REKLAMA

„Przytul mnie. Poszukiwacze miodu”: jak w Polsce robi się filmy dla czterolatków

Magazyn Filmowy „Do zobaczenia”
Data emisji:
2022-11-19 10:40
Prowadzący:
Czas trwania:
14:12 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
reżyserka filmu przytul mnie poszukiwacze miodu Anna Błaszczyk jest teraz z nami dzień dobry dzień dobry przytul mnie poszukiwaczy miodu od tego weekendu znajdziecie państwo w kinach w całej Polsce no to jest propozycja dla nieco młodszych widzów czasem również o takich firmach w magazynie filmowym państwu opowiadamy pierwsza od dawna Polska animacja no właśnie dla młodych widzów, ale tak naprawdę dla całych rodzin jeśli możemy na początek to jakoś troszkę konkretyzować Rozwiń » ile lat mogą mieć widzowie, żeby na poszukiwacza miodu dobrze się bawili tamten zakres wieku, który tutaj przyjęliśmy to jest tak od czwartego dopowiedzmy szóstego roku życia, ale dzieci starsze takie siedmio ośmioletnie wiem, że też bardzo dobrze się bawiły na tych seansach które, które już się odbyły jak taki zakres określa ten materiał związany z przytomnie, czyli zarówno serial, jaki książka dosyć mocno definiowały już nam charakter tego filmu i też ten te grupę wiekową co nie jest takie oczywiste propozycji dlatego najmłodszego widza propozycji filmowych nie ma wcale tak duża ta nawet bym się pokusił o stwierdzenie, że nie ma ich w ogóle w ostatnich latach i tutaj wypełniamy jakąś taką no no bardzo ważną niższe i z dużą świadomością dużym takim z dużą dbałością o detal do tego najmłodszego widza chcielibyśmy się właśnie zwrócić właśnie, bo zaczęło się od książki później powstał serial dla jednej z platform internetowych teraz firmy, dlaczego w zasadzie pani zdaniem ci bohaterowie, czyli tatami i młodymi skradli właśnie serca dzieci rodziców wydaje mi się, że mają tak tak wiele naturalnego wdzięku i takiej pewnej nieporadności zarówno ten dorosły jak dziecko, że widzowie odnajdują gdzieś tam rozumieją i rozumieją ich rozterki ich jakieś poszukiwania gdzieś to gdzieś to się staje bliskie dzieciakom i myślę, że pod wieloma względami także rodzicom tutaj mówię o tej postaci tatusia no a przede wszystkim jest to mówi ogólnie opowieść właśnie mający mając na względzie też te wszystkie sezony serialu, które powstały jest to opowieść o relacji i o prostych z pozoru sytuacjach, które mogą nas nauczyć jakiś takich większych i poważniejszych prawd czyli, czyli właściwie to co to co w codziennym życiu także możemy odkrywać wdaje się, że to, że to działa na młodych widzów i na tych starszych odbiorców także, aby akurat w poszukiwacza miodów filmie tutaj mały Miś pragnie przygód ojciec drży o o jego bezpieczeństwo wszystko wydaje mu się zagrożeniem, dlaczego przygoda jest tak ważna w życiu dziecka jak pani myślała też opowiadają historie myślę, że odpowiedź się jest na nasuwa się sama to znaczy ta przygoda prowokuje do szukania innych rozwiązań niż jakaś bezpieczna określona kontrolowana przez rodzica sytuacja, a takie samodzielne poszukiwanie rozwiązań buduje kompetencje dzieci wszyscy wiemy, że jest ono bardzo ważna jeśli nie kluczowa umiejętność w rozwoju takiego młodego człowieka, bo to tam też jest takie przesłanie dla rodziców, które ja np. odebrałam, mimo że jestem rodzicem, a te to na co zwróciłam uwagę oglądając poszukiwaczy miał duże po prostu warto zaufać dziecku coś niby nie nic nie jest oczywiste, a jednak jakoś trudno dorosłym się przełamać tutaj tak jak najbardziej po 1 właśnie po seansie przedpremierowym, który odbył się chyba 2 tygodnie temu za zajął zabrał głos jeden z rodziców tata tata, który przyszedł za swoją córeczką właśnie na film i przyznał się, że zobaczą w sobie cechy tatusia i jakby odbiło to na odbicie na ekranie pewnych jego lęków i zachowanie takiej ostrożności jakoś się bardzo wzruszyło mecz byliśmy z bardzo wzruszeni tym że, że dorosły tak tak pięknie jakoś wyczuł to, o czym, o czym ten film opowiada na co trzeba uważać, gdy właśnie tworzy się tego typu opowieści i tutaj myślę o tym przekazie właśnie dla dla młodszych widzów, którzy przecież są bardzo wymagającymi widzami widzami, ale również dla reszty rodziny, które przecież do tego kina też z młodymi widzami przyjdzie no tak ten młody widz jest też bardzo spostrzegawczy obserwatorem i no mieliśmy mieliśmy świadomość tego, że najmłodsze dzieci w będą czuły się bezpiecznie opowieści, która ostrożnie dawkuje taką dramatyczną jakąś akcję czy bardzo emocjonalne jakieś sceny, więc z tak kryteria powiedział ze świadomością tego tego najmłodszego widza staraliśmy się wyważyć sposób opowiadania to znaczy nie mamy tutaj szaleństw jakiś takich związanych z dużym dramatem czy czy dużym napięciem czy montażu, który powodowałby jakiś tak dynamiczny przebieg tej akcji, że małe dziecko mogłoby nie zrozumieć czy wręcz no nie wiem za bardzo za bardzo przeżywać jakiś tam fragment filmu i jest to też jakoś tam odbicie w taki serialowej dynamiki wrażliwości przygód tych bohaterów także także cały czas towarzyszyły nam od etapu właściwie scenariusza taka taka duża świadomość i pewna ostrożność też jeśli chodzi o właśnie o wybór z tego jak mają być przedstawione te strasznie się sceny, jakie ma być poczucie humoru jest delikatne wyważone przystosowane właśnie do tego do tego młodego człowieka zdolną hali tak takich takich percepcji innych i rozumienia jak to wygląda od od pani strony właśnie od strony reżyserki net na ile ważna jest dla pani również ta strona wizualna, czyli to, żeby po prostu ta animacja była no doznaniem estetycznym od jest to bardzo ważne ja jestem 1 nogą w animacji można powiedzieć, że drugą ręką ilustracji może tak powiem te 2 te 2 dziedziny jakoś się na mojej drodze zawodowej od wielu już lat przeplatają uzupełniają wzajemnie książki z ilustracjami Emilii Dziubak, czyli właśnie oryginalne źródło tej inspiracji do powstania filmu są przepięknie ilustrowane to jest Marka sama w sobie także strona plastyczna jest dużą dużą pieczołowitością i niezwykle przemyślany sposób przygotowana te postacie książkowe musiały zostać zaadaptowane na potrzeby filmu, ponieważ nie jest możliwe przeniesienie takich materiałów ilustracyjny książkowych 1 do 1 właśnie na materiał filmowy chociażby, dlatego że ci bohaterowie muszą mówić będą się ruszać pokazują różne emocje i to z czysto technicznego punktu widzenia wymaga no takiego lekkiego on dopracowania filmowego tychże postaci studio pić w Krakowie zajmowało się właśnie taką stroną kreacyjny i przygotowaniem całego świata filmowego ME no tam każdy każdy detal każda roślina drzewo listek ma ich jakąś historię nie znajduje się przypadkowo w kadrze pewne jest właśnie jakiś duży zespół, który nad tym pracuje, bo wiadomo, że no wbrew pozorom animacja często zabiera więcej czasu też przygotowanie niż np. filmy fabularne ta praca jest DM bardzo długa bardzo żmudna dziś właśnie chcemy, żeby ta animacja wyglądała no tak jak wygląda np. poszukiwacza miodu tak mogę stracić, żeby wyglądało to w ten sposób, że właśnie w Krakowie był taki zespół ilustratorów pod przywództwem Ewy Skowron art dyrektor, która koordynowała te wszystkie prace i czuwała nad spójnością taką wizualną też całego filmu razem z Ewą tutaj współpracowaliśmy i przygotowywałyśmy właściwie każdą kolejną lokację każdą kolejną scenografie wymyślaliśmy i tak zastanawiałyśmy się czy ona pasuje dobrze zadziała im już tutaj był to był to ze spółki kilkunastu osób, które zajmowały się tylko wyłącznie graficzną stroną filmu, a następnie właściwie chyba około 100 osobowy zespół animatorów no wprawiał te nasze misie ruch to był to była to było studio animacji Animex, które pracowało znajduje się w Chinach i też jest koproducentem filmu powiedziała pani na początku, że jest mało takich filmów kina właśnie dla tego typu tej grupy odbiorców de jeśli chodzi o wiek, czyli tutaj rozmawiałyśmy o począwszy od cztero latków, dlaczego w zasadzie przecież widownia jest to i to wydaje się, że bardzo szeroka tak widownia jest, ale wydaje mi się, że no to jest taka banalna odpowiedź, ale bardzo dużo tutaj rozbija się o finanse produkcja filmu animowanego jest czasochłonna i nie należy przez to do najtańszych produkcji i Polski Instytut sztuki filmowej wspiera wspiera takie produkcje, ale właściwie nigdy nie jest w stanie sfinansować całości takiego przedsięwzięcia, a z kolei prywatni dystrybutorzy i jakiś, jakie się jednostki które, które mogą mogłyby wspomóc taką produkcję zwyczajnie mają możliwość korzystania z materiałów, czyli tzw. kontentu już dostępnego gotowego sprzedawanego na cały świat i nie do końca jest to takie proste, żeby uzyskać dodatkowe finansowanie na taki duży projekt, a jednocześnie najmłodsza publiczność jest często z jak za zabierano ją odbiera jak jakiś tam części firmy dla starszych widzów, czyli powiedzmy dla tej następnej grupy wiekowej takiej 68 czy tak tak jak jak starszych starszych widzów po prostu im pytanie oczywiście co takie najmłodsze dzieci mogą zrozumieć z produkcją dużo szybszej dynamice i sposobie opowiadania historii brakuje nam brakuje nam bardzo takiego wyboru i różnorodności i mamy nadzieję ja mam taką osobistą nadzieję, że być może właśnie przytul mnie troszeczkę przypomni o o tym najmłodszym widzom i o tym, że jest to bardzo istotna też grupa docelowa, do której trzeba kierować się na dobrze się pani czuje w tym w tym świecie właśnie chce pani więcej zostać z tymi z tego typu produkcjami z tymi właśnie młodszymi widzami w dno w pewnym sensie tak się trochę złożyło, że pracuje wciąż z takimi materiałami dla małych dzieci, ale myślę o projekcie w i takim autorskim już dla starszego widza dorosłego widza są jakieś projekty i też one właściwie już pomalutku kierują do dorosłej widowni co jest dla mnie oczywiście znowu w nowym wyzwaniem, ale też bardzo kuszącą opcją po tak długim obcowaniu z tym takim miękkim łagodnym światem właśnie dziecięcego kina no zapraszamy bardzo gorące też zastanawiam jak też na animacjach łatwiej się płaci niż na filmach nie wiem czy pani też tak ma, ale no nawet mi się zbliżyły oczy nieraz podczas oglądania poszukiwaczy miodu wspaniale bardzo się cieszę to tutaj na pewno niebagatelną rolę odgrywa piosenka to mogę zdradzić, że też jest piosenka w filmie, która wyciska łzy no tak oczywiście ten wspaniały przekaz, czyli jeśli nam jest źle po prostu ktoś nas musi przytulić my musimy kogoś przytulić, czego bardzo gorąco państwu życzę na początku tego weekendu bardzo dziękuję Anna Błaszczyk reżyserka filmu przytul mnie poszukiwacze miodu była z nami bardzo dziękuje dziękuję bardzo, film już w kinach, a kolejny magazyn filmowy do zobaczenia już za tydzień w sobotę po dziesiątej rano za dziś bardzo dziękuję Patrycja Wanat do usłyszenia na łacie audycja nic straconego publikujemy wszystkie jako podcasty na tokfm PL Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: MAGAZYN FILMOWY „DO ZOBACZENIA”

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Więcej niż na antenie! Teraz TOK FM Premium 30% taniej: podcastowe produkcje oryginalne, Radio TOK FM bez reklam i podcasty z audycji. Nie zwlekaj i słuchaj wygodniej!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA