłem te elementy takie zniechęcające być może dla niektórych więcej, które posiada prawo stało się tak czy ktoś chciałby więcej osób nie powiedzą dość jest inna może rozrywka bardziej dostępna tańsza, a czy jesteśmy na pewno w fazie takiej takim zachłyśnięcia się i rozwoju, ale gdzieś ten rozwój to co było widać w poprzedni kwartał ni więcej się dziś zatrzyma, bo rzeczywiście ludzie będą mu z powodu kryzysu inflacji też pewnie uważniej oglądać pieniądze no i wtedy pewnie w nie wiem czy dojdzie do chwili jakiś konsolidacji na rynku może coś, o czym w razie na razie jesteśmy w takiej fazie mam wrażenie jeszcze jeszcze wszyscy biegną do przodu, żeby palić jak najdalej podbijać potem będziemy się najwięcej z tego tortu wykroić, a potem może będziemy ustalać zasady, na których połączymy się w 1 Platformę, ale DEK najpierw sobie teraz każdy wywalczy sobie pozycję bieg po złoto nośne działki po prostu to dalej paliki ustawi docentem potem będziemy dyktować bardziej warunki jeszcze trwa walka na taki rząd dusz trochę trochę darów rozrywki, zanim nastąpi rozumie jakiś przełom, mimo że może jakaś zmiana, która będzie właśnie zmiana w kierunku user Francji, czyli zwrotem z powrotem w kierunku nas konsumentów, żeby dobrze nam się oglądało bez tych wszystkich problemów, o których powiedzieliśmy na początku, ale za to z reklam pytanie, na które nikt z nas nie zna odpowiedzi, bo nie mamy szklanej kuli co z tego wszystkiego może się wyłonić, bo też mówiliśmy o tym, że ten streaming i zaczyna przypominać klasyczną telewizję linearną skoro pojawiają się w niej reklamy jest jeszcze 1 rzecz, której wspomnieliśmy to znaczy są Platformy, które mają takie telewizyjne przyzwyczajenia jeśli chodzi o premiery, czyli wrzucam jak Netflix wszystkich tytułów z dni pełną listę odcinków tylko wypuszczamy je np. co tydzień, żeby utrzymywać jakiś rytm oczywiście bez większych mam wrażenie, że właściwie koniec z uboju z takim, a taką Platformę, która daje wszystko od lat, chociaż też nie zawsze, bo bywały bywały seriale, zwłaszcza takiej strony licencjonowane który, który też były dochowane tydzień po tygodniu, ale z wydać książkę pan są już ostatni taki musi Janinę, który rzuca wszystko od razu do biciu ringu ma został solistą trzeba poczekać pytanie, które być może część z nas sobie teraz zadaje co z tego wyłoni, bo byliśmy świadkami w branży rozrywkowej tego wolnego czasu świadkami właśnie bardzo często spektakularnych sukcesów na początku potem wszystko gdzieś tam przypada Facebook MySpace mogę wymieniać długo rzeczy, które przez jakiś czas na fascynowały, a potem nagle gdzieś tam znikały w odmętach czystym treningiem będzie tak samo czczony tak ważną częścią naszego życia, że zmieni się, ale nie zniknie całkiem wydaje się, że chyba zostanie tylko pytanie do czego nam będzie służył, bo to też trochę pytanie o profil odbiorcy w my jesteśmy przyzwyczajeni do do oglądania seriali, a być może kolejne pokolenie to widać ci się też to pojawia będzie stawiał wyłącznie na gry tam jest już cała działka z grami, więc tego nie wiem może może nie będą już interesować młodszych ludzi spełni seriale tylko tylko właśnie gry albo jakiś zupełnie inne formy, które w ogóle nawet nie mamy pojęcia, ale to pytanie w odcinku mam pytanie zostawiamy bez odpowiedzi, bo nikt z nas nie wstanie przewidzieć przyszłości myślę o takim w miarę zręcznym zgrabnym podsumowaniu, że Netflix swego czasu zmienił rynek nie do Poznania teraz ten rynek chyba trochę zmienia Netflixa po prostu zobaczymy co z tego wyjdzie tak zobaczymy ale, ale mam wrażenie, że tam parę osób w tej chwili siedzi bardzo osobówką czuję i też na pewno tak publicznie nie będziemy wszystkiego co tam się kraju za kulisami może to będzie jakiś scenariusz na film w przyszłości ich bardzo ciekawe ZUS no to czas na wnioski, a na rynku platform streamingowych trwa przesilenie zażarta wojna o portfel uwagę użytkowników konkurencja jest ostra nigdy wcześniej na rynku nie było tak wielu gigantów rozrywki takich jak Disney największy przeciwnik Netflixa w perspektywie może się pojawić nowa równowaga pomiędzy tym co dostawcy mogą zaproponować o tym, czego chcą użytkownicy przed nami być może także narodziny nowego modelu płatności obie strony muszą przemyśleć kwestię kosztów, bo dostawcy rozrywki muszą wiedzieć to co im wiemy wszystko jest bardzo drogie wolnego czasu jest bardzo mało, a ścieżka do wycięcia domowych budżetów zbędnych wydatków jest wyjątkowo prosta napotka zaprasza firma doradcza i Why Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: MAM PYTANIE

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Podcastowe produkcje oryginalne, podcasty z audycji TOK FM oraz Radio TOK FM bez reklam z 40% zniżką! Dobrego słuchania w 2023!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA