REKLAMA

"Bohater" Asghara Farhadiego - doskonały scenariusz czy skradziony pomysł?

Interluda
Data emisji:
2022-11-04 22:00
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
53:49 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
Inter luda zaprasza Cezary łasiczka dobry wieczór witam państwa bardzo serdecznie zapraszam na program Inter luda dzisiaj na ekrany polskich kin wchodzi film zatytułowany bohater reżyser pisarz Farhadi scenariusz też Asghar Farhadi, ale wiadomo najlepsze scenariusze pisze życie, a może najlepszy scenariusz pisze ktoś zupełnie inne może pomoże w tym dochodzeniu pani Diana Dąbrowska film znawczyni dobry wieczór dobry wieczór dziękuję zaproszenie sprawa tajemnicza z tym bohaterem, Rozwiń » bo mamy do czynienia z sytuacją, kiedy to życie kopiuje sztukę albo sztuka kopie życie albo właściwie co się dzieje wydawałoby się, że premiera filmu jest takim świętem, bo wreszcie możemy się cieszyć z działem, o którym tyle słyszeliśmy, które pojawiają się na festiwalach było doceniane przez krytyków natomiast o chyba swoją na tak tak tak jestem cudownie bardzo cieszy natomiast oni Asghar Farhadi rozłożyć szansę porozmawiać o trasie po co chyba chyba będę nakłonić do tego telefonów bo kiedy obejrzałem ten film to byłem zachwycony tak, ale użyjmy tego słowa bardzo się podobał, ale potem, kiedy przeczytałem pewien artykuł w New York Timesie to nie mniej tezie to byłem już mniej zachwycony, a teraz to już zupełnie nie wiem co myśleć, więc myślę, że powinniśmy rozpocząć od przedstawienia, a dramat personę o tak jest rzeczywiście teraz ta premiera bohatera, a tutaj w Polsce ona jest rok czy nawet ponad rok po premierze skan jest to sprawa, która teraz na nowo wypłynęła też film bohater oczywiście miał swoje ogromne szansę w wyścigu oscarowym, a mówimy o twórcy, które mają się 2 Oscary na swoim koncie i nie dostał się ostatecznie do tego wyścigu taka jest informacja także to też dodało całej sprawie pikanterii ale trzeba by się w tym wszystkim w ogóle powinien pan powiedział tej rzeczywistości, która inspiruje sztukę i vice versa no coś co w kinie czy w ogóle w różnych sztukach widzieliśmy od zawsze Farhadi też zresztą, inspirując się śmiercią komiwojażera zrobił przecież klient, który o tym był naj mamy sytuację, w której bohater jest opowieścią o procesie mechanizmie stawania się bohatera, a w skali okazuje się nie tylko filmowej w skali mikro, ale w skali makro odnosi się do samego reżysera, które swojego czasu prowadził kurs reżyserii i zadał takie zadanie swoim studentom, żeby poszukać bohaterów ich otoczeniu też takich bohaterów, którzy tak naprawdę Stali się tymi bohaterami niejako przez przypadek właściwie, jakby jakaś 1 decyzja spowodowała, że zostali tymi bohaterami i wśród tych różnych studentów studentek była 1 studentka, która chciała zrobić to po swojemu i jej imię to aż dach ma ich zadek i stwierdziła, że nie będzie poszukiwać tematów daleko od swojego jakiegoś takiego centrum wrażliwości tylko co wniesie do swojego miasta rodzinnego miasta Shiraz, które też miastem co ciekawe w bohaterze i rzeczywiście tam znalazła bardzo podobną historię do tej, którą widzimy ostatecznie filmie bohater Asghara Farhadiego teraz było powiedzieć, ale jak to w ogóle, o co chodzi z tą studentką to czemu Farhadi zrobił ostatecznie taki film czy ten pomysł został podany i jako reżyser o silniejszej pozycji jako mistrz po prostu zrobił ten film Otóż nie studenci swoje filmy zrobili nie wszyscy byli zadowoleni z tego jak były być może ostatecznie konkluzje one dla nich te warsztaty, ale co ciekawe bardzo była chwalona to praca to poszukiwanie wspomnianej młode studentki młodej reżyserki jej też film powstał ostatecznie dokument o Wilders Luzern i nawet na takim lokalnym festiwalu właśnie w tej miejscowości zdobyło nagrodę my potem okazuje się w 2021, że mamy prestiżowy festiwal w Cannes festiwal, który ma niesamowitą przecież Sławek, który kreuje swoją rodzinę festiwalową, a i ten fakt ten, że Farhadi startuje ze swoim nowym filmem i już na podstawie streszczenia fabuły okazywało się już tej bohaterki tutaj naszej studentki, że coś tutaj grało i poprosiła kilku osób dziennikarzy przyjaciół, którzy byli ska, żeby po prostu oglądając ten film zapoznali się również z projektem firmy szukali tych podobieństw i też proszę państwa tak naprawdę sprawa, która dotyczy roku poprzedniego, a mamy tak naprawdę rok teraz 2022 ten film naprawdę w moim przekonaniu bardzo dobry to jest też boli mnie serce trochę tak rozmawiamy też w takim kluczu kontrowersji myślę, że samym filmie też rozmawiamy, ale w tym roku 2022 mamy trochę Diego, który został zaproszony do Kam jako juror mimo kontrowersji kontrowersji, które dla niego mogła być pewnym zniesławieniem mogła dotknąć opozycji artystycznej, ale jednak dotykała bardziej kobiety w tym społeczeństwie wiemy co się dzieje widzimy co się dzieje jeżeliby mi byśmy mieli też zostawić tutaj nasze postaci dramatu personę pięknie pan powiedział na 1 szali to kara za domniemane kłamstwo dla naszej studentki byłaby zasadniczo większa bardziej sprawiedliwe i bolesna włącznie z publicznymi, bo tam także jest to sprawa, która została teraz na nowo rozbudzona przez ten artykułów nie okaże i dochodzi też bardzo ciekawe do tej układanki to nasza Polska premiera mocno w cieniu tej kontrowersji, a dodatkowo sprawę jeszcze komplikuje sytuacja w społeczną społeczna właśnie można powiedzieć w Iranie bo o ile Farhadi no właśnie można by się zastanawiać, jaki rodzaj relacji Farhadi ma z władzami Iranu na jego filmy były wielokrotnie zgłaszane jako oficjalny kandydat Iranu Iran do Oscara czy irański kandydat do Oscara, a więc można by się nad relacją zastanawiać natomiast dzisiaj Farhadi otwarcie mówi o o tym, że obawia się o swoje życie czy obawia się stoi po stronie tych, którzy walczą o wolność i przeniósł się do Stanów zjednoczonych Ameryki, więc teraz mamy sytuację, kto w tym sporze pomiędzy studentką, która uczestniczyła w warsztatach, które prowadził Farhadi, a nim samym jest ofiarą a kto jest czy ktoś z pokrzywdzonym w akt to jest nieuczciwe no ale jeżeli NATO teraz nałożymy sytuację społeczno-polityczną w Iranie i fasady staje się wtedy się przeciwnikiem reżimu to teraz zadajemy sobie pytanie czy nie jesteśmy małostkowi czy teraz Farhadi, który nagle stał się krytykiem reżimu zasługuje na nasze potępienie, jeżeli wybierzemy tę opcję czyta sprawa studentki nie jest zbyt mała, żeby teraz go potępiać w świetle tego, że jeszcze wyżej mamy ten konflikt reżimu krytykującym go reżyserem no to jesteśmy na poziomie tego, że właściwie filmy Farhadiego poniekąd mogą dać schować się czy też, jakby dopiero być w cieniu całej historii tak jak zostało rozrysowane, ale też mogą nam w pewnym sensie tej odpowiedzi udzielić tak często u Farhadiego mam nadzieję, że też w tym samym filmie będziemy rozmawiać mamy takie poczucie, że nie ma odpowiedzi bardzo często, która uzna za jakąkolwiek była satysfakcjonująca, dla której ze stron czy jednoznaczna tylko właśnie dziś tam musi ona zamieszkać w nas musi upłynąć głębokiej refleksji ostatecznie sprowadza się do tego co ja sądzę dziś co pan są dziś osoby słuchające no mam takie takie poczucie, że jednak mówimy też o sytuacji, która nawiązuje się, jakby na 2 poziomach tak tego konfliktu, którym pan powiedział, ale też tak naprawdę jestem cały czas to poczucie kobiety w branży filmowej kobiety też w tym społeczeństwie, która mówi swoją prawdę i mówimy o reżyserze, który ma 2 Oscary, a który swojego czasu przez decyzję restrykcyjną Donalda Trumpa nie mógł nawet wrócić do Stanów zjednoczonych po Oscara tylko odebrać pamięta pan kontrowersje w 20162017 roku, więc mamy taką sytuację też, w którym wydaje się, że nie wolno tak jakby w tej skali mikro nazwijmy to tak zapomnieć, jakby co groziło też dziewczynie za wyjście w ogóle tym tematem, a ta też fakt, że ten film dostał na groteskę w Cannes 2021, że Farhadi takim twórcom, których nowych filmów wyczekuje to sprawy nie ułatwia też tyś wydaje się, że może wzrastać takie poczucie że, tym bardziej boli jak skradziony zostaje pomysł taki i tutaj nie ma takiej takiej chęci przyznania się po prostu też doprawdy i teraz, kiedy mówię o tym, że trochę uzasadnienia czy trochę ciekawych takich wątków wystarczają nam same filmy to wydaje się, że jednym z wątków ważnych filmie bohater jest sam mechanizm tworzenia bohatera wysokie poczucie, że kogoś nazwiemy bohaterem to potem on cały czas musi trwać w tym swoim bohaterstwie w tej swojej prawości czystości nazwijmy to sobie także to jest człowiek, który też nie może popełnić żadnej pomyłki jest film Farhadiego taka scena zresztą na samym początku filmu, która jako streszcza w sumie cały zamiar narracyjne bohatera, który wchodzi po takiej konstrukcji bardzo długo bardzo ciężko, a w pewnym momencie schodzi z niej właściwie Mig i ten motyw chodzenia takiego trochę Syzyfa swoją kamieniem, a potem tego chodzenia właśnie w 1 sekundzie trochę też powoduje, że właśnie teraz w jakiej perspektywy będziemy dlatego Arka w jego np. jak postrzegać go spoglądać na niego tak czy można być np. wciąż bohaterem i wciąż dzierżyć miano tak wysokie tak zaszczytne prawda cały czas jakby pamiętając by o tej sytuacji tutaj, że to też pewien mechanizm stwarzania sobie po tych katów prawda i bohaterów anty bohaterów ich, że jest to tak złożone jak złożony w sumie takie poczucie prawdy w jego firmach, które nigdy nie jest takie jawne oczywiste czarno-białe jak w życiu tak jednocześnie znowu powraca pytanie Novotny ta sprawa, której mówimy to jest sprawa, która cały czas się toczy, której rozstrzygnięcie jeszcze przed nami, czyli w, kto miał pomysł na ten firmy i czy w takim razie Farhadi zapożyczył zainspirował się czy nawet mówiąc brzydko może ukradł pomysł, jeżeli tak to to też ma prawo do częściowego całkowitego wynagrodzenia zysków, które ten film osiągnął także ta sprawa przed nami rozwiązanie tej sprawy przed nami, ale przecież często też w ostatnich czasach szczególnie spotykamy się z pytaniami w jaki sposób odnosić się do twórczości filmowej literackiej osób, które no właśnie spadły z piedestału, które były bohaterami, które były wspaniałymi twórcami reżyserami autorami książek pisarzami poetami dyrygentami, a potem okazało się, że dopuszczali się rzeczy godnych potępienia molestowali gwałcili byli przemocowe i w miejscu pracy no i teraz jak odnieść się czy w jaki sposób traktować działa przednich stworzone czy wciąż możemy się nimi zachwycać czy wypada oglądać czy wypada je umieszczać w programach festiwalowych no i jeżeli dojdziemy do wniosku, że nie na to co z pozostałymi osobami, które przy tych działach pracowały, jeżeli chodzi o książkę to sprawa jest prostsza mamy do czynienia np. autorem czy w sprawie, jeżeli mamy dyrygenta to jest sprawa dotycząca 1 osoby, ale jeżeli mamy film no to w jaki sposób potępić film częściowo potępić reżysera, a nie potępić nie wiem kości MOK Rafał scenarzysty czy oświetlenia owców no i tutaj jakby dochodzimy do tego impasu filmowego myślę, że tak czułam, że Farhadi chroni nas do tego, żeby teraz podawać różne przykłady chociażby z polskiego podwórka, ale wydaje się, że przede wszystkim tutaj jednak cały czas uderzamy w taką wizję twórcy reżysera taką wizję bardzo modernistyczną wizję zresztą, który się przyczynił chociażby mój ukochany Federico Fellini w takim filmie 8,5 zresztą rozmawialiśmy kiedyś tym filmie tak by wizje wizja reżysera twórcy artysty tutaj specjalnie też mówi cały czas tym podkreśleniem w tej formie męskiej, bo też bardzo często jednak szczególnie w świecie filmowym dostęp do kina świata kina dla reżyserek też, jakby z jakiegoś powodu też był bardziej utrudnione i też dzierżyli głównie mężczyźni te władze i historię pisali poprzez siebie poprzez swoje pragnienia poprze swoje prawa w różne perswazji itd. ale co chcę powiedzieć to fakt, że to jest jak problem znów tak jak związany z tą osobą, która się dopuścić czegoś takiego tak tutaj możemy różne przykłady w historii kina, ale z drugiej strony to też w ogóle moment w kontekście historii dziesiątej Muzy, którym dopuściliśmy do takiej wizji reżyserskiej na przełomie lat sześćdziesiątych siedemdziesiątych jeszcze nawet osiemdziesiątych, w której ten reżyser im bardziej, jakby odchodził od jakiejkolwiek etyki tej poprawności od kiedy właśnie dziś żałował na tych aktora, kiedy dołączył cierpieniem, kiedy dołączył wyzyskiem a kiedy robił poza planem, żeby się inspirować może tym co ma robić na planie, kiedy tak jak w kontekście słynnego ostatniego tanga w Paryżu wręcz nie dawał sygnałów, kiedy będzie przemocowe i po prostu tak rozegrał scenę po prostu upodlić aktorkę no to jakby sam mechanizm tutaj spocony to jest jak wydaje się podwójny problem, o którym przez cały czas mówi prawda tutaj akurat w kontekście Farhadiego wydaje się, że ktoś mu powiedzieć, że to jest taka kwestia własności intelektualnej może zmniejszy no właśnie wydaje się, że na koniec dnia mamy takie równanie, w którym dziewczyna za to, że mówi swoją prawdę może trafić na kilka lat więzienia publicznie dostać 76 batów, a reżyser no oczywiście zostanie nadszarpnięta jego reputacja plus będzie musiał coś wypłacić prawda zator w ramach zadośćuczynienia to czujemy tutaj smak ogromnej dysproporcji znów zapisanej na czele z zapisanej po prostu nad przemocą nowości także ja powiem szczerze i to powiem panu by zawsze mam trochę problem z odpowiadaniem na te kwestie właśnie co z twórczością np. Romana Polańskiego co twórczością młodego, ale na co utwór sensu co z twórczością Alfreda Hitchcocka ach, i teraz ja powiem u pana chyba po raz pierwszy chyba w życiu swoim na naprawdę ja mam dzisiaj taką kartkę urodzinową laty jak miałam 1718 czy pan szuka teraz czegoś nie słuchawki poprosiłem wydawało mi się tak przepraszam, że taką kartkę dostał tam są zdjęcia wspomnianych 3 reżyserów i tam właśnie dla Diany, która tak bardzo kocha kino i 3 mistrzowie i pamiętam bardzo dokładnie jak moje widzenie świata uformowały miałam strat 1617 takich filmach Nihon, który do dziś zdałem i to w roli głównej, który dzisiaj uważam, że jest naprawdę wybitnym filmem, który do 2005. roku życia mojego po prostu gdzieś tam ważny jest gazem jak zmieniła pani zdjęcia ostatnio nie nie są mojej mamy te na strychu, ale nie chodzi mi chodzi mi fakt, że to potem jest coś takiego, że po prostu o tym się nie rozmawia albo aby chodzi się taką jednoznaczną perspektywę, a jest to trudne, bo część mojego czasami bardzo pokrętne ego poczucia humoru wiem, że formował bardzo mocno mundiale i teraz czy ja mam po części by wymazać, bo rozmawiamy szczerze prawda no i teraz co co zrobić, a inna sprawa, że po tych wszystkich, jakby powrotach tej sprawy, kiedy też moja świadomość zwiększyła i też czasy zmieniły, kiedy moja optyka na studiach jak już Niewiem też myślę, że to jest taki moment też tak naprawdę patrz takiego budowania pewnego patrzenia na rzeczywistość, której może też zostać przystosowane na początku swoich dwudziestych a gdzie mówi nie chcę tutaj robić jakiegoś ojczyzną dla kogoś, kto może być inna sfera wiem, że studia dla mnie był taki moment ten przykład teraz już nie oglądam tych nowych filmów z jego Lena i na świat to nie byłoby już umorzeniem poznanie go, więc mogę powiedzieć o takim swoim, jakby jednostkowym wydaje się, że bardzo dużo ludzi nie przyznaje do tego, że ma ogromny problem z tym, że wymazanie części twórczości pewnych twórców głównie twórców musiałoby się związek z wymaganiem tak naprawdę być może jednej z fajniejszych części siebie to to jest bardzo ciekawy wątek ciekawy punkt widzenia, bo z 1 strony jest ta wszechobecna poprawność polityczna i i aktywiści krzyczący, po której stronie jest też czy jesteś z nami przeciw nam no i teraz no właśnie system z wami czy przeciw nam czy przeciw wam czy przeciw sobie co to właściwie oznacza no tutaj słów mogę powiedzieć ze swojego podwórka, bo nie chce by znam znam stosunki różne i zdania prawda jestem w stanie przywołać tutaj jakieś takie strony może to będzie lepsze określenie i jak tutaj z tak pan podkreślił nawet w tej tak retorycznie bardzo często to jest tak jakby albo, a albo Bek prawda nie ma jakiś takich połączeń i teraz znów wydaje się, że bardzo łatwo prawda jest jakby przystąpić po 12 stronę albo, trzymając się tego dziedzictwa za mocno albo zbyt łatwo wymazu ją jak współcześnie mam tak tak powiedział Jan Szwed nie umiem oglądać nowych filmów tych twórców, o których wiem te rzeczy to się zbiega dzisiaj ze mną jest szczere, ale wydaje się, że w tej największej uczciwości, którą mogę mieć, aby część bohater film bohater jest o tym, że na koniec dnia chcę sobie spojrzeć w lustro jest pewnych zasadach, które zostawiamy pewnych twarzach twarzy, która na przyjęciu w swojej bańce będzie mówiła no tak bojkotuje tego tego, a potem po prostu wraca do domu i wieczorami ma wielki plaża czy może nawet niewielki po prostu przyjemność, że ogląda, więc wydaje się, że kiedy będziemy rozmawiać o tym tak szczerze to okazuje się być to często takie mniej oczywiste tras by mieć odwagę właśnie, żeby być dla siebie samemu tak bohaterem bohaterką ile trzeba przyznać się do czegoś takiego no dobrze to w takim razie może przejdziemy też trochę do filmu, bo o sprawie powiedzieliśmy od do PKP nie odpowiedział paniach ma, a muszę się nad tym zastanowić wraca tak nie staram się pomyśleć, zanim powiem nie zawsze to się udaje, ale pani pozwoli jeszcze się zmierzy dopiero wtedy powiem Doda dobrze także, podsumowując oto o wielki reżyser LO organizuje albo inaczej oni nie organizuje ktoś organizuje jakimś mieście warsztaty dla filmowców pojawia się Farhadi, który mówi dobra tam, jeżeli oczywiście tutaj na jakąś pomoc straży ową fabułę to się zawiedli Szcze będziemy pracować nad dokumentami, bo jak się potrafi zrobić dobry dokument to reszta jest łatwa na 1 ze studentek mówi no dobra i idąc za wskazówkami mistrza poszukuje wokół siebie ciekawej historii tę historię znajduje wertując stare gazety no właśnie jest historia bohaterzy o człowieku, który na przepustce z więzienia dokonał czynu które, które zostały przez osoby wokół niego uważane za bardzo bohaterski taki szlachetny, ale czy faktycznie takie było nawet spotyka się z tym więźniem żeby, żeby z nim porozmawiać zebrać materiał farsa jest zachwycony tą historią wkrótce okazuje się, że kilka lat później ta historia staje się jego filmem tym, który właśnie dzisiaj ma premierę w Polsce no i studentka próbuje zdobyć to właśnie na początku może chociażby podziękowania w napisach końcowych MO, że jakieś uznanie może właściwie nie wiadomo co właściwie chyba chyba chodzi tylko o to, żeby ktoś powiedział ktoś pewnie Farhadi zapowiedział, że dobrze była inspiracją zainspirował się tą historią rozumiem tę różnicę między nami poziomów jesteś początkującą studentkę, chociaż ten swój dokumentalny film zdobył jakiś nagrody, a ja jestem tutaj wielkim zdobywcą 2 Oscarów i na Dywity jednym z najwybitniejszych reżyserów no ale no, ale jednak powinienem przynajmniej uchylić kapelusza powiedzieć, że ta ten pomysł powstał właśnie dzięki tym warsztatom dzięki dzięki tobie no i sprawa oczywiście ma wiele odsłon odsyłam państwa do artykułu na w niej orkę, że chyba też w Gazecie wyborczej ostatnio pojawiło się nie pojawił się tekst na ten temat także to jest 1 sprawa druga sprawa to jest ten sam film, czyli bohater i oni też mam nadzieję trochę porozmawiamy może teraz tak, ale tutaj są pewne nieścisłości, które warto, bo tak, jakby jedno zaproponował Ninie, bo wydaje nie, ale też ważne, bo akurat wydaje się, że to mogło w tym kontekście szukania historii i pośrednie pan określił, że też są zresztą głosy tych studentów uczelni spodziewali się, że te warsztaty będą trochę inne i ogólnie wynikało to też także Farhadi dla wielu przygotował kawałki gazet właśnie tych ludziach, którzy znaleźli jakiś cenny przedmiot taką ceną torbę coś cennego i potem w tym swoim bohaterstwie to po prostu wrócili albo szukali właścicieli, a dziewczyna cofnęła się do swojego rodzinnego domu, jakby wykonała kawałek takiej swojej pracy, żeby nie za tą gotową ścieżką Farhadiego tutaj jest ogromny tak naprawdę są u nas, którym okazuje się oni o to się też przeczekają, że sam punkt wyjścia tych warsztatów pochodzi od Farhadiego, że jego interesował ten temat właśnie takich ludzi takiej postawy ludzkiej, że co znajduje no właśnie tak drogi widzu Wicko czy to zwraca się jako jako człowiek co zrobił tak, czyli takiej przestrzeni lokalnej tak tutaj kolorytu, jakby sprawy, że osadzane to w tej kulturze z tym prawem z tą sprawiedliwością bądź niesprawiedliwością robimy z tego też taką historię uniwersalną, gdzie też sobie stawiam pytanie pan i ktoś jeszcze taki to w różnych szerokościach itd. a tutaj jej chodzi o to, że jednak dobra może rzeczywiście tutaj ten pomysł pierwszy zainspirowały nas na warsztatach, rzucając w myśl, ale jednak ja wykonałam pracy szukałam tego prawdziwego bohatera, który stał się twoim fikcją realny bohaterem i to jest jakby moje miasto z tym wiąże też bardzo ciekawa rzecz, że Farhadi robił warsztaty w Teheranie i teraz oczywiście ja nie chcę tutaj wychodzi jako specjalistka od geografii geopolityki tak dalej, ale zrobią swoje serce okazuje się, bo mnie ciekawiło ta miejscowość, bo trzeba przyznać, że poprzedni film Farhadiego one były osadzone zawsze trochę winnej klasie średniej raczej w takim bardziej wielkomiejskim zgiełku tak bym powiedziała potrafi też w ogóle wyjeżdżać z Iranu tam robić swoje słabsze filmy jak chociażby wszyscy wiedzą Penelope Cruz i Javierem Bardem także w tym miejscowości Shiraz ona niegdyś miała niesamowitą historię była w pewnym momencie nawet stolicą Iranu i to jest takie miejsce oddalone, które w ogóle łączy się też taką kulturową prowincją Parsów także faksów przepraszam dni jak ma ma swój takich potencjał takich jak wielkiej kultury wielkiej tradycji wielkiej pamięci jest takie przekonanie, że wielu ważnych bohaterów późniejszy autor wielkich tekstów kulturowych i literatury pochodziło właśnie z tej miejscowości i to wydaje się, że to jest bardzo ciekawe i ostatecznie osadzić taką historię w miejscowości, która prowadzi taką kolebką tych wielkich bohaterów i to jest np. wzięto tej dziewczyny Jonatan wyszukała w 50 takich podobieństw między jej dokumenty historią i tutaj właśnie dochodzi do takiego trochę nie czy jajko czy kura, ale to trochę tak czy pomysł warsztatów, a potem ta praca no też dochodzi do tego, że ci studenci potem się podzieli bolesny sposób, bo część, która uważa, że naprawdę były takiej sytuacji, w której Farhadi uchwalił, że ten projekt był najlepszy, a część właśnie są bardziej za nim i trochę, jakby inaczej opowiada historię to wydaje się, że warto o tym powiedzieć, bo będą różne artykuły powstawać na pewno to sprawa będzie się jeszcze ciągnąć i zobaczymy jak to będzie, ale chciałem to dopowiedzieć, ale etat mówi pan o filmie tak mój film, ale jeszcze zbocze i powrócę do naszej rozmowy o o życiu, której kopie film czy, że to jest ten wątek, na które pani zwróciła uwagę też ciekawy, bo i 1 punkt widzenia może być takie poszukiwał to może być poszukiwanie prawdy sprawiedliwości, czyli ustalmy co się wydarzyło czy możemy ustalić co się wydarzyło i jeżeli ustalimy co się wydarzyło to zadecydujemy czy winny jest on winna jest ona no ale teraz to, o czym pani mówiła jest ważne, czyli spójrzmy na nierówne konsekwencje, które poniesie on poniesie ona teraz na ten status, które każdy z nich ma w społeczeństwie czy też świecie i teraz pytanie czy, nawet jeżeli to ona jest winna jest siła całą historię to czy on nie powinien zachować się inaczej niż zachowuje, a jeżeli jony inne to itd. tak dalej, więc jeszcze dodatkowy aspekt jeszcze dodatkowy Trust mówiąc jest bardzo ciekawe, bo mógłby ją uchronić stać się na czwartym na wolę najprawdziwszym bohatera biorąc na siebie sam się trochę bohaterem swojego filmu wydaje się, że to też jest tego nie można odmówić że, gdyby nie ta sprawa zresztą ja tak ten film oglądałam niewiedzą w tej sprawie no to ten film modelowo wpisuje kino Farhadiego czy jestem bohater to są te dylematy moralne to jest cały czas ta rzymska włoskiego neorealizmu, a ca po prostu cały czas je tutaj jeszcze mocniej złodziej rowerów, gdzie tak jak mieliśmy we włoskim arcydziele techniki pod pomnik w humanizmu filmowego ojciec i syn, którzy prawda w firmie deski szukali po Rzymie zniszczonym po drugiej wojny światowej tego skradzionego roweru, który był dla nich wszystkimi idą popiera prawo do nalewu idą też tamto nic nie pomaga po prostu ten syn ogląda to poniżenie ojca w tej rzeczywistości, która nawet jeśli nie urodziły się złodziejem to zmuszać do tego, żeby nim zostać ten ojciec w pewnym momencie chce, aby spróbować ukraść ten ten rok dlatego mamy też tytułowe złodziej w liczbie mnogiej i sytuację taką tego oglądania poniżenia tego następnego pokolenia i tych w tej rysy, która zostaje tego zderzenia ojcostwo tutaj syn ojciec i np. ja widzę taki wpływ właśnie tego arcydzieła wysokich mogłabym zrobić po prostu porównawczą analizę, że to jest tak naprawdę serce, którym bije w Pucharze, ale pod warunkiem ojciec i sens pod warunkiem, że Doda pani jeszcze do tego film Landisa ponadto Maurice nikt z jego ja znam ten film pan teraz może sobie w ogóle, ale nie jak depresja ten film właśnie dlatego wrzuciłem go po to, też jest takie nawiązanie do Adrii bilety w i złodziejach my dawek w tych ten system wydaje się to powiem teraz bardzo świadomie obok dzień, czyli Fred Felliniego nie ma 2 lepszych filmów dekadzie lat osiemdziesiątych, które pokazywały z taką rozpacz po prostu jako wprowadziła w intelekcie Włochów i Włoszech włoska telewizja bardzo się tam firm takie postmodernistyczne, który jest nawiązuje tak jakby w 1 ze swoich 3 części do ludzi rowerów ba bardzo fajnie twórca ulicy unika PiS kiedykolwiek się o nim porozmawiać to bardzo chętnie z przyjemnością to jest jeden z moich ulubionych włoskich mundiale, żeby nie było prawda, w którym wszyscy wszystkie osoby się zgadzały, ale tak w kontekście tego filmu wydaje się tutaj może, żeby zachęcić państwa do tego, żeby jednak obejrzeć wyrobić swoje swoje zdanie może troszkę wprowadzę dobrze tuszy mamy bohatera się Zwara sułtani to jest człowiek, który dostaje przepustkę, żeby wyjść z więzienia jestem więzieniu nie, dlatego że kogoś zabił nie, dlatego że o zdefraudowanie nie wiadomo, jaką sumę pieniędzy, chociaż część jak kwestia pieniędzy tutaj czy środków finansowych tutaj można powiedzmy, że takim pechowym bohaterem, a inwestycje, które się nie dają pieniądze pożyczone od swojego ówczesnego swą gra to wszystko się gdzieś tam komplikuje na linii życiowej, że jakby trochę z powodu właśnie tych złych wyborów i tego, że u tego szwagra ten dług zmuszony jest jakby po prostu być w tym więzieniu też, jakby z tego powodu, że nie jest w stanie spłacić swojego długu i to jest jakby punkt wyjścia dla tej historii tak to nie jest morderca wydają się to też nie jest taki w tym taka postać, którą jednoznacznie byśmy tak stereotypowo potraktowali czemu siedzi więzień jest bardziej złożona tak jak często w życiu tak jakby pewna sytuacja jedno zdarzenie wżyciu 1zła nie transakcja doprowadziła do tego rząd teraz za kratkami, ale my się takie poczucie, że ogólnie tak jakby trochę los taki świat, który nad nim ciąży bardziej wpuściło niż jego gdzieś tam jakieś takie decyzje w takim szerszym rozumieniu na tej przepusty okazuje się, że on ma swoją 1 rodzinę, której maszyna ma to rodzina, z której pochodzi matą rodzinę właśnie tego byłego szwagra byłej partnerki, która cały czas trochę nad nim wisi tutaj ten dług nierozwiązany i chciałby założyć nową rodzinę i ma swoją ukochaną, które nie za bardzo przez to, że nie są małżeństwem może się wręcz publicznie prezentować i mamy tą taką torbę taką sumę strzelba która, która tak, jakbyśmy śmieje tak metaforycznie ta musi wystrzelić mamy znalezioną torbę z bardzo drogą innymi, że zasady moja tam z ze złotymi monetami, które tak naprawdę mogłoby zagwarantować wolność naszemu bohaterowi przemysł okazuje się, że część tego długu nie, ale to jest ważne rząd chciał tak jakby o wszystko chciałby najlepiej spłacić wszystko mógł sobie sądzę ukochaną rozpocząć nowe życie okazuje się, że te monety no to tam oczywiście są dużo warte, ale w danym dniu tak trochę między Millerem lichwiarze nie do końca się wszystko zgadza finansowo tak, żeby ten bohater powiedział dobra to robimy także to znalezisko idzie na spłacenie tej części tylko ja właściwie mam wyrzuty sumienia w rodzinie też mam siostrę, która mi to w sumie mówi nie jest takim człowiekiem nie bierz cudzych rzeczy decyduje się te torbę z tymi monetami zwrócić i to zaczyna się początek końca historii poniekąd tak jakby równia pochyła takiego czynu na początku, który się wydaje czynem niezależnym czynem właśnie takim bohaterskim także tutaj oddaję coś co nie jest moje bohater najpierw zostaje wprowadzony tak jakby na piedestał teatralni każdy nawet włącznie z osobami więzieniu ważnymi chcę troszkę jego sławy takiej lokalnej gdzieś tam dla siebie prawda zatrzymać, ale początek końca okazuje się, że sprawa jest bardziej złożona jak Farhadiego bywa tak naprawdę ten relatywizm wszystkich historii tych wszystkich narracji powoduje wręcz, że firmy takie poczucie czytanie zostało ukartowane samego początku, bo jest to tak złożona sprawa te punkty widzenia i błędy, które potem są popełniane przez tego bohatera, że może takie poczucie, ale ci ten człowiek właściwie jest czym jest jego centrum moralny i bardzo ważny wydaje się w tym wszystkim jest ta postać syna castingowe świetnie wprowadzanego syn ma wady wymowy i kiedy mówi o ojcu takim oddaniem mówi taki charakterystyczny sposób, kiedy też płacze i i to jeszcze gorzej musi wtedy artykułuje myśli to jeszcze bardziej chcą wykorzystać to jego, a te braki nazwijmy to tak, żeby w pewnym momencie też ocieplić wizerunek tego bohatera wybłagać dla niego zmniejszenie kary mają w pewnym momencie za złodzieja i wydaje się, że to jest dziś historia, która właśnie na wielu poziomach uczy nas jak być bohaterem i że jej sercem bardziej niż relacja z kobietami siostrom czystą ukochaną jest taka relacja właśnie, żeby być kimś dla swojego syna, żeby ten syn premier nie widział więcej, jakby takiej sytuacji, w której ja tracę twarz, że tracą ją do końca i to dla niej serce tej historii tak ale, toteż jest, toteż pytanie o to co znaczy być bohaterem jak bardzo spektakularna spektakularnego czynu musimy dokonać, abyśmy byli przez środowisko uznani za bohatera z naszą chęcią lub bez niej tak czy bohaterstwem jest właśnie jednorazowy jednorazowy czyn czy spektakularne czy bohaterstwem jest jednak jakiś Cichy powtarzanie może nie bardzo nimi czynów, które za bardzo dają się na pierwsze strony gazet, ale jednak służą chociażby daje małe i społeczności rodzinie nie wiem małżeństwo Voo wspólnocie jakiejś czy bohaterstwem jest nie wiem przekop Mierzei Rzeszut, ale trochę Iranu czy bohaterstwem jest płacenie podatków uczciwe nawet tutaj wydaje się, że spotyka się ten paradoks prawda tej estetyki etyki tak ważnej dla Farhadiego, kiedy właśnie sam staje się tym no, którym momencie Farhadi byłby tym prawdziwym bohaterem prawdach czy może nadal nim jest dla pewnych osób pewnych grup, a też, zważywszy na bardzo złożona jest sprawa w kontekście teraz sytuacja obecnie w Iranie także mam takie takie poczucie, że tutaj nie będziemy mieć 1 odpowiedzi to jest magia też kina tego reżysera też uwagi na wielkich miejscu, gdzie jako ten widz śledczy detektyw niemalże układamy sobie tę historię noszą się znaki zapytania jeszcze Farhadi ma taką swoją ulubioną frazę z gramatyki filmowej zawsze nas takie były zostawia takim otwartym zakończeniem oczywiście w tym filmie też tak jest można o tym filmie mówić, ale tak się często mówi o takiej teorii kognitywne, że my oglądamy film, ale to co oglądamy dopiero film staje się w naszej głowie, kiedy wszystko sobie złożymy, że z PiS sens łożenia straconego z urzędu fabuła dopiero buduje się w naszej głowie do tego dochodzi tak naprawdę nasza wrażliwość nasza trauma dlatego też każdy gdzieś tam zawsze ogląda sobie swój własny film prawda no tutaj mamy taką sytuację, w której no też nie uciekniemy od tego, że ten trochę mieszka widzę po ustawia nas też w tym poczuciu tego pytania, a co ja bym zrobiła w takiej sytuacji, a co ja bym zrobił tego nikt nie odbierze Farhadi Emu, że na pewno ten film dziś tam się wpisuje cały czas takiego wspólnego mianownika tak mamy bohatera, którego 1 decyzja powoduje, że to wszystko tak się piętrzy gdzieś tam od władz mówi się, że to taki najlepszy film od filmu rozstanie 10 lat prawda zostanie 2011, a bohater 2021 to właśnie jedna z niewłaściwe decyzje czy zła decyzja, ale z znowu to to trochę także wydaje się, że złą decyzję można uratować dobrą decyzją lektura decyzja jest dobra, które decyzje właściwe i mamy 8 wielu bohaterów tej historii wiele osób zamieszanych i też możemy naprawdę polec na poszukiwaniu jakiegoś punktu odniesienia moralnego punktu odniesienia kogoś, kto na kogoś kogo będziemy się trzymać mówiąc dobrze nie wszystkim tutaj do końca wierzę, ale tej osobie tej postaci wierzy to znak zaczynamy się wszystkim przyglądać trochę trochę podejrzliwie bo, bo co chwila kolejne decyzje są wynikiem decyzji innych osób no i teraz, które z nich są właściwe, które są niewłaściwe tworzy jakiś taki szaleńczy łańcuch i jedno i odpowiedź na pytanie co ja bym zrobił w tej sytuacji wcale nie jest łatwa, bo co z tego, że postępie szlachetnie, kiedy w moim mniemaniu np. skoro sytuacja w ciągu ostatnich 15 minut zmieniła się zupełnie nie do Poznania teraz to moje szlachetne postępowanie już niema żadnego znaczenia już zastanawiać nad kolejną decyzją jak taką decyzję podjąć tutaj zaczyna się też taka gra między tym co niewinne, a dla drugiego będzie naiwne, że w ogóle ktoś tak pomyśleć, gdy i to co się będzie piętrzyć, ale wydaje się też tutaj nie sposób nie zauważyć, że w kontekście tego filmu w jego strukturze waszej 100 czy ja też jest decyzja uważa Diego takim motywem przewodnim w tych firmach, które jego widzieliśmy widzieliśmy na ekranach polskich kin właściwie prawie wszystkie, bo to naprawdę popularny twórca, który powraca z tymi firmami z nagrodami i jest ewidentny kryzys męskich bohaterów może nawet szerzej gdzieś tam kryzys męskości porów i zestawiony z takimi bohaterkami, które łatwiej podejmują jakieś odważne decyzje, które gdzieś tam są o wiele silniejszymi postaciami świetnie to było widać widać w filmie klient chociażby Echa tego są także rozstaniu tego właśnie kryzysu bohatera, a tutaj przyjrzymy się właśnie, kto dyktuje trochę warunki w tym świecie, kto wpada na różne pomysły, toteż właśnie w tej konfiguracji byłej żony siostry tej ukochanej, którą marzył, żeby poślubić ten bohater też tak jak był uwikłany jest w tej decyzji np. kobiety, która zgłasza i twierdzi, że to są mniej prawda i że niby one odzyskuje także wydaje się, że ta siła też pochodzi z takiej decyzji, że pierwsza decyzja, żeby te rzeczy zwrócić, czyli ta nazwijmy to no bardzo uczciwa, która może być też jak pokazują też fora internetowe internetowe różnie odbierana, bo niektórzy widzą w tym zagraniu też było od razu obliczone właśnie na to bohaterstwo takie normy, które dodaje czegoś takiego takiej siły dodaje lepszej pozycji, a z drugiej strony decyzja końcowa, która wynika właściwie z niego, żeby ostatecznie uratować chociażby to spojrzenie na tego syna tak żeby, żeby tutaj coś zbudować czy właśnie niekiedy jest asertywny, kiedy inni za nas decydują, kiedy popadamy w ten łańcuch zdarzeń ale kiedy decyzje wypływają od nas ja mam takie poczucie rząd jest tym filmie ostatecznie pod sam koniec bohaterem tym prawdziwym dopiero pod koniec tego filmu w tak została jeszcze czy nie zostały ze stale myśleć o tym za dużo pani powiedziała w trosce o to to już to, więc będzie na końcu nie wie co się wydarzy rzeźbienia panu myśleć nie przez powiedzieliśmy, że otwarte zakończenie, że każdy sobie buduje własny film w oparciu o swoje traumy, ale poważnie mówiąc nie tutaj wydaje się, że będziecie mieć państwo, jeżeli wybierzecie na ten sam mówię bardzo poważnie teraz też przyjemność poznawania tych różnych racji tutaj kiedyś, a Farhadi na swojej liście 10 ukochanych filmów oprócz filmu 3 kolory czerwony jak Śląskiego taki Polski wątek to dodał też takich firm szumu bardzo sobie sami Kursa ta, której opowiadaniu historii z różnych perspektyw i wiary, które jest najwłaściwszą, która jest prawdziwa także w tej układance tak naprawdę nawet jeśli ja podałam tutaj swoje równanie dziś nie wiem moralną matematyczną mojej wrażliwości ona nie oznacza, że państwo np. nie zauważyć na kontrze bohatera nawet w tym, który może się wydawać antagonistą, bo ktoś powie ten fakt, iż w pewnym momencie pożyczył mu pieniądze, a potem się zbuntował czy bohaterką nie jest pierwsza żona w tym filmie dla zgodzono też decyduje się, grając co ciekawe córka Farhadiego to też ciekawe, że obsadził tam właśnie tak jakby co ciekawe casting, więc wydaje się, że tutaj całkowicie bym ja siebie nie słucha to dobrze myślę sobie wzajemnie złamań skoro mówimy o grze, toteż warto zwrócić uwagę na doskonałą grę aktorską, ale odczycie zaznacza, że zupełnie inaczej ogląda się aktorów z takiego poza naszego nawet nie kręgu kulturowego tylko spoza naszego takiego aktorskiego podwórka bo kiedy w, kiedy oglądamy polskie kino to mamy jakąś tam grupę coraz większą grupę aktorów, ale przecież były takie czasy, kiedy tych samych nie wiem piątkę dziesiątkę tych samych aktorów aktorek właściwie obrywała czy ogrywała wszelkie produkcję w roku czy w dekadzie i tak bez zmian na to co robili to były wciąż te same twarze, więc tutaj takie spojrzenie w kierunku bazy aktorskiej, której nie znamy tak czy, którą znamy tylko kiedy pokazują się w te filmy irańskie, więc bardzo rzadko w netto to spojrzenie to jest tak jest zawsze świeże spojrzenie, ale nie wiem czy zgodzi pani może naprawdę ta gra aktorska stoi na wysokim poziomie znaczy wchodzimy też sobie także przez świetną grę aktorską, która nas wciąga techno tutaj wydaje się, że ten duet szczególnie ojciec syn porwał moje serce, czyli ten tytułowy bohater też takim swoim dystansie chwilami to, że widać, że tam zachodzić taki bardzo złożony proces, ale często też co znów sprowadza do takiej reakcji bardzo wiarygodne, że często to się dzieje w nas, ale ta jest taka reakcja dziś tam blokady takiego z uruchomienia ją na takich niuansach jakimś takim 1 spojrzeniu jakimś takim odruchu śmiechu, ale też to jest dokładnie co pan powiedział, że naprawdę idzie potraktować trochę ten film jako pewna nawiązał jako pewne nawiązanie do tego włoskiego neorealizmu ja będę podtrzymywać czy też zasadne porównanie, bo film w ogóle irańskich filmach widać, że ta szkoła realistyczna taką agencja opowiadania rzeczywistości w tych długich ujęciach prawdziwych lokacjach, szukając tych twarzy, które właśnie nie wnoszą sobą 510 poprzednich ról, jakby nie zaczynają dialogować na tym poziomie tak bardzo ważne, że szczególnie wydaje się, że to też potem rokuje dobrze Cannes tak na festiwalach typu nie nowe Horyzonty teraz kina, że możemy całkowicie czytać jak białe kartki tak nie jest to, że ten aktor nikomu dziękuję, że to jest znaczący kaski może tylko córce gdzieś tam to, bo to sobie do czytałam wiem ale gdyby nie ten reset to bym tego nie wiedział i to jest bardzo ciekawe, żeby zostawić w ogóle taką myślą państwo oglądać filmy czy właśnie co daje to, że ktoś jednak zrobił ten wysiłek znalazł swojego filmu nową twarz albo też kogoś to Niewiem, skąd tekstu teatralnego, który np. jest bardzo znany wchodzi do kina, którym tak naprawdę jest nieznany tak tutaj jak łączy te 2 światy, że ile aktor może nam wnieść twarzy nawet nie chcą tak albo kiedy np. to jest bardzo znany aktor aktorka, a tak to rolą potrafi zamazać wspomnienie, że nie widzimy go tak widzimy tę postać nie widzimy tego aktora, że to są bardzo ciekawe gdzież tam taki w ogóle myśli związane z samą naturą Zachodu z naturą ne aktorstwa, ale i też tutaj jakby ktoś by ucieka, jakby ktoś był ciekawy to ten aktor gra Rahima i sól taniego to jest tam gwiazda ich mniejsza, która też grywa w filmach, ale też musimy zobaczyć, jaki odsetek tak jest i tak irański Borys Szyc nie ja myślę, że Marcin Dorociński rola po w aucie w ciekawy swoją drogą teraz zupełnie skoczy w innym kierunku przypomniały się taka historia z filmem pokłosie nie wiem czy pani pamięta takiej Fin pokłosie Polski Polski tak tak tak to pamiętam, bo często tu tłumaczenia mylą, ale chodzi o polskim pokłosie tak ZOZ, które realizm tak i ale był wcześniej film dokumentalny zatytułowany Sztetl i to też jest sama historia nie rozum nie rozmawialiśmy o tym nie znają widać to tylko przypominam że, że w sensie nie tonie jak przypomniał mi się nie w sensie rozmowy z panią wszystkim, czego przypomniały się historia podobieństw scenariuszowych czy podobnej historii pomiędzy filmem dokumentalnym, a film fabularny, który potem powstał tak zmienił też pani oraz inżynier na ZUS udało się w 100%, ale proszę powiedzieć była wokół tego wtedy drzewa nie było jeśli zatem robi w ogóle bardzo tajemnicza historia no to jest doskonały materiał na śledztwo one dla mnie myślę, że dla pani się z interesować skoro państwo w świetnej serce robi dotyczące irańskiego Dorocińskiego w w bardzo dziękuję bardzo, docenia jak pan nie dworuje, ale nie naprawdę zobaczy zobaczy, że tak powiem, ale chętnie zbada wydał bardzo poważnie dobrze, czyli oglądać nie oglądać jak podejść jak podejść do tego etycznie czy wspierać tego o złego reżyser, który być może oszukał biedną studentkę czy wspierać tego biednego reżysera, który za chwilę stanie się ofiarą reżimu irańskiego na pewno wspiera bojowników o wolność demokrację także wolność słowa pod warunkiem, że nie są jego studentką, której pomysłem się zapoznał na ten moment wydaje się, że wspieramy tak naprawdę polskiego dystrybutora, a bardziej niż się, więc ja się z tym filmem zmierzyło nawet potem, żeby sobie właśnie spróbować powiązać z tą kwestią rzeczywistą tego, a takiego mariażu, który wyszedł między rzeczywistością, a fikcją i właściwie historia zakręciła koło dokumentu poprzez fikcję dokumentu, bo na pewno w tej sprawie będą eseje filmowe takie by można zbierać różne przykłady można dzisiejszy tak rozmowa dostarczyła nam nawet kilku, więc mam takie takie poczucie, że na jakieś tam poziomie ten film się broni i będzie sobie istniał, bo cierpi, jakby chociażby z tych wzorców jak mówiłam realistycznych i jest nim pewnego rodzaju prawda, ale też wydaje się, że taką lekturą obowiązkową po tym filmie takim aneksem jest właśnie ta sprawa, żeby też nie zamiatać budowa tak o sprawie można przeczytać w artykule w New York erze ewentualnie jeżeli, kto oś woli artykuł w języku polskim to chyba 2 dni temu, jeżeli nie mylę ukazał się też krótki tekst no dobrze taki krótki średni tekst na ten temat w Gazecie wyborczej to jest już są też odpowiedzi, bo nawet sprawdzam dzisiaj stan dzisiejszy dzień 0411. i prawnik Farhadiego odniósł się już do tego artykułu także tam sprawa będzie artykuł piłkarzy jest z 31października, a teraz już mamy to zaczyna tańczyć, jakby teraz prawnik strona itd. także to na pewno trochę potrwa, ale myślę, że zablokuje szansę całkowite Farhadiego, jakby teraz na jakieś takie powroty tego filmu doki to znaczy tak tak czuje mimo tego, że w stanach tak jak było, że to trochę tak tak dla samego filmu to wiemy co będzie to czekam na komentarz prawnika Farhadiego do artykułu Piotra Gutkowskiego w Gazecie wyborczej w bohaterowie filmów odpowiadają za swoje błędy teraz on też będzie musiał taki trochę długi tam znak zapytania, bo wiadomo to kurcze dzisiejszy dziennik, ale w ogóle tam jest i tak jest znak zapytania, bo zawsze jest znak zapytania to dziennikarz kryje za tym tak, bo chcę powiedzieć układ pomysł ale, ale za to grożą jakieś konsekwencje pisze ukradł pomysł ja też ja też stawia znak zapytania przy wszystkich co dzisiaj powiedziałem taki zbiorowy w razie czego Włosi mają takie mili są co mamy też są takie by wylewa się raz tak jakby zrobiło, ale poważnie to akurat ten artykuł zresztą bardzo fajnie jest napisane, bo zamiast kary, bo ja mam taki dostęp średni do GW, że tak powiem, więc może mam cały artykuł, ale te wybory początku recenzja o tym po tylko akapit o tym na czym ciekawy tekst to ja bym nie my broni dziennikarzy czy pan z dziennikarek nie atakuję nikogo nie trzeba ich problem Nora w komisji stoczą wysoko dla ministerstwa dobrze bardzo pani dziękuję my za dzisiejszą rozmowę Szanowni Państwo dzisiaj na ekrany polskich kin wchodzi się bohater reżyserii Asghara Farhadiego i scenariusz też został zagra pisanie chociaż, skąd pomysł z to pytanie pozostaje otwarta w podstawie otwarte tak samo jak zakończenie filmu w, a o filmie opowiadała pani Diana Dąbrowska film znawczyni serdecznie dziękuje i informacje już za kilka minut po godzinie dwudziestej trzeciej po informacjach podsumowanie tygodnia w Polsce i na świecie, na które zaprasza Maciej Zakrocki przy realizacji dzisiejszego programu wspiera mnie Małgorzata Łuczyńska, a nad jakością naszych połączeń czuwał Jacek Kozłowski Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: INTERLUDA

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Więcej niż na antenie! Teraz TOK FM Premium 30% taniej: podcastowe produkcje oryginalne, Radio TOK FM bez reklam i podcasty z audycji. Nie zwlekaj i słuchaj wygodniej!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA