REKLAMA

Test: Alfa Romeo Tonale

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2022-11-24 19:40
Czas trwania:
12:47 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
to dobry wieczór codzienny magazyn motoryzacyjny witają Jacek Balkan Sławek Paruszewski dobry wieczór no i Witasz długo oczekiwana Alfa, ale długo oczekiwana na dłuższym teście i też długo oczekiwana była premiera tego samochodu to jest SUV drugi SUV Alfy myślę, że nie z myślami żydowskim stawia dużo większy ostatnio sprawdziłem ile ma 42 ma chyba niecałe 480 długości to, ale ma 450 parę popraw mieści się pomyliłam z tymi wymiarami, czyli ta forma Ottona, ale to wcale Rozwiń » nie jest samochód jest tak dużo mniejszy, chociaż wygląda na mniejszy sporo ma 453 długości prześwit 18cm sporo spory bagażnik 500l ładny samochód od razu się podoba z tych łuba z dostaw musiałem się do tych ustawia dość długo przyzwyczajać, bo taki przy ciężko mi się wydawał i do końca też jeszcze nie akceptuje nawet po faceliftingu tutaj akceptuje to tą stylizację całkiem ciemno Niemcy w całości, ale powiedzmy generalnie akceptuje wygląd tego samochodu a dlaczego długo wyczekiwany, bo premiera miała być już 19 potem dwudziesty rok potem okazuje się, że debiut został znowu przesunięty rok, bo wersja hybrydowa doładowana gniazdka niezasadnie za dobrze jeździła przypomnę hybryda jeepa wzięta w jeepie tak średnio sprawuje natomiast tak, żeby też już w całej historii mówić jak wygląda to, ale dla mnie tylko to, ale wygląda dla mnie ładnie widziałem go w kilku kolorach jeździłem nim pół roku temu, jakim szarymi nawet szary ładnie wyglądał mieliśmy w testach czerwony, a ty jak dobrano zaczynamy zawsze tego wygląda więc, zanim wsiądziemy do środka to w porze też powiesz co sądzisz w ogóle o tym pomyślę czy w ogóle warto było SUV-a małego robić, ponieważ wiadomo, że trzeba było robić, a co nie jest taki mały sukces to jest to kompaktowy SUV, ale wg nomenklatury doktor jesteśmy przyzwyczajeni kompaktowe, czyli 4 pół metra długości to jest odpowiednik volkswagena Tiguana Myśla władz, że to jest odpowiedni poziom 3008 raczej nie citroena C5 rozwoju wydaje mi jakiś taki mniejszy dziwne to jest dla mnie ma zarabiać same ale, ale zaczną składy Karoq nowy Karoq jest mniejsza kilkanaście centymetrów, ale dobrze podały takie, że to mówię do kraju to co wiesz to tam mamy przecież audi 3 Lexusa ich co robi to jest to jest segment, w którym samochody sprzedają świeże bułeczki ten rozmiar, więc crossovery SUV również stan jest odpowiedź na swoje pytania trafiają do Gosława pytanie ono będzie ona będzie niestety ta dramatycznie trudne, a za 150 000 możesz mieć hondę civic tę, którą okres żeśmy rozmawiali, a 2 dni temu i za 150160 000 możemy mieć taką Alfa civica masz silnikiem 180 koni hybryda tutaj masz też hybryda 15130 koni we civic masz oczywiście skrzynię bezstopniową tutaj masz automatyczną siedmiobiegową dwusprzęgłową skrzynię co wybierasz, dlaczego żąda wiesz no wiadomo, że wybieram Honda, ale miesiąc temu by nie zadał mi tego pytania byśmy hondą nie jeździli byśmy porównywali go do pewnie 5 innych samochodów, jakbyśmy porównywali by do zbliżonych rozmiarami SUV-ów crossoverów to już wtedy moja odpowiedź byłaby taka oczywista, bo ja właśnie są bowiem 1 rzecz wiesz jak każde pół roku temu koniec wiosny początek lata tym samochodem to był jazdy, kiedy on wykazywał bardzo niskim zużyciem paliwa, ponieważ to były drogi poza miejskie nie sprawdzałem bardzo dynamicznej jazdy w związku z tym samochód mi się podobał niewiele ma z niewielkimi zastrzeżeniami, a powiem, że wymiar tych roboty jeśli teraz też dużo jak tak jak i pewnie natomiast samochód i mniej niestety podoba jak po paru dniach niż wtedy to często tak bywa, że ma jeździć 100 kilkadziesiąt kilometrów parę godzin w dobrych warunkach atmosferycznych NATO wtedy właściwie, dlaczego się tam czepiać no, chyba że do wnętrza do obsługi, bo jeszcze, zanim ruszymy zróbmy to wnętrze soboty wtedy nie wierzyła, że ono jednak mówią, że tak jak Stelvio i dziury po faceliftingu to teraz chyba widzi, że na zakończenie powiem tylko nas wiedzą in za na zewnątrz ten samochód jest trochę narysowane tak jak Porsche Macan z tyłu WI jest ładne zgrabne z przodu jest narysowany tak jak Alfa chyba zaczynamy już nudzić ta stylizacja to znaczy generalny ile można to ciągle na tę samą melodię już od momentu, kiedy pojawiła się Alfa 159, czyli masz to po prostu takie maszty przy tak charakterystyczne dla fanów 1 stronę, jaki ma być to jest Alfa, ale z drugiej strony tak sobie myślę, że już chyba trochę ten cud się zestarzał wasz rację ja bym ten trójkąt widział w innych rozmiarach albo trochę mniejszy sportowy ma taki duży on to takie jak sam tak to, jakie delikatnie już to takie delikatnie to dobrze to już po prostu ile można, jeżeli chodzi o wnętrza już cały czas próbuje ten samochód traktować jak volkswagena Tiguana tylko próbuje potraktować jak jakiś segment premium czy to w jaki sposób jest, a czy przede wszystkim wnętrze jest dość wygodne ergonomiczne tu jest kilka dosłownie takich milusińskich zastrzeżeń typu przyciski do robienia ciszej głośniej Radia są prawa strony kierownicy i jak próbuje nacisnąć cisza to tam ma taki bardzo wysoki schodek to jest niewygodne są łopatki do zmiany biegów pożal się obłożone są totalnie niczego niepotrzebne one są ogromne łopaty i one zasłaniają dostęp do kierunkowskazów do dna i do wycieraczek kierunkowskazy są to chyba chroniczne nazywać to nie są mechaniczne które, które same odbijają tylko one są takie inne jak też wyłączyć i dopóki się przyzwyczaić, żeby wyłączyć to trzeba drugą stronę to jest skomplikowane, ale to było na tyle uwag co zresztą już prosta w obsłudze intuicyjna dobrze działa jest okej natomiast czym to wnętrza widzimy z ręką x x 1 x x 1 czy my to wnętrze widzimy volvo XC 40 czy bardziej idziemy w stronę zwykle tych samochodów takich jak po 3008 albo właśnie volkswagen odwołali się Skoda Karoq ono, że takie ono bardzo Stellantis Love tak się oczy takie ładniejsze Stellantis wymieniano BMW z premią tutaj bym wnętrza nie nie mieszał w tym sensie, że nikt nie przypominam to wnętrza żadnego samochodu premium, aby nawet tego ten ekran mi się też są czuli Stelvio Miłosz był mniejszy to on był tak ładnie budowano troszkę tak wystaje, ale nie za bardzo natomiast obsługa potwierdzam to co mówi podobno zresztą w fiacie 500 ten ekrany też jest elektrycznym mówi też jest prosty obsłużono tutaj też dużo by nie nie dorzucił jakiś krytyki natomiast im jak ruszyłem też było gorzej może może po 2 dniach były dobre, ale to złe wykańczając wnętrze on nie jest premią prawda ona jest do zaakceptowania to nie jest dobry, ale dobre tak, bo teraz Francuzi robią po 4 stało się o nim jutro ma to było bardzo jest nowy, ale to wciąż Stellantis teraz wysłać la unifikacja dobra, ale wiesz co ja ja rusza, bo nie mogę doczekać, żeby przekazać to, że najpierw byłem rozczarowany tą skrzynią pamięci siedmiostopniową dwusprzęgłową com po tych jazdach nie po tamtych jazda wiosennych po tych jazdach, kiedy usiłował mi bardzo spokojnie dynamicznie próbowałem wszystkie tryby w ogóle nie używają potem trybu daje nami, bo strasznie trzymał na wysokich obrotach i niepotrzebnie uważamy skrzynia nie jest idealna niestety jest zastanawiała się za dużo o tym mówiło się z tobą zgadzałam faktycznie pewnie tak było na trochę dostosowuje do stylu jazdy kierowcy, ale wciąż wciąż uważam, że coś w tej skrzyni dolega np. ja wolę zwykłe automaty Giulii i ze Stelvio one są dla mnie bardziej przyjazne lepiej pracują wg mnie i ten samochód też z silnikiem 130 koni nie pan, że jest ociężały, ale jest taki powiedzmy taki sobie po prostu jeździ sympatycznie przyjemnie, ale tam dynamiki, której było oczekiwało dalszych 10 sekund do setki chyba to tam nie ma no nie mieć dostęp do 30 czysto ponad 130 stosuje zastanawiam czy stawiasz 160 być może sekundy lepiej, ale wiele więcej niż na elastyczności nie uzyskałby, toteż 15 miękka hybryda wieś to dobry samochód, ale zadbała emocji chyba wzbudzający silniki też nie będzie u nas 20 nie tylko w stanach 260 koni będzie Deezer na niego czekam na pierwsze jazdy na pewno będzie oszczędny i będzie ta hybryda, którą nie czekam 13 turbo plug-in z jeepa było też aktor zło jest, a ja jak ocenia wyjeżdżają wiec zasadom to katalogowe 96 wersja 106160 koni ma 88 do setki będzie tak moje pierwsze wrażenie nie było zbyt dobre to znaczy ja się w tym samochodzie oszukiwałem cech, a poziom 3008 np. żeby Platforma Stellantis po prostu, ale i na początku wydawało się, że trochę coś w tym jest jak rozumiem samochodem kilkaset kilometrów i zaczynałem i dziwna sprawa, dlatego że on zrobił na mnie takie neutralne wrażenie na początku lat potem tylko zyskiwał, jeżeli chodzi o nastawy zawieszenia, jeżeli chodzi o czułość układu kierowniczego sprężystość nadwozia na sprężystość układu zawieszenia siły hamulca też zresztą takie samopoczucie też zagrać RO to co jak się czuje za kierownicą po Sławku to to wszystko zaczynało się im się bardziej to samochód wiedziałem, tym bardziej zaczynało się podobać i po długich refleksjach właściwości jezdne tego samochodu, ale też frajdę zjazdy, która mnie tutaj te 130 koni zupełnie nie wystarczy zupełnie wystarczało zupełnie nie przeszkadzało, że to tylko 130 koni miałem z tego samochodu mnóstwo tak po prostu zwykłej czystej przyjemności, jeżeli chodzi o wygląd tego auta w środku w kabinie to tutaj tak premier ciężko porównać, ale właściwości jest nowego samochodu one są dopracowane i tam ktoś usiadł i powiedział jej posłuchać nie może jeździć jak Peugeot my musimy zrobić tak, żeby było, że ktoś kiedyś miał Alfa osiada wie i takież no musimy jakoś tutaj dopieścić ja jestem dopieszczone tam mniejsze to podoba uważam, że tutaj to jest faktycznie bardzo postaramy to nie jest samochód, który jest niejaki on jest jakiś na temat skrzynia biegów faktycznie absurd siła raz na jakiś czas miałem z nią, a przynajmniej kilka kilkanaście takich właśnie na drobnych wahań albo w momencie, kiedy tam ma to taka jest albo pomyliła albo dzisiaj była trochę mocniej wysokie obroty ciągle trzymał, ale jest to czysto, bo oczywiście zgadzam, bo nie ma o tym mówiłem układ kierowniczy zawieszenie nie ma żadnych zastrzeżeń to hamulce i też nie usiłowałem tutaj jakiś robić torowych rekordów prędkości natomiast no po prostu walcz wypadałoby mieć jakiś napęd taki pośredni między tym 300 koni niecałe w tym 130160 by chciał mieć 200 kilkadziesiąt, którego nie będę miał diesel słuchaj uważa ze skrzynią też dwusprzęgłową tylko autom dwusprzęgłową sześciostopniową to jest ciekawe on pewnie będzie oszczędny natomiast ciekawe będzie pracować w stanach w tej dwulitrowy wersję 9 stopniowy automat, który też robił figle w różnych światach Jarek Pawlak dokładnie wolałbym już stoją 7 biegów garaż ciekawostka na koniec najtańsza benzyna 15 turbo 130 czyli o czym żeśmy jeździli 160 000 najtańszy diesel 160 000 nie ma wersji manualnej są tylko wersja automatyczna to cena dlatego ile wszystko dzisiaj kosztuje nie wydaje się wygórowana auto fajne, chociaż powiem ci jest w nim kilka takich drobnych mankamentów np. kilka razy trzeba nacisnąć przycisk sobie tylna klapa zamknęła kilka razy trzeba nacisnąć, żeby otworzyła Malle zresztą w sumie dobrze, że ten samochód się pojawił jestem z niego zadowolony z morza możecie też to alfą kiedyś zmiany nowiutką, że mam trochę chciałbym, że albo jak najlepsza tutaj parę rzeczy trzeba poprawić szczególnie skrzynie biegów, ale poza tym to naprawdę może jakiś taki napęd dodać jeszcze fajniejszy lekko usportowiony i tyle natomiast samochód generalnie myślę, że bardzo ciekawe i tutaj za dużo uważnie mam dobra robota Stellantis kłaniamy się pięknie to codzienny magazyn motoryzacyjny farma Tomala naszym gościem swoją drogą myli się to jeszcze Toma, ale Greka, ale folk gore, ale Grazia natura tylko dziękuję dziękuję bardzo, dobra Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Aż 60% taniej! Największa obniżka cen TOK FM Premium. Teraz podcastowe produkcje oryginalne, podcasty z audycji TOK FM oraz Radio TOK FM bez reklam z 60% zniżką!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA