REKLAMA

W trójkącie, czyli czego nam potrzeba do szczęścia

Interluda
Data emisji:
2022-11-25 22:00
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
52:16 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
Inter luda zaprasza Cezary łasiczka dobry wieczór Cezary łasiczka witam państwa bardzo serdecznie i zapraszam na dzisiejsze spotkanie gościem będzie gościnią nie miał zaś dowiemy się od zawsze ryzykowna wyprawa dzisiejszego programu jest niespodzianka pani Diana Dąbrowska film znawczyni dobry wieczór dobry wieczór dziękuję za zaproszenie woli pani być gościem gościnią gościnią matka no dobrze co już wielokrotnie mnie pan przedstawia tak wolę co trwa zawsze warto sprawić Rozwiń » ludziom się zmienia czasem to widzę, że panie tematy jest błaha znaczniejszą rozmowy u podstaw bardzo ciekawy rok w myśl jest ludziom się zmienia tu myślałem ostatnio nowo, jeżeli chodzi np. to ekonomię gospodarkę zarobki to raczej nie ma zbyt wielu dobrych wiadomości dobrych informacji oczywiście to zależy w jakim kto jest w przedziale w zarobków, ale to pewnie nie już nie muszę chyba nikomu tłumaczyć, dlaczego nie jest tak różowo i pewnie wiele z naszych słuchaczek wielu naszych słuchaczy jeszcze sobie ach, gdyby tak zarabiać trochę więcej może jakąś dodatkową pracę albo, ale już w czwórce dodatkową pracą, gdyby np. szef szefowa podwyższyła pensję podwoiła np. no to by było nakazał dużo lepiej, a potem musimy Kuć, jakby tak świat potroiła no pomożemy trochę fajnie było, a od razu myślimy no dobrze, a w tych naszych wszystkich marzeniach, gdyby tak nagle pojawiła się jakaś kosmiczna suma pieniędzy to nie wygrana w totolotka, bo wygrane w totolotka są takie że, że właściwie pewnie szybko wydajemy tak sobie środki jest też milionów taka sobie z kupieniem drogi samochód mieszkanie nagle okazuje się, że już niema kasy, ale że, że mamy i jesteśmy obrzydliwie bogaci tak obrzydliwie bogaci no i teraz jesteśmy obrzydliwie bogaci to wydaje nam się, że to życie obrzydliwie bogatej osoby jest nie wiem godne pozazdroszczenia, że to jest fajna rzecz być marzyła pani też być obrzydliwie bogatą w ja wiem, że jako dziecko, ale nie jest to to moich marzeń, a co panią ostra odstręcza było on myśli bycia znacznie odbycia kwot chęci bycia obrzydliwie bogatą to znaczy tych wie pan podchodzi pan do tego tematu widzę bardzo tak na oko, ale dobrze spróbuję odpowiedzieć rzeczywiście specjalny dopowiedział, że będąc dzieckiem, bo chciałam by móc wszystko pozwolić prawda ten kazus Żydzi do sklepu i ty chcesz np. 3 lalki, a mama liczy w portfelu i kupuje lalkę 1, bo nie ma na 3 no to jest myślę, ale przed radą męża Lady no to może cały sklep z tymi latami chodzi o to, że też to spektrum się rozszerza też mam takie poczucie, że tak żyje w tzw. pierwszym świecie i to co jest częścią moich problemów, a tak naprawdę nie kiedy jest śmieszne względem ogromnych tragedii, jakie dzieją na świecie, ale z drugiej strony mam takie poczucie, że żyje w ciągłym paradoksie mówi teraz bardzo poważnie to znaczy pewnej takiej samoświadomości tego stanu i uwrażliwienie pewnego, ale z drugiej strony znowu takiej pozycji no uprzywilejowane, jakby nie patrzeć, a potem się okazuje, że w tej strukturze, w której jestem tak naprawdę też nie jestem tak naprawdę uprzywilejowana, że tak dynamiczna struktura ta pełna sprzeczności, że nie wiem czy moje akurat takie bolączki społeczne wyjaśniły tylko pieniądze, czyli punkt odniesienia jakoś zawsze ważny tak, jeżeli porównuje się pani w dół no to mówi pani jestem uprzywilejowana mam Super w porównaniu z itd. zagranej, ale teraz można spojrzeć w górę powiedział jej, ale z PS przeznaczenie jest chciałbym czuła ogromną odpowiedzialność związaną z takimi pieniędzmi, gdyby pani była od Limy bogata tak tak tak miałabym coś takiego, że to trwa taka zabawa kupowanie rzeczy do pewnego momentu, a co potem jak zrobić, żeby pomóc atrakcjach zacznie się 1 komu drugiemu i to tak wydaje się że, że w w takich prawidła, że tak powiem kapitalistyczny dobrego rozwiązania nie ma i trochę tak już pomału podbija do tego filmu, który będziemy dobrze pani daje, więc ostre powołanie nie niewolnik to bardzo bardzo ciekawi że, że możemy odstraszają po prostu pewne aspekty kapitalizmu, ale zrobimy chciałbym widzieć takie rozwiązanie, w którym te najlepsze rzeczy można by połączyć taką wizją jednak bardziej opiekowania się społeczeństwem, więc ja myślę, że w tym chodzącym, że chciałby stworzyć jakiś swój własny system, ale mam wrażenie, że Markle i Lenin podobnie zaczynali jak pani no i nawet wystosuje lekarz, skąd tak świeży umysł w tym filmie na początku tak, a wodę, a potem patrzymy na świat jako na farsę tak wszystko na początku tragedią a kiedy powtarza drugi raz jest farsą trafia się wiąże z tym dzisiejszym my z filmem tym naszą rozmową inspirowaną filmem to ja powiem punkt trój kącie też Polski tytuł, a film Rubena Östlunda, a przy czym jego oryginalny tytuł to jest trójkąt smutku tak i to też wyjaśnia czemu ty co to jest w ogóle nazwa, ale taka figura trójkątna na dzisiaj właśnie myślę, że pan kogoś jeszcze zaprosić Zawisza rzeczywiście tak to było zbyt ostrego niezbyt oczywiste no byłoby notarialną to nie z panem takie rzecz symetria jest estetyką głupców, a zatem cechy tylko podstęp w tak to jest film, o którym wszyscy słyszeli jak się okazuje, jeżeli naprawdę się rozmawiałem z takim 1 znajomym i mówi Afrykańczyk co 2 jest klucz jest wsią, a więc druga jest pewnie to taki tam taka szalona komedia nagrodzona złotą Palmą no dobrze są pokazy przedpremierowe możemy zachęcić do takiej zasadzie, że wydaje się, że jeżeli ktoś siedzi trochę takich tematach festiwalowe, a no nie ukrywajmy, że żyje coś takiego jak taki drugi obiekt taki jest obieg multipleks sowy pewnych premier potem są osoby, które bardzo mocno śledzą, żeby wreszcie zobaczyć filmy nagrodzone nie jest taka zgoda złota palma znikąd, bo jest to twórca, który już tam dziś sobie podeptał, jeżeli chodzi o swoją karierę był już na kilku festiwalach coś zaproponował, ale myślę, że tak naprawdę tym większym takim zaskoczeniem, że na początku było, kto to jest to było ze sprawą jego wcześniejszego filmu, który też dostał złotą palmę złotą palmę Cannes, czyli dysk ze to rzeczywiście był taki przełom wszyscy zaczęli o tym ludzie byłam przekonana, że ludzie właśnie czekają na niego kolejny film to jest takie no czekam na nowego luda zaskoczył nie ma tak, tym bardziej że, jeżeli będzie bardzo zaskoczony, tym bardziej że zwiastuny tego filmu pojawiają się już w kinach polskich przy okazji innych filmów, które są w kinach no to taka jest trochę strategia marketingowa dystrybutora i Super film premiera na początku przyszłego roku, ale cieszę się, że rozmawiamy o nim teraz się pojawia radę odbył się pojawia w kinach tak tak tak on on miał słusznie mówi tylko pokazach Kaczyńskich, ale miał w wielu miastach Polski swoje przed premierę buda była taka bardzo fajna inicjatywa, która mam nadzieję za rok zostanie powtórzona kas Turka konfrontacji konfrontacji kiedyś były takie konfrontacje filmowe bardzo popularne w latach sześćdziesiątych siedemdziesiątych później teraz jakby wraca ta idea właśnie zebrania wszystkich najgłośniejszych tytułów i rozmowy z widzami i ten film już można zobaczyć dobrze to kto porozmawia o tym filmie na początku to co dystrybutor pisze na swojej stronie Otóż jest to szalona komedia, chociaż muszę przyznać, że nie wiem czy to jest dobry opis gatunku, której akcja rozgrywa się na luksusowym jachcie pośród najbogatszych ludzi świata ocean szampana może pieniędzy i kapitan, który zawsze płynie pod prąd prawo występu ego Harrisona tak zaczyna się rejs na miarę naszych czasów amen nie wiem zbyt dobrze mówi, że wykryta dać coś, ale itd. i to się znajdą państwo na stronie, a więc to nie jest zdradza niczego jeszcze statkiem podróżuje para modeli celebrytów kart jaja, ale wycieczka szybko przestaje nadawać się na instagram nagły sztorm, a raczej dobrze w sprawie, że owoce morza wracają tam, skąd przyszły i demolują jak ta wraz z nim w sensie ten sztorm demoluje, a wraz z nim rozsadza całą społeczną hierarchię wywołujący salwy śmiechu dobrze w także te także te taka tak jest opis dystrybutora dotyczące tego filmu no ale oczywiście rozumie, że to nie chodzi o takie tanie nabijanie się, chociaż może trochę też, ale właściwie kogo się śmiejemy można by zapytać tropem rosyjskiego klasyka najwyższy wydaje się, że warto może by było zakorzenić ten film trochę w twórczości tego wszystkiego twórcy, bo wydaje się, że nie jest dziś kontynuacją pewnych motywów tematów, które gdzieś wcześniej nie mogliśmy zobaczyć formalnie, a przede wszystkim tematycznie no strun jest takim socjologiem współczesnym kina takim filmowym socjologiem, który uwielbia w ramach światów, które tworzy, a wybiera sobie często takie mikrokosmos psy jakieś takie przestrzenie, które możemy potem symbolicznie czy alegorycznie jak potraktować i upatrywać tam tak naprawdę szerszej refleksji o społeczeństwie o nierównościach klasowych o bardzo różnych tematach, które pewnie dzisiaj powiemy i mógł to być np. kurorty zimowy mógł to być np. świat i instytucji kulturalnych też takich muzeum sztuki współczesnej teraz jest to po części świat mody po część jak wydaje się, że ktoś zacznie naprawdę Kopacz w tej jego ważności to taka chęć obserwacji jest już nawet widoczna w taki jego krótkometrażowy c incydent w banku to jest 10 minut możecie państwo zobaczyć z napisami angielskimi sieci na YouTubie i to jest taka próba rekonstrukcji wydarzeń napadł na bank, gdzie ludzie po prostu obserwują z 2 takich szczególnie świadków tego wydarzenia, którzy trochę nie widzą jak się ustosunkować do tej sytuacji czy na początku się wydaje czy trochę na żarty a kiedy się dzieje to czy zareagować i wydaje się, że to pozycjonowanie tych bohaterów i co nie będą obrzydliwie bogaci jak pan powiedział na mega luksusowym statku czy będą kuratorami sztuki czy będą dziś mieszkać w jakiś takich dzielnicach, które niektórzy określimy jako slamsy to w tej praktyce zawsze taka chęć by jak człowiek ZAK zachowa się w takich warunkach właśnie, które wytrąca go z takiego bezpiecznego no właśnie można by było też skwer tutaj tego bezpiecznego kwadracik społecznego znaczy my byśmy chcieli, żeby ta struktura, która przecież taka dynamiczna pełna sprzeczności była dla nas wszystkich równa, żebyśmy mieli te same obowiązki, żebyśmy mieli te same możliwości, żebyśmy czuli bezpieczni no interesy osób tam pokazuje tak ale gdzie są tego granice jak sobie stawiać granice względem tego co jeśli to wszystko się wytrącić i trochę tak jak pasażerowie tego jachtu po prostu zostanie zniczy i trzeba będzie na nową strukturę społeczną odbudować albo po prostu się w niej odnaleźć wydaje się, że ten film jest z 1 strony taką konsekwencją też taki bardzo ciekawych często genialnych obserwacji tego twórcy ja osobiście jestem fanką bardziej tego filmu skwer wydaje się rząd był ciekawszy bardziej złożony też takim my też ostrą znam jego poprzedni film turysta, który bardzo mi się podobał i widziałam, że to jakiś talent, ale tym skład pamiętam, że nie rozwalił na upadki, bo to trochę opowiadało też o świecie, który znam je, żeby była kuratorką sztuki, ale no troszkę kręcę się w tym świecie tak też ciekawe, kiedy ktoś stawia lustro nie proszę sobie nie dworować notek na takiej zasadzie, że były ostatnie lata więzienia sobie no to i co i przyglądałem się temu różne galerie mają do zaproponowania, ale także przyglądałem się potencjalnym nabywcom kolekcjonerom ludziom, którzy przyglądali się i oczywiście to jest fascynujące np. tek różni się różne różnią się targi sztuki polskie od np. londyńskich okej wracając do tychże akcji, że rząd zawsze opowiada o władzy i czy to będzie w takim kontekście społecznym genderowe tym naprawdę możemy tutaj różne kategorie wyróżnić to wydaje się, że on wprowadza nas przez taki bardzo ciekawe furtki i wizualnie nawet bardzo atrakcyjne chociażby ten świat tutaj tego luksusowego statku, ale to jest zawsze taka opowie wspólnego mianownika i to lubię tego twórcy, ale mam wrażenie, że w trójkącie jest taka chęć zrobienia takiego filmu, który będzie chciał łączyć wszystkich, że to będzie taki film na multipleks trochę i w kinie art handlowym na rogu wie pan w dużym mieście tak jakby i i teraz mam nadzieję, że dziś musi uda część tych bym idei, które tam są, których pewnie sobie za chwilę powiem będziesz tam przebija, ale mam też takie poczucie, że próbuje tak bardzo szeroko, jakby i, że niekiedy to jest takie rzeczywiście ten zmianie no tak to był właśnie główne pytanie takie co o mówiąc brzydko wynosimy z tego filmu czy skoro przeczytałem kilkakrotnie, że tu chodzi śmiech śmieszna może uratować, że jest to komedia satyra to czy śmiech jest najważniejszy czy też tak jak pani mówiła o u Ostróda chcemy dowiedzieć czegoś więcej, gdy to jest kolejny film władzy no dobrze tylko o władzy powstał już tyle filmów, że pierwsze pytanie, które może uważny widz albo Wicka podmiot oka albo podmiot sobie zada to jest pytanie czy dowiedział się czegoś nowego rozumie, że mogę się tego samego dowiedzieć w jakiś inny sposób, bo pewnie część filmów jest takim tematem FR glinę, który zostaje przetworzony po raz kolejny tak, ale czy dowiedziałem się czegoś nowego czy coś ten film wnosi w sprawie władzy zamożności nierówności ekonomicznych relacji między nie wiem uczuciami itd. czy coś nowego kapitalizmie itd. tak dalej czuje pani, że dowiedziała się pani czegoś nowego co otworzyło pani oczy albo zainspirowało do dalszych poszukiwań no wie pan pan podchodzi do tego z taką złośliwą ironią, które je, ale trzeba dla nich tak tak trochę tak jest trochę i i trzeba przyznać, że możemy się wyzłośliwiać na jakiś opis, że komedia, ale jest na pewno osób reżyserem, który bardziej stawia pytania niż na nie odpowiada i nawet jeśli powiedzmy jestem tak sobie dopisze dzisiaj światło osobom, że inne, ale słyszany pan teraz wydaje powiedział panie, dlaczego wyjaśnię bo, żeby nie była nie może, bo powiedział jednak osób stawia bardziej pytania niż na nie odpowiada wcześniej poza panią dysku, czyli o rynku sztuki tak i często, kiedy kurator kuratorka wystawy pisze tekst dotyczący wystawy galerii sztuki to pojawi się taka fraza artystka stawia pytanie o kondycję współczesnego człowieka zawsze myślę kurczę to ja przyjdę na wystawie artystka udzieli odpowiedzi, bo tam czekali nawet no to wie pan to też możemy się zastanowić nad różną wizją kina to znaczy czy trochę jesteśmy przemęczeni takim właśnie ciągłym brakiem odpowiedzi jako widzowie, kiedy naprawdę zaczyna sytuacja dramatyczna i te filmy bardziej niż Profi Góra ją stają się po prostu ilustracją tych wszystkich problemu, ale nie odmówi pan tego, że stawiane jest pytanie chociażby na końcu tego finału, które jest ten finał otwartej tutaj przyjemność dla widzów pozostanie taka, że nieważne ile o tym filmie byśmy mówili no to uwierzcie państwo jak przyjedziecie to też taki powiedziałbym dość długi film z niego się tak, choć on ma 3 akty 2 godziny 30 jest otwarty finał, gdzie na pewno wydaje się, że ten finał może troszkę widzach mieszkać mogą sobie opowiadać w tym koncie jesteśmy w tym znaczeniu tak odpowiadać napytania, a co to co do tego czy twierdzenie pani przeszkadza ziarna stawia pytanie reżyser stawia pytań, ale no to z ogólnie cały czas stawiane są pytania teraz to jest pytanie na kogo przerzucimy piłeczkę, jakie panu powiem bardzo uczciwie powiedzieć, kiedy ludzie mnie bardzo mocna atakowali tak znaczy dostał nagrodę, ale była taka frakcja krytyków nie ludzie krytyce dopowiem tak krytyczni krytyce osoby piszące to spoko Agnieszki Holland Mot pamiętam te właśnie jak pan reaguje ja pamiętam, że byłam zachwycona tym i miałem taką swoją metaforę że, że wyobrazimy sobie to to tak jakby społeczne spojrzenie na kino, że jest taka duża piaskownica, w której jest dużo rzeczy też dużo brzydkich rzeczy i ten reżyser wchodzi pokazuje palcem taktu ktoś tego nie sprzątną tutaj tak należy zabawka tutaj było widać pies zostawił ślad ją zostawia w tej piaskownicy i trochę tak jakby chciał powiedzieć to się samo nie posprząta to musisz zrobić sam i podobały się np. i to za to ocenie np. Agnieszkę Holland na bardzo często bierze też Miodka i pokazuje taką swoją wizję, że na tym nie nastraja tak ja bym zrobiła tak jak ułożyła ten mikrokosmos piaskownica to nazwałem tak teraz roboczo emocjach w ten w ten sposób i teraz widać tendencję, że ta strategia stawiania tych tych pytań linii dostarczanie odpowiedzi ona z 1 strony ciekawie łączy z kompetencjami odbiorczym rzeczywiście te firmy powinny gdzieś tam widzach mieszkać mieszkają dłużej raz mieszkają krócej, ale też uważam, że nie powinno się widzieć i czasami twórców twórczynie Zatorze też mają ochotę tak jak przedstawić pewne rozwiązanie nawet ścianą czeka np. jakiś surrealistycznych pięt albo jakiś taki bardzo postawienie kropki nad i to jest pytanie co oczekujemy od kina tak i wydaje się, że tutaj to jest z tym nie wiem jakoś te 6 sprawa, którą wydaje się, że sam film ogląda, że on ten znak zapytania ma tak ustawił sobie struktury scenariusza filmu ja jestem immanentnie wpisane on nie dostarcza na końcu pewnej odpowiedzi widzę sobie Opowiedz, ale teraz cały czas taka gra z widzem, żeby tak sobie poukładać te fabuły różne furtki, żeby jednak odpowiedzieć sobie prawda pewne rzeczy, które tam zostały postawione, a to klasyczne pytanie już państwu panu daje zły głos to wydaje się, że mieliśmy to samo przy gościach to jest co by zrobił, gdyby się znalazł na miejscu tych ludzi no to już nie mówiono znowu zawsze obawiam się takich bardzo szerokich przestrzeni jak gra widzę albo otwarte zakończenie nowo myślę, że być może podobną ideę miało to miłość za swoim filmie Drum tak albo właściwie można w Pol polskich koreańskiej fuzję szkole scenariuszowej powiedzieć, że te polskie zakończenia są tak są złe po prostu tak no i może być nie to jest otwarte artysta nie chciał domykać reżyserka nie chciał opowiadać dlatego zostawiła na morze na krytykę lub krytyczka filmowa powiedzieć nie nie to to po prostu nie no dobra, ale ruchowym odkryto, że mówimy nie paczkę PPT, że jak wyjdziemy filmy i teraz Kiki weźmy złodziej rowerów weźmy Umberto de weźmiemy naprawdę, jakby twórczość wpisała się do kanonu i dla mnie podstawą humanizmu w ogóle kulturze nie tylko filmowego też krytykowana dokładnie co pan mówi jak to możliwe, że ten ojciec z synem wchodzi do tłumu i nie mamy tutaj błędy jak to możliwe, że Umberto de Starzec bawi się z psem przecież wiemy, że taki pozorny obie więc, jakby i ówczesna krytyka to tak naprawdę wysokiego c jak nie wiem pójdą Ari Stark pisała, że tak wszystko Super, ale zakończenia one właśnie nas prowadzą donikąd cóż było to już było dużo przeżyli postawione no no i tak czyni dokładnie przerobiliśmy skoro sobie ciągle musimy odpowiadać napytania może właśnie dobrze żeśmy czegoś nie przerobili nie wiem czy film ogląda nas pomoże nam to przerobić też mam wrażenie, że wciąż mówimy pewną postawą tak pan pan reaguje, kiedy mówię o grach widzę i wiem, o co chodzi tak jak widzą jak np. też bardzo lubię takich określeń widz myśli widz wie, jakie widz, który widz, z którego kina jakby, skąd pochodzi, jakby do niego background tak jak sobie to wszystko gdzieś tam układa, jakie zna kontekst, ale wydaje się też, że nie można tego robić po drugiej stronie twórców tak generalnie zapytam inaczej czy po obejrzeniu tego filmu miała pani takie takie poczucie odczucie wyczucie, a jej może się muszą natychmiast zadzwonić albo napisać do moich najlepszych przyjaciół albo znajomych, żeby koniecznie, jeżeli ten film ich życia nie będzie kompletne bez obejrzenia tego filmu wiem, że lubią dobre kino i po prostu natychmiast zadzwoni, żeby szybciutko pobiegli czy wie pan no akurat pożyczają mi to tu już dawno widzieli, bo pewnie byli w Cannes albo w Miami na darmo, ale wybudzenia oto ja chcę wam dzięki niej podszyte na pewno widzieli, a poważnie to ja bardzo często chodzę do kin polecam filmy nawet wtedy, kiedy mnie, prosząc staje przy tym sędzie z tymi ulotkami i po prostu mówię tak to jest i potrafi dobierać tak jak lekarz recepty tak jakby państwo taki film to ten na pewno też dziwnego tam poleciła to będzie taki, do którego będę wracać raczej, jeżeli np. będę chciała zrobić jakąś taką analizę niektórych rozwiązań formalnych, bo to tam jest i to tego nikt nie odbierze to znaczy to jest pewien talent taki tam to jest to jest film, ale powiem szczerze, że częściej wracam do tego poprzedniego filmu do skwer, ale też tak nie miała od samego początku z tym sensem w trójkącie, bo muszę panu powiedzieć, że ja uwielbiam analizować w kinie np. początki filmu znaczy DT czołówki na takiej zasadzie nawet czołówkę na zasadzie pojawia się imię reżysera nazwisko producenta itd. tak dalej tylko mam takie poczucie, że nie powinno się też edukacja wizualną tak nastrajać, że naprawdę warto przyjść oglądać filmy od pierwszych sekund, bo szczególnie na początku tam jest wprowadzona często też taka informacja metafora obraz, które potem zobaczyć sobie całość to bardzo ciekawe, jakby to dziś łączy i tam może był jak i 7 takie ważne taka Polaka, żeby sobie poukładać uważam, że ta sekwencja z modelami jest rewelacyjna tak, żeby państwo wprowadzić mamy światy męskiego modelingu może pani wprowadzić Bolek, bo ta część modelami jest właśnie pokazywanego zajawka, więc tutaj każdy, kto był w kinie nie wiem pewnie w ciągu ostatnich 23 miesięcy to na pewno widział ten fragmencik no dobra no to pozwolę sobie zrobić mam nadzieję, że nikt nie będzie nie był zły na to, ale z drodze Drodzy Państwo wygląda to tak jesteśmy świecie męskiego modelingu i języka angielskiego nawet sprawdziłam wychodzi to także model to jest po prostu kobieta, która pracuje w tej branży jako modelka, ale jestem dopisek, że to my model, kiedy mówimy o modelu i też odwróconej hierarchii płac i rzeczywiście mężczyźni, którzy chłopcy nie wiem, którzy pracują w tej branży dostają 13 tego co kobiety, czyli właściwie ostrą znała taki świat, kiedy pani profesor nie oni dekadach nie protestuje już od kiedy mówimy o parytetach, a że, że znalazł taki świat, gdzie takie marki jest odwrócona, żeby właśnie wstawić tam i prawda i bawić 7 no i mamy taką sytuację takiego dziwnego bardzo wywiadu, których ci chłopcy są po prostu przedmiot Avia ani przez tego dziennikarza, który po prostu zrobić jakiś tam zabawkowy materiał, który sobie dana Instagramie YouTubie, czyli świat współczesny do kwadratu jakiś tam zaczepianie itd. tak dalej, gdzie w pewnym momencie śmieje ma też trochę w tym oczywiście racji, bo Oslo to cały czas tym tonie satyry ma też tą swoją refleksję, że jest takie poczucie, że kiedy oglądamy reklamy Marek nazwijmy to bogatych jak Chanel Balenciaga Moski no i można tam wymieniać to co tam usłyszał, a może nosi to ci to jacy się pozujący na zdjęcia mają zawsze takie miny, jakby się żywili właściwie tym kupującym a kiedy mamy taką firmę, która raczej jest na naszą kieszeń, że tak powiem, a nie moją chociażby mojej klasy czy jakoś tak, żeby państwo uzmysłowić tak taka firma handel no to oni starają się być przyjaźni, żeby tego kupującego kupujący jakoś do tego świata zaprasza zapraszać ją się bawi w takie pozowanie taką genialną naprawdę sceną otwierającą, która pokazuje, że nas jest taki przełącznik adaptacyjne, gdzie wystarczy po prostu rzucić tam komendę i zaczynamy po prostu się zmienia diametralnie w kontekście właśnie tego co chcemy komuś sprzedać chcemy przedstawić uważam, że właściwie klub filmu bardzo ważna taka jak prawda świecie jest osadzona właśnie w tym początku no tak to jest nauczka bardzo ciekawe to klucz i tę prawdę pewnie zna każdy, kto szedł do sklepu, który sprzedaje produkty, które są rzeczkę albo znacznie troszeczkę powyżej jego dostępności finansowej taki i patrzymy na te osoby sprzedają nas na osoby sprzedające średnio ratę, które obrzucają nas takim wzrokiem, że czujemy, że po prostu nie stać nas nawet na co to jest najtańsze i pasem, ale pan tak czy wiecie już wiemy widzę związek okej to już wiem co jeszcze zabawny fajna sztuczka ale jakby kół, ale właśnie popa, bo pan tylko mówię takiej sztuce wydaje się, że tam tak naprawdę, jeżeli zrobimy taki projekt tej sceny no to mamy od razu takie spojrzenie po prostu na kulturę na ten przedmiot tak to pan zgodzić są jak Commodities rzecz może być tylko przedmiotem, ale nas interesuje tak to nie odchodzi pan potrzebuje pasy, kiedy tam chodzi pan chce pan pani teraz akurat kieruję do pana panie redaktorze pewien Lifestyle pewną emocję pewną obietnicę nie wiadomo czego, które ten przedmiot skrywa kartę teraz wiemy na razie nie kupujemy TK tylko stwierdzenie tak nie kupujemy takiego takiej marki alkoholu tylko to co nam reklama sprzedaje albo jesteśmy przyjaciółmi taka albo jesteśmy kibicami, ale jesteśmy aktywni albo jesteśmy zrelaksowani, aby też ekskluzywne albo jesteśmy z wśród nas, ale my kupujemy tak to realizujemy nawet tego świadomość no taka wiedza, kto już mamy to myślę, że naprawdę już kapitalizm wystarczającą nawet naszym biednym kraju, a my się bardzo podoba akty przedstawionej wydaje się, że tutaj też dochodzi taka obserwacja Michał wywierana, że właśnie taki słoik, który w nas, o którym tyle się też mówi współcześnie, kiedy szukasz jakiegoś takiego psychologicznego jakiegoś takiego oparcia właśnie jak znaleźć jakiś tam przeciw, która aktywuje w tobie nie wiem niechęć do protestu nacji na rzecz czegoś tam, a to się okazuje tak jakby ta zdolność odgrywania dostosowywania się do tego co ci ktoś każe jest potem leitmotivem całego tego filmu, bo ty będziesz na nagiej wyspie, gdzie nie ma nic trzeba sobie radzić ze złożonymi rybami czy będzie na luksusowym jachcie cały czas się do stroju do tego ktoś gra to jest dla mnie lutego to jest dla mnie przerażające system służyć właśnie czyli nie by ta oczywistość, która jest oczywistością dla pana wydaje się, że wszyscy mówią tak tak oczywistość, a potem skończymy rozmowę nie wiem wejdą na Allegro na lik zaczyna Amazona sobie ze szkół rolniczych przyjdzie do domu, bo to zostało gdzieś tam zachęcone polecone to to się już tak rozwarte Otóż tak poseł ruch że, że jakoś tak niby wiemy, ale jednak w kręgu pieniądz jeśli tak nie, ale właśnie, choć wiemy tak doskonale wiemy, że np. i jeżeli przyjaciel przyjaciółka pyta nas coś musimy pamiętać, żeby zawsze czytać etykiety upewnij się, że tam nie ma nie wiem cukru skrobi 78, bo oni oszukują oni robią piękne etykietki piszą prosto od krowy albo prosto od kury, ale musisz doczytać okazuje się, że w ogóle nie ma tego, czego ty szukasz, po czym sami idziemy do sklepu i patrzymy bierzemy jakiś pierwszy napój albo produkt spółki, które ma ładną etykietę w życiu nie zaglądamy im winien, a mówimy jest, dlaczego taki w ogóle wiem co mnie wstąpiło no to już są już powiedziałabym, że się kwalifikuję trochę na inną rozmowę, ale to znaczenie teraz, ale wydaje się, że pewną z pewnością ma pan rację, ale chciałbym powiedzieć o czymś co nie wiem czy pana możemy się uda zaskoczyć umorzenia, ale wydaje się, że tak naprawdę ten film Ostróda w trójkącie ciekawie byłoby zostawić takim filmem tutaj nikogo nie dziwie włoskim Felliniego ascety płynie z początku lat osiemdziesiąty to jest bardzo ciekawy film, który dla miłośników opery, jeżeli w ogóle ktoś jest to sam sobie będzie perełką, ale nawet jest tek Elana bywa tak to jest film o historii się dzieje też tak jak w momencie wybuchu pierwszej wojnie światowej jest zderzenie też tych pięter statku, bo też siłą rzeczy taka przestrzeń hotel statek mają w sobie jak Bytom na ten naturalny podział tak statek wydaje się, że tutaj filmowo jest niesamowicie atrakcyjne, bo przez te dolne pokłady jak kuchnia to tutaj jakby kto w ogóle ma ten wolny, żeby wyjść na to przestrzeń powąchać tak też, że powietrze gdzieś tam prawda cieszyć się tym, że jest na takie innej widzieć, ale pamiętam, że Felliniego i to jest właśnie pytanie tak że, który twórca bardziej przekonuje czy może też jakby, jaka metafora na siebie bardziej działa pamiętam 1 rzecz, którą zobaczyłam kiedyś to jest właśnie i ja zadam panu takie pytanie czy pan filmy Ostróda tak miał pan znalazł taką takie coś jak teraz wymienić filmy Felliniego nie będę za dużo zdradzać, jeżeli państwo będzie ten film zobaczyć wydaje się, że nie jest aż tak trudno namierzyć i mamy statek mamy ludzi, którzy na tym statku pracują ludzie, którzy na tym statku nie pracują tylko spędzają czas spędzają tam się wiąże w ogóle takim niewielkim wyjazdem nie chcę wnikać, bo niepotrzebnie będą rozszerzać, ale jest, jakby te 2 kategorie ludzie pracujący ludzie niepracujący i Fellini co robi bawi się formą filmową osiemdziesiąty trzeci rok 1983 rok, kiedy ludzie pracują on przyspiesza trochę tak jak taką kartką w Starym filmie w Starym kinie, że ci ludzie, którzy pracują gdzieś tam przy jakimś upale przy jakich kotłach w kuchni potem to po prostu naprawdę bardzo szybko robią tak widzimy jak ruch przyspieszone i nagle to wszystko kiedyś przechodzimy do podawania na stołach przechodzimy do konsumpcji to wszystko tak zwalnia i teraz jasne ciekawe samo świadomy zabieg pokazuje o tym jak Fellini bawi się forma filmowa, ale wtedy, jakby dobitnie zrozumiałam że, żeby jedni mogli powoli spokojnie jeść właśnie te mrówki muszą pracować tak jakby to był 1 zjednuje, jakby 1 scena 1 sekwencja filmowa i dysk lub w ogóle na czym świat stoi 1983, żeby ci mogli spokojniej harmonii sobie słuchać tej opery to inni muszą jak być na tej prędkości, żeby wyrównać jakoś prędkość zerową tak, że ten rytm tych 2 klas 2 poziomu tego statku osie nieustannie zderza no tak pan sesje u Ostróda nie, bo w mam wrażenie, że przerobiliśmy już po prostu te wszystkie tematy szczególnie przy okazji pandemii także oto ci bogaci znowu się bogacili ci biedni znowu zbiednieli oto ci bogaci znowu nie robili ci biedni itd. tak dalej tak bardzo to jesteśmy tymi biednymi więcej, gdyby znamy to wszystko wiemy tak to wszystko wiemy i rozumiem że, gdyby twórca mu powiedzą dobrze to wezmą drzewnego pod kotleta i dodał trochę szczypiorku i siano zobaczymy czy zasmakuje NATO wciąż ten sam kotlet niekoniecznie, bo tutaj, ale dali mi pan odpowiedział czy nieraz pan taką scenę okej nie, ale proszę zobaczyć tutaj też osób np. bardzo ciekawie łączy te 3 światy tak najpierw tego bycia na ziemi tych modeli sztuki tak dalej potem mamy ten statek potem jakby też wydaje się, że taka bardzo ciekawa podróż w tych aktach, która w tej trzeciej końcowej sytuacji, kiedy mamy jednak to ma bez trudną wyspy powiedzmy tak to wygląda także, że raczej nikt nie uratuje, a tych naszych od ocalonych no to mamy takie poczucie, że kiedy tam zaczyna tworzyć taki matriarchat można powiedzieć, że ta, która nie miała, które właściwie na statku sprzątała toalet tutaj ma szansę być kapitańską to też jest np. taka propozycja, którą kina np. tak często nie proponował znaczona odwrócenia NATO w PE polemizować Otóż to przykład już mówię Otóż w czasie pandemii pojawił się taki serial rosyjski to chyba po polskich nazwało ku jezioru nie nie oglądam rosyjski serial film znaczy najlepiej dowiedziała, jakiego Rosja film znawczyni oznaczenie serialu znawczyni dobrze co ciekawe to był to był serial, który powstał grubo przed pandemią natomiast natomiast wydawał się pan postać, bo w 2019 roku, a może tak, bo pan Ryanair w każdym razie wydawało się, jakby w ogóle ktoś nakręci, bo to od pojawia się tajemniczy wirus w Moskwie, a potem rozszerza się na całą Rosję i po prostu, kto tam tego wirusa złapią Otóż skazany to tylko kwestia godzin tak no oczywiście walka teraz o to co jest najcenniejsze na pytanie co jest najcenniejsze dla kogo jak to coś można ochronić tak, jakie przy pomocy jakich narzędzi w tym świecie przed wirusem mówię o serialu w jedną z tych narzędzi ochrony były pieniądze tak, jeżeli ktoś ma dużo pieniędzy to może sobie zapewnić bezkarność tak osoba może zapewnić bezpieczeństwo rozumiane jako Niewiem połowa warszawskiej policji wokół domu np. tak albo także pieniądze władza układy to były te wszystkie narzędzia, które dzięki, którym zapewniamy czy zapewniamy sobie kupujemy sobie jakąś namiastkę bezpieczeństwa dla nas dla naszych bliskich, ale w momencie, kiedy nagle pojawia się coś co, czego nie można kupić tak albo czego nie można pobić zabić pokonać no to no to pojawiają się inne narzędzia takie bardziej pierwotne narzędzia, czyli po prostu ten, kto jest silniejszy tak może coś zabrać ten, kto ma broń ten, kto potrafi zabić tak tempo, kto potrafi zranić ten, kto nie ma skrupułów, czyli to jest taka powiedziałbym zmiana tego te skrzyneczki z narzędziami od układów władzy pieniędzy po akurat w tym serialu ku jezioru po przemoc fizyczną czy też siłę fizyczną umiejętność posługiwania się bronią bezwzględność no, a tutaj Ostróda mamy po prostu też taki komentarz na temat tego, że jako ludzkość już tak albo przejmie kapitalistyczna część ten tak bogaty to bogata północ w już tak bardzo utraciliśmy kontakt chociażby z naturą, że już nie polujemy kupujemy tek, że nie piszemy piórem długopisem ma nam na maszynie 5 SEK przeważa na klawiaturze, a więc musi odrobić a no słychać mnie tak oczywiście nie przepraszam, ale sposób całość to znaczy nie wiem halo halo tak tak jesteśmy z tak tak nie przepraszam mówi takie przeczekanie może rzeczywiście jest jakiś taka 33 osoba tak na linii, ale nie no to się wymienia 1 przemoc na drugą, a ci co wyglądali na słabszych mogą być bardziej bezwzględni to no przecież mówił biegły to nie jest kwestia 1 serialu i to wydaje się, że no pan przedstawił oczywiście tak od razu ma się ochotę tak jakby zobaczyć na co tutaj chodzi, ale wydaje się, że tutaj lub daty ciekawe, że on nawet najbardziej tragicznej sytuacji pokazuje, że właściwie na rzeczywistość w stanie przeżyć tak te formy tylko serce jest możliwa, cytując Sławomira Mrożka, że po prostu my tego nie uciekniemy taki, że po prostu ten także kondycja ludzka, jakby to, jaką przedstawia też wydają się żyć ciekawą ogólnie obserwacją, że nas stać tylko na farsę to znaczy nawet jak jest po prostu kobieta, która chce to wszystko jakoś tak poukładać i chce po prostu, jakby mieć inną pozycję, ale też sensem Semi miną pozycję, bo rzeczywiście dużo się wydaje tak jakby nie jest traktowana poważnie i ma się takie poczucie, że to wszystko właśnie jest farsą wydaje się, że to jest bardzo celny komentarz co jak współczesnych, że niestety wciąż tak wygląda tak i że znów nie jesteście tam tak oczywiste tylko między wierszami tak przynajmniej odczytałam inna sprawa wydaje się, że nawet pozostawienie w tym linii 2 filmów nie chodzi tylko statek o jakąś katastrofę, która dzieje się na tych starszych dziwi, że sam na czytelnika pani wymieniła nowa to równie dobrze możemy inny jakiś takie nie wiem zna pan taki film liny Werth Miller porwani zrządzeniem losu przez wody Lazurowego sierpniowego morza nie to jest zbyt dużym obejmą one właśnie była znana z takich w takich długich tytułów zresztą po włosku jeszcze ładniej ten tytuł brzmi, ale 3 trzeba przyznać, że tam jest np. dysk, który wydaje się, że mógł osób zobaczyć i mieć go jako taką wykładnię do swojego filmu, bo mamy dziedziczka fortuny, która jest konserwatywną postacią raczej związane z rządem chadecji na statku traktuje różnych tam pracujących no po prostu bardzo źle tak już nic wchodzi jakiś tam naprawdę źle, a jak zwierzęta traktuje i nagle dochodzi do takiego wypadku, w którym one zostaje na wyspie właśnie też nie wiadomo czy ktokolwiek ich ocali razem z robotnikiem, który ma lewicowe poglądy, które i nazywa się komunistom następuje takie zderzenie tych 2 światów też tak w tym podziale, który kojarzymy tak naprawdę czy on wciąż gdzieś tam i filmu fundator pokazuje, jakby to wciąż takie kibicowanie 12 stronie, ale wydaje się, że w kontekście tak naprawdę lat po drugiej wojny światowej nawet w kontekście lat siedemdziesiątych osiemdziesiątych przed osiemdziesiątym dziewiątym no to 2, jakby takie obozy taktem wschodni zachodni tak jakby ta kwestia tak tutaj prawo tutaj lewo i teraz dochodzi właśnie między nimi do takiej bardzo dziwnej erotycznej relacji polecam wszystkim ten film naprawdę nawet nie gania reżyserka mnie i wychodzi na to, że z tych w ramach tych erotycznych preferencji, którzy rodzą z tego układu tam odbija tak naprawdę wszelka frustracja powinność marzenia tych 2 różnych, jakby światów tak tej elity Bogacz, która właśnie spada na samo dno i nagle tego, który otrzymuje te władze, a i jest bardzo ciekawy film, który też mógł takiej dynamice tylko tak jakby czyni to bez tego właściwie skupia się na tym aspekcie tej wyspy i co ciekawe ten film potem miał swój rynek z Madonną zrobił Guide widzi, który jest średni i to się po prostu nazywało sław Pa to, gdyby państwa to wydaje się, że to jest taki temat ogólnie, że statek co się dzieje i ta wyspa, która staje taką właśnie białą kartką, na której rysujemy to wszystko nowa no to wiadomo, że w kinie, jakby to znajdziemy, ale w takiej konfiguracji jak to jednak przedstawił ostrą w tej swojej trójkątne strukturze niż to powiem, posiłkując się tytułem i pokazuje te 3 światy pokazuje też ten właśnie końcowe próby jakiegoś metrach Atu wydaje się że, że są w tym bardzo cenne socjologiczną obserwację np. myśmy kiedyś rozmawiali o filmie biały Kieślowskiego Reyes filmy moim zdaniem bardzo dobrym i tak pamiętam, że taką płytą tej rozmowy to był ten program pana poranny, gdzie też mniej czasu, ale pamiętam taką płytą było to, że tak bardzo mówimy o równości to też była ta część Śląskiego które, kiedy przyglądał się ideom rewolucji francuskiej właśnie wziął te równość prawda na różne brała w tym białym chodzi o równość, że nagle okazuje się, że co byśmy zrobili są równi i równiejsi jak bardzo byśmy nie chcieli być jako np. nie wiem świat mody świat sztuki możemy sobie światy wliczać oświeceni bardzo być pro Lu c to potem nagle okazuje się tych ograniczeniach, że tylko możemy do staramy się jakoś pozycjonować i wydaje się, że to Ostróda między piersiami też wciąż jest ciekawych, jakby takich mikro opowieściach, a dyskretny urok burżuazji pani, że do głowy, ale mówimy o firmach, które mają morze wyspy statek nutę właściciela na drodze tak szerzej to no to ja powiem o jeszcze filmie ciekawym ani zagłady jeszcze ciekawsze niż dyskretny urok burżuazji to jest ten słynny film Bunuela, gdzie mamy taką sytuację to jest dopiero hit i ten był panem chętnie przerobiła, że ludzie nie potrafią wyjść z jakiegoś powodu nieracjonalnego on oczywiście tutaj przyczynkiem do tego, żeby pokazać ludzi całkowicie w tym swoim takim Gniewie atawistyczne zachowania nie mogą wyjść po prostu imprezy i się zaczyna wdzierać się do pani kiedyś nie być imprezy no nie chcieć być imprezy w ale to jest takie, jeżeli chce wejść, bo tak dobrze bawię tylko w zakresie taka bariera tak jakby ktoś wie pan posypał solą taka to były wampiry czy inne stwory nie to wydaje się, że to jest taki prosty genialny on także nawet nie trzeba luksusowego statku wykorzystać Żydom i po prostu nie wypuszczamy tych ludzi z tego domu i to to było naprawdę genialny, ale dyskretnym uroku na nim można by też zostawić willi Dianę do tego też ma takie poczucie, że też jak i takie podwójne ostrze tej hipokryzji oznacza w ogóle takie poczucie, że problem taki kółeczko do tego co pan powiedział w tym stawianiem pytań, a brakiem odpowiedzi ja mam takie wrażenie, że taką skazą trochę może skargą współczesnego kina przede wszystkim europejskiego taka jedność pokazywania jak świetnie wszystko wiemy świetnie się z siebie śmiem i to się staje zamiast być takim otwierać ciem taką szczepionką, która nas tak jakby od filmu do filmu, a co pośrodku panu chodzi o co chodzi, że tak, jakby tak świetnie pokazujemy także tacy jesteśmy tak po prostu tacy strajk tylko co dalej no i co dalej no wydaje mi się i że teraz zaczynamy, jeżeli zaczniemy odpowiadać jednak budować swój własny film i wydaje się, że jest pewne piękno w tym połączeniu prześmiewczym tego oligarchy rosyjskiego pochodzenia, który jest kapitalistą z tym, gdy Harry stanem, które jest bardzo sympatycznym na PIT tym kapitanem, który bardzo broni swoich poglądów, a halą tak tak tak tak słyszy pani coś nas anten głosy ludzkie, ale tam rok pani, ale trzeba chyba słyszy się tylko jednostronny, ale halą doskonale słyszymy pani Diana proszę mówić tak nie wydawał się, że nie zostać, chociaż kawałek powiedzieć wszystko pani wszystko burzyć coś się tak dobrze dobrze przepraszam proszę jak widać te tak już kończy, że w tym połączeniu właśnie tego oligarchy i tego kapitana, którzy są, jakby po różnych stronach, ale znajdują razem natomiast co jest wyrazem chyba większej hipokryzji tego drugiego tego kapitana samo świadoma tego jakby tego no tego, że idee, które wierzy niekoniecznie, jakby przekładają się z jego Life tak de facto tak jak były w nawet dekoracje, w których się tam trzyma mieści tak dalej to wydaje się, że w tym takim zbliżeniu, że nawet przy takiej walce, która tam jest oczywiście bardzo ciekawie prześmiewczo pokazana doniesie, przerzucając cytatami ze swoich tak jakby bez grantów ideologiczny, że wydaje się, że jest taki ciekawy obraz takiej Solidarności, kiedy oni zaczynają wspólnie mówi 1 mikrofonu i podoba mi się, kiedy osłon tak naprawdę trafia taką metaforą, że ciągle patrzymy na takiej dysputy, jakbyśmy byli z różnych drużyn piłkarskich po prostu bardziej kibicuje tej tej ani patrzymy, jakby co wyciągnąć z każdego możliwego systemu, żeby zrobić taki amalgamat, który jakoś by spróbował na wszystkich opisać, ale znów czy jakkolwiek damy radę to jest pytanie, na które tak dzisiaj chyba nie odpowiem no tak, ale jest też to przerzucanie się tymi jak tymi cytatami to dni to interesująca cena także, dlatego że jeszcze od odczytają w tym taką niemożność powiedzenia rzeczy własnymi słowami, jakby mało tego nie potrafił powiedzieć rzeczy własnymi słowami to jeszcze nie dokładnie pamiętamy cytat tylko wiemy, że ktoś dobrze ujął tak dobrze, czyli tak, czyli taki sposób, który ma my liczne właściwości tak czy możemy możemy jakąś myśl tak skonstruować ona za chwilę będziesz się będzie podróżowała po świecie, że via tłum odnosi taki cytat może jeszcze zrobimy go w formie graficznej na pewno będzie się dobrze klika, ale właściwie nie mamy nic do powiedzenia od siebie to to jest tylko kwestia jak zauważyłem przyznam szczerze też niektórych polityków, którzy pojawiają się w mediach także nie jest pytanie o to dobrze to co będzie z inflacją albo co pan pani sądzi o nie wie ostatniej decyzji i wojewody żadna tak i teraz nieważne co ta osoba sądzić nie z czegoś, czego nie sądzi osoba przychodzi już przygotowaną odpowiedzią, licząc na to, że to będzie taka od odpowiedź my liczna także opowie no nie to, jakbyśmy wlewali i w wodę do kwasu o Super wody do kwasu dobra poszło poszło nawet tak, ale wydaje się też, że mamy takie spotkanie 2 ludzi, którzy są też różnych poglądów to są antypody tak jak zostało powiedziane ale kiedy spotykają się przy 1 klasy spotykają się jako ludzie, którzy rzucają na siebie te idee, ale tak nie do końca, jakby trochę się od nich odklei-li i wydaje się też, jakby ta przestrzeń idei i takiego ich zderzania, a potem takiego nakładanie na siebie też świetnie w tej scenie pokazana, bo z 1 strony wychodzi okej no to oni przerzucają się tymi cytatami, bo nie mają swoich słów wydaje się, że ten kapitał ma, ale ta gra też tak polegało na ty też oczywiście taka ironia okazuje się, że Ronald Reagan miał poczucie humoru meble tego co tam jest pokazywane na tle innych cytatów, ale jest takie poczucie, że oka to na ile my tej idei nakładamy na ile możemy na chwilę tak jakby zdjąć tak jak był taki kostium, żeby jednak spróbować tą drugą osobę, która w tym momencie nam się wydaje sympatyczna jakoś nam dojść do jakiegoś no właśnie czy w ogóle ten konsensus tak naprawdę znów to wszystko umowne takie dno przy klasztorze tak powiem Ronald Reagan, ale także Donald Trump, chociaż jeszcze nie on, ale pojawia się w innym filmie, o którym też warto poznać Armageddon Time, ale oczywiście dzisiaj już niema czasu kończyć czas, ale widzę, że pan bardzo ciekawie spogląda na to Kan Rze, że tak jak będziemy to można by zrobić taki właśnie własne zestawienie daną nagrodę takie, a zobaczyć np. tak uczciwie deski do deski to selekcję np. znać nasze własne złote palmy takie festiwale nazywane nie wiem miałem z nim jak to nie Super pomysł musieli się nad nim zastanowić, ale tegoroczne przyszłoroczne nie możemy nawet zrobić stare festiwale dobrze na takiej zasadzie, że podróżować, ale ja też muszę powiedzieć, że widziałam innych firm tej selekcji nazywa się bliskość Lukasa idą tam był wcześniej taki film GER bardzo wzruszający i wydaje się, że na pewno ten film będzie się pojawiał w dystrybucji to, że warto na niego rzucić dobrze dzisiaj rozmawialiśmy o filmie w trójkącie to jest Polski tytuł angielski, gdy ciągu zasadne rozmawiam z panią Dianą Dąbrowską film znawczynią informację o godzinie dwudziestej trzeciej już za chwilkę bardzo dziękuję bardzo, dziękuję po informacjach Maciej Zakrocki zaprasza na podsumowanie tygodnia w Polskiej i zagranicznej polityce, a nad naszą dzisiejszą rozmową czuwał Krzysztof Oleszkiewicz Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: INTERLUDA

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Więcej niż na antenie! Teraz TOK FM Premium 30% taniej: podcastowe produkcje oryginalne, Radio TOK FM bez reklam i podcasty z audycji. Nie zwlekaj i słuchaj wygodniej!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA