REKLAMA

Jakie korzyści daje spacer?

Rusz się, na zdrowie
Data emisji:
2022-11-27 11:20
Prowadzący:
Czas trwania:
15:28 min.
Udostępnij:

Gościem Przemysława Iwańczyka był Sławomir - autor akcji #notoidziemy.

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
ruszy na zdrowie niedzielnym magazynie Radia TOK FM Przemysław Iwańczyk kłaniam się państwu z nami jest Sławomir dzień dobry dzień dobry dzień dobry witam wszystkich słuchaczy właściwie powinien mieć część Sławomir słowami pewnego artysty, który stał się dość popularne w kraju nad Wisłą, ale to jest program cyklu, który poświęcony jest ludziom uprawiający uprawiającym sport w wydaniu amatorskim, a może nawet na poły zawodowym to co ty robisz odbywa się pod Rozwiń » hasłem no to idziemy prawda i teraz to jest już Harta, który opanował polskie media społecznościowe to jest też hasztag, który albo inaczej hasło, które próbuje zachęcić ludzi naszych słuchaczy również tego po prostu wymaszerował z domu prawda dokładnie dokładnie treści przywitam tak jak pan redaktor 6 Sławomir Czyż to Super pozytywnej formie do tej dżemy, a tak dokładnie nawet nie wiedziałam, że takie moje spacerowanie przechodzić we wsi ruch tak i nie wiem czy duży, ale taki ruch społeczny, który wczoraj 1000 od razu powiem tak tak liczony w tysiącach faktycznie i no tak jest kilka tysięcy osób, które zainspirowały się moją przygodą, bo mówi zastrzega życia indyka moja przygoda życia no i na schody spaceruje chłodne dodam, że mam 48 lat, a w maju tego roku, czyli pół roku temu może ciut więcej ważyłem 116,5 kilo, a teraz ważę 89 kół, czyli można takie taki ruch na świeżym powietrzu jest po prostu rewelacja polecam to sam wymyśliłem hasło to idziemy z postanowi się do nich dostosować czy też ktoś był dla ciebie inspiracją jak ja w ogóle do tego doszło i co też wypchnęło czy z fotela, żeby te kilogramy zrzucać i co jeszcze oprócz już 3 pytania zadaje w 1 co jeszcze oprócz samego ruchu powoduje że, że tak tracić na uwadze tak są 3 pytania samo hasło do tej idziemy no chciałem, jakby my chciałem jak schudnąć to jest dla mnie oczywistym w tym wieku to też nie jest proste, bo jak już przed pięćdziesiątką no to wiadomo metabolizm spowalnia tak, ale jeśli tak bardzo nie znam, ale gdzieś w internecie po prostu mają, że noże ruch ruch na świeżym powietrzu najlepiej jest najzdrowszy, że nie lubi biegać to również szukają takich aktywności, żeby nie musisz biegać na nie biegam, bo nie lubię nie wiesz to jest zły, ale po stronie Lubie i Anna Przybysz ze 116 kg jest to dosyć obciążające nastawy, a samo hasło nocy niedziele i stało się takim hasłem przewodnim bo jakby tym chciałbym zachęcić innych zabić, żeby ruszyli się właśnie skanem ubrali, bo weszli na spacer Noto, czyli takim takim moim takim naszym krzykiem o klubowiczów im tak mówić, że Facebookowi jest do tej dżemy i coś stało takie hasło ja wymyśliłem i faktycznie mi, żeby tego hasztag jakiś, który inspiruje innych ludzi na co mnie po skłoniło, żeby te kanapy no powiem szczerze, że w tamtym roku przyszedłem i koronowirusa byłem na badaniach po tym, słowo się czułem lekarz mówi panie Sławku no musi pan chłodną serce mnie bolało ciężko było oddychać no wszelka aktywność budziłem się rano budzimy się rano wstawałem rano byłem zmęczony już także co naprawdę jak życie była średnia pracuje w dużej firmie w dużej korporacji już tak powiem praca siedząca i wiele godzin za biurkiem przy monitorze 0 aktywności fizycznej wydawało mi się, że duże, że normalnie żyć tak jak każdy, ale tak naprawdę tak nie było i jak i jakby powodem do mojego ruszenie było to jak sobie uświadomiłem, że jeszcze tak naprawdę nie jest przecież szarym Starym mężczyzną Starym chłopem Starym facetem czy jestem takim normalnym takim myślę w pełni funkcjonalnym funkcjonalnym my człowiekiem no jak zobaczyłem siebie właśnie gdzieś tam witryn moje odczucie, wyceniając się przeraziłem, bo no, bo w domu widziałem, żeby plus takim po prostu twarz z itd. no ale chciałem także po prostu dziesiątek problem z ubraniami, żeby kupić najpierw wszedłem na nie działo do sklepu ich Eli sprawdzają co jest niedobre ewentualnie z tą myślą może podawać tych wielkich wielkich namiotów, które zbiera na siebie no i uświadomienia sobie, że powstają tak dalej nie chce no i była wiosna dokładnie było po po tej przerwie wiosennej 0103. maja 4maja powiedziała mnie no i ile po prostu idę idę pospacerować możesz tego będzie nas założyłeś sobie 5 km, choć 5 komet już 6× w tygodniu, bo pomyślałem, że takie 5 km to jest coś takiego mężczyzny to nie jest nic wielkiego no oczywiście jak wrócić z tego spaceru to myślę, że po prostu umrę masłem tak zmęczony 5 km no panie redaktorze to jest godzina 15 godzina 10 może wtedy to zajęło 1,5 godziny, gdyż byłem tak zmęczony mówi no kurczę człowiek no 5 km, a ty czujesz jak przebiegł maraton nie może tak być no i kolejnego dnia gość chciałem iść, bo mogę za bardzo wszystko boli, ale żona na szczęście poprawia serdecznie żona niezwykle pomysłowych niekiedy dość wyzwanie to jedź na poszedł minister jest rechot cywilnych faktycznych no właśnie rzeczy zwiększa dystans jednak pozostaje przy tym przed 5 km tylko czas się zmniejszą nowo jest coraz sprawniejszej coraz coraz większą werwą maszeruje pod hasłem nadal idziemy tak to jest to jest dobre pytanie, dlatego że ja chciałem jak z tego mojego spacerowania robić jakichś zawodów i mistrzostwa wyścigów i założyłem sobie mam takie, jakby 5 punktów, które przestrzega można chronić powiem, ale założyłem sobie że, żeby schudnąć muszę za musi ustalić pewne minimum moim minimum jest 5 km i zazwyczaj no bardzo rzadko zdarza, że robi mniej, ale 5m Robbie praktycznie zawsze, jeżeli i jest piękna pogoda mam czasu dużo dużo energii tak jest bardzo często to ile 678 km, ale nigdy nie idę mniej niż 55 nie mam do siebie pretensji niosek nie chcę się, iż to po prostu wychodzę robię to 5m też tak naprawdę godzinkę teraz godzinka spaceru to nic wielkiego i mamy jakby w głowie to, że mam trening zaliczony czuje się dobrze poza tym spacery na świeżym powietrzu Kortez rewelacja no oprócz tego zwolnienia początek, bo tutaj mam pewną jeszcze pewne pytanie przecież do tych 5 zasad, których się trzymasz, a co z sytuacji skoro masz pracę, która absorbuje spowoduje, że przez wiele godzin siedzisz nie budynku najpewniej przed monitorem to są takie dni, kiedy trudno szpilkę wcisnąć w kalendarz zajęć, a jednak ustalił zasadę, że 6× w tygodniu w Bastad tak tak tak to, bywa że w środku nocy spaceruje byle tylko od dochować tej tego obowiązuje właściwie nie właściwie nie raz poszedłem raz poszedłem wieczorem to niebyła no powiedzmy jakieś 8 na kanale o tej porze to się ciemno rozpocząłem osiemnasty latarkę czołową i powiem szczerze, że nie czują się bezpiecznie inny także ja naprawdę staram się wygospodarować czas by przed południem, bo zazwyczaj pracuje po południu albo wieczorem, ale jeżeli już pracuje na rano mam no to jednak po południu staram się pochodzić może inną trasą, żeby bezpiecznie, ale staram się pochylić, jeżeli się 5 km nie udaje za 1 zamachem tak powiem to staram się rozbić nas za 2 spacery projekt po pół godzinki chociaż, żeby się poruszać inne kolory przy tym no tylko chodzi o to, żeby był ruch stały się musiały mięśnie itd. także należy jeszcze nieudany to faktycznie różnią się pretensji, jakby nie obwinia się o to, że muszę muszę, że naprawdę co by się działo to muszę iść mną, a ostatnio byłem przeziębiony radni nie wychodziłem wcześnie miałem, jakby żalu do siebie takiego takiego ciśnienia że, że muszą, bo nie wiadomo co się stanie czy policzyły już ile kilometrów przez tego od 4maja już ktoś pytał, ale nie policzyłem szczerze powiedziawszy, ale to to fajne no bo pod koniec roku tak drogie takiego policzy sobie policzy ile przy 7 km, ale też byli też robię tego nie zrobiłem do tej pory z tego powodu, bo widzę, że grupowi, którzy obserwują my i profil nota idziemy na Instagramie, a tej spółki w tym nawet na TikToku to też mają taki taką chęć jak co przynosi coraz lepiej to zresztą konkurować i niektórzy chwalą zrobią 14 km ja powiem szczerze, że najwięcej zrobiłem 15 km, bo naprawdę miałem dużo czasu i nie miałem żadnych jak i zadań do do zrobienia, że pozwolimy na to czas czuje się doskonale pogoda świetna, ale uważam, że to nie jest najlepsze, jakby wyszli taki, kto zrobi więcej, żeby więcej to jest lepszy nie wystarczy sobie swoje minimum założyć jak ktoś nie może chodzić za długo to 3km dziennie ale, żeby zrobił i naprawdę chodzi o to, żeby zmienić myślenie zmienić mentalność czerpać przyjemność spacerów, a nie takie jak do tej pory jak dobrze odchodzić krążyłem wokół lodówki wokół talerza wokół stołu i myślę tylko co muszę zjeść, żeby schudnąć zresztą nie jest teraz po prostu chcemy na spacer dobrze to teraz jeszcze raz przypomnę ile kilogramów straciła od maja, a 27 kg to jest jakieś pół roku i 2 tygodnie może pół roku 3 tygodnie, a no jest niedziela, więc w niedzielę nie chodzę kiedyś to była środa podejść, ale założyłem sobie mógł mógł chodzić codziennie tak naprawdę, bo mamy tyle energii chęci, ale uważam, że dla spokojnej głowy i trzeba 1 albo 2 dni sobie odpuścić, żeby nie mieć pretensje do siebie jak założyć przechodzą naprawdę codziennie po dwóch-trzech miesiącach coś nieskładnie nie będę mógł pójść i się winy, że kurczę naprawdę 3 miesiące chodziłeś, a 1 dzień wszystko zaprzepaszczone, żeby tak nie myśleć co robię sobie dzień przerwy dla najbliższych dla rodziny umiera kolędnicy dzisiaj niedziela, a także tak to wygląda nie wiem instrumentów myślę, że duże trochę się czuję jak Forrest Gump szczerze powiedziawszy, a powiedz proszę kontroluje to Niewiem PUP masz Puls MED, które też liczyć kilometry, które gdzieś czy w jaki sposób nauka to robisz z palca macie i to tak to sobie pytanie, dlatego że ja akurat mam jakiś taki stary zegarek, który liczy kilometry łączą trening spacer na zewnątrz tyle ani liczy, ale wiem, że są osoby które, które nie mają tam smartwatchy zegarków specjalnych notesach drogie powiedzmy, ale można chodzić np. krokom, jeżeli takie 5 km to mnie jest godzina spaceru o godzina 5 na 10 albo 7000 kroków przy moim wzroście mamy 72, więc dobrą metodą jak stosuje od tego czy w tym samego początku, że idea powiedzmy pół godziny 1 stronę dokładnie wiedzą nie pobierze miarowy kółek żadnych obciążeń i jedno strony wracam i wiem, że tą samą trasę muszę wrócić, więc mamy genem cały trawnik zegarek to liczy i ale tak naprawdę już tak naprawdę tylko wiem, kiedy zrobi 5 kilometrowa takiego punktu danych co jak tam punkt nie pamiętasz czas most za mostem Łazienkowskim mi zwracam wtedy wiem, że naprawdę mamy dymiące zrobione ale, ale jak bardzo tego nie kontroluje zawsze sobie więcej niż 5 nas dzisiaj chyba niż dzień zrobiłem, bo dzieli się, ale wczoraj zrobiła chyba 66 km, ale naprawdę naprawdę ze spokojem i jak sobie przypomnę jak to było w maju na początku jak było ciężko to no jestem dumny jestem dumny z tego, że może naprawdę ruszyć i pospacerować i zdrowia przede wszystkim powiedz proszę o tych zasadach, które masz tylko 5 zasad którymi kierujesz 5 kroków na tej ziemi jak sobie tak to nazwałem 5 lat na tej czarnej najpierw ta zasada i tak to sprowadziłem chronologicznie to są spacery minimum 5 km, jeżeli ktoś z 4 to niech sobie robić 4× zagrali pozostali to pierwsze to spacer drugie to pije o wiele więcej wody, bo wcześniej 5 ule wody, a teraz nawadnia się no powiedzmy no i 1,5l wody tak jak butelka czy czy filtrowana woda z kranu nawet i też bardzo dobra 1,5l dziennie i wypija co najmniej raz 2l trzecia zasada to staram się wysypiać, bo uważam, że stan jest bardzo ważne zmniejsza poziom hormonu kortyzolu, który hormonem stresu, który powoduje, że nie możemy schudnąć, ale jesteśmy ciągle na 5 ciągle chcemy jak coś robić działać, ale powoduje to, że nie możemy schudnąć przeciąga energia zgromadzona no co trzecia osoba czwarta zasada to jest to, że wprowadziłem okno żywieniowe kiedyś tam też nie niepotrzebne, ale teraz uważam, że noc są po sobie widzę, że to jest bardzo fajne zasada ja akurat zastosowałem okno żywieniowe 816, czyli w oknie ośmiogodzinnym dniem posiłki, a 16 godzinnym nie posiłków i nie dla mnie to się rewelacyjnie sprawdza i gradobicie tak samo, więc po prostu to jest szok też same kolory nie wystarczy liczenie tylko tylko zrobić przerwę sobie właśnie w jedzeniu, żeby organizm miał szansę się zregenerować i no no po prostu, żeby mógł sobie regulować pewne rzeczy świetnie działa także polecam ktoś nie może 816 to może być leczniczą 148 ósmej rano śniadania 18 ostatni posiłek od 14 godzin istnieje ocenia to naprawdę do zrobienia no i ostatnia piąta zasada to jak okulary ograniczyłem węglowodany, dlatego że nie badałem tego czym mam insulinooporność nie mam ale jakiego będą wydane to bardzo często chodziłem głodny bardzo często tak i tak mówiłem, że spadał cukier oblewał jedziemy po musiała jeszcze środki musiałem fizycznie po czymś bardzo słabo bardzo źle od momentu, kiedy ograniczyłem miasto, więc całkiem, ale ograniczyłem nie mam w ogóle takich objawów, które się rewelacyjnie mam energię cały dzień po prostu czuje się po świetnie i nie czuje się w ogóle na swoje 48 lat, a że ich, lecz zdradzę, bo przeglądałem przed naszą rozmową media społecznościowe jest jeszcze szósta ekstra zasada prawda, a ta zostaje zasada od maja nie pij alkoholu w ogóle i myślę, że też każda z tych zasad ma pisze, że doskonale przekłada się na to kopnięcie szóstą zasadą jest odstawienia alkoholu i no, jeżeli ktoś lubi sobie lampkę wina czy bielanki autentycznie, proszę bardzo, jak najbardziej wszystko dla ludzi, ale akurat tego nie robię czuje się tak doskonale, że on, że alkohol mówi piwo czy lampkę wina w ogóle w ogóle szansę dla mnie nie potrzebuje tego czuje się tak świetnie, że nie poczuje się, jakbym dziękuję bardzo, państwa zaprosił na informacje no to idziemy Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: RUSZ SIĘ, NA ZDROWIE

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Podcastowe produkcje oryginalne, podcasty z audycji TOK FM oraz Radio TOK FM bez reklam z 40% zniżką! Dobrego słuchania w 2023!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA