REKLAMA

Co technologia może zmienić w edukacji?

Człowiek 2.0
Data emisji:
2022-11-12 14:20
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
26:23 min.
Udostępnij:

Związki edukacji z technologią bywają trudne. Wahają się od entuzjazmu po daleko posunięty sceptycyzm. Trudno jednak dziś wyobrazić sobie szkoły, które nie korzystają np. z komputerów i internetu. Jak robić to w sposób zrównoważony i odpowiedzialny? Na czym polega edukacja 5.0? O tym opowie dr Justyna Jasiewicz.

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
Jan Stradowski przy mikrofonie witam państwa człowiek w 20 dzisiaj zajmuje się edukacją dokładnie związkami edukacji technologii technologia może edukacji służyć, bo niektórzy twierdzą, że nawet mowy doskoczyć w jaki sposób możemy poprawić działanie systemu edukacyjnego o tym powiedzieć moja rozmówczyni dr Justyna Osiewicz zespołu Digital public sektor PwC Polska dzień dobry dzień dobry pierwsze spotkanie z panią doktor ostatnie kiedyś słyszeliśmy 4 lata temu staje Rozwiń » się, jeżeli dobrze liczę rozmawialiśmy o FOMO, czyli o tym zjawisku strachu przed tym coś nas ominie w mediach społecznościowych przykład takiego cyfrowego dosyć toksycznego jednak działania człowieka dziś rozmawiamy o edukacji i technologii to 2 rzeczy da się pogodzić jak rozumiem tak, chociaż drogi panie redaktorze Janku zaskoczyły mnie też w tych klatkach gaz tej rozmawialiśmy rozmawialiśmy jeszcze przed przed pandemią, która dotyka ono stanowi jakąś wyraźną granicę pomiędzy tym co co było co jest ich rzeczywiście taka sobie bardzo duża zmiana, która zaszła w korzystaniu z technologii i w ogóle funkcjonowaniu całego całego społeczeństwa pyta o to czy uda się połączyć technologie edukację no ja bym się zastanowiła czy w ogóle da się rozłączyć technologie edukację i obecnie rzeczywiście rozmawiamy nie pierwszy raz chyba czwarty lub piąty i rzeczywiście te tematy związane z edukacją z kompetencjami z kreatywnym korzystanie z technologii cyfrowych cały czas gdzieś w tych rozmowach naszych powracają i rzeczywiście też zachowaliśmy wątki również takie rocznie, żebym powiedziała technologii cyfrowych czy koszt użytkowania tych technologii wróg chociażby chociażby formy sprzed sprzed kilku lat drogą to badanie nadal kontynuowane i i zespół badaczy z uniwersytetu Warszawskiego kolejne odsłony tego raportu publikuje i przygląda się temu zjawisku te bardzo bardzo złożone mu bardzo ciekawe Emu i jest to jedno z takich zjawisk, które myślę możemy możemy mieć montowane właśnie inny w tym pejzażu korzystania z technologii cyfrowych nie tylko przez młodych ludzi, ale również przez osoby osoby dorosłe, ale dzisiaj głównie ten wątek edukacyjny rozumiem nasz interesuje no właśnie czy technologia może wspierać edukację czy technologie czy technologia może istnieć edukacji no tak jak powiedziałam jak może istnieć obecnie, a edukacja bez technologii myślę, że narzędzia cyfrowe, zwłaszcza po pandemii są tak mocno zakorzeniona już w naszym codziennym życiu rozmaitych aspektach tego tego funkcjonowania naszego codziennego czy pracy przy czy biznesie czy edukacji, że trudno jest 2 sfery rozłączyć myślę, że kluczowa sprawa jest taka, żeby technologie wprowadzać edukację w sposób świadomy w sposób odpowiedzialny w sposób zrównoważony i myślę, że dokładnie na to też też nas wrażliwi była pandemia, a która była okresem czy takim taki nowy był czasem powiedzenia sprawdzam dlatego jak całe społeczeństwo poszczególne grupy są przygotowane do użytkowania technologii cyfrowych, a o tym też no i wiele raportów badawczych powstało ogromnej grupie młodzieży, która w podczas edukacji zdalnej całkowicie za pośredniczenie przez technologie cyfrowe zniknęła z systemu edukacyjnego ściśnie się wymknęła temu, a temu procesowi kształcenia i to na pewno też jest takie jedno zjawisko ze zjawisk niepokojących natomiast technologia i edukacja jak najbardziej tak wnoszą powództwa sobie w tym roku uruchomiliśmy drugą edycję konkursu też mając i w tym roku takim hasłem, które sobie zbudowaliśmy kupiliśmy na tegoroczną edycję jest technologia plus edukacja to jest równanie jutra po bardzo mocno wierzymy i i pracujemy wokół tego tego przekonania, że technologie cyfrowe mogą wspierać w sposób bardzo efektywny, a różne obszary działalności człowieka również edukację czy to na poziomie szkolnictwa podstawowego średniego czy też napisze szkolnictwa szkolnictwa wyższego jest w tym roku mamy drugą edycję tak jak widziałam konkursu też mając skupiamy się nad tym w jaki sposób odpowiedzialnie wykorzystywać technologie by właśnie wspierać wspierać edukację i dokąd chce taka trochę przestrzeni w naszym rozumieniu, bo okoliczność do tego, żeby nie tylko odkryć talenty młodych ludzi, którzy mają właśnie uzdolnienia wysoko rozwinięte kompetencje cyfrowe w tym kierunku chcą dalej dalej rozwijać ale, żeby te talenty wyróżnić i i promować i do konkursu dzieje chcielibyśmy, żeby zechciał się zaprosić młodych ludzi skupionych w zespołach kierujące nauczycieli wykładowców i opiekunów naukowych, żeby zaproponowali rozwiązania technologiczne właśnie ci młodzi ludzie, które będą wspierać właśnie edukację, ale w sposób odpowiedzialny i dlaczego stawiamy na ty na to odpowiedzialną cyfryzacji dlatego myślę, że jesteśmy teraz w takim momencie korzystania z technologii cyfrowych jako jako społeczeństwo, że widzimy zarówno te dobre jasne strony jak również te strony trudne negatywne i tam na takim rocznie wykorzystanie technologii cyfrowych i oczywiście to jasne strony to skorzystanie kreatywne, a zwiększona efektywność różnych procesów ułatwiona współpraca i łatwiejsza możliwość komunikowania się i przełamywania barier i miejsca miejsca czasu, więc tutaj jest tutaj mamy całą masę możliwości już nie wspominając o narzędziach które, które sprzyjają Naidoo najróżniejszych aktywnością, ale ta mroczna strona, choć wychował, którym o, którym wspomniałeś o uzależnienia korzystanie nadmierne treści negatywne mowa nienawiści hejt nie chcę do tego mamy mamy całą niestety całą paletę i myślę, że odpowiedzialna cyfryzacja odpowiedzialne wtedy wdrażanie technologii również edukacji też takie, które dostrzega zarówno jasne, jakie ciemne strony technolog mam wrażenie został po pandemii ze ten związek edukacji z technologią jest takim związkiem falującym trochę są przypływy są odpływy mieliśmy 50 tuzy rozum im wszyscy myśleli, że tablice multimedialne w klasach zmienia edukację potem okazało nieszczególnie mamy takie ruchy sceptyczne bardzo pod tym kątem mówiące nawet właśnie wielcy wizjonerzy ze strony małej swoje dzieci do szkół bez technologii do takich szkół Montessori Joński takich, które są bardzo oparte właśnie o powiedzmy może nie tylko brak technologii, ale raczej takie technologie analogowe technologie trochę innego rodzaju bardziej bardziej proste i teraz mamy też coś podobnego po edukacji zdalnej, która była nam narzucona niejako przez okoliczności okazało się, że wiele szkół właśnie próbuje odejść mocno tych nazw tych technologii ograniczają np. możliwość korzystania ze smartfonów z uczniów po to nie jest nam dobre to wydaje się, że to się Zacha i coraz pytanie, w którym pionków w myśl tym razem mowa będzie jakiś w miarę złoty środek no no właśnie uśmiecham się kiedy, kiedy o tym mówić, ponieważ mam wrażenie, że to wahania rzeczywiście ten związek edukacji i technologii jest taki trochę dla Haye, który jeszcze szyb, które rzeczywiście gdzieś się dziś bój pomiędzy taką większym zbliżeniem i mocniejszym mocniejszą separacją i myślę że, gdy pandemia paradoksalnie by rzeczywiście tutaj mówimy o takich okoliczności, na które mieliśmy wpływu oddam całe społeczeństwo nie ma praktycznie musiało się przełączyć na model zdany, ale to nam doskonale pokazało, że brak umiaru czy nadmierne właśnie wychylenie jakąkolwiek ze stron nie jest dobre i tak samo jak się okazało, że dla edukacji nie jest korzystna edukacja 100% stan edukacja w 100% cyfrowa, dlatego że szkoła to nie tylko lekcja szkoła to nie tylko słuchanie nauczyciela zrobienie prezentacji od siedzenia 45 minut na lekcje 90 minut na wykładzie, który pewnie możemy mieć miejsce zdali, ale szkoła uczelnia to również relacja to również wzmacnianie więzi to nawiązywanie relacji poza klasą u tych relacji towarzyskich koleżeńskich, kiedy tego zabrakło okazało się, że ta, że edukacja zdalna się się nie sprawdza ja się tak samo, gdyby nie naturalnym stanem jest edukacja, która zaprzecza obecności technologii w klasie czy czy w sali wykładowej rzeczywiście te te takie poglądy związane, jakby prąd edukacyjne kształt dydaktyczne i negujące technologie cyfrowe rzeczywiście one one one są zauważalne coraz coraz mocniej, ale moje przekonanie takie, że to również jest w jakim sensie naturalne i są takie doświadczenia właśnie wśród dzieci wychowywanych czystą metodą Montessori, gdzie idzie ten kontakt z technologiami cyfrowymi całkowicie o ograniczony no i kursu nie istnieje, a że jest to również tworzenie nienaturalnego środowiska dla dziecka, ponieważ w toku później relacje koleżeńskie kilkuletnie nawet dziecko ma kontakt nie był z bajką, która wyświetla mam dużym ekranie przy dużym telewizorze ma kontakt z mi ze smartfonem sokoliki i takie dziecko nie jest w stanie zrozumieć czy, z czym właśnie ma do czynienia myślę, że to dobrze pokazuje, że jedyne takie, że takie ptaki właściwe podejście to jest właśnie taka droga środka i PwC na pracujemy nad takim kont na taką koncepcją edukacji 50 też ufać w końcu ją to jest projekt taka koncepcja prowadzona przez naszych kolegów z biura w Holandii tam taki interdyscyplinarny zespół bardzo mocno rozwija tę koncepcję też biuro, którym my z kolei w Polsce bardzo mocno współpracujemy jesteś też szczepimy ich z ich dorobku dlatego pozwolę o tym o tym dzisiaj w tej chwili powiedzieć i właśnie koncepcja, ponieważ ta koncepcja edukacji, więc o tym się wydarzy to taka taka droga środka, dlaczego 50 no chyba, dlatego że chyba musimy być świadomi wszystkich błędów, które zostały popełnione przy tej wszystkich podejścia do cyfryzacji edukacji, których o, których dzisiaj się wspomniałeś, czyli właśnie tego falowania tego tego zbliżania oddalania tego przekonania, że rzutnik klasie jest jest frezowanie edukacji tego przekonania, że tablica multimedialna w klasie jest frezowanie edukacji lub też właśnie praktyk, w którym mieliśmy do czynienia wielokrotnie w Polskiej szkole, czyli konieczności zostawienia smartfonach w pudełeczku na biurku nauczyciela albo w ogóle szatnie zakaże przynoszenia tego smartfona do do szkoły myślę, że żadne z tych podejść nie nie było w 100% właściwej właśnie koncept koncept edukacji i 50 zakłada to, żeby czerpać z tych doświadczeń pozytywnych negatywnych świadomie odpowiedzialnie właśnie wprowadzać edukację technologię do edukacji edukację cyfrową, a także być świadomym chociażby szans, które daje sztuczna inteligencja, a w procesie chociażby mapowania kompetencji, które daje transfer technologii cyfrowych do edukacji także właśnie wypracować takie takie holistyczne podejście do tweeta snopki cyfrowej transformacji systemu edukacyjnego edukacja 50 ja jestem człowiek 2 chłopka 02 inwestował w tym momencie, ale być może uda nam się wyjaśnić jeszcze trochę więcej, o co chodzi w tej edukacji za moment w drugiej części programu ponownie przy mikrofonie Jan Stradowski ze mną studio wciąż dr Justyna Jasiewicz zespołu Digital public sektor PwC Polska witam ponownie pytam również rozmawiać o tym w jaki sposób odpowiedzialnie wykorzystywać technologie by wspierać edukację to hasło, które przyświeca nowej edycji konkursu grantowego tak mając przypomnijmy, że to jest konkurs dla uczniów szkół podstawowych średnich oraz studentów zgłoszenia można nadsyłać do 9grudnia to taki po pomysł, żeby podejście oddolne edukacji zmieniło coś na lepsze podejście od głównej Kukiz w Polsce jest no delikatnie mówiąc kontrowersyjne skupia się o pozytywnych kwestii wydawałoby się nie, ponieważ w ogóle w dyskusję poddawana no politycy jak zwykle wiedzą swoje rozumiemy się na nich nie oglądamy powinniśmy zmieniać edukację od podstaw sami nowymi pomysłami nowymi projektami zdecydowanie tak i myślę, że czy biznesy czy środowisko organizacji pozarządowych jest właśnie taki taką taką lekką sceną, który może dobrze pewne zjawiska zdiagnozować wcześniej i wesprzeć, zanim one zostaną dostrzeżone przez administrację państwową, która z oczywistych względów działa w sposób mniej dynamiczny mniej mniej zwinne szczęście tak mając druga edycja jest ukierunkowana na młodych ludzi inna tych utalentowanych, którzy oddolnie mają coś ciekawego do zaproponowania takim odpowiedzialnym NBC frezowanie New systemu edukacji ja tylko może nawiążę do, zanim przejdziemy dalej do myślenia o tym czym jest czym jest odpowiedzialna transformacja edukacja tylko sekundę powiem o tym właśnie, jaki potencjał drzemie młodych ludziach i co pierwszej edycji nam się udało dofinansować, bo to jest istotne, że zespoły, które jasno, które będą w tym konkursie pracować i wygrają otrzymają dofinansowanie dla swoich projektów 3 najlepsze projekty dostaną granty wysokości 25 000zł, a kolejne konkursy kolejne projekty zostaną nagrodzone grantami w wysokości 5000zł te mniejsze granty będą dla 10 projektów i w zeszłym roku projekty, które zostały przy nagrodzone by pokazały właśnie jak ogromny potencjał, ale też, jakie są potrzeby młodych ludzi, ponieważ wyrastał nagrodzony pomysł na aplikację przygotowaną przez uczniów trzeciego liceum Ogólnokształcącego w białym stoku jest aplikacja nazbyt silą, która została przygotowana właśnie przez uczniów tego liceum zmyślą o nowych uczniów, którzy dołączają pierwszym roku kształcenia co jest tejże w tej szkole i trudno się odnaleźć w nowym miejscu nie wiedzą jest kasa, ale nie wiedzą, jaki z nich GP Kani wiedzą jakich książek potrzebują, a więc sami uczniowie byli w stanie zdiagnozować zidentyfikować swoją bardzo silną potrzebę wsparcia technologii w procesie tutaj takiego podejścia do do domowej szkoły i zaproponować rozgrywanie i kapituła konkursu zeszłorocznej edycji była pod ogromnym wrażeniem tego tego projektu ci młodzi ludzie dostali właśnie Grant na sfinansowanie tej aplikacji inne inne rozwiązania wzeszłym roku były z zorientowane na również na współpracę i było to chociażby Platforma do łączenia działalności kół naukowych z całej Polski także członkowie kół naukowych mogli się wymieniać swoimi pomysłami się chować lepiej lepiej współpracować, a inny pomysł polegał na tym, żeby unowocześnić tzw. gazetki szkolne, czyli po prostu, żeby informację z gazety były zamiast właśnie gazetka, żeby był wyświetlany na ekranach, które będą na korytarzach szkolnych umieszczono także no tutaj tutaj sami młodzi ludzie nas prowadzą tak powiem ma w w kierunku tych potrzeb które, które mają i myślę, że te wskazówki nam dobrze pokazują, że technologia w edukacji nie wyklucza interakcji międzyludzkich nie nie wyklucza i nie ogranicza żaden sposób empatii chociażby ten zwycięski projekt zeszłoroczny no jego źródłem jest właśnie takie empatyczne zrozumienie tych pierwszaków prawda, które do, którzy dołączają do nowej szkoły są zagubieni no przecież jest to jest to wynik, jaki dosyć wysokie wysoko rozwiniętych kompetencji społecznych, które ci młodzi ludzie mają i chcą pomóc sobie wzajemnie na nowym etapie kształcenia jako wieloletni już od jednego z takich konkursów projektanci edukacji jestem przekonany, że bardzo wiele jest ciekawych pomysłów oddolnych szkołach liceach na studiach warto wspomnieć też taką olimpiadę z zwolnieni z teorii to bardzo fajne przedsięwzięcie jest nią tak jak on aż pokazują nam tak wiele się dzieje w tej naszej edukacji, której codziennie widzimy w ten sposób nasze boryka problemami zatrudnienia nauczycieli z finansowaniem w tym klasy są spełnione bądź właśnie plan lekcji są takie jak wszyscy chcieli wydaje się, że warto podkreślić w tym momencie za bardzo wiele da się zabić dobrego na edukację tylko dzisiaj na to pozwoli chronić swoje do tego odpowiednie warunki to prawda to prawda zdecydowanie na młodych ludziach drzemie ogromny potencjał jeśli chodzi o korzystanie z technologii cyfrowych i rozwijanie tych tych technologii w taki sposób, żeby korzystali, żeby korzystali świadomie wykorzystali no bo tak jest tak, żeby wzmacniały ich technologia nie właśnie właśnie osłabiały z tego co czytałem w koncepcji edukacji 5 do kluczową rolę odgrywa tak naprawdę dobrostan osób zaangażowanych proces edukacyjny to jest połączenie technologii kompetencjami społecznymi emocjonalnymi to nacisk na tak w kompetencje społeczne emocjonalne to nie jest może od bardzo nowa, bo o tym mówię od dawna, ale są to to jest na pierwszym miejscu muszę bardzo spodobało, bo nie chcemy technologii tak naprawdę zabójczy to jest fajne, która wszystkim wpada w kotle ustawiono właśnie potrzeby człowieka takim, jakim jest absolutnie tak w edukacji 50 w koncepcji edukacji 50 w centrum jest jest uczeń jest człowiek jest osoba, która się kształcić czy też uczy czy zdobywa te kompetencje rozwija kompetencje nie technologia to jest coś co co jest bardzo bardzo istotne, że w tym podejściu systemowym podejściu UE technologia jest narzędziem, które należy wprowadzać w sposób świadomy ze świadomością ryzyka ze świadomością ograniczeń technologii ze świadomością zagrożeń technologii, a w sposób taki, w którym będzie uwzględniony, które będą uwzględnione aspekty związane z tylko właśnie z prywatnością z ze zdrowiem, a z takim właśnie LOK u technologiczną świadomością tego co mamy co może co nam nowe media dają co potencjalnie mogą mogą zabrać rzeczywiście tutaj teren ten balans jest Instytut centrum tego tego podejścia nie będę już wyliczą ile lat temu kilku rozpraw się spotkaliśmy było to konferencje, gdzie było sporo nauczycieli na widowni oni mówili wtedy bardzo otwarcie w wielu wielu laty zabrakło nam w szkole takiego przedmiotu edukacja medialna by właśnie młodzi ludzie byli w stanie oceniać źródła informacji, żeby byli w stanie poruszać się po tym, krajobrazie złożonym w sposób sprawny i bezpieczne cały czas takiego przedmiotu nie ma, więc rozumiem tu też chyba jedyną metodą są właśnie działania oddolne przez nauczycieli przez organizacje pozarządowe samorządy nic innego jest raczej nie zadziała i przez biznes sterownicze niezbędne do ostatka również, ponieważ rzeczywiście czy czyta Andrzej osy czy czy i instytucje kultury, a czy z organizacje biznesowe bardzo dużo wnoszą rzeczywiście to do tego do tego obszaru, który no faktycznie przez polską szkołę od dawna jest zaniedbany jest porzucony i taki trochę traktowany jak, a takie kukułcze jajo różni różne u rząd podrzucają różne grupą interesariuszy w szkole ten ten problem faktycznie takiego przedmiotu, którym wspomniał brakuje on kiedyś był w zasadzie może być, że Echa takiego przedmiotu były to bardzo ważnym bardzo dawno dawno temu były w polskiej szkole, bo taka koncepcja ścieżek ścieżek między przedmiotowych była taka ścieżka edukacja informacyjna medialny i ona właśnie była ucieleśnieniem tego, o czym mówimy, czyli przygotowaniem uczniów do świadomego korzystania z różnych źródeł informacji z różnych źródeł analogowych cyfrowych te to był to była ścieżka, która miała przygotować młodych ludzi zarówno do tego, żeby wiedzieli jak wyszukać informacje online w bazach czy po prostu wyszukiwarkach internetowych jak zweryfikować informacje jak docencie autentyczność, ale również wiedzieli, kiedy sięgnąć po encyklopedię, kiedy już do biblioteki, kiedy szukać informacji nie wiem w archiwach gazet zwyczajnie się jeszcze taka, że są to można korzystać nie jest takie niestety proste oczywiste zwłaszcza, gdy tak jak czasy jednak zmieniają biblioteki stoją stały się media czekami to jest bardzo fajne, bo pokazuje nawet tradycyjne instytucje mogą ewoluować w takim kierunku własnościowe to też jest bardzo istotna oś w tej edukacji 500 pamiętali o odpowiedzialności to człowieka przed światem, ponieważ niedawno w tej audycji rozmawialiśmy prof. Napiórkowskim o takiej edukacji dla przyszłości tej opowieści o przyszłości, która musi być ze swej natury konstruktywna, żebyśmy byli w stanie związać różne problemy przez tego też nam w tej edukacji współczesnej rokuje ona jest nastawiony nadal na fakty na przyswajanie wiedzy mało nadawała się na opowieść, która była w stanie porwać zdecydowanie, bo na relację zdecydowanie mało na samodzielność na kreatywne myślenie na jakąś na tak taką elastyczność przez przez całą szkołę podstawową średnią uczelnie z tego przygotowane do tego, żeby zdać maturę egzamin ósmoklasisty wszystkie inne możliwe, a testy, a zgodnie z oczekiwaniami, które będą wyrażone również kluczy egzaminacyjnych, a następnie wchodzi na rynek pracy, którym pracodawca od oczy oczekuje elastyczności oczekuje od niego, a z innego myślenia oczekuje od niego szybkiej adaptacji do zmieniających się warunków pracy do tego, że będzie różnymi zadaniami ludzie radził sposób w sposób kreatywny, a jest to rzeczywiście szkoda tego do tego nie przygotowuje i myślę, że ogromną krzywdą dla przygotowania młodych ludzi pod kątem działania na rynku pracy i efektywnego działania na tymże rynku pracy jest właśnie negowanie technologii cyfrowych, bo młodzi już nie chce coś w tej liczbami ile, o ile tysięcy milionów specjalistów wysokiego szczebla jest Finom brakuje czy w Polsce czy to w unii europejskiej w skali całego świata, bo to nie po to, się tutaj się spotkaliśmy natomiast natomiast istotne jest to, że wszystko jedno do jakiego zawodu ten młody człowiek wejdzie do jakiej branży ta branża będzie mniejszym czy większym raczej większym stopniu nasycony technologiami cyfrowymi, a naprawdę ciężko mi teraz pomyśleć o zawodzie, w którym można sprawnie dobrze funkcjonować bez narzędzi cyfrowych no niestety takie są czasy wolni od przy często zapomina, ponieważ mówimy o kryzysie mówimy o tym grozi nam wzrost bezrobocia nie myślimy o tym właśnie, aby nas rynek był elastyczny by pracownicy byli w stoczni co mogła być w tym momencie uczniowie rodzice chyba mogą zająć się tym po prostu sami na własną rękę chociażby biorąc udział w takim konkursie jak ten, który organizujecie jak najbardziej jest to przestrzeń do tego, żeby wykazać się pomysłami swoim talentem, a no i zdobyć się wymierne środki na wdrożenie tego pomysłów i żyć do kiedy można nadsyłać zgłoszenia przypomnijmy przy złożenia finalne można nadsyłać do 9grudnia tego roku natomiast, jeżeli osoby zainteresowane zdążą przed jest 15 listopada czasu jest już bardzo nie niedużo zostają 2 dni natomiast, jeżeli zgłoszenie do nas dotrą do 15listopada to uczestnicy będą mogli liczyć na dodatkowe wsparcie w postaci webinarów do doradztwa takiego działa wsparcia z naszej strony ze strony naszych ekspertów co myślę, że ułatwi przygotowanie projektu, który będzie miał szansę na zdobycie 25 albo 5000zł na pewno warto spróbować zbudować sprawdzić w takiej sytuacji na pewno warto dbać o edukację własną rękę, bo jak już niestety wiemy nikt go do nas tak do końca nie załatwi moja dzisiejsza rozmówczyń dr Justyna Jasiewicz zespołu Digital public sektor PwC Polska dziękuję bardzo, bardzo dziękuję zapraszam jak zwykle w sobotę o godzinie 1420 mówił Jan Stradowski do usłyszenia Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CZŁOWIEK 2.0

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Podcastowe produkcje oryginalne, podcasty z audycji TOK FM oraz Radio TOK FM bez reklam z 40% zniżką!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA