REKLAMA

Dlaczego ceny biletów szybują w kosmos. "Lepiej przewieźć mniej pasażerów po wyższej cenie niż więcej po niższej"

OFF Czarek
Data emisji:
2022-11-14 10:00
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
36:19 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
dzień dobry Cezary łasiczka witam państwa bardzo serdecznie zapraszam na dzisiejsze spotkanie w miesiąc temu, że się nie mylę, bo 13października obowiązki szefa Kancelarii Prezesa Rady Ministrów przejął Marek Kuchciński i to jest doskonała informacja dla fanów taniego latania, a zdaje się, że od taniego latania coraz mniej, ale być może jakieś dobre informacje dotyczące taniego latania ma pan Witold Załęski z bielskiego parku technologicznego lotnictwa dzień dobry witam Rozwiń » serdecznie dzień dobry dzień dobry obawia się, że zrobię jakiś zastanawia się jak nie będąc Markiem Kuchcińskim można tanio latać po Polsce nie tylko i po całym świecie popełnić państwa, którzy wybierali się na wakacje albo gdziekolwiek, gdzie potrzebny samolot zauważyli, że ceny są użyję takiego fachowego terminu z kosmosu, a Osą kosmosu, chociaż nie wiem czy, które ceny są bardziej z kosmosu te, które są teraz czy te, które były o tak naprawdę IT i te głosy pojawiały się już przed covidem, a bardzo głośno to mówił, zwłaszcza prezes Lufthansy, a nie da się latać za 50zł wolą nie dać sam prezes NRA, bo mówił, że zastanawia się, latając do Londynu, że bilet na jego samolot jest dużo tańszy niż bilet na autobus później z lotniska, bo to miast, więc te ceny, które były były cenami dla nas oczywiście o pasażerów wspaniały no one były cenami niebezpiecznymi, ponieważ one tak naprawdę rujnowały reagowały branż proszę pamiętać, że to zasługa zadziwiające brać jest to też branża, która popiera się na jakiś magicznych w zasadach rynkowych były takie linię lotniczą, które przez całą swoją historię nie przyniosły ani 1 roku nie przyniosły zysk takim takim chlubnym rekordzistą jest nieistniejąca już set Sobel na PL Isco to jest bardzo dziwny obszar gospodarki, który tak jak mówię no dosyć dziwnymi prawami rządzi w trądzik, dlatego że bardzo dużo się na tym rynku zmieniło i myślę, że warto o tej zmianie powiedzieć dlaczego, dlaczego obserwujemy taki znaczny wzrost wzrost c oczywiście wzrost cen paliwa ma tutaj swoje znaczenia, ale bez przesady tutaj tak naprawdę gra zupełnie inny mechanizm covid zrujnował brat covid spowodował, że ludzie przestali latać nawet nie, dlatego że nie chcieli, chociaż też nie chcieli duży, ale nie mogli nie było połączeń Platy były zawieszone w niektórzy nie mogli wychodzić by wręcz z domu traktat, więc warto dodać ci, którzy latali w czasie covidu bardzo sobie chwalą, bo po pierwsze, ceny były jeszcze tańsze niż najlepszych czasach, a po drugie, puste lotniska, więc cała sprawa związana cały proces odprawy trwało dosłownie kilka kilkanaście minut samolot były puste można właśnie było sobie rozłożyć na tylu siedzeniach znajdowały się zmieszczą cudowne czasy latając, bo w zasadzie co tydzień w Warszawie do Katowic jak tylko ruszyły proszę pamiętać, że pierwsze ruszyły loty krajowe nie międzynarodowe krajowe cudowny czas, kiedy całe Okęcie obsługiwało 10 lotów w ciągu ska z poziomu komfortu wspaniały, ale oczywiście to była sytuacja to była sytuacja zupełnie irracjonalna natomiast czy co u nas spowodowała ona spowodowała dosyć istotne masowe zwolnienia i to paradoksalnie bardziej na ziemi niż odpowiedź to znaczy te zwolnienia bardzo dużym stopniu dotknęły lotnisk no i z nastąpiła bardzo Szewczyka sytuacja dziwna sytuacja sytuacja taka, że teraz mamy rok 2020 i powrót czy lotnictwo następuje ono o wielkim przytupem ludzie mogą latać, więc chcą latać nie latali przez 2 lata, więc mają w i chęć środki na to, czyli pojawia się ogromny, bo popytowych natomiast po stronie podaży mamy straszliwy by straszliwy korek w postaci braków kadrowych, zwłaszcza na lotnisko, a umówmy się do przerzucania walizek z samolotu na taśmy jak wielkich kwalifikacji nie trzeba mieć, ale już do tego, żeby zostać wpuszczony na płytę lotnisko co być sprawdzony i wyszkolony takich ludzi nie jest łatwo pozyskać w związku z tym, a ci, którzy odeszli w pewnym stopniu może się też na tę branżę obrazili, bo jeżeli, jeżeli jest to branża tak niestabilne, jeżeli to jest branża, która w razie jakiejś no jak się okazało całkiem realne pandemii zwalnia swoich swoich pracowników mniejsze już znaleźli do pracy w innym zawodzie te także ci, którzy mieli stosowne certyfikaty zniknęli ci, którzy chcą pracować nie mają w związku z tym wielkie lotniska przeżywają straszny kryzys stałości londyńskie lotnisko wszystkie Amsterdam i Amsterdam wysyła do KLM wysyła do każdego swojego pasażera taką paniczną informacji uważajcie, bo kolejki na wyższy polu są tak ogromne, że możecie stracić w nich 3 godziny, więc bądź wcześniej dużo wcześniej go z moim państwa za wsze dosyć nicią codzienną sytuację do linii lotniczych z 1 strony miejsc jest mało z drugiej strony zapotrzebowanie jest duży to co trzeba zrobić trzeba podnieść tłem siano, ale też podniesiona podniesiona cena oczywiście nie przekłada się automatycznie na polepszenie jakości usług, bo wspomniał, bo czas uwięziony skupił no właśnie to jest pani pan o zwolnionych osobach część tych osób to są osoby, które zajmowały się naszym bagażem tak od momentu, kiedy zniknął gdzieś tam w czeluściach niedaleko miejsca odprawy apotem wynurzył się na z tej taśmy czytam na taśmie tej magicznej z tego magicznego otworu no i ich wiadomo że, lecz z przesiadką z jakim śmie z międzylądowaniem to należy wziąć ze sobą do bagażu podręcznego wszystkie potrzebne rzeczy wiedząc, że prawdopodobnie, aby duże prawdopodobieństwo, że ten nasz bagaż nie doleci razem z nami pewnie pojawi się za no miejmy nadzieję, że do tygodnia tak albo, że jeżeli mamy 2 walizki to przynajmniej 1 się gdzieś tam pojawi i wspominając odprawach w Toronto osoby, które leciały do Stanów zjednoczonych to krótki lot narzekały, że dłużej czekają na odprawy niż zajmuje samolot z Toronto Nowym Jorku itd. itd. także ceny są wyższe pytanie czy to oznacza koniec tych trudności, czyli długich odpraw i i tego, że bonie dla rozumu absolutnie nie natomiast pewnie przyczyny no to się popatrzy na logikę linii czy linie lotnicze w przynajmniej te tradycyjne mają już całkiem nieźle Lufthansa opublikowała i raport z trzeciego kwartału, z którego wynika, że od ma zyski jakich nie miała od lat i tak naprawdę z punktu widzenia linii lotniczych jest to sytuacja dosyć korzystna lepiej jest przewieźć mniej pasażerów po wyższej cenie niż więcej poniższej oczywiście to też rodzi problemy, bo samoloty stoją bo, ale tak naprawdę ja ostatnio odbyłem 3 bardzo dalekie podróże międzykontynentalne co płaci Zanie nieprawdopodobne pieniądze to znaczy zapłaciłem za nie od 200300% tego co płaci się płaciło się normalnie in w żadnym samolocie był wśród nich także Airbus 380, czyli największy pasażerski samolot, a nie było ani 1 wolnego miejsca ludzie latają to oczywiście, że to będzie powodować zyski ligi czy to czy to się, a znaczy to, że te przyczyny podstawowe, czyli tłok na lotniskach one będą znikały nie ulega wątpliwości natomiast czy, czyli te lotnicze będą obniżać ceny to jest bardzo ważne pytanie, bo ja bym pozwolił na środku, ale bym tego nie robi no wiadomo to powrócimy do odpowiedzi na to pytanie po informacjach Radia TOK FM pan Witold Załęski z bielskiego parku technologicznego lotnictwa rozmawiamy dzisiaj o tym dlaczego dlaczego teraz ceny na loty zarówno krajowe jak i międzynarodowe skoczyły tak strasznie czy jest szansa na to, że wkrótce spadną informacje o dziesiątej 20 po informacjach wracamy to wcale tak czy jest szansa do czy szansa na powrót do takich cen lotów, które cieszą radują przeciętnego chciałeś Lotnika, ale może pasażera turysta covid zrujnował branże branża była zawieszona w próżni na ponad rok to oznacza przede wszystkim spore zwolnienia szczególnie tego personelu, który pracuje na lotniska, czyli odprawy bagaży tak dalej itd. potem to też komentatorzy powtarzają, że powróciliśmy do stanu Operacyjnego tak jak przed pandemią, ale właśnie z dnia na dzień czy branża też nie nie miała przejmie niektórzy przedstawiciele branży mówią, że nie dostali tej informacji z wyprzedzeniem, że nowości z dnia na dzień rządy różnych państw zdecydowały na dobę to latamy tak jakby pandemii i nigdy nie było co też mówią przedstawiciele branży przełożą się na to, że to przygotowanie do powrotów w sensie zatrudnienia od średniego personelu nie było tak płynne jak by wszyscy chcieli pan Witold Załęski z bielskiego parku technologicznego lotnictwa opowiada o tym co się stało i jakie są perspektywy na powrót do tego co było albo jak będzie wyglądała nowa normalność, czyli mamy powrót, ale tak jak pan mówił bardziej opłaca się przewieźć mniejszą liczbę pasażerów drożej niż większą liczbę pasażerów taniej tak jest i to z punktu widzenia linii lotniczych tak natomiast to co jak i ja zdaję sprawę z potwornie trudnej sytuacji, jakiej jestem, bo oto mam zamiar przez najbliższe parę minut w przekonywać słuchaczy, że może wcale nie chcemy, żeby wróciły aż tak nie byle tylko czy w, dlatego że ta sytuacja, która była przed pandemią ona tak naprawdę toczyła całą tę branżę jest coś takiego jak Ks czekolady w stanach Zjednoczonych nie wiem czy pan redaktor zna taką historię, ale w stanach Zjednoczonych czekolada zawsze kosztowała tyle samo to różnie bo kiedy 10 centów potem przez wiele wiele lat 1USD i nikt nie proponował wyższej ceny, ponieważ wszyscy sprzedawali po 1USD, ponieważ ceny szły w górę w związku z, a nie można było tej ceny zwiększyć potem, który był pierwszy zwiększył ten, gdy przegrał w w związku z tym co można było robić można było podmienić składniki można było schodzić z jakości można było zamiast KK dać tam jakiegoś innego suwak w perfekcję amerykańska czekolada owiec wysokie otwarcie jest ktoś skup w i trochę taką czekoladę mamy już w amerykańską w lotnictwie, ponieważ ten ten wyścig na coraz niższą cenę przy zobaczyć jak kupujemy bilety kupujemy bilet oczywiście racjonalnie z naszego punktu widzenia natomiast rzuca się w wyszukiwarkę trasę, którą chcę się pokonać wybiera się ogólnej tańszą najtańszą ofertę, czyli ta konkurencja cenowa jest ma ogromne znaczenie jesteśmy skłonne lecieć przez jakieś lotnisko przesiadkowe nawet całkiem nielogiczne ja swoim życiu parę razy leciałem przykład Chin przez Paryż już po 6 godzinach podróży byłem nad Warszawą z powrotem dlatego, dlatego że było, że było to dobrze, żeby ta natomiast, a ten wyścig główną w kierunku taniości on powodował, a że tak naprawdę z spadała jakość te ceny po wiecie państwo nie da się latać poniżej kosztów oczywiście, że dać tylko ktoś musi do tego dokładać albo dokładają, a właściciele linii lotniczych, które w dużym stopniu są o państwowe, bo strzelimy dokłada tylko albo dokładają do tego lotniska które, żeby uzasadnić swoje istnienie zaczynają obsługiwać pasażerów czy zaczynają oferować liniom lotniczym obsługę w cenach zupełnie nie, popierając tych nie pokrywających koszty teraz jest np. wielka dyskusja na temat rozbudowy lotniska Modlin, ale lotnisko w Modlinie nie ma pieniędzy na rozbudowę swojej infrastruktury, dlatego że lotnisko w Modlinie obsługuje, owszem, 3 000 000 pasażerów natomiast każdy pasażer płaci za grosze grosze, które nie pozwalają na akumulowanie jakichkolwiek jakichkolwiek pieniędzy w związku z tym tak naprawdę ta branża nam oferują oferowała ceny bardzo niskie natomiast cała każdego innego źródła stąd bankructwa linii lotniczych stąd opłaty my oczywiście tego nie widzimy się cieszymy, że możemy się do Londynu o, gdy to rodziny pojechać za za 50 co, ale to o tyle obiektywnie nie kosztuje 50zł koszty przejechania się samochodem Warszawy do słuchacza papę albo albo i to bardzo to powiedzmy sobie tak są tacy, którzy mówią dobrze rozumiemy ceny zmieniają wszystko idzie w górę chcemy zapłacić trochę więcej albo inaczej jesteśmy gotowi zapłacić więcej za za bilet natomiast warto zwrócić uwagę na to, że pewnie w Cannes nazwał w tym przypadku amerykańskiej czekolady linie lotnicze też poszły tym tropem tak to nie tylko mówił o poszukiwaniu przedziwnych połączeń, ale także o zmniejszeniu odległości między fotelami czy też obcięciu różnych rzeczy, które były wliczone w cenę biletu nie wiem je mówi o jakości posiłków tak czy też alkoholu, którym był częścią, a potem przestał być częścią tak dalej tak dalej, czyli ci, którzy nawet zdecyduje się zapłacić za wyższą cenę niekoniecznie dostają ten standard, który był przed pandemią tak jest takież, bo to jest to jest tak naprawdę czas odbijania sobie strat, które poniosły linie lotnicze w trakcie w trakcie covid i oczywiście, że to się nie utrzyma na tym poziomie, który jest w tej chwili to znaczy to ja myślę, że każdy z prezesów linii lotniczych się o to oto mógł natomiast no bądźmy realistami i zawsze ktoś pęknie zacznie latać trochę taniej potem ten następny będzie musiał się jeszcze trochę taniej itd. tak dalej pytanie czy czy dojdziemy do granicy absurdu, która była już przekraczana proszę pamiętać, że coraz częściej pojawiają się argumenty o charakterze ekologicznym, a że jednak ślad węglowy przez lotnictwo zostawiany jest bardzo istotne, że masowe latanie jest uznawane za jedno do z z jedną z największych zagrożeń dla, a dla środowiska no więc, bo i tych argumentów przeciwko tak tak rozwinięte temu i tak niemu lotnictwu za chwilę się pojawią opłaty środowiskowe, bo nie muszą się pojawi tak jak przypływają do wszystkiego on już się pojawiły już linie lotnicze parę lat temu, ale 10 lat temu zaczęły wprowadzać taką dobrowolną opłatę oczywiście nie płaci i ja się przyznaje, że także nigdy nie zapłaciłem natomiast za chwilę zacznie być ona za chwilę zacznie być obligatoryjna, więc tych czynników, które będą zwiększać cen, chociaż ja-li rozliczą go sobie budować dowolne opłaty jak by ukrywać przed pasażerem może dlatego nie płacimy, bo czujemy, że różnego rodzaju opłaty na te rzeczy, na które których nawet nie wiemy został już wbudowane w cenę biletu przy nigdy nie została trwale cen, ale jeżeli po biletu kosztuje stówkę do Londynu już 1 stronę to mogą się tam działa dlatego od pana k jak ona kupująca oraz drzew wzdłuż lotów już teraz nie ma, ale były takie czasy, kiedy się za 59 od tych latało lobby pro to pamięta pan 54 no wie pan nie zależy jak pan zdefiniuje Londyn jak oczywiście, bo w odległości do 100km od Londynu to tak po z lotniska w odległości od 100 do 100 km od Warszawy to ma działają tanie linie lotnicze ale, ale to nie zmienia faktu, że fizycznie nie da się polecieć samolotem za 50 000 000USD spalający tony paliwa na odcinku Warszawa Londyn za stówkę nie dać to jest fizycznie niemożliwe same koszty bezpośrednie są dużo to, że ich stawali się co co z tym zrobić po informacji, jeżeli pan pozwoli, bo te zbliżają się nieuchronnie jak tanie bilety pan Witold Załęski z bielskiego parku technologicznego lotnictwa opowiada o przyszłości lotnictwa, a dokładnie tym czy będzie taniej nie będzie taniej na razie nie wygląda to Szanowni Państwo zbyt dobrze, ale liczę na to, że może na koniec pojawi się jakiś lotniczy kaz z rękawa wysunięte informacje o dziesiąty 40 po informacjach wracamy rozsiane jak moment metod Gadu-Gadu Szanowni Państwo, a tymczasem grupa Emira AIDS za w pierwszej połowie roku finansowego 20222023 osiągnęła zysk netto na poziomie 1 000 000 000 ponad 81 000 000 0001 200 000 000USD także także tak, a wtedy spał w przeszłości, a to atut waży 100, a część maszyn dolin i zbierając chyba chyba nawet na trasie Warszawa do Gdańska jedna z maszyn rocznie Niemiec stoi starsza przy przegląd korzysta radców zresztą ktoś jeszcze zatrzymuje kiedyś po popularne wśród ludzi pan Witold Załęski z bielskiego parku technologicznego lotnictwa czy ma dobre wiadomości pan czy coś ktoś chciałby, aby pan właśnie plan by nas przekonać, że dziękuję, które muszą wprowadzić coś drożej jest lepiej Rosja jest lepiej nie czyta UE po pierwsze, zwracam państwu uwagę, że latanie jest wciąż najtańszą formą od dużo w i to jest aż dziwne i jak krótkich odcinkach ono jest najtańszy ja mam wspaniałe rozdanie, ponieważ tak jak powiedziałem oko 50× w roku latam do Katowic w i rzeczywiście jest drożej znaczy jak kiedyś zatem bilet kupowany tygodnia na tydzień bez żadnego systemu bez żadnych umów po prostu przez przeglądarkę w płaciłem 200250zł teraz płacę 300320zło Warszawa Katowice obie strony nie ma najmniejszej szansy, żebym zrobił ten odcinek samochodem za takie pieniądze na to, że jeszcze zadam panu pytanie się zna pan jednak jedno pytanie, zanim do końca wszystko wyjaśni, bo przed informacjami powiedział pan, że fizycznie nie da się przelecieć za te przysłowiowe 53100zł Warszawy do Londynu, bo sama benzyna tyle kosztuje no tylko, że z tego co się orientuję to zarabianie pieniędzy czy wytwarzanie zysku przez korporacje nie polega na tym, że jeżeli się nie da polecić fizycznie za tyle to znaczy, że tego nie robimy tak często zyski są generowane różny sposób to znaczy np. taki sposób, że część samolotu przeznaczy pan na Cargo tak na tym Targu Cargo zarabia pan tyle, że to w pewnym sensie część strat np. z tytułu biletów pasażerskich potrafi pokryć tak poza tym teraz, jeżeli pan jest właścicielem lotniska albo też właśnie właścicielem samolotu albo właścicielem innych sympatycznych rzeczy może pan generować dodatkowe zyski, sprzedając ultra drogie posiłki i napoje na lotnisku, sprzedając powierzchnię reklamową w samolotach itd. itd. to, że nie da się, że benzyna jest droga i ryb nie da się porównać, gdyby wyprawy samolotem do Warszawy do Katowic czy skoczkowie do Katowic do wyprawy do wyprawy z samolotem samochodem od roku to inaczej inaczej się zarabia inaczej się zarabia, więc to chodzi o znalezienie takiego modelu, ale to jest to jest magia, którą stworzył oczywiście o Leary, który był i czy jest geniuszem właśnie zarabiania tego typu tylko że granica została przekroczą co mówi sam prezes Rainera, że sama Podlasie już wobec to on zawsze właśnie mówię co innego to on stworzył ten model, w którym głównym ich głównym źródłem zarabiania była reklama województwa podkarpackiego w czasopiśmie albo zmuszanie regionów, w których miał latać samolot do reklamowania się jakieś z jakieś ogromne pieniądze na samolot tak czy oczyści się zdaje sprawę z tego, że modele sposoby zarabiania są różne natomiast, a lotnictwo też przewożenie ludzi i towarów jeżeli, a ten kort liczne od lat jeśli nie dziesięcioleci jest i nie opłaca nieefektywny ekonomicznie to kiedyś musi obejrzeć chodzić był pewnym casus Belli do te, gdy do dla tej sytuacji, żeby było pozytywnie to i ja nie wierzę w to, że te ceny się utrzymają to znaczy one one na pewno zaczną rozpadać myślę, że on już zaczną spadać przed sezonem letnim, a przyszłego roku natomiast moim zdaniem one nie wrócą do 5310EUR, w które 510EUR w tym roku jeszcze w tym roku miałem okazję lecieć za 29EUR z Bawarii w czerwcu z Bawarii do Palermo, a te takich cen w tym są w tych 29EUR są opłaty lotniskowe wszystko tak naprawdę pan c cena biletu pewnie z 55, więc pewnie taki poziom cen nie wróci natomiast oczywiście rząd wróci poziom cen dla nas akceptowalny w tej chwili w tej chwili lot do do Paryża to to są 2000zł sposób to jest poziom oczywiście, który wydaje się niemożliwy do utrzymania, zwłaszcza na tych krótszych lotach, bo taty krótszych lotach mamy mnóstwo alternatyw gorzej z tymi najdłuższymi tutaj graczy jest niewielu oni mogą się bardzo mocno trzymać na połączeniu z Buenos Aires np. gdzie gdzie obsługuje to Niewiem 67 największych linii lotniczych i w i oni mogą tak szybko nie pęknąć z tymi cena na połączeniu Warszawa Londyn to będzie szybciej połączeń dalekodystansowych pewnie będzie dłużej proszę pamiętać, że jeszcze do tego dochodzi wzrost cen na kierunkach wschodnich miast zamieniają Rosji itd. tak więc tych czynników jest i jest sporo natomiast o ceny będą maleć nie moim zdaniem nigdy nie będę nie wrócą do poziomu, a tak niskiego jak jak to zresztą wypowiedzi prezesów tych tanich linii pokazują go czas zresztą wypowiedzi także wiceprezesa od pana Sebastiana Mikosza jasno wskazują miał być pozytywny to właśnie ma być post dzielnica o ochronie firmy no ale co ja mam mówić to co wszyscy chcą usłyszeć, że tak wiele no i będzie czytać to, o czym bycie panią, ale nie będzie aż tak tanio nie będzie śmiesznie tanio może to dobrze, bo to w nieco się utrzymywać systemu przystąpić wszyscy utrzymuje zaczynamy budować lotnisko, które u pożyczamy tym linią za darmo za darmo tylko po to, żeby uzasadnić potrzebę zbudowania lub szkół w, a więc Alinie lotnicze nie płacą za używanie lotnisk ja panu odpowiem taką rzecz to jest King kazus oczywiście, że płacą też pięknych okazów młot liga Modlin, a został wybudowany z powodów ambicjonalnych w związku z tym ważnym po potem były jeszcze problemy linii się wycofały stał pusty trzeba było uruchomić jak się mierzy potrzeby potrzeb nosi lotnisko, a ono na poziomie medialnym mierzy się w liczbie obsłużonych pasażerów, więc jeżeli modli obsługuje 3 000 000 pasażerów w szczycie swojego swojego istnienia tam osiemnastym dziewiętnastym roku to jest dużo to jest bardzo dużo to jest wielki sukces lotniska Modlin, ponieważ aż w świat trzeszczy, bo nie ma takiej takiej przepustowości to szkół w czy wybudowanie tego lotnisko było sukces no było wielkim sukcesem tylko nikt nie mówi, że Jan UR w szczycie płaczu 5zł za pasażera, czyli 3 000 000 pasażerów rocznie przełożyło się na 15 000 000zł do 100gr to jest to nie pokrywa żadnych kosztów żadne czy energia w tej chwili nie kosztuje wiec i tu się, że trzeba oczywiście problem, ponieważ są, nawet jeżeli to nie jest średnio 5 tylko 10 to 2×, więc mamy to są to są zupełnie zupełne grosze to ktoś za to to może centralny port lotniczy rozwiąże problemy z ma nie będzie centralnego portu naprawdę naprawdę kiedyś to za co płacimy tym wybitnym specjalistom i i fachowcom, którzy tam działa Bast OOU przygotował się pan do naszej rozmowy sprawdził pan, kiedy żeśmy pierwszy raz rozmawiali o tym sporcie, bo ja sprawdziłem w 2017 roku 5 mamy piątą rocznicę naszej rozmowy o centralnym porcie komunikacyjnym to lotniczy no i co co się zdarzyło 5 zapłaciliśmy dużo, ale wysokie pensje ekspertom, którzy rozumiem wciąż jeszcze główkują zastanawiają się jak najlepiej skonstruować ten port tak, żeby no on pozwolił wstać z kolan to no właśnie, bo to jest problem, że powstaje infrastruktura nie o to żeby, a i obsługiwać ruch lotniczy tylko po to, żebyśmy stawali szkolą Radom już wstaje skoro podobno do 2040 roku 1 800 000 obsłużyć posła, że ostatnia opublikowali eksperci taką, a taką o perspektywy jest to 1 000 800 się to, że to właśnie po co powstanie lotniska tak jak Radom czy cpk tak dla prawdę i no bo za to wszyscy płacimy, ale rozmawiamy o polityce rozmawiamy o lotnictwie z punktu widzenia lotnictwa nie mam zielonego być zostałem zaproszony do tego doby obecnie w NIK jako też dotrzymać cokolwiek wypowiedzenia lub no wie nie mam zielonego pojęcia, o co powstają o UE są symbolami i naszego stania Colon o odejść, że go to jest problem dobrze, ale czy mu mosty lotniska stadiony, o co mam tyle stadionów i u też byśmy stawali szkole czy to mamy specjalne będziemy mieli lotnisko nią Polacy nie gęsi mają swoje lotnisko pięknie Panny to przez robiony trochę pustawe, ale to też nie będzie miał tam pewnie pracować jeszcze jak w polu będzie to lotnisku w ogóle, a to będzie mamy problemy z z zatrudnieniem ludzi na Okęciu ciekawe czy będziemy mieli para para nowy wszystkich, bo czy chcieli jeść nie wiem to dla mnie to dla mnie to temat nie merytoryczny to też temat o charakterze politycznym budujemy lotnisko, bo chcemy mieć niż byśmy mieli lotnisko czy nie nie będziemy mieli wyższa niż my się tam nie wydać nie ma na to pieniędzy to jest zbyt wielka inwestycja nie da się zrobić bez pieniędzy zewnętrznych ani zewnętrznych, aby być wypadać może jest to, że samorządy dorzucą możesz możesz się ciekawe jak interes będą miały piękny poza interesem politycznym czy to jest najlepszy czas, kiedy trwa wielka wojna między Stanami Chinami czy to jest najlepszy pomysł żeby, żeby finansować z kapitałów Sićko, ale tonie tak czy owak znaczy na pewno centralny port lotniczy, żeby taką zrobić tutaj paralele nie wpłynie pozytywnie na spadek cen biletów żaden sposób będzie bardzo drogi i na pewno nie będzie brał parę złotych od Odra Jane, a więc stąd pewnie pani linie nie będą chciały takie, czyli tanie już było będzie może taniej Arnie będzie to pytanie, ale właściwie nie wiadomo jak i liczymy na to, że się łamie rogi po będzie może będzie po prostu u czy myślę, że cięcie na tyle tania, że ludzie będą chcieli latać po już teraz są na część osób nie ma problemu stycznej chcemy latać co chcemy latać no tu no to po co zmieni ceny, jeżeli ludzie latają nosów i sprzedawać drożej Stali woda to chyba tak nie działa dobrze bardzo bardzo panu dziękuję za naświetlenie części te go problemu pan Witold Załęski z bielskiego parku technologicznego lotnictwa opowiadał o tanim i nie tak tanim lataniu informację o godzinie jedenastej po informacjach może jakieś dobre informacje Szanowni Państwo, chociaż takie powiedziałbym bardziej będą z gatunku żaden frajdę, czyli zakończyła się wojna ale, ale właściwie bilans nie jest bardzo ciekawy albo optymistyczne to po informacjach informacje o godzinie jedenasty Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: OFF CZAREK

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Wszystkie audycje, kiedy chcesz! Teraz TOK FM Premium 30% taniej: podcastowe produkcje oryginalne, Radio TOK FM bez reklam i podcasty z audycji. Nie zwlekaj, słuchaj wygodniej!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA