REKLAMA

Dobre prognozy dla cen paliw? Nie ma i nie będzie!

Codzienny podcast gospodarczy
Data emisji:
2022-11-24 07:00
Czas trwania:
05:27 min.
Udostępnij:

Polscy kierowcy już niedługo odczują w swoich kieszeniach zmianę globalnej geografii dystrybucji ropy naftowej oraz wycofanie polskiej tarczy antyinflacyjnej. Ceny benzyny i - przede wszystkim! - oleju napędowego będą rosły ze względu na nadchodzące unijne embargo na rosyjską ropę, wynikające z tego zmiany na europejskim rynku oraz, w Polsce, powrót podatków nakładanych na paliwa z obniżonych do "normalnych" poziomów. Tylko VAT na paliwa pójdzie w górę z 8 do 23 procent! Rozwiń »
Partnerem odcinka jest OANDA TMS Brokers Zwiń «

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
podcast powstał przy współpracy z domem maklerskim Oanda TMS Brokers codzienne podcast gospodarczy zaprasza Wojciech Kowalik ten odcinek będzie o paliwie i jego cenie oraz o tym, że i tak już drogie benzyna i olej napędowy znów będą drożeć Europa jest na ostatniej prostej na drodze do wprowadzenia embarga na dostawy tankowcami rosyjskiej ropy naftowej za 1,5 tygodnia surowca z Rosji nie będzie można przywieźć startami do europejskich portów z Europie trwają dyskusje nad Rozwiń » dodatkowym utrudnieniem dla Rosji nałożeniem limitu ceny na wprowadzaną z niej Europe tak, ale handlujący i ubezpieczające handel nie mogli tego robić, gdy cena przekracza określony poziom na razie trwają dyskusje jak miałby być wysoki za wysoki sprawi, że Rosja nie poczuje sankcji za niski doprowadzi do globalnych brak surowca i podniesie jego cenę na całym świecie 2 miesiące później, czyli w lutym wejdzie w życie kolejny zakaz tym razem importu gotowych paliw wiz dla transportu paliwa lotniczego oraz oleju opałowego wszystkie szczególnie ten ostatni sprawią, że będzie drożej, bo Europa będzie musiała zmierzyć się z braku realnej, ale po kolei na kontynencie nie ma wystarczającej liczby rafinerii, które przerobiły surowiec na potrzebne paliwa jak deklarują krajowi producenci ten niedobór nie dotyczy Polski tu jedno zastrzeżenie to właśnie od nas gotowa już benzyna jedzie na Ukrainę, która nie może produkować sama z dostawami surowca będziemy wspierać Niemcy, które po odcięciu dostaw rosyjskiej możemy muszą tę część zastąpić importem z innej strony tu z pomocą ma przejść Polska i Polski Naftoport stamtąd rurociągiem ropa dotrze do niemieckich rafinerii w ten sposób zmienia się globalna geografia handlu ropą naftową Rosja już wcześniej zaczęła zmieniać kierunek eksportu zamiast do Europy więcej surowca wysyła do Turcji i Indii na dodatek zamiast zmniejszać systematycznie zwiększała ostatnio produkcję na początku miesiąca wyprodukowała najwięcej surowca od chwili swojej napaści na Ukrainę, jeżeli ten trend się nie zmieni poziom wydobycia wróci w Rosji do wielkości sprzed wojny to trzeba zapamiętać ci prawie 300 dni od startu agresji i po niezliczonych inicjatywach dyplomatycznych by zatrzymać Strumień petrodolarów płynących na Kreml Rosja produkuje niemal tyle samo surowca co przed inwazją Europa pozostaje, więc dla Moskwy ekonomicznym kołem ratunkowym Unia europejska i stany Zjednoczone chcą jej to zabrać pierwsza próba za kilkanaście dni to były złe wiadomości z punktu widzenia dotychczasowej skuteczności sankcji nałożonych na Rosję, ale jest też optymistyczna prognoza międzynarodowa agencja energii zakłada, że już za 1,5 miesiąca komfortowa sytuacja na la zacznie się zmieniać Moskwa nie będzie miała, gdzie upchnąć na świecie nawet 14 swojego dziennego wydobycia nie tylko nie znajdzie kupców będzie też problem z transportem Bruksela zakazuje używania tankowców pod europejskimi flagami do wożenia ropy w Rosji w tej sytuacji wielu armatorów porzuca Bandery cypryjskie Maltańskie i rejestruje się gdzieś indziej innym część wyłącza transpondery stać się niewidzialnym na matach jednocześnie rośnie cena faktu i na koniec wątek krajowy historii o prognozowanym wzroście cen paliw rząd wygasza od nowego roku tarcie paliwową to znaczy, że zamiast 8% VAT-u jak w tym roku kierowcy zapłacą za benzynę 23% podatku to wzrost od 15 punktów procentowych i teraz uwaga benzyna będzie kosztować około 8zł za litr olej napędowy prawie 9zł, jeżeli wzrośnie cena surowca polscy kierowcy jeszcze mocniej złapią się za kieszenie tam, gdzie się da przesiądą się do komunikacji miejskiej, a tam, gdzie nie ma na rowery w transporcie będziemy, więc nomen omen coraz mocniej hamować, a już teraz mamy wyraźny dystans do ceny na stacjach benzynowych co widać wdanych statystycznych w październiku sprzedaż paliw była aż o 15 niższa niż w tym samym czasie rok wcześniej podcast przygotowała Anna Augustyn przedstawił Wojciech Kowalik do usłyszenia podcast powstał przy współpracy z domem maklerskim Oanda TMS Brokers Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY PODCAST GOSPODARCZY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Podcastowe produkcje oryginalne, podcasty z audycji TOK FM oraz Radio TOK FM bez reklam z 40% zniżką! Dobrego słuchania w 2023!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA