REKLAMA

Hyundai Ioniq 6, koniec Jaguara F-Type'a oraz ekologiczność aut elektrycznych

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2022-11-14 19:40
Czas trwania:
14:09 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
dobry wieczór codzienny magazyn motoryzacyjny Radia TOK FM Sławek Paruszewski Jacek Balkan dobry wieczór kłaniam się pięknie zaczynamy kolejny, że nie z motoryzacją mam nadzieję, że w dobrych formach albo w dobrej formie raczej i czego zaczniemy sław hutę szkła coś ciekawego tak mam ciekawego coś, tym bardziej że uczestniczyłam w tym oglądaniu samochodu nowego pojeździmy pewnie na początku roku zresztą bardzo cenionej przez nas firmy jeśli chodzi o samochody elektryczne, Rozwiń » bo Hyundai trzeba przyznać robi dobrą robotę wykona dokona bije rekordy jeśli chodzi o najmniejsze zużycie prądu na 100 km poniżej 15 kilowatogodziny to dość spokojnie zejść ioniq 5 znany nam już od kiedy od wakacji zeszłego roku to bardzo ciekawy samochód prawie jak bat mobilną, ale przyszedł czas na długo oczekiwanego, a Monika szóstego, który jak się trochę zdziwiłem oglądając go, że to taki kawał samochodu potem sprawdziłem, jakie to są długości ioniq 5 i znika 6 balonik 6 tak jakby ktoś zerknął niektórym stały się kojarzy z Porsche zacząłem się przyglądać no coś w tym jest z przodu mniejsza z kolei tak do połowy do słupka AB kojarzył ze starymi coupé hyundaia starymi czy jeszcze takim sprzed 5 lat kupę albo BUR tonem trochę to jest tak sklejone może nie idealnie, ale nie powiem, że to jest brzydki samochód natomiast wracam do tych wymiarów oddaje unika 5 z dłuższą o ponad 20cm ma 485 długości metr 90 szerokości rozstaw osi prawie 3m bez 5cm no to naprawdę a, chociaż troszeczkę mniejszy niż ta piątka widziałem go na pewno może wiem, że nie dotykała by sobie tam nie było, ale jak się podoba tak przynajmniej na zdjęciach czy czy to jest rzeczywiście coś co może rzucić na kolana czy też po prostu kolejny fajny samochód trochę z boku przypominający teraz widzę coraz lepszy mówi, o ile mają oni i tak już szóstym są też bardzo ładne auto po prostu bardzo odważnie zaprojektowane tak tak nowocześni ciekawe czy rządu długo będzie taki nowy niesie też spodobał ten samochód no nie mogę powiedzieć że, że wypada gorzej niż na zdjęciach, które widzieliśmy wcześniej, ale jak wsiadamy do środka to właściwie tam stary dobry znajomy nie wiem ile tam jest różnic czy można znaleźć wiele różnic między wnętrza mają Nika 5 Monika 6 raczej nie, bo to jest nowa stylizacja Polski fałszerz pewnie będzie Kijów 9 to słabi wnętrza i łatwe w obsłudze taki to jest bardzo przyjazny bardzo mi się tam podobało w środku to nic nie zmieniło, ale dobrze co wiemy więcej o tym samochodzie co wiemy co pod maską tzw. maską jeszcze nie tzw. tu bagażnik środowy bagażnik właśnie bagażnik z tego co pamiętam tor chyba nie był zbyt dużo, ale zaraz sprawdzę ile ważne jest to, że ma nawet imponujący bym powiedział w zasięgu jednak teoretyczny zasięg 600 km to mało samochodów dostępnych w Polsce tak takim zasięgu może się pochwalić to przy tym większym akumulatorze 77 kilowatogodzino pojemność mniejszy ma 54 kilowatogodzina mocniejsza wersja może mieć też napęd na obie osie prędkość maksymalna 185 km na godzinę ta mocniejsza wersja to naprawdę już taka solidne osiągi mam nadzieję, że w tym będzie wygląda na stabilny samochód 53 do setki to nie będzie za dużo, bo to nie w każdym samochodzie 53 do setki jest do ogarnięcia przez zawieszenie i układ kierowniczy mam nadzieję, że to będzie wszystko w porządku natomiast ta słabsza wersja 429km zasięg przyspieszenie niecałe 9 sekund myślę też by wystarczyło na początku przyszłego roku w Polsce w sprzedaży no już pewnie w Korei Otóż można go kupić chyba tak myślę wydaje kolejny ciekawy samochód elektryczny cena jeszcze właśnie, jaka cena dopytywałem się domyślam się coś przysnął na prezentacji, ale nie, a ioniq 5 kosztuje ponad 270 000 teraz, czyli elektryczny droższy, bo ponad 150 i Soły Marianie 150 mniej więcej już, ale więcej to jest raz od razu też doczekać się nie można to w takim razie rzeczywiście te podwyżki są tak szybko już nie nadąża nabyły przyszkolny pamiętasz poniżej 150 ale kiedy to było no to tutaj się tutaj ocena ocenach nic nie wiadomo na początku pewnie w przyszłego roku będzie Polska premiera salonowa, ale tak między wierszami wydaje mi się, że 300 000 tam już padło chyba tak będzie konkurenci no to premium jak bardzo desek UE to jest taki też podobne no czy Porsche Taycan nie wiem w tym VAT Porsche podobne Tesla na pewno bardziej skoro wszyscy stosują konkurują oni też no dobra to oni 6 dotykała siedziała z legendami w środku, a 1 rzecz Jacku jeszcze na koniec lusterka słuchaj są kamery, ale są do wyboru zwykła usterka, ale te obrazy z kamer nie są tak nisko jak audi tylko są raczej tak bardziej jak w chodzie UE, czyli są na wysokości do tych tradycyjnych lusterek to jest dobry pomysł na dobra wieś nie wiem Sławka czym żeśmy nie zatracili trochę poczucia rzeczywistości, dlatego że przez wiele lat udawało nam się echem jednak powściągać emocje myślę w jaki sposób, jeżeli rozbiliśmy samochodach, które kosztowały tyle co kawalerka w Warszawie za 300 000 kawalerki w Warszawie nie kupi, ale jeżeli weźmiemy pod uwagę, a to, że przeciętnie zarabiająca rodzina na taki samochód musiałaby za taki samochód musiałaby płacić przez 100 miesięcy, czyli ładnych parę lat po 3000zł miesięczne, żeby nim jeździć to jest wieś to jest naprawdę bardzo dużo my tu myśmy już trochę łagodniej-li ne by razem żeśmy sobie trochę starli przy przy przy przy tych cenach, bo wszędzie są takie wysokie, ale też po prostu strasznie dużo pieniędzy samochód za hyundaia już poruszamy się poruszamy się w okolicach, które kiedyś były zarezerwowane dla naprawdę wyjątkowych samochodów takich jak Porsche jak jakieś naprawdę dobre będziemy najdroższe lexusy czy czy wysokie modele audi, a może to mówimy o hyundaiu, ale zostanie przejechać 600 km na doładowaniu wiesz co dlatego nie dziwię, że cały czas rośnie jednak sprzedaż samochodów premium spalinowych w Polsce, dlatego że ich ceny nie wzrosły aż tak bardzo na to są konkurencyjne ceny elektryków nie mówi Marek luksusowych znalazłem w tzw. międzyczasie cena najtańszej Kony słucha oficjalną stronę do 52 000 to ważny, tak więc to jest to jest tak jak coś koło 150 się wydawało to i tak zresztą bardzo dużo, ale samochód udany no dobra to drogi kolejne drogi elektryk, ale mam nadzieję bardzo dobra jakość wykończenia to też trzeba zauważyć słuchaj ja myślę, że tak by takim poprowadzeniem jak państwo pewnie zauważyli je my jesteśmy trochę z tą przymusową elektryfikacją dotację jesteśmy mało mało skłonne do tego by wszystko co słyszymy wszystko co co ma się wydarzyć by to wszystko tak przyklepać, ale też, dlatego że być może dlatego, że to co robimy robimy od wielu wielu lat i pamiętamy zachwyty nad dieslami te 1015 lat temu, które były wtedy ekologiczne, jeżeli jakiś samochód był Eko był to właśnie diesel to wtedy 1012 lat temu było absolutnie do zaakceptowania przez Unię europejską przez wspaniałe rządy wspaniałych państw takich jak Niemcy Malezja Francja natomiast to się po prostu w pewnym momencie jakoś od widziało nagle okazało, że diesle są, że diesle są by rozumiem, że trzeba iść do przodu chyba trzeba też pamiętać w tym wszystkim od tych, którzy w, których nie będzie stać na samochód za 300 000zł nigdy nie chodzi o to, że wszyscy mają mieć po równo wszyscy mają być równo, ale my tutaj naprawdę zaczynamy rozmawiać o bardzo drogich normalnych samochodach normalne wielkości, które normalnym rodzinom 2+22+3 byłyby w stanie służyć do codziennych do codziennej pomocy tak jak to dlatego samochód tak rozwieźć dzieci do przedszkola do szkoły zrobić zakupy wrócić zawieźć psa do weterynarza pojechać na wakacje no już marny też trochę wspominam o tym, dlatego że pojawił się taki raport eksperta z Instytutu technologicznego karceru, który zrównał miał sobie ściągnąć na podłą tylko podsumowanie z równą emisję co 2 w Niemczech w 0102. kwartale 2022 roku jak opartemu oparto obliczenie na niemieckim miksie energetycznym 0102. kwartału 1 tego roku i mamy średnie zużycie samochodu elektrycznego na poziomie 18 kilo Wato kilowatogodzina 100 km przy obecnej strukturze produkcji energii elektrycznej w Niemczech w Niemczech, gdzie tam metod ich, jeżeli chodzi o udział Zielonej energii no to tam maleje udział energii jądrowej i energii elektrowni gazowych przez wojnę z na Ukrainie itd. natomiast rośnie udział energii produkowanej z węgla kamiennego brunatnego i okazało się, że samochody elektryczne będą produkować i mówimy tutaj emisji z gniazdka elektrycznego tak nie bierzemy pod uwagę procesu wytworzenia całego samochodu 175 g co 2km i to obliczenie obejmuje w końcu również energię, która nie dociera do akumulatora samochodu elektrycznego z powodu strat w układzie przesyłowym oraz strat podczas ładowania, bo jeżeli chcemy naładować 184 kilowatogodzinę to musimy jak wsadzić 24 do tego są też straty, które na liniach przesyłowych idą już pomijam to coś się pracy, kiedy jest zimno, jeżeli ten kryzys związany z wyłączeniem znaczy kryzys energetyczny kolejne będą wyłączenia elektrowni jądrowych w Niemczech Monika mają plan, jeżeli ten plan zrealizują to średnia emisja co 2 samochodu elektrycznego wzrośnie do 184 ramówce 2km, a jeżeli całkowicie wyłączyć elektrownie jądrowe do 196, a i to mimo tego, że ma w ciągu najbliższych był 2 lat wzrosnąć jeszcze ilość energii produkowanej przez farmy słonecznej wiatrowej jeszcze 1 cha czarny scenariusz, jeżeli dostawy gazu ziemnego pozostaną w krytycznym poziomie i energetyka niemiecka będzie musiała zwiększyć produkcję prądu zwęgla kamiennego brunatnego to wtedy ta misja w zgodzie do 207 g z 2 na każde przejechane 2 wspomniała o tym, że dla porównania dla porównania diesel emituje średnio 153g co 2 na każdy przejechany kilometr, czyli 14 mniej, gdyby silnik wysokoprężny spalał wyłącznie Eko diesla oznaczonego aż 33 to ta misja spadłaby do 115 g, a jeżeli byłby to jeszcze jakiś układ hybrydowy tylko 85, a jeżeli byłby to czysty olej roślinne, czyli byłoby to to paliwo nowej generacji, czyli rafinowane po prostu nie paliw kopalnych tylko z paliw odnawialnych tak, czyli po prostu oleju roślinnego to byłoby to 11 g 11 g co 2 wiadomo, że kto ma długopis ołówek ten sobie policzy wszystko tak jak chce natomiast ja naprawdę myślę, że powinien być to po powinien być, że raczej przede wszystkim wszyscy mówimy o samochodach elektrycznych nikt tego w Polsce w obliczu ktoś obliczył w końcu w Niemczech mamy rok 2022 ktoś w końcu obliczył w Niemczech dobrze słuchaj, a może jest ustanowienie od 2 po forsę zresztą jeszcze nie dziwię 3 tych cenach, bo też nie wiem czy to było czytelne co powiedziałem, że to 275 000 to najdroższa wersja ta, której mówiłem na końcu, czyli z napędem na obiekcie ponad 320 koni i 300 000 taka wersja będzie kosztować natomiast najtańsza ioniq 570 konny to kosztuje 200 kilka tysięcy to co i tak już dużą sumą pieniędzy słuchaj na koniec króciutko, ale coś ciekawego samochód, który musi określić sław ku no tak to tylko powiem, że tak już do tych smutków dołoży, bo odchodzi do przyszłości Jaguar F-Type 75 poszedł złożyli już 5 to właśnie mówię, że dzisiaj trochę tak trochę dobrze trochę źle, ale 75 lat produkcji takich sportowych jaguarów, bo jak wartość 100 lat ma, ale 75 lat związku z tym był x 120 chyba się nazywał, więc jeszcze jubileuszowa seria będzie napęd na 4 koła albo na tył ośmiocylindrowy 450 albo 575 koni będzie zielony lakier bardzo ładny dwudziesto calowe obręcze kół w tej wersji pożegnalnej oraz specjalne plakietki no pewnie to bez końca nie będą go produkować natomiast od roku 2025 Jaguar ma produkować samochody no chyba tylko elektryczne 3 elektryczne crossovery nie wiem 650 000zł nie mówię, że mi się płakać chce natomiast będzie też pewnie wersja tańsza czterocylindrowa 300 konna, a najważniejsze jest to, że jaguara Type już wkrótce nie będzie Sławek Paruszewski Jacek Balkan do jutra Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POSŁUCHAJ RÓWNIEŻ

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

TOK FM Premium 40% taniej. Radio TOK FM bez reklam, podcasty z audycji i podcasty tylko dla Subskrybentów.

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA