REKLAMA

Izera oraz nowa generacja Toyoty Prius

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2022-11-21 19:40
Czas trwania:
12:44 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
dobry wieczór codzienny magazyn motoryzacyjny w poniedziałek Sławek Paruszewski Jacek Balkan kłaniamy się pięknem witamy w nowym tygodniu, a kilka ciekawych informacji niekoniecznie wszystkie będą związane z motoryzacją elektryczną o duże zaskoczenie cha umie umiał to już no ale data zacznie tak oka dobrano zaoczne zaczyna, bo trudno się nad tym prześlizgnąć niezależnie od tego zaraz powiemy o tym sądzimy nad tym podpisaniem porozumienia między electromobility Poland, a Rozwiń » firmą, czyli wzrostu nie ma czym wspominaliśmy, ale chyba w zeszłym tygodniu może mówiliśmy może tylko poza anteną, że 2 wersje były rozpatrywane przynajmniej tak myślę koreańska Platforma albo Platforma chińska co to jest to Platforma, bo to ważne są bracia wniosku ale, ale poczekam twarzami najważniejsze nie na sam początek no była jak działem nie poczekaj jak my traktujemy w ogóle cały ten projekt tak jak Arrinera, którą z, którą szczęśliwie pracę wygrałem parę lat temu, a czy i czy czy wtedy czy też jest to traktuje się ze słomy czy też jest to coś co faktycznie ma szansę zaistnieć nie życzę jak traktujemy jak traktuje to także bardzo bym chciał, żeby to zaistniało no bo nie uciekniemy przed elektrycznością jak mówią swoich oczekiwaniach jakby, z czym się mierzona no mierzymy się z projektem, który ma spore opóźnienia mierzymy się z projektem no jak powiedział państwowym na razie Narodowym coś przypomina mi to ten turecki to, ale nie słowem, które epoka, bo zadania dla posiadania, ale nie daje mi odpowiedzieć to daje mi odpowiedzieć, więc ja traktuję jako Polski projekt na razie tam jest 80% polskiego kapitału plus spółki elektroenergetyczne, w którym też państwo ma większość, więc to to na razie nie ma żadnych firm prywatnych w tym i przede wszystkim chodzi o to, że od 3 ma być jakiś Polski samochód i ten, który ja widziałam ten, który pokazano nam 2 lata temu 2 lata temu pokazano nam 2 to jest samochód kompaktowy pomysł jest dobry, żeby robić samochód w tym segmencie elektrycznych, bo to jest 40% sprzedaży kompaktów albo SUV-ów kompaktowych w Europie to i to nawet się zwiększa poszukiwano tego inwestora to wszystko ma kosztować pierwsze samochody wiesz, kiedy mają zjechać, bo ja no rzadko chodzą na konferencję, bo to co jest na konferencji można od razu przeczytać w internecie, ale stał ten samochód pojechałem zobaczyłem wnętrze też widziałem przede wszystkim za 3 lata dopiero zjedzie najprawdopodobniej, ale czy naprawdę wiedzieć to nie samochód przypomnieć, że kiedyś były zapowiedzi 2023 czy to będzie kosztować 65 000 000 000zł wątpię to są takie w tej chwili zapowiedzi natomiast noty czym się electro Mobility pochwaliło tym, że podpisało porozumienie dotyczące współpracy z koncernem willi ma na licencji koncernu, czyli Platformę, czyli coś taką dolną część tak by kręgosłup, do którego mocuje główne elementy tak jak silnik zawieszenie nie będzie wiązki elektryczne kierownica to jest Platforma dostosowana do samochodów o długości 45475 o pojemności akumulatora od 50 do 70 kilowatogodzin i jest wiadomo, że ta może być silnik maksymalnie o mocy 200kW, czyli daje to przyspieszenie wszystko wałkiem tyle dowiedziałem dowiedział, o czym dowiedziałem się więcej, ale to trochę odpowiedź na twoje pytanie też na koniec powiem bardzo bym chciał, że w Polsce był produkowany samochód elektryczny, ale wiadomo po drodze są wybory nie wiadomo co będzie z państwowym kapitałem najlepiej, żeby jakieś prywatne spółki potem też odkupiły trochę udziałów, bo wtedy one myślą też o interesie swoim finansowym to często jest bardzo dobre myślenie jeśli chodzi o biznes, a jak oceniasz jak dużego słomianego misia lub trochę jest to słomiany ogień jest to trochę wydmuszka niemu wieś tak jak w marinie generalnie najlepiej wychodzi na nas na słomianych inwestycjach, bo już Janie oceniam tego pozytywnie czy ja w to wierzyłem miałem jak dużo zapału teraz regularnie wszystkim stacjom telewizyjnym odmawiam komentowania tego, bo tak dobrą sprawę wieś albo się okopuje po stronach tych trochę obłąkanych, którzy wierzą absolutnie nic albo się kupuje po drugich po drugiej stronie tych, którzy wierzą absolutnie wszystko, czyli a, jakby odmawia komentowania tego tematu, dlatego że jest to temat polityczna nie motoryzacyjnej naszym skarbem tak to prawda, więc pozostanie tak trochę w środku oglądałem samochód wygląda jak jeden z modeli willi, ale za 3 lata może wyglądać trochę inaczej normalne elektryk przeciętnej jakości ani Super ani słaby i rzeczywiście pozostawmy to już zobaczymy, kto będzie rozwijać, ale 3 lata to nie jest tak dużo, bo nie ma żadnej już na swoim jest duży nie jest dużo pytanie czy coś co zrobić nie chcę tego zrobić wiesz jak dla mnie PPA potencjał tego samochodu jest zerowy znaczy, jakby wszystkie te patriotyczne nuty one są fantastyczna i całe tło paliwo polityczne do klatek wszystkim oto jest absolutnie Super tylko dlatego totalnie nie potrzebujemy z będziemy może potrzebować, bo będą jakieś samochody potrzebne za 3 lata ale kto wie czy to nie będą przyjeżdżać z zagranicy z Niemiec Skandynawii używane elektryki 3 czteroletnie wtedy ta 0 będzie miała problem, bo nie wiadomo, jaka scena dobra przejdźmy do czegoś bardziej realnego o bardziej realny Toyota prius pierwsza generacja koniec lat dziewięćdziesiątych druga generacja, którą już to taki samochód trochę eksperymentalny nie był zbyt ładne byłby zbudowany jak Toyota Echo wyglądał, czyli Toyota Yaris, ale w wersji czterodrzwiowej piękność to niebyła, ale był to bardzo oszczędny samochód bardzo sprawny za to generalnie, jeżeli nie zardzewiała do tej pory jeździ na następnie mamy drugą generację, którą już żeśmy wjazdach testowych jeździli, który mieliśmy trochę zastrzeżeń np. duże zużycie paliwa podczas jazdy autostradą, ale spodobał nam się ten samochód trzecia generacja była bardzo fajna czwarta generacja też fundowała no ale samochodem roku tak ów, która była pamiętasz no 20000506. rok, jeżeli to była nasza ja jeździłem też pierwszą przy okazji jazd czwartą powiem to trochę jak golfem pierwszej General no tak co w modowe ita ita czwarta już tam zauważ też, że są kolejne układy hybrydowe one są coraz teoretycznie praktycznie też coraz cichsze coraz bardziej dające większą dynamikę i to czwarta generacja, mimo że nie mi się podobała trzecia to jeździła lepiej za bardziej dynamicznie i też oszczędna jest dniem czy zauważyli bardzo mamy piątą upraw na wszystko generalnie dobrą stronę, a teraz jest 1 taka cecha charakterystyczna, która nadała myślę kierunek tej całej hybrydy za co, ale też pokazała kierunek autom elektrycznym to 1012 lat temu 15 może jak to powinno wyglądać to znaczy pierwsza Toyota prius nie odniosła sukcesu zbyt wielkiego była bardzo dobrym samochodem, ale wygląda jak Toyota Yaris sedan czy była taka sobie natomiast na drugą czy wasz proszek pierwszego roku to było w ogóle tylko Japonia 300 sztuk ktoś zaczynał bardzo powoli no tak jak rok druga druga generacja była już samochodem wyraźnie odcinający się ona była jednocześnie też manifestem to jakby ci, którzy się powiedzmy 20 parę lat temu urodzili na pewno tego nie pamiętają my pamiętamy, że jeżdżenie toyotą prius Stanach Zjednoczonych przez gwiazdy chodziło Leonardo Carpathii akt czy udział wszystkie największe niech będzie ten Capri, ale to zadawanie szyku było trochę zwracania na siebie uwagi samochód się wyróżniał, ale program właśnie osi wyróżniał, ale też jednocześnie dzięki temu można było zademonstrować swój proekologiczne kierunek życia trzecia generacja też była inna niż inne samochody można powiedzieć była taka najzwyklejsze w całej tej w całej historii inaczej może nie w porównaniu z jedynką, ale od dwójki była zdecydowanie spokojniejsza normalniej sza na nas czwórka to jest samochód znowu koncepcji po z bardzo odległej przyszłości samolot szalone, jeżeli chodzi o kwestie wizualne i mamy piątka tak, ale co jest ważne w trzeciej generacji dorzucono napęd hybrydowy doładowany gniazdka i trzeciej generacji zmieniono pojemność silnika 151 nosi imiona pozostała taka do tej pory prawda no właśnie się zmieniła natomiast dorzucono jeszcze 1 wersję nadwozia, czyli był prius plus co się zmieniło silni jednością odchodzi do przyszłości będzie teraz dwulitrowa hybryda większą 15% akumulator litowo-jonowy tym razem już nie klubową Darkowi jak wcześniej auto ma 194 konie łączna moc jest 73 koni mocniejsza niż ten samochód, który jeździł do tej pory, czyli czwarta generacja Prusa od Plusa od zera do setki 72 sekundy 2,5 sekundy ponad szybciej niż czwarta generacja jest opcja napędu na 4 koła ma też dodatkowy silnik elektryczny przy tylnej osi, a może do 100km/h jak dziś za ważna wiadomość jak na tak do 100100km można na prądzie, ale ważna wiadomość jest taka, że w Europie będzie dostępny tylko wariant doładowany z gniazdka, który będzie miał 2l 223 konie w sumie Tomasz przyspieszenie poniżej 7 sekundy setki aż 6 no no właśnie 66 i zauważ, że ten samochód jest krótszy od poprzednika kilka centymetrów jest szerszy jest niższa 5cm proporcje zmieniły jest nie wiem czy to się ze mną zgodzisz, ale dla mnie jest naprawdę ładny czwarta mi się średnio podobała z tym tyłem tutaj we wnętrzu też nie jest nie jestem jakoś zaniepokojony jak do niego zaglądam tu nie jest za dużo ten ekran się na konsoli środkowej natomiast corolli cross corolli po faceliftingu nie podoba mi się za bardzo kameralna środków w przyszłym tygodniu powiem, bo chwilę węzła w pożarze w dywagacje wchodzimy straszne możemy dokończyć prezesa no właśnie dochodzi dokończymy właśnie to jest prostowała, że plug-in będzie też mówiło się jakimś po jakiś pojemności czy mocy, która nie będzie w ogóle u nas dostępne to jest 223 konie doładowane z wniosku tak będzie w Europie tak będzie w Polsce, ale dobrze cieszę się bardzo uzupełniła się tę informację, którą ja przygotowałem od jakże ważne istotne kwestia natomiast wydaje się, że najważniejszą kwestią przypadku toyoty prius jest zużycie paliwa co generalnie była taka tendencja do tego, że on był jak najniższe jak najniższa z każdą kolejną generacją natomiast w przypadku tej generacji to zużycie paliwa zmniejszyło się bardzo na bardzo nieznacznie liczone w Milach na Galon mam tylko to zużycie paliwa tej amerykańskiej wersji tej europejskiej plagi nam na zużycie paliwa będzie tak tak liczone wg tych absurdalnych norm europejskich, czyli będzie wynosiła tam jakieś 05 coś takiego natomiast ach tak natomiast w przypadku w przypadku tej wersji amerykańskiej, czyli takiej zwykłej czystej hybrydę zużycie paliwa będzie minimalnie minimalnie mniejsza, ale zobaczą ile dostaje tak ładniejszy samochód szybszy samochód sprawniejszy samochód no więc, jakby to, że to jest tylko troszkę ciut bardziej oszczędne myślę, że nie robi nikomu wielkiej różnicy on mnie nie rodzi wiele okazji na tego tego sprawdzić zobaczymy plug-in będzie wg mnie bardzo drogi w związku z tym nie wiadomo jak to będzie w Polsce to jest inna sprawa, że ten samochód on jak przez bardzo wysokie ceny powiedział nawet zaporową cenę po prostu został też mają dostęp do drugiej generacji to co oni z 200 sztuk sprzedali 150 wyrzucą to tam po kilkaset sztuk na pewno występ ten plug-in rzeczywiście kiedyś można było 20 km przejechać teraz 50 teoretyczne gdzieś tam 60 przyjechał 18 uważam, że to był sukces dobrze ja mam nie kończymy Sławku tak traktował żonę fajnym samochodzie, ale tym fajnym samochodzie trzeba było przerywać toyocie prius to byśmy się rolnik może zapisać, że za dużo mówiliśmy to inna zrobi Olszewski Jacek Balkan bardzo dziękujemy do jutra Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Więcej niż na antenie! Teraz TOK FM Premium 30% taniej: podcastowe produkcje oryginalne, Radio TOK FM bez reklam i podcasty z audycji. Nie zwlekaj i słuchaj wygodniej!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA